abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88954707
Zwangerschap en geboorte deel 712

2010

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongetje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally

Mei:
02 mei 2011: Danic
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
14 juni 2011: Danielle_

Juli:
02 juli 2011: Caatje.
13 juli 2011: Aventura

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 23-11-2010 08:21:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88954763
-Nienna-, wat fijn, een goede SEO, en je krijgt een meisje *O*.
Had je zelf ook al een voorgevoel?

Jeetjejom, grappig om het bewijs zo duidelijk op foto te zien.. :)
pi_88954764
Het vorige topic eindigde zo ongeveer met dit goede nieuws van Nienna:
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef -Nienna- het volgende:
Seilram, gefeliciteerd!!

Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.

Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje O+
En dan gaan we er gewoon voor dat dit het topic wordt waarin Pvoesss bevalt van haar knulletje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:47:22 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88954866
Avond!

Nienna een meisje en JJ een jongetje, wat mooi die echo, tof zulke goede foto's!
En Pvoesss haar manneke komt hoop ik snel. ;)

Ik heb vanmiddag onderstaand shirtje gekocht. Ik heb heel veel 2e hands spul omdat ik nieuw veelal onzin vind voor een baby en zonde van t geld, maar ik zag opeens een Nami-it winkel in de stad, geweldig, wat een leuke kleertjes. Ben niet van tekst/print shirtjes, maar deze kon ik niet laten hangen. O+

pi_88955160
Lol, wij hebben vandaag dezelfde gekocht (met 2010 erop uiteraard) in het wit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88955267
Haha, wij hebben hem ook in het wit, met Nederlandse tekst..gekregen van mijn moeder.

Bedankt dames...loop ook al de hele dag met een glimlach die niet van mijn gezicht af wil.
Laivenertiekje, mijn voorgevoel was fout...ik dacht een jongetje.

Leandra, zou je het nog in de OP achter mijn naam kunnen zetten??

Pvoesss....dit moet jouw topic worden hoor!
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:02:40 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88955320
Hahaha, grappig! Ik vond dit voor zowel jongen als meisje leuk, ik ben niet zo van t roze en blauwe, erger me daar ook wel aan in winkels, tis echt allemaal uitgesproken jongens of meiden spul...
pi_88955401
Nienna, wat fijn dat alles goed was! En leuk, een meisje!

Ik vind echt alle shirtjes met tekst vreselijk. Een van Ivans eerste shirtjes was er een van Imps & Elfs (geloof ik) met daarop 'it's a boy!'. Dat was een heel fijn shirtje en ik vond het nog wel acceptabel, maar zelf zou ik het niet kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:14:45 #9
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88955728
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Nienna, wat fijn dat alles goed was! En leuk, een meisje!

Ik vind echt alle shirtjes met tekst vreselijk. Een van Ivans eerste shirtjes was er een van Imps & Elfs (geloof ik) met daarop 'it's a boy!'. Dat was een heel fijn shirtje en ik vond het nog wel acceptabel, maar zelf zou ik het niet kopen.
Ik was ook bij H&M, daar hebben ze Teigetje, Hello Kitty en Sesamstraat.... :r
Ik heb een voorkeur voor streepjes in alle soorten en maten, ben ik al achter, althans in het 50/56/62 spul en jumpsuits in die maten vind ik geweldig, vooral Duns en dat soort printjes. Daarna komen dan wel de 'echte kleertjes'.
pi_88955920
Ik heb me wel eens tot een Sesamstraataankoop laten verleiden, maar ik heb er wel spijt van gehad. Het waren juist die shirtjes die ik Ivan nooit aandeed.

Als je kind aan de 'echte kleertjes' toe is wordt het pas echt lastig. -O-
pi_88956078
Nienna, gefeliciteerd met je meisje.

Jeetjejom, mooie echo. Ik heb zo'n zelfde shot vanaf de billen. Kan niet missen :D

Ik ben ook van de streepjesbrigade qua shirtjes :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88956413
Fijn dat alles goed is nienna!

Leuk shirtje juud!

Ik heb vandaag voor de baby nog een shirtje gekocht/besteld met kleine broer,vond ik wel lief :D
pi_88957665
Had ik al gezegd dat ik vannacht weer geen last van misselijkheid en braken heb gehad? En ik denk dat deze nacht in dat opzicht ook wel goed zal verlopen (ik lig al op bed en heb geen oprispingen). Ik ben er zó blij mee! Ik blijf onrustig (en weinig) slapen en mijn verkoudheid zit me erg in de weg, maar de opluchting is groot.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:31:33 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88958556
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik vannacht weer geen last van misselijkheid en braken heb gehad? En ik denk dat deze nacht in dat opzicht ook wel goed zal verlopen (ik lig al op bed en heb geen oprispingen). Ik ben er zó blij mee! Ik blijf onrustig (en weinig) slapen en mijn verkoudheid zit me erg in de weg, maar de opluchting is groot.
Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?
Fijn hoor, niet genoeg slapen is al niet fijn, maar dan met misselijkheid lijkt me helemaal vreselijk...
Verkouden ben je ook alweer even, ik las laatst dat je zelfs niet gewoon neusspray mag gebruiken als je zwanger bent...

Ik zie op tegen April en Mei, twee waardeloze hooikoorts maanden voor mij, vaak benauwd tot aan pufjes, pillen, neusspray ook oogdruppels tegen de jeuk aan de ogen. En dan ben ik hoogzwanger...
De verloskundige zei al dat het vaak minder is tijdens de zwangerschap, maar ik zit in het hoogste segment dus die vlieger gaat vast niet op.

Ik geniet me suf dus de komende maanden nu alles nog heel goed gaat en ik me prima voel.
Besef dat het best heftig kan zijn als ik de verhalen hier zo lees...
pi_88966449
Goed dat je het zegt van die neusspray. Ik zit er telkens aan te denken om wat in huis te halen, dus ik kijk even of het wel mag. (Ik vind het zulk naar spul, want het brandt in m'n neus en m'n neus voelt er erg gevoelig door tijdens het ademhalen. Maar dat watterige gevoel in m'n hoofd begin ik ook wel zat te worden.)

Ik heb begrepen dat er wel medicatie tegen hooikoorts is die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken, dus ik zou niet zomaar een 'nee' aannemen van je huisarts. Ik weet niet of dat alleen voor bepaalde medicatie geldt of dat er een afweging gemaakt wordt van het risico dat medicijngebruik met zich meebrengt tegenover de klachten van de hooikoorts zelf. Anderen hier die er ervaring mee hebben weten er vast meer over. En weet je al of je van plan bent borstvoeding te geven? Het zou me niets verbazen als je daar dan weer eeen discussie over krijgt.

Oh, en het enige wat ik kan bedenken is dat de baby lager is komen te zitten of wat meer ruimte heeft gekregen op een of andere manier. Ze drukt vast minder tegen mijn maag aan.
pi_88966529
Claudia, een doorgesneden ui bij je bed kan ook helpen tegen een verstopte neus. En hoe heb je nu geslapen vannacht?

Mijlpaal, vandaag ben ik 12 weken zwanger *O*
pi_88966686
Zo'n ui is idd geen slecht idee. Misschien ook wat voor hier. Sinds ik zwanger ben, heb ik ook een neus die, vooral s' nachts, dicht gaat zitten. Door je mond ademend slaap je toch minder lekker.

Wel fijn dat dat nachtelijk gespuug over is *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88966702
Bij de apotheek kun je een homepatische neusspray krijgen die je wel mag hebben.
Mijn collega was er sceptisch over maar bij haar werkte het wel.
pi_88966705
Stom dat ik niet aan een ui heb gedacht! Dat is nota bene tip nummer 1 om je kindje de nacht door te helpen als 'ie verkouden is. Dank voor de tip!

En hoera voor de mooie mijlpaal!
  zondag 21 november 2010 @ 09:54:55 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88967123
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 21:01 schreef -Nienna- het volgende:
Leandra, zou je het nog in de OP achter mijn naam kunnen zetten??
Done!

Claudia, wat heerlijk dat je goed geslapen hebt!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 21 november 2010 @ 10:03:13 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88967191
@Claudia: je kunt ook een zoutoplossing maken en daarmee druppelen. Deed mijn moeder altijd. Werkt net zo goed als een dure neusspray.
pi_88967207
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:31 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?
Fijn hoor, niet genoeg slapen is al niet fijn, maar dan met misselijkheid lijkt me helemaal vreselijk...
Verkouden ben je ook alweer even, ik las laatst dat je zelfs niet gewoon neusspray mag gebruiken als je zwanger bent...

Ik zie op tegen April en Mei, twee waardeloze hooikoorts maanden voor mij, vaak benauwd tot aan pufjes, pillen, neusspray ook oogdruppels tegen de jeuk aan de ogen. En dan ben ik hoogzwanger...
De verloskundige zei al dat het vaak minder is tijdens de zwangerschap, maar ik zit in het hoogste segment dus die vlieger gaat vast niet op.

Ik geniet me suf dus de komende maanden nu alles nog heel goed gaat en ik me prima voel.
Besef dat het best heftig kan zijn als ik de verhalen hier zo lees...
Niet druk om maken, die hooikoorts, gewoon tegen die tijd eens bekijken.
Je verloskundige heeft wel gelijk. En ook voor de zwaarste varianten gaat dat op, of het wel of niet voor jou speciaal op gaat heeft meer met hormonen in t algemeen te maken dan met hoe sterk je allergie is.
Ik heb een hele zware huismijt en stof allergie, ik móet echt dagelijks mn pillen en neusspray slikken en gebruiken (het hele jaar) anders verga ik. Maar tijdens de zwangerschappen én tijdens de borstvoedingsperiode heb ik geen seconde last gehad en geen enkele keer medicatie hoeven gebruiken.

Daarnaast zijn er wel degelijk medicijnen die je wel mag, gewoon navragen bij je huisarts en anders bijvoorbeeld p_iglet van hier even een pm sturen en lief vragen of ze t voor je nakijkt, die is daar wat meer mee bekend.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88967230
@Claudia, Luuf baby bij jezelf opsmeren anders?

@Nienna ooooooooh een meisje O+ gefeliciteerd!! en fijn dat alles goed was bij de SEO

@Jeetjejom *O* een jungske :D wat leuk! Ben nu al benieuwd of hij dan echt een herkenbare jongens-versie van je meiske zal zijn :D dat vond/vind ik bij Lars en Meike van Karin altijd zo leuk om te zien, zó duidelijk broer en zus O+ zo leuk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88967312
die ui werkt prima bij verkoudheid, maar bij dichte neus door hormonen niet, bij mij iig. En ik weet ook dat dit kwaaltje blijft tot de bevalling. Ach ja, ik overleef het.
En neusspray mag maar 1 week, zout of zwanger doet daar verder niet toe. Stomen mag wel, kan ook gewoon met water, zonder extra spul.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88967335
Owja jeetjejom vergeten! Wat leuk een broertje voor Jorja!

Ik zal straks wel weer blij zijn als het vele plassen weer over zal zijn. Elke keer wakker 's nachts voor het plassen vind ik op zich niet erg, ik kan alleen daarna zo moeilijk weer in slaap komen (:
Straks helpt de bv daar wel weer mee ;)
  zondag 21 november 2010 @ 11:34:44 #26
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88968864
[egopost]
Ik heb sinds gisteravond namelijk een wat gespannen gevoel in mijn hele buik. Ik moet nog vaker plassen dan normaal (sinds vanmorgen half negen al een keer of 6 geweest) en ik was vanmorgen ook al 2x aan de (sorry) diarree. Zou die weeïge buikpijn hierdoor komen? Ik twijfel of ik er de vk voor ga bellen. Misschien kan ze me gelijk geruststellen maar ik wil ook geen zeur zijn zeg maar.

Ben vandaag week 22 ingegaan en er groeit natuurlijk ook gewoon van alles. Aan de ene kant denk ik dat het er gewoon bijhoort maar het maakt me toch ook wel een klein beetje onrustig.

Hoe vaak plassen jullie trouwens?
[/egopost]

Claudia wat fijn dat je goed hebt geslapen zonder overgeefellende, hopelijk is dat nu helemaal voorbij!

Laiveneertiekje *O* voor je 12-weken mijlpaal!

Nienna & Jeetjejom: hebben jullie vannacht gedroomd over jullie dochter en zoon?
  zondag 21 november 2010 @ 12:05:37 #27
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88969650
Nienna, een meisje!!!! Gefeliciteerd!
En twentemeisje, ik heb dinsdag ook de SEO (bij 19w )
En nee, ik heb er niet over gedroomd hahaha
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 21 november 2010 @ 12:53:50 #28
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88971197
Ik heb het idee dat het gespannen gevoel in mijn buik wat is afgenomen, gelukkig. Net ff lekker uitgebreide warme douche genomen. Heb sinds mijn laatste post alweer 3x geplast, dat laat ik morgen dus nog wel ff checken.
pi_88971430
Jeetjejom, das overduidelijk hoor gefeliciteerd *O*
En Nienna een meisje, ook gefeliciteerd meid *O*

Ik ben zelf ook zo nieuwsgierig, maar bedwing me echt nog een paar weken.
Wel ga ik morgen ff terugbellen naar de huisarts en de vk, de huisarts ivm mijn been, kan er amper wat mee doen. Gisteren gestofzuigd en wat in huis gerommeld en dan kan ik er niet meer op staan zonder pijn. Volgens mij zit er echt iets klem.
En de vk om te vragen of een keertje extra mag komen. Ik merk dat het verdriet rondom het aanstaande verlies van mijn opa emotioneel er bij mij voor zorgt dat ik onzeker wordt over het kindje. Gaat alles nog goed? Dus even vragen of ik langs mag komen om ff het hartje te horen ter geruststelling.
Wilde ik zelf niet, voel me dan zo'n zeur, maar kreeg al van meerdere mensen de tip, dus schijnbaar mag het gewoon.
pi_88971604
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:34 schreef twentemeisje het volgende:
Hoe vaak plassen jullie trouwens?
Als ik zo'n gespannen buik had met groeigevoel enzo, moet ik ook makkelijk elk uur meer dan eens. Nu gaat het wel even, maar voor mij is het bijvoorbeeld een mijlpaal als ik 's nachts maar 1x eruit hoef.
Maandje of 8 geleden sliep ik gewoon door 's nachts...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88973803
Claudia, wat fijn dat je niet meer misselijk bent 's nachts zeg ^O^ Nu nog iets meer uurtjes slaap maken jij.

TM, ik ken dat gespannen gevoel wel. Ik heb het af en aan. Ligt aan het groeien van de baarmoeder is mijn theorie.
En plassen verschilt ook per periode hier maar dat kan inderdaad proporties aannemen dat je denkt aan een blaasontsteking. Laten checken kan nooit kwaad maar elk half uur moeten is ook een fenomeen dat hier voor komt.

Gisteren hebben we mijn opslag leeg gehaald en pas toen ik 's avonds een uurtje lekker op de bank hing voelde mijn buik weer fijn. Duidelijk iet wat te veel geweest zo'n rottig gevoel had ik de hele dag.
The way you rock'n'roll
  zondag 21 november 2010 @ 14:41:22 #32
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88974683
Thanks meiden, ik voel me er ook alweer wat rustiger over. Mijn urine is deze week al een keer gecheckt en toen was het goed, maar ik moet nu echt nog vaker dan toen. De kleine zal er wel fijn bovenop liggen ;) .

Ik merk dat ik redelijk zenuwachtig ben voor de SEO dinsdag, dat zal het ook wel zijn. :@
pi_88975553
Claudia, fijn dat de misselijkheid minder is.

Zenuwachtig voor de SEO is heel herkenbaar, ik was al blij dat bloeddruk meten er niet bij hoorde gister ;)

Overdag moet ik wel veel plassen, maar ik hoef er amper uit 's nachts...heel enkel dat ik 1 keer er uit ga.
pi_88982536
Nienna, wat leuk dat je een meisje krijgt!

Jeetjejom een knulletje...leuk!

Claudia, fijn dat je al minder misselijk bent.

Ik heb een grijs joggingpakje met daarop Babyteam 2010. O+ Ik hou ook van truitjes met tekst enzo, en niet dat typische blauwe babyspul. Vind ook alles wat met Winnie de Pooh, Disney of wat dan ook echt vreselijk! Heb dat in m'n omgeving dus ook heel duidelijk gemaakt. :')

Iemand Pvoesss trouwens gespot vandaag?
Back in business.
pi_88982629
Ik ben er nog hoor :+ Geen enkele actie.
Morgen ben ik 41 weken alweer :o
pi_88983843
Jammer pvoess het was afgelopen nacht nog wel volle maan.

Vandaag 2x gespuugd wel pas 's avonds. Ik heb eigenlijk tegen doktersadvies in zowel 's morgens als 's avonds een esefesame genomen. Hopelijk wil hij ze nog wel een keer voorschrijven anders kom ik de knoei met de zetpillen.
pi_88984626
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:21 schreef zfs het volgende:
Jammer pvoess het was afgelopen nacht nog wel volle maan.

Vandaag 2x gespuugd wel pas 's avonds. Ik heb eigenlijk tegen doktersadvies in zowel 's morgens als 's avonds een esefesame genomen. Hopelijk wil hij ze nog wel een keer voorschrijven anders kom ik de knoei met de zetpillen.
Wat een raar advies. Ik moest beginnen met 3x per dag en dan afbouwen en niet met maar eentje beginnen.
Je kan vanaf nu toch gewoon een herhaalreceptje aanvragen? Bij ons handelt de assistente dat af.
Sterkte :*

Pvoess, ontspanning hielp dus niet helaas. Voor wanneer had je nou inleiding staan? Vrijdag?
The way you rock'n'roll
pi_88984763
Jemig, Pvoesss, 41 weken alweer! :o Voor mij lijkt de tijd zo snel te gaan, maar hoe voelt het voor jou?

Ik zou ook gewoon een herhaalrecept via de assistente proberen aan te vragen, zfs. En de huisarts wil je vast wel eventueel meer voorschrijven! Mocht hij dat niet doen dan bel je toch gewoon weer met de verloskundige? Het is jammer dat het je gedoe oplevert, maar probeer alsjeblieft niet nu al daarvan in de stress te schieten. Begrijp ik goed dat je baat hebt bij de Emesafene?
pi_88984822
Tis toch deze nacht volle maan?

Sinds zo'n 2 uurtjes ineens een zeurende continue pijn in m'n onderrug, kan me geen houding geven...Ga ook snel weer achter de pc vandaan. Zou dit voorwerk zijn?
Back in business.
pi_88984844
Ik ben nog wel heel erg misselijk. Maar vanmorgen niet gespuugd rond een uur 17:00 pas en daarna nog een keer.
Lig nu ook in bed met zetpil en dan morgenochtend weer 1. Ik denk dat ik er maar 1 meeneem naar mijn werk.
pi_88984873
Oeps nu heb ik dus onder mijn eigen naam gepost.
Mijn kloon periode ook voorbij.
pi_88984907
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeps nu heb ik dus onder mijn eigen naam gepost.
Mijn kloon periode ook voorbij.
Welkom kloontje ;)

Emesafene is helaas geen wondermiddel maar minder spugen zou al iets zijn. Dat voorkomt uitdroging. Verder hopen dat de magische grens van 12 weken voor jou op gaat wat betreft misselijkheid.
The way you rock'n'roll
pi_88985017
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:50 schreef Shirley het volgende:
Tis toch deze nacht volle maan?

Sinds zo'n 2 uurtjes ineens een zeurende continue pijn in m'n onderrug, kan me geen houding geven...Ga ook snel weer achter de pc vandaan. Zou dit voorwerk zijn?
Zou best kunnen! Even douchen geeft vaak verlichting
  zondag 21 november 2010 @ 20:18:02 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88986098
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:12 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je het zegt van die neusspray. Ik zit er telkens aan te denken om wat in huis te halen, dus ik kijk even of het wel mag. (Ik vind het zulk naar spul, want het brandt in m'n neus en m'n neus voelt er erg gevoelig door tijdens het ademhalen. Maar dat watterige gevoel in m'n hoofd begin ik ook wel zat te worden.)

Ik heb begrepen dat er wel medicatie tegen hooikoorts is die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken, dus ik zou niet zomaar een 'nee' aannemen van je huisarts. Ik weet niet of dat alleen voor bepaalde medicatie geldt of dat er een afweging gemaakt wordt van het risico dat medicijngebruik met zich meebrengt tegenover de klachten van de hooikoorts zelf. Anderen hier die er ervaring mee hebben weten er vast meer over. En weet je al of je van plan bent borstvoeding te geven? Het zou me niets verbazen als je daar dan weer eeen discussie over krijgt.

Oh, en het enige wat ik kan bedenken is dat de baby lager is komen te zitten of wat meer ruimte heeft gekregen op een of andere manier. Ze drukt vast minder tegen mijn maag aan.
Hey, ik ga zeker borstvoeding geven, ik hoop enorm dat het lukt, ik werk wel maar t ukje is altijd bij mij, dus ik heb alle tijd van de wereld en mogelijkheid om het vrij makkelijk zonder kolven ed zelf te doen. Ik ben van plan het dan ook zeker een jaar vol te houden, en daarna zie ik dan wel of ik er nog een jaartje achteraan plak. Ik ben erg pro bv, zitten gewoon zoveel voordelen aan en met mijn allergien is het zeker enorm belangrijk.

Ik heb wel een makkelijke huisarts, die in is voor overleg en zelf evt homeopathische middelen wel met me wil bespreken. Het zal ook wel goedkomen tegen die tijd. Ventolin mag in ieder geval, en benauwdheid is heel eng, de rest vd klachten vooral vervelend.

@ Huuphuup, ik las dat je helemaal geen klachten had, die vlieger gaat voor mij tot nu toe niet op, ik heb een lichte kattenallergie voor onze jongste kat, nooit gehad en bij hem vanaf het begin, we doen hem er niet om weg, maar ik merk daarin geen verschil helaas....

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 21-11-2010 20:27:36 ]
pi_88989108
Juud, voor mij is de zwangerschap helaas ook geen wondermiddel voor allergie en hoesten dus. Jammer maar helaas.
Ik heb vandaag mijn petekindje gezien en mogen vasthouden. Whoehie. Ik vond het alleen zo moeilijk om te zien dat mijn vriendin allemaal rare adviezen van haar kraamzorg kreeg. Ik wil er heel graag iets van zeggen, maar dan zonder heel belerend over te komen. Ik stuur er straks nog maar een smsje heen, want dat het niet goed ging was wel duidelijk. Ik geloof dat ze zo'n draak getroffen hebben die weinig verstand heeft van borstvoeding....
pi_88991289
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, Pvoesss, 41 weken alweer! :o Voor mij lijkt de tijd zo snel te gaan, maar hoe voelt het voor jou?
De laatste week vind ik echt te lang duren, daarvoor vloog de tijd wel inderdaad.
Sowieso gaat deze hele zwangerschap echt wel 17 keer sneller voor mijn gevoel.

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pvoess, ontspanning hielp dus niet helaas. Voor wanneer had je nou inleiding staan? Vrijdag?
Volgende week maandag de 29ste. Met precies 42 weken :)
pi_88997843
17x zo snel, klinkt bekend ;)

Dit is echt de laatste week pvoesss, hopelijk laat hij nu niet lang meer op zich wachten
pi_89002046
Het is duidelijk volle maan! Hij wil niet slapen :D
Er is verder nog geen actie maar hij is loei druk!
Hopen dat mijn meisje morgen een beetje uitslaapt :+
pi_89003937
Ik zat vannacht nog eens te denken aan wat TM vroeg, hoe vaak je plast. Nou, ik zou het eigenlijk niet weten, vaak in ieder geval :) Weet wel dat het toiletpapier hier in een zwangerschap een stuk sneller op is dan normaal, haha

Ik heb het idee dat ik wat vocht begin vast te houden :( Kan het wat merken aan m'n vingers/handen. Woensdag weer controle bij de VK, dan zal ik het wel even aangeven..
Vandaag 35 weken zwanger! Over 2 weken zou ik al mogen bevallen, aaaaaaaaaaah dan al!
Binnenkort de klossen maar op halen bij de thuiszorg ;)
pi_89004072
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:43 schreef mrien het volgende:
Weet wel dat het toiletpapier hier in een zwangerschap een stuk sneller op is dan normaal, haha
Ja nou! Rol na rol na rol met dat continue gepies.
  maandag 22 november 2010 @ 09:56:18 #51
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89004204
Ik zie wel dat ik nu steeds minder ga plassen. Ik doe mee aan dat moeders voor moeders project, en daardoor kan ik wel alles een beetje in de gaten houden qua plasgedrag. Kon in het begin makkelijk zo'n kan/tonnetje vol krijgen (zeker 's nachts!). De laatste 2 weken krijg ik dat niet meer voor elkaar :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_89004616
Wat een luxe. Ik heb de hele tien weken alleen 's nachts in een kan geplast en had elke week netjes alle flessen vol (8 dus. Chauffeur heeft ook wel eens 12 flessen achtergelaten, maar dat vond ik dan weer wat overdreven. Leuk hoor, mvm, maar niet zo leuk dat je er met kan en fles voor in de trein naar je werk gaat).
pi_89005117
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef Juud79 het volgende:
Avond!

Nienna een meisje en JJ een jongetje, wat mooi die echo, tof zulke goede foto's!
En Pvoesss haar manneke komt hoop ik snel. ;)

Ik heb vanmiddag onderstaand shirtje gekocht. Ik heb heel veel 2e hands spul omdat ik nieuw veelal onzin vind voor een baby en zonde van t geld, maar ik zag opeens een Nami-it winkel in de stad, geweldig, wat een leuke kleertjes. Ben niet van tekst/print shirtjes, maar deze kon ik niet laten hangen. O+

[ afbeelding ]
Ik heb dat shirtje gister van de overbuurvrouw gehad O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:54 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89006157
Pvoesss vandaag 41 weken, Mrien 35 weken, ik zit er precies tussenin met 38 weken.

Pvoesss nog kunnen slapen met het wakkere volle maan buikkind, of is er toch wat begonnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89007731
We hadden het hier pas over zorgverzekeringen. Wat kunnen nu redenen zijn om een aanvullend pakket te nemen? Het enige nuttige wat ik voor mezelf kan bedenken is vergoeding voor lactatiekundige zorg. Andere punten die mogelijk relevant zijn: vergoeding kraamzorg, fysiotherapie. Iemand nog enig idee?

Ik heb nu een aanvullende verzekering alleen vanwege het feit dat de pil vergoed wordt. Heeft iemand een idee hoeveel de pil mij een jaar lang zou kosten als ik die zelf zou betalen? Ik ga uit van microgynon 30 of cerazette.
pi_89007815
Fysio is voor mij doorslaggevend. Daarnaast komend jaar ook leuk dat de aanvulling de eigen bijdrage kraamzorg en de kosten van ziekenhuisbevalling zonder indicatie vergoedt.
pi_89008040
Mja, ik heb nog nooit gebruikgemaakt van fysiotherapie, dus ik denk niet dat ik er komend jaar gebruik van ga maken. De eigen bijdrage kraamzorg moet ik sowieso betalen en ik heb een medische indicatie voor het ziekenhuis. Redressiehelmtherapie wordt ook vergoed, dus alleen als ik gebruik zou willen maken van fysiotherapie voor de baby zou een aanvullende verzekering misschien handig zijn. Maarja, bij Ivan heb ik ook nergens gebruik van gemaakt.

De pil wordt tot 200 euro per jaar vergoed en de aanvullende verzekering kost me geloof ik 100 euro per jaar extra. Ik vermoed alleen dat de pil goedkoper is dan 100 euro per jaar als ik die uit eigen zak betaal. En die aanvullende verzekering is zo minimaal dat alle gezinsdingen er niet eens in zitten.
  maandag 22 november 2010 @ 12:16:43 #58
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89008041
Ja maar dan moet je wel vaak een behoorlijk pakket a la 20 euro extra per maand betalen. x 12, vind dat wel veel.
fysio is wel belangrijk, maar de pil haalde ik er wel uit door hem zelf te betalen.
  maandag 22 november 2010 @ 12:21:36 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89008179
Dat ligt waarschijnlijk vooral aan je fysieke toestand, ik ben nogal een kreupel oud wijf en mij kost de aanvullende verzekering minder dan hij oplevert.... over het algemeen dan, dit jaar weinig gebruik gemaakt van fysiotherapie, die zwangerschapshormonen zijn kennelijk erg goed voor me :')

Maar als je verder amper kosten hebt die door een aanvullende verzekering wel vergoed zouden worden dan is het idd de moeite niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89008357
*Meldt*

M'n vliezen zijn net gebroken....de vk komt binnen een uurtje even langs, ben helemaal nerveus meteen!

Sorry Pvoess..denk dat ik je inhaal! :X
Back in business.
  maandag 22 november 2010 @ 12:32:07 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89008508
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef Shirley het volgende:
*Meldt*

M'n vliezen zijn net gebroken....de vk komt binnen een uurtje even langs, ben helemaal nerveus meteen!

*O* *O* Succes! ;)
pi_89008533
quote:
*Meldt*

Spannend! *O*

Ben je veel vruchtwater verloren?
pi_89008553
quote:
*Meldt*

huuuu!!!

succes :% :% :%
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89008559
Jaa..nog steeds! het loopt als een waterval! Weet niet hoe het met updates gaat zitten verder :D
Back in business.
pi_89008624
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:33 schreef Shirley het volgende:
Jaa..nog steeds! het loopt als een waterval! Weet niet hoe het met updates gaat zitten verder :D
Shirley!!!! Spannend!!! Ik wens je een goede snelle bevalling toe!!!
Zet hem op! :*
pi_89009161
Succes shirley.

Ook al weeen?
Zoja, puf ze!
pi_89009473
Oooooooh Shirley wat spannend!!!! *O* *O* *O* :o
hij komt! jullie manneke komt eraan!! O+

wat spannend O+

je post brings back memories van mn eigen post ruim een jaar geleden :D
Succes, zet hem op meid!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89009497
Oh Shirley wat spannend.
Zet hem op.
  maandag 22 november 2010 @ 13:09:06 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89009635
@ Claudia, ik ben net overgestapt van ziektekostenverzekering en heb dus ook alles vergeleken. Ik had een 2 sterren en heb nu een 3 sterren, er zit idd maar een klein verschil tussen, wat meer Fysio (ik heb een zwakke onderrug, dus het kan zijn dat ik dat nodig heb) en vergoeding van een lactatiedeskundige, wat ik ook heel belangrijk vind en nuttig kan zijn. Voor de rest is t voor mij allemaal nog niet van toepassing, ik heb niet ieder puntje vergeleken en heb voor 3 sterren gekozen.

Wij hebben de nodige verzekeringen bij Interpolis en nu dus ook de ziektekosten, dat was echt veel goedkoper, scheelde me 24 euro per maand met de andere verzekering.
pi_89009705
Over verzekering, ik heb wel een aanvullend pakket a 10,- per maand. Vanwege de vergoeding poliklinische bevalling en kraamzorg, alleen daarmee al haal ik hem eruit :P en ook de vergoeding van 1 extra echo dit kan nog tot 36 maanden na dato gedeclareerd worden bij mijn verz.; en inderdaad wilde ik redelijk gedekt zijn qua kosten wat mijn kind aangaat.

Bij Amélie was ik ontzettend blij met de vergoeding fysiotherapie, zowel B. als ik hadden nog nooit in ons leven gebruik gemaakt van fysiotherapie, maar dit was onvoorzien dus.
Afgezien van de dingen als fysio enzo, wat ik veel belangrijker vond waren vergoedingen voor bijvoorbeeld verblijf in een Ronald McDonald huis en wachtlijst bemiddeling en meer van dat soort dingen. Daar ben ik dan weer een enorme doemdenker in :') maar ik heb die 10,- per maand wel over voor de 'zekerheid' daarvan zeg maar.

en qua lactatiekundige zorg ben ik echt enorm verwend met een lk op mn consultatiebureau :o O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89009728
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:04 schreef huuphuup het volgende:
je post brings back memories van mn eigen post ruim een jaar geleden :D
Succes, zet hem op meid!
Voorheen had ik dat dus niet maar nu krijg ik dus kriebels!!!! :D
pi_89009758
oehh wat spannend Shirley!!
Succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89009855
Claudia, Cerazette kost iets van 25 tot 30 euro per 3 maanden geloof ik.
Hier is ie in de aanbieding :')

Voor de cerazette slikte ik microgynon 20 en ik kan me herinneren dat ik grofweg hetzelfde bedrag kwijt was daarvoor, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het nu kost.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89009975
Shirley *O* :% :% :%

Succes meis! Ik wens je een goede bevalling toe! :*
pi_89010376
Man, ik loop leeg! Te bizar...vk is net geweest, komt zo nog ff terug om hartje te luisteren, was dat ding vergeten. Ben nu nog alleen, m'n vriend en moeder zijn onderweg :D whaaaaaaaaaaaaa...ik vind het zo eng!
Back in business.
  maandag 22 november 2010 @ 13:36:04 #76
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89010480
Wat leuk; live verslag!!! Zet 'em op hoor! Niks engs hoor, je krijgt eindelijk je kindje te zien!!! *O*
pi_89010493
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:33 schreef Shirley het volgende:
Man, ik loop leeg! Te bizar...vk is net geweest, komt zo nog ff terug om hartje te luisteren, was dat ding vergeten. Ben nu nog alleen, m'n vriend en moeder zijn onderweg :D whaaaaaaaaaaaaa...ik vind het zo eng!
Snap ik. Zou precies hetzelfde hebben.
Nog even dan heb je gewoon je kleine man in je armen O+
Zo spannend O+ Nog even en dan ben je echt Mama!!!!!
pi_89010519
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:33 schreef Shirley het volgende:
ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89010604
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Snap ik. Zou precies hetzelfde hebben.
Nog even dan heb je gewoon je kleine man in je armen O+
Zo spannend O+ Nog even en dan ben je echt Mama!!!!!
Ja, de eerste zenuwtranen komen er net uit nu dat besef ecth doordringt... en de planning is thuisbevallen
Back in business.
pi_89010629
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:

[..]

Ja, de eerste zenuwtranen komen er net uit nu dat besef ecth doordringt... en de planning is thuisbevallen
Komt wel goed schatje O+
pi_89010738
quote:

[..]

Ik kan me dat zo goed voorstellen! Ik word er zelfs een beetje weeïg van Shirley :D. Wat gaaf dat je op hele korte termijn je kindje in armen hebt. Zet 'm op meis!
pi_89010748
quote:

[..]

komt helemaal goed!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 november 2010 @ 13:44:56 #83
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89010778
Zet hem op Shirley!!! *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 22 november 2010 @ 13:45:12 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89010783
quote:
*Meldt*

OMG Shirley!!! Wat spannend *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89010811
Go Shirley!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door amaranta op 22-11-2010 13:52:34 ]
pi_89010821
Ik weet niet of en hoe en wanneer ik kan updaten weer...Kan wel ff duren. Bedankt allermaal wijffies! :*
Back in business.
pi_89010822
Ow wat spannend shirley!!! Zet hem op alvast!
  maandag 22 november 2010 @ 13:48:05 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89010878
quote:
[..]
Komt wel goed meis :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 november 2010 @ 14:02:01 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89011395
Oeh Shirley, het lijkt mij ook reuze spannend hoor, niets raars aan.
Ik ben enorm nuchter en relativeer alles, maar als het om bevallen gaat, das toch even andere koek.

Momenteel roept iedereen, goh hoe voel je je, spannend he, zit je al op een roze wolk, zie je er tegenop, wow wat een ervaring he dat zwanger zijn, je leven zal totaal veranderen, wat mooi he zo'n nieuwe leven......

En ik roep alleen maar, voel me prima, niet anders dan normaal en verder duurt het nog een half jaar, das vooral lang en ver weg.
pi_89011943
Yeeeeey shirley!

Ik had wel verwacht dat je voor ging piepen!!
pi_89012132
Vanuit lurkstand.
Succes Shirley :)
pi_89012618
Ik wilde gisteravond nog zeggen toen Mrien zei dat de kramp met een douche wel weg zou gaan dat het gewoon het begin zou kunnen zijn maar ik heb het toch maar niet gepost.
Was mijn gevoel toch goed.

Zet 'm op Shirley! :%
The way you rock'n'roll
  maandag 22 november 2010 @ 14:44:21 #93
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89012789
Succes Shirley
pi_89012998
Succes Shirley, spanneeeeend!
pi_89013095
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:09 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia, ik ben net overgestapt van ziektekostenverzekering en heb dus ook alles vergeleken. Ik had een 2 sterren en heb nu een 3 sterren, er zit idd maar een klein verschil tussen, wat meer Fysio (ik heb een zwakke onderrug, dus het kan zijn dat ik dat nodig heb) en vergoeding van een lactatiedeskundige, wat ik ook heel belangrijk vind en nuttig kan zijn. Voor de rest is t voor mij allemaal nog niet van toepassing, ik heb niet ieder puntje vergeleken en heb voor 3 sterren gekozen.

Wij hebben de nodige verzekeringen bij Interpolis en nu dus ook de ziektekosten, dat was echt veel goedkoper, scheelde me 24 euro per maand met de andere verzekering.
Ehm, Juud, je krijgt toch niet extra korting op de je ziektekosten vanwege de andere verzekeringen bij Interpolis? Tenminste, ik niet. En ik had tot voor kort echt alles daar lopen. Ik ga nu dus weg bij Interpolis. Ik heb al een drie ster en om mijn poliklinische bevalling en kraamzorg terug te krijgen zou ik naar vier ster moeten en die is dan flink duurder dan naar IZZ vanuit mijn werk (al was het maar omdat daar nog tandarts bij zit).

Claudia, ik heb gekeken naar fysio (voor zowel Driekus als mezelf gebruikt), lactatiekundige (vorige keer niet nodig gehad, maar nu is mijn vk dat, dus wel zo handig), vergoeding poliklinische bevalling en bijdrage kraamzorg en vergoeding cursussen (ehbo, zwangerschapsgym etc).

Shirley, zet em op!

O, ik heb Interpolis nog gevraagd hoe het nu zit met de vergoeding van de geboortecentra. Je krijgt die wel helemaal vergoed vanaf 2 ster. Dus ik vragen waar de dichtsbijzijnde was: Randstad en dan Tilburg. Geen optie, is een uur buiten de spits, geen vk die mee gaat. Dus ik heb ze nog even laten weten dat ik dat wel vreemd vond van een Brabantse verzekering...ze zouden het meenemen. Maar goed, mij zijn ze kwijt als klant.

ZFS/Ferrari_rood: voor de Fontys echo hier
pi_89013538
quote:
Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wilde gisteravond nog zeggen toen Mrien zei dat de kramp met een douche wel weg zou gaan dat het gewoon het begin zou kunnen zijn maar ik heb het toch maar niet gepost.

Haha ja ik dacht ook direct ahhh die piept voor :D
pi_89013839
Pvoess, het kan nog he..jij bent van de turbobevalling. Gewoon even duwen, dan kan je weer voorkruipen.
  maandag 22 november 2010 @ 15:26:15 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89014282
@ Mefke79 Klopt, ik krijg korting omdat ik klant bij de Rabobank ben, dat was ook niet waarom ik zei dat ik de rest ook bij Interpolis had zitten, ik vind het vooral handig om alles bij Interpolis te hebben, fijn overzichtelijk bij elkaar en dus ook betaalbaar.
pi_89014475
Juud, oja die Rabokorting. Die heb ik zelf ook. Maar dan nog was het duurder. Komt doordat in de cao geregeld is dat je werkgever bijdraagt. Tja, daar kan weinig tegenop.
En ik had juist voor het gemak alles bij interpolis, maar voor de andere verzekeringen ben ik nu ook over vanwege korting door in de zorg te werken.

Nog twee nachtjes slapen en dan echo *O* Kan ik daarna eindelijk mijn buik gewoon uitzetten ipv inhouden.
pi_89014563
Ik denk dat kindlief maar bij de meneer op de verzekering gaat en daarbij maakt Huup's promotie voor Delta Lloyd goede kans.

Ik zelf zie het niet zitten om over te stappen zo dicht op de bevalling. FBTO doet niet aan afspraken met instanties en anderen wel en ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
Maar ik wilde de module voor fysiotherapie er wel bij afsluiten omdat ik last van mijn rug heb nu maar dan is er 6 maanden wachttijd. Als ik dan iets nodig heb voor mijn bekkenbodem o.i.d. na de bevalling krijg ik dat pas in juni vergoed. Ook een beetje zinloos dus.
The way you rock'n'roll
pi_89014984
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Dat was mijn achterliggende gedachte dus ook, als het weeën zijn zwakt het onder de douche als het goed is niet af. Zijn het voorweeen dan weer wel (ook als het goed is natuurlijk)
pi_89015501
Shirley, wat spannend. Succes joh!!

nou, ik hoef me niet meer af te vragen wanneer/hoe ik het mijn leerlingen ga vertellen. Het ging vandaag als een lopend vuurtje rond, na de middagpauze wisten ze het ineens allemaal.. En de reactie was wel ongeveer zoals ik hem had verwacht, heel leuk!!

En ik heb net de afspraak voor de SEO gemaakt, 17 januari mogen we gaan kijken!
pi_89015659
Oe, DML, bedankt voor de opmerking over die vergoedingen. Ik heb meteen even IZZ gebeld, maar dat is daar gelukkig niet zo. Ik kom gewoon meteen voor alles in aanmerking.

Ik ben trouwens de uitzondering op de regel. Mijn voorweeën werden niet beter of minder of slechter onder de douche. Maar ja, ik had dan ook een officiële valse start (ik zou moeten opzoeken hoe het ook al weer heet, maar het komt er op neer dat je wel weeën hebt, maar geen ontsluiting)

En L'tiekje, leuk dat het bekend is! Waar geef je les? Basis onderwijs of middelbaar of roc ofzo? En nu al de afspraak voor de SEO. Ik denk dat ik die woensdag ook maar meteen maak, dat moet toch weer bij hetzelfde centrum als de nekplooimeting.
pi_89015704
Het gaat beginnen, al weeen om de 4, 5 min. en 2 cm ontsluiting...volgende post ben ik msschn wel bevallen!
Back in business.
pi_89015774
Oe Shirley, dan zijn deze op zijn plaats: :% :% :% :% Succes!
pi_89015801
Shirley :% :% :% :% :% Zet 'm op meid!
The way you rock'n'roll
pi_89016014
Mefke, als je overstapt is er vaak geen wachttijd maar omdat ik al een basisverzekering heb is er wel een wachttijd als je extra dingen af wilt sluiten. Logisch ook want pas nu ik last heb wil ik 'm afsluiten :P
Misschien toch overstappen maar ja dan moet ik werkelijk overal alles aan gaan passen. Kraamzorg, vk etc en dan moeten ze me nog accepteren met mijn 8 maanden zwanger tegen die tijd.
The way you rock'n'roll
  maandag 22 november 2010 @ 16:08:06 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89016057
Shirley! Goedzo meid! Zettumop!
  maandag 22 november 2010 @ 16:09:28 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89016105
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:58 schreef mefke79 het volgende:

Ik ben trouwens de uitzondering op de regel. Mijn voorweeën werden niet beter of minder of slechter onder de douche. Maar ja, ik had dan ook een officiële valse start (ik zou moeten opzoeken hoe het ook al weer heet, maar het komt er op neer dat je wel weeën hebt, maar geen ontsluiting)
Is dat zo? dan was de bevalling van eva van woensdagochtend tot donderdagavond (nul cm wel enorme weeen) dus een valse start
pi_89016164
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:59 schreef Shirley het volgende:
Het gaat beginnen, al weeen om de 4, 5 min. en 2 cm ontsluiting...volgende post ben ik msschn wel bevallen!
zettemop meis! :% :% :%
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 november 2010 @ 16:11:24 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89016180
Shirley gewoon even live bezig :D

Hup hup hup :%
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 22 november 2010 @ 16:13:20 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89016264
Jeetje Shirley, ben je gewoon met een rappe bevalling bezig :o

Succes :* :% :% :%
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89016509
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:58 schreef mefke79 het volgende:
Oe, DML, bedankt voor de opmerking over die vergoedingen. Ik heb meteen even IZZ gebeld, maar dat is daar gelukkig niet zo. Ik kom gewoon meteen voor alles in aanmerking.

En L'tiekje, leuk dat het bekend is! Waar geef je les? Basis onderwijs of middelbaar of roc ofzo? En nu al de afspraak voor de SEO. Ik denk dat ik die woensdag ook maar meteen maak, dat moet toch weer bij hetzelfde centrum als de nekplooimeting.
middelbaar onderwijs, in de betakant. En dan dit jaar (voor)examenklassen. Ik moest ook wel lachten, ik kwam eraan lopen, en ik zag ze kijken, en ze vielen ineens allemaal stil.. :P

Wat ik mij nog afvroeg, ik had vandaag met vlagen buikpijn, onderin, middenin, en soms wat steekjes. Ik heb mijn urine laten controleren, maar het is ws. geen blaasontsteking. Kan het bandenpijn zijn ofzo? Ik vond het best vervelend, als ik mijn tas oppakte of bukte deed het al zeer..
pi_89016548
kan best bandenpijn zijn hoor Laiveneertiekje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89016595
L'tiekje, volgens mij is dat bandenpijn ja. Er zitten banden van je schaambeen naar de voorkant van je baarmoeder en die kun je voelen. Moet zeggen dat ik er nu meer last van heb dan de vorige keer. Maar nu minder groeipijn, dus het heft elkaar lekker op.

DML, ah, ja ik heb nu ook al een vette aanvulling. Maar, ik heb zelfs al gezegd dat ik zwanger ben enzo en dat maakte allemaal niet uit.
  maandag 22 november 2010 @ 16:25:06 #116
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89016727
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Shirley, wat spannend. Succes joh!!

nou, ik hoef me niet meer af te vragen wanneer/hoe ik het mijn leerlingen ga vertellen. Het ging vandaag als een lopend vuurtje rond, na de middagpauze wisten ze het ineens allemaal.. En de reactie was wel ongeveer zoals ik hem had verwacht, heel leuk!!

En ik heb net de afspraak voor de SEO gemaakt, 17 januari mogen we gaan kijken!
Wat fijn zeg, dat je al een datum hebt. Wij zitten nog te dubben om een echo te doen met 17 weken, zo de derde week van Dec, puur en alleen omdat we graag willen weten wat het gaat worden en omdat ik het lang vind duren tot half Jan. We kijken wel...

SEO krijg ik de week van 12 Januari, ik moet 13 Dec weer naar de verloskundige, dus dan zal ik wel een datum te horen krijgen, ze doen het zelf de verloskundigen, 's avonds in het ziekenhuis als de mensen daar de apparatuur niet gebruiken.
  maandag 22 november 2010 @ 16:28:25 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89016833
Volgens mij voel ik mijn banden alleen geregeld als ik moet niezen... }:|
  maandag 22 november 2010 @ 16:39:43 #118
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_89017308
Go Shirley! *O* :% :% :% *O*
A grand adventure has begun.
pi_89017510
Woehoeeeee Shirley zet hem op!!! :% :% :% :% :%

Laiveneertiekje zouden goed je banden kunnen zijn ja, misschien heb je ook een klein groeispurtje, dat de boel daarom wat gevoeliger is.
Wat leuk die reactie van je leerlingen!! :D <3 ja daar kon je op wachten natuurlijk, je hoeft t maar 1 iemand te vertellen en de hele school is op de hoogte dan :')

@DML, ik zit bij Lancyr officieel, maar heb behalve mn aanmelding nog nooit met hun te maken gehad :? heb pasjes en polissen van Delta Lloyd, krijg post en rekeningen van Delta Lloyd en meer van dat. Ik krijg wel collectiviteitskorting via Lancyr, misschien de moeite waard om uit te zoeken? Ik ben erg tevreden :Y ik ga volgend jaar, nieuwe premie, 115 betalen grofweg voor basis + tandarts + aanvullend start-pakket.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89017760
@huup, ik heb gebeld naar ze. Acceptatie is geen probleem maar pas op 1 januari als je lid bent kunnen ze wat zeggen over de kraamzorg die ik aangevraagd heb bij Careyn. Ik weet ook helemaal niet of ze met hen een contract hebben dus daar zit ik nog een beetje mee in mijn maag nu. Maar de meneer gaat sowieso wel over naar hen denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_89018156
Ik zit ook bij Careyn :) daar hebben ze een contract mee en dat was hun voorkeurs-maatschappij ofzoiets.

Wat je zou kunnen doen is Careyn bellen en je vraag voorleggen. Ik heb toen bij Amélie eerst Careyn gebeld, die hebben me toen voorlopig geregistreerd ofzo en zodra het OK van de verzekering binnen was was het allemaal goed, tot die tijd stond ik gewoon normaal aangemeld maar dus wel een soort van onder voorbehoud. Bij de verzekering zelf was het een kwestie van bellen en doorgeven en toen hebben zij het geregistreerd.
Je bevalt niet echt tijdens een extreem drukke periode dus ik denk dat je jezelf er niet te druk om hoeft te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89018353
Ga ik Careyn ook nog even bellen. Dank voor de tips :*
The way you rock'n'roll
  maandag 22 november 2010 @ 17:17:11 #123
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89018850
WTF ik ben al 15 weken!!!

L"tiekje, klinkt inderdaad als je banden! Is dit je 1e zwangerschap? Even niet meegekregen. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap iig al vanaf een week of 10 en best wel enorm veel... ("best wel enorm veel"..... ik kan normaal wel fatsoenlijk praten hoor, echt waar!!! :o :P)
Vandaag ook maar aan mijn studenten het nieuws van mijn zwangerschap gedeeld. Ik heb zoveel last van ademtekort, dat ik tijdens het lesgeven constant hijg :@... En ik zag sommige studenten zich afvragen waarom dus ik gooide hem maar erin
Alexa en Seth zijn lief
pi_89019725
Takkembah, het is mijn eerste zwangerschap.

En het hijgen, ik kom hijgend bovenaan de trap, en daar ben ik de afgelopen weken ook al een paar keer over uitgelachen door leerlingen.. Maar nu heb ik een goed excuus..
pi_89020246
Ik ga ook hijgend door het leven. Echt, ik kan me niet voorstellen dat mijn collega's niets in de gaten hebben. Ik neem gewoon stiekem de lift naar onze derde verdieping om te voorkomen dat ik te erg hijg.
pi_89020844
Was trouwens vandaag bij de VK. Je hoeft echt maar 8-10x per etmaal je kind te voelen om voldoende leven te hebben. Elk schopje of prutteltje telt daarin mee.
pi_89020905
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Vanyel het volgende:
Was trouwens vandaag bij de VK. Je hoeft echt maar 8-10x per etmaal je kind te voelen om voldoende leven te hebben. Elk schopje of prutteltje telt daarin mee.
Dat las ik ook in mijn zwangerschapsbijbel maar dat leek me zo weinig t.o.v. wat hier vaak gezegd wordt. Was het zelf vergeten na te vragen de laatste keer dus dank je voor de info.

Die 10x haal ik wel maar overdag is hij vrij rustig meestal. Pas in bed voel ik 'm vaak. Lekker ritme is dat als hij er straks uit is :P
The way you rock'n'roll
pi_89021516
Shirley :D kom eens met een update :D
Ik vind het zo leuk voor je! *O*

Ik heb morgen weer een inwendig onderzoek om te kijken naar hoe het er voor staat :)
  maandag 22 november 2010 @ 18:38:05 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89021958
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Vanyel het volgende:
Als het 8 tot 10 prutteltjes zouden zijn dan zou ik me wel zorgen maken, gewoon omdat het dan beduidend minder is dan normaal, zowel qua aantal als qua hevigheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89023698
Nog een paar pufjes voor Shirley mocht het nodig zijn! :% :% :%
Zet 'm op!
pi_89023795
Shirley: spannuuuuund :o

Hier alweer 17 weken, nog 3 weekjes tot de SEO.
Gisteravond zusje gesproken, die is dus ook zwanger!! Ook de eerste en is nu 8 weken! Dus 2 maanden na mij uitgerekend :o :o
pi_89023949
Wat leuk Danic, samen zwangeren!
  maandag 22 november 2010 @ 19:37:02 #133
238474 Jeetjejom
pi_89024930
Shirley!!!! Succes! Hopelijk kom je ons snel verblijden met foto's!!!!!

Danic, wat leuk, samen zwanger met je zusje!

Pvoesss, hopelijk mag jij ook heel snel!

Hier ontzettend raar gevoel ik mijn benen, lijkt alsof mijn vel superstrak gespannen staat ofzo. Had het vorige week maandag ook, misschien ligt het aan mijn werkplek (op maandag heb ik altijd een andere werkplek dan de rest van de week).
Morgen SEO, dan de echte bevestiging van het geslacht. Ben wel een beetje zenuwachtig, vooral omdat ik opeens allemaal enge verhalen om me heen hoor waar het bij de SEO mis bleek te zijn, maar met de termijnecho hebben ze al een préscreening gedaan en toen was alles prima, dus dat hou ik nu ook maar in gedachte.
En mijn urine was goed *O*
Jouw warmte is genoeg
  maandag 22 november 2010 @ 19:40:46 #134
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89025116
Shirley, heul veul succes! Spannend!

Danic, wat ontzettend leuk, zeg, samen zwangeren met zusje! Gezellig, lijkt me!

Hier alles goed. Heb voor het eerst een Woezel-ding in mijn handen gehad... Mijn leven is anders!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 22 november 2010 @ 19:44:45 #135
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89025337
Danic, wat leuk, samen met je zus *O*

Fijn Jeetjejom!!! En morgen weet je wat het wordt _O_

Basboussa :D Nu is je leven compleet!!!! oO/
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 22 november 2010 @ 19:46:02 #136
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89025414
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Takkembah het volgende:

Basboussa :D Nu is je leven compleet!!!! oO/
Ja, dat was het, mijn leven is compleet! Wat nou huisje boompje beestje: Kindje, Mannetje, Ongeboren vruchtje en Woezel!
pi_89025431
Ik heb mijn 20 weken echo volgende week pas ;( 1 december ;(
Ik wil dr NU zien :( :P
  maandag 22 november 2010 @ 20:16:49 #138
238474 Jeetjejom
pi_89026443
Ik ben helemaal geen woezelfan, dus Bas, ik deel niet in je vreugde
Jouw warmte is genoeg
pi_89027365
Ik vind woezel en pip beide :r Sorry!

Danic, leuk!

En je kan echt niets voelen he, met pas 12 weken (oid, want zeker weten doen we het pas woensdag). Vorige keer voelde ik pas iets met 20 weken, maar ik heb nu af en toe het idee dat ik iets voel. Kannie he. Tis wel echt dat trillend ooglid zoals dat hier wel eens omschreven is. Hmmm.
  maandag 22 november 2010 @ 20:35:34 #140
238474 Jeetjejom
pi_89027435
Mefke, ik voelde deze keer ook bij 13 weken ofzo iets. Een plop wat lager zat als mijn darmen. Maar daarna heb ik het weer een tijd niet gevoeld, maar nu weer volop hoor!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 22 november 2010 @ 20:48:55 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89028191
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind woezel en pip beide :r Sorry!

Danic, leuk!

En je kan echt niets voelen he, met pas 12 weken (oid, want zeker weten doen we het pas woensdag). Vorige keer voelde ik pas iets met 20 weken, maar ik heb nu af en toe het idee dat ik iets voel. Kannie he. Tis wel echt dat trillend ooglid zoals dat hier wel eens omschreven is. Hmmm.
Ik was met 11 weken en 5 dagen bij de verloskundige, toen heb ik gevraagd wanneer ik moest gaan opletten of ik het voelde bewegen, toen zei ze me, tussen nu en 18 weken.
Ik heb ook wel eens het idee dat ik iets in de verte voel bewegen, maar das vast omdat ik t graag wil voelen. :)
Maar het kan dus heel goed en tis je tweede dus dan zeggen ze dat je sneller weet dat het je kind is.
  maandag 22 november 2010 @ 20:54:46 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89028477
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik ben helemaal geen woezelfan, dus Bas, ik deel niet in je vreugde
Ik ook niet, ik vind Woezel en Pip verschrikkelijk.... maar dat heb ik al gemeld, dus ik hoop dat iedereen onthouden heeft dat het vooral geen Woezel en Pip mag zijn :')

Danic, wat leuk dat jullie samen kunnen zwangeren O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 november 2010 @ 20:58:57 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89028651
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik vind Woezel en Pip verschrikkelijk.... maar dat heb ik al gemeld, dus ik hoop dat iedereen onthouden heeft dat het vooral geen Woezel en Pip mag zijn :')

Danic, wat leuk dat jullie samen kunnen zwangeren O+
Het enige dat bij mij mag binnenkomen uit dat genre is spullie uit de Nijntje Holland serie, dat vind ik schattig met stipjes en ruitjes.
Voor de rest komt er bij ons alleen hout in het liefst en boekjes en nuttige cadeau's.
Vooral geen plastic. :N Uitzondering daarop zijn een stuk of 12 oude Ambi-toys rammelaars die ik nog heb.
pi_89028701
Ik zou zelf nooit iets kopen van Woezel en Pip, en ook niet gauw iets van plastic. Maar ach, als visite zoiets meeneemt dan vind ik het best. Ivan komt momenteel om in het plastic speelgoed, hij heeft een Woezelrammelaar en een Pipknuffeldoekje (of andersom, ik weet niet wie wie is).
  maandag 22 november 2010 @ 21:02:38 #145
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89028824
Helaas ontkom je daar niet aan, Juud. Maar er is natuurlijk ook een verschil tussen plastic en plastic. Bram heeft nu de grootste lol met zijn Little People en Duplo, en dat staat nu ook op de planning voor Sint (naast een houten autobaan)

Hier verder ook niet zoveel van Woezel en Pip. 1 Woezelknuffel gekregen, maar daar kijkt hij niet naar om. Hier is vooral Mickey helemaal hot en Nijntje vind ik ook wel leuk
  maandag 22 november 2010 @ 21:05:00 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89028933
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou zelf nooit iets kopen van Woezel en Pip, en ook niet gauw iets van plastic. Maar ach, als visite zoiets meeneemt dan vind ik het best. Ivan komt momenteel om in het plastic speelgoed, hij heeft een Woezelrammelaar en een Pipknuffeldoekje (of andersom, ik weet niet wie wie is).
En waarschijnlijk vind ie het heel leuk. ;)
Mijn oppasmeis, slaapt met een kleine Pip en heeft twee van die muziekknuffels, ze speelt er enorm veel mee, in haar loopwagentje ermee wandelen, onder een dekentje leggen op de bank, dan is Pip ineens een baby. Ook het boekje is favo, ik vind het op zich ook een goed iets omdat ze er geld mee inzamelen voor een goed doel.

Maar zo'n hype he, ik krijg daar jeuk van, niet zelf bedenken wat je leuk vind voor je kind, maar gewoon met de massa mee spul inslaan.

Ik ben zo fel trouwens sinds dat ik zwanger ben, zeg alles neem geen blad voor de mond en vaak zonder gene, herkennen jullie dat?
  maandag 22 november 2010 @ 21:06:21 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89029008
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:02 schreef Sugarsnap het volgende:
Helaas ontkom je daar niet aan, Juud. Maar er is natuurlijk ook een verschil tussen plastic en plastic. Bram heeft nu de grootste lol met zijn Little People en Duplo, en dat staat nu ook op de planning voor Sint (naast een houten autobaan)

Hier verder ook niet zoveel van Woezel en Pip. 1 Woezelknuffel gekregen, maar daar kijkt hij niet naar om. Hier is vooral Mickey helemaal hot en Nijntje vind ik ook wel leuk
Duplo vind ik leuk, omdat ze zelf dingen kunnen maken en bedenken, met LP is dat alweer veel minder, al ziet het er erg mooi uit.
pi_89029027
Ik heb veel van Woezel en Pip O+
Het begon met een knuffeldoekje van een vriendin van me (nog bedankt ;) ) en toen een boxkleed van mijn schoonouders.
En toen ik merkte dat ik er ook nog een goed doel mee steunde heb ik steeds meer gekocht.
Van kinderstoelzitting tot klamboe voor boven het bedje O+
  maandag 22 november 2010 @ 21:07:47 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89029084
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Het enige dat bij mij mag binnenkomen uit dat genre is spullie uit de Nijntje Holland serie, dat vind ik schattig met stipjes en ruitjes.
Voor de rest komt er bij ons alleen hout in het liefst en boekjes en nuttige cadeau's.
Vooral geen plastic. :N Uitzondering daarop zijn een stuk of 12 oude Ambi-toys rammelaars die ik nog heb.
Hier heeft Nijntje ook de voorkeur, hoewel N. ook Pooh nog wel leuk vindt... en helaas had ik geen Ambi-toys meer van Jr. maar zijn we al helemaal losgegaan bij de Kruidvat, want Ambi-toys zijn heel erg O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89029141
Nouja goed ik vind dat wel een beetje kort door de bocht eigenlijk Juud. Er zijn ook gewoon nog mensen die Woezel & Pip wel enorm schattig en leuk vinden enzo. Dat is dan niet per se meelopen met de meute, das net zo goed gewoon je smaak en eigen mening dan.

Hier staat van alles aan speelgoed, van hout en "verantwoord" tot 'hoogwaardig' plastic (denk fisher price, ambi toys enz.) tot ehm doe-maar-niet plastic spul van wibra/zeeman/action.
Ik vind het allemaal prima. Het doe maar niet spul gaat de deur uit zodra het incompleet/kapot is. Het duurzame plastic en houten speelgoed ben ik zuiniger op. Schuift door naar de volgende en kan daarna marktplaats op.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89029198
Ik schreef het pas ergens anders al, maar ik vind de geluiden die uit Fisher Price-spul komen ontzettend lelijk. We hebben een alfabetslak, een plastic boekje met liedjes, een bus en een racebaan. En Ivan is er dol op, vanzelfsprekend.

Dat laatste herken ik niet, Juud. :+ Ik ben wel overemotioneel. Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
  maandag 22 november 2010 @ 21:15:23 #152
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89029466
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas ergens anders al, maar ik vind de geluiden die uit Fisher Price-spul komen ontzettend lelijk. We hebben een alfabetslak, een plastic boekje met liedjes, een bus en een racebaan. En Ivan is er dol op, vanzelfsprekend.

Dat laatste herken ik niet, Juud. :+ Ik ben wel overemotioneel. Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
Dat snel janken heb ik als ik lees over zieke kindjes of mensen die hun kind verliezen, dat grijpt me enorm aan, of laatst Derek Oglivie, die kwam bij een moeder die twee kindjes had, zwanger van de 3e en toen was dr man op slag dood, auto ongeluk. Nou dat kan ik dus beter niet kijken, dat vind ik zo verdrietig, kreeg er buikpijn van..... Ik let dus nu op wat ik kijk, geen nare verhalen en geen enge dingen.
pi_89029480
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat pas een suf tijdschrift te lezen over het ouderschap en daarin stond een zinswending als "...ik maakte niet alleen de geboorte van een kind mee maar ook de geboorte van een moeder" en toen moest ik janken. Het sloeg nergens op.
:o
Wat schattig!
En wat erg!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89029574
Ik was een tijdschrift aan het lezen dat nu gratis bij ons in het ziekenhuis ligt, over zwangerschap. In dat tijdschrift vertelden gynaecologen over bijzondere bevallingsverhalen. Dit verhaal ging over een vrouw die tijdens haar bevalling zo in zichzelf gekeerd was dat niemand tot haar door kon dringen. Maar toen haar kind geboren werd pakte ze het aan en veranderde ze compleet. Dat noemde die gynaecoloog dus "de geboorte van een moeder" en het raakte me op een of andere manier heel erg. Het is zo'n cliché, maarja.
pi_89029631
quote:
Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

Hej dat blad heb ik ook gelezen geloof ik :')
pi_89029672
quote:
Op maandag 22 november 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was een tijdschrift aan het lezen dat nu gratis bij ons in het ziekenhuis ligt, over zwangerschap. In dat tijdschrift vertelden gynaecologen over bijzondere bevallingsverhalen. Dit verhaal ging over een vrouw die tijdens haar bevalling zo in zichzelf gekeerd was dat niemand tot haar door kon dringen. Maar toen haar kind geboren werd pakte ze het aan en veranderde ze compleet. Dat noemde die gynaecoloog dus "de geboorte van een moeder" en het raakte me op een of andere manier heel erg. Het is zo'n cliché, maarja.
Woon jij in omgeving Utrecht?
pi_89029704
Nee, in Amsterdam! Het lag in het OLVG, maar het zou me niets verbazen als het nu op verschillende plekken ligt (ziekenhuizen, verloskundigepraktijken).
pi_89029831
quote:
Op maandag 22 november 2010 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, in Amsterdam! Het lag in het OLVG, maar het zou me niets verbazen als het nu op verschillende plekken ligt (ziekenhuizen, verloskundigepraktijken).
Aaah oke.
Dit stuk stond dus ook in het zoveel jarig bestaan van 'mijn' ziekenhuis. En deden dus net over komen of het een gynaecoloog was uit dat ziekenhuis.
Ik herkende de naam ook niet :') Terwijl ik ze allemaal gehad heb de afgelopen 4 en half jaar :')
  maandag 22 november 2010 @ 21:23:24 #159
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89029840
Geboorte van een moeder, wel mooi toch. Misschien niet om te janken, alhoewel... :D

En over Woezel, ik kende heul Woezel en Pip niet tot ik er hier over las. En sinds vandaag weet ik dat het een 'kindje' is van Guusje Nederhorst, wist ik veul! En nu bezit de ongeboren vrucht een Woezel speeldoosknuffelding. Ik stel geen eisen aan speelgoed, verder, zolang het maar een beetje functioneert, geen dure batterijen oid en het mij vooral geen rotzooi oplevert (ben ook geen fan van wapens ed). Er zijn wel dingen waar ik enthousiaster over ben dan andere dingen, maar goed, Kind speelt nu met een heel verantwoord, maar ook heel plastic, knalroze theeserviesje. Ach, is ze nu al een halfuur druk mee bezig :D
pi_89029887
Ik ben en fel en emotioneel, mag dat ook?
En hier staat, net als bij Huup, van allerlei speelgoed, hout en plastic door elkaar. Het enige van fisher price dat geluid maakt bij ons zijn de boerderij en de mini-boerderij en die zijn goed te doen want dierengeluiden. En ik heb het geluk dat iedereen weet dat we konijnengek zijn, dus er slingeren hier aardig wat nijntje spullen. En ook woezel en pip ballen...gekregen, dus dat maakt verder ook niet uit.
  maandag 22 november 2010 @ 21:24:32 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89029905
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Juud79 het volgende:
Duplo vind ik leuk, omdat ze zelf dingen kunnen maken en bedenken, met LP is dat alweer veel minder, al ziet het er erg mooi uit.
Och, met LP kunnen ze ook een boel bedenken, hier bestuurt regelmatig de kameel de trein en zit de hond in de schoolbanken. Ook kun je heel goed een poppetje in het kippenhok stoppen :D
pi_89029978
de 'ouderwetse' lp poppetjes (die nog van mij en mijn man afkomen) passen ook heel goed in je mond heb ik gezien. En de paarden moeten op bed, de kuikens in de tractor en ga zo maar door. Ik vind die dingen overal terug, laatst zelfs in de konijnenkooi samen met de drinkbeker.
pi_89030010
Nou, Basboussa, ik krijg normaliter de kriebels van gemeenplaatsen. Ik hoop maar dat die onhebbelijke eigenschap terugkomt als de hormonen eindelijk eens uit mijn lijf zijn verdwenen. :o

En ik vind vooral de kleuren van Woezel en Pip niet zo fraai. Geel en paars, hoe verzin je het.
pi_89030196
quote:
Op maandag 22 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, Basboussa, ik krijg normaliter de kriebels van gemeenplaatsen. Ik hoop maar dat die onhebbelijke eigenschap terugkomt als de hormonen eindelijk eens uit mijn lijf zijn verdwenen. :o

En ik vind vooral de kleuren van Woezel en Pip niet zo fraai. Geel en paars, hoe verzin je het.
Zijn kleuren die baby's en kinderen snel herkenen. Zijn daarom ook best fel :)
pi_89030291
He, woezel en pip zijn toch juist niet fel? Even in vergelijking met bv Nijntje?

tegen
  maandag 22 november 2010 @ 21:32:15 #166
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89030304
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

De kriebels van gemeenplaatsen? Kennik me wat bij voorstellen. Maar soms is het gewoon zo, toch? ;)

En kleuren, doe ik niet aan, heb ook geen interieur ofzo, of visie :D Alles kan en mag :D
pi_89030372
quote:
Op maandag 22 november 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
He, woezel en pip zijn toch juist niet fel? Even in vergelijking met bv Nijntje?
De speeltjes die ik hier heb zijn best fel.
De spullen (badcape, klamboe of bijvoorbeeld het lakentje) zijn heel rustig. En vaak wit.
pi_89030455
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Zijn kleuren die baby's en kinderen snel herkenen. Zijn daarom ook best fel :)
Als het kind het maar leuk vindt:

We hebben ook een heel kleurrijke, plastic muziekmobiel:

Verrek, zie ik daar nog kleding met een tekst erop ook! Ik ben er toch best goed in geworden, mezelf wegcijferen. :Y)
pi_89030513
wie is nou trouwens woezel en wie pip, weet ik dat ook weer.
En ik vind de gedachte er achter heel goed en mooi en leuk, ik vind de beestjes zelf gewoon niets. Winnie de Pooh ook niet trouwens...geef mij maar sesamstraat en nijntje. Maar goed, ieder zijn smaak, toch?
pi_89030538
Wat een lekker hummeltje O+
  maandag 22 november 2010 @ 21:38:54 #171
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89030628
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef mefke79 het volgende:
wie is nou trouwens woezel en wie pip, weet ik dat ook weer.
En ik vind de gedachte er achter heel goed en mooi en leuk, ik vind de beestjes zelf gewoon niets. Winnie de Pooh ook niet trouwens...geef mij maar sesamstraat en nijntje. Maar goed, ieder zijn smaak, toch?
Heb ook niets met Winnie, maar oma komt hier standaard met Winnie pyama's aanzetten. Kind vindt het wel aardig, en ik heb er verder niets op tegen :) Hey, 'ties gratiesj! Geen gegeven paard in de bek kijken heur!

Woezel is paars... Tenminste: mijn Woezel is paars!
pi_89030673
Gegeven paarden kijk ik echt niet in de bek. Gegeven winnies ook niet trouwens, dat durf ik niet eens :+
  maandag 22 november 2010 @ 21:44:56 #173
238474 Jeetjejom
pi_89030936
Woezel is volgens mij idd paars.... En anders heb ik mijn kind het verkeerde geleerd.

Gegeven Winnies enzo kijk ik zeker niet in de bek, maar ik probeer wel duidelijk te maken dat het echt niet hoeft. Sesamstraat vind ik prima, maar dan wel het liefste Elmo!
Jouw warmte is genoeg
pi_89031113
Zo mocht Lotte van de week een kado uitzoeken voor de baby als hij geboren is, wat heeft ze gekozen, Nijntje ;)
Haar grote favoriet op het moment :D

Vanmiddag wilde ze het pakje alvast open maken, toch iets niet helemaal goed uitgelegd geloof ik ;)
pi_89031121
* mefke79loves elmo en koekiemonster!

Goed. Ik ga mijn spullen verzamelen en richting bed. Moe.
pi_89032360
Ik wil zo graag nu toch wel bevallen :X
Ik ben echt zo zenuwachtig voor morgen.. als ik nog potdicht zit ga ik echt huilen :@ :@
pi_89032466
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben echt zo zenuwachtig voor morgen.. als ik nog potdicht zit ga ik echt huilen :@ :@
Ik kan het me zo goed voorstellen, zou denk ik hetzelfde doen dan hoor
Hoe laat heb je morgen een afspraak?
pi_89032548
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Pvoesss het volgende:
Och, dat kan ik me goed voorstellen, meis. Dikke kus! :*
En ik ben zo benieuwd naar je jongetje! Het is bijna zover. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89032628
om 14:00 dus duurt ook nog wel even..
Ik had gewoon niet verwacht dat ik langer door zou lopen dan bij X :)
(alhoewel kan het nog wel want ik beviel van haar met 41.1 )
pi_89032708
Oh Pvoesss :* ik hoop voor je dat je gewoon heel snel je manneke vast hebt. Wat duren die laatste loodjes dan lang zeg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89033148
Ik vind mezelf zo zeuren, maar op de 1 of andere manier vind ik het heel moeilijk om niet te doen :@ :+
  maandag 22 november 2010 @ 22:30:59 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89033451
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind mezelf zo zeuren, maar op de 1 of andere manier vind ik het heel moeilijk om niet te doen :@ :+
Ik vind dat je alle recht hebt om te zeuren, over tijd lopen is gewoon heul stom, een zwangerschap duurt al lang en dan bij week 40 moet t gewoon ophouden.

Good luck morgen!
pi_89033774
quote:
Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
op dit soort momenten mag je zeuren :Yovertijd lopen is stom!
hopelijk heb jr snel je jongetje in je armen (babyjongetjes zijn zo leuk O+)
pi_89033851
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:15 schreef Pvoesss het volgende:
om 14:00 dus duurt ook nog wel even..
Ik had gewoon niet verwacht dat ik langer door zou lopen dan bij X :)
(alhoewel kan het nog wel want ik beviel van haar met 41.1 )
Dat duurt inderdaad ook nog even, da's minder ja
Je kunt gewoon nog even met 41.1 bevallen ;)
:*
pi_89036757
Dames...ik kom even snel posten voor ik weer m'n bedje in duik!

Ik heb een spoedbevalling achter de rug! Rond half 6 had ik 4 cm ontsluiting, en nog geen 2 uur later echte persweeen, mocht vana kwart voor 8 persen, en om 20.01 is onze Julian geboren!
3600 gram en 50 cm! Alles helemaal prima, nu even rusten...updates en foto's volgen!
Back in business.
pi_89037031
O+
gefeliciteerd shirley en wat een leuke naam!
en een snelle bevalling zeg!
Nu lekker gaan genieten van je gezinnetje O+
pi_89037041
Gefeliciteerd nog een keer (k).....probeer lekker te slapen
  dinsdag 23 november 2010 @ 03:27:09 #188
238474 Jeetjejom
pi_89041261
Oeh shirley' gefeliciteerd met je jongetje! Rust lekker uit en geniet ervan!
Pvoesss succes morgen xxx
Jouw warmte is genoeg
pi_89041485
Gefeliciteerd met de geboorte van Julian!
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:15:39 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89041616
Gefeliciteerd Shirley, dat heb je snel gedaan.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:22:00 #191
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89041640
Gefeliciteerd Shirley!

Wij zijn gisteren voor de tweede keer bij de VK geweest. Onze uitgerekende datum is een dag teruggezet naar 25 mei, dus vandaag zijn we 13weken en 6 dagen.
Verder was alles goed. Het was echt gewoon een griepje dat mijn vrouw parten heeft gespeeld. Bloeddruk en urine waren verder allemaal best, het hartje klonk goed en de pijn bij haar liezen is dus echt bandenpijn.
Kreeg nog op mijn donder doordat ik zei dat we misschien iets van tantum creme of Voltaren konden smeren.... hallo.. ik ben een man... sorry...

Maar goed.. omdat mijn vrouw nu al wat last van haar rug en met name bekken heeft, moet ze volgende week naar een fysio die gespecialiseerd is in de bekkens. Dan weten we weer meer.

Het contract van mijn vrouw loopt 21 december af, maar verlengen zullen ze wel niet doen. Er staat al een nieuwe vacature op de site van haar baas. Lekker waardeloos. Hoop maar dat ze het binnenkort zullen gaan zeggen.

Weten jullie hoe dat hier gaat? Haar werkverleden is goed, dus voor de WW maak ik me geen zorgen, maar hoe gaat dat als ze straks evt. echt met bekken-instabiliteit (iets waar de VK wel naar hintte) en ze met een maand of 2 niet meer echt mobiel is?
Is er een soort ziekte-uitkering ookal zit je in de WW?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89041644
Shirley hij is er *O* wat fijn! En super leuke naam.. Heel veel geluk voor jullie 3-en! O+
pi_89041660
Gefeliciteerd Shirley *O* en wat een leuke naam O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_89041669
Shirley, dat is zeker een vlotte bevalling! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Prachtige naam. Kom je gauw een foto laten zien?

Ach Pvoesss, het moet ook inderdaad heel vervelend zijn. :* Ik heb me er deze keer zo op ingesteld dat de tweede niet zo lang op zich laat wachten als Ivan, dus ik zou erg teleurgesteld en ongeduldig zijn als ik zo ruim over de uitgerekende datum heenging. Hopelijk dient jullie zoon zich nu snel aan.
pi_89041679
Shirley, gefeliciteerd met Julian! En wat snel zeg!!

Avotar, dat is lullig, nog niet zeggen dat het niet verlengd wordt, maar wel de vacature al online zetten...

Ik ben net een uurtje wakker, maar het alweer allemaal steekjes en pijntjes onderin mijn buik.. Ik vind het toch wel een beetje eng eigenlijk. Straks nog maar weer even een potje afleveren bij de huisarts, en anders de verloskundige maar even bellen...
pi_89041774
Shirley, gefeliciteerd! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89041871
Shirley, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O* Rust lekker uit meid!
pi_89041883
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 07:22 schreef avotar het volgende:
Weten jullie hoe dat hier gaat? Haar werkverleden is goed, dus voor de WW maak ik me geen zorgen, maar hoe gaat dat als ze straks evt. echt met bekken-instabiliteit (iets waar de VK wel naar hintte) en ze met een maand of 2 niet meer echt mobiel is?
Doet ze aan sport? Ik had ook al vrij vroeg last van mijn bekken, maar deed toen ook niks door de misselijkheid. Sporten bij de fysio gecombineerd met (inmiddels) behandelingen hielp bij mij echt enorm in het begin. Nu is het meer beperken van het probleem, maar das met 7 maanden ook wel wat anders dan met 2.

Nog maar een maandje werken *O*

Pvoess, zet m op vandaag.

Shirley *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:13:03 #199
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89042053

Gefeliciteerd met Julian Shirley! :* En wat een razendsnelle bevalling! :o
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben net een uurtje wakker, maar het alweer allemaal steekjes en pijntjes onderin mijn buik.. Ik vind het toch wel een beetje eng eigenlijk. Straks nog maar weer even een potje afleveren bij de huisarts, en anders de verloskundige maar even bellen...
Ik kan me voorstellen dat je je er wat onprettig over voelt, dus inderdaad gewoon even huisarts/vk inschakelen! :*

Avotar: wat een beroerde actie, die vacature al online zetten voor er met je vriendin is gesproken. Is het daardoor echt uitgesloten dat zij kan blijven?

Pvoesss, meis ik hoop zo dat je hartstikkke open staat als de vk het vanmiddag controleert!

Ik ben gisteravond nog naar de huisartsenpost geweest. Ik heb al een twee dagen pijn in mijn linkerzij die niet overgaat. Ik ben zelf helaas bekend met nierstenen (al een keer of 7 een koliek gehad, AUW (understatement)) en dit voelt ook als een niersteen die ergens loopt te rommelen.

Ik durfde er niet goed de nacht mee in omdat een echte aanval een megastress voor mijn lijf betekent (ik heb wel eens over de vloer van het ziekenhuis gerold van de pijn en ben er ook al een paar keer aan geopereerd). Dat lijkt me niet heel goed voor mijn kindje. Ik heb nu Buscopan gekregen dat ik in geval van nood kan gebruiken, maar dat doe ik echt pas als het helemaal niet meer gaat.

Het is in ieder geval een fijn idee dat er wat ligt voor het geval de pijn uit de hand loopt. Vannacht goed geslapen gelukkig.

Vanmiddag de SEO, spannend! Jeetjejom, ben jij er ook al zenuwachtig voor? ;)

Danic, ik ben ook samen met mijn zusje zwanger. Zij is ook twee maanden na mij uitgerekend (van haar 2e)! Heel erg leuk!! :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:20:18 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89042129
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:32 schreef Shirley het volgende:

Ik heb een spoedbevalling achter de rug! Rond half 6 had ik 4 cm ontsluiting, en nog geen 2 uur later echte persweeen, mocht vana kwart voor 8 persen, en om 20.01 is onze Julian geboren!
3600 gram en 50 cm! Alles helemaal prima, nu even rusten...updates en foto's volgen!
Shirley! Whaaa! Dat heb je even vlot gedaan! :o
Gefeliciteerd! *O*
Oh wat super zeg! Lekker sinterklaas vieren met een kersvers gezinnetje! O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:21:07 #201
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89042139
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Doet ze aan sport? Ik had ook al vrij vroeg last van mijn bekken, maar deed toen ook niks door de misselijkheid. Sporten bij de fysio gecombineerd met (inmiddels) behandelingen hielp bij mij echt enorm in het begin. Nu is het meer beperken van het probleem, maar das met 7 maanden ook wel wat anders dan met 2.

Nee totaal niet.. ze werkt bij een bakker en staat en loopt de hele dag.. zeker nu met haar zwangerschap heeft niet heel veel energie voor andere dingen..
Dinsdag moet ze er naar toe.. dus wie weet horen we dan meer
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_89042144
Shirley!! :o vlotterd!!

Van harte gefeliciteerd *O* *O* Daar is ie dan, jullie zoon! Mooie naam O+ O+ geniet lekker van elkaar en van de kraamtijd <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89042504
quote:

Wat een super bevalling (zo klinkt het :D ) ik teken er voor! ;)
Veel geluk met Julian. En Julian veel geluk met je mama en papa O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:07:37 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89042792
*O* Shirley, van harte gefeliciteerd met de 'enorm snelle' geboorte van Julian!

dinsdag 23 november 2010 @ 09:07:59 #205
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89042798
Shirley, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O* Julian *O*

Pvoehoesss, heb je lekker geslapen vannacht?
Of had je het te druk met andere zaken?
.... met gevoel voor drama....
pi_89042808
Shirley en man gefeliciteerd met jullie zoon Julian!!
Wat snel gegaan zeg!
pi_89042997
shirley Gefeliciteerd!
En inderdaad, bij beginnende pijn in rug/bekken is bewegen echt heel belangrijk. Staand werk doen is dan weer het andere uiterste. En heel lullig, maar bij een contract voor bepaalde tijd mogen ze het op de laatste dag nog zeggen. Ik zou als ik haar was, haar baas om duidelijkheid vragen. Dan kan je ook weer aan 't solliciteren.
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:31 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89043663
quote:

Wow, supersnel gedaan!

Gefeliciteerd, en wat een prachtige naam :* O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89043665
Shirley, gefeliciteerd met Julian. *O*

Succes vandaag Pvoess. ^O^
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:55:16 #210
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_89043716
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:19 schreef mefke79 het volgende:
shirley Gefeliciteerd!
En inderdaad, bij beginnende pijn in rug/bekken is bewegen echt heel belangrijk. Staand werk doen is dan weer het andere uiterste. En heel lullig, maar bij een contract voor bepaalde tijd mogen ze het op de laatste dag nog zeggen. Ik zou als ik haar was, haar baas om duidelijkheid vragen. Dan kan je ook weer aan 't solliciteren.
Ja ik weet het..
Volkomen waardeloze situatie, maar goed, vanuit een ondernemers oogpunt wel heel begrijpelijk.
Ze is hier en daar al wat wezen navragen, maar we gaan maar snel bij het UWV kijken vrees ik.
De paar kruiwagens die ze(we) heeft, zitten allemaal nogal met de zwangerschap.
pi_89043740
Gefeliciteerd Shirley en man

Ik ben ook samen met mijn zus zwanger wij zitten een paar wk na elkaar. Allebei onze 1e

Gisteren vriend naar de HAP laten bellen omdat ik bloed spuugde. Hij mocht sterkere medicatie halen. Ik ben nog steeds misselijk maar durf niet te spugen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:57:54 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89043775
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd Shirley en man

Ik ben ook samen met mijn zus zwanger wij zitten een paar wk na elkaar. Allebei onze 1e

Gisteren vriend naar de HAP laten bellen omdat ik bloed spuugde. Hij mocht sterkere medicatie halen. Ik ben nog steeds misselijk maar durf niet te spugen.
Ben je nu officieel uit de kloonkast?
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:59:06 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89043810
Pvoesss, heel veel succes vanmiddag ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89043893
Yeey shirley gefeliciteerd *O* *O* Fijn dat de bevalling zo lekker vlotjes ging.

Nee kersjes helaas was mijn nacht verre van goed.
Heel veel wakker geweest door peuter die niet helemaal lekker is.
Ik hoop dat ik nog even kan liggen zo maar ik reken er maar niet op.. -O-

En dan om 14:00 de VK.. ik denk dat ik nog steeds helemaal potdicht zit. :'(
pi_89043920
Wow Shirley, vlotte!!
Gefeliciteerd met Julian!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89043932
He Pvoesss wat vervelend :(
Ik hoop dat je mannetje er snel is zodat je misschien een beetje rust krijgt (ik weet dat het moeilijk is met een kleine en een baby er bij).. Maar dan krijg je wel wat hulp ;)
pi_89043980
Shirley, gefeliciteerd met Julian! Gek idee dat ik over een week ook zou kunnen bevallen, zomaar.

Pvoesss, een dikke kus voor jou. Wel een schril contrast hoor, jij loopt al drie weken langer rond. Ik hoop dat er wat schot in de zaak blijkt te zitten vanmiddag :* .
pi_89043989
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben je nu officieel uit de kloonkast?

Ik had mezelf al verraden
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:10:10 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89044041
:o Maar ik wist het nog niet! :o
Wil je nu ook in de OP?
Gefeliciteerd!
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:34:27 #220
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89044709
Shirley, gefeliciteerd (en partner ook natuurlijk!)

En een :* voor Pvoess, zal voor je duimen vanmiddag
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:51:41 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045220
Jammer Pvoesss, ik doelde eigenlijk meer op weeen enzo, niet op in de weer zijn met een ziek kind :{

Ferrari_rood, wat kut zeg...
Let je wel een beetje op jezelf? Er zijn bepaalde maagbeschermers die je veilig mag gebruiken tijdens de zwangerschap he? Juist vrouwen zoals jij die zoveel moeten spugen kunnen hier veel baat bij hebben. Sterkte :*

Ik weet dat het niet de bedoeling is om het gebruik van medicijnen te gaan lopen promoten hier, maar jammer genoeg zijn er nog steeds veel artsen en zwangere vrouwen die denken dat het er allemaal bij hoort. Niet dus, je maag, slokdarm of wat dan ook kapotspugen hoort er NIET bij als je zwanger bent . Als je mazzel hebt :')
Er zijn mogelijkheden om het allemaal wat minder zwaar te maken, die zijn er natuurlijk niet voor niks.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:53:59 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89045279
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:07 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik had mezelf al verraden
Lastig he, met 2 accounts.

Gefeliciteerd nogmaals!
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:58:04 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89047103
Gefeliciteerd met Julian, Shirley! Mooie naam hebben jullie gekozen.
pi_89050123
even zonder bijlezen, ik heb vanochtend gehoord dat mijn leidinggevende ook zwanger is, 10 dagen minder ver dan ik...ik zag er al zo tegenop om 't te vertellen, nu vind ik het echt eng. Het is maar een kleine afdeling, we worden hierdoor gehalveerd.
pi_89050589
Shirley gefeliciteerd met Julian *O*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:03:59 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89051132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:37 schreef mefke79 het volgende:
even zonder bijlezen, ik heb vanochtend gehoord dat mijn leidinggevende ook zwanger is, 10 dagen minder ver dan ik...ik zag er al zo tegenop om 't te vertellen, nu vind ik het echt eng. Het is maar een kleine afdeling, we worden hierdoor gehalveerd.
Eh ja, das toch niet jouw probleem? Jij was eerder. :)
Jullie hadden het gewoon van te voren even moeten doorspreken.. ;)

Het lijkt me idd wel een lastige situatie, kunnen ze niet vervanging regelen? Ik neem aan dat er anders veel werk op de schouders van de overgebleven personen terrecht komt, of is dat niet het probleem?
pi_89051355
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lastig he, met 2 accounts.

Gefeliciteerd nogmaals!
Jij had het al eerder door.
Ik wacht nog even met in de OP na de 12wk echo dan is de datum ook wat definitiever.

Welke maagbeschermers kan ik veilig gebruiken?
Kan ik morgen even de HA bellen.
pi_89051532
dat is het stomme.. Zij had haar miskraam een week na de mijne. Ik wist dus goed hoe en wat. Van mij verwachten ze niets. Er werd net al gegrapt dat het een ramp zou zijn als ik ook zwanger was. Echt hoe opgelaten kan je jezelf voelen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:23:56 #229
238474 Jeetjejom
pi_89051879
Tm ja ben nu eigenlijk wel een beetje zenuwachtig maar over 2 uur lig ik er dus kan niet meer dan afwachten. Zenuwen komen eigenlijk omdat ik de laatste tijd 4x heb gehoord dat mensen uit mijn indirecte omgeving hebben moeten afbreken. Maar tja ik kan er toch nix aan veranderen!
Hoe laat ben jij aan de beurt ;)
mefke oef das wel even een rare situatie maar tja dat kon jij toch ook niet weten?
Jouw warmte is genoeg
pi_89052127
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:14 schreef mefke79 het volgende:
dat is het stomme.. Zij had haar miskraam een week na de mijne. Ik wist dus goed hoe en wat. Van mij verwachten ze niets. Er werd net al gegrapt dat het een ramp zou zijn als ik ook zwanger was. Echt hoe opgelaten kan je jezelf voelen.
Wanneer ga je het vertellen dan? Wil je het dan niet gewoon liever ook nu vertellen?
Nu is t misschien wat awkward maar t zou ook rot zijn als er nog 2 weken zulke opmerkingen gemaakt worden terwijl het misschien niet per se zo gemeend is.

Pvoesss hoe is het nu?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:39:56 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89052425
@Mefke79: wat ongevoelig van je leidinggevende om dat zo luid te verkondigen. Je moet hem of haar toch kunnen vertrouwen/je veilig voelen bij zo iemand? Ik zou me niet laten pushen om het nu ook snel aan te kondigen.

Qua vervanging moet er toch ook wel een oplossing te vinden zijn?
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:45:17 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89052599
Nog even terugkomend op het alcoholverhaal van vorige week...
Ik had afgelopen weekend een etentje. Ik gaf aan het begin aan dat ik geen alcohol dronk en toen kwam de bediening met een heel leuk alternatief: jus de raisin! Het zijn bubbels met een zoet, champagne-achtig smaakje. Lekker en dus echt wel een tip. Ik zorg dat er met de feestdagen een fles voor mij in huis is! Er is dus echt nog wel keus naast spa rood, sapjes en cola light.
pi_89052604
ik heb morgen echo en moet donderdag weer werken ik vertel het dan ook. RationeeL kan ik er niets aan doen en zij ook niet, het is gewoon vervelend dat het zo loopt. Ik wil het niet nu zeggen vanwege de echo en omdat ik het haar ook gun om even haar moment te hebben,. Het grapje kwam ook niet van haar, maar van een andere collega.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:47:24 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89052677
@Mefke79: als na je echo het juiste moment is, dan is dat zo.
En misschien reageert men ook wel helemaal niet negatief, dat weet je natuurlijk helemaal niet van tevoren. Succes alvast!
pi_89053577
Dank jullie wel dames! Hier is ie dan!

Hij is een engeltje! Slaapt heerlijk lang en veel..alleen drinken wil nog niet lukken,maar dat komt nog wel. Even snel fotootje en dan ga ik weer naar m'n mannen. Doe van de week m'n verhaal wel!
Back in business.
pi_89053770
Ahhhh ik smelt! Wat een mooi poppetje heb je gemaakt Shirley O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89053840
Wat een mooi ventje shirley!! Doe maar lekker rustig aan!
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:30:42 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89054283
Ah gossie, een vers beebje, ik krijg er kriebels van in mijn buik....
Geniet er enorm van Shirley en drinken gaat ie vast wel doen, hij moet waarschijnlijk even bijkomen van de turbo bevalling. ;)
pi_89054770
Ooooh Shirley wat een mooi menneke O+ O+

ik ben babykleertjes aan het strijken nu :D damn wat een trip down memory lane zeg O+ Al die kleertjes die Amélie ook droeg enzo <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89054833
Ohhhhh Shirley, wat een ontzettend mooi gaaf ventje!! Heel erg gefeliciteerd en wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gegaan is! Als je dat soortd ingen toch van te voren als wist he...
Geniet van je beide mannen! O+

edit: Wat heeft ie trouwens ook een écht "jongenskoppie"...

Ik rammel er zo van dat ik er bandenpijn van krijg ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89055362
O Shirley, wat een mooi mannetje, gefeliciteerd en geniet van een fijne kraamtijd! *O*

Mefke, wat een lastige situatie. Maar het is niet jouw probeem natuurlijk, al snap ik dat je er wel mee zit.
Wij hebben nu ook overal verteld en veel leuke reacties en kaartjes O+ gehad! Op mijn werk eigenlijk ook, een uitzondering daargelaten. Maar och, die valt wel weg tegen de rest.

Huup, wat leuk he, die kleertjes! En wel handig, dat je nu weer een meisje krijgt! Ik denk dat wij het ook dit keer niet zullen weten van tevoren, dus of we de kleren allemaal opnieuw kunnen gebruiken blijft een verrassing.
Caatje. Duplicaatje. Aangenaam.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:10:11 #242
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_89055697
Shirley wow, wat snel en dat voor je eerste bevalling! Gefeliciteerd met jullie zoontje. Leuke naam! Ga lekker genieten van jullie mooie gezinnetje.
pi_89055752
O+ Wow Shirley O+
wat een moppie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89055818
Mefke, wat een ontzettend lastige situatie! Ook al is het iets wat je niet zou moeten en/of hoeven overleggen met je collega's, het kan wel voor lastige situaties zorgen. Wij hebben t zelfde, binnen ons kleine team is mijn collega een klein maandje na mij uitgerekend en ik heb nog een collega met een grote zwangerschapswens...dat is gewoon echt niet gunstig voor de continuiteit die we het liefst zouden willen bieden, maar op dit gebied strijken werk en prive gewoon soms heel moeizaam met elkaar...
pi_89055901
Leuk he dat strijken huup! Zal inderdaad herinneringen oproepen! Dat had ik iets minder omdat er niet heel veel van Lotte"s kleertjes voor de baby zijn. Vorige week heb ik de boel gestreken, wat een werk! Maar het ligt wel mooi strak in de kast ;)
pi_89056260
Nou nou nou dat was me weer gezellig.
Helemaal potdicht }:| :'( :{ Dus nu op naar de volgende stap.
Donderdag naar het ziekenhuis voor hartfilmpje en placenta check :)
pi_89056365
Wat jammer Pvoess!
pi_89056509
-O- wat balen Pvoess!!
pi_89056540
Shirley wat een mooi ventje O+

Pvoess, dat is mooi balen zeg }:|
The way you rock'n'roll
pi_89056580
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
Nou nou nou dat was me weer gezellig.
Helemaal potdicht }:| :'( :{ Dus nu op naar de volgende stap.
Donderdag naar het ziekenhuis voor hartfilmpje en placenta check :)
Ah wat balen }:|
pi_89056719
Och Pvoesss...wat ontzettend shit zeg, dat is gewoon echt niet wat je wilt horen als je al zo ontzettend op wacht zit!
Het kan echter wel van het een op andere moment veranderen hoor, dus laat je hoop niet de grond inboren, soms is alleen de aanraking van de baarmoedermond al voldoende om het eea in gang te zetten!

Hou moed! :*
pi_89056755
balen Pvoess!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:57:25 #253
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89057616
Shirley wat hebben jullie een mooi mannetje gemaakt! O+ * twentemeisje smelt!

Pvoesss, shit!! Toch blijf ik stug doorduimen voor spoedige spontane ontsluitingsactie. Kop op meis! :*

Wij zijn net terug van de 20wkn echo. En alles is goed!!! Wat een enorme opluchting en wat een fijn gevoel. O+ O+ O+. Ons kindje is nog steeds een meisje O+. Ze ligt met alle metingen precies op het gemiddelde. Ze ligt al een paar vingers boven mijn navel, dat had ik helemaal niet verwacht (maar dat is misschien dommigheid mijnerzijds :D).

De echoscopiste kwam op 2 april als uitgerekende datum, nog een dagje eerder dan tot nu toe is aangehouden.

Lekker duimpje

Ik kijk jullie aan papa en mama! (ik vind die skeletachtige beelden altijd een beetje spooky)

Voetje O+

Foto's zijn helaas weer niet heel duidelijk (beeld was gelukkig iets beter live). Doordat de placenta aan de voorzijde ligt zijn de beelden ook iets minder over het algemeen. Maar alles is goed met ons meisje, we zijn knettergelukkig!

Ik ben vandaag ook bij de uroloog geweest en er zit of een steentje, of de groei van de baarmoeder zorgt voor druk op de nier of urineleider. Gelukkig liet een echo (eens wat anders, niertje kijken ;) ) zien dat er geen grote stuwing is of een echte blokkade. Dus beleid is afwachten, zit tijdens de zwangerschap ook weinig anders op. Een CT of rontgenfoto maken ze nu niet dus krijg geen zekerheid over wat het exact is. Er is nog wel een kweekje van de urine gemaakt, daar hoor ik later nog meer over. Maar gezien bloed in de urine is een steentje waarschijnlijk omdat ik dat al 7x eerder heb gehad.

Met ons kindje goed gaat overtreft dit alles ruimschoots!

Benieuwd hoe het bij Jeetjejom was!
pi_89058233
TM, wat heerlijk en wat een opluchting dat alles goed leek!! O+ Dan is t gewoon écht genieten om te kunnen spieken!
pi_89058415
Wat fijn dat alles goed was twentemeisje!
Mooie echo foto's!
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:43:55 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89059386
Shirley, wat een prachtig ventje O+

Pvoesss... bummer :{ :*

Hier weer goedgekeurd, komende vrijdag en maandag weer een afspraak en als het krummeltje zichzelf dan nog niet gemeld heeft dinsdag inleiden...
En vooralsnog geen tekenen van een aanstaande bevalling, ook potdicht dus... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89059393
Leuke foto's Twentemeisje! En fijn dat alle goed was!!
pi_89059600
Shirley wat een prachtig mannetje!! O+

TM wat fijn dat alles goed is met jullie meisje! O+ Prachtige foto's! :Y

Leandra -O- wel fijn dat je weer goedgekeurd bent, maar hoop ook dat het bij jou snel gaat beginnen! Doe maar een datumtweeling, vannacht ofzo, met Pvoess ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:51:18 #259
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89059636
Thanks meiden! :*

Leandra, binnen een week geht's los!

Wil een modje het meisje aan mijn naam toevoegen in de lijst? Nu het 3x is gezegd durf ik wel ;) . Thanks!

[ Bericht 20% gewijzigd door twentemeisje op 23-11-2010 18:08:41 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:03:03 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89060063
TM, wat geweldig dat jullie SEO goed was *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:05:15 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89060146
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:50 schreef Orea het volgende:
Shirley wat een prachtig mannetje!! O+

TM wat fijn dat alles goed is met jullie meisje! O+ Prachtige foto's! :Y

Leandra -O- wel fijn dat je weer goedgekeurd bent, maar hoop ook dat het bij jou snel gaat beginnen! Doe maar een datumtweeling, vannacht ofzo, met Pvoess ;)
LOL, maar ik ben niet van de turbobevallingen en Pvoesss wel ;)

Overigens had het ook wel eerder gemogen, die inleiding... als ik het al zat was mocht het nu zelfs al, maar ik wacht liever nog even af of de bevalling misschien de komende dagen toch nog vanzelf begint (zal wel niet, B. kwam met 41 weken...).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89060664
Twentemeisje, fijn dat de SEO goed was! *O*

Pvoesss en Leandra, balen dat jullie nog potdicht zitten, en dat je nu weer verder af moet wachten

ferrari_rood, bloed spugen klinkt niet goed, fijn dat ze nu tenminste wel even goed luisteren..

Ik heb iig geen blaasontsteking. Maar waarom het nu wel pijn doet? Ik gooi het maar even op bandenpijn, het was vandaag wel beter te doen..

Ik hoorde vandaag dat een collega aan mijn leerlingen heeft verteld dat ik zwanger ben. En ergens baal ik daar wel van, ik vind dat dat niet haar taak is. Ik twijfel dus nog een beetje of ik daar nog wat van ga zeggen of niet. Maar de reacties van mijn andere examenklas waren wel heel leuk!
pi_89061291
Fijn dat ze de keus in ieder geval bij jou neergelegd hebben Leandra, geeft je in ieder geval het gevoel de touwtjes in handen te hebben. Jammer dat er ook bij jou nou weinig verweking bleek te zijn...

En Laiveneertiekje, daar zou ik met al mijn hormonen zeker wat van gezegd hebben, zó vaak ben je niet zwanger in je leven, dan is het toch je volste recht om zelf met trots dat nieuws te vertellen! Wel heerlijk om die leuke reacties te krijgen!

Heeft iemand trouwens nog wat van Take_a_picture gehoord?? Ik hoop dat alles goed met je gaat en jullie je verdriet samen een beetje een plekje kunnen geven...
pi_89061372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoorde vandaag dat een collega aan mijn leerlingen heeft verteld dat ik zwanger ben. En ergens baal ik daar wel van, ik vind dat dat niet haar taak is. Ik twijfel dus nog een beetje of ik daar nog wat van ga zeggen of niet. Maar de reacties van mijn andere examenklas waren wel heel leuk!
Absoluut wat van zeggen. Hoe haalt ze het in haar hoofd?
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:55:56 #265
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89061980
Ik zou er ook wat van zeggen Laiveneertiekje! Dat had ze nooit mogen doen.

Ik hoop ook dat het goed met je gaat TAP, hopelijk vinden jullie elkaar in je verdriet :* .
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:02:40 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89062339
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
WTF?! Is ze helemaal van de pot gerukt...

Zeker wat van zeggen, het is niet aan een ander te beslissen wanneer de leerlingen te horen krijgen dat jij zwanger bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:36:18 #267
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89063960
Ik ben gisteren ook voor 20w echo geweest. Ook hier placenta aan voorkant, waardoor ik nog niet superveel voel; wel wat bubbeltjes.
Een enorm enthousiast kind wat lekker beweegt. We weten niet wat het wordt, dat wilden we ook niet weten. Alles supergoed verder geen afwijkingen ofzo.

Het is nogal een woelwater dus (zoals mijn moeder zegt dat heeft het van de moeder, ik dus ;) ) en de kleine was het niet zo eens met het echo apparaat.
Op een gegeven moment krijg ik toch een trap. Ik had nog niet eerder zo duidelijk een trap gevoeld van de kleine, maar dit beloofd wat voor over een paar weken zeg maar. Maar de kleine was het echo apparaat schijnbaar zat en vond het wel genoeg. Was wel grappig dat je dus een beweging ziet op het scherm en dan poefffff zo vlak onder dat echoding.

Hoop dat k geen ribben ga breken ofzo ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:40:10 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89064185
Fijn dat alles goed is J-net!
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:48:00 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89064593
Shirley, va harte gefeliciteerd met je zoon!
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:03:35 #270
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89065435
Shirley wat een mooi menneke!!!! Gefeliciteerd, snelle!!! *O*
Alexa en Seth zijn lief
pi_89065436
Jnet, ik had bij zowel Amber als Tess de placenta aan de voorkant liggen. Ik voelde Amber bij een week of 25 pas en Tess bij een week of 22/23
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:06:17 #272
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89065558
Shirley: mooi mannetje O+
TM & J-net: fijn dat alles goed is gegaan :)
laiveneertiekje: Ik zou het in ieder geval met je collega bespreken.. ik weet niet hoe ik zou reageren..

Vanmiddag een rondleiding gehad in een kinderopvang in de buurt. Goede indruk gehad, echt een huiskamer gevoel O+ Donderdagochtend ga ik bellen of er al iets bekend is over de wachtlijst..
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:08:46 #273
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89065684
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:03 schreef Vicky het volgende:
Jnet, ik had bij zowel Amber als Tess de placenta aan de voorkant liggen. Ik voelde Amber bij een week of 25 pas en Tess bij een week of 22/23
Ik voel ook nog maar weinig bij 21wkn nu. Wel elke dag wat subtiele bewegingen (met name 's avonds in bed). Vind het wel jammer, maar madame is zo duidelijk beweeglijk op de echo's dat dat voor nu geruststellend genoeg is. Ik hoop snel wat duidelijker schopjes te voelen ;) .
pi_89065854
@pvoess balen zeg
@laven...... ik kan het gewoon niet onthouden. Ik zal er zeker iets van zeggen. Zoiets speciaals moet je toch zelf kunnen vertellen
@tm fijn dat SEO goed was
@leandra hopelijk komt het zelf opgang anders succes met de laatste loodjes
@j-net jullie SEO ook goed fijn zeg.

Ik heb vandaag ruim 1,5 in de file gestaan en ben nu echt gaar.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:24:53 #275
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_89066475
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:11 schreef Shirley het volgende:
Dank jullie wel dames! Hier is ie dan!

[ afbeelding ]

Hij is een engeltje! Slaapt heerlijk lang en veel..alleen drinken wil nog niet lukken,maar dat komt nog wel. Even snel fotootje en dan ga ik weer naar m'n mannen. Doe van de week m'n verhaal wel!
SHIRLEY!!!!
Gefeliciteerd :*
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:14:28 #276
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_89069083
:o Man in het topic!

*topickiller*

Dit is BE onder stinkie's account. ;)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:29:55 #277
238474 Jeetjejom
pi_89070070
Shirley, wat een mooierd O+ En zo echt een mannetje (klinkt misschien raar, maar je hebt meisjesbaby's, jongensbaby's en een beetje onzijdig, die van jou is echt al een ventje!)

Pvoesss, hopelijk plop je snel open zodat jij ook kan gaan genieten!

TM en J-Net, dat zijn dus 3 goede SEO's op een dag *O* !
Hier was ook alles oke, is nog steeds een kereltje (jah, nu kan ik me legaal gaan uitleven *) ) Hebben alleen heel lang naar de drie bloedvaten in het hart moeten zoeken, maar dat kwam omdat zijn armpje erover heen lag en er dus een schaduw overheen viel. Maar toen moest ik maar gaan springen om te kijken of hij wilde draaien (nee dus) en toen is de echoscopiste met het echoding in mijn zij gaan bonken, maar op de echo zag je hem heel grappig terugduwen. Maar uiteindelijk bleek het allemaal toch in orde en hij zwaaide toen ze zei dat ze ermee ging stoppen. _O-
Jouw warmte is genoeg
pi_89070169
@Shirley: gefeliciteerd, en wat een mooie naam! *O*

Leandra en Pvoess: ook potten moeten een keer open hè, ik ga voor jullie duimen dat dit snel lukt!!

Laiveneertiekje: sorry hoor, maar dit kan toch niet! Waar bemoeid ze zich mee. Ik ga toch ook niet iedereen vertellen dat mijn zusje zwanger is? Mag ze lekker zelf doen, kom nou! Hoe zou zij dat vinden?? In de oO/ naar Spanje dat mens!

Verder wilde ik nog gaan vragen wanneer iedereen een beetje leven begon te voelen, maar jullie zijn me al voor. Hier nu ruim 17 weken en nog geen gevoel. Weet dat dat niet erg is, maar gezien de situatie met opa (morgen is de euthenasie) zou een teken van leven me wel geruststellen.
Als ik het niet vergeet ga ik morgen even vk bellen of ik donderdag een keertje mag langskomen om hartje te luisteren om me gerust te stellen.
pi_89070674
ik had net een druppeltje bloed.. Ik heb echt een dansje gedaan :@ :+ :')
Maar helaas pindakaas zo te merken... ik denk van het onderzoek want voorlopig geen actie :{w
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:40:35 #280
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89070739
Pvoes, ik heb met je te doen nu :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:41:07 #281
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89070771
En Shirley! *O* van harte!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_89082036
Pvoesss hoe was je nacht? Was het druppeltje bloed de start van iets?
Ferrari heb je maagbeschermers? Anders je Vk bellen hoor, je verknalt je maag.
  woensdag 24 november 2010 @ 07:46:46 #283
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89082045
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef Pvoesss het volgende:
ik had net een druppeltje bloed.. Ik heb echt een dansje gedaan :@ :+ :')
Maar helaas pindakaas zo te merken... ik denk van het onderzoek want voorlopig geen actie :{w
Hoe is het nu?

Echt rottig als je zo over tijd loopt. Bij mijn andere zwangerschappen ook gehad.

Hoop echt dat het door gaat zetten nu.
pi_89084255
Zoooo dat was nog een stress, ik kon de papieren voor de NTmeting nergens vinden. Dacht dat ze in de vktas zaten, maar dat was dus niet zo. Nu ligt alles klaar, nog even werken ( :'( ) en dan mag ik om half twaalf. Nou ja, geen tijd om zenuwen te krijgen zullen we maar zeggen.

Pvoesss, doe es melden!
pi_89084353
Komt vast goed Mefke!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89085152
Succes straks mefke!

Hoe is het vannacht gegaan pvoesss?

Vanmiddag weer naar de vk, daarna al elke week!
  woensdag 24 november 2010 @ 10:21:16 #287
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89085360
Shirley van harte!!! *O*

heeft Leandra zich nog niet gemeld vandaag? Ik had een voorgevoel aan m'n water :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 november 2010 @ 10:24:32 #288
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89085498
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:21 schreef flugeltje het volgende:
Shirley van harte!!! *O*

heeft Leandra zich nog niet gemeld vandaag? Ik had een voorgevoel aan m'n water :P
Voel je ook wat over Pvoesss dan Fluugs?
  woensdag 24 november 2010 @ 10:27:29 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89085612
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:24 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Voel je ook wat over Pvoesss dan Fluugs?
Nee sorry helaas....

Er schoot me vanochtend gewoon ineens te binnen: "Hey, Leanda heeft d'r meiske" Vandaar dat ik hier ook nog effe kwam kijken... Kan natuurlijk ook helemaal niets van waar zijn, dat het over een week een jongetje wordt ofzo :P Maar goed; that was what happened...

En qua voorspellingen heb ik toch niet zo'n goed verleden. Ik dacht zelf dat ik op 14 juli zou bevallen, het werd 7 augustus :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_89085720
Nostraflugeltje. :+
pi_89086547
Flugel, tot het tegendeel bewezen is heb je natuurlijk altijd kans dat het klopt. Al vertrouw ik je niet echt als je ziet hoe ver je van je eigen datum af zat.
Ik zit trouwens braaf aan glas water nr 2, blaas moet vol. Lukt alleen nog voor geen meter om dat glas leeg te krijgen. Misselijk door de zenuwen geloof ik.
pi_89087155
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Nostraflugeltje. :+
Met de strakke groene broek :D :P

Ik ben ook naar pvoesss en leandra!

Mefke succes strakjes!
Ik had me ook braaf volgegoten met water. Moesten we daar een uur wachten :') jah dat red ik dus nie hè :P kreeg nog op mn kop ook }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89087398
Wat is dat met die volle blaas steeds? Daar is bij mij nooit iets over gezegd.
pi_89087557
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef Vanyel het volgende:
Wat is dat met die volle blaas steeds? Daar is bij mij nooit iets over gezegd.
dan zijn de echobeelden duidelijker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89087619
Maar scheelt het echt zoveel? Waarom zouden ze het dan niet bij iedereen vragen?
  woensdag 24 november 2010 @ 11:33:51 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89087674
J-net en Jeetjejom ook een goeie SEO, super!! *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89087690
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:32 schreef Vanyel het volgende:
Maar scheelt het echt zoveel? Waarom zouden ze het dan niet bij iedereen vragen?
geen flauw idee. Bij Amber moest ik met volle blaas bij Tess werd er niks van gezegd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89087741
-O- geen baby bij Leandra -O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 24 november 2010 @ 11:38:22 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89087835
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:21 schreef flugeltje het volgende:
Shirley van harte!!! *O*

Ik zat gewoon elders op FOK! te baggeren kwaliteitsposten te plaatsen :+
Maar ik had dit topic al wel openstaan, met de post van rotsje als laatste post.... dus voor mefke kwam vertellen van de vermissende-NT-meting-papieren-stress ;)

Maar nee, geen bijzonderheden, gisteravond moest ik wel ineens een schoonmaken in de badkamer (om 21.30 uur) en toen ik vanmorgen om 07.15 naar het bad keek dacht ik "waarom zou ik er eigenlijk niet ingaan", dus om 07.30 zat ik in bad, maar verder gaat alles hier net zo als anders ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 november 2010 @ 11:41:12 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89087954
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry helaas....

Er schoot me vanochtend gewoon ineens te binnen: "Hey, Leanda heeft d'r meiske" Vandaar dat ik hier ook nog effe kwam kijken... Kan natuurlijk ook helemaal niets van waar zijn, dat het over een week een jongetje wordt ofzo :P Maar goed; that was what happened...

En qua voorspellingen heb ik toch niet zo'n goed verleden. Ik dacht zelf dat ik op 14 juli zou bevallen, het werd 7 augustus :+
:')
Je weet maar nooit... we houden het in gedachten; een jongetje op 1 december *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 november 2010 @ 11:42:36 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89088009
Vol dan maar?

En hier verder: Zwangerschap en geboorte deel 714
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')