En dan gaan we er gewoon voor dat dit het topic wordt waarin Pvoesss bevalt van haar knulletjequote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef -Nienna- het volgende:
Seilram, gefeliciteerd!!
Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.
Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje
Ik was ook bij H&M, daar hebben ze Teigetje, Hello Kitty en Sesamstraat....quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Nienna, wat fijn dat alles goed was! En leuk, een meisje!
Ik vind echt alle shirtjes met tekst vreselijk. Een van Ivans eerste shirtjes was er een van Imps & Elfs (geloof ik) met daarop 'it's a boy!'. Dat was een heel fijn shirtje en ik vond het nog wel acceptabel, maar zelf zou ik het niet kopen.
Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik vannacht weer geen last van misselijkheid en braken heb gehad? En ik denk dat deze nacht in dat opzicht ook wel goed zal verlopen (ik lig al op bed en heb geen oprispingen). Ik ben er zó blij mee! Ik blijf onrustig (en weinig) slapen en mijn verkoudheid zit me erg in de weg, maar de opluchting is groot.
Done!quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:01 schreef -Nienna- het volgende:
Leandra, zou je het nog in de OP achter mijn naam kunnen zetten??
Niet druk om maken, die hooikoorts, gewoon tegen die tijd eens bekijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:31 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?
Fijn hoor, niet genoeg slapen is al niet fijn, maar dan met misselijkheid lijkt me helemaal vreselijk...
Verkouden ben je ook alweer even, ik las laatst dat je zelfs niet gewoon neusspray mag gebruiken als je zwanger bent...
Ik zie op tegen April en Mei, twee waardeloze hooikoorts maanden voor mij, vaak benauwd tot aan pufjes, pillen, neusspray ook oogdruppels tegen de jeuk aan de ogen. En dan ben ik hoogzwanger...
De verloskundige zei al dat het vaak minder is tijdens de zwangerschap, maar ik zit in het hoogste segment dus die vlieger gaat vast niet op.
Ik geniet me suf dus de komende maanden nu alles nog heel goed gaat en ik me prima voel.
Besef dat het best heftig kan zijn als ik de verhalen hier zo lees...
Als ik zo'n gespannen buik had met groeigevoel enzo, moet ik ook makkelijk elk uur meer dan eens. Nu gaat het wel even, maar voor mij is het bijvoorbeeld een mijlpaal als ik 's nachts maar 1x eruit hoef.quote:Op zondag 21 november 2010 11:34 schreef twentemeisje het volgende:
Hoe vaak plassen jullie trouwens?
Wat een raar advies. Ik moest beginnen met 3x per dag en dan afbouwen en niet met maar eentje beginnen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:21 schreef zfs het volgende:
Jammer pvoess het was afgelopen nacht nog wel volle maan.
Vandaag 2x gespuugd wel pas 's avonds. Ik heb eigenlijk tegen doktersadvies in zowel 's morgens als 's avonds een esefesame genomen. Hopelijk wil hij ze nog wel een keer voorschrijven anders kom ik de knoei met de zetpillen.
Welkom kloontjequote:Op zondag 21 november 2010 19:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeps nu heb ik dus onder mijn eigen naam gepost.
Mijn kloon periode ook voorbij.
Zou best kunnen! Even douchen geeft vaak verlichtingquote:Op zondag 21 november 2010 19:50 schreef Shirley het volgende:
Tis toch deze nacht volle maan?
Sinds zo'n 2 uurtjes ineens een zeurende continue pijn in m'n onderrug, kan me geen houding geven...Ga ook snel weer achter de pc vandaan. Zou dit voorwerk zijn?
Hey, ik ga zeker borstvoeding geven, ik hoop enorm dat het lukt, ik werk wel maar t ukje is altijd bij mij, dus ik heb alle tijd van de wereld en mogelijkheid om het vrij makkelijk zonder kolven ed zelf te doen. Ik ben van plan het dan ook zeker een jaar vol te houden, en daarna zie ik dan wel of ik er nog een jaartje achteraan plak. Ik ben erg pro bv, zitten gewoon zoveel voordelen aan en met mijn allergien is het zeker enorm belangrijk.quote:Op zondag 21 november 2010 07:12 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je het zegt van die neusspray. Ik zit er telkens aan te denken om wat in huis te halen, dus ik kijk even of het wel mag. (Ik vind het zulk naar spul, want het brandt in m'n neus en m'n neus voelt er erg gevoelig door tijdens het ademhalen. Maar dat watterige gevoel in m'n hoofd begin ik ook wel zat te worden.)
Ik heb begrepen dat er wel medicatie tegen hooikoorts is die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken, dus ik zou niet zomaar een 'nee' aannemen van je huisarts. Ik weet niet of dat alleen voor bepaalde medicatie geldt of dat er een afweging gemaakt wordt van het risico dat medicijngebruik met zich meebrengt tegenover de klachten van de hooikoorts zelf. Anderen hier die er ervaring mee hebben weten er vast meer over. En weet je al of je van plan bent borstvoeding te geven? Het zou me niets verbazen als je daar dan weer eeen discussie over krijgt.
Oh, en het enige wat ik kan bedenken is dat de baby lager is komen te zitten of wat meer ruimte heeft gekregen op een of andere manier. Ze drukt vast minder tegen mijn maag aan.
De laatste week vind ik echt te lang duren, daarvoor vloog de tijd wel inderdaad.quote:Op zondag 21 november 2010 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, Pvoesss, 41 weken alweer!Voor mij lijkt de tijd zo snel te gaan, maar hoe voelt het voor jou?
Volgende week maandag de 29ste. Met precies 42 wekenquote:Op zondag 21 november 2010 19:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pvoess, ontspanning hielp dus niet helaas. Voor wanneer had je nou inleiding staan? Vrijdag?
Ja nou! Rol na rol na rol met dat continue gepies.quote:Op maandag 22 november 2010 09:43 schreef mrien het volgende:
Weet wel dat het toiletpapier hier in een zwangerschap een stuk sneller op is dan normaal, haha
Ik heb dat shirtje gister van de overbuurvrouw gehadquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef Juud79 het volgende:
Avond!
Nienna een meisje en JJ een jongetje, wat mooi die echo, tof zulke goede foto's!
En Pvoesss haar manneke komt hoop ik snel.![]()
Ik heb vanmiddag onderstaand shirtje gekocht. Ik heb heel veel 2e hands spul omdat ik nieuw veelal onzin vind voor een baby en zonde van t geld, maar ik zag opeens een Nami-it winkel in de stad, geweldig, wat een leuke kleertjes. Ben niet van tekst/print shirtjes, maar deze kon ik niet laten hangen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef Shirley het volgende:
*Meldt*
M'n vliezen zijn net gebroken....de vk komt binnen een uurtje even langs, ben helemaal nerveus meteen!
Sorry Pvoess..denk dat ik je inhaal!
Spannend!quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef Shirley het volgende:
*Meldt*
M'n vliezen zijn net gebroken....de vk komt binnen een uurtje even langs, ben helemaal nerveus meteen!
huuuu!!!quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef Shirley het volgende:
*Meldt*
Shirley!!!! Spannend!!! Ik wens je een goede snelle bevalling toe!!!quote:Op maandag 22 november 2010 12:33 schreef Shirley het volgende:
Jaa..nog steeds! het loopt als een waterval! Weet niet hoe het met updates gaat zitten verder
Voorheen had ik dat dus niet maar nu krijg ik dus kriebels!!!!quote:Op maandag 22 november 2010 13:04 schreef huuphuup het volgende:
je post brings back memories van mn eigen post ruim een jaar geleden![]()
Succes, zet hem op meid!
Snap ik. Zou precies hetzelfde hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 13:33 schreef Shirley het volgende:
Man, ik loop leeg! Te bizar...vk is net geweest, komt zo nog ff terug om hartje te luisteren, was dat ding vergeten. Ben nu nog alleen, m'n vriend en moeder zijn onderwegwhaaaaaaaaaaaaa...ik vind het zo eng!
ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis?quote:Op maandag 22 november 2010 13:33 schreef Shirley het volgende:
Man, ik loop leeg! Te bizar...vk is net geweest, komt zo nog ff terug om hartje te luisteren, was dat ding vergeten. Ben nu nog alleen, m'n vriend en moeder zijn onderwegwhaaaaaaaaaaaaa...ik vind het zo eng!
Ja, de eerste zenuwtranen komen er net uit nu dat besef ecth doordringt... en de planning is thuisbevallenquote:Op maandag 22 november 2010 13:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Snap ik. Zou precies hetzelfde hebben.
Nog even dan heb je gewoon je kleine man in je armen
Zo spannendNog even en dan ben je echt Mama!!!!!
Komt wel goed schatjequote:Op maandag 22 november 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, de eerste zenuwtranen komen er net uit nu dat besef ecth doordringt... en de planning is thuisbevallen
Ik kan me dat zo goed voorstellen! Ik word er zelfs een beetje weeïg van Shirleyquote:Op maandag 22 november 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, de eerste zenuwtranen komen er net uit nu dat besef ecth doordringt... en de planning is thuisbevallen
komt helemaal goed!!quote:Op maandag 22 november 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
OMG Shirley!!! Wat spannendquote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef Shirley het volgende:
*Meldt*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door amaranta op 22-11-2010 13:52:34 ]
Komt wel goed meisquote:Op maandag 22 november 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ehm, Juud, je krijgt toch niet extra korting op de je ziektekosten vanwege de andere verzekeringen bij Interpolis? Tenminste, ik niet. En ik had tot voor kort echt alles daar lopen. Ik ga nu dus weg bij Interpolis. Ik heb al een drie ster en om mijn poliklinische bevalling en kraamzorg terug te krijgen zou ik naar vier ster moeten en die is dan flink duurder dan naar IZZ vanuit mijn werk (al was het maar omdat daar nog tandarts bij zit).quote:Op maandag 22 november 2010 13:09 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia, ik ben net overgestapt van ziektekostenverzekering en heb dus ook alles vergeleken. Ik had een 2 sterren en heb nu een 3 sterren, er zit idd maar een klein verschil tussen, wat meer Fysio (ik heb een zwakke onderrug, dus het kan zijn dat ik dat nodig heb) en vergoeding van een lactatiedeskundige, wat ik ook heel belangrijk vind en nuttig kan zijn. Voor de rest is t voor mij allemaal nog niet van toepassing, ik heb niet ieder puntje vergeleken en heb voor 3 sterren gekozen.
Wij hebben de nodige verzekeringen bij Interpolis en nu dus ook de ziektekosten, dat was echt veel goedkoper, scheelde me 24 euro per maand met de andere verzekering.
Haha ja ik dacht ook direct ahhh die piept voorquote:Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wilde gisteravond nog zeggen toen Mrien zei dat de kramp met een douche wel weg zou gaan dat het gewoon het begin zou kunnen zijn maar ik heb het toch maar niet gepost.
Was mijn gevoel toch goed.
Zet 'm op Shirley!
Dat was mijn achterliggende gedachte dus ook, als het weeën zijn zwakt het onder de douche als het goed is niet af. Zijn het voorweeen dan weer wel (ook als het goed is natuurlijk)quote:Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wilde gisteravond nog zeggen toen Mrien zei dat de kramp met een douche wel weg zou gaan dat het gewoon het begin zou kunnen zijn maar ik heb het toch maar niet gepost.
Was mijn gevoel toch goed.
Zet 'm op Shirley!
Is dat zo? dan was de bevalling van eva van woensdagochtend tot donderdagavond (nul cm wel enorme weeen) dus een valse startquote:Op maandag 22 november 2010 15:58 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben trouwens de uitzondering op de regel. Mijn voorweeën werden niet beter of minder of slechter onder de douche. Maar ja, ik had dan ook een officiële valse start (ik zou moeten opzoeken hoe het ook al weer heet, maar het komt er op neer dat je wel weeën hebt, maar geen ontsluiting)
zettemop meis!quote:Op maandag 22 november 2010 15:59 schreef Shirley het volgende:
Het gaat beginnen, al weeen om de 4, 5 min. en 2 cm ontsluiting...volgende post ben ik msschn wel bevallen!
middelbaar onderwijs, in de betakant. En dan dit jaar (voor)examenklassen. Ik moest ook wel lachten, ik kwam eraan lopen, en ik zag ze kijken, en ze vielen ineens allemaal stil..quote:Op maandag 22 november 2010 15:58 schreef mefke79 het volgende:
Oe, DML, bedankt voor de opmerking over die vergoedingen. Ik heb meteen even IZZ gebeld, maar dat is daar gelukkig niet zo. Ik kom gewoon meteen voor alles in aanmerking.
Ik ben trouwens de uitzondering op de regel. Mijn voorweeën werden niet beter of minder of slechter onder de douche. Maar ja, ik had dan ook een officiële valse start (ik zou moeten opzoeken hoe het ook al weer heet, maar het komt er op neer dat je wel weeën hebt, maar geen ontsluiting)
En L'tiekje, leuk dat het bekend is! Waar geef je les? Basis onderwijs of middelbaar of roc ofzo? En nu al de afspraak voor de SEO. Ik denk dat ik die woensdag ook maar meteen maak, dat moet toch weer bij hetzelfde centrum als de nekplooimeting.
Wat fijn zeg, dat je al een datum hebt. Wij zitten nog te dubben om een echo te doen met 17 weken, zo de derde week van Dec, puur en alleen omdat we graag willen weten wat het gaat worden en omdat ik het lang vind duren tot half Jan. We kijken wel...quote:Op maandag 22 november 2010 15:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Shirley, wat spannend. Succes joh!!
nou, ik hoef me niet meer af te vragen wanneer/hoe ik het mijn leerlingen ga vertellen. Het ging vandaag als een lopend vuurtje rond, na de middagpauze wisten ze het ineens allemaal.. En de reactie was wel ongeveer zoals ik hem had verwacht, heel leuk!!
En ik heb net de afspraak voor de SEO gemaakt, 17 januari mogen we gaan kijken!
Dat las ik ook in mijn zwangerschapsbijbel maar dat leek me zo weinig t.o.v. wat hier vaak gezegd wordt. Was het zelf vergeten na te vragen de laatste keer dus dank je voor de info.quote:Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Vanyel het volgende:
Was trouwens vandaag bij de VK. Je hoeft echt maar 8-10x per etmaal je kind te voelen om voldoende leven te hebben. Elk schopje of prutteltje telt daarin mee.
Als het 8 tot 10 prutteltjes zouden zijn dan zou ik me wel zorgen maken, gewoon omdat het dan beduidend minder is dan normaal, zowel qua aantal als qua hevigheid.quote:Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Vanyel het volgende:
Was trouwens vandaag bij de VK. Je hoeft echt maar 8-10x per etmaal je kind te voelen om voldoende leven te hebben. Elk schopje of prutteltje telt daarin mee.
Ja, dat was het, mijn leven is compleet! Wat nou huisje boompje beestje: Kindje, Mannetje, Ongeboren vruchtje en Woezel!quote:Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Takkembah het volgende:
BasboussaNu is je leven compleet!!!!
Ik was met 11 weken en 5 dagen bij de verloskundige, toen heb ik gevraagd wanneer ik moest gaan opletten of ik het voelde bewegen, toen zei ze me, tussen nu en 18 weken.quote:Op maandag 22 november 2010 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind woezel en pip beideSorry!
Danic, leuk!
En je kan echt niets voelen he, met pas 12 weken (oid, want zeker weten doen we het pas woensdag). Vorige keer voelde ik pas iets met 20 weken, maar ik heb nu af en toe het idee dat ik iets voel. Kannie he. Tis wel echt dat trillend ooglid zoals dat hier wel eens omschreven is. Hmmm.
Ik ook niet, ik vind Woezel en Pip verschrikkelijk.... maar dat heb ik al gemeld, dus ik hoop dat iedereen onthouden heeft dat het vooral geen Woezel en Pip mag zijnquote:Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik ben helemaal geen woezelfan, dus Bas, ik deel niet in je vreugde
Het enige dat bij mij mag binnenkomen uit dat genre is spullie uit de Nijntje Holland serie, dat vind ik schattig met stipjes en ruitjes.quote:Op maandag 22 november 2010 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik vind Woezel en Pip verschrikkelijk.... maar dat heb ik al gemeld, dus ik hoop dat iedereen onthouden heeft dat het vooral geen Woezel en Pip mag zijn
Danic, wat leuk dat jullie samen kunnen zwangeren![]()
En waarschijnlijk vind ie het heel leuk.quote:Op maandag 22 november 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou zelf nooit iets kopen van Woezel en Pip, en ook niet gauw iets van plastic. Maar ach, als visite zoiets meeneemt dan vind ik het best. Ivan komt momenteel om in het plastic speelgoed, hij heeft een Woezelrammelaar en een Pipknuffeldoekje (of andersom, ik weet niet wie wie is).
Duplo vind ik leuk, omdat ze zelf dingen kunnen maken en bedenken, met LP is dat alweer veel minder, al ziet het er erg mooi uit.quote:Op maandag 22 november 2010 21:02 schreef Sugarsnap het volgende:
Helaas ontkom je daar niet aan, Juud. Maar er is natuurlijk ook een verschil tussen plastic en plastic. Bram heeft nu de grootste lol met zijn Little People en Duplo, en dat staat nu ook op de planning voor Sint (naast een houten autobaan)
Hier verder ook niet zoveel van Woezel en Pip. 1 Woezelknuffel gekregen, maar daar kijkt hij niet naar om. Hier is vooral Mickey helemaal hot en Nijntje vind ik ook wel leuk
Hier heeft Nijntje ook de voorkeur, hoewel N. ook Pooh nog wel leuk vindt... en helaas had ik geen Ambi-toys meer van Jr. maar zijn we al helemaal losgegaan bij de Kruidvat, want Ambi-toys zijn heel ergquote:Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Het enige dat bij mij mag binnenkomen uit dat genre is spullie uit de Nijntje Holland serie, dat vind ik schattig met stipjes en ruitjes.
Voor de rest komt er bij ons alleen hout in het liefst en boekjes en nuttige cadeau's.
Vooral geen plastic.Uitzondering daarop zijn een stuk of 12 oude Ambi-toys rammelaars die ik nog heb.
Dat snel janken heb ik als ik lees over zieke kindjes of mensen die hun kind verliezen, dat grijpt me enorm aan, of laatst Derek Oglivie, die kwam bij een moeder die twee kindjes had, zwanger van de 3e en toen was dr man op slag dood, auto ongeluk. Nou dat kan ik dus beter niet kijken, dat vind ik zo verdrietig, kreeg er buikpijn van..... Ik let dus nu op wat ik kijk, geen nare verhalen en geen enge dingen.quote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas ergens anders al, maar ik vind de geluiden die uit Fisher Price-spul komen ontzettend lelijk. We hebben een alfabetslak, een plastic boekje met liedjes, een bus en een racebaan. En Ivan is er dol op, vanzelfsprekend.
Dat laatste herken ik niet, Juud.Ik ben wel overemotioneel. Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
quote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
Hej dat blad heb ik ook gelezen geloof ikquote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas ergens anders al, maar ik vind de geluiden die uit Fisher Price-spul komen ontzettend lelijk. We hebben een alfabetslak, een plastic boekje met liedjes, een bus en een racebaan. En Ivan is er dol op, vanzelfsprekend.
Dat laatste herken ik niet, Juud.Ik ben wel overemotioneel. Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
Woon jij in omgeving Utrecht?quote:Op maandag 22 november 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was een tijdschrift aan het lezen dat nu gratis bij ons in het ziekenhuis ligt, over zwangerschap. In dat tijdschrift vertelden gynaecologen over bijzondere bevallingsverhalen. Dit verhaal ging over een vrouw die tijdens haar bevalling zo in zichzelf gekeerd was dat niemand tot haar door kon dringen. Maar toen haar kind geboren werd pakte ze het aan en veranderde ze compleet. Dat noemde die gynaecoloog dus "de geboorte van een moeder" en het raakte me op een of andere manier heel erg. Het is zo'n cliché, maarja.
Aaah oke.quote:Op maandag 22 november 2010 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, in Amsterdam! Het lag in het OLVG, maar het zou me niets verbazen als het nu op verschillende plekken ligt (ziekenhuizen, verloskundigepraktijken).
Och, met LP kunnen ze ook een boel bedenken, hier bestuurt regelmatig de kameel de trein en zit de hond in de schoolbanken. Ook kun je heel goed een poppetje in het kippenhok stoppenquote:Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Juud79 het volgende:
Duplo vind ik leuk, omdat ze zelf dingen kunnen maken en bedenken, met LP is dat alweer veel minder, al ziet het er erg mooi uit.
Zijn kleuren die baby's en kinderen snel herkenen. Zijn daarom ook best felquote:Op maandag 22 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, Basboussa, ik krijg normaliter de kriebels van gemeenplaatsen. Ik hoop maar dat die onhebbelijke eigenschap terugkomt als de hormonen eindelijk eens uit mijn lijf zijn verdwenen.
En ik vind vooral de kleuren van Woezel en Pip niet zo fraai. Geel en paars, hoe verzin je het.
De kriebels van gemeenplaatsen? Kennik me wat bij voorstellen. Maar soms is het gewoon zo, toch?quote:Op maandag 22 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, Basboussa, ik krijg normaliter de kriebels van gemeenplaatsen. Ik hoop maar dat die onhebbelijke eigenschap terugkomt als de hormonen eindelijk eens uit mijn lijf zijn verdwenen.
En ik vind vooral de kleuren van Woezel en Pip niet zo fraai. Geel en paars, hoe verzin je het.
De speeltjes die ik hier heb zijn best fel.quote:Op maandag 22 november 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
He, woezel en pip zijn toch juist niet fel? Even in vergelijking met bv Nijntje?
Als het kind het maar leuk vindt:quote:Op maandag 22 november 2010 21:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Zijn kleuren die baby's en kinderen snel herkenen. Zijn daarom ook best fel
Heb ook niets met Winnie, maar oma komt hier standaard met Winnie pyama's aanzetten. Kind vindt het wel aardig, en ik heb er verder niets op tegenquote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef mefke79 het volgende:
wie is nou trouwens woezel en wie pip, weet ik dat ook weer.
En ik vind de gedachte er achter heel goed en mooi en leuk, ik vind de beestjes zelf gewoon niets. Winnie de Pooh ook niet trouwens...geef mij maar sesamstraat en nijntje. Maar goed, ieder zijn smaak, toch?
Ik kan het me zo goed voorstellen, zou denk ik hetzelfde doen dan hoorquote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil zo graag nu toch wel bevallen![]()
Ik ben echt zo zenuwachtig voor morgen.. als ik nog potdicht zit ga ik echt huilen![]()
Och, dat kan ik me goed voorstellen, meis. Dikke kus!quote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil zo graag nu toch wel bevallen![]()
Ik ben echt zo zenuwachtig voor morgen.. als ik nog potdicht zit ga ik echt huilen![]()
Ik vind dat je alle recht hebt om te zeuren, over tijd lopen is gewoon heul stom, een zwangerschap duurt al lang en dan bij week 40 moet t gewoon ophouden.quote:Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind mezelf zo zeuren, maar op de 1 of andere manier vind ik het heel moeilijk om niet te doen![]()
op dit soort momenten mag je zeurenquote:Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind mezelf zo zeuren, maar op de 1 of andere manier vind ik het heel moeilijk om niet te doen![]()
Dat duurt inderdaad ook nog even, da's minder jaquote:Op maandag 22 november 2010 22:15 schreef Pvoesss het volgende:
om 14:00 dus duurt ook nog wel even..
Ik had gewoon niet verwacht dat ik langer door zou lopen dan bij X![]()
(alhoewel kan het nog wel want ik beviel van haar met 41.1 )
Doet ze aan sport? Ik had ook al vrij vroeg last van mijn bekken, maar deed toen ook niks door de misselijkheid. Sporten bij de fysio gecombineerd met (inmiddels) behandelingen hielp bij mij echt enorm in het begin. Nu is het meer beperken van het probleem, maar das met 7 maanden ook wel wat anders dan met 2.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:22 schreef avotar het volgende:
Weten jullie hoe dat hier gaat? Haar werkverleden is goed, dus voor de WW maak ik me geen zorgen, maar hoe gaat dat als ze straks evt. echt met bekken-instabiliteit (iets waar de VK wel naar hintte) en ze met een maand of 2 niet meer echt mobiel is?
Ik kan me voorstellen dat je je er wat onprettig over voelt, dus inderdaad gewoon even huisarts/vk inschakelen!quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben net een uurtje wakker, maar het alweer allemaal steekjes en pijntjes onderin mijn buik.. Ik vind het toch wel een beetje eng eigenlijk. Straks nog maar weer even een potje afleveren bij de huisarts, en anders de verloskundige maar even bellen...
Shirley! Whaaa! Dat heb je even vlot gedaan!quote:Op maandag 22 november 2010 23:32 schreef Shirley het volgende:
Dames...ik kom even snel posten voor ik weer m'n bedje in duik!
Ik heb een spoedbevalling achter de rug! Rond half 6 had ik 4 cm ontsluiting, en nog geen 2 uur later echte persweeen, mocht vana kwart voor 8 persen, en om 20.01 is onze Julian geboren!
3600 gram en 50 cm! Alles helemaal prima, nu even rusten...updates en foto's volgen!
Nee totaal niet.. ze werkt bij een bakker en staat en loopt de hele dag.. zeker nu met haar zwangerschap heeft niet heel veel energie voor andere dingen..quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet ze aan sport? Ik had ook al vrij vroeg last van mijn bekken, maar deed toen ook niks door de misselijkheid. Sporten bij de fysio gecombineerd met (inmiddels) behandelingen hielp bij mij echt enorm in het begin. Nu is het meer beperken van het probleem, maar das met 7 maanden ook wel wat anders dan met 2.
Wat een super bevalling (zo klinkt hetquote:Op maandag 22 november 2010 23:32 schreef Shirley het volgende:
Ik heb een spoedbevalling achter de rug! Rond half 6 had ik 4 cm ontsluiting, en nog geen 2 uur later echte persweeen, mocht vana kwart voor 8 persen, en om 20.01 is onze Julian geboren!
3600 gram en 50 cm! Alles helemaal prima, nu even rusten...updates en foto's volgen!
Wow, supersnel gedaan!quote:Op maandag 22 november 2010 23:32 schreef Shirley het volgende:
Ja ik weet het..quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:19 schreef mefke79 het volgende:
shirley Gefeliciteerd!
En inderdaad, bij beginnende pijn in rug/bekken is bewegen echt heel belangrijk. Staand werk doen is dan weer het andere uiterste. En heel lullig, maar bij een contract voor bepaalde tijd mogen ze het op de laatste dag nog zeggen. Ik zou als ik haar was, haar baas om duidelijkheid vragen. Dan kan je ook weer aan 't solliciteren.
Ben je nu officieel uit de kloonkast?quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd Shirley en man
Ik ben ook samen met mijn zus zwanger wij zitten een paar wk na elkaar. Allebei onze 1e
Gisteren vriend naar de HAP laten bellen omdat ik bloed spuugde. Hij mocht sterkere medicatie halen. Ik ben nog steeds misselijk maar durf niet te spugen.
Ik had mezelf al verradenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ben je nu officieel uit de kloonkast?
Eh ja, das toch niet jouw probleem? Jij was eerder.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:37 schreef mefke79 het volgende:
even zonder bijlezen, ik heb vanochtend gehoord dat mijn leidinggevende ook zwanger is, 10 dagen minder ver dan ik...ik zag er al zo tegenop om 't te vertellen, nu vind ik het echt eng. Het is maar een kleine afdeling, we worden hierdoor gehalveerd.
Jij had het al eerder door.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lastig he, met 2 accounts.
Gefeliciteerd nogmaals!
Wanneer ga je het vertellen dan? Wil je het dan niet gewoon liever ook nu vertellen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:14 schreef mefke79 het volgende:
dat is het stomme.. Zij had haar miskraam een week na de mijne. Ik wist dus goed hoe en wat. Van mij verwachten ze niets. Er werd net al gegrapt dat het een ramp zou zijn als ik ook zwanger was. Echt hoe opgelaten kan je jezelf voelen.
Ah wat balenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
Nou nou nou dat was me weer gezellig.
Helemaal potdicht![]()
![]()
Dus nu op naar de volgende stap.
Donderdag naar het ziekenhuis voor hartfilmpje en placenta check
LOL, maar ik ben niet van de turbobevallingen en Pvoesss welquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:50 schreef Orea het volgende:
Shirley wat een prachtig mannetje!!
TM wat fijn dat alles goed is met jullie meisje!Prachtige foto's!
![]()
Leandrawel fijn dat je weer goedgekeurd bent, maar hoop ook dat het bij jou snel gaat beginnen! Doe maar een datumtweeling, vannacht ofzo, met Pvoess
Absoluut wat van zeggen. Hoe haalt ze het in haar hoofd?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoorde vandaag dat een collega aan mijn leerlingen heeft verteld dat ik zwanger ben. En ergens baal ik daar wel van, ik vind dat dat niet haar taak is. Ik twijfel dus nog een beetje of ik daar nog wat van ga zeggen of niet. Maar de reacties van mijn andere examenklas waren wel heel leuk!
WTF?! Is ze helemaal van de pot gerukt...quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoorde vandaag dat een collega aan mijn leerlingen heeft verteld dat ik zwanger ben. En ergens baal ik daar wel van, ik vind dat dat niet haar taak is. Ik twijfel dus nog een beetje of ik daar nog wat van ga zeggen of niet. Maar de reacties van mijn andere examenklas waren wel heel leuk!
Ik voel ook nog maar weinig bij 21wkn nu. Wel elke dag wat subtiele bewegingen (met name 's avonds in bed). Vind het wel jammer, maar madame is zo duidelijk beweeglijk op de echo's dat dat voor nu geruststellend genoeg is. Ik hoop snel wat duidelijker schopjes te voelenquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:03 schreef Vicky het volgende:
Jnet, ik had bij zowel Amber als Tess de placenta aan de voorkant liggen. Ik voelde Amber bij een week of 25 pas en Tess bij een week of 22/23
SHIRLEY!!!!quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:11 schreef Shirley het volgende:
Dank jullie wel dames! Hier is ie dan!
[ afbeelding ]
Hij is een engeltje! Slaapt heerlijk lang en veel..alleen drinken wil nog niet lukken,maar dat komt nog wel. Even snel fotootje en dan ga ik weer naar m'n mannen. Doe van de week m'n verhaal wel!
Hoe is het nu?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef Pvoesss het volgende:
ik had net een druppeltje bloed.. Ik heb echt een dansje gedaan![]()
![]()
![]()
Maar helaas pindakaas zo te merken... ik denk van het onderzoek want voorlopig geen actie
Voel je ook wat over Pvoesss dan Fluugs?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:21 schreef flugeltje het volgende:
Shirley van harte!!!
heeft Leandra zich nog niet gemeld vandaag? Ik had een voorgevoel aan m'n water
Nee sorry helaas....quote:Op woensdag 24 november 2010 10:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Voel je ook wat over Pvoesss dan Fluugs?
Met de strakke groene broekquote:
dan zijn de echobeelden duidelijkerquote:Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef Vanyel het volgende:
Wat is dat met die volle blaas steeds? Daar is bij mij nooit iets over gezegd.
geen flauw idee. Bij Amber moest ik met volle blaas bij Tess werd er niks van gezegd.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:32 schreef Vanyel het volgende:
Maar scheelt het echt zoveel? Waarom zouden ze het dan niet bij iedereen vragen?
Ik zat gewoon elders op FOK! te baggeren kwaliteitsposten te plaatsenquote:Op woensdag 24 november 2010 10:21 schreef flugeltje het volgende:
Shirley van harte!!!
heeft Leandra zich nog niet gemeld vandaag? Ik had een voorgevoel aan m'n water
quote:Op woensdag 24 november 2010 10:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry helaas....
Er schoot me vanochtend gewoon ineens te binnen: "Hey, Leanda heeft d'r meiske" Vandaar dat ik hier ook nog effe kwam kijken... Kan natuurlijk ook helemaal niets van waar zijn, dat het over een week een jongetje wordt ofzoMaar goed; that was what happened...
En qua voorspellingen heb ik toch niet zo'n goed verleden. Ik dacht zelf dat ik op 14 juli zou bevallen, het werd 7 augustus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |