Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.quote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic. De meeste mensen denken het juist goed te doen, terwijl ze zich in de ogen van anderen als een echte aso gedragen.
Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
ruitenwissers aan en gewoon doorrijden.quote:Op zondag 21 november 2010 22:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.
En dan moet je nog beginnen met je dag.
.
.
Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?quote:Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
Dreumes wél moeder niet. En ik heb dreumesen gehad hè? het kan gewoon, je kind vooraan, en jij zelf een beetje meer naar achter. Van daar kan je ook zien hoe je kind geniet. Meestal ging ik veel verderop langs de route staan. veel ruimte, kindje kon gewoon lopen, en Pieten en Sint hadden ook wat tijd.quote:Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?
En wat meer inlevingsvermogen zou ook niet verkeerd zijn. Zo begrijp ik prima dat een kind van 6 dat het Sinterklaasfeest heel bewust meemaakt vooraan wil staan en daar maak ik graag ruimte voor, ook als dat kind te laat is. Maar is het dan zoveel gevraagd om te begrijpen dat een dreumesje op zijn eigen manier ook erg van het feest geniet en niet minder recht heeft op een plekje vooraan? Leven en laten leven.
Ik vind dat ikzelf ook wel wat verdraagzamer mag zijn en meer inlevingsvermogen zou kunnen hebben. Zo vind ik een huilend kind in de trein bloedirritant, vooral als ik me niet heel fit voel. Ik zou ook wat meer begrip op kunnen brengen voor de situatie waarin ouder en kind zich bevinden.
Ik sta ook niet vooraan omdat ik dat moet of zo graag wil met mijn 40 weken zwanger.quote:Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wat is op tijd? ik weiger echt heeeeeel erg om mee te doen aan die wedstrijd. één minuut voor de intocht doe ik zeker niet, maar voor een ander is het toch op tijd? Het is een kinderfeest hoor. Ik snap werkelijk niet wat volwassenen vooraan moeten bij het dranghek. Echt niet.
Ga dan drie rijen naar achter staan en laat er kinderen voor. Ook als ze nee zeggen.
Persoonlijk zou ik nooit vooraan blijven staan gewoon omdat ik lekker puh hier al een uur sta. Dat is precies wat ik als ongemerkt steeds asocialer bestempel eigenlijk. Dat volwassenen niet voorbij zichzelf kunnen omdat andere ouders hun kind niet weet ik hoe lang in de kou willen laten staan. (je zal maar een autistisch kind hebben bijvoorbeeld, wat anders helemaal van de rel gaat, en dat je dan kort vantevoren gaat, en dan van die ouders treft die zeggen had je maar op tijd moeten komen. ik ben toch op tijd??? Sint is toch nog niet aangekomen????
En Lishe! Irritant hè?ik heb het wel eens gezegd
oh, ben ik onzichtbaar vandaag?
voor iemand van mijn lengte en postuur ook wel eens fijn om mee te maken.
Sorry, had je niet zien staan. Maar dat hoef je dan ook niet gelijk hier op een forum neer te zetten hoor, stuk onfatsoen!quote:Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef Lishe het volgende:
Gisteren in de stad. Ik sta voor een rek, linkerhand iets naar links in het rek. En echtwaar, een vrouw doet of ik er niet sta, frot haar hand tussen mij en het rek, plukt er een shirt uit, over mijn arm. En hangt het 3 seconde later op dezelfde manier terug. Hallo! Zie je me niet?? Kun je niet 5 tellen wachten tot ik weg ben?
Waar lees jij dat mijn kind dat niet bewust meemaakt? Ze is 2,5..en ja ze is heel erg bezig met sinterklaas en was al de halve morgen aan het roepen dat ze naar Sinterklaas mocht..dus heeft zij net zoveel recht om vooraan te staan als kinderen van 5 of 6 jaar.quote:Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En dan neem je op de koop toe dat andere kinderen, die het waarschijnlijk bewuster meemaken, want wel zo oud dat ze een paar meter van hun ouders kunnen staan het niet kunnen zien. En dan alleen omdat jij wél uren met je kind in de kou wilt staan?
Sorry, dat begrijp ik niet nee. Maar dat vind ik van dezelfde orde als half september al geen winterschoenen meer kunnen kopen omdat iedereen die al gekocht heeft omdat ze anders uitverkocht zijnDat is dus een zichzelf instandhoudend fenomeen geworden. en als je kind nog zo klein is dat het platgedrukt kan worden kan ze ook áchter de rij kinderen op de arm gedragen worden. Bijvoorbeeld. Onbegrijpelijk dat 5 en 6 jarigen die het héél bewust meemaken, en écht geloven achter moeders van dreumesen moeten staan.
Zo mogen mijn oudere kinderen ook niet meer vooraan staan van mij. Tja, zij weten nu een keer van de hoed en de rand. Maak plaats voor kinderen die wel nog echt geloven. Vind ik dan.
Nou ja, ik dus ook niet.quote:Op maandag 22 november 2010 00:09 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
Dat is denk ik het verschil, wat ik ook al noemde. Ik zou aan de kant gaan voor 100 kinderen, maar gewoon niet voor hun ouders als zij zo laat komen, en dan per sé daar moeten staan in plaats van verderop langs de route.quote:Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Daarbij komt trouwensdat ik altijd plaats zal maken voor andere kindjes..maar ik laat me niet aan de kant duwen door de ouders die daar bij horen en die 5 minuten vantevoren komen aanwaaien.
Maargoed..als ik dan Aso ben omdat ik dingen samen met mijn kind wil doen/zien/meemaken..so be it
Hier is dat vrij normaal inderdaadquote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".
wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Ik doe het regelmatig, maar vooral bij ouderen.quote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".
wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Nou, daar begin ik niet aanquote:Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
haha k had dat laatst bij de bakker. k stond achteraan te wachten (want kind in wagen) e. voor mij was nog iemand. komt er een oudere vrouw aan, gaat bij de toonbank staan. en toen er gevraagd werd wie er aan de beurt was vond ze dat zij was.quote:Op maandag 22 november 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Over voorkruipen gesproken... heel opvallend dat dat voornamelijk ouderen doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |