Juist! Ik merk nu al dat ik de mensen van nog geen tien jaar jonger dan ik vaak ontzettend zelfverzekerd vind, op een manier die uitstraalt dat ze overal maar recht op menen te hebben, zonder dat er iets tegenover staat. Die trekken vaak zonder enige reserve hun scheur open zodra ze het niet aanstaat. De muurbloempjes en kat-uit-de-boomkijkers worden eruit gefokt lijkt het wel...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:45 schreef Reneuh het volgende:
Het is helaas meer dan een trend aan het worden. Het is een ontwikkeling die stevig aan het doorzetten is.
Ik vraag mij dan ook ten zeerste af hoe dit zich gaat verhouden over een jaar of tien. Dan moet de nu jonge generatie het over gaan nemen. Ik vind nu het verschil al enorm als ik kijk naar een gemiddelde groep jongeren van een jaar of 15 oud, en hoe het volgens mij was toen ik zelf rond die leeftijd was (ben nu 25).
Dit komt volgens mij allemaal voort uit het gebrek aan opvoeding. Er zijn gelukkig nog genoeg mensen die wel weten hoe ze hun kinderen moeten opvoeden, maar die komen in het gedrang door het gedrag van 'die anderen'. Zowel die ouders als hun kinderen hebben meer dan een schop onder de kont nodig. Discipline, respect en een fatsoenlijke algemene ontwikkeling moet ze bijgebracht worden.
Daarnaast mag in Nederland ook gewoon te veel. Hoe harder je schreeuwt, des te meer je gedaan krijgt. En dat is ook een van de facetten die hier aan bijdraagt.
Vertel haar maar dat ik voor kinderwagens gerust wil wachten, en voor ouderen met een rollator ook wel. Vervelende gastjes die geen OV-kaart hebben en met de chauffeur in discussie gaan/ grote bek opzetten omdat ze zonder te betalen toch mee willen schop ik het liefste zelf de bus uit. Helaas ben ik maar 1.70 en vrouw.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je hebt ook te brave mensen.
Mijn vrouw is er zo eentje. Die loopt naar de starthalte van de bus in plaats van naar de halte hier een straat achter het huis, omdat ze anders de bus te lang ophoudt wanneer ze met de kinderwagen moet instappen...
Al zo vaak gezegd, maar ja. Belgische. En geen haar op de tanden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:58 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Vertel haar maar dat ik voor kinderwagens gerust wil wachten, en voor ouderen met een rollator ook wel. Vervelende gastjes die geen OV-kaart hebben en met de chauffeur in discussie gaan/ grote bek opzetten omdat ze zonder te betalen toch mee willen schop ik het liefste zelf de bus uit. Helaas ben ik maar 1.70 en vrouw.
Ik zit nu midden in mijn rijlessen, en ik had er nooit bij stilgestaan (quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:01 schreef AlphaOmega het volgende:
Wat ik leuk vind van onze overheid is de campagne 'Onbewust Asociaal' en 'Het nieuwe rijden'. Stel, je komt bij een kruising, je moet rechtsaf, het kruispunt heeft stoplichten. Voor de baan rechtsaf is speciaal een uitvoegstrook gemaakt, naast de twee banen rechtdoor. Rechtdoor heeft rood, jij hebt groen, en voor je rijdt een 'nieuwe rijder', die dus z'n auto met een lullig vaartje laat uitrollen, waardoor jij niet naar je baan kan, en het stoplicht niet haalt. Behoorlijk onbewust asociaal van die nieuwe rijder...
Ik probeer ook wel bewust te rijden, maar boven dat probeer ik veel meer sociaal te rijden. Als ik op de snelweg iemand inhaal, en dreig die persoon klem te rijden, dan geef ik ook wel even gas zodat dat niet gebeurt, net als dat ik gewoon al van het gas ga als ik zie dat ik anders iemand echt wel klem zal rijden. Dat probeer ik altijd te voorkomen. En rustig uitrollen waar mogelijk, ja, heel goed, maar niet als mijn stoplicht op groen staat!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit nu midden in mijn rijlessen, en ik had er nooit bij stilgestaan () dat dat uitrollen Nieuw was en dus dat het vervelend zou kunnen zijn omdat het ook anders kan en is geweest. Echt heel heus onbewust dus in mijn geval
en de opa's en oma's natuurlijk!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien zijn het de vaders die zo aso zijn?![]()
Dat is denk ik dé hamvraag. Net als dat niemand ooit enige sympathie lijkt te koesteren voor mensen die dringen voor de trein, maar ik zie niet anders...quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Het ergste is misschien wel dat waarschijnlijk het merendeel van de ouders zich hier onder de noemer 'kuthippie' zal scharen. Ervanuitgaande dat hier een dwarsdoorsnede van de Nederlandse ouders (vooral moeders) post, hoe kan het dan zijn dat het gedrag IRL zo anders is?
Dat zeker, ik ben normaal ook niet zo zuur hoor, maar ik heb 2 uur in de waterkou gestaan voor een verklede vent in een jurk met een mal hoedje op en zijn geverfde vrienden, dus dan heb ik het even gehad met de mensheidquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik denk dat de drukte ook wel het slechtste in mensen naar boven haalt en dat het leven op veel manieren steeds drukker wordt. De Sinterklaasviering is wel een aardig voorbeeld, net als Koninginnedag: het zijn behoorlijk massale vieringen aan het worden en ik mijd ze liever. Dat geldt ook voor het openbaar vervoer in de spits: het is druk, er is weinig ruimte, en 'dus' wordt er meer om gevochten.
Over het algemeen zijn er ook veel lieve mensen, hoor, en die vallen me juist des te meer op. Een vriendelijk gebaar kan mijn hele dag goedmaken.
Ja! Dat geldt blijkbaar voor iedereen behalve iedereen. Iedereen heeft een smoesje: ja maar ze is zo klein of hij is een beetje verlegen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:37 schreef Ahava het volgende:
Alle drie je voorbeelden zijn zo herkenbaar. Als juf sta ik elk jaar als we Sinterklaas onthalen op het schoolplein, ouders van kleuters naar achteren te dirigeren omdat ze pontificaal voor de kinderen van de groep 3 t/m 8 gaan staan. En dan is van tevoren al in onze nieuwsbrief gevraagd aan ouders om achteraan te gaan staan.
Bij het afzwemmen van mijn nichtje heb ik me groen en geel geërgerd aan een oma die steeds pal voor me ging staan. Ik kon niets zien.
Bij elke eindmusical heb ik me nog verwonderd over inderdaad: kletsende ouders in de zaal, bizar!
Ik durf niet eens met de kinderwagen in de bus te stappen, echt niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je hebt ook te brave mensen.
Mijn vrouw is er zo eentje. Die loopt naar de starthalte van de bus in plaats van naar de halte hier een straat achter het huis, omdat ze anders de bus te lang ophoudt wanneer ze met de kinderwagen moet instappen...
Ik vind het wel herkenbaar, hoor. Ik was zo'n meisje dat elke zaterdag boodschappen haalde voor opa en oma en pas uren later terugkwam omdat ik bij de bakker over het hoofd werd gezien en daar niks van durfde te zeggen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:03 schreef sheotah het volgende:
Jullie mogen gerust lachen, ik vind mezelf ook een watje op dat gebied. Ik zou dus juist wel wat assertiever willen zijn.
Nou ik woon dus midden in de randstad en nogmaals. Ik maak het gedrag als geschetst in de OP maar bij een enkeling mee.quote:Op zondag 21 november 2010 07:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk dat het eraan ligt dat ik in een dorpje woon, want hier is het eigenlijk helemaal niet zo asociaal. De meeste ouders en kinderen kennen elkaar ook en zijn aardig voor elkaar.
Ik denk dan ook dat het een hoop uitmaakt of je in 'de grote stad' woont (waar ik ook heb gewoond, Rotterdam, mét kind...inderdaad een wereld van verschil...) of in een dorpje. Dan is het sowieso al minder druk en massaal...
Dit doet me denken aan een gesprek van een tijdje terug. De conclusie was toen.... terug naar af met de regels. Niet schrosen, maar straffen. Handgeschreven strafregels. 50 in de klas en 50 thuis met handtekening van ouders eronder. Maar, ja dan krijg vast de ouders over je heen omdat het het zo ouderwets is.quote:Op zondag 21 november 2010 08:10 schreef Muks het volgende:
*meldt zich*
Hier een puberjuf...waar wij vroeger (lees jaren 80) respect hadden voor docenten, ze met U aanspraken en in elk geval deden als of we luisterden, nu krijg ik gemiddeld 4x per dag iets met een K-woord naar mijn hoofd geslingerd. Schorsen ? Dat kan niet meer zegt de directie, dan houden we geen kinderen op school over....
eerlijk gezegd word ik moedeloos van die *pappen en nathouden* mentaliteit.
Wij mogen geen strafregels laten schrijven....dat is namelijk niet leerzaamquote:Op zondag 21 november 2010 09:31 schreef chacama het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan een gesprek van een tijdje terug. De conclusie was toen.... terug naar af met de regels. Niet schrosen, maar straffen. Handgeschreven strafregels. 50 in de klas en 50 thuis met handtekening van ouders eronder. Maar, ja dan krijg vast de ouders over je heen omdat het het zo ouderwets is.
Qua onbewust associaal. Wisselend hier. Ik merk het zo af en toe wel, maar eigenlijk is het hier nog erg gemoedelijk. Onbewust associaal (of misschien wel bewust): toeristen die vakantie hebben hier en dan toch nog denken dat ze een tijdschema hebben. Duwen in de winkels jagen in de auto's en mopperen op de fietsers die op de weg relaxt aan het genieten zijn van de omgeving.
Hier worden op de basisschool van mijn kinderen nog kleuters geschorst als ze zich niet weten te gedragen.quote:Op zondag 21 november 2010 09:33 schreef Muks het volgende:
[..]
Wij mogen geen strafregels laten schrijven....dat is namelijk niet leerzaamSoms vraag ik mij af wat ik nog in het onderwijs doe
haha, herkenbaarquote:Op zondag 21 november 2010 08:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het wel herkenbaar, hoor. Ik was zo'n meisje dat elke zaterdag boodschappen haalde voor opa en oma en pas uren later terugkwam omdat ik bij de bakker over het hoofd werd gezien en daar niks van durfde te zeggen.
Ik krop mijn verongelijktheid op en kom heel boos, verdrietig of gefrustreerd thuis. Mijn definitie van 'assertiviteit' is dan ook 'heel boos kijken'.Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik assertiviteit ook als een vorm van asociaal gedrag zie: wie beleefd is toont incasseringsvermogen.
quote:Op zondag 21 november 2010 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Dat is iets wat ik wel herken, twinkly, dat gebrek aan klantvriendelijkheid. Het lijkt wel of de meeste mensen hun werk niet meer met plezier doen en het maar moeilijk kunnen opbrengen de bij hun werk horende vriendelijkheid en servicegerichtheid te tonen.
In de Hema in Arnhem hebben ze er eentje die er gewoon in slaagt geen enkel oogcontact met je te makenquote:Op zondag 21 november 2010 11:20 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Elke keer als ik bij onze Hema kom, hebben de kassieres zuchtende gespreken over wie er eerst aan de beurt is om te lunchen, hoe lang ze nog moeten of hoe erg het wel niet is dat het zo druk is. Gewoon waar de klanten bij zijn, zo onprofessioneel vind ik dat!
Oh dat geloof ik graag. Alleen die ik niks van bovenstaande, dus dan zou je zeggen dat een simpel "hallo" er even af moet kunnen.quote:Op zondag 21 november 2010 11:35 schreef Baby_Girl het volgende:
Dat het onprofessioneel is ben ik met je eens, maar in een winkel werken is ook niet meer leuk. Klanten die je afbekken omdat ze 5 minuten in de rij moeten staan, bellen aan de kassa, je compleet negeren, geld neer pleuren ipv even normaal aangeven, steeds minder pauze (te duur allemaal he) of zelfs helemaal geen/kortere pauze omdat er niemand is die je overneemt (planning!! En weer te duur 1extra man in huis). Dit is even een klein stukje van de andere kant van de toonbank.
Plezier is er al lang niet meer, Tis gewoon een wisselwerking.
Nee, ik heb het haar duidelijk gemaakt door de laatste keer het geld aan te geven, toen mijn hand steeds iets verder weg te trekken toen ze het aan wilde nemen tot ze me verward aankeek en dan heel blij HALLO!quote:Op zondag 21 november 2010 11:32 schreef k_i_m het volgende:
Heb je dat wel eens tegen d'r manager gezegd?
Als jij je werk niet goed doet, komen mensen ook over je klagen. Ik zou het gewoon doenquote:Op zondag 21 november 2010 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, ik heb het haar duidelijk gemaakt door de laatste keer het geld aan te geven, toen mijn hand steeds iets verder weg te trekken toen ze het aan wilde nemen tot ze me verward aankeek en dan heel blij HALLO!te zeggen.
En weer iemand die denkt dat ik niet goed snik ben
Ik werk ook op een "schopstoelafdeling". Zodra er iets misgaat, bellen ze eerst ons. Gevolg is dat de eerste frustratie dus altijd over ons heenkomt. En ik vind het prachtig. Heerlijk om te zien dat je door extra ijzig beleefd te doen iemand even flink de spiegel kunt voorhouden. Daarnaast ben ik zo iemand die van de zenuwen gaat lachen, dus als er iemand echt uit zijn naad staat te gaan heb je aan mij helemaal een goeie.quote:Op zondag 21 november 2010 11:48 schreef k_i_m het volgende:
Dat snap ik dus niet. Ik krijg dagelijks boze mensen aan de lijn op mijn werk. Tot schreeuwen aan toe. Die vergallen echt mijn plezier niet. Sterker nog, dat zorgt ervoor dat de volgende klant die ik aan de lijn krijg nog meer tevreden ophangt, omdat ik extra mijn best doe die patjakkers de boel niet te laten verzieken voor de rest. Anders blijf je met je eigen negatieve reactie de spiraal naar beneden in stand houden.
Overigens zeg ik altijd wel wat van onbehoorlijk gedrag, dan weet ik zeker dat de mensen het niet "per ongeluk" doen, zodat ik altijd nog de keus heb om de telefoon neer te leggen.
Maar zou jij dan ook 5 minuten vantevoren komen aankakken bij de landelijke intocht? Om dan tegen je kind te zeggen: ja stom he, er staan allemaal mensen daar, nu kunnen wij er niet bij?quote:Op zondag 21 november 2010 12:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou had ik hier een heel verhaal getypt, en toen viel mijn LAN verbinding uit.![]()
Dus nog maar een keer.
Ik erger me dus echt aan al die volwassenen vooraan bij Sinterklaas. Ja, dat je dreumes begeleiding nodig heeft snap ik, maar mijn kleuter ziet niks daardoor. en die maakt het wél bewust mee. Vaak helpt een goed getimed: ja schat, maar de papa van kind X wil ook graag sinterklaas een handje geven.![]()
ik ga zeker niet drie uur staan kleumen omdat er anders ouders niet vooraan kunnen staan nee. En ik ga sowieso niet naar de landelijke intocht. Hier in het drie kippen en een paardekop dorp is het al dringen. en inderdaad, ouders lijken alles met hun kind te willen beleven. Is dat het kwaliteitstijd principe? ik sta zo ver mogelijk achteraan, want haske lang.quote:Op zondag 21 november 2010 12:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar zou jij dan ook 5 minuten vantevoren komen aankakken bij de landelijke intocht? Om dan tegen je kind te zeggen: ja stom he, er staan allemaal mensen daar, nu kunnen wij er niet bij?
Tja... uiteraard is sinterklaas een kinderfeest en er mochten gerust 100 kinderen voor mij komen staan. Maar laat komende ouders ga ik er dan echt niet voorlaten, spijt me zeer. Die hadden echt beter na moeten denken en óf ook eerder moeten komen, of een plekje zoeken langs de route in plaats van bij de aanmeerplaats. Daar was echt nog genoeg plek. Dan maak je wat mij betreft als ouder het erg moeilijk voor je kind om een leuke intocht-ervaring te hebben.
Ponypark Slagharen laatst. Waren ze erg scherp op te kleine kinderen die in de Wildwaterbaan etc. wilden (Hoewel, wilden? Door hun ouders meegesleurd werden!)quote:Op zondag 21 november 2010 12:54 schreef amaranta het volgende:
Zijn dat ook de ouders die bij de efteling koste wat het kost wil dat hun kind van 1.00 mtr in de python gaat, terwijl het bordje duidelijk zegt 1.20 mtr?
Tis wachten tot er iets gebeurd,waarop de ouder zij, ja jullie moeten beter opletten.
Tegenwoordig lijkt het idd wel alsof mensen zich steeds minder aan die regels houden zolang ze er maar niet op aangesproken worden.quote:Op zondag 21 november 2010 12:19 schreef k_i_m het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap, is dat de mensen die de regels hebben opgesteld (tm een bepaalde groep) er verder niet meer op letten. Maak dan geen regels.
Maar de regels gelden toch ook niet als niemand het ziet/er iets van zegt?quote:Op zondag 21 november 2010 13:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Tegenwoordig lijkt het idd wel alsof mensen zich steeds minder aan die regels houden zolang ze er maar niet op aangesproken worden.
Nou, dat was eigenlijk mijn vervolgvraag. Zeggen jullie er dan ook iets van (op een normale manier) als je vindt dat iemand zich asociaal gedraagt? En realiseren jullie je ook dat je eigen gedrag mensen ook kan storen? Vaak hebben mensen het namelijk helemaal niet door volgens mij (denk aan die uitrijders die aan het nieuwe rijden doen)quote:Op zondag 21 november 2010 13:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Tegenwoordig lijkt het idd wel alsof mensen zich steeds minder aan die regels houden zolang ze er maar niet op aangesproken worden.
Ik geef soms best toe dat ik asosicaal reageer ergens op. Werd laatst op straat aangesproken en zei meteen: nee, geen interesse. Tja, toen wilde ze alleen de weg weten. Heb ik me voor geexcuseerd en verklaard waarom ik zo reageerde. Snapte ze wel, ze werd zelf ook gek van de enqueteurs op stations en anderssoortige verkopers. Ik schaamde me achteraf, maar aan de andere kant, als ik elke keer netjes blijf en open sta voor gesprekken midden op straat, dan heb ik wekelijks een nieuwe energieaanbieder en een ander geloof. Dat ongevraagd aanbieden opdringen tot achtervolgen aan toe vind ik dan weer enorm aso, maar dat terzijde.quote:Op zondag 21 november 2010 13:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, dat was eigenlijk mijn vervolgvraag. Zeggen jullie er dan ook iets van (op een normale manier) als je vindt dat iemand zich asociaal gedraagt? En realiseren jullie je ook dat je eigen gedrag mensen ook kan storen? Vaak hebben mensen het namelijk helemaal niet door volgens mij (denk aan die uitrijders die aan het nieuwe rijden doen)
Nou, ik ga extra mooi op tijd (geen 3 uur vantevoren nee) om juist vooraan te staan met mijn kind. En nee die laat ik niet alleen vooraan staan waar ze wordt platgedrukt door de oudere/ brutalere kindjes die daar logischerwijs niet op letten.quote:Op zondag 21 november 2010 12:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ga zeker niet drie uur staan kleumen omdat er anders ouders niet vooraan kunnen staan nee. En ik ga sowieso niet naar de landelijke intocht. Hier in het drie kippen en een paardekop dorp is het al dringen. en inderdaad, ouders lijken alles met hun kind te willen beleven. Is dat het kwaliteitstijd principe? ik sta zo ver mogelijk achteraan, want haske lang.en praat dan later wel met mijn kinderen. Hier hebben ze nu een soort snake-pit, afgezet met rood wit lint, waar ouders niet in mogen.
![]()
Dat je niet 5 minuten voor de intocht aan kan komen snap ik ook wel. Maar het eerst komt eerst maalt principe lijkt me niet van toepassing bij iets als een Sintocht Als volwassenen kinderen gewoon laten voorgaan, meewerken, en zelf een stapje terug doen is er ruimte voor iedereen.
Tjah dit vind ik dan totaal weer verder van iets verkeerds.quote:Op zondag 21 november 2010 15:51 schreef -sabine- het volgende:
Terug naar de jas: Wat nou afspraken maken over het passen van een jas? Je kind past gewoon het aantal jassen dat jij nodig acht. En je kiest de jas die je past, kwa prijs en kwa kwaliteit. Maar nee hoor, tegenwoordig kiest een kind van nog geen drie de komplete eigen garderobe. Schiet mij maar lek.
Laat dat kind lekker spelen en kies zelf. Natuurlijk kun je rekening houden met de voorkeur van je kind, maar dan wel als het je niet uitmaakt.
Hoe gaat dat 's ochtends dan met het ontbijt?
Wil je brood, cornflakes of wil je pap? Wil je zoet of wil je hartig? Wil je er twee plakjes op of één? Wil je er melk of Yoki bij, of misschien wel Cola? Wat wil je mee naar school rond 10 uur? Fruit (wens van school), een Liga of KapiteinKoek (want dat is lekkerder en hebben de vriendjes ook)? En de lunch? Brood maar met wat? Zoet of hartig enz enz. Danoontje in aarbeien of in bananensmaak ?
Ik denk dat er teveel in prinsjes en prinsesjes gehandeld wordt.
Zoals ik hierboven ook al las: Je kind hoeft niet alles als eerste, als beste enz mee te maken. Soms een "nee" of "is er niet" of "kan niet" wordt geen enkel kind slechter van. Mijn idee.
Tuuk. Eerst proeven, dan zeiken zeg ik altijd. Dus ik bied het gewoon aan en ze eten er een beetje van. Maar we gaan dus niet vantevoren GADVERREDAMME! roepen aan tafel. Dat mag na het proeven trouwens ook niet, maar dan kunnen ze gewoon vertellen dat ze het niet zo graag lusten.quote:Op zondag 21 november 2010 18:34 schreef Modus het volgende:
Een kind mag ook wel eens dingen leren eten die ze in eerste instantie niet lusten. Lijkt me.
Ik kan me ergernissen mbt camera's best voorstellen, maar ik vind je opmerking over opa's en oma's niet echt aan de orde. Zeker, sommige mensen vergeten door de camera de rest van de wereld, inclusief hun eigen genieten van eht moment. Echter aangezien het tegenwoordig met digitale camera's heel gemakkelijk is om oa opa en oma idd met beeld mee te laten genieten van belangrijke, leuke gebeurtenissen vind ik zeker niet slecht. Ik zie niet in waarom het beter zou zijn om een verhaal zonder beeld te hebben. Alleen omdat het 'vroegah' ook niet kon?quote:Op zondag 21 november 2010 15:51 schreef -sabine- het volgende:
Die ergernissen van camera's deel ik al heel lang. Wat is er mis met ons geheugen? En waarom moeten opa en oma, vrienden en zelfs vage kennissen alle belevenissen voorzien van beeld zien?
Sinds wanneer is een verhaal, al dan niet aangedikt, niet meer goed genoeg?
Enkele beelden voor het kind later snap ik, maar die zijn in no time geschoten. En die hoeven ook niet van hightechkwalitiet te zijn om de sfeer te laten proeven.
Oja. Dat is irritantquote:Op zondag 21 november 2010 18:56 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb niets tegen camera's wel tegen mensen die flitsen bij theater voorstellingen!
Ook al zeggen ze dat het niet mag voor de show, staat het op de kaartjes en in de algemene voorwaarden toch doen echt zoveel mensen het..![]()
zo deed k t ook altijdquote:Op zondag 21 november 2010 11:48 schreef k_i_m het volgende:
Dat snap ik dus niet. Ik krijg dagelijks boze mensen aan de lijn op mijn werk. Tot schreeuwen aan toe. Die vergallen echt mijn plezier niet. Sterker nog, dat zorgt ervoor dat de volgende klant die ik aan de lijn krijg nog meer tevreden ophangt, omdat ik extra mijn best doe die patjakkers de boel niet te laten verzieken voor de rest. Anders blijf je met je eigen negatieve reactie de spiraal naar beneden in stand houden.
Overigens zeg ik altijd wel wat van onbehoorlijk gedrag, dan weet ik zeker dat de mensen het niet "per ongeluk" doen, zodat ik altijd nog de keus heb om de telefoon neer te leggen.
ik denk dat dit toch wel een gradatiekwestie is. weinig mensen hebben bezwaar tegen dat het bezoek (ongeacht wie) wat foto's maakt. maar 300 foto's per bezoekje terwijl het kind in kwestie genegeerd wordt behalve "ach, wat schattig, "klikklik" draai eens om schatje! "klikklik" (enzovoort, 3 uur lang waarbij ze boos worden als mama met de koffie aankomt omdat mama door het beeld loopt) is een ander verhaalquote:Op zondag 21 november 2010 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me ergernissen mbt camera's best voorstellen, maar ik vind je opmerking over opa's en oma's niet echt aan de orde. Zeker, sommige mensen vergeten door de camera de rest van de wereld, inclusief hun eigen genieten van eht moment. Echter aangezien het tegenwoordig met digitale camera's heel gemakkelijk is om oa opa en oma idd met beeld mee te laten genieten van belangrijke, leuke gebeurtenissen vind ik zeker niet slecht. Ik zie niet in waarom het beter zou zijn om een verhaal zonder beeld te hebben. Alleen omdat het 'vroegah' ook niet kon?
Dat is toch heel iets anders dan waar sabine het over had, waar ik op reageerde? Tenmisnte, ik lees haar posst als: waarom moeten ouders zoveel foto's maken, ook voor opa's en oma's? Is gewoon vertellen over de gebeurtenis zonder beeldmateriaal niet goed genoeg? En dat vind ik dus onzin. Ik weet dat mijn ouders het geweldig vinden om foto's van hun kleinkinderen te hebben en zeker ook alshet om belangrijke (voor de kleinkinderen) gebeurtenissen gaat. Ik zie in dat feit op zich niets verkeerds. Het verkeerde zit hem in de manier waarop mensen de rest van de wereld kunnen verliezen als ze met de camera bezig zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 20:27 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk dat dit toch wel een gradatiekwestie is. weinig mensen hebben bezwaar tegen dat het bezoek (ongeacht wie) wat foto's maakt. maar 300 foto's per bezoekje terwijl het kind in kwestie genegeerd wordt behalve "ach, wat schattig, "klikklik" draai eens om schatje! "klikklik" (enzovoort, 3 uur lang waarbij ze boos worden als mama met de koffie aankomt omdat mama door het beeld loopt) is een ander verhaal
daar heb je het pijnpuntje. en daarin maakt het geeneens uit wie die foto's dan wanneer maakt. op het moment dat je zo bezig bent met die foto's ben je niet bezig met de kinders en de omgeving. dat is gewoon lomp en egoistisch. vandaar dat ik het een gradatiekwestie noemde. want weinig mensen hebben er bezwaar tegen als je een paar foto's maakt. maar dat is dus iets anders dan alleen maar fotograferend achter het kind aanrennen terwijl je ondertussen links en rechts andere overhoop loopt. da's gewoon lomp. of het nou de papa, de opa, de oma of de buurman is.quote:Op zondag 21 november 2010 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch heel iets anders dan waar sabine het over had, waar ik op reageerde? Tenmisnte, ik lees haar posst als: waarom moeten ouders zoveel foto's maken, ook voor opa's en oma's? Is gewoon vertellen over de gebeurtenis zonder beeldmateriaal niet goed genoeg? En dat vind ik dus onzin. Ik weet dat mijn ouders het geweldig vinden om foto's van hun kleinkinderen te hebben en zeker ook alshet om belangrijke (voor de kleinkinderen) gebeurtenissen gaat. Ik zie in dat feit op zich niets verkeerds. Het verkeerde zit hem in de manier waarop mensen de rest van de wereld kunnen verliezen als ze met de camera bezig zijn.
En dan neem je op de koop toe dat andere kinderen, die het waarschijnlijk bewuster meemaken, want wel zo oud dat ze een paar meter van hun ouders kunnen staan het niet kunnen zien. En dan alleen omdat jij wél uren met je kind in de kou wilt staan?quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou, ik ga extra mooi op tijd (geen 3 uur vantevoren nee) om juist vooraan te staan met mijn kind. En nee die laat ik niet alleen vooraan staan waar ze wordt platgedrukt door de oudere/ brutalere kindjes die daar logischerwijs niet op letten.
En daarbij komy, ik ga samen met mijn kind naar sinterklaas kijken omdat zij het leuk vindt, en ik haar koppie ook wil kunnen zien als ze staat te genieten of het spannend vindt.
Voor mij geldt het wie het eerst komt wie het eerst maalt principe wel
Wat is op tijd? ik weiger echt heeeeeel erg om mee te doen aan die wedstrijd. één minuut voor de intocht doe ik zeker niet, maar voor een ander is het toch op tijd? Het is een kinderfeest hoor. Ik snap werkelijk niet wat volwassenen vooraan moeten bij het dranghek. Echt niet.quote:Op zondag 21 november 2010 21:31 schreef Pvoesss het volgende:
Maar niet iedere moeder is in staat om het kind te dragen..
Ik stond helemaal vooraan met de dame (2,5) En die heeft ook genoten.
Geroepen naar zwarte piet, pepernoten aangepakt, liedjes gezongen..
Nu mag een 5 of 6 jarige van mij best op dezelfde plek staan.
Maar kom dan ook op tijd dan sta je er zelf ook.. Dan kan je alles zien.
En probeer niet 1 minuut voor de intocht te gaan huilen als je niets kan zien met je 6 jarige kind.
Om mij vervolgens te duwen. En te roepen jammer dan..![]()
Er was een meisje en die stond schuin achter me.
Ik heb haar wel 13 keer gevraagd of ze echt alles wel kon zien en ze niet verder naar voren wilde.
Dat was echt niet nodig ze kon zo ook genoeg zien. En zo hoort het ook vind ik.
Niet duwen en trekken en je kind er door drukken.. Als ik te laat was geweest was ik ook achteraan of ergens anders gaan staan.
Ja dat doe ik dan ook, natuurlijk. Maar ik kijk zelf wel wat ik doe met zo'n wagentje de hele tijd, zodat ik neit de weg voor anderen blokkeerquote:Op zondag 21 november 2010 22:02 schreef E.T. het volgende:
"sorry, zou ik er even bij mogen?"
Dat is toch niet zo raar om te vragen?
Haha, dat deed mijn (autistische) moeder altijd! Die kon echt geweldig rellen als ze geconfronteerd werd met asociaal gedrag! Ze was ook 1.87 m dus daar ga je niet zo makkelijk tegenin, zelfs niet als asoquote:Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wat is op tijd? ik weiger echt heeeeeel erg om mee te doen aan die wedstrijd. één minuut voor de intocht doe ik zeker niet, maar voor een ander is het toch op tijd? Het is een kinderfeest hoor. Ik snap werkelijk niet wat volwassenen vooraan moeten bij het dranghek. Echt niet.
Ga dan drie rijen naar achter staan en laat er kinderen voor. Ook als ze nee zeggen.
Persoonlijk zou ik nooit vooraan blijven staan gewoon omdat ik lekker puh hier al een uur sta. Dat is precies wat ik als ongemerkt steeds asocialer bestempel eigenlijk. Dat volwassenen niet voorbij zichzelf kunnen omdat andere ouders hun kind niet weet ik hoe lang in de kou willen laten staan. (je zal maar een autistisch kind hebben bijvoorbeeld, wat anders helemaal van de rel gaat, en dat je dan kort vantevoren gaat, en dan van die ouders treft die zeggen had je maar op tijd moeten komen. ik ben toch op tijd??? Sint is toch nog niet aangekomen????
En Lishe! Irritant hè?ik heb het wel eens gezegd
oh, ben ik onzichtbaar vandaag?
voor iemand van mijn lengte en postuur ook wel eens fijn om mee te maken.
Ja dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic. De meeste mensen denken het juist goed te doen, terwijl ze zich in de ogen van anderen als een echte aso gedragen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Hmmm, misschien zijn wij dan onbedoeld wel veel asocialer dan we dachten.
Lijkt mij ook. Ik heb nog nooit nooit een probleem gehad om iemand er even bij te laten. Wat is daar nou zou moeilijk aan denk ik dan als iemand het op de onbeschofte manier doet.quote:Op zondag 21 november 2010 22:02 schreef E.T. het volgende:
"sorry, zou ik er even bij mogen?"
Dat is toch niet zo raar om te vragen?
Ook degene die zichzelf wel sociaal vinden.quote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic. De meeste mensen denken het juist goed te doen, terwijl ze zich in de ogen van anderen als een echte aso gedragen.
Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.quote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic. De meeste mensen denken het juist goed te doen, terwijl ze zich in de ogen van anderen als een echte aso gedragen.
Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
ruitenwissers aan en gewoon doorrijden.quote:Op zondag 21 november 2010 22:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.
En dan moet je nog beginnen met je dag.
.
.
Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?quote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Dreumes wél moeder niet. En ik heb dreumesen gehad hè? het kan gewoon, je kind vooraan, en jij zelf een beetje meer naar achter. Van daar kan je ook zien hoe je kind geniet. Meestal ging ik veel verderop langs de route staan. veel ruimte, kindje kon gewoon lopen, en Pieten en Sint hadden ook wat tijd.quote:Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?
En wat meer inlevingsvermogen zou ook niet verkeerd zijn. Zo begrijp ik prima dat een kind van 6 dat het Sinterklaasfeest heel bewust meemaakt vooraan wil staan en daar maak ik graag ruimte voor, ook als dat kind te laat is. Maar is het dan zoveel gevraagd om te begrijpen dat een dreumesje op zijn eigen manier ook erg van het feest geniet en niet minder recht heeft op een plekje vooraan? Leven en laten leven.
Ik vind dat ikzelf ook wel wat verdraagzamer mag zijn en meer inlevingsvermogen zou kunnen hebben. Zo vind ik een huilend kind in de trein bloedirritant, vooral als ik me niet heel fit voel. Ik zou ook wat meer begrip op kunnen brengen voor de situatie waarin ouder en kind zich bevinden.
Ik sta ook niet vooraan omdat ik dat moet of zo graag wil met mijn 40 weken zwanger.quote:Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wat is op tijd? ik weiger echt heeeeeel erg om mee te doen aan die wedstrijd. één minuut voor de intocht doe ik zeker niet, maar voor een ander is het toch op tijd? Het is een kinderfeest hoor. Ik snap werkelijk niet wat volwassenen vooraan moeten bij het dranghek. Echt niet.
Ga dan drie rijen naar achter staan en laat er kinderen voor. Ook als ze nee zeggen.
Persoonlijk zou ik nooit vooraan blijven staan gewoon omdat ik lekker puh hier al een uur sta. Dat is precies wat ik als ongemerkt steeds asocialer bestempel eigenlijk. Dat volwassenen niet voorbij zichzelf kunnen omdat andere ouders hun kind niet weet ik hoe lang in de kou willen laten staan. (je zal maar een autistisch kind hebben bijvoorbeeld, wat anders helemaal van de rel gaat, en dat je dan kort vantevoren gaat, en dan van die ouders treft die zeggen had je maar op tijd moeten komen. ik ben toch op tijd??? Sint is toch nog niet aangekomen????
En Lishe! Irritant hè?ik heb het wel eens gezegd
oh, ben ik onzichtbaar vandaag?
voor iemand van mijn lengte en postuur ook wel eens fijn om mee te maken.
Sorry, had je niet zien staan. Maar dat hoef je dan ook niet gelijk hier op een forum neer te zetten hoor, stuk onfatsoen!quote:Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef Lishe het volgende:
Gisteren in de stad. Ik sta voor een rek, linkerhand iets naar links in het rek. En echtwaar, een vrouw doet of ik er niet sta, frot haar hand tussen mij en het rek, plukt er een shirt uit, over mijn arm. En hangt het 3 seconde later op dezelfde manier terug. Hallo! Zie je me niet?? Kun je niet 5 tellen wachten tot ik weg ben?
Waar lees jij dat mijn kind dat niet bewust meemaakt? Ze is 2,5..en ja ze is heel erg bezig met sinterklaas en was al de halve morgen aan het roepen dat ze naar Sinterklaas mocht..dus heeft zij net zoveel recht om vooraan te staan als kinderen van 5 of 6 jaar.quote:Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En dan neem je op de koop toe dat andere kinderen, die het waarschijnlijk bewuster meemaken, want wel zo oud dat ze een paar meter van hun ouders kunnen staan het niet kunnen zien. En dan alleen omdat jij wél uren met je kind in de kou wilt staan?
Sorry, dat begrijp ik niet nee. Maar dat vind ik van dezelfde orde als half september al geen winterschoenen meer kunnen kopen omdat iedereen die al gekocht heeft omdat ze anders uitverkocht zijnDat is dus een zichzelf instandhoudend fenomeen geworden. en als je kind nog zo klein is dat het platgedrukt kan worden kan ze ook áchter de rij kinderen op de arm gedragen worden. Bijvoorbeeld. Onbegrijpelijk dat 5 en 6 jarigen die het héél bewust meemaken, en écht geloven achter moeders van dreumesen moeten staan.
Zo mogen mijn oudere kinderen ook niet meer vooraan staan van mij. Tja, zij weten nu een keer van de hoed en de rand. Maak plaats voor kinderen die wel nog echt geloven. Vind ik dan.
Nou ja, ik dus ook niet.quote:Op maandag 22 november 2010 00:09 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
Dat is denk ik het verschil, wat ik ook al noemde. Ik zou aan de kant gaan voor 100 kinderen, maar gewoon niet voor hun ouders als zij zo laat komen, en dan per sé daar moeten staan in plaats van verderop langs de route.quote:Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Daarbij komt trouwensdat ik altijd plaats zal maken voor andere kindjes..maar ik laat me niet aan de kant duwen door de ouders die daar bij horen en die 5 minuten vantevoren komen aanwaaien.
Maargoed..als ik dan Aso ben omdat ik dingen samen met mijn kind wil doen/zien/meemaken..so be it
Hier is dat vrij normaal inderdaadquote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".
wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Ik doe het regelmatig, maar vooral bij ouderen.quote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".
wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Nou, daar begin ik niet aanquote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
haha k had dat laatst bij de bakker. k stond achteraan te wachten (want kind in wagen) e. voor mij was nog iemand. komt er een oudere vrouw aan, gaat bij de toonbank staan. en toen er gevraagd werd wie er aan de beurt was vond ze dat zij was.quote:Op maandag 22 november 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Over voorkruipen gesproken... heel opvallend dat dat voornamelijk ouderen doen
en daar heb ik dus schijt aan! Ik doe het op mijn tempoquote:Op maandag 22 november 2010 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ik groet in winkels wel, ik bedank ook of wens een fijn weekend.![]()
Maar ik zeg niet iedereen die ik tegenkom op het winkelcentrum gedag.
Daar heb ik dochterlief voor die dat bij iedereen doet![]()
Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat je tegenwoordig bij het boodschappen doen echt binnen 2 minuten je tas in moet pakken en weg moet zijn.. Ik ben zeker nu met dikke buik erg traag.
En de hele rij maar zuchtenIk weet wel dat ik niet de snelste inpakker ben maar ach dan ben je 3 minuten extra van je leven kwijt..
Ik zie het probleem niet.
Dat zegt wat over je kindquote:Op maandag 22 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens pas echt opgevallen hoeveel lieve, enthousiaste mensen er zijn toen we een hond hadden! Ongelooflijk, ik ben nog nooit zo vaak begroet en aangesproken. Ineens had ik wandeldates en waren er allerlei mensen die wel op onze hond wilden passen. Met kind heb ik dat niet in die mate meegemaakt.
of over de hondquote:
Dat dus en ik houd helegaar niet van grotere honden dan mijn kleine toypoedel van 22 cm.quote:Op maandag 22 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens pas echt opgevallen hoeveel lieve, enthousiaste mensen er zijn toen we een hond hadden! Ongelooflijk, ik ben nog nooit zo vaak begroet en aangesproken. Ineens had ik wandeldates en waren er allerlei mensen die wel op onze hond wilden passen. Met kind heb ik dat niet in die mate meegemaakt.
Dat deed mijn slaperd laatst ook.quote:Op maandag 22 november 2010 15:49 schreef innepin het volgende:
Ah, een klaagtopic![]()
Wat al eerder gezegd is viel mij ook op: er is maar één keer iemand voor mij opgestaan in de tram toen ik hoogzwanger was, en dat was een Marokkaanse puberjongen. Doet idd wel wat met je vooroordelen.
Verder misschien overbodig om te zeggen, maar ik hoop dat alle moraalridders hier (sorry, bij gebrek aan beter woord) niet te ver doorslaan in "er iets van zeggen" als er asociaal gedrag vertoond wordt. Ik ben opgegroeid met een vader die daar bijzonder extreem in was en ik héb me toch geschaamd voor 'm, als hij zich weer eens voor een fietser-op-het-voetpad gooide bijvoorbeeld om vervolgens een preek van tien minuten te houden. Dat soort dingen. Kijk, je moet niet op het voetpad fietsen, zeker niet als er kleine kinderen lopen, maar dit was ook echt niet leuk.
/einde persoonlijk trauma
het kan erger: mijn schoonvader ging naast een fietser die haar hand niet uitstak rijden om dan door het raampje heen te gaan schreeuwen dat ze haar hand niet uitstak. desnoods een kwartier lang (en never mind de rij die dan achter hem ontstaat)quote:Op maandag 22 november 2010 15:49 schreef innepin het volgende:
Ah, een klaagtopic![]()
Wat al eerder gezegd is viel mij ook op: er is maar één keer iemand voor mij opgestaan in de tram toen ik hoogzwanger was, en dat was een Marokkaanse puberjongen. Doet idd wel wat met je vooroordelen.
Verder misschien overbodig om te zeggen, maar ik hoop dat alle moraalridders hier (sorry, bij gebrek aan beter woord) niet te ver doorslaan in "er iets van zeggen" als er asociaal gedrag vertoond wordt. Ik ben opgegroeid met een vader die daar bijzonder extreem in was en ik héb me toch geschaamd voor 'm, als hij zich weer eens voor een fietser-op-het-voetpad gooide bijvoorbeeld om vervolgens een preek van tien minuten te houden. Dat soort dingen. Kijk, je moet niet op het voetpad fietsen, zeker niet als er kleine kinderen lopen, maar dit was ook echt niet leuk.
/einde persoonlijk trauma
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminstequote:Op maandag 22 november 2010 18:11 schreef _Arual_ het volgende:Volgens mij is het 'kinderen die vragen worden overgeslagen.'
Ik weet wel een nieuw spreekwoord: kinderen die zeiken hebben het nakijken.quote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminste... zeuren en krijsen om iets is héél iets anders.
Ik vind het nogal wat dat zo'n vrouw meent dat haar kleinkind recht heeft op een worstje... Ligt nog altijd bij de slager zelf, toch? Tis een gunst, geen verplichting... Ik ga bij de AH toch ook niet vragen om gratis blokjes kaas om te proeven? 'k Zou het niet durven in ieder gevalquote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminste... zeuren en krijsen om iets is héél iets anders.
Dat is dus het verschil tussen vragen (kijken of het mag) en zeiken (eisen dat je wat krijgt). Ik vind dat nogal een verschil, en bij optie nummer 1 zie ik zeker geen problemen. Optie 2 wel, dat vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat dat zo'n vrouw meent dat haar kleinkind recht heeft op een worstje... Ligt nog altijd bij de slager zelf, toch? Tis een gunst, geen verplichting... Ik ga bij de AH toch ook niet vragen om gratis blokjes kaas om te proeven? 'k Zou het niet durven in ieder geval
Nee precies, dat riep ik ook al op de eerste pagina.quote:Op maandag 22 november 2010 00:09 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
nou nee hoor, want mijn moeder klaagde vroeger al over de Sintocht.quote:Op maandag 22 november 2010 19:20 schreef sjak het volgende:
Haha, wat een topic. Ik krijg er echt "een vroeger was alles beter"- gevoel bij.
Ik ga maar snel weer weg hier
Dat heeft inderdaad met de leeftijd te maken, mijn 6 jarige kun je prima uitleggen dat je niet altijd maar wat kunt krijgen. Of ze het leuk vindt is een tweedequote:Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef E.T. het volgende:
Toch snapt mijn dochter van 2 niet na 25 keer wél een plakje worst te hebben gekregen waarom dat de 26e keer niet gebeurd.
En dat heeft niets met wel of niet opgevoed te maken, maar wel met haar leeftijd.
Dus ja.. dan vraagt ze in de winkel ook waarom ze geen plakje worst krijgt en tja.. een kind van 2 wil dan ook wel eens huilen als het antwoord niet bevredigend genoeg is.
Dat is opvoeden in de praktijk op dat moment.. ik probeer haar bij te brengen dat vragen niet netjes is, dat dat plakje worst geen vast gegeven is..
En als ze dan gaat huilen omdat ze het niet snapt is het een krijsende kutkoter
Dat zat ik me ook net te bedenken. Tot een bepaalde leeftijd snappen ze niet dat ze niet altijd een plakje wordt krijgen. Dan kun je nog zo je best doen om ze goed op te voeden, maar wat ze nog niet kunnen begrijpen, krijg je er met de beste opvoeding ter wereld echt nog niet in.quote:Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef E.T. het volgende:
Toch snapt mijn dochter van 2 niet na 25 keer wél een plakje worst te hebben gekregen waarom dat de 26e keer niet gebeurd.
En dat heeft niets met wel of niet opgevoed te maken, maar wel met haar leeftijd.
Dus ja.. dan vraagt ze in de winkel ook waarom ze geen plakje worst krijgt en tja.. een kind van 2 wil dan ook wel eens huilen als het antwoord niet bevredigend genoeg is.
Dat is opvoeden in de praktijk op dat moment.. ik probeer haar bij te brengen dat vragen niet netjes is, dat dat plakje worst geen vast gegeven is..
En als ze dan gaat huilen omdat ze het niet snapt is het een krijsende kutkoter
Sommige dingen hoeven ze toch ook niet te begrijpen? Als ze oud genoeg zijn om te snappen dat over worst beginnen bij de slager zorgt voor een lekker hapje maar dat beginnen over worst bij de groenteboer tot niets leidt, kunnen ze denk ik ook wel leren dat vragen wel worst oplevert en eisen niet. Dat kunnen ze thuis immers al leren wanneer ze een koekje willen. Vragen mag ik een koekje geeft (soms) een koekje en zeggen GEEF MIJ EEN KOEKJE NU geeft nooit een koekje. Is simpel genoeg om door te krijgen. Het waarom ontgaat ze misschien, maar dat doet er niet echt toe op dat moment...quote:Op maandag 22 november 2010 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat zat ik me ook net te bedenken. Tot een bepaalde leeftijd snappen ze niet dat ze niet altijd een plakje wordt krijgen. Dan kun je nog zo je best doen om ze goed op te voeden, maar wat ze nog niet kunnen begrijpen, krijg je er met de beste opvoeding ter wereld echt nog niet in.
Het ging erom dat een kind niet om een plakje worst zou mogen vragen. Als een slager plakjes worst geeft alle 10 de keren dat je er komt met je kind, is het voor dat kind niet meer dan normaal dat het de 11e keer ook zo zal zijn. Niet omdat het slecht opgevoed is, maar omdat het geen benul heeft dat het krijgen van een plakje worst bij de slager een extraatje is. Dus als het dan een plakje worst verwacht, is het ook niet gek dat het daarom dan vraagt. Daar zijn het kleine kinderen voor.quote:Op maandag 22 november 2010 21:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Sommige dingen hoeven ze toch ook niet te begrijpen? Als ze oud genoeg zijn om te snappen dat over worst beginnen bij de slager zorgt voor een lekker hapje maar dat beginnen over worst bij de groenteboer tot niets leidt, kunnen ze denk ik ook wel leren dat vragen wel worst oplevert en eisen niet. Dat kunnen ze thuis immers al leren wanneer ze een koekje willen. Vragen mag ik een koekje geeft (soms) een koekje en zeggen GEEF MIJ EEN KOEKJE NU geeft nooit een koekje. Is simpel genoeg om door te krijgen. Het waarom ontgaat ze misschien, maar dat doet er niet echt toe op dat moment...
dat zegtie tochquote:Op maandag 22 november 2010 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging erom dat een kind niet om een plakje worst zou mogen vragen. Als een slager plakjes worst geeft alle 10 de keren dat je er komt met je kind, is het voor dat kind niet meer dan normaal dat het de 11e keer ook zo zal zijn. Niet omdat het slecht opgevoed is, maar omdat het geen benul heeft dat het krijgen van een plakje worst bij de slager een extraatje is. Dus als het dan een plakje worst verwacht, is het ook niet gek dat het daarom dan vraagt. Daar zijn het kleine kinderen voor.
Het ging dus niet om het verschil tussen eisen en vragen, maar om vragen.
Het kind uit het voorbeeld schreeuwde toch 'geef mij een worstje'?quote:Op maandag 22 november 2010 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Het ging dus niet om het verschil tussen eisen en vragen, maar om vragen.
Zegt zij toch.quote:
Hoe ik de discussie hier las was het eerst "een kind mag geen worstje eisen" en werd daarop gereageerd dat het wel logisch kan zijn bij een jong kindje dat het gaat schreeuwen / eisen / etcetera omdat het normaal altijd worst krijgt en nu ineens niet.quote:Op maandag 22 november 2010 22:04 schreef simmu het volgende:
oh, wacht, zo bedoel je. dat zo'n kind er gewoon helemaal niet om mag vragen. bedoel je zo? want dan ligt het er gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat hoor. dan kom je alweer op het terrein "opvoedkundige ervaringsexperts"
we zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat je krijsende peuterpubers niet klakkeloos hun zin moet gaan gevenonderschat genoemde peuterpubers trouwens niet: die zijn gehaaid genoeg om prima door te hebben dat mama of papa er niet is en dat zoiets bij oma wel lukt
kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. helaas is het concept (a)sociaal ontzettend perceptiegebonden. wij vinden zoiets gewoon een goed opvoedmoment waar je gewoon ff doorheen moet. een ander zegt: "rot op uit de supermarkt met zo'n krijsend kind" en opent een topic op fokquote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe ik de discussie hier las was het eerst "een kind mag geen worstje eisen" en werd daarop gereageerd dat het wel logisch kan zijn bij een jong kindje dat het gaat schreeuwen / eisen / etcetera omdat het normaal altijd worst krijgt en nu ineens niet.
Maar een kindje zou ook als het jong is toch al wel kunnen snappen dat vragen niet betekent dat je altijd ook krijgt. Omdat het dat thuis ook niet altijd krijgt. Dan kan het nog wel lastig zijn om dat te extrapoleren naar de slager toe, maar dat is m.i. nou juist het moment waarop je als opvoeder tegen zo'n kind zegt dat het er bij hoort dat je niet altijd krijgt waar je om vraagt, net zoals thuis. Dus ja misschien hoort de reactie van het kind er wel bij als het net in die fase zit, maar dan vind ik het dus asociaal om als ouder daar niet op in te gaan. Die situatie moet je juist aangrijpen als opvoedmoment vind ik, dat maakt het verschil tussen asociaal en niet asociaal.
Dan las ik je verkeerd, sorry.quote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Er was tenminste één persoon die vond dat kinderen uberhaupt niet mogen vragen en dat is gewoon niet altijd een reele eis. Dat was alles.
Dat ligt volgens mij vooral aan hoe je over kinderen in het algemeen denkt. Ik heb niet eens kinderen maar ik wacht gerust wat langer in de rij als een moeder voor mij dr peuter toespreekt over dat je niet zomaar dingen mag pakken in de winkel en het terug laat leggen. Ik weet dat anderen zich kapot ergeren, maar ik zie het als iemand die investeert in onze maatschappij, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ieder mens is immers ooit kind geweest. Het is geen hobby zoals een hond hebben, zoals veel van de fokkers waar jij op duidt stellen. Iedereen heeft een aandeel in de opvoeding van de nieuwe generatie.quote:Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef simmu het volgende:
kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. helaas is het concept (a)sociaal ontzettend perceptiegebonden. wij vinden zoiets gewoon een goed opvoedmoment waar je gewoon ff doorheen moet. een ander zegt: "rot op uit de supermarkt met zo'n krijsend kind" en opent een topic op fok
hier verdien je gewoon een dikke vettequote:Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij vooral aan hoe je over kinderen in het algemeen denkt. Ik heb niet eens kinderen maar ik wacht gerust wat langer in de rij als een moeder voor mij dr peuter toespreekt over dat je niet zomaar dingen mag pakken in de winkel en het terug laat leggen. Ik weet dat anderen zich kapot ergeren, maar ik zie het als iemand die investeert in onze maatschappij, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ieder mens is immers ooit kind geweest. Het is geen hobby zoals een hond hebben, zoals veel van de fokkers waar jij op duidt stellen. Iedereen heeft een aandeel in de opvoeding van de nieuwe generatie.
Fijn dat ouders dat zelfredzaam vinden, ik vind het ongepast. 'Heb je snoep' word door mij met 'Nee' beantwoord. En een tv die aangezet wordt zonder te vragen, gaat net zo hard weer uit. Mijn huis, mijn regels...quote:Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan las ik je verkeerd, sorry.
Dat vind ik een moeilijke. Als er hier bijvoorbeeld mensen langskomen met kinderen en die kinderen zeggen nogal assertief 'heb je snoep' dan voelt dat voor mij wel asociaal ja. Dan zit het hem vooral in de manier waarop. Ik heb vrienden die hun kinderen zo 'assertief' opvoeden, die zien dat als een belangrijke waarde om mee te geven. Als zij hier zijn zetten die kinderen bijvoorbeeld zomaar zelf de televisie en de playstation aan zonder te vragen. Ik vind dat niet netjes, de ouders vinden dat zelfredzaam.
Eensquote:Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij vooral aan hoe je over kinderen in het algemeen denkt. Ik heb niet eens kinderen maar ik wacht gerust wat langer in de rij als een moeder voor mij dr peuter toespreekt over dat je niet zomaar dingen mag pakken in de winkel en het terug laat leggen. Ik weet dat anderen zich kapot ergeren, maar ik zie het als iemand die investeert in onze maatschappij, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ieder mens is immers ooit kind geweest. Het is geen hobby zoals een hond hebben, zoals veel van de fokkers waar jij op duidt stellen. Iedereen heeft een aandeel in de opvoeding van de nieuwe generatie.
Tja, ik worstel daar dus wel eens mee. Met name als de ouders er bij zijn. Als ik op die kinderen pas weten ze dat ik strenger ben dan papa en mama en dan volgen ze vrij makkelijk mijn regels. Natuurlijk is er in het begin wel conflict geweest maar ze lijken dat vrij snel door te krijgen, dat het van mij gewoon niet mag. Maar met de ouders er bij is het heel verwarrend voor ze, omdat het dus ouders zijn die mij dan gaan 'aanvallen' en dan zelf alsnog de TV aandoen.quote:Op maandag 22 november 2010 22:54 schreef Sjeen het volgende:
Fijn dat ouders dat zelfredzaam vinden, ik vind het ongepast. 'Heb je snoep' word door mij met 'Nee' beantwoord. En een tv die aangezet wordt zonder te vragen, gaat net zo hard weer uit. Mijn huis, mijn regels...
Toch niet in jouw huis toch?quote:Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja, ik worstel daar dus wel eens mee. Met name als de ouders er bij zijn. Als ik op die kinderen pas weten ze dat ik strenger ben dan papa en mama en dan volgen ze vrij makkelijk mijn regels. Natuurlijk is er in het begin wel conflict geweest maar ze lijken dat vrij snel door te krijgen, dat het van mij gewoon niet mag. Maar met de ouders er bij is het heel verwarrend voor ze, omdat het dus ouders zijn die mij dan gaan 'aanvallen' en dan zelf alsnog de TV aandoen.
Echt? Wat een lef... Die krijgen van mij dan net zo goed gezegd, mijn huis, mijn regels, mijn tv...quote:Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja, ik worstel daar dus wel eens mee. Met name als de ouders er bij zijn. Als ik op die kinderen pas weten ze dat ik strenger ben dan papa en mama en dan volgen ze vrij makkelijk mijn regels. Natuurlijk is er in het begin wel conflict geweest maar ze lijken dat vrij snel door te krijgen, dat het van mij gewoon niet mag. Maar met de ouders er bij is het heel verwarrend voor ze, omdat het dus ouders zijn die mij dan gaan 'aanvallen' en dan zelf alsnog de TV aandoen.
Dat recht hebben ze dan misschien bij hun ouders, prima. Maar in de echte wereld zullen zich toch echt moeten aanpassen.quote:Ik ben het gewoon grondig oneens met hun opvoedstijl en als ik daar wat over zeg tegen ze krijg ik opmerkingen in de trant van 'dat is omdat jij zelf onzeker bent' of de eeuwige dooddoener 'wacht maar tot je zelf moeder bent'. Ik denk oprecht dat het niet goed is voor die kinderen en zij denken heel oprecht van wel. Ik heb het dus maar opgegeven waar zij bij zijn er tegen in te gaan, maar heb ze wel duidelijk gemaakt dat ik alleen oppas volgens mijn eigen regels. Daar moeten ze dan om lachen. Voor hun is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste in de wereld en dus vinden ze het goed voor een kind om een soort diep geloof te hebben dat het recht heeft op wat het wil hebben.
Hier voel ik me aangesproken.quote:Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan las ik je verkeerd, sorry.
Dat vind ik een moeilijke. Als er hier bijvoorbeeld mensen langskomen met kinderen en die kinderen zeggen nogal assertief 'heb je snoep' dan voelt dat voor mij wel asociaal ja. Dan zit het hem vooral in de manier waarop. Ik heb vrienden die hun kinderen zo 'assertief' opvoeden, die zien dat als een belangrijke waarde om mee te geven. Als zij hier zijn zetten die kinderen bijvoorbeeld zomaar zelf de televisie en de playstation aan zonder te vragen. Ik vind dat niet netjes, de ouders vinden dat zelfredzaam.
Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:06 schreef dutchie het volgende:
Hier voel ik me aangesproken.
Ookal mogen ze het niet doen, toch gebeurt het zomaar ineens dat ze dat plomp vragen. En dan sta je daar met je goede gedrag en voornemens te denken: "Waar ben ik vergeten dat te zeggen?"
Even te verduidelijking:
Ik heb 2 jongens die als ze ergens zijn waar ze het naar hun zin hebben erg kunnen stuiteren (genen)en we proberen van tevoren zo goed mogelijk afspraken te maken. Ben best wel streng daarin en kan op andere ouders misschien zelfs een beetje betuttelend overkomen, maar ik ken ze een beetje en ze kunnen een versterkend effect op elkaar en overige kinderen hebben. Lollig eerst, maar dan die grenzen opzoeken. Dus duidelijkheid vooraf werkt meestal prima. Maar ik ben ook maar ik en soms vergeet ik dat te doen en dan krijg je die van die pijnlijke momenten.
Het zijn geen draken hoor, maar soms...
Jazeker wel in mijn huis. De oudste heeft hier ook eens gelogeerd en die was vroeg wakker (6 uur 's ochtends, heb haar niet horen opstaan) en die is toen naar beneden gegaan en heeft alle computers aangezet in een poging te gaan internetten. Toen was ik er ook even goed klaar mee, want een van de computers heeft geen wachtwoord (ja dom ik weet het maar normaal logeren hier alleen baby's) dus ik schrok me kapot...quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Toch niet in jouw huis toch?
Als dat in mijn huis zou gebeuren zou het heel snel over zijn met de gezelligheid dan.
Ik highlighte de opmerking, omdat het wel iets is wat bij meer mensen voorkomt. En dat hierdoor soms mensen al gauw afgeschilderd worden als asociaal. Maar 'we' doen dus wel ons best.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt?
Dit gaat om oudere kinderen (8 en 11 jaar) en de ouders vinden het normaal dat ze dat zo vragen. Dat weet ik omdat ik met ze in discussie ben geweest daarover toen ik tegen ze zei dat ze alleen snoepjes krijgen als ze er netjes om vragen. En toen stonden ze me zo aan te gapen en de oudste zei we hadden het toch gevraagd. Zo van, we hebben het niet eens zelf gepakt.
Als het bij jou ook zo er aan toe gaat mag je je aangesproken voelen maar ik denk dat het bij jou om jongere kinderen gaat en dat je het niet aanmoedigt, toch?
Ja, dat snapte ik ook wel, zonder de ouders. En ik kan me voorstellen dat ze dat doen als ze idd niet beter weten. Dan is het aan jou om de grenzen bij jou thuis duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:25 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Jazeker wel in mijn huis. De oudste heeft hier ook eens gelogeerd en die was vroeg wakker (6 uur 's ochtends, heb haar niet horen opstaan) en die is toen naar beneden gegaan en heeft alle computers aangezet in een poging te gaan internetten. Toen was ik er ook even goed klaar mee, want een van de computers heeft geen wachtwoord (ja dom ik weet het maar normaal logeren hier alleen baby's) dus ik schrok me kapot...
Mwoh, ik ben er vrij goed in om mijn punt op een beleefde manier te maken tegen zo iemand, maar zoals ik al zei je krijgt ofwel een lege blik ofwel een grote bek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:17 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik highlighte de opmerking, omdat het wel iets is wat bij meer mensen voorkomt. En dat hierdoor soms mensen al gauw afgeschilderd worden als asociaal. Maar 'we' doen dus wel ons best.
Persoonlijk denk ik dat de aso's waar hier over praten de bekende minderheid is die het voor de rest verziekt. Er zijn er meer die het niet doen, maar dat vinden we normaal. Het valt altijd op als iemand zich anders gedraagt als de rest. Het probleem met de aso's is meer dat de mensen erom heen er bijna niet tegen in durven te gaan. Er zijn hier duidelijk een paar uitzonderingen. Maar geloof me, in het echt durft niemand er wat van te zeggen. Alleen achter de rug.
Dat is ook zo. De kinderen zetten de tv aan toen ze hier met zn allen op visite waren. Ik zette hem uit en zei "We gaan nu geen tv kijken, want we zitten gezellig te praten. Ik heb wel spelletjes voor jullie en tekenspullen, of jullie mogen in de tuin gaan spelen met de basketbal." Toen pakte de moeder de afstandsbediening terug op van de salontafel, klikte de tv aan en zei "anders blijven ze maar zeuren". Daar heb ik ze later op aangesproken, ook vanuit het standpunt van ik ben de oppas dus als je dan er tegen in gaat wat ik zeg dan heb ik meer met ze te stellen volgende keer dat ik oppas en is het weer van "maar van mama mogen we tot twaalf uur opblijven hoooor". En toen was het dus zelfredzaamheid blabla jij bent nog geen moeder. Toen heb ik ze een tijdje niet uitgenodigdquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat snapte ik ook wel, zonder de ouders. En ik kan me voorstellen dat ze dat doen als ze idd niet beter weten. Dan is het aan jou om de grenzen bij jou thuis duidelijk te maken.
Maar ik dacht dat die ouders jouw grenzen en regels niet respecteerden, in JOUW huis. En als dat zo zou zijn zou ik daar dus echt een enorm probleem mee hebben.
Ervanuitgaande dat dat geen al te achterlijke regels zijn.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is ook zo. De kinderen zetten de tv aan toen ze hier met zn allen op visite waren. Ik zette hem uit en zei "We gaan nu geen tv kijken, want we zitten gezellig te praten. Ik heb wel spelletjes voor jullie en tekenspullen, of jullie mogen in de tuin gaan spelen met de basketbal." Toen pakte de moeder de afstandsbediening terug op van de salontafel, klikte de tv aan en zei "anders blijven ze maar zeuren". Daar heb ik ze later op aangesproken, ook vanuit het standpunt van ik ben de oppas dus als je dan er tegen in gaat wat ik zeg dan heb ik meer met ze te stellen volgende keer dat ik oppas en is het weer van "maar van mama mogen we tot twaalf uur opblijven hoooor". En toen was het dus zelfredzaamheid blabla jij bent nog geen moeder. Toen heb ik ze een tijdje niet uitgenodigd
wat zij zegt!quote:Op woensdag 24 november 2010 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]WTF!!!!
Ik zou die mama verteld hebben dat ook zij dat dan netjes aan jou kan vragen en dat het iig op deze manier al helemaal niet gebeurde.
Damn zeg!![]()
Nou, het gekke was, ze stonden er niet meer, en waren ook niet op de personeelswc. Wellicht in de bosjes...?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:48 schreef chacama het volgende:
Rammelen aan een deur wanneer een klein kind moet plassen is niet handig. Daar schiet niemand iets mee op..... was ze wel nog op tijd met plassen, of was het kwaad al geschied toen jij klaar was?
Ik herinner me een draadje op Ouders Online jaren terug waar een moeder te horen kreeg dat ze in de winkel (Blokker? Hema?) uit principe geen kleuters meer op de WC toelieten en dat die moeder toen uit protest haar dochtertje pal voor de deur de sluizen open liet zettenquote:Op woensdag 24 november 2010 09:38 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou, het gekke was, ze stonden er niet meer, en waren ook niet op de personeelswc. Wellicht in de bosjes...?
Over piesen gesproken, ik zag eens in de efteling een moeder die haar zoontje van ik gok een jaar of 2 in de plantenbakken van het terras van het restaurant liet piesen. Echt, wft? Dat restaurant heeft toch gewoon een wc?! Heel het terras zat er verbouwereerd naar te kijken. Echt, hoe komt het in je op?!
Zelfde heb ik een keer gezien in Rotterdam, midden op de dag, vlak voor de Hema. Stond een moeder haar ongeveer 3 jarige zoon in de put te laten piesen. Je zal maar geen 20 ct voor de wc uit willen geven he... Maar het ergst vind ik nog dat je je kind een soort te kakken (hihi) zet. Niemand die langs loopt kent het kind waarschijnlijk, maar ik vind het eigenlijk ronduit schandalig tegenover het kind.
Bij Zeeman mag het ook niet...quote:Op woensdag 24 november 2010 09:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik herinner me een draadje op Ouders Online jaren terug waar een moeder te horen kreeg dat ze in de winkel (Blokker? Hema?) uit principe geen kleuters meer op de WC toelieten en dat die moeder toen uit protest haar dochtertje pal voor de deur de sluizen open liet zetten
Hmm das ook wel raar dan. Al snap ik dat een winkel niet hun personeelswc beschikbaar stelt. Of nou ja, daar zou ik me in kunnen vinden. Maar een hema (met restaurant dus in dit geval) heeft altijd 'openbare' toiletten, net als de v&d en inderdaad de macdonalds is meestal ook vrij toegankelijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik herinner me een draadje op Ouders Online jaren terug waar een moeder te horen kreeg dat ze in de winkel (Blokker? Hema?) uit principe geen kleuters meer op de WC toelieten en dat die moeder toen uit protest haar dochtertje pal voor de deur de sluizen open liet zetten
Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook nooit zo oplossen. Desnoods halen we ff een lullig ijsje bij de Mac om daar op de WC te mogen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:57 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Hmm das ook wel raar dan. Al snap ik dat een winkel niet hun personeelswc beschikbaar stelt. Of nou ja, daar zou ik me in kunnen vinden. Maar een hema (met restaurant dus in dit geval) heeft altijd 'openbare' toiletten, net als de v&d en inderdaad de macdonalds is meestal ook vrij toegankelijk.
En dit was midden in Rotterdam centrum he, dus naast de hema, met toiletten, maar de v&d, burger king en de mac lagen op nog geen minuut afstand...
Nee dat begreep ikquote:Op woensdag 24 november 2010 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook nooit zo oplossen. Desnoods halen we ff een lullig ijsje bij de Mac om daar op de WC te mogen.
nja, ervaring met broertje heeft mij geleerd dat die tactiek niet altijd werktquote:Op woensdag 24 november 2010 10:06 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nee dat begreep ik![]()
Maar ik zou ook liever een ijsje kopen inderdaad als het toilet alleen voor klanten is, of gewoon even 25 cent betalen. Dat hoort er nou eenmaal bij. En ik zou ook gewoon regelmatig naar de wc gaan met een peuter, om te voorkomen dat ie ineens op springen staat, en je dan dus echt niet verder komt dan een put in een winkelstraat...
Wat doe jij dan als je bijvoorbeeld in een supermarkt loopt en de kleine moet heel nodig naar de wc? En er is geen Mac in de buurt?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook nooit zo oplossen. Desnoods halen we ff een lullig ijsje bij de Mac om daar op de WC te mogen.
Heb je dan niet gewoon een persoonlijk probleem, aangezien de supermarkt geen toiletten bezit?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat doe jij dan als je bijvoorbeeld in een supermarkt loopt en de kleine moet heel nodig naar de wc? En er is geen Mac in de buurt?
Geen idee. Ik woon in Duitsland en daar doen supermarkten niet zo moeilijk als een klein kindje dringend naar de wc moet.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je dan niet gewoon een persoonlijk probleem, aangezien de supermarkt geen toiletten bezit?
En wat als ze wel 'moeilijk' zouden doen? Jij laat toch ook niet Jan en alleman gebruik maken van je toilet?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee. Ik woon in Duitsland en daar doen supermarkten niet zo moeilijk als een klein kindje dringend naar de wc moet.
Klopt, veel peuters (en kleuters) hebben gewoon een nogal onvoorspelbaar sproeipatroon. Kun je als ouders echt weinig aan doen. Daarnaast, hoeveel volwassenen hebben niet opeens ergens paars aan staan lopen omdat ze ineens aan de race raakten?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:11 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, ervaring met broertje heeft mij geleerd dat die tactiek niet altijd werktventje moest altijd op elke straathoek. ook alstie net 5 minuten geleden geweest was (5x achter elkaar). maar goed: wij kwamen dus meestal niet verder dan de v&d
Dat is een hypothetische vraag en derhalve niet te beantwoorden. Mijn kinderen kunnen hun plas tegenwoordig prima ophouden. En vroeger is hen nooit een wc geweigerd.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En wat als ze wel 'moeilijk' zouden doen? Jij laat toch ook niet Jan en alleman gebruik maken van je toilet?
En wat als dat elke dag meerdere keren gebeurt? Want zo is het voor winkels. Je zou het bijhoorlijk snel, bijhoorlijk zat zijn.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:28 schreef Ticootje het volgende:
Als er iemand bij mij zou aanbellen in hoge nood mag die echt wel gebruik maken van mijn toilet. Waarom niet?
Dat is niet het enige. Het mág gewoon niet. Voor openbare toiletten moet je een vergunning hebben en die heeft de gemiddelde winkel niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef huuphuup het volgende:
het moeilijk doen over toiletgebruik komt voort uit het feit dat heel veel overvallen op winkels op die manier gepleegd worden, iemand vraagt of hij naar t toilet mag, al dan niet met excuus-kind, laat iemand door de achterdeur binnen of kijkt eens goed waar de kluis staat enz.
Ik kan me goed voorstellen dat winkeliers, zeker de kleinere, er dus niet meer aan beginnen. Supermarkten hebben vaak een klanten-toilet.
/offtopic
Tja, ik heb een vader en een oma met chronische darmproblemen. Dat kan opeens helemaal mis zijn en als die moeten dan is er geen houden aan. Dus ja als er meerdere keren per dag aangebeld zou worden zou ik gewoon open blijven doen. Hoe gênant is het als volwassenen om je broek vol te schijten...quote:Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En wat als dat elke dag meerdere keren gebeurt? Want zo is het voor winkels. Je zou het bijhoorlijk snel, bijhoorlijk zat zijn.
Tuurlijk schatquote:Op woensdag 24 november 2010 12:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tja, ik heb een vader en een oma met chronische darmproblemen. Dat kan opeens helemaal mis zijn en als die moeten dan is er geen houden aan. Dus ja als er meerdere keren per dag aangebeld zou worden zou ik gewoon open blijven doen. Hoe gênant is het als volwassenen om je broek vol te schijten...
Dan niet.quote:
Verdraagzaamheidquote:Op woensdag 24 november 2010 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Zie hier een paar mooie voorbeelden van verdraagzaamheid aan de ene kant en asociaal gedrag aan de andere kant, waar het topic dus eigenlijk over ging
Als ik voor de zoveelste keer wordt aangereden door een mama die perse in alle haast met de auto haar kwakje op moet halen, daalt mijn verdraagzaamheid heel snel tot het nulpuntquote:Op woensdag 24 november 2010 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Zie hier een paar mooie voorbeelden van verdraagzaamheid aan de ene kant en asociaal gedrag aan de andere kant, waar het topic dus eigenlijk over ging
Verdraagzaamheid komt van twee kanten. Wat ik hier lees is dat winkels maar moeten verdragen dat koters moeten piesen. De kant dat ouders maar moeten verdragen dat de wereld niet 100% voor hun is gebouwt is ver te zoekenquote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als ik voor de zoveelste keer wordt aangereden door een mama die perse in alle haast met de auto haar kwakje op moet halen, daalt mijn verdraagzaamheid heel snel tot het nulpunt
Wat een fraaie poging om je eruit te lullen als winkelier, eerlijk is eerlijk. Nou maar bidden dat je nooit een jurist als klant krijgt en alles blijft okéquote:Op woensdag 24 november 2010 12:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is niet het enige. Het mág gewoon niet. Voor openbare toiletten moet je een vergunning hebben en die heeft de gemiddelde winkel niet.
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Want andere mensen hebben natuurlijk nooit haast en maken geen ongelukken
![]()
mijn man is gisteren net toevallig aangereden door een kinderloze? vrachtwagenchauffeur
Want je bent verplicht een koter naar de WC te laten gaan?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een fraaie poging om je eruit te lullen als winkelier, eerlijk is eerlijk. Nou maar bidden dat je nooit een jurist als klant krijgt en alles blijft oké
GMTAquote:Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want je bent verplicht een koter naar de WC te laten gaan?.
Ik vind dat jij voor een docent bar weinig empathie toont. En ja, verdaagzaamheid komt van 2 kanten. En begrijp me goed, ik heb helemaal geen softe mama (quote:Op woensdag 24 november 2010 12:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid komt van twee kanten. Wat ik hier lees is dat winkels maar moeten verdragen dat koters moeten piesen. De kant dat ouders maar moeten verdragen dat de wereld niet 100% voor hun is gebouwt is ver te zoeken
Dat wilde ik echt net plaatsen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Euh... Niet om het een of ander, maar een winkel is een privé gebied, waar de eigenaar van de winkel dus de baas is en beslist. Niet naar de WC is niet naar de WC, knappe jurist die daar wat aan wil doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een fraaie poging om je eruit te lullen als winkelier, eerlijk is eerlijk. Nou maar bidden dat je nooit een jurist als klant krijgt en alles blijft oké
Nee, natuurlijk niet. Maar zwaaien met de wet is natuurlijk gelul, in deze. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wil hebben, punt.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat laatste kan je zelf toch ook wel bedenken dat een winkelier daar niet op zit te wachten?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar zwaaien met de wet is natuurlijk gelul, in deze. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wil hebben, punt.
Is dat zo?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar zwaaien met de wet is natuurlijk gelul, in deze. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wil hebben, punt.
Oh, jij wil helemaal niet mijn mening horen waarom ouders dat 100% aan zichzelf te danken hebben. Maar daar gaat het niet om. Als ik dit topic lees, zie ik 0,0 ouders zeggen dat ze begrip voor de andere kant hebben. Daarintegen zijn er hier ook vreemd genoeg in heel OUD geen enkele ouders te vinden die voldoen aan het beeld dat in de OP wordt geschetst. Vreemd genoeg, blijkbaar zijn al die uitzonderingsgevallen hier op FOK te vinden! WOW!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind dat jij voor een docent bar weinig empathie toont. En ja, verdaagzaamheid komt van 2 kanten. En begrijp me goed, ik heb helemaal geen softe mama (eerder het tegendeel) maar de onverdraagzaamheid jegens kinderen loopt de spuitgaten uit. Ja, dat hebben ouders deels aan zichzelf te danken (leve de over-assertieve papa"s en mama"s), maar voor het grootste gedeelte niet.
Ik vraag hier standaard als m zit of ik de rioolontstoppingscentrale moet bellen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind aan de deur van de wc rammelen ongeacht wie het doet eigenlijk erg onbeschoft. Als iemand lang op de wc zit kan je hoogstens even kloppen om te vragen of alles okee is, maar aan de deur rammelen vind ik echt aso.
Nee, ouders hebben het niet 100% aan zichzelf te danken. De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt. Maar nuance is een vies woord op Fok!, dus ik ga maar weer eens aan het werk.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, jij wil helemaal niet mijn mening horen waarom ouders dat 100% aan zichzelf te danken hebben. Maar daar gaat het niet om. Als ik dit topic lees, zie ik 0,0 ouders zeggen dat ze begrip voor de andere kant hebben. Daarintegen zijn er hier ook vreemd genoeg in heel OUD geen enkele ouders te vinden die voldoen aan het beeld dat in de OP wordt geschetst. Vreemd genoeg, blijkbaar zijn al die uitzonderingsgevallen hier op FOK te vinden! WOW!
Da's thuis he, toch anders... Ik kreeg gevraagd 'Zit u soms te poepen?', had net de deur achter me dichgetrokkenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vraag hier standaard als m zit of ik de rioolontstoppingscentrale moet bellen.
Zoals ik zei, die mening hou ik nu voor me. Daar gaat het nu niet om.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, ouders hebben het niet 100% aan zichzelf te danken. De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt. Maar nuance is een vies woord op Fok!, dus ik ga maar weer eens aan het werk.
Ik vraag wel of hij dat niet lekker op z'n werk kan doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Da's thuis he, toch anders... Ik kreeg gevraagd 'Zit u soms te poepen?', had net de deur achter me dichgetrokken![]()
want Fokouders zijn perfect en hun blagen zullen nooit de hele wc ondersmeren met strontquote:Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, jij wil helemaal niet mijn mening horen waarom ouders dat 100% aan zichzelf te danken hebben. Maar daar gaat het niet om. Als ik dit topic lees, zie ik 0,0 ouders zeggen dat ze begrip voor de andere kant hebben. Daarintegen zijn er hier ook vreemd genoeg in heel OUD geen enkele ouders te vinden die voldoen aan het beeld dat in de OP wordt geschetst. Vreemd genoeg, blijkbaar zijn al die uitzonderingsgevallen hier op FOK te vinden! WOW!
Onzin. Dus als een meisje een kort rokje draagt is zij zelf schuldig als ze verkracht wordt?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Tinkepink het volgende:
De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt.
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef Samzz het volgende:
Herkenbaar
Op mijn werk vroeg een moeder of haar kindje naar de wc mocht, want het moest zo nodig. Nou, sorrry, maar nee. Dat mag niet van mijn baas en ook niet van de wet, laat staan dat we tijd hebben om met iedereen naar de wc te lopen. Klaar. Mevrouw boos, ik had geen medeleven, wat nu als 't kind in de broek plast? Blabla.
Nou, nogmaals uitgelegd dat het niet mag en waarom het niet mag. Werd ze nog bozer en ging ze schelden en dreigen en bla blaEn toen, uit het niets, pakt ze d'r kind, doet z'n broek open en laat het kind midden in de winkel plassen
Nou, ik had het niet meer en m'n baas ook niet. Mevrouw heeft mogen dweilen en heeft een winkel verbod.
Ouders met kinderen
Wel als ze net een banaan eet. Dat is gewoon uitdagen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Onzin. Dus als een meisje een kort rokje draagt is zij zelf schuldig als ze verkracht wordt?
tuurlijk, dat had ze kunnen verwachten. Ik pleit voor unisex tuinbroekenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Onzin. Dus als een meisje een kort rokje draagt is zij zelf schuldig als ze verkracht wordt?
Wat is dat nou weer voor een vergelijkingquote:Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Mja, toch welquote:
Dan liever boerka's. Dus niks geen verbod, maar een draagplicht.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Good.vs.Evil het volgende:
tuurlijk, dat had ze kunnen verwachten. Ik pleit voor unisex tuinbroeken
Maar jij bent niet zo'n aso moeder zoals geschetst wordt in de OP. Toch? Natuurlijk niet, want die moeders herkennen zichzelf niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een vergelijking![]()
Maar waar er twee ruzien hebben er twee schuld.
Nog even @stbabylon: eerder in het topic zeg ik een aantal malen hetzelfde als jij nu.
niet mee eensquote:Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nog even @stbabylon: eerder in het topic zeg ik een aantal malen hetzelfde als jij nu.
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
tuurlijk, dat had ze kunnen verwachten. Ik pleit voor unisex tuinbroeken
Jij stelt anders dat de waarheid altijd in het midden ligt. En dat is pertinente onzin.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
Dat moet er ook komen voor vrouwen met snor.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan liever boerka's. Dus niks geen verbod, maar een draagplicht.
Kan gebeuren, maar het is dan wel zo netjes als je het ook zelf weer even opruimt.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
want Fokouders zijn perfect en hun blagen zullen nooit de hele wc ondersmeren met stront
ja, maar dan ook allemaal in 1 kleur!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik eerder in het topic iets dergelijks als dat wat voor de een asociaal is, dat voor de ander juist het tegendeel is. Dus waarschijnlijk benm ik ook een asociaal stuk vreten ja. Maar nu moet ik echt naar een klant. Doei.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar jij bent niet zo'n aso moeder zoals geschetst wordt in de OP. Toch? Natuurlijk niet, want die moeders herkennen zichzelf niet.
Wel fijn voor die bad hair daysquote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Ben je wel eerst naar de wc geweest?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik eerder in het topic iets dergelijks als dat wat voor de een asociaal is, dat voor de ander juist het tegendeel is. Dus waarschijnlijk benm ik ook een asociaal stuk vreten ja. Maar nu moet ik echt naar een klant. Doei.
ja, en uiteindelijk staat een of ander zaterdaghulpje de stront van de muren te krabben, want geen enkele ouder geeft toe dat zijn/haar gedrocht zoiets doetquote:Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Kan gebeuren, maar het is dan wel zo netjes als je het ook zelf weer even opruimt.
Ja nee, je gaat toch niet het toilet van een ander schoonmaken?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Kan gebeuren, maar het is dan wel zo netjes als je het ook zelf weer even opruimt.
Voor alle vrouwen natuurlijk. Dus ook geen uitzonderingen op de regel.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Dat moet er ook komen voor vrouwen met snor.
Ik heb gelukkig nog een kind met een luier, maar ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat er een kluis in een magazijn van een winkel zou kunnen staan. Stom he?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Yuki het volgende:
Mijn baas is nog zo coulant dat hij in hoge uitzondering kindjes bij ons laat plassen.
Maar dan zijn de ouders weer verontwaardigd als ik zeg dat ik wel met ze meeloop, en zij dus even in de winkel moeten blijven.
Gek toch, dat we volwassenen niet zomaar zonder toezicht in ons magazijn, bij de kluis, laten
Ze had t mij eens moeten flikkenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, toch welEen mama die niet kon snappen dat wij het niet toelieten. Overigens waren alle mama's het met haar eens, tot ze haar kind liet plassen
Mijn ouders waren daar vroeger ook erg duidelijk in: "Nu plassen, want je kunt niet overal naar de wc." En dat werkte prima.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik ga niet zeggen dat het nooit gebeurd is, maar over het algemeen kon ik het wel zo uitkienen dat ik op tijd een pitsstop maakte.
En áls ze dan moesten en het kon niet, maar even ophouden. Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet in elke winkel kunt plassen eigenlijk. Over het algemeen ben je toch redelijk snel bij een openbaar toilet. dus zelf vinger aan de pols, zo nu en dan vragen of er geplast moet worden, en vertellen vóór je de winkel ingaat dat het daar dus niet gaat. Tja, je weet dat je met zindelijkheidstraining bezig bent, dus dan daar rekening mee houden.
Jamaar stel nou dat ej dat kind gaat molseteren in het magazijnquote:Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Yuki het volgende:
Mijn baas is nog zo coulant dat hij in hoge uitzondering kindjes bij ons laat plassen.
Maar dan zijn de ouders weer verontwaardigd als ik zeg dat ik wel met ze meeloop, en zij dus even in de winkel moeten blijven.
Gek toch, dat we volwassenen niet zomaar zonder toezicht in ons magazijn, bij de kluis, laten
precies, maar zoals de TT al zegtquote:Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mijn ouders waren daar vroeger ook erg duidelijk in: "Nu plassen, want je kunt niet overal naar de wc." En dat werkte prima.
want een kind aanraken is al aanrandingquote:Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jamaar stel nou dat ej dat kind gaat molseteren in het magazijn
Dan ga je naar een openbaar toilet waar je wel met je kind mee magquote:Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jamaar stel nou dat ej dat kind gaat molseteren in het magazijn
Zo ongemerkt vind ik het niet, mij valt het namelijk wel op.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
precies, maar zoals de TT al zegt
en dan ook echt kinderen met driftbuien als ze het niet krijgen en mama die dan maar een saucijsje voor het blaag kooptquote:Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef RealZeus het volgende:
En over dat plakje worst verhaal:
Wij moesten het eens in ons hoofd halen om mensen om eten en drinken te vragen. Dat zijn dingen die werden je aangeboden, daar vraag je niet om. Alleen thuis vroeg ik het wel, maar bij anderen nooit.
Same. En reken maar dat ik wel eens met hoge nood door de stad heb gelopen als kind. Ik moest het maar ophouden, want in winkels kan je niet naar de wcquote:Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mijn ouders waren daar vroeger ook erg duidelijk in: "Nu plassen, want je kunt niet overal naar de wc." En dat werkte prima.
nee, maar wij zien het verkeerd! Ouders moeten wel voor hun kinderen opkomen!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo ongemerkt vind ik het niet, mij valt het namelijk wel op.
Ja precies, mijn kind, mijn verantwoordelijkheid toch!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik ga niet zeggen dat het nooit gebeurd is, maar over het algemeen kon ik het wel zo uitkienen dat ik op tijd een pitsstop maakte.
En áls ze dan moesten en het kon niet, maar even ophouden. Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet in elke winkel kunt plassen eigenlijk. Over het algemeen ben je toch redelijk snel bij een openbaar toilet. dus zelf vinger aan de pols, zo nu en dan vragen of er geplast moet worden, en vertellen vóór je de winkel ingaat dat het daar dus niet gaat. Tja, je weet dat je met zindelijkheidstraining bezig bent, dus dan daar rekening mee houden.
Ja van die kindjes die tegen hakken aan gaan schoppen of er met die mini winkelkarretjes tegenaan lopen. Dat je dan de ouders boos aankijkt en die terugkijken met een blik van "Wat?".quote:Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo ongemerkt vind ik het niet, mij valt het namelijk wel op.
Het enige wat ik dan had gekregen was een draai om mijn oren.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
en dan ook echt kinderen met driftbuien als ze het niet krijgen en mama die dan maar een saucijsje voor het blaag koopt
Ja ouders komen voor hun kinderen op,.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
nee, maar wij zien het verkeerd! Ouders moeten wel voor hun kinderen opkomen!
quote:Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
en dan ook echt kinderen met driftbuien als ze het niet krijgen en mama die dan maar een saucijsje voor het blaag koopt
Nee, ouders van nu moeten eens een keer leren dat je kinderen best een beetje zelfstandigheid kunt leren.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
nee, maar wij zien het verkeerd! Ouders moeten wel voor hun kinderen opkomen!
of die heel hard gaan lachen als het kind iemand slaatquote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja van die kindjes die tegen hakken aan gaan schoppen of er met die mini winkelkarretjes tegenaan lopen. Dat je dan de ouders boos aankijkt en die terugkijken met een blik van "Wat?".
Dan rand ik echt een hoop kinderen aan op m'n werkquote:Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
want een kind aanraken is al aanranding
daar bwtaal je toch voor!?quote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ouders komen voor hun kinderen op,.
En de TV en school moet ze opvoeden
Dat laatstgenoemde vinden sommige ouders dus echt, hè? Of ouders die vinden dat hun regels ook maar op school moeten gelden.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ouders komen voor hun kinderen op,.
En de TV en school moet ze opvoeden
Laat ze dan gaan lopen. Ouders met kinderen op de fiets zijn ronduit een gevaar op de wegquote:Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het enige wat ik dan had gekregen was een draai om mijn oren.
Wat ik ook asociaal vind: kunnen die ouders hun kinderen niet meer met de fiets naar school brengen? Da's ook beter voor de kinderen en ze rijden andermans kinderen tenminste niet van de sokken.
Sterker nog; als er voor mij iemand racesporen heeft achtergelaten borstel ik die ook wegquote:Op woensdag 24 november 2010 12:59 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja nee, je gaat toch niet het toilet van een ander schoonmaken?
Het gros van de mensen laat zelf het (openbare) toilet al smerig achter, denk je nou werkelijk dat ze de zooi achter hun kind opruimen?
Nee, da's onzin. Ik ben vroeger ook op de fiets naar school gebracht, eerst achterop, daarna naast mijn moeder en daarna zelf. Maar er werd me wel uitgelegd hoe de verkeersregels werken en dat ik me daar absoluut aan moest houden.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:10 schreef Yuki het volgende:
[..]
Laat ze dan gaan lopen. Ouders met kinderen op de fiets zijn ronduit een gevaar op de weg
Neem de hele "poster van Sint" heisa.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat laatstgenoemde vinden sommige ouders dus echt, hè? Of ouders die vinden dat hun regels ook maar op school moeten gelden.
Je zegt het al. Vroeger.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, da's onzin. Ik ben vroeger ook op de fiets naar school gebracht, eerst achterop, daarna naast mijn moeder en daarna zelf. Maar er werd me wel uitgelegd hoe de verkeersregels werken en dat ik me daar absoluut aan moest houden.
Ja, bijvoorbeeld ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neem de hele "poster van Sint" heisa.
Of zaken op tv. Zeg, er zit een knop op.
Ik had dat gewoon afgehandeld Clint Eastwood stylequote:Op woensdag 24 november 2010 13:17 schreef Dipkip het volgende:
Oh ik wil er nog een kwijt. Ik woon om de hoek van een basisschool, dus er komen heeel veel kindjes langs elke dag die naar school gebracht worden. En wij hebben een huis wat direct met het raam van de woonkamer aan de straat zit, dus geen voortuin ofzo. De bank staat voor het raam. Onze katten zitten heel vaak in de vensterbank en ik heb dus iedere ochtend tegen achten en iedere middag net na drieen een kwartiertje gebonk op de ramen. Staan die ouders er gewoon naast terwijl hun kinderen op mijn raam aan het meppen zijn. Ooooooh dan zit ik me op te vreten![]()
Tis niet alleen ouders met kinderen hoor, ook bejaarden doen het (woon ook nog bij een soos in de buurt) en dan lekker zo met die trouwring TAK TAK TAK tegen mn ruit. En er is een vrouwtje hier in de buurt die altijd haar schnauzertje moet optillen om tegen mn raam aan te houden om (leuk joh) te kijken hoe het hondje keffend uit zn bol gaat met zn modderpootjes krassend tegen mijn raam.
Oh wat vind ik die mensen asociaal. Ze doen het zelfs als ik gewoon vol in het zicht op de bank zit. Ik snap dat niet. Ze mogen best naar binnen kijken en wijzende plakvingertjes tegen mn raam ach tja. Maar je gaat toch verdomme niet dagelijks tegen iemand zn ramen aanslaanvolkomen achterlijk. In het begin zei ik er wel eens wat van en dan krijg je me toch een partij domme opmerkingen, tot aan 'dan moet je maar geen katten nemen' aan toe
Dat staat er toch.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:18 schreef Ang3l het volgende:
Heb je er ooit, ipv op de bank te zitten en te ergeren, ooit iets van gezegd?
Ik neem aan van wel hoor
Ik was al aan het edittenquote:
Haha ik ook niet, ik vroeg me ook altijd al af waarom (vooral de wat grotere) winkels daar zo moeilijk over deden.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig nog een kind met een luier, maar ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat er een kluis in een magazijn van een winkel zou kunnen staan. Stom he?
Inderdaad, geen problemen mee en zeker nu is het meestal maar 2 stappen lopen voordat je bij een winkel met wc bent.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zodra ik het vroeg, kreeg ik van m'n moeder zo ongeveer een draai om m'n oren. Heb ook altijd geleerd 'wachten tot je iets aangeboden wordt, en als het niet aangeboden wordt dan heb je gewoon pech, want je komt niet om van de honger'.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef RealZeus het volgende:
En over dat plakje worst verhaal:
Wij moesten het eens in ons hoofd halen om mensen om eten en drinken te vragen. Dat zijn dingen die werden je aangeboden, daar vraag je niet om. Alleen thuis vroeg ik het wel, maar bij anderen nooit.
Want niet-ouders mogen de wel-ouders niet wijzen op hun asociale gedrag? Dat mag alleen gedaan worden door mensen met kinderen?quote:Op woensdag 24 november 2010 13:20 schreef miss_sly het volgende:
Wat fijn dat er ineens zoveel sociale niet-ouders zijn om in dit topic nog even te vertellen hoe ouders het eigeniljk zouden moeten doen!
En vandaar: ouders worden steeds asocialerquote:Op woensdag 24 november 2010 13:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Want niet-ouders mogen de wel-ouders niet wijzen op hun asociale gedrag? Dat mag alleen gedaan worden door mensen met kinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |