Dit topic sluit automatisch over 1 post.
Laat ik het dus zelf afsluiten.
Ik vertrek omdat ik onlangs twee keer een ban heb gekregen van 3 maanden. De eerste werd opgeheven want was erkend onterecht. De tweede niet, terwijl die naar mijn mening ook onterecht was.
Ik ben sindsdien drie dagen op het forum geweest, stel 1 hele simpele inhoudelijke vraag om een stelling te onderbouwen, en ik krijg meteen weer allerlei vervelende woorden naar mijn hoofd geslingerd die wat mij betreft nergens op slaan. Intussen wordt mijn vraag genegeerd, en word ik afgeschilderd als degene die giftig en persoonlijk is.
Ik ben iemand die zolang als ik het al kan herinneren op haast meedogenloze wijze naar waarheid streef. Al als klein kind zocht ik de contradicties, de tegenstellingen. Dat is een aangeboren analytische manier van denken waardoor ik alles test om tot waarheid te komen. Zo ben ik uiteindelijk ook bij het Christelijke geloof uitgekomen. Niet omdat ik per se troost of steun nodig had, maar omdat mijn brein contradicties niet met rust laat en blijft zoeken tot er een oplossing is. De uiteindelijke oplossing is Jezus Christus.
Maakt mij dat perfect, of beter dan anderen? Nee, verre van. Hoe dichter je bij Christus komt, hoe meer je je eigen mankementen ziet.
Vanaf mijn bekering ben ik op dit forum actief geworden om mijn geloof te delen. Niet uit dwang, angst, of een gevoel van verplichting, maar vanuit een oprecht verlangen om te delen wat ik geloof dat goed en waar is. Een beetje alsof je een enorme schat hebt gevonden, en die meteen met iedereen wil delen.
Dat roept logischerwijs weerstand op, dat is te verwachten. Dat maakt ook niet uit.
Waar ik echter een grens moet trekken, is als ik zie dat mijn persoon, mijn oprechte pogingen tot inhoudelijk debat, mijn bewezen aandragen van bronnen en bewijzen om mijn uitspraken te ondersteunen, worden genegeerd, belachelijk worden gemaakt, of tegen mij worden gebruikt door degenen die dit forum runnen.
Dan is er geen sprake meer van een eerlijke arena, en wordt het vechten tegen de bierkaai. Het staat zwart op wit in het relevante topic dat mijn oorspronkelijke vraag om bewijs werd genegeerd, terwijl diezelfde vraag wel werd beantwoord toen een andere user hem stelde. Dat gebeurde door een mod. Tegelijkertijd werden mijn posts genote, verwijderd, en zie ik de bui alweer hangen, een ban is een kwestie van tijd.
Ik ga mijn energie niet eeuwig verspillen aan een ruimte waar een daadwerkelijk eerlijk debat in de kiem gesmoord wordt om ego's en autoriteiten te beschermen. Daar is mijn tijd te waardevol voor, en mijn energie kan ik beter gebruiken.
Voor nu houd ik er dus mee op. Iedereen is vrij om mij een bericht te sturen als diegene graag nog het gesprek wil aangaan, daar zal ik altijd voor openstaan. En zodra de sfeer hier daadwerkelijk verbetert en er geen misbruik meer wordt gemaakt van machtspositie, doe ik misschien wel weer mee.
Voor nu ga ik andere horizons opzoeken. Ik wens iedereen het beste en Gods zegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-09-2025 00:58:43 ]