en daar heb ik dus schijt aan! Ik doe het op mijn tempoquote:Op maandag 22 november 2010 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ik groet in winkels wel, ik bedank ook of wens een fijn weekend.![]()
Maar ik zeg niet iedereen die ik tegenkom op het winkelcentrum gedag.
Daar heb ik dochterlief voor die dat bij iedereen doet![]()
Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat je tegenwoordig bij het boodschappen doen echt binnen 2 minuten je tas in moet pakken en weg moet zijn.. Ik ben zeker nu met dikke buik erg traag.
En de hele rij maar zuchtenIk weet wel dat ik niet de snelste inpakker ben maar ach dan ben je 3 minuten extra van je leven kwijt..
Ik zie het probleem niet.
Dat zegt wat over je kindquote:Op maandag 22 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens pas echt opgevallen hoeveel lieve, enthousiaste mensen er zijn toen we een hond hadden! Ongelooflijk, ik ben nog nooit zo vaak begroet en aangesproken. Ineens had ik wandeldates en waren er allerlei mensen die wel op onze hond wilden passen. Met kind heb ik dat niet in die mate meegemaakt.
of over de hondquote:
Dat dus en ik houd helegaar niet van grotere honden dan mijn kleine toypoedel van 22 cm.quote:Op maandag 22 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens pas echt opgevallen hoeveel lieve, enthousiaste mensen er zijn toen we een hond hadden! Ongelooflijk, ik ben nog nooit zo vaak begroet en aangesproken. Ineens had ik wandeldates en waren er allerlei mensen die wel op onze hond wilden passen. Met kind heb ik dat niet in die mate meegemaakt.
Dat deed mijn slaperd laatst ook.quote:Op maandag 22 november 2010 15:49 schreef innepin het volgende:
Ah, een klaagtopic![]()
Wat al eerder gezegd is viel mij ook op: er is maar één keer iemand voor mij opgestaan in de tram toen ik hoogzwanger was, en dat was een Marokkaanse puberjongen. Doet idd wel wat met je vooroordelen.
Verder misschien overbodig om te zeggen, maar ik hoop dat alle moraalridders hier (sorry, bij gebrek aan beter woord) niet te ver doorslaan in "er iets van zeggen" als er asociaal gedrag vertoond wordt. Ik ben opgegroeid met een vader die daar bijzonder extreem in was en ik héb me toch geschaamd voor 'm, als hij zich weer eens voor een fietser-op-het-voetpad gooide bijvoorbeeld om vervolgens een preek van tien minuten te houden. Dat soort dingen. Kijk, je moet niet op het voetpad fietsen, zeker niet als er kleine kinderen lopen, maar dit was ook echt niet leuk.
/einde persoonlijk trauma
het kan erger: mijn schoonvader ging naast een fietser die haar hand niet uitstak rijden om dan door het raampje heen te gaan schreeuwen dat ze haar hand niet uitstak. desnoods een kwartier lang (en never mind de rij die dan achter hem ontstaat)quote:Op maandag 22 november 2010 15:49 schreef innepin het volgende:
Ah, een klaagtopic![]()
Wat al eerder gezegd is viel mij ook op: er is maar één keer iemand voor mij opgestaan in de tram toen ik hoogzwanger was, en dat was een Marokkaanse puberjongen. Doet idd wel wat met je vooroordelen.
Verder misschien overbodig om te zeggen, maar ik hoop dat alle moraalridders hier (sorry, bij gebrek aan beter woord) niet te ver doorslaan in "er iets van zeggen" als er asociaal gedrag vertoond wordt. Ik ben opgegroeid met een vader die daar bijzonder extreem in was en ik héb me toch geschaamd voor 'm, als hij zich weer eens voor een fietser-op-het-voetpad gooide bijvoorbeeld om vervolgens een preek van tien minuten te houden. Dat soort dingen. Kijk, je moet niet op het voetpad fietsen, zeker niet als er kleine kinderen lopen, maar dit was ook echt niet leuk.
/einde persoonlijk trauma
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminstequote:Op maandag 22 november 2010 18:11 schreef _Arual_ het volgende:Volgens mij is het 'kinderen die vragen worden overgeslagen.'
Ik weet wel een nieuw spreekwoord: kinderen die zeiken hebben het nakijken.quote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminste... zeuren en krijsen om iets is héél iets anders.
Ik vind het nogal wat dat zo'n vrouw meent dat haar kleinkind recht heeft op een worstje... Ligt nog altijd bij de slager zelf, toch? Tis een gunst, geen verplichting... Ik ga bij de AH toch ook niet vragen om gratis blokjes kaas om te proeven? 'k Zou het niet durven in ieder gevalquote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En dat vind ik juist zo'n onzinnige opmerking. Wanneer krijgen kinderen het dan wél? Als ze zonder iets te zeggen hebben zitten wachten? Ze mogen het toch gewoon netjes vragen juist? Die van mij wel tenminste... zeuren en krijsen om iets is héél iets anders.
Dat is dus het verschil tussen vragen (kijken of het mag) en zeiken (eisen dat je wat krijgt). Ik vind dat nogal een verschil, en bij optie nummer 1 zie ik zeker geen problemen. Optie 2 wel, dat vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat dat zo'n vrouw meent dat haar kleinkind recht heeft op een worstje... Ligt nog altijd bij de slager zelf, toch? Tis een gunst, geen verplichting... Ik ga bij de AH toch ook niet vragen om gratis blokjes kaas om te proeven? 'k Zou het niet durven in ieder geval
Nee precies, dat riep ik ook al op de eerste pagina.quote:Op maandag 22 november 2010 00:09 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet naar wat voor intochten jullie allemaal gaan hoor, maar ik heb nooit ergens echt last van, ja eens een buggy op je hielen of dat iemand op mn tenen staat, maar echt duw, prop en trekpartijen heb ík nog nooit meegemaakt, dat ik vooraan moet staan om mn kind te beschermen.
nou nee hoor, want mijn moeder klaagde vroeger al over de Sintocht.quote:Op maandag 22 november 2010 19:20 schreef sjak het volgende:
Haha, wat een topic. Ik krijg er echt "een vroeger was alles beter"- gevoel bij.
Ik ga maar snel weer weg hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |