abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2010 @ 22:14:12 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88994087
Nou ja, wat ik eerder al aangaf, ik val natuurlijk over al die ouders vooraan, en te oude kinderen in bussen, omdat mijn eigen kroost daar de dupe van wordt. Dus dat is ook onverdraagzaam van mij.

Alhoewel ik dan vind dat ik door me aan de regels en afspraken te houden (al dan niet ongeschreven) meer recht heb op klagen dan anderen. O-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 21 november 2010 @ 22:14:47 #102
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88994129
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic. De meeste mensen denken het juist goed te doen, terwijl ze zich in de ogen van anderen als een echte aso gedragen.

Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.

En dan moet je nog beginnen met je dag :%. :%. :%.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  † In Memoriam † zondag 21 november 2010 @ 22:18:14 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_88994392
quote:
18s.gif Op zondag 21 november 2010 22:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het is ook zo makkelijk om je erin te laten meeslepen. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga met de auto, heb ik op een stukje van nog geen 3km al bijna 4 middelvingers, ben ik 2 keer afgesneden en heb ik 9 keer bijna een ongeluk gehad omdat mensen lekker door blijven duwen of ineens moeten stoppen omdat er iemand anders voor hun hetzelfde doet.

En dan moet je nog beginnen met je dag :%. :%. :%.
ruitenwissers aan en gewoon doorrijden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 21 november 2010 @ 22:19:16 #104
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88994458
Ik zet mijn cd wat harder en ik ga meezingen :@.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88995120
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:07 schreef Tinkepink het volgende:

Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat we vooral een stuk onverdraagzamer zijn geworden als samenleving.
Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?

En wat meer inlevingsvermogen zou ook niet verkeerd zijn. Zo begrijp ik prima dat een kind van 6 dat het Sinterklaasfeest heel bewust meemaakt vooraan wil staan en daar maak ik graag ruimte voor, ook als dat kind te laat is. Maar is het dan zoveel gevraagd om te begrijpen dat een dreumesje op zijn eigen manier ook erg van het feest geniet en niet minder recht heeft op een plekje vooraan? Leven en laten leven.

Ik vind dat ikzelf ook wel wat verdraagzamer mag zijn en meer inlevingsvermogen zou kunnen hebben. Zo vind ik een huilend kind in de trein bloedirritant, vooral als ik me niet heel fit voel. Ik zou ook wat meer begrip op kunnen brengen voor de situatie waarin ouder en kind zich bevinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 november 2010 @ 22:37:36 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88995639
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wat ik bedoelde met incasseringsvermogen: als iemand iets doet wat in jouw ogen verkeerd of onbeschoft is je schouders ophalen en zelf gewoon beleefd blijven en alle ruimte geven. Ik maak zelf ook heus wel eens een (inschattings)fout in het verkeer en ik sta ervan te kijken dat ik dan meteen een "kutje!" toegeworpen krijg. Natuurlijk, ik zit fout, maar vergoeilijkt dat zo'n reactie?

En wat meer inlevingsvermogen zou ook niet verkeerd zijn. Zo begrijp ik prima dat een kind van 6 dat het Sinterklaasfeest heel bewust meemaakt vooraan wil staan en daar maak ik graag ruimte voor, ook als dat kind te laat is. Maar is het dan zoveel gevraagd om te begrijpen dat een dreumesje op zijn eigen manier ook erg van het feest geniet en niet minder recht heeft op een plekje vooraan? Leven en laten leven.
Ik vind dat ikzelf ook wel wat verdraagzamer mag zijn en meer inlevingsvermogen zou kunnen hebben. Zo vind ik een huilend kind in de trein bloedirritant, vooral als ik me niet heel fit voel. Ik zou ook wat meer begrip op kunnen brengen voor de situatie waarin ouder en kind zich bevinden.
Dreumes wél moeder niet. En ik heb dreumesen gehad hè? het kan gewoon, je kind vooraan, en jij zelf een beetje meer naar achter. Van daar kan je ook zien hoe je kind geniet. Meestal ging ik veel verderop langs de route staan. veel ruimte, kindje kon gewoon lopen, en Pieten en Sint hadden ook wat tijd.
Het zal wel misplaatste bescheidenheid zijn hoor, maar zolang mijn kinderen er niets van begrepen storte ik mij niet in dat gedoe van de échte intocht. Ze lopen in de weg, en daar aanwezig zijn zou dan alleen voor mijn plezier zijn. Dat weegt dus niet op tegen de overlast en het ongemak.

Maar goed, dás mijn mening.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88996188
Wij zijn dit jaar pas voor het eerst naar de intocht geweest omdat ik eerder geen zin in het gedrang had en Linde er toch nog niet genoeg van begreep dus ik deel je mening buuf :D

Overigens kwamen er bij ons ook mensen dringen en die begonnen te klagen dat ze niks zagen door de kinderwagen die er stond. Tsja ik ga mijn kind in hartje Amsterdam niet ergens achteraf parkeren waar ik er geen oog op kan houden. De klagers waren trouwens volwassenen met een kind van een jaar of 10. En verderop was nog volop ruimte. Maar je zal toch maar een paar meter verder moeten lopen...

Ik verbaasde me trouwens nog het meest over de enorme stevige boodschappentassen die sommige kinderen bij zich hadden voor al het strooigoed (en nee dat waren geen Pieten ;) )
pi_88996781
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wat is op tijd? ik weiger echt heeeeeel erg om mee te doen aan die wedstrijd. één minuut voor de intocht doe ik zeker niet, maar voor een ander is het toch op tijd? Het is een kinderfeest hoor. Ik snap werkelijk niet wat volwassenen vooraan moeten bij het dranghek. Echt niet.
Ga dan drie rijen naar achter staan en laat er kinderen voor. Ook als ze nee zeggen.
Persoonlijk zou ik nooit vooraan blijven staan gewoon omdat ik lekker puh hier al een uur sta. Dat is precies wat ik als ongemerkt steeds asocialer bestempel eigenlijk. Dat volwassenen niet voorbij zichzelf kunnen omdat andere ouders hun kind niet weet ik hoe lang in de kou willen laten staan. (je zal maar een autistisch kind hebben bijvoorbeeld, wat anders helemaal van de rel gaat, en dat je dan kort vantevoren gaat, en dan van die ouders treft die zeggen had je maar op tijd moeten komen. ik ben toch op tijd??? Sint is toch nog niet aangekomen????

En Lishe! Irritant hè? :o ik heb het wel eens gezegd :@ oh, ben ik onzichtbaar vandaag? O-) voor iemand van mijn lengte en postuur ook wel eens fijn om mee te maken. ;)
Ik sta ook niet vooraan omdat ik dat moet of zo graag wil met mijn 40 weken zwanger.
Maar om mijn kind te beschermen voor de kinderen die haar duwen en gewoon wegtrekken om er bij te kunnen. Overigens is bij ons de route heel erg lang en zie ik niet in waarom zij dan verplicht moeten staan waar ik sta. En het ging mij om de ouders die duwen en trekken he.
Als een ouder netjes zou vragen zou mijn kind voor je mogen staan dan natuurlijk.
Maar die moeder die haar zoon naar voren blijft duwen in mijn zwangere buik verpest ze het zo ook voor haar zoontje. En de kinderen die toet toet roepen en je daarbij in je zij porren om vooraan te mogen staan ook.

Ze hebben letterlijk aan mijn dame getrokken om dichterbij te kunnen staan. Dan ben ik van mening idd kom op tijd of ga ergens anders staan. En als een kind dat niet aan kan ruim op tijd is dat jammer. Misschien durft mijn kind wel niet alleen te staan bij de sint. Je weet niet waarom een moeder vooraan staat en wat een kind aan kan.. Maar netjes vragen kunnen we toch allemaal.

Overigens begon het duwen en trekken pas toen de sint al zichtbaar was.. Daarvoor was het erg rustig.
  zondag 21 november 2010 @ 23:03:01 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88997153
ja, vriendelijk vragen is inderdaad voor sommigen wel heel lastig. Als een kind voordringt of port zeg ik dat ook rustig en vriendelijk. [monoloog] mag ik er even langs, maar natuurlijk, ga je gang[/monoloog] als je kind niet alleen durft te staan zou ik dus niet vooraan gaan staan, dat bedoel ik.

Kijk ik woon natuurlijk niet hartje Amsterdam, dus de drukte valt hier zat mee. En als iedereen zich een beetje aanpast gaat het verder prima.
Alleen valt mij ook op wat eerder gezegd is, dat ouders zélf Sint een handje willen geven enzo. Come on! En oudere kinderen die alleen uit zijn op snoep
Het zou gewoon niet zo moeten zijn dat kinderen onder de voet worden gelopen door andere kinderen danwel volwassenen. Dat je als ouder mee moet doen in het dringen en duwen om je eigen kind te beschermen. Want blijkbaar denkt iedereen dat en is het dáárom een gedrang.

Misschien als iedereen zijn kind zelf liet gaan, alle volwassenen een stap terug, en je neerleggen bij het feit dat het kind naast het jouwe een pepernoot meer heeft gehad wellicht komt het allemaal goed.
  zondag 21 november 2010 @ 23:07:35 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88997404
quote:
Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef Lishe het volgende:
Gisteren in de stad. Ik sta voor een rek, linkerhand iets naar links in het rek. En echtwaar, een vrouw doet of ik er niet sta, frot haar hand tussen mij en het rek, plukt er een shirt uit, over mijn arm. En hangt het 3 seconde later op dezelfde manier terug. Hallo! Zie je me niet?? Kun je niet 5 tellen wachten tot ik weg ben?
Sorry, had je niet zien staan. Maar dat hoef je dan ook niet gelijk hier op een forum neer te zetten hoor, stuk onfatsoen!
pi_88997530
Aah ja nee mij zelf boeit het verder niets.
Ik hoef ook niet achter de sint of pieten aan te rennen voor een foto of mijn tekening te geven.
Ik zou zelf als ik niet voor zou kunnen staan ook denken jammer dan en ergens anders staan.
Mijn kind uitleggen dat we wel alvast naar een andere locatie gaan of weet ik het.

Ik laat echt de kindjes voor me als het gewoon normaal kan.
Maar dat lijkt het dus vaak niet te kunnen.

En dat snap ik echt niet van de ouders. En het zijn vaak de kinderen van een jaar of 10 die het hardst gillen en vervelend doen en de bijpassende porrende ouders.

Ik denk dat het lastige aan dit feit ook is dat wij weten waar we wonen en hoe de intocht is en een ander geen enkel idee heeft hoe de locatie en of situatie is. Bij ons is er namelijk genoeg plek.
Alleen willen voornamelijk de ouders op de plek staan het dichts bij de parkeerplaats :X
Dan denk ik loop even 10 meter verder :)
  maandag 22 november 2010 @ 00:00:30 #112
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_88999390
Met betrekking tot camera's, verbaast het mij wel. Als je filmt zie je erg weinig van de rest en die bepalen de sfeer meer dan eens. Ik vind het zoveel meer afstand creëren. Alsof je een toeschouwer van het leven bent. Vreselijk, leven door een lens.
Dan hebben opa en oma maar wat minder beeldmateriaal. Zij zien hun kleinkinderen overigen ook liever irl dan op beeld.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  † In Memoriam † maandag 22 november 2010 @ 00:09:14 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_88999701
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_89003889
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En dan neem je op de koop toe dat andere kinderen, die het waarschijnlijk bewuster meemaken, want wel zo oud dat ze een paar meter van hun ouders kunnen staan het niet kunnen zien. En dan alleen omdat jij wél uren met je kind in de kou wilt staan?

Sorry, dat begrijp ik niet nee. Maar dat vind ik van dezelfde orde als half september al geen winterschoenen meer kunnen kopen omdat iedereen die al gekocht heeft omdat ze anders uitverkocht zijn 8)7 Dat is dus een zichzelf instandhoudend fenomeen geworden. en als je kind nog zo klein is dat het platgedrukt kan worden kan ze ook áchter de rij kinderen op de arm gedragen worden. Bijvoorbeeld. Onbegrijpelijk dat 5 en 6 jarigen die het héél bewust meemaken, en écht geloven achter moeders van dreumesen moeten staan.

Zo mogen mijn oudere kinderen ook niet meer vooraan staan van mij. Tja, zij weten nu een keer van de hoed en de rand. Maak plaats voor kinderen die wel nog echt geloven. Vind ik dan.
Waar lees jij dat mijn kind dat niet bewust meemaakt? Ze is 2,5..en ja ze is heel erg bezig met sinterklaas en was al de halve morgen aan het roepen dat ze naar Sinterklaas mocht..dus heeft zij net zoveel recht om vooraan te staan als kinderen van 5 of 6 jaar.

En als mijn kleine meid straks ouder is en ze vind het nog steeds erg spannend en heeft liever dat mama erbij staat ga ik net zo hard op tijd daarheen om een mooie plek te bemachtigen om daar samen met haar te staan.

Daarbij komt trouwensdat ik altijd plaats zal maken voor andere kindjes..maar ik laat me niet aan de kant duwen door de ouders die daar bij horen en die 5 minuten vantevoren komen aanwaaien.

Maargoed..als ik dan Aso ben omdat ik dingen samen met mijn kind wil doen/zien/meemaken..so be it
  maandag 22 november 2010 @ 09:47:46 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89004018
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:09 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
Nou ja, ik dus ook niet. :P Wel heel vaak dat ouders vooraan weigeren aan de kant te gaan om een kind voor te laten. Maar goed, dan had ik maar eerder moeten komen. En zomerjassen koop je in februari en winterschoenen in augustus :') Da's logisch. :|W
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 09:48:20 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004037
Ik kijk de intocht altijd op tv met Isa, nergens last van :P Overigens hebben we haar toen ze nog te klein was om zelf vooraan te staan, gewoon achter de meute op onze nek gezet. Geen mens last van, want niemand achter ons (leunen tegen een muur is fijn, met een peuter op je nek) en zij kon fijn alles zien :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89004044
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Daarbij komt trouwensdat ik altijd plaats zal maken voor andere kindjes..maar ik laat me niet aan de kant duwen door de ouders die daar bij horen en die 5 minuten vantevoren komen aanwaaien.

Maargoed..als ik dan Aso ben omdat ik dingen samen met mijn kind wil doen/zien/meemaken..so be it
Dat is denk ik het verschil, wat ik ook al noemde. Ik zou aan de kant gaan voor 100 kinderen, maar gewoon niet voor hun ouders als zij zo laat komen, en dan per sé daar moeten staan in plaats van verderop langs de route.

En toen de officiele intocht in mijn woonplaats was, kwamen er ineens volksstammen op af, veel veel meer dan gewoonlijk. Logisch, maar dat doen ouders dan voornamelijk voor zichzelf, om de échte sint te zien. Gelovende kinderen maken daar toch niets meer van mee, behalve een helse drukte?
Als ik kinderen had gehad dan had ik dus gewoon niet naar de nationale intocht gegaan. Voor hun geen meerwaarde, en al die drukte lijkt me niets, en 1,5 uur blauwbekken ook niet, dus dan liever naar een 'gewone' intocht.
pi_89004057
Wij zjin afgelopen zaterdag ook naar Sinterklaas wezen kijken. Ik ga echt niet achteraan in de rij staan als ik 50 m eter verder gewoon vooraan kan staan, ik zoek dus altijd eenleeg plekje. Amber stond uiteraard vooraan, Tess zat in de wagen want als ik die los laat ben ik d'r kwijt. Ik heb zelf op mijn hurken naast de wagen gezeten, M en mijn moeder stonden achter ons. Naast ons, nou ja, schuin achter ons, stonden kinderen en die hebben we naar voren gehaald zodat ze wat konden zien.
Op een gegeven moment was er een (lange) man, met kind op zijn nek, en die ging pontificaal voor mijn moeder staan. Nou vindt mijn moeder dat op zich helemaal niet zo boeiend, maar ik vond het niet bepaald netjes.

Een paar weken geleden waren we bij K3, aan het einde mochten alle kinderen naar het podium toe om tekeningen en handjes te geven.. Het podium was behoorlijk hoog en de kinderen stonden allemaal in de verdrukking. Tja, dan neem ik dus wel mijn kind op mijn nek zodat ze niet geplet wordt. Er vroegen nog kindjes of ze er misschien door mochten maar op dat moment stond ik zelf helemaal klem, dus helaas.

Als er ergens gespeeld wordt ruimen we speelgoed altijd op, zelfs als er gezegd wordt "laat maar joh, doe ik straks wel".

Ik ben wel zo dat ik mijn mond open trek als iemand voorpiept. Ik vind het helemaal niet erg om te wachten maar als ik aan de beurt ben en iemand gaat voor dan zeg ik daar ook wat van.

Ik vindh et wel een interessant topic om te lezen. Soms ben ik dan misschien aso, maar over het algemeen ben ik volgens mij best netjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 09:51:04 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004094
Over voorkruipen gesproken... heel opvallend dat dat voornamelijk ouderen doen :o
pi_89004115
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".

wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 09:52:51 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89004136
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:52 schreef simmu het volgende:
heb ik wel een vraagje: wie zegt er hier allemaal netjes gedag tegen mensen op straat? gewoon: "goedemorgen" of "goedemiddag".

wij wel namelijk, maar ik merk dat dat volgens sommigen gewoonweg als raar bestempeld wordt. overigens deden we dat ook toen we in den haag zuidwest woonden hoor.
Hier is dat vrij normaal inderdaad :)
pi_89004149
quote:

Ik doe het regelmatig, maar vooral bij ouderen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:58:24 #123
5428 crew  miss_sly
pi_89004259
quote:

Nou, daar begin ik niet aan :o ik woon in een redelijk drukke winkelstraat, dan blijf ik bezig :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89004407
quote:
Op maandag 22 november 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Over voorkruipen gesproken... heel opvallend dat dat voornamelijk ouderen doen :o
haha k had dat laatst bij de bakker. k stond achteraan te wachten (want kind in wagen) e. voor mij was nog iemand. komt er een oudere vrouw aan, gaat bij de toonbank staan. en toen er gevraagd werd wie er aan de beurt was vond ze dat zij was.
toen heb k wel even wat gezegd. vind t niet erg om te wachten als k niet weet wie eerder is, maar dat was gewoon aso

en gedag zeggen doe k soms, maar vooral als iemand anders gedag zegt. ik snap t ook niet zo goed waarom dat zou moeten, althans ik heb er niet echt behoefte aan ofzo
pi_89004417
Ik groet in winkels wel, ik bedank ook of wens een fijn weekend. :Y
Maar ik zeg niet iedereen die ik tegenkom op het winkelcentrum gedag.
Daar heb ik dochterlief voor die dat bij iedereen doet :D

Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat je tegenwoordig bij het boodschappen doen echt binnen 2 minuten je tas in moet pakken en weg moet zijn.. Ik ben zeker nu met dikke buik erg traag.
En de hele rij maar zuchten :? Ik weet wel dat ik niet de snelste inpakker ben maar ach dan ben je 3 minuten extra van je leven kwijt.. :) Ik zie het probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')