abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89031400
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat zat ik me ook net te bedenken. Tot een bepaalde leeftijd snappen ze niet dat ze niet altijd een plakje wordt krijgen. Dan kun je nog zo je best doen om ze goed op te voeden, maar wat ze nog niet kunnen begrijpen, krijg je er met de beste opvoeding ter wereld echt nog niet in.
Sommige dingen hoeven ze toch ook niet te begrijpen? Als ze oud genoeg zijn om te snappen dat over worst beginnen bij de slager zorgt voor een lekker hapje maar dat beginnen over worst bij de groenteboer tot niets leidt, kunnen ze denk ik ook wel leren dat vragen wel worst oplevert en eisen niet. Dat kunnen ze thuis immers al leren wanneer ze een koekje willen. Vragen mag ik een koekje geeft (soms) een koekje en zeggen GEEF MIJ EEN KOEKJE NU geeft nooit een koekje. Is simpel genoeg om door te krijgen. Het waarom ontgaat ze misschien, maar dat doet er niet echt toe op dat moment...
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:59:23 #157
5428 crew  miss_sly
pi_89031710
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:54 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Sommige dingen hoeven ze toch ook niet te begrijpen? Als ze oud genoeg zijn om te snappen dat over worst beginnen bij de slager zorgt voor een lekker hapje maar dat beginnen over worst bij de groenteboer tot niets leidt, kunnen ze denk ik ook wel leren dat vragen wel worst oplevert en eisen niet. Dat kunnen ze thuis immers al leren wanneer ze een koekje willen. Vragen mag ik een koekje geeft (soms) een koekje en zeggen GEEF MIJ EEN KOEKJE NU geeft nooit een koekje. Is simpel genoeg om door te krijgen. Het waarom ontgaat ze misschien, maar dat doet er niet echt toe op dat moment...
Het ging erom dat een kind niet om een plakje worst zou mogen vragen. Als een slager plakjes worst geeft alle 10 de keren dat je er komt met je kind, is het voor dat kind niet meer dan normaal dat het de 11e keer ook zo zal zijn. Niet omdat het slecht opgevoed is, maar omdat het geen benul heeft dat het krijgen van een plakje worst bij de slager een extraatje is. Dus als het dan een plakje worst verwacht, is het ook niet gek dat het daarom dan vraagt. Daar zijn het kleine kinderen voor.

Het ging dus niet om het verschil tussen eisen en vragen, maar om vragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89031805
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging erom dat een kind niet om een plakje worst zou mogen vragen. Als een slager plakjes worst geeft alle 10 de keren dat je er komt met je kind, is het voor dat kind niet meer dan normaal dat het de 11e keer ook zo zal zijn. Niet omdat het slecht opgevoed is, maar omdat het geen benul heeft dat het krijgen van een plakje worst bij de slager een extraatje is. Dus als het dan een plakje worst verwacht, is het ook niet gek dat het daarom dan vraagt. Daar zijn het kleine kinderen voor.

dat zegtie toch :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89031849
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Het kind uit het voorbeeld schreeuwde toch 'geef mij een worstje'?
pi_89031921
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:00 schreef simmu het volgende:
dat zegtie toch :?
Zegt zij toch.

Waar ik op reageerde was dat het kind niet zou kunnen snappen dat het niet altijd een worstje krijgt en dus uit zn plaat kan gaan als het geen worstje krijgt. Volgens mij zou het van thuis al moeten weten dat je hoort te vragen en dat vragen ook betekent dat je iets niet altijd krijgt?
pi_89032022
oh, wacht, zo bedoel je. dat zo'n kind er gewoon helemaal niet om mag vragen. bedoel je zo? want dan ligt het er gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat hoor. dan kom je alweer op het terrein "opvoedkundige ervaringsexperts" :)

we zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat je krijsende peuterpubers niet klakkeloos hun zin moet gaan geven ;) onderschat genoemde peuterpubers trouwens niet: die zijn gehaaid genoeg om prima door te hebben dat mama of papa er niet is en dat zoiets bij oma wel lukt *)
pi_89032130
oh duh. die post was niet voor jou dipkip, maar voor miss_sly :)

ik snapte het gewoon niet goed. het is het oude principe van: je kan een kind leren dat het niet zomaar mag pakken uit de snoeppot, maar het draaien eromheen doet het toch wel ;)
pi_89032295
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:04 schreef simmu het volgende:
oh, wacht, zo bedoel je. dat zo'n kind er gewoon helemaal niet om mag vragen. bedoel je zo? want dan ligt het er gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat hoor. dan kom je alweer op het terrein "opvoedkundige ervaringsexperts" :)

we zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat je krijsende peuterpubers niet klakkeloos hun zin moet gaan geven ;) onderschat genoemde peuterpubers trouwens niet: die zijn gehaaid genoeg om prima door te hebben dat mama of papa er niet is en dat zoiets bij oma wel lukt *)
Hoe ik de discussie hier las was het eerst "een kind mag geen worstje eisen" en werd daarop gereageerd dat het wel logisch kan zijn bij een jong kindje dat het gaat schreeuwen / eisen / etcetera omdat het normaal altijd worst krijgt en nu ineens niet.

Maar een kindje zou ook als het jong is toch al wel kunnen snappen dat vragen niet betekent dat je altijd ook krijgt. Omdat het dat thuis ook niet altijd krijgt. Dan kan het nog wel lastig zijn om dat te extrapoleren naar de slager toe, maar dat is m.i. nou juist het moment waarop je als opvoeder tegen zo'n kind zegt dat het er bij hoort dat je niet altijd krijgt waar je om vraagt, net zoals thuis. Dus ja misschien hoort de reactie van het kind er wel bij als het net in die fase zit, maar dan vind ik het dus asociaal om als ouder daar niet op in te gaan. Die situatie moet je juist aangrijpen als opvoedmoment vind ik, dat maakt het verschil tussen asociaal en niet asociaal.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:10:21 #164
5428 crew  miss_sly
pi_89032314
Er was tenminste één persoon die vond dat kinderen uberhaupt niet mogen vragen en dat is gewoon niet altijd een reele eis. Dat was alles.
pi_89032633
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe ik de discussie hier las was het eerst "een kind mag geen worstje eisen" en werd daarop gereageerd dat het wel logisch kan zijn bij een jong kindje dat het gaat schreeuwen / eisen / etcetera omdat het normaal altijd worst krijgt en nu ineens niet.

Maar een kindje zou ook als het jong is toch al wel kunnen snappen dat vragen niet betekent dat je altijd ook krijgt. Omdat het dat thuis ook niet altijd krijgt. Dan kan het nog wel lastig zijn om dat te extrapoleren naar de slager toe, maar dat is m.i. nou juist het moment waarop je als opvoeder tegen zo'n kind zegt dat het er bij hoort dat je niet altijd krijgt waar je om vraagt, net zoals thuis. Dus ja misschien hoort de reactie van het kind er wel bij als het net in die fase zit, maar dan vind ik het dus asociaal om als ouder daar niet op in te gaan. Die situatie moet je juist aangrijpen als opvoedmoment vind ik, dat maakt het verschil tussen asociaal en niet asociaal.
kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. helaas is het concept (a)sociaal ontzettend perceptiegebonden. wij vinden zoiets gewoon een goed opvoedmoment waar je gewoon ff doorheen moet. een ander zegt: "rot op uit de supermarkt met zo'n krijsend kind" en opent een topic op fok ;)
pi_89032773
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Er was tenminste één persoon die vond dat kinderen uberhaupt niet mogen vragen en dat is gewoon niet altijd een reele eis. Dat was alles.
Dan las ik je verkeerd, sorry.

Dat vind ik een moeilijke. Als er hier bijvoorbeeld mensen langskomen met kinderen en die kinderen zeggen nogal assertief 'heb je snoep' dan voelt dat voor mij wel asociaal ja. Dan zit het hem vooral in de manier waarop. Ik heb vrienden die hun kinderen zo 'assertief' opvoeden, die zien dat als een belangrijke waarde om mee te geven. Als zij hier zijn zetten die kinderen bijvoorbeeld zomaar zelf de televisie en de playstation aan zonder te vragen. Ik vind dat niet netjes, de ouders vinden dat zelfredzaam.
pi_89032911
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef simmu het volgende:
kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. helaas is het concept (a)sociaal ontzettend perceptiegebonden. wij vinden zoiets gewoon een goed opvoedmoment waar je gewoon ff doorheen moet. een ander zegt: "rot op uit de supermarkt met zo'n krijsend kind" en opent een topic op fok ;)
Dat ligt volgens mij vooral aan hoe je over kinderen in het algemeen denkt. Ik heb niet eens kinderen maar ik wacht gerust wat langer in de rij als een moeder voor mij dr peuter toespreekt over dat je niet zomaar dingen mag pakken in de winkel en het terug laat leggen. Ik weet dat anderen zich kapot ergeren, maar ik zie het als iemand die investeert in onze maatschappij, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ieder mens is immers ooit kind geweest. Het is geen hobby zoals een hond hebben, zoals veel van de fokkers waar jij op duidt stellen. Iedereen heeft een aandeel in de opvoeding van de nieuwe generatie.
pi_89034629
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat ligt volgens mij vooral aan hoe je over kinderen in het algemeen denkt. Ik heb niet eens kinderen maar ik wacht gerust wat langer in de rij als een moeder voor mij dr peuter toespreekt over dat je niet zomaar dingen mag pakken in de winkel en het terug laat leggen. Ik weet dat anderen zich kapot ergeren, maar ik zie het als iemand die investeert in onze maatschappij, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ieder mens is immers ooit kind geweest. Het is geen hobby zoals een hond hebben, zoals veel van de fokkers waar jij op duidt stellen. Iedereen heeft een aandeel in de opvoeding van de nieuwe generatie.
hier verdien je gewoon een dikke vette :* op

*O*
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 22:54:05 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89034898
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat vind ik een moeilijke. Als er hier bijvoorbeeld mensen langskomen met kinderen en die kinderen zeggen nogal assertief 'heb je snoep' dan voelt dat voor mij wel asociaal ja. Dan zit het hem vooral in de manier waarop. Ik heb vrienden die hun kinderen zo 'assertief' opvoeden, die zien dat als een belangrijke waarde om mee te geven. Als zij hier zijn zetten die kinderen bijvoorbeeld zomaar zelf de televisie en de playstation aan zonder te vragen. Ik vind dat niet netjes, de ouders vinden dat zelfredzaam.
Fijn dat ouders dat zelfredzaam vinden, ik vind het ongepast. 'Heb je snoep' word door mij met 'Nee' beantwoord. En een tv die aangezet wordt zonder te vragen, gaat net zo hard weer uit. Mijn huis, mijn regels...
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Eens :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89036137
Zelfs priscil, 15 jaar oud, vraagt hier nog of de tv aan mag overdag. Ik heb altijd de radio aanstaan overdag dan ben ik lekker bezig. Ze zou niet snel zomaar de radio uitzetten en de tv aandoen zonder dat te vragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89036223
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:54 schreef Sjeen het volgende:
Fijn dat ouders dat zelfredzaam vinden, ik vind het ongepast. 'Heb je snoep' word door mij met 'Nee' beantwoord. En een tv die aangezet wordt zonder te vragen, gaat net zo hard weer uit. Mijn huis, mijn regels...
Tja, ik worstel daar dus wel eens mee. Met name als de ouders er bij zijn. Als ik op die kinderen pas weten ze dat ik strenger ben dan papa en mama en dan volgen ze vrij makkelijk mijn regels. Natuurlijk is er in het begin wel conflict geweest maar ze lijken dat vrij snel door te krijgen, dat het van mij gewoon niet mag. Maar met de ouders er bij is het heel verwarrend voor ze, omdat het dus ouders zijn die mij dan gaan 'aanvallen' en dan zelf alsnog de TV aandoen.

Ik ben het gewoon grondig oneens met hun opvoedstijl en als ik daar wat over zeg tegen ze krijg ik opmerkingen in de trant van 'dat is omdat jij zelf onzeker bent' of de eeuwige dooddoener 'wacht maar tot je zelf moeder bent'. Ik denk oprecht dat het niet goed is voor die kinderen en zij denken heel oprecht van wel. Ik heb het dus maar opgegeven waar zij bij zijn er tegen in te gaan, maar heb ze wel duidelijk gemaakt dat ik alleen oppas volgens mijn eigen regels. Daar moeten ze dan om lachen. Voor hun is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste in de wereld en dus vinden ze het goed voor een kind om een soort diep geloof te hebben dat het recht heeft op wat het wil hebben.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:52:51 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89042553
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Tja, ik worstel daar dus wel eens mee. Met name als de ouders er bij zijn. Als ik op die kinderen pas weten ze dat ik strenger ben dan papa en mama en dan volgen ze vrij makkelijk mijn regels. Natuurlijk is er in het begin wel conflict geweest maar ze lijken dat vrij snel door te krijgen, dat het van mij gewoon niet mag. Maar met de ouders er bij is het heel verwarrend voor ze, omdat het dus ouders zijn die mij dan gaan 'aanvallen' en dan zelf alsnog de TV aandoen.
Toch niet in jouw huis toch? :o
Als dat in mijn huis zou gebeuren zou het heel snel over zijn met de gezelligheid dan. :Y
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 november 2010 @ 09:19:12 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89042982
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Echt? Wat een lef... Die krijgen van mij dan net zo goed gezegd, mijn huis, mijn regels, mijn tv...
quote:
Ik ben het gewoon grondig oneens met hun opvoedstijl en als ik daar wat over zeg tegen ze krijg ik opmerkingen in de trant van 'dat is omdat jij zelf onzeker bent' of de eeuwige dooddoener 'wacht maar tot je zelf moeder bent'. Ik denk oprecht dat het niet goed is voor die kinderen en zij denken heel oprecht van wel. Ik heb het dus maar opgegeven waar zij bij zijn er tegen in te gaan, maar heb ze wel duidelijk gemaakt dat ik alleen oppas volgens mijn eigen regels. Daar moeten ze dan om lachen. Voor hun is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste in de wereld en dus vinden ze het goed voor een kind om een soort diep geloof te hebben dat het recht heeft op wat het wil hebben.
Dat recht hebben ze dan misschien bij hun ouders, prima. Maar in de echte wereld zullen zich toch echt moeten aanpassen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:34:46 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89043300
Als dat zelfvertrouwen zo groot zou zijn, dan zouden ze ook niet van hun stuk geslagen zijn als er een keer nee gezegd wordt. Nu weten ze niet dat het ook tot de mogelijkheden behoort en gaan ze er vanuit dat alles krijgen wat ze willen. Niet echt een realistische manier van opvoeden. Want juist een nee op de juiste manier kunnen incaseren zorgt voor zelfvertrouwen.
pi_89044998
Mooi gezegd,eindelijk iemand met wat realiteitszin. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:26:44 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89047919
ik zie niet in dat als kindjes NETJES om iets vragen het slecht is..
Arwen gaat altijd kassabonnetjes vragen :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_89048397
Ik was vandaag aan het boodschappen doen en moest ineens ontzettend naar de wc. Darmproblemen, en ja, dan moet je ineens, en de wc-sessie duurt dan soms even. Er was 1 wc. Ik zat net en toen kwam er een moeder en een kind aan, en ik hoorde haar zeggen: oh, hij is bezet. Kind zei dat ie erg nodig moest. Ik dacht nog, hm, sneu, maar ja, ik zit net ik moet ook erg nodig. Begint die moeder aan de deur te rammelen. Tja, mevrouw, hij is écht op slot. Kind begint het ook steeds benauwder te krijgen. Wederom erg sneu, dat meen ik echt, maar ja, ik kan ook nie heksen :@ .
Echt na slechts 5 seconden nog mee gerammel aan de deur, zegt ze: ja hallo, hallo, schiet eens op, mijn kind moet plassen. rammel rammel.
Ja sorry hoor, dat hoor ik ook wel, maar ik moest ook! Doe ik niet om te pesten, maar mijn nood was ook hoog. In plaats van dat je dan aan het personeel even wegens geval van nood de sleutel van het personeelstoilet vraagt, wat er pal naast lag... Nee, lekker een de deur raggen, dat versnelt de boel... o|O
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:06:22 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_89058023
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:18 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hier voel ik me aangesproken.
Ookal mogen ze het niet doen, toch gebeurt het zomaar ineens dat ze dat plomp vragen. En dan sta je daar met je goede gedrag en voornemens te denken: "Waar ben ik vergeten dat te zeggen?"

Even te verduidelijking:
Ik heb 2 jongens die als ze ergens zijn waar ze het naar hun zin hebben erg kunnen stuiteren (genen :') )en we proberen van tevoren zo goed mogelijk afspraken te maken. Ben best wel streng daarin en kan op andere ouders misschien zelfs een beetje betuttelend overkomen, maar ik ken ze een beetje en ze kunnen een versterkend effect op elkaar en overige kinderen hebben. Lollig eerst, maar dan die grenzen opzoeken. Dus duidelijkheid vooraf werkt meestal prima. Maar ik ben ook maar ik en soms vergeet ik dat te doen en dan krijg je die van die pijnlijke momenten.
Het zijn geen draken hoor, maar soms...

[ Bericht 24% gewijzigd door dutchie op 23-11-2010 17:15:10 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_89058579
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:06 schreef dutchie het volgende:
Hier voel ik me aangesproken.
Ookal mogen ze het niet doen, toch gebeurt het zomaar ineens dat ze dat plomp vragen. En dan sta je daar met je goede gedrag en voornemens te denken: "Waar ben ik vergeten dat te zeggen?"

Even te verduidelijking:
Ik heb 2 jongens die als ze ergens zijn waar ze het naar hun zin hebben erg kunnen stuiteren (genen :') )en we proberen van tevoren zo goed mogelijk afspraken te maken. Ben best wel streng daarin en kan op andere ouders misschien zelfs een beetje betuttelend overkomen, maar ik ken ze een beetje en ze kunnen een versterkend effect op elkaar en overige kinderen hebben. Lollig eerst, maar dan die grenzen opzoeken. Dus duidelijkheid vooraf werkt meestal prima. Maar ik ben ook maar ik en soms vergeet ik dat te doen en dan krijg je die van die pijnlijke momenten.
Het zijn geen draken hoor, maar soms...

Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt?
Dit gaat om oudere kinderen (8 en 11 jaar) en de ouders vinden het normaal dat ze dat zo vragen. Dat weet ik omdat ik met ze in discussie ben geweest daarover toen ik tegen ze zei dat ze alleen snoepjes krijgen als ze er netjes om vragen. En toen stonden ze me zo aan te gapen en de oudste zei we hadden het toch gevraagd. Zo van, we hebben het niet eens zelf gepakt.

Als het bij jou ook zo er aan toe gaat mag je je aangesproken voelen maar ik denk dat het bij jou om jongere kinderen gaat en dat je het niet aanmoedigt, toch?
pi_89058762
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Toch niet in jouw huis toch? :o
Als dat in mijn huis zou gebeuren zou het heel snel over zijn met de gezelligheid dan. :Y
Jazeker wel in mijn huis. De oudste heeft hier ook eens gelogeerd en die was vroeg wakker (6 uur 's ochtends, heb haar niet horen opstaan) en die is toen naar beneden gegaan en heeft alle computers aangezet in een poging te gaan internetten. Toen was ik er ook even goed klaar mee, want een van de computers heeft geen wachtwoord (ja dom ik weet het maar normaal logeren hier alleen baby's) dus ik schrok me kapot...
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:17:37 #181
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_89069257
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt?
Dit gaat om oudere kinderen (8 en 11 jaar) en de ouders vinden het normaal dat ze dat zo vragen. Dat weet ik omdat ik met ze in discussie ben geweest daarover toen ik tegen ze zei dat ze alleen snoepjes krijgen als ze er netjes om vragen. En toen stonden ze me zo aan te gapen en de oudste zei we hadden het toch gevraagd. Zo van, we hebben het niet eens zelf gepakt.

Als het bij jou ook zo er aan toe gaat mag je je aangesproken voelen maar ik denk dat het bij jou om jongere kinderen gaat en dat je het niet aanmoedigt, toch?
Ik highlighte de opmerking, omdat het wel iets is wat bij meer mensen voorkomt. En dat hierdoor soms mensen al gauw afgeschilderd worden als asociaal. Maar 'we' doen dus wel ons best.

Persoonlijk denk ik dat de aso's waar hier over praten de bekende minderheid is die het voor de rest verziekt. Er zijn er meer die het niet doen, maar dat vinden we normaal. Het valt altijd op als iemand zich anders gedraagt als de rest. Het probleem met de aso's is meer dat de mensen erom heen er bijna niet tegen in durven te gaan. Er zijn hier duidelijk een paar uitzonderingen. Maar geloof me, in het echt durft niemand er wat van te zeggen. Alleen achter de rug.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:35:04 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89070412
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:25 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Jazeker wel in mijn huis. De oudste heeft hier ook eens gelogeerd en die was vroeg wakker (6 uur 's ochtends, heb haar niet horen opstaan) en die is toen naar beneden gegaan en heeft alle computers aangezet in een poging te gaan internetten. Toen was ik er ook even goed klaar mee, want een van de computers heeft geen wachtwoord (ja dom ik weet het maar normaal logeren hier alleen baby's) dus ik schrok me kapot...
Ja, dat snapte ik ook wel, zonder de ouders. En ik kan me voorstellen dat ze dat doen als ze idd niet beter weten. Dan is het aan jou om de grenzen bij jou thuis duidelijk te maken.

Maar ik dacht dat die ouders jouw grenzen en regels niet respecteerden, in JOUW huis. En als dat zo zou zijn zou ik daar dus echt een enorm probleem mee hebben.
Ervanuitgaande dat dat geen al te achterlijke regels zijn. ;)
pi_89072936
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:17 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik highlighte de opmerking, omdat het wel iets is wat bij meer mensen voorkomt. En dat hierdoor soms mensen al gauw afgeschilderd worden als asociaal. Maar 'we' doen dus wel ons best.

Persoonlijk denk ik dat de aso's waar hier over praten de bekende minderheid is die het voor de rest verziekt. Er zijn er meer die het niet doen, maar dat vinden we normaal. Het valt altijd op als iemand zich anders gedraagt als de rest. Het probleem met de aso's is meer dat de mensen erom heen er bijna niet tegen in durven te gaan. Er zijn hier duidelijk een paar uitzonderingen. Maar geloof me, in het echt durft niemand er wat van te zeggen. Alleen achter de rug.
Mwoh, ik ben er vrij goed in om mijn punt op een beleefde manier te maken tegen zo iemand, maar zoals ik al zei je krijgt ofwel een lege blik ofwel een grote bek.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89076101
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat snapte ik ook wel, zonder de ouders. En ik kan me voorstellen dat ze dat doen als ze idd niet beter weten. Dan is het aan jou om de grenzen bij jou thuis duidelijk te maken.

Maar ik dacht dat die ouders jouw grenzen en regels niet respecteerden, in JOUW huis. En als dat zo zou zijn zou ik daar dus echt een enorm probleem mee hebben.
Ervanuitgaande dat dat geen al te achterlijke regels zijn. ;)
Dat is ook zo. De kinderen zetten de tv aan toen ze hier met zn allen op visite waren. Ik zette hem uit en zei "We gaan nu geen tv kijken, want we zitten gezellig te praten. Ik heb wel spelletjes voor jullie en tekenspullen, of jullie mogen in de tuin gaan spelen met de basketbal." Toen pakte de moeder de afstandsbediening terug op van de salontafel, klikte de tv aan en zei "anders blijven ze maar zeuren". Daar heb ik ze later op aangesproken, ook vanuit het standpunt van ik ben de oppas dus als je dan er tegen in gaat wat ik zeg dan heb ik meer met ze te stellen volgende keer dat ik oppas en is het weer van "maar van mama mogen we tot twaalf uur opblijven hoooor". En toen was het dus zelfredzaamheid blabla jij bent nog geen moeder. Toen heb ik ze een tijdje niet uitgenodigd :X
  woensdag 24 november 2010 @ 08:48:15 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89082866
Dat kan ik me goed voorstellen, Dipkip. Er ligt een grens.

@Dutchie, het feit dat je je aangesproken voelt, zegt al genoeg. Ik neem ook aan dat je op dat moment ook meteen ingrijpt en iets zegt in de trant van: "zo vraag je dat niet" of zelfs "dat vraag niet". Vroeger was de spreuk: kinderen die vragen, worden overgeslagen zo ongeveer heilig in ons huis met betrekking tot snoep en koekjes.

Rammelen aan een deur wanneer een klein kind moet plassen is niet handig. Daar schiet niemand iets mee op..... was ze wel nog op tijd met plassen, of was het kwaad al geschied toen jij klaar was?
  woensdag 24 november 2010 @ 08:49:46 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082902
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat is ook zo. De kinderen zetten de tv aan toen ze hier met zn allen op visite waren. Ik zette hem uit en zei "We gaan nu geen tv kijken, want we zitten gezellig te praten. Ik heb wel spelletjes voor jullie en tekenspullen, of jullie mogen in de tuin gaan spelen met de basketbal." Toen pakte de moeder de afstandsbediening terug op van de salontafel, klikte de tv aan en zei "anders blijven ze maar zeuren". Daar heb ik ze later op aangesproken, ook vanuit het standpunt van ik ben de oppas dus als je dan er tegen in gaat wat ik zeg dan heb ik meer met ze te stellen volgende keer dat ik oppas en is het weer van "maar van mama mogen we tot twaalf uur opblijven hoooor". En toen was het dus zelfredzaamheid blabla jij bent nog geen moeder. Toen heb ik ze een tijdje niet uitgenodigd :X
:o WTF!!!!
Ik zou die mama verteld hebben dat ook zij dat dan netjes aan jou kan vragen en dat het iig op deze manier al helemaal niet gebeurde.
Damn zeg! :o :X
pi_89083816
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o WTF!!!!
Ik zou die mama verteld hebben dat ook zij dat dan netjes aan jou kan vragen en dat het iig op deze manier al helemaal niet gebeurde.
Damn zeg! :o :X
wat zij zegt!
Wat een brutaliteit van die moeder zeg! Die zou je toch een corrigerend tikje op haar vingers geven oO/
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89084009
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:48 schreef chacama het volgende:

Rammelen aan een deur wanneer een klein kind moet plassen is niet handig. Daar schiet niemand iets mee op..... was ze wel nog op tijd met plassen, of was het kwaad al geschied toen jij klaar was?
Nou, het gekke was, ze stonden er niet meer, en waren ook niet op de personeelswc. Wellicht in de bosjes...?

Over piesen gesproken, ik zag eens in de efteling een moeder die haar zoontje van ik gok een jaar of 2 in de plantenbakken van het terras van het restaurant liet piesen. Echt, wft? Dat restaurant heeft toch gewoon een wc?! Heel het terras zat er verbouwereerd naar te kijken. Echt, hoe komt het in je op?!
Zelfde heb ik een keer gezien in Rotterdam, midden op de dag, vlak voor de Hema. Stond een moeder haar ongeveer 3 jarige zoon in de put te laten piesen. Je zal maar geen 20 ct voor de wc uit willen geven he... Maar het ergst vind ik nog dat je je kind een soort te kakken (hihi) zet. Niemand die langs loopt kent het kind waarschijnlijk, maar ik vind het eigenlijk ronduit schandalig tegenover het kind.
pi_89084247
Uiteraard is er in OUD geen enkele ouder te vinden die aan dit beeld voldoet _O-
pi_89084385
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:38 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou, het gekke was, ze stonden er niet meer, en waren ook niet op de personeelswc. Wellicht in de bosjes...?

Over piesen gesproken, ik zag eens in de efteling een moeder die haar zoontje van ik gok een jaar of 2 in de plantenbakken van het terras van het restaurant liet piesen. Echt, wft? Dat restaurant heeft toch gewoon een wc?! Heel het terras zat er verbouwereerd naar te kijken. Echt, hoe komt het in je op?!
Zelfde heb ik een keer gezien in Rotterdam, midden op de dag, vlak voor de Hema. Stond een moeder haar ongeveer 3 jarige zoon in de put te laten piesen. Je zal maar geen 20 ct voor de wc uit willen geven he... Maar het ergst vind ik nog dat je je kind een soort te kakken (hihi) zet. Niemand die langs loopt kent het kind waarschijnlijk, maar ik vind het eigenlijk ronduit schandalig tegenover het kind.
Ik herinner me een draadje op Ouders Online jaren terug waar een moeder te horen kreeg dat ze in de winkel (Blokker? Hema?) uit principe geen kleuters meer op de WC toelieten en dat die moeder toen uit protest haar dochtertje pal voor de deur de sluizen open liet zetten :X
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89084422
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik herinner me een draadje op Ouders Online jaren terug waar een moeder te horen kreeg dat ze in de winkel (Blokker? Hema?) uit principe geen kleuters meer op de WC toelieten en dat die moeder toen uit protest haar dochtertje pal voor de deur de sluizen open liet zetten :X
Bij Zeeman mag het ook niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89084500
Er is toch meestal wel een mc donalds ofzo...
pi_89084578
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hmm das ook wel raar dan. Al snap ik dat een winkel niet hun personeelswc beschikbaar stelt. Of nou ja, daar zou ik me in kunnen vinden. Maar een hema (met restaurant dus in dit geval) heeft altijd 'openbare' toiletten, net als de v&d en inderdaad de macdonalds is meestal ook vrij toegankelijk.

En dit was midden in Rotterdam centrum he, dus naast de hema, met toiletten, maar de v&d, burger king en de mac lagen op nog geen minuut afstand...
pi_89084727
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:57 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hmm das ook wel raar dan. Al snap ik dat een winkel niet hun personeelswc beschikbaar stelt. Of nou ja, daar zou ik me in kunnen vinden. Maar een hema (met restaurant dus in dit geval) heeft altijd 'openbare' toiletten, net als de v&d en inderdaad de macdonalds is meestal ook vrij toegankelijk.

En dit was midden in Rotterdam centrum he, dus naast de hema, met toiletten, maar de v&d, burger king en de mac lagen op nog geen minuut afstand...
Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook nooit zo oplossen. Desnoods halen we ff een lullig ijsje bij de Mac om daar op de WC te mogen.
pi_89084884
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook nooit zo oplossen. Desnoods halen we ff een lullig ijsje bij de Mac om daar op de WC te mogen.
Nee dat begreep ik ;)
Maar ik zou ook liever een ijsje kopen inderdaad als het toilet alleen voor klanten is, of gewoon even 25 cent betalen. Dat hoort er nou eenmaal bij. En ik zou ook gewoon regelmatig naar de wc gaan met een peuter, om te voorkomen dat ie ineens op springen staat, en je dan dus echt niet verder komt dan een put in een winkelstraat...
pi_89085060
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nee dat begreep ik ;)
Maar ik zou ook liever een ijsje kopen inderdaad als het toilet alleen voor klanten is, of gewoon even 25 cent betalen. Dat hoort er nou eenmaal bij. En ik zou ook gewoon regelmatig naar de wc gaan met een peuter, om te voorkomen dat ie ineens op springen staat, en je dan dus echt niet verder komt dan een put in een winkelstraat...
nja, ervaring met broertje heeft mij geleerd dat die tactiek niet altijd werkt :N ventje moest altijd op elke straathoek. ook alstie net 5 minuten geleden geweest was (5x achter elkaar). maar goed: wij kwamen dus meestal niet verder dan de v&d :+
  woensdag 24 november 2010 @ 12:14:23 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89089290
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat doe jij dan als je bijvoorbeeld in een supermarkt loopt en de kleine moet heel nodig naar de wc? En er is geen Mac in de buurt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89089383
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat doe jij dan als je bijvoorbeeld in een supermarkt loopt en de kleine moet heel nodig naar de wc? En er is geen Mac in de buurt?
Heb je dan niet gewoon een persoonlijk probleem, aangezien de supermarkt geen toiletten bezit?
  woensdag 24 november 2010 @ 12:19:25 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89089499
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb je dan niet gewoon een persoonlijk probleem, aangezien de supermarkt geen toiletten bezit?
Geen idee. Ik woon in Duitsland en daar doen supermarkten niet zo moeilijk als een klein kindje dringend naar de wc moet.
pi_89089572
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geen idee. Ik woon in Duitsland en daar doen supermarkten niet zo moeilijk als een klein kindje dringend naar de wc moet.
En wat als ze wel 'moeilijk' zouden doen? Jij laat toch ook niet Jan en alleman gebruik maken van je toilet?
pi_89089686
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:11 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, ervaring met broertje heeft mij geleerd dat die tactiek niet altijd werkt :N ventje moest altijd op elke straathoek. ook alstie net 5 minuten geleden geweest was (5x achter elkaar). maar goed: wij kwamen dus meestal niet verder dan de v&d :+
Klopt, veel peuters (en kleuters) hebben gewoon een nogal onvoorspelbaar sproeipatroon. Kun je als ouders echt weinig aan doen. Daarnaast, hoeveel volwassenen hebben niet opeens ergens paars aan staan lopen omdat ze ineens aan de race raakten?
pi_89089746
Al ga ik thuis nog naar de wc, zodra ik de auto uitstap moet ik altijd plassen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:25:50 #203
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89089775
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En wat als ze wel 'moeilijk' zouden doen? Jij laat toch ook niet Jan en alleman gebruik maken van je toilet?
Dat is een hypothetische vraag en derhalve niet te beantwoorden. Mijn kinderen kunnen hun plas tegenwoordig prima ophouden. En vroeger is hen nooit een wc geweigerd.
pi_89089829
het moeilijk doen over toiletgebruik komt voort uit het feit dat heel veel overvallen op winkels op die manier gepleegd worden, iemand vraagt of hij naar t toilet mag, al dan niet met excuus-kind, laat iemand door de achterdeur binnen of kijkt eens goed waar de kluis staat enz.
Ik kan me goed voorstellen dat winkeliers, zeker de kleinere, er dus niet meer aan beginnen. Supermarkten hebben vaak een klanten-toilet.

/offtopic
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89089895
Als er iemand bij mij zou aanbellen in hoge nood mag die echt wel gebruik maken van mijn toilet. Waarom niet?
pi_89089941
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:28 schreef Ticootje het volgende:
Als er iemand bij mij zou aanbellen in hoge nood mag die echt wel gebruik maken van mijn toilet. Waarom niet?
En wat als dat elke dag meerdere keren gebeurt? Want zo is het voor winkels. Je zou het bijhoorlijk snel, bijhoorlijk zat zijn.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:29:48 #207
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89089949
Herkenbaar -O-

Op mijn werk vroeg een moeder of haar kindje naar de wc mocht, want het moest zo nodig. Nou, sorrry, maar nee. Dat mag niet van mijn baas en ook niet van de wet, laat staan dat we tijd hebben om met iedereen naar de wc te lopen. Klaar. Mevrouw boos, ik had geen medeleven, wat nu als 't kind in de broek plast? Blabla.

Nou, nogmaals uitgelegd dat het niet mag en waarom het niet mag. Werd ze nog bozer en ging ze schelden en dreigen en bla bla ;( En toen, uit het niets, pakt ze d'r kind, doet z'n broek open en laat het kind midden in de winkel plassen :o Nou, ik had het niet meer en m'n baas ook niet. Mevrouw heeft mogen dweilen en heeft een winkel verbod.

Ouders met kinderen :r
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_89089991
En je wilt niet weten hoe een (klanten) toilet er na een dag uitziet, écht de poep zit aan de muren. Ook daarom willen veel winkels geen klanten meer op het toilet. Bij ons is daarom zelfs het klanten toilet geschrapt./ook-offtopic
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:30:56 #209
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090009
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef huuphuup het volgende:
het moeilijk doen over toiletgebruik komt voort uit het feit dat heel veel overvallen op winkels op die manier gepleegd worden, iemand vraagt of hij naar t toilet mag, al dan niet met excuus-kind, laat iemand door de achterdeur binnen of kijkt eens goed waar de kluis staat enz.
Ik kan me goed voorstellen dat winkeliers, zeker de kleinere, er dus niet meer aan beginnen. Supermarkten hebben vaak een klanten-toilet.

/offtopic
Dat is niet het enige. Het mág gewoon niet. Voor openbare toiletten moet je een vergunning hebben en die heeft de gemiddelde winkel niet.
pi_89090105
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En wat als dat elke dag meerdere keren gebeurt? Want zo is het voor winkels. Je zou het bijhoorlijk snel, bijhoorlijk zat zijn.
Tja, ik heb een vader en een oma met chronische darmproblemen. Dat kan opeens helemaal mis zijn en als die moeten dan is er geen houden aan. Dus ja als er meerdere keren per dag aangebeld zou worden zou ik gewoon open blijven doen. Hoe gênant is het als volwassenen om je broek vol te schijten...
pi_89090182
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tja, ik heb een vader en een oma met chronische darmproblemen. Dat kan opeens helemaal mis zijn en als die moeten dan is er geen houden aan. Dus ja als er meerdere keren per dag aangebeld zou worden zou ik gewoon open blijven doen. Hoe gênant is het als volwassenen om je broek vol te schijten...
Tuurlijk schat :')
  woensdag 24 november 2010 @ 12:37:47 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090274
Zie hier een paar mooie voorbeelden van verdraagzaamheid aan de ene kant en asociaal gedrag aan de andere kant, waar het topic dus eigenlijk over ging :+
pi_89090278
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Tuurlijk schat :')
Dan niet.
pi_89090305
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Zie hier een paar mooie voorbeelden van verdraagzaamheid aan de ene kant en asociaal gedrag aan de andere kant, waar het topic dus eigenlijk over ging :+
Verdraagzaamheid _O-
  woensdag 24 november 2010 @ 12:40:44 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090406
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Verdraagzaamheid _O-
Licht eens toe?
  woensdag 24 november 2010 @ 12:40:47 #216
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090409
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik voor de zoveelste keer wordt aangereden door een mama die perse in alle haast met de auto haar kwakje op moet halen, daalt mijn verdraagzaamheid heel snel tot het nulpunt :D
pi_89090455
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Licht eens toe?
Verdraagzaamheid komt van twee kanten. Wat ik hier lees is dat winkels maar moeten verdragen dat koters moeten piesen. De kant dat ouders maar moeten verdragen dat de wereld niet 100% voor hun is gebouwt is ver te zoeken :)
  woensdag 24 november 2010 @ 12:42:46 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090489
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als ik voor de zoveelste keer wordt aangereden door een mama die perse in alle haast met de auto haar kwakje op moet halen, daalt mijn verdraagzaamheid heel snel tot het nulpunt :D
:D Want andere mensen hebben natuurlijk nooit haast en maken geen ongelukken :D
mijn man is gisteren net toevallig aangereden door een kinderloze? vrachtwagenchauffeur
pi_89090539
Of van die jongelui die net hun rijbewijs hebben en heel stoer met 50 door een woonwijk blazen.
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 12:44:25 #220
43556 miss_dynastie
pi_89090541
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is niet het enige. Het mág gewoon niet. Voor openbare toiletten moet je een vergunning hebben en die heeft de gemiddelde winkel niet.
Wat een fraaie poging om je eruit te lullen als winkelier, eerlijk is eerlijk. Nou maar bidden dat je nooit een jurist als klant krijgt en alles blijft oké O+
  woensdag 24 november 2010 @ 12:44:50 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090564
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:D Want andere mensen hebben natuurlijk nooit haast en maken geen ongelukken :D
mijn man is gisteren net toevallig aangereden door een kinderloze? vrachtwagenchauffeur
Waar zeg ik dat? :D
  woensdag 24 november 2010 @ 12:44:56 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_89090567
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een fraaie poging om je eruit te lullen als winkelier, eerlijk is eerlijk. Nou maar bidden dat je nooit een jurist als klant krijgt en alles blijft oké O+
Want je bent verplicht een koter naar de WC te laten gaan? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_89090587
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

GMTA :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:45:36 #224
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090599
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:41 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Verdraagzaamheid komt van twee kanten. Wat ik hier lees is dat winkels maar moeten verdragen dat koters moeten piesen. De kant dat ouders maar moeten verdragen dat de wereld niet 100% voor hun is gebouwt is ver te zoeken :)
Ik vind dat jij voor een docent bar weinig empathie toont. En ja, verdaagzaamheid komt van 2 kanten. En begrijp me goed, ik heb helemaal geen softe mama ( :') eerder het tegendeel) maar de onverdraagzaamheid jegens kinderen loopt de spuitgaten uit. Ja, dat hebben ouders deels aan zichzelf te danken (leve de over-assertieve papa"s en mama"s), maar voor het grootste gedeelte niet.
pi_89090600
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat wilde ik echt net plaatsen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:46:24 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090625
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Euh... Niet om het een of ander, maar een winkel is een privé gebied, waar de eigenaar van de winkel dus de baas is en beslist. Niet naar de WC is niet naar de WC, knappe jurist die daar wat aan wil doen.

Dikke vinger naar die jurist dus ^O^ Die overigens best bij mij als jurist/winkelier langs mag komen :7
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 12:46:30 #227
43556 miss_dynastie
pi_89090630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar zwaaien met de wet is natuurlijk gelul, in deze. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wil hebben, punt.
pi_89090672
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar zwaaien met de wet is natuurlijk gelul, in deze. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wil hebben, punt.
Dat laatste kan je zelf toch ook wel bedenken dat een winkelier daar niet op zit te wachten?
  woensdag 24 november 2010 @ 12:48:15 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090679
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dat zo? :D Zoek het maar eens na.
pi_89090687
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind dat jij voor een docent bar weinig empathie toont. En ja, verdaagzaamheid komt van 2 kanten. En begrijp me goed, ik heb helemaal geen softe mama ( :') eerder het tegendeel) maar de onverdraagzaamheid jegens kinderen loopt de spuitgaten uit. Ja, dat hebben ouders deels aan zichzelf te danken (leve de over-assertieve papa"s en mama"s), maar voor het grootste gedeelte niet.
Oh, jij wil helemaal niet mijn mening horen waarom ouders dat 100% aan zichzelf te danken hebben. Maar daar gaat het niet om. Als ik dit topic lees, zie ik 0,0 ouders zeggen dat ze begrip voor de andere kant hebben. Daarintegen zijn er hier ook vreemd genoeg in heel OUD geen enkele ouders te vinden die voldoen aan het beeld dat in de OP wordt geschetst. Vreemd genoeg, blijkbaar zijn al die uitzonderingsgevallen hier op FOK te vinden! WOW!
  woensdag 24 november 2010 @ 12:48:47 #231
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89090692
Ik vind aan de deur van de wc rammelen ongeacht wie het doet eigenlijk erg onbeschoft. Als iemand lang op de wc zit kan je hoogstens even kloppen om te vragen of alles okee is, maar aan de deur rammelen vind ik echt aso :o.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_89090760
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind aan de deur van de wc rammelen ongeacht wie het doet eigenlijk erg onbeschoft. Als iemand lang op de wc zit kan je hoogstens even kloppen om te vragen of alles okee is, maar aan de deur rammelen vind ik echt aso :o.
Ik vraag hier standaard als m zit of ik de rioolontstoppingscentrale moet bellen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:51:20 #233
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090794
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh, jij wil helemaal niet mijn mening horen waarom ouders dat 100% aan zichzelf te danken hebben. Maar daar gaat het niet om. Als ik dit topic lees, zie ik 0,0 ouders zeggen dat ze begrip voor de andere kant hebben. Daarintegen zijn er hier ook vreemd genoeg in heel OUD geen enkele ouders te vinden die voldoen aan het beeld dat in de OP wordt geschetst. Vreemd genoeg, blijkbaar zijn al die uitzonderingsgevallen hier op FOK te vinden! WOW!
Nee, ouders hebben het niet 100% aan zichzelf te danken. De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt. Maar nuance is een vies woord op Fok!, dus ik ga maar weer eens aan het werk.
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 november 2010 @ 12:51:21 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89090796
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vraag hier standaard als m zit of ik de rioolontstoppingscentrale moet bellen.
Da's thuis he, toch anders... Ik kreeg gevraagd 'Zit u soms te poepen?', had net de deur achter me dichgetrokken :o :')
  woensdag 24 november 2010 @ 12:51:28 #235
14746 k_i_m
pi_89090802
:D. Maar dan zit er niet een vreemd iemand op het toilet he?
In my life
Why do I smile
pi_89090822
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, ouders hebben het niet 100% aan zichzelf te danken. De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt. Maar nuance is een vies woord op Fok!, dus ik ga maar weer eens aan het werk.
Zoals ik zei, die mening hou ik nu voor me. Daar gaat het nu niet om.
pi_89090854
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Da's thuis he, toch anders... Ik kreeg gevraagd 'Zit u soms te poepen?', had net de deur achter me dichgetrokken :o :')
Ik vraag wel of hij dat niet lekker op z'n werk kan doen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:53:16 #238
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89090868
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

want Fokouders zijn perfect en hun blagen zullen nooit de hele wc ondersmeren met stront :{w
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_89090884
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:51 schreef Tinkepink het volgende:
De waarheid ligt altijd in het midden. Ik geloof niet in het feit dat de volledige "schuld" bij een partij ligt.
Onzin. Dus als een meisje een kort rokje draagt is zij zelf schuldig als ze verkracht wordt?
  woensdag 24 november 2010 @ 12:54:52 #240
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89090931
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef Samzz het volgende:
Herkenbaar -O-

Op mijn werk vroeg een moeder of haar kindje naar de wc mocht, want het moest zo nodig. Nou, sorrry, maar nee. Dat mag niet van mijn baas en ook niet van de wet, laat staan dat we tijd hebben om met iedereen naar de wc te lopen. Klaar. Mevrouw boos, ik had geen medeleven, wat nu als 't kind in de broek plast? Blabla.

Nou, nogmaals uitgelegd dat het niet mag en waarom het niet mag. Werd ze nog bozer en ging ze schelden en dreigen en bla bla ;( En toen, uit het niets, pakt ze d'r kind, doet z'n broek open en laat het kind midden in de winkel plassen :o Nou, ik had het niet meer en m'n baas ook niet. Mevrouw heeft mogen dweilen en heeft een winkel verbod.

Ouders met kinderen :r
:o Niet! Wat erg! :X
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_89090941
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:

[..]

Onzin. Dus als een meisje een kort rokje draagt is zij zelf schuldig als ze verkracht wordt?
Wel als ze net een banaan eet. Dat is gewoon uitdagen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:55:11 #242
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89090946
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:

[..]

tuurlijk, dat had ze kunnen verwachten. Ik pleit voor unisex tuinbroeken :7
  woensdag 24 november 2010 @ 12:55:27 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89090952
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een vergelijking :D
Maar waar er twee ruzien hebben er twee schuld.

Nog even @stbabylon: eerder in het topic zeg ik een aantal malen hetzelfde als jij nu.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:56:12 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89090978
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:54 schreef missbehavin het volgende:

[..]

:o Niet! Wat erg! :X
Mja, toch wel :) Een mama die niet kon snappen dat wij het niet toelieten. Overigens waren alle mama's het met haar eens, tot ze haar kind liet plassen :+
pi_89090981
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Dan liever boerka's. Dus niks geen verbod, maar een draagplicht.
pi_89090997
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nog even @stbabylon: eerder in het topic zeg ik een aantal malen hetzelfde als jij nu.
Maar jij bent niet zo'n aso moeder zoals geschetst wordt in de OP. Toch? Natuurlijk niet, want die moeders herkennen zichzelf niet.

Edit: mijn excuses, daarmee impliceer ik niet dat jij wel zo'n moeder bent. Alleen dat ik het vreemd vind dat er hier geen enkele moeder is die zich daarin herkent, dat er hier wellicht ook moeders (niet perse jij) rondlopen die zich wel zo gedragen, maar niemand heeft dat van zichzelf door. Net zoals de: mijn kind doet zoiets niet- opmerking.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:57:02 #247
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091005
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

niet mee eens :N ouders zijn vaak asociaal als het om hun kinderen gaat, want hun kind moet maar eens achteraan staan, of wachten, of iets niet krijgen! :o
  woensdag 24 november 2010 @ 12:57:03 #248
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89091006
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

_O_
pi_89091014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:

Jij stelt anders dat de waarheid altijd in het midden ligt. En dat is pertinente onzin.
pi_89091021
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat moet er ook komen voor vrouwen met snor.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:57:37 #251
14746 k_i_m
pi_89091027
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

want Fokouders zijn perfect en hun blagen zullen nooit de hele wc ondersmeren met stront :{w
Kan gebeuren, maar het is dan wel zo netjes als je het ook zelf weer even opruimt.
In my life
Why do I smile
  woensdag 24 november 2010 @ 12:57:42 #252
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091029
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:

[..]

ja, maar dan ook allemaal in 1 kleur! :7
  woensdag 24 november 2010 @ 12:58:01 #253
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091039
Mijn baas is nog zo coulant dat hij in hoge uitzondering kindjes bij ons laat plassen.
Maar dan zijn de ouders weer verontwaardigd als ik zeg dat ik wel met ze meeloop, en zij dus even in de winkel moeten blijven.

Gek toch, dat we volwassenen niet zomaar zonder toezicht in ons magazijn, bij de kluis, laten :')
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 24 november 2010 @ 12:58:10 #254
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89091046
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar jij bent niet zo'n aso moeder zoals geschetst wordt in de OP. Toch? Natuurlijk niet, want die moeders herkennen zichzelf niet.
Volgens mij zeg ik eerder in het topic iets dergelijks als dat wat voor de een asociaal is, dat voor de ander juist het tegendeel is. Dus waarschijnlijk benm ik ook een asociaal stuk vreten ja. Maar nu moet ik echt naar een klant. Doei.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:58:43 #255
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89091063
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Techno het volgende:

[..]

Wel fijn voor die bad hair days :Y)
  woensdag 24 november 2010 @ 12:59:12 #256
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89091076
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik eerder in het topic iets dergelijks als dat wat voor de een asociaal is, dat voor de ander juist het tegendeel is. Dus waarschijnlijk benm ik ook een asociaal stuk vreten ja. Maar nu moet ik echt naar een klant. Doei.
Ben je wel eerst naar de wc geweest?
pi_89091086
De ouders van tegenwoordig zijn praktisch stuk voor stuk asociaal.
Nog even snel met kind en al het rode voetgangerslicht mee pakken, grote bekken overal, en inderdaad de ikke-ikke mentaliteit.

En dat moet dan kinderen opvoeden, nou dat zal een fijne generatie worden. :')
  woensdag 24 november 2010 @ 12:59:32 #258
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091088
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Kan gebeuren, maar het is dan wel zo netjes als je het ook zelf weer even opruimt.
ja, en uiteindelijk staat een of ander zaterdaghulpje de stront van de muren te krabben, want geen enkele ouder geeft toe dat zijn/haar gedrocht zoiets doet :N
  woensdag 24 november 2010 @ 12:59:39 #259
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091092
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja nee, je gaat toch niet het toilet van een ander schoonmaken? :{w

Het gros van de mensen laat zelf het (openbare) toilet al smerig achter, denk je nou werkelijk dat ze de zooi achter hun kind opruimen? :')
pi_89091109
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Dat moet er ook komen voor vrouwen met snor.
Voor alle vrouwen natuurlijk. Dus ook geen uitzonderingen op de regel.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:00:22 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89091125
Nou ja, ik ga niet zeggen dat het nooit gebeurd is, maar over het algemeen kon ik het wel zo uitkienen dat ik op tijd een pitsstop maakte.
En áls ze dan moesten en het kon niet, maar even ophouden. Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet in elke winkel kunt plassen eigenlijk. Over het algemeen ben je toch redelijk snel bij een openbaar toilet. dus zelf vinger aan de pols, zo nu en dan vragen of er geplast moet worden, en vertellen vóór je de winkel ingaat dat het daar dus niet gaat. Tja, je weet dat je met zindelijkheidstraining bezig bent, dus dan daar rekening mee houden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:01:13 #262
14746 k_i_m
pi_89091151
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Yuki het volgende:
Mijn baas is nog zo coulant dat hij in hoge uitzondering kindjes bij ons laat plassen.
Maar dan zijn de ouders weer verontwaardigd als ik zeg dat ik wel met ze meeloop, en zij dus even in de winkel moeten blijven.

Gek toch, dat we volwassenen niet zomaar zonder toezicht in ons magazijn, bij de kluis, laten :')
Ik heb gelukkig nog een kind met een luier, maar ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat er een kluis in een magazijn van een winkel zou kunnen staan. Stom he?
In my life
Why do I smile
  woensdag 24 november 2010 @ 13:01:46 #263
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091173
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mja, toch wel :) Een mama die niet kon snappen dat wij het niet toelieten. Overigens waren alle mama's het met haar eens, tot ze haar kind liet plassen :+
Ze had t mij eens moeten flikken :X
Ik had de politie gebeld :')
pi_89091192
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik ga niet zeggen dat het nooit gebeurd is, maar over het algemeen kon ik het wel zo uitkienen dat ik op tijd een pitsstop maakte.
En áls ze dan moesten en het kon niet, maar even ophouden. Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet in elke winkel kunt plassen eigenlijk. Over het algemeen ben je toch redelijk snel bij een openbaar toilet. dus zelf vinger aan de pols, zo nu en dan vragen of er geplast moet worden, en vertellen vóór je de winkel ingaat dat het daar dus niet gaat. Tja, je weet dat je met zindelijkheidstraining bezig bent, dus dan daar rekening mee houden.
Mijn ouders waren daar vroeger ook erg duidelijk in: "Nu plassen, want je kunt niet overal naar de wc." En dat werkte prima.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:03:01 #265
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091213
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Yuki het volgende:

Jamaar stel nou dat ej dat kind gaat molseteren in het magazijn :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:03:18 #266
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091226
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Mijn ouders waren daar vroeger ook erg duidelijk in: "Nu plassen, want je kunt niet overal naar de wc." En dat werkte prima.
precies, maar zoals de TT al zegt :P
pi_89091246
En over dat plakje worst verhaal:

Wij moesten het eens in ons hoofd halen om mensen om eten en drinken te vragen. Dat zijn dingen die werden je aangeboden, daar vraag je niet om. Alleen thuis vroeg ik het wel, maar bij anderen nooit.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:04:03 #268
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091254
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

want een kind aanraken is al aanranding O+
  woensdag 24 november 2010 @ 13:04:14 #269
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091259
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan ga je naar een openbaar toilet waar je wel met je kind mee mag ^O^
pi_89091265
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

precies, maar zoals de TT al zegt :P
Zo ongemerkt vind ik het niet, mij valt het namelijk wel op.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:05:06 #271
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091286
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef RealZeus het volgende:

Wij moesten het eens in ons hoofd halen om mensen om eten en drinken te vragen. Dat zijn dingen die werden je aangeboden, daar vraag je niet om. Alleen thuis vroeg ik het wel, maar bij anderen nooit.
en dan ook echt kinderen met driftbuien als ze het niet krijgen en mama die dan maar een saucijsje voor het blaag koopt O+
  woensdag 24 november 2010 @ 13:05:36 #272
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091305
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Same. En reken maar dat ik wel eens met hoge nood door de stad heb gelopen als kind. Ik moest het maar ophouden, want in winkels kan je niet naar de wc :)
  woensdag 24 november 2010 @ 13:06:00 #273
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091316
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

nee, maar wij zien het verkeerd! Ouders moeten wel voor hun kinderen opkomen! :P
  woensdag 24 november 2010 @ 13:06:18 #274
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89091322
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja precies, mijn kind, mijn verantwoordelijkheid toch!
  woensdag 24 november 2010 @ 13:06:28 #275
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091328
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja van die kindjes die tegen hakken aan gaan schoppen of er met die mini winkelkarretjes tegenaan lopen. Dat je dan de ouders boos aankijkt en die terugkijken met een blik van "Wat?".
L'Amour menaçant:
pi_89091338
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

en dan ook echt kinderen met driftbuien als ze het niet krijgen en mama die dan maar een saucijsje voor het blaag koopt O+
Het enige wat ik dan had gekregen was een draai om mijn oren.

Wat ik ook asociaal vind: kunnen die ouders hun kinderen niet meer met de fiets naar school brengen? Da's ook beter voor de kinderen en ze rijden andermans kinderen tenminste niet van de sokken.
pi_89091341
~:)

edit: verkeerde topic. :')
  woensdag 24 november 2010 @ 13:06:59 #278
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091345
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

nee, maar wij zien het verkeerd! Ouders moeten wel voor hun kinderen opkomen! :P
Ja ouders komen voor hun kinderen op,.
En de TV en school moet ze opvoeden :Y
L'Amour menaçant:
  woensdag 24 november 2010 @ 13:07:30 #279
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89091362
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

_O- Hell no, erom zeuren? Dan kreeg ie sowieso niks. En driftbuien, die had ie wel hoor, maar hij had de pech dat zijn moeder net iets eigenwijzer is dan hij zelf.
pi_89091365
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Nee, ouders van nu moeten eens een keer leren dat je kinderen best een beetje zelfstandigheid kunt leren.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:07:34 #281
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091367
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja van die kindjes die tegen hakken aan gaan schoppen of er met die mini winkelkarretjes tegenaan lopen. Dat je dan de ouders boos aankijkt en die terugkijken met een blik van "Wat?".
of die heel hard gaan lachen als het kind iemand slaat :N goede opvoeding joh ^O^ want het is zoooo schattig O+
  woensdag 24 november 2010 @ 13:08:21 #282
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091392
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:04 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

want een kind aanraken is al aanranding O+
Dan rand ik echt een hoop kinderen aan op m'n werk :+

Ook zoiets. Ouders die een winkel in gaan en hun kind maar laten rennen en vliegen, terwijl zij rustig rond kijken. En ik maar politieagent spelen, om te voorkomen dat ze de halve winkel slopen.
Sinds wanneer is het normaal om bovenop een stapel boeken te gaan zitten, als je een ander boek wil bekijken? En waarom moet IK die kinderen vertellen dat ze met hun ogen moeten kijken, in plaats van met hun kleffe vieze handen?
  woensdag 24 november 2010 @ 13:08:36 #283
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091403
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

daar bwtaal je toch voor!? :{w
pi_89091410
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat laatstgenoemde vinden sommige ouders dus echt, hè? Of ouders die vinden dat hun regels ook maar op school moeten gelden. :{
  woensdag 24 november 2010 @ 13:10:02 #285
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091461
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het enige wat ik dan had gekregen was een draai om mijn oren.

Wat ik ook asociaal vind: kunnen die ouders hun kinderen niet meer met de fiets naar school brengen? Da's ook beter voor de kinderen en ze rijden andermans kinderen tenminste niet van de sokken.
Laat ze dan gaan lopen. Ouders met kinderen op de fiets zijn ronduit een gevaar op de weg
  woensdag 24 november 2010 @ 13:11:23 #286
14746 k_i_m
pi_89091510
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:59 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ja nee, je gaat toch niet het toilet van een ander schoonmaken? :{w

Het gros van de mensen laat zelf het (openbare) toilet al smerig achter, denk je nou werkelijk dat ze de zooi achter hun kind opruimen? :')
Sterker nog; als er voor mij iemand racesporen heeft achtergelaten borstel ik die ook weg :X.

Ik heb wel eens gehad dat ik met man en kind in een restaurant van de Bijenkorf zat, en dat het kind moest spugen terwijl we nog aan een tafeltje zaten. Daarop (stom) trok ik met kind een grote sprint richting toilet, maar halverwege kwam het er al uit. Dus ik had een aardig spoor richting toilet getrokken :X.

Toen ik het op wilde ruimen kwamen er twee jongens met een emmer en een dweil aan, die zeiden "gaat u maar uw kind schoonmaken hoor, wij ruimen dit wel op". Dat vond ik heel aardig, ze hadden ook kunnen wachten tot ik het zelf had gedaan. Op de wc heb ik ook alles weer netjes achter gelaten, maar ik voelde me echt heel lullig. Kan me niet voorstellen dat andere mensen dat niet hebben en het ondergekotst achterlaten....
In my life
Why do I smile
pi_89091522
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:10 schreef Yuki het volgende:

[..]

Laat ze dan gaan lopen. Ouders met kinderen op de fiets zijn ronduit een gevaar op de weg
Nee, da's onzin. Ik ben vroeger ook op de fiets naar school gebracht, eerst achterop, daarna naast mijn moeder en daarna zelf. Maar er werd me wel uitgelegd hoe de verkeersregels werken en dat ik me daar absoluut aan moest houden.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:15:22 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091659
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat laatstgenoemde vinden sommige ouders dus echt, hè? Of ouders die vinden dat hun regels ook maar op school moeten gelden. :{
Neem de hele "poster van Sint" heisa. :')
Of zaken op tv. Zeg, er zit een knop op.
L'Amour menaçant:
  woensdag 24 november 2010 @ 13:16:22 #289
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091699
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, da's onzin. Ik ben vroeger ook op de fiets naar school gebracht, eerst achterop, daarna naast mijn moeder en daarna zelf. Maar er werd me wel uitgelegd hoe de verkeersregels werken en dat ik me daar absoluut aan moest houden.
Je zegt het al. Vroeger.
Bij mijn ouders voor de deur zit een basisschool, je wil niet zien hoe ouders met hun kinderen daarvandaan komen hoor :{
pi_89091738
Oh ik wil er nog een kwijt. Ik woon om de hoek van een basisschool, dus er komen heeel veel kindjes langs elke dag die naar school gebracht worden. En wij hebben een huis wat direct met het raam van de woonkamer aan de straat zit, dus geen voortuin ofzo. De bank staat voor het raam. Onze katten zitten heel vaak in de vensterbank en ik heb dus iedere ochtend tegen achten en iedere middag net na drieen een kwartiertje gebonk op de ramen. Staan die ouders er gewoon naast terwijl hun kinderen op mijn raam aan het meppen zijn. Ooooooh dan zit ik me op te vreten :X

Tis niet alleen ouders met kinderen hoor, ook bejaarden doen het (woon ook nog bij een soos in de buurt) en dan lekker zo met die trouwring TAK TAK TAK tegen mn ruit. En er is een vrouwtje hier in de buurt die altijd haar schnauzertje moet optillen om tegen mn raam aan te houden om (leuk joh) te kijken hoe het hondje keffend uit zn bol gaat met zn modderpootjes krassend tegen mijn raam.

Oh wat vind ik die mensen asociaal. Ze doen het zelfs als ik gewoon vol in het zicht op de bank zit. Ik snap dat niet. Ze mogen best naar binnen kijken en wijzende plakvingertjes tegen mn raam ach tja. Maar je gaat toch verdomme niet dagelijks tegen iemand zn ramen aanslaan :|W volkomen achterlijk. In het begin zei ik er wel eens wat van en dan krijg je me toch een partij domme opmerkingen, tot aan 'dan moet je maar geen katten nemen' aan toe :')
pi_89091787
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Neem de hele "poster van Sint" heisa. :')
Of zaken op tv. Zeg, er zit een knop op.

Ja, bijvoorbeeld ja.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:18:44 #292
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091794
Heb je er ooit, ipv op de bank te zitten en te ergeren, ooit iets van gezegd? :D

Ik neem aan van wel hoor :@

O never mind, las over de laatste zin heen :{
Dan moet je maar geen kat nemen? Zeg je hebt dat beest toch niet voor hen maar voor jezelf?!
(Al denken veel kattenhouders daar anders over)
L'Amour menaçant:
pi_89091810
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:17 schreef Dipkip het volgende:
Oh ik wil er nog een kwijt. Ik woon om de hoek van een basisschool, dus er komen heeel veel kindjes langs elke dag die naar school gebracht worden. En wij hebben een huis wat direct met het raam van de woonkamer aan de straat zit, dus geen voortuin ofzo. De bank staat voor het raam. Onze katten zitten heel vaak in de vensterbank en ik heb dus iedere ochtend tegen achten en iedere middag net na drieen een kwartiertje gebonk op de ramen. Staan die ouders er gewoon naast terwijl hun kinderen op mijn raam aan het meppen zijn. Ooooooh dan zit ik me op te vreten :X

Tis niet alleen ouders met kinderen hoor, ook bejaarden doen het (woon ook nog bij een soos in de buurt) en dan lekker zo met die trouwring TAK TAK TAK tegen mn ruit. En er is een vrouwtje hier in de buurt die altijd haar schnauzertje moet optillen om tegen mn raam aan te houden om (leuk joh) te kijken hoe het hondje keffend uit zn bol gaat met zn modderpootjes krassend tegen mijn raam.

Oh wat vind ik die mensen asociaal. Ze doen het zelfs als ik gewoon vol in het zicht op de bank zit. Ik snap dat niet. Ze mogen best naar binnen kijken en wijzende plakvingertjes tegen mn raam ach tja. Maar je gaat toch verdomme niet dagelijks tegen iemand zn ramen aanslaan :|W volkomen achterlijk. In het begin zei ik er wel eens wat van en dan krijg je me toch een partij domme opmerkingen, tot aan 'dan moet je maar geen katten nemen' aan toe :')
Ik had dat gewoon afgehandeld Clint Eastwood style

Ok, je hebt niet echt een tuin, maar dan nog....
pi_89091817
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:18 schreef Ang3l het volgende:
Heb je er ooit, ipv op de bank te zitten en te ergeren, ooit iets van gezegd? :D

Ik neem aan van wel hoor :@
Dat staat er toch.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:20:03 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89091849
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat staat er toch.
Ik was al aan het editten :P
L'Amour menaçant:
pi_89091871
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig nog een kind met een luier, maar ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat er een kluis in een magazijn van een winkel zou kunnen staan. Stom he?
Haha ik ook niet, ik vroeg me ook altijd al af waarom (vooral de wat grotere) winkels daar zo moeilijk over deden.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Inderdaad, geen problemen mee en zeker nu is het meestal maar 2 stappen lopen voordat je bij een winkel met wc bent.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:03 schreef RealZeus het volgende:

Zodra ik het vroeg, kreeg ik van m'n moeder zo ongeveer een draai om m'n oren. Heb ook altijd geleerd 'wachten tot je iets aangeboden wordt, en als het niet aangeboden wordt dan heb je gewoon pech, want je komt niet om van de honger'.

Hoe gaan de ouders hier trouwens om met kinderen die bv. bij de Kruidvat een snoepje pakken? Vertellen dat ze dat niet mogen doen en verder winkelen, of niets doen en snel weggaan, of iets anders?
Ik weet dat ik ooit een snoepje bij de Jamin pakte... M'n moeder zag het, gaf me 10 cent en zei dat ik nu tegen de mevrouw aan de kassa moest gaan zeggen dat ik zomaar een snoepje had gepakt, dat ik het niet meer zou doen en dat ik ervoor ging betalen... Ik kom nog steeds met angst en beven langs die snoeprekken :D
pi_89091872
Wat fijn dat er ineens zoveel sociale niet-ouders zijn om in dit topic nog even te vertellen hoe ouders het eigeniljk zouden moeten doen!
  woensdag 24 november 2010 @ 13:21:10 #298
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89091889
@ dipkip: onvoorstelbaar dat soort lui. Ik denk trouwens dat ik gewoon door zou gaan met er iets van zeggen. Het is toch geen normaal gedrag?
pi_89091917
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:20 schreef miss_sly het volgende:
Wat fijn dat er ineens zoveel sociale niet-ouders zijn om in dit topic nog even te vertellen hoe ouders het eigeniljk zouden moeten doen!
Want niet-ouders mogen de wel-ouders niet wijzen op hun asociale gedrag? Dat mag alleen gedaan worden door mensen met kinderen?
  woensdag 24 november 2010 @ 13:22:20 #300
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091938
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Want niet-ouders mogen de wel-ouders niet wijzen op hun asociale gedrag? Dat mag alleen gedaan worden door mensen met kinderen?
En vandaar: ouders worden steeds asocialer :7
  woensdag 24 november 2010 @ 13:22:36 #301
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091948
VOL