5 mei is toch maar eens per 5 jaar een vrije dag?quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:38 schreef oeke het volgende:
Vriendinnetje van mij is op 5 mei jarig. Het is best een suf feest, dus iedereen gaat liever naar haar parkfeestjes. En iedereen is vrij!![]()
Koninginnedag lijkt me ook niet zo leuk. Net als 1 januari.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:
5 mei is toch maar eens per 5 jaar een vrije dag?
Ligt aan je CAO.. Ambtenaren zijn wel vrij.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
5 mei is toch maar eens per 5 jaar een vrije dag?
Late leering? Ze gaat dan gewoon direct na de zomervakantie naar school, toch? En tegenwooridg is dat allemaal heel anders, hoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
Medio juli is er geen feestdag te bekennen, of je moet in Frankrijk wonen. Vind het wel een vreemde gewaarwording dat mijn kind in juli jarig is. Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Het nadeel is dat zijn of haar verjaardag in de zomervakantie kan vallen en dat het een late leerling gaat zijn. Het voordeel is dat het op die dag waarschijnlijk mooi weer is
vroege leerling wordt tquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
Medio juli is er geen feestdag te bekennen, of je moet in Frankrijk wonen. Vind het wel een vreemde gewaarwording dat mijn kind in juli jarig is. Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Het nadeel is dat zijn of haar verjaardag in de zomervakantie kan vallen en dat het een late leerling gaat zijn. Het voordeel is dat het op die dag waarschijnlijk mooi weer is
Meldt. Ik kan zo 5 bekenden opnoemen die ook die maand jarig zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
Ik ken niemand die in die maand jarig is, familie of vrienden.
Ja, verlof in de zomer vond ik ook heerlijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:23 schreef Orea het volgende:
Over de strepen, ik ben 29 en heb van de zwangerschap striae over mijn hele buik tot onder mijn oksels overgehoudenbegint nu eindelijk wat lichter van kleur te worden want het ziet er vreselijk uit... mjah, weinig aan te doen
En ik vond bevallen in juli prima! Als je een beetje tegen de hitte kunt is het heerlijk, verlof in de zomer
tegenwoordig is het nog meer uitgebreid, kinderen mogen "over" naar groep 2 als ze van voor januari zijn, mits ze daaraan toe zijn. die "grens" is dus verlegd naar december. ben je dus van na 1 oktober, kan het best zo zijn dat je wel gewoon meestroomt met de groep die op dat moment in groep 1 zit, en ben je niet direct van groep 0 op school... (zoals ze dat benoemen bij ons op school) voor mensen die er minder mee te maken hebben was dat soms lastig, die hadden het idee dat hun kind bleef zitten of een jaar langer moest kleuteren omdat het kind na 1 oktober in de kleutergroep kwam...quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:59 schreef Aventura het volgende:
Ow ja vroege leerling indd! Meteen even iets erover opgezocht, die grens ligt op 1 oktober (ik dacht veel eerder) en die wordt tegenwoordig niet meer zo streng gehanteerd.
Maareh, over die dingen hoef ik eigenlijk nog lang niet na te denken
En hoera voor buitenfeestjes! Dat is echt lekker, ik heb ze nooit gehad. Ik ben begin februari jarig, ik heb al 3x meegemaakt dat bezoek niet kon komen wegens weeralarm...
Nuttig om te lezen! Ik begrijp alleen vanaf een bepaald punt je verhaal niet meer. Begrijp ik nu goed dat een kind geboren tussen 1 oktober en 1 januari pas in september (als hij/zij ruim 4,5 jaar is) naar groep 1 gaat en een half jaar later door kan stromen naar groep 2 om vervolgens weer een half jaar later naar groep 3 te gaan? Of gaat zo'n kind al met 3,5 jaar naar groep 1?quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
tegenwoordig is het nog meer uitgebreid, kinderen mogen "over" naar groep 2 als ze van voor januari zijn, mits ze daaraan toe zijn. die "grens" is dus verlegd naar december. ben je dus van na 1 oktober, kan het best zo zijn dat je wel gewoon meestroomt met de groep die op dat moment in groep 1 zit, en ben je niet direct van groep 0 op school... (zoals ze dat benoemen bij ons op school) voor mensen die er minder mee te maken hebben was dat soms lastig, die hadden het idee dat hun kind bleef zitten of een jaar langer moest kleuteren omdat het kind na 1 oktober in de kleutergroep kwam...
Nee, ik begrijp je verhaal nog steeds niet! Het is voor mij wel heel interessant, want Ivan is van 13 november. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hij pas ruim een half jaar later naar school zou gaan, maar nu lees ik over zoiets als "groep 0" en bijzondere doorstroommogelijkheden!quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:57 schreef mijsje het volgende:
nee, een kind komt met 4 jaar op school. vroeger, als dat was na 1 oktober, kwam het in "groep 0" en bleef het het schooljaar daarna in groep 1 en stroomde dan mee met de groep 1 die er dan was. nu is het zo dat een kind t/m december in groep 1 komt en daarmee mee stroomt, en vanaf januari in die "groep 0" komt. voor januari doe je dus eigenlijk maar anderhalf jaar over de kleutergroepen (ligt eraan wanneer je precies 4 wordt, maar vooral na 1 oktober geldt dit) en na januari doe je er 2,5 jaar over. en dat alles zonder versneld door te gaan of te blijven zitten.
snap je dit beter? (is ook een ingewikkeld proces, want er spelen natuurlijk meer dingen mee, zoals of het kind er ook aan toe is om naar groep 3 te gaan...)
kloptquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben van november en ging naar school toen ik 4 was. dat was november 89(schooljaar 89/90), naar groep 2 ging ik in 91 (schooljaar 91/92).
alleen tegenwoordig zou ik niet zolang in groep 1 gezeten hebben. als k t goed begrijp toch?
nou ja maakt hier niets uitfloris is in juli jarig en ik zit niet meer op de basisschool
daar kiezen mensen wel eens voor, omdat kinderen met 4 nog niet leerplichtig zijn. het is voor een school alleen niet wenselijk. ik hoor het niet meer zo vaak tegenwoordig trouwens, dat mensen daarvoor kiezen. tegenwoordig is het "de gewoonte" dat kinderen een dag na hun 4e verjaardag in de kleutergroep op school komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik ben van december en ging volgens mij pas naar school toen ik 4,5 was. Dat instappen middenin het schooljaar is nieuw voor me!
Wat leukquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:41 schreef Caatje. het volgende:
Wij hebben het nieuws vanmorgen aan onze oudste verteld! De reactie was zo leuk!!
Ik ben 15 juli geboren en was ook altijd in de vakantie jarig. Ik kan me totaal niet herinneren dat ik daarmee zat eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:46 schreef Aventura het volgende:
David is van januari en heeft dus anderhalf jaar in groep 1 gezeten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp je verhaal nog steeds niet! Het is voor mij wel heel interessant, want Ivan is van 13 november. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hij pas ruim een half jaar later naar school zou gaan, maar nu lees ik over zoiets als "groep 0" en bijzondere doorstroommogelijkheden!
Vroeger was je dan dus idd een vroege leerling, en de jongste van de klas. Ik was in december jarig en ging ook pas september erna naar school. Halverwege het jaar instromen, gebeurde gewoon niet. Dus ik was een late leerling, 4,5 toen ik naar de basisschool ging.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:15 schreef mijsje het volgende:
maar het zou best kunnen. en misschien lag het ook aan de tijd, dat het vroeger anders ging. ik weet eigenlijk ook niet wanneer ik voor het eerst op de kleuterschool kwam, of het schooljaar toen al begonnen was... (maar ik was van 12 september, dus vrij aan het begin van het schooljaar)
Wat een leuke foto, die onderstequote:Op zaterdag 20 november 2010 15:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Caatje, gefeliciteerd en hopelijk weten we snel wie je bent!!!
As promised: foto's van mijn (onder voorbehoud) jongetje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja krijg ze even niet gedraaid, sorry....
Nienna, hoe was jouw echo eigenlijk???
Onder voorbehoud?quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Caatje, gefeliciteerd en hopelijk weten we snel wie je bent!!!
As promised: foto's van mijn (onder voorbehoud) jongetje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja krijg ze even niet gedraaid, sorry....
Nienna, hoe was jouw echo eigenlijk???
Ik ben nu dan wel niet zwanger, maar ik wil die weddenschap best aangaan hoorquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:21 schreef Pvoesss het volgende:
Ik win als het gaat om meeste striaeDat durf ik wel te wedden
Hmmm, ben ik dan zo verwend dat ik deze nog redelijk onscherp vind. Heb duidelijkere hier liggenquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:12 schreef zfs het volgende:
Wat een mooie echo JJ
Ik was al blij dat ik bij die van ons het hoofdje, een armpje en een beentje kon ontdekken.
Wat fijn _Nienna_! Gefeliciteerd met jullie meisje!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef -Nienna- het volgende:
Seilram, gefeliciteerd!!
Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.
Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |