Sorry maar waarom is dit bewerkt? Met diagnose bedoelde ik simpelweg constatering van een menselijke conditie. Dat had niks met iemand specifieks te maken. Het is hetzelfde als 'de mens wordt met een hoofd geboren'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat je bij je geboorte een zonde hebt begaan. De bijbel zegt dat ook niet.
Wat er wordt gezegd, is dat je geboren wordt met een zondige natuur. Dat je van nature rebels bent tegen God en God dus van nature niet kan gehoorzamen, hoe graag je het ook zou willen.
God is ook voor ons verborgen, als een onzichtbare sluier. Daarom zien we God niet. God moet zich wel verbergen vanwege onze zondige natuur. Zoals het licht de duisternis zou verjagen.
Vergelijk het met iemand die met trisomie wordt geboren. Diegene kan wel geen trisomie willen, maar heeft het nu eenmaal. Het zit erin gebakken.
We zitten dus vast in de gevangenis van ons eigen lichaam, vanaf onze geboorte. Het 'brandende huis' waar Jezus ons uit moet redden.
Dus als je stelt dat de mens van nature zondig is, is dat geen beschuldiging,--edit--
Het probleem is dat dit wel tot zondigen leidt, en dat is wel een probleem.
Maar daarom heeft God zelf ook alles gedaan om ons daarvan te bevrijden.
Diagnoses stellen we hier niet, dat is in de volksmond een term voor medische condities. Deze heb ik dan ook niet genote om de reden dat ik al dacht dat je dit woord niet op die manier gebruikte.quote:Op zondag 2 november 2025 18:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar waarom is dit bewerkt? Met diagnose bedoelde ik simpelweg constatering van een menselijke conditie. Dat had niks met iemand specifieks te maken. Het is hetzelfde als 'de mens wordt met een hoofd geboren'.
Beetje rare edit dit, slaat de plank volledig mis. De tekst is nu ook betekenisloos geworden. Het is geen beschuldiging maar edit. ?
Welke post van hem? ik heb meerdere van Jappie ook verwijderd, omdat reply op reply op reply.quote:Op zondag 2 november 2025 18:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En waarom zijn mijn reacties op Jappies post verwijderd? Daar was helemaal niks mis mee? Verwijder dan ook zijn posts waarin hij mij aanspreekt, want nu is het net of ik er geen weerwoord op heb gegeven.
Nee er was echt niks kwaads mee bedoeld hoor. Simpelweg 'constatering' ipv 'beschuldiging'. 'Vaststelling'. 'Diagnose' was de bestpassende term.quote:Op zondag 2 november 2025 18:49 schreef Mijk het volgende:
[..]
Diagnoses stellen we hier niet, dat is in de volksmond een term voor medische condities. Deze heb ik dan ook niet genote om de reden dat ik al dacht dat je dit woord niet op die manier gebruikte.
Laat maar, heb al een korte nieuwe reactie geplaatst.quote:Welke post van hem? ik heb meerdere van Jappie ook verwijderd, omdat reply op reply op reply.
Constatering, geen diagnose.quote:Op zondag 2 november 2025 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee er was echt niks kwaads mee bedoeld hoor. Simpelweg 'constatering' ipv 'beschuldiging'. 'Vaststelling'. 'Diagnose' was de bestpassende term.
[..]
Laat maar, heb al een korte nieuwe reactie geplaatst.
Is toch gewoon een woordje.quote:
Analyse.quote:Op zondag 2 november 2025 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een autoprobleem vaststellen is ook een kwestie van diagnose.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |