abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128338464

Wat vinden jullie van deze kleine lezing?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128338758
Er zijn gelukkig nog mensen die wel nadenken.
pi_128338975
zeker examen gedaan op het ibn ghaldoun?
bad habit for ..
pi_128339137
Islam is lame.
pi_128339341
Hopelijk is hij in de meerderheid, ik denk zelf van niet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:08:16 #6
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_128340108
Pun intended (@ topictitel)? :+
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_128340207
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:51 schreef Rivalo het volgende:
Hopelijk is hij in de meerderheid, ik denk zelf van niet.
Ik ben het met deze man eens.
pi_128340378
Hij zegt nuttige dingen. Alleen maar, eigenlijk.
pi_128340965
Bazenpreek.
pi_128341250
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Bazenpreek.
pi_128344807
Geloof mengen met politieke ideologie maakt van alle geloven een wapen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:01:31 #12
224960 highender
Travellin' Light
pi_128350959
Als je nu in de OP wat meer schrijft... kleine samenvatting van 3 zinnen, wie is die vent, etc. Dan krijg ik misschien belangstelling om erop te klikken.... nu cba......
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_128352997
Snap je nou echt niet dat er nog maar weinig je serieus zullen nemen als je topictitel 'de geloof' bevat ipv 'het geloof'?

Edit: om me daar toch maar niet door te laten weerhouden (wat bij velen wel het geval zal zijn kan ik je garanderen) toch maar het filmpje gekeken. Heel mooi om te zien, al hoef je natuurlijk geen enorm helder licht te zijn om dit principe te kunnen begrijpen. Ik zou dan ook heel graag veel vaker, eigenlijk constant, dit soort dingen vanuit de gematigde moslimgemeenschap willen horen.

Edit 2: Feit blijft echter dat de koran wel degelijk grond biedt voor de extremisten. Er staat in de koran werkelijk om de haverklap dat ongelovigen gedood moeten worden, hoe je het ook went of keert. Een gematigde moslim zoals de meneer in dit filmpje is een oneindig veel beter mens dan die extremisten, maar dat komt enkel en alleen doordat hij ervoor kiest grote delen van de koran te negeren.
Hetzelfde geldt overigens voor christenen en de bijbel. Maar zij zijn in de praktijk gewoon een stuk minder gewelddadig dan moslims. Wat dan wel weer grotendeels te wijten is aan het verschil in welvaart tussen de westerse en islamitische wereld, niet zozeer aan bijbel vs koran.

Hoe dan ook, zowel de koran als de bijbel behoren tot de meest gruwelijke boeken ooit geschreven. In beide gevallen zijn het de extremisten die het dichtst bij de inhoud van deze boeken blijven. De gematigde gelovigen kunnen dat alleen zijn door die zieke boeken voor een heel groot deel los te laten, waardoor ze steeds meer op atheïsten en hun moraal gaan lijken dan op hun extremistische geloofsgenoten.

[ Bericht 19% gewijzigd door UltraR op 28-06-2013 11:11:41 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_128355086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef UltraR het volgende:
Snap je nou echt niet dat er nog maar weinig je serieus zullen nemen als je topictitel 'de geloof' bevat ipv 'het geloof'?

Edit: om me daar toch maar niet door te laten weerhouden (wat bij velen wel het geval zal zijn kan ik je garanderen) toch maar het filmpje gekeken. Heel mooi om te zien, al hoef je natuurlijk geen enorm helder licht te zijn om dit principe te kunnen begrijpen. Ik zou dan ook heel graag veel vaker, eigenlijk constant, dit soort dingen vanuit de gematigde moslimgemeenschap willen horen.

Edit 2: Feit blijft echter dat de koran wel degelijk grond biedt voor de extremisten. Er staat in de koran werkelijk om de haverklap dat ongelovigen gedood moeten worden, hoe je het ook went of keert. Een gematigde moslim zoals de meneer in dit filmpje is een oneindig veel beter mens dan die extremisten, maar dat komt enkel en alleen doordat hij ervoor kiest grote delen van de koran te negeren.
Hetzelfde geldt overigens voor christenen en de bijbel. Maar zij zijn in de praktijk gewoon een stuk minder gewelddadig dan moslims. Wat dan wel weer grotendeels te wijten is aan het verschil in welvaart tussen de westerse en islamitische wereld, niet zozeer aan bijbel vs koran.

Hoe dan ook, zowel de koran als de bijbel behoren tot de meest gruwelijke boeken ooit geschreven. In beide gevallen zijn het de extremisten die het dichtst bij de inhoud van deze boeken blijven. De gematigde gelovigen kunnen dat alleen zijn door die zieke boeken voor een heel groot deel los te laten, waardoor ze steeds meer op atheïsten en hun moraal gaan lijken dan op hun extremistische geloofsgenoten.
In de koran staat geen geweld - ik ken arabisch en je mag pas geweld gebruiken als je wordt aangevallen. De Koran is tijdsgebonden

Als echt geweld werd gepredikt zomaar zonder enige aanleiding en zonder redena was ik geen moslim meer.
pi_128355502
Oneens. Islam is een een interpreteerbaar iets. Er is geen geloof gekaapt, mensen gebruiken het alleen anders.
Conscience do cost.
pi_128355622
Islam is een geloof met 73 verschillende stromingen en een stroming is de juiste
pi_128355645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef Meki het volgende:
Islam is een geloof met 73 verschillende stromingen en een stroming is de juiste
En dat is jouw stroming zeker?
pi_128355759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef UltraR het volgende:

Hoe dan ook, zowel de koran als de bijbel behoren tot de meest gruwelijke boeken ooit geschreven.
Je hebt geen godsdienst of boek nodig om te doden of miljoenen onschuldigen te vermoorden, dat hebben de atheisten in een eeuw tijd wel aangetoond. Het enige wat je nodig hebt is het kwaad in jezelf. En dat kwaad in jezelf is ook in staat om elke godsdienst, en als dat ontbreekt andere redenen (zoals survival of the fittest, simpele boosheid, jaloezie, etc.) te gebruiken om gruwelheden te begaan. Men zal dus steeds naar binnen in zichzelf moeten kijken, maar dit zullen velen niet doen, uit angst voor wat ze daar zullen aantreffen.

Ik bedoel, je wilt de topicstarter zelfs niet serieus nemen vanwege zijn gebruik van "de" ipv "het", en je negeert de miljarden gelovigen die die boeken lezen en een vredige leven nastreven. Vele van hen maken fouten en zondigen, maar weten terug te keren naar God, wetend dat God geen kwaad heeft bevolen.
pi_128356105
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef Meki het volgende:

[..]

In de koran staat geen geweld - ik ken arabisch en je mag pas geweld gebruiken als je wordt aangevallen. De Koran is tijdsgebonden

Als echt geweld werd gepredikt zomaar zonder enige aanleiding en zonder redena was ik geen moslim meer.
Een vers wat duidelijk aangeeft dat de extremistische gewelddadige moslims beter zijn dat de gematigde vredige moslims:
quote:
Quran (4:95) - "Not equal are those believers who sit (at home) and receive no hurt, and those who strive and fight in the cause of Allah with their goods and their persons. Allah hath granted a grade higher to those who strive and fight with their goods and persons than to those who sit (at home). Unto all (in Faith) Hath Allah promised good: But those who strive and fight Hath He distinguished above those who sit (at home) by a special reward,-"
Verder:
quote:
Quran (9:123) - "O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."

Quran (17:16) - "And when We wish to destroy a town, We send Our commandment to the people of it who lead easy lives, but they transgress therein; thus the word proves true against it, so We destroy it with utter destruction."

Quran (47:35) - "Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost for Allah is with you,"

Quran (61:4) - "Surely Allah loves those who fight in His way"

Quran 61:9 - "He it is who has sent His Messenger (Mohammed) with guidance and the religion of truth (Islam) to make it victorious over all religions even though the infidels may resist."

En uit de Hadith:

Bukhari (52:177) - Allah's Apostle said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."

Bukhari (52:220) - Allah's Apostle said... 'I have been made victorious with terror'

Muslim (1:33) - the Messenger of Allah said: I have been commanded to fight against people till they testify that there is no god but Allah, that Muhammad is the messenger of Allah

Bukhari (11:626) - [Muhammad said:] "I decided to order a man to lead the prayer and then take a flame to burn all those, who had not left their houses for the prayer, burning them alive inside their homes."

Muslim (1:149) - "Abu Dharr reported: I said: Messenger of Allah, which of the deeds is the best? He (the Holy Prophet) replied: Belief in Allah and Jihad in His cause..."

Muslim (20:4696) - "the Messenger of Allah (may peace be upon him) said: 'One who died but did not fight in the way of Allah nor did he express any desire (or determination) for Jihad died the death of a hypocrite.'"

Tabari 9:69 - Muhammad said: "Killing Unbelievers is a small matter to us"

Ibn Ishaq/Hisham 992: - "Fight everyone in the way of Allah and kill those who disbelieve in Allah."

Saifur Rahman, The Sealed Nectar p.227-228 - "Embrace Islam... If you two accept Islam, you will remain in command of your country; but if your refuse my Call, you’ve got to remember that all of your possessions are perishable. My horsemen will appropriate your land, and my Prophethood will assume preponderance over your kingship."
Dit laatste is een deel van een brief van Mohammed aan de leiders van andere landen.
Osama Bin Laden heeft voor de aanslagen van 9/11 ook precies zo'n brief gestuurd gericht aan de Amerikaanse president met de opdracht dat zij zich tot de Islam moesten bekeren omdat ze anders zouden worden vernietigd. Sluit dus precies aan op de acties van Mohammed.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_128356352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:17 schreef Tevik het volgende:

[..]

Je hebt geen godsdienst of boek nodig om te doden of miljoenen onschuldigen te vermoorden, dat hebben de atheisten in een eeuw tijd wel aangetoond. Het enige wat je nodig hebt is het kwaad in jezelf. En dat kwaad in jezelf is ook in staat om elke godsdienst, en als dat ontbreekt andere redenen (zoals survival of the fittest, simpele boosheid, jaloezie, etc.) te gebruiken om gruwelheden te begaan. Men zal dus steeds naar binnen in zichzelf moeten kijken, maar dit zullen velen niet doen, uit angst voor wat ze daar zullen aantreffen.

Ik bedoel, je wilt de topicstarter zelfs niet serieus nemen vanwege zijn gebruik van "de" ipv "het", en je negeert de miljarden gelovigen die die boeken lezen en een vredige leven nastreven. Vele van hen maken fouten en zondigen, maar weten terug te keren naar God, wetend dat God geen kwaad heeft bevolen.
Alles wat ik zeg is dat die boeken voor het grootste deel geen goed leven prediken maar een leven vol haat en geweld richting andersdenkenden. Uiteraard zijn er velen die die boeken lezen en toch een goed leven leiden. Ik heb de bijbel 2x gelezen en de koran 1x, maar ik kies ervoor die boeken aan de kant te schuiven als gruwelijke fictie met een grotendeels afgrijselijke moraal. De gematigde moslims en christenen doen dit voor het overgrote deel ook. Zij negeren immers al die vreselijke dingen die erin staan? Waarom? Omdat ze door hun eigen, niet op die boeken en dus goddeloze en atheïstische, moraal beseffen dat die dingen die in die boeken staan slecht zijn. Dat zij desondanks een goed leven trachten te leiden heeft dus niets met die boeken te maken, in tegendeel.

Verder is er nooit ook maar 1 oorlog gevoerd in naam van het atheïsme. Wel door atheïsten, maar hun atheïsme had niets met de oorlogen te maken. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat de 2e wereldoorlog gevoerd werd uit naam van de klassieke muziek omdat hitler daar groot fan van was. Uit naam van christendom en islam zijn echter talloze oorlogen gevoerd, waarbij die religies de directe aanleiding en doelstelling vormden.
pi_128357297
Probleem ligt bij de huidige Arabieren vooral. De problemen die hij opnoemt zijn echt voornamelijk onder Arabieren vandaag de dag, hele waslijst kan je opnoemen van kleine zaken tot groot die in principe niet veel met Islam hebben te maken maar meer met de mentaliteit wat uiteindelijk ook de Islambeleving en perceptie beïnvloedt. Alleen jammer genoeg drukken Arabieren voornamelijk de stempel op de Islam qua beeldvorming naar Moslims en niet-Moslims toe, vanwege de taalkundige en culturele connectie met de Islam en Mohammed.

Ga je echter kijken bij andere niet-Arabische Moslimvolkeren zoals Indonesiers, Maleisiers, Turken, Koerden, Perzen dan zie je dat het reuze meevalt eigenlijk, en zeker in vergelijking tot Arabieren vandaag de dag.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128357471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef Meki het volgende:
Zeker de jouwe ?
pi_128357716
@ ATON
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:19 schreef ATON het volgende:
Zeker de jouwe ?
dat weet hij niet, komt uit een hadith wat de profeet heeft gezegd:
“De joden zullen zich opsplitsen in éénenzeventig groeperingen, de christenen zullen zich opsplitsen in tweeënzeventig groeperingen en mijn gemeenschap zal zich opsplitsen in drieënzeventig groeperingen, allen zijn in het Hellevuur behalve één.” Daarop vroegen de mensen: “En wie is die (ene) groep, O Boodschapper van Allah?” Hij antwoordde: “Degenen die zich bevinden op datgene waarop ik en mijn metgezellen zich bevinden.”
pi_128358626
wat ik wel jammer vind is , hoe je went of keert, de Islam wordt altijd zwart gemaakt, er zijn vele Imams zoals deze imam preekt, alleen heeft dit niet echte nieuwswaarde, is niet interessant, het verkoopt niet.
maar haat-imams zijn om te smullen, ze hebben hun nog niet eens open en het is al nieuws, en dan hoor je de anti-moslims hoe slecht het islam geloof wel niet is....bah
verdedig je je eigen geloof dan ben je ineens niet goed bij je hoofd omdat je in een "fantasie/sprookjesboek" gelooft en ook nog verdedigd. en dan wordt je zelfs zo aangevallen ( in discussies) dat je denkt wie is hier de opdringer, hoe vaak ik niet te horen heb gekregen dat ik niet moet geloven in God/Allah dat het allemaal verzinsels zijn, het is zelfs zo erg bij de atheïsten dat ze nog erger zijn de jehova's, manipulaties daar zijn mensen goed in. maar vraag je een bewijs voor het niet bestaan van God/Allah, nee dat hebben ze niet net zo min ik bewijs heb van het bestaan God/Allah. maar als ik links en rechts kijk zie mooi de wereld is en alles eromheen, ik kan het niet geloven dat het alles ontstaan is uit toeval.
als God dit niet geschapen heeft dan moet het per toeval geschied zijn, toevallig dat alles zo perfect in elkaar zit, en dat is allemaal ontstaan door big bang, een explosie wat chaos geordend heeft, dat alle hemellichamen met elkaar verbonden zijn....... hoe perfect het natuur in elkaar zit

mensen die houvast hebben aan evolutietheorie klopt ook niet, want het is een theorie wat gewijzigd kan worden: bijv. in begin van de evolutietheorie was duimregel : survival of the fittest nu is dit ongedaan gemaakt want het was niet zo?
Diederik Stapel eens zo gerespecteerde wetenschapper die wat theorieen losliet waarvan gedacht werd dat het waar was totdat hij mist inging en al zijn beweringen zijn ongedaan gemaakt. zoals deze meneer de wetenschappers zijn er vast veel van.
op de wetenschappers zijn de atheïsten dol op want wat een wetenschapper zegt is waar, want hij heeft immers gestudeerd, dus hij moet het wel gelijk hebben ..... wrong het is en blijft een mens, mensen zijn te koop iedereen heeft zijn eigen prijs kaartje. maw mensen zijn niet te vertrouwen ( tot een bepaalde hoogte wel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')