Trusten!quote:Op donderdag 11 november 2010 23:51 schreef Againzender het volgende:
we wachten af.... als ik vannacht online kom is het echt foute boel
weltrusten
jah.. ben hyperrrrrquote:Op donderdag 11 november 2010 23:51 schreef kahaarin het volgende:
Ah thnx, ik dacht al.
Je was net voor me aan.
Groningen net binnen een half uur van een 3 bft naar een 5 bft and still counting.
Nouhou....quote:Op donderdag 11 november 2010 23:53 schreef marcel-o het volgende:
[..]
jah.. ben hyperrrrr![]()
![]()
door t aankomende weerrrr denk k
Idd, zag het op buienradar, gaat hard ineens.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier pikt de wind weer lekker op. 7bft met pieken van 64km/h
Welterusten!quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef marcel-o het volgende:
kgaat ook maffe aqls mn biertie op is.
kzal er wel doorheen maffe
quote:12-11-10 00:49:35 Brandweer Haaglanden Prio 1 persoon in branding GZ Nieuwlandsedijk KNRM
1500010 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC
1500996 KNRM Ter Heijde Bemanning Reddingsboot George Dijkstra
1500997 KNRM Ter Heijde Wipperploeg Ter Heijde
1500999 KNRM Regionaal Monitorcode KNRM
Dat blijft het ook. Er staat niet eens windkracht 10 op het programma. En de windstoten zijn ook naar beneden bijgesteld.quote:
Zee platform nu 103 km/h. http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Amai dat gaat lekker.
Hier hoor ik de bomen alweer te keer gaan, nog even en de mast gaat we lekker fluiten.
Zeeland en Vlieland zijn stoten van 90km/h gemeld.
Hier is het inderdaad weer begonnen.. Dakkapel maakt behoorlijk wat geluid.. Zolang die maar heel blijftquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Amai dat gaat lekker.
Hier hoor ik de bomen alweer te keer gaan, nog even en de mast gaat we lekker fluiten.
Zeeland en Vlieland zijn stoten van 90km/h gemeld.
Noh, dus niet het systeem maar de site?! Wat sneu....quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
NIET TE GELOVEN![]()
Effe mijn site checken hoe hard het nu waait![]()
Website onbereikbaar
Deze website is tijdelijk onbereikbaar voor het algemene publiek. Bent u de eigenaar of webmaster van deze website? Neem dan contact op met support@antagonist.nl
Krijg toch de (*@$&*@$ nu net de wind begint aan te trekken gooien ze mij effe lekker offline. Reden is onbekend...maar als ze me rond deze tijd offline gooien kunnen ze rond deze tijd ook wel weer online gooien.
Helaas voor jullie dus even geen actuele prachtige gegevens leverenhopelijk lossen ze dit snel op, maar krijg al een vermoede dat het om de upload verkeer gaat.
WeatherLink: 5min
Weather Display: 3sec
Cumulus: 2sec.
Ik mag voor hun hopen dat dit een foutje is, want als dat boven staande wel zo blijkt te zijn dan vraag ik me af waarom ze hier nu pas mee aan komen..
Lijkt me niet loosduinen ligt echt helemaal aan de andere kant van de stad.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, zag het op buienradar, gaat hard ineens.
Dit is denk ik voetbalgerelateerd: 11-11-10 23:56:48 Brandweer Haaglanden Prio 1 GV Menno Ter Braakstraat 38 Buitenbrand (soort brand: motorvoertuig) (soort voertuig: personenauto 7730
1500010 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC
1500105 Brandweer Den Haag Bevelvoerder Loosduinen
1500505 Brandweer Den Haag Lichtkrant Loosduinen
Als ik zo het forum lees dan ben ik bang dat het om iets anders gaat....en als ik het zo lees kan het mogelijk nog wel dagen duren voor de site weer online is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:15 schreef horned_reaper het volgende:
Wat zuur Speedy!![]()
Het zal vast een fout zijn.... maar dit betekent voor jou weer veel extra werk en dat is jammer.
En wat de wind betreft... ik geloof er niet echt meer in, ik denk dat het enkel bij de kust blijft en we rustig kunnen gaan slapen. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Nee puur aan die zooi zelfquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Noh, dus niet het systeem maar de site?! Wat sneu....
Dat mag ik voor hun hopen.quote:E-mail die wij op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 17:00 uur ontvangen beantwoorden wij op dezelfde werkdag (dat kan ook na 17:00 uur zijn), alle e-mail na 17:00 uur wordt de eerstvolgende werkdag beantwoord.
Wat een moment zeg.... Hier een 6 bft met mooie uithalen, de pier zal nog wel beter zijn... echt te erg! naja, veel plezier op de pier...quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat mag ik voor hun hopen.
Oja die teamViewer suckst ook, kan weer is niet inloggen![]()
Voor als nog blijft de wind beperkt tot het westen.
10 Bft zat heel nips midden op de Noordzee op de kaarten. Nabij die kust heb ik hooguit windkracht 9 gezien in de modellen. De hoge druk boven Spanje is te laag. Als je de huidige kaarten vergelijkt met die van notoire stormsituaties uit het verleden is dat het meest in het oog springende verschil. De koers en kerndruk van Carmen zijn op zich goed, de luchtdrukconfiguratie als geheel boven Europa is niet goed genoeg voor een windkracht 10 of hoger.quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:17 schreef horned_reaper het volgende:
Met de kaarten van de afgelopen dagen had er nu toch echt wel een 10Bft op Texel moeten staan....
De veren varen ook niet hoorde ik, anders was ik nog even naar terschelling gegaan. en sjek je PMquote:Op vrijdag 12 november 2010 05:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik geef je groot gelijk, hoewel het hier echt te keer gaat![]()
Hoog water pas om 2 uur in de middag dus ik heb nog wel even.
Ik ben in slaap gedonderdzou naar de pier maar ja.
Wat mij opvalt is dat het hier in het noord oosten van groningen momenteel harder waait als op Lauwersoog....quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
De boot ging hier vanochtend nog wel, maar die moest wel vast gezet wordenbij vertrek moest het touw ook weer log, dit heb ik gefilmt.
Actuele situatie: 72km/h gemiddeld met pieken van 90km/h en afnemend.
Vanmorgen stond de teller op 77km/h met pieken van 96km/h![]()
Inmiddels is het water wat aan het opstuwen, normaal bij rustig weer zou het wad zijn maar daar is nu niks van te zien.
Vanquote:
Wat is daar jammer aanquote:Op vrijdag 12 november 2010 07:36 schreef meteo-online het volgende:
Jammer van de natte sneeuw die gisteren niet gevallen is, maar goed.....
Ja moet je wel geld voor hebben. Die bonsai potten kosten nogal wat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow dat is wel kut zegsnel nieuwe potjes halen dan maar.
Lijkt me ook handig om dat ding vast te zetten![]()
Hier inmiddels pieken in de 90km/h.
Hmmm het moet tussen 4 en 5 uur gebeurt zijn. Nouja wanneer boeit eigenlijk ook niet. Het stormt hier ook weer aardig ja. En ik moet straks nog met de scooter de weg op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou het hoogtepunt was meer in de na nacht, hier rond half 7. Of we nu alles gehad hebben weet ik niet maar de wind jaagt weer behoorlijk aan.
En ja dan verwacht je niet dat dat ding gaat omvallen, maar toch de wind is sterker dan je denkt
Gelukkig niet zeg! Dan wordt ik straks helemaal van de weg geblazen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pieken net continu in de 90! 9bft bij max piek van 98km/h, de 100 wil die nog niet halen
Kan nog toch? met anderhalf uur kan ze er zijn toch?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind neemt weer toe! 72km/h gemiddeld.
Pieken ver in de 80km/h![]()
Eerste deel van de pier staat bijna onder water. was je nou maar hier Dimage!
Waarom Maar goed, je kunt hem wel op de kop neerzetten toch? Dan komt de wind er iig niet onder?quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg! Dan wordt ik straks helemaal van de weg geblazen!
ps ik mag die stelling trouwens niet vast zetten aan de vloer of aan het balkon hekwerk.
Dan mag hij wel opschietenquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kan nog toch? met anderhalf uur kan ze er zijn toch?Heb vannacht nog wel flinke wind gehoord maar kon mijn bed niet uit komen.
Het waait nu harder in Groningen dan gisteravond, de "schade" in de tuin is beperkt gebleven tot omgewaaide bloempotten maar het is hier allemaal heel gebleven.
Sorry Dimage, wel spannend, hopelijk houd je je kantoor droog.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan mag hij wel opschieten![]()
Hele pier begint onder water te staan, ik moet zelfs waarschijnlijk wachten tot het water wat gezakt is, met beetje pech kan ik pas om 3-4 uur de pier verlaten.
Golven worden steeds hoger, idem als het water zelf. Sommige golven neigen richting mijn kantoor te gaanmaar das ook nog dikke 10 meter maar toch
ben blij dat ik dus even naar schiphol ben geredenquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan mag hij wel opschieten![]()
Hele pier begint onder water te staan, ik moet zelfs waarschijnlijk wachten tot het water wat gezakt is, met beetje pech kan ik pas om 3-4 uur de pier verlaten.
Golven worden steeds hoger, idem als het water zelf. Sommige golven neigen richting mijn kantoor te gaanmaar das ook nog dikke 10 meter maar toch
Oh? Goh, ik had wel gezien op buienradar dar er hier stoten tot rond de 70 km/h maar dan is dit toch een flink hardere geweest denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:18 schreef horned_reaper het volgende:
HOLY!!!!![]()
Ik zit nu op het Zernike plein in Groningen.... en plotseling hoor ik buiten een enorme knal, en zie ik hoe een grote dikke boom als een luciferhoutje doormidden knapt!
^^ Wat een ongelofelijke windstoot was dat......
Dat komt wel goedquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Sorry Dimage, wel spannend, hopelijk houd je je kantoor droog.
Dan was het hier toch wel wat mooierquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:20 schreef dimage het volgende:
[..]
ben blij dat ik dus even naar schiphol ben geredenal was het daar weer jammer dat de wind recht op de neus stond van de landende vliegtuigen dus weinig gewiebel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De windzak hangt strak
[ afbeelding ]
Hmm op de kaarten zou het volgende week best wel weer kunnen. Maar dat is allemaal nog ver weg.quote:
Ja dat zou kunnen jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarom Maar goed, je kunt hem wel op de kop neerzetten toch? Dan komt de wind er iig niet onder?
ff een linkje naar t gevolg en misschien dat iemand hier snapt hoe het heeft kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:36 schreef Outpost76 het volgende:
Goffer een aardig stormpje.... Mijn zware hard houten stelling gewoon omgewaaid met al mn (toekomstige) bonsai er op.... Allemaal potten kapot boompjes gebroken enz enz enz![]()
[ afbeelding ]
Ik heb geen eens reserve potten voor de boompjes die nog heel zijn...![]()
Laten we t hopen! Verder vind ik alles best als er maar sneeuw ligt in Parijs van 15-12-10 tm 19-12-10.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:52 schreef horned_reaper het volgende:
De modellen hebben een prachtige blokkade in de maak voor ons!![]()
Een mooi hogedrukgebied ten noordoosten van scandinavie kan wel eens voor een flinke aanvoer van koude lucht gaan zorgen vanaf 144 uur...... het koffiedik kijken begint langzaam steeds reëler te worden!
Die ijstijd komt vanzelf. Of wij het nou versnellen of niet de aardbol heeft nou eenmaal een cyclus waar dat bij hoort.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:31 schreef horned_reaper het volgende:
Hahahaha
Als deze kaart ooit uit gaat komen krijgen we ijstijdse toestanden![]()
Een totale oost-circulatie met een hoog van Groenland tot ver in Siberië .... dat zou garant staan voor strenge vorst van begin December tot ver in Maart ^^
[ afbeelding ]
De copyright onder aan de kaart zegt het alquote:Op vrijdag 12 november 2010 18:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die ijstijd komt vanzelf. Of wij het nou versnellen of niet de aardbol heeft nou eenmaal een cyclus waar dat bij hoort.
Hoe kom je aan deze kaart?
Ohh crap dat had ik nog niet gezien.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De copyright onder aan de kaart zegt het al
De kans is ongeveer 1% dat die kaart zo gaat uitkomen ^^quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha, zou het dan echt gaan gebeuren?
Heb je een (gemiddelde) kaart van de winter van vorig jaar? Ik ben niet goed in die waardes.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:48 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De kans is ongeveer 1% dat die kaart zo gaat uitkomen ^^
Dus we zullen zien
Nou snap ik er heulemaal geen hol meer van....quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:57 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een afbeelding van vorig jaar toen de sneeuw binnenviel!
[ afbeelding ]
Geeft niet. Bedankt voor je reactie iig.quote:Ik moet nu snel weg, dus kan er geen uitleg bij geven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike
Hoogste piek bij mij (bebouwde kom) 20.7 m/s. (Net geen 9, die begint bij 20.8quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pieken net continu in de 90! 9bft bij max piek van 98km/h, de 100 wil die nog niet halen
quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:45 schreef RiKe het volgende:
Wow....wat een ENORME storm vannacht!Dat vind ik anders niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
De atmosfeer staat op ontploffen #371 - Carmen op ramkoers
Dat is inderdaad niet mis.....quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:39 schreef Fredo55 het volgende:
Heb je al gezien wat er vanuit Bretagne deze kant op komt?
Mooie beelden!quote:
Mooi filmpje.quote:
Dank jequote:Op zaterdag 13 november 2010 12:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mooie beelden!
Hoe is het nu met de verbinding? Heb je al weer contact?
Ah okequote:Op zaterdag 13 november 2010 13:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Mooi filmpje.
Zo zag het er in Harlingen ook uit.
Allemachtig hequote:Op zaterdag 13 november 2010 14:08 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze watergang staat tot de nok toe vol, als het waterpeil niet snel zakt verwacht ik dat het nog wel zal overstromen aangezien ze vanavond weer langdurige regenval verwachten.
Het is al uren droog hier, de gemalen draaien op volle toeren en de brandweer is her en der aan het pompen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Allemachtig hedat zal niet lang meer zo blijven nee
Haha geinig.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:02 schreef ACT-F het volgende:
Zojuist afscheid genomen van de vertrekkende wolken
[ afbeelding ]
Laat de regen maar lekker in het Zuiden, het Noorden krijgt waarschijnlijk dit jaar toch weer bakken met sneeuw wat natuurlijk veel leuker is!quote:
quote:MODELBEOORDELING:
Voor het eerste deel van de prognose periode is Hirlam zeer consistent
met de voorgaande runs. Positie van de neerslag en maximale hoeveelheden
komen in Hirlam en ECMWF aardig overeen. Een ander aandachtspunt is de
ontwikkeling morgenmiddag/avond. Ontstaat er nog een nieuwe golf in het
koufront en in hoeverre gaat deze uitdiepen. Zoals hierboven is
beschreven laat deze run niets gebeuren vrij weinig gebeuren. Er is nog
wel een zwak golfje te vinden maar deze diept helemaal niet meer uit. 2
runs terug was Hirlam juist erg explosief met de ontwikkeling van deze
tweede golf. Toen waren de randvoorwaarden blijkbaar wel net goed genoeg
om de golf te laten uitdiepen. Dat deze run het nu niet doet is dus geen
garantie dat het niet gaat gebeuren. ECMWF is wat consistenter in deze
en laat nog steeds een tweede golf uitdiepen die dan morgenavond langs
onze westkust noordwaarts trekt met op de zuidflank ervan een windveld
tot 6-7 bft. GFS doet daar nog een schepje bovenop. Blijft een onzekere
en potentieel gevaarlijke situatie die zomaar heftiger kan verlopen dan
Hirlam ons nu laat doen geloven.
Nu 1400. Met meer regen in aantocht.. Ben benieuwd..quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:59 schreef Drassss het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-hoogwater-maas.html
Bij 1500 zullen er pas maatregelen worden genomen. In het laatste uur is het wel weer gestegen naar 1390.
http://live.actuelewaterdata.nl/afvoeren/afvoeren.html
Edit: 00.00 --> 1360
Op P2000 zie ik verwachting van 1800 voor morgenavondquote:Op zondag 14 november 2010 02:09 schreef Radio-silence het volgende:
Nu:
De afvoer op 14 november 2010, 01:50 uur is 1520.4 m^3/s
Boven de 1500 !!!
Hier in Elsloo een uurtje geleden. De eerste straat die door maaswater onderloopt zal als het zo doorgaat over een uurtje bereikt zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 03:18 schreef horned_reaper het volgende:
Wat is eigenlijk de kritieke stand van de Maas? Vanaf hoeveel zal de rivier buiten zijn oevers gaan treden?
De rivieren zitten aan hun max, als er in Duitsland nog zo veel blijft vallen dan kunnen de regenrivieren de aanwas vanuit Duitsland niet meer aan en moeten er maatregelen genomen worden om er voor te zorgen dat ze in het Zuiden geen natte voeten krijgen.quote:Op zondag 14 november 2010 11:01 schreef UltraBrain het volgende:
Begrijp de paniek hier niet.
Lees op het KNMI dat het misschien nog een beetje gaat miezeren?
En vanaf volgende week weer gewoon saai NL weer.
dinsdag 16 november tot en met zaterdag 20 november
Wolkenvelden, slechts nu en dan zon en vooral later in de week kans op wat lichte regen. Temperatuur overdag ongeveer 8 graden en 's nachts soms dichtbij het vriespunt.
Lol, alleen maar om aan te geven dat het niet zo simpel is als regen in alleen Nederland. Ook al is het hier droog, als er elders in de bovenloop van een rivier erg veel regen valt dan hebben we hier hoog water, ik heb ook, behalve verhoogde paraatheid nog geen paniek gezien in de berichten.quote:Op zondag 14 november 2010 13:32 schreef Drassss het volgende:
Lijkt me allemaal net goed te gaan. Langzaam begint het minder te regenen en de komende dagen valt het allemaal ook mee. Gewoon straks een piekje. Even goed opletten en daarna mogen de kids in het water spelen
Zal ook tijd worden, dit is helemaal niets, al die regen en wind.quote:Op zondag 14 november 2010 13:48 schreef aloa het volgende:
Het lijkt er op dat het eind November kouder gaat worden. Overdag rond de 5 graden en in de nacht iets onder nul.
Sneeuw en wind is veel leukerquote:Op zondag 14 november 2010 13:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zal ook tijd worden, dit is helemaal niets, al die regen en wind.
Ja, gelukkig zitten we niet in het weertype dat in de bergen sneeuw aan het smelten is, want dan kon het behoorlijk ellendig worden.quote:Op zondag 14 november 2010 13:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, alleen maar om aan te geven dat het niet zo simpel is als regen in alleen Nederland. Ook al is het hier droog, als er elders in de bovenloop van een rivier erg veel regen valt dan hebben we hier hoog water, ik heb ook, behalve verhoogde paraatheid nog geen paniek gezien in de berichten.
Oeh, sneeuwduinen!quote:
Idd, dat zou funest zijn met de huidige waterstanden.quote:Op zondag 14 november 2010 14:11 schreef Drassss het volgende:
Ja, gelukkig zitten we niet in het weertype dat in de bergen sneeuw aan het smelten is, want dan kon het behoorlijk ellendig worden.
Ongeveer 15mm gevallen de laatste 24u hier bij mij.
Ik zit iets noordelijker van Helmond/Venray waar het erger is, maar ook hier zijn sloten/akkers helemaal vol met regenwater. Gelukkig is hier geen Maas in de buurtquote:Op zondag 14 november 2010 14:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, sneeuwduinen!![]()
[..]
Idd, dat zou funest zijn met de huidige waterstanden.![]()
Groningen valt wel mee, niet zo veel nattigheid hier.
Ik heb beelden gezien idd, hopelijk wordt het een beetje droge up-stream.quote:Op zondag 14 november 2010 14:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zit iets noordelijker van Helmond/Venray waar het erger is, maar ook hier zijn sloten/akkers helemaal vol met regenwater. Gelukkig is hier geen Maas in de buurt
Kom hier maar es kijken dan, het water staat 1,60m boven de oevers. De afvoer is ook dik 200 kuub per seconde hoger dan het officiële hoogwaterniveau.quote:Op zondag 14 november 2010 13:32 schreef Drassss het volgende:
Lijkt me allemaal net goed te gaan. Langzaam begint het minder te regenen en de komende dagen valt het allemaal ook mee. Gewoon straks een piekje. Even goed opletten en daarna mogen de kids in het water spelen
Nouja ik wil niet zeggen dat er niks aan de hand is, maar kijkend naar het weer wat eraan komt moet dit het hoogtepunt zijn..quote:Op zondag 14 november 2010 15:43 schreef Aelse het volgende:
[..]
Kom hier maar es kijken dan, het water staat 1,60m boven de oevers. De afvoer is ook dik 200 kuub per seconde hoger dan het officiële hoogwaterniveau.
Dat noem ik dus niet net goed gaan.
Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....quote:Op zondag 14 november 2010 20:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Woohoo!
EC komt met behoorlijk winterse kaarten; een Groenlandhoog op een nagenoeg perfecte locatie en voor Nederland over tien dagen een aanvoer linea recta uit Nova Zembla. Dit is een nog betere run dan de vorige!
Goed, het zijn nog maar twee runs, en het is nog ver weg, maar spannend is dit wel.
Wat is er dan?quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....
Vond ik ook über indrukwekkend, maar het ligt volgens een poster op Weerwoord toch net iets anders:quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef horned_reaper het volgende:
Inderaad!
Moet je die omgekeerde straalstroom eens zien.
[ afbeelding ]
quote:Straalstroom ligt niet op het 850 hpa niveau. Een beter beeld heb je op het 300hpa niveau. Straalstroom maakt een enorme kronkel tot over het noorden van Groenland en duikt dan weer zuidwaarts ten westen van Europa om dan op een erg zuidelijk traject Europa in te slaan.
Indrukwekkend is het wel.
mvg,
Dieter
Ik ga op de 27ste naar een concert van Jean Michel jarre in Ahoy .quote:
Ja hier in het uiterste westen van Tilburg is het nu ook al een uur opeens een stuk harder aan het waaien.quote:Op zondag 14 november 2010 20:37 schreef marcel-o het volgende:
het gaat ineens los buiten qua wind![]()
k denk, was da voor herrie![]()
op buienradar zie k stoten van 60Km/h staan
Ach man, dan heb je later een bikkel-verhaal om aan je kinderen te vertellen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik ga op de 27ste naar een concert van Jean Michel jarre in Ahoy .
En dan zou ik graag nog geen winterse perikelen willen als ik weer naar huis ga.
Want anders wordt het een hele lange rit naar Limburg...
Voor de zekerheid maar alvast een survivalkit in de auto gooienquote:Op zondag 14 november 2010 20:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ach man, dan heb je later een bikkel-verhaal om aan je kinderen te vertellen.
En bovendien kun je dan in de auto lekker lang nagenieten van het concert MET leuke real life visuals erbij.
En een boekje waarin staat welke noorderlijke planten eetbaar zijn en welke giftig.quote:Op zondag 14 november 2010 20:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor de zekerheid maar alvast een survivalkit in de auto gooien![]()
- sneeuwschoenen
- schop
- geweer voor de ijsberen
- dekens
- extra brandstof
- eten en drinken
En dat terwijl de pluim nog niet eens geplaatst is.quote:Ik zie hier een tendens naar historische drukverdelingen.
de 192 en 216 van de EC-oper zijn van het kaliber "een paar keer per eeuw".
Die kou stagneert later wel, maar bereikt ons net.
Hier eentje die je zelf niet beter zou kunnen tekenen kwa drukverdeling, dit past op de milimeter, net arctisch continentaal in de aanvoerrichting (nno). Net niet teveel cyclonale kou op de oceaan, de reseructie van jan 1985:
Oja en wat kaarsen om het boekje te lezenquote:Op zondag 14 november 2010 20:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En een boekje waarin staat welke noorderlijke planten eetbaar zijn en welke giftig.
Into The Wild met jou!
Neerslag (sneeuw?) op 22 Nov...... gaat dat de goede kant uitquote:Op Weerwoord gaan ze trouwens weer los, hoor.
De eerste JOKI-polls van het seizoen, een topic over de top 10 De Bilt koude-noteringen van de 3e decade van november, een stuiterende Seppie, de eerste Hellmann verwachtingen, en watertandende kaarten-analyses zoals deze:
[..]
En dat terwijl de pluim nog niet eens geplaatst is.
Het is wel een eververend weekend voor de weerliefhebber. Eerst die enorme hoeveelheden water en nu een toenemende winterkans.
quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....
Dat valt me nog alleszins mee. De oper is niet eens zo'n heel erge lone wolf. Er gaan nog een aardig aantal members mee.quote:
Natuurlijk! Dat had ik wel verwacht, thnx to you.quote:Op zondag 14 november 2010 21:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
@Kahaarin: KNMI weer te laag.
[ afbeelding ]
25 november 2005, 1 van de meest belachelijke weerdagen die ik ooit heb meegemaakt. 's morgens zowat van mn fiets geblazen op weg naar mn werk hier in Amsterdam, enorme windstoten met nate sneeuw en onweer er bij.quote:Op zondag 14 november 2010 20:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ach man, dan heb je later een bikkel-verhaal om aan je kinderen te vertellen.
En bovendien kun je dan in de auto lekker lang nagenieten van het concert MET leuke real life visuals erbij.
quote:Op zondag 14 november 2010 23:34 schreef -CRASH- het volgende:
Uitleg over de verwachting van het winterseizoen 2010 - 2011
WeerOnline. Zegt genoeg.quote:Op maandag 15 november 2010 01:27 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Is die tekst door een vertaalmachine gegaan?
Tja meer steun is nog niet altijd zekerheidquote:Op zondag 14 november 2010 22:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik houd ook zeker een slag om de arm, SpeedyGJ.
Maar het is wel leuk om te zien dat bijvoorbeeld de oper nu al IETSJES meer steun krijgt op het eind dan in de vorige run.
Tijd om de kettingzaag erdoorheen te halenquote:Op zondag 14 november 2010 22:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Natuurlijk! Dat had ik wel verwacht, thnx to you.![]()
Spreek me de woorden niet uit mijn bekquote:
Waarom niet? .... als het wordt berekend door de modellen is het gewoon mogelijk.quote:
Nog meer sneeuw?quote:Op maandag 15 november 2010 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Barre winter in vorm van sneeuw. Zelfs ik verwacht meer sneeuw dan de vorige winter
Ooh ja hoor het kan nog veel meerquote:Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nog meer sneeuw?
En ik vond het al veel!
Met die toenemende wind en lagere temperaturen gaat dat ijzig koud aanvoelenquote:
In het begin lijkt mij de sneeuw nog helemaal niet zo erg. De meren zijn dan toch nog te warm om dicht te vriezen door de sneeuwquote:Op maandag 15 november 2010 21:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat aub de sneeuw weg blijven. Ik wil mij niet weer een hele maand verbijten omdat het onmogelijk is om fatsoenlijk op natuurijs te schaatsen door de sneeuw.
Ik heb het na vorig jaar wel even gehad met sneeuw. Geen risico nemen, gewoon 2 maanden lang strakblauw.quote:Op maandag 15 november 2010 22:01 schreef Mpdrichel het volgende:
In het begin lijkt mij de sneeuw nog helemaal niet zo erg. De meren zijn dan toch nog te warm om dicht te vriezen door de sneeuw
Dat!quote:Op maandag 15 november 2010 22:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb het na vorig jaar wel even gehad met sneeuw. Geen risico nemen, gewoon 2 maanden lang strakblauw.
Of dat hoop je gewoonquote:Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Fredo55 het volgende:
Ik denk dat Bolkesteijn zijn zin gaat krijgen, veel neerslag word er niet verwacht deze winter.
Nee, dat vertik ik.quote:Op maandag 15 november 2010 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of dat hoop je gewoon![]()
Lijst nou maar gewoon mijn reactie in
Let maar op mijn woordenquote:Op maandag 15 november 2010 22:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, dat vertik ik.![]()
De meeste sneeuw voor het noorden, ja daag.
Dat zou gaan vervelen als je continu -15 hebtquote:
Zal niet lang duren denk ik.quote:Op maandag 15 november 2010 23:03 schreef Mpdrichel het volgende:
Het vriest in het midden van Gelderland![]()
[ afbeelding ]
Dat wordt een hele saaie verjaardag qua weerquote:Op maandag 15 november 2010 23:16 schreef horned_reaper het volgende:
Blegh.... nog maar 43 minuten en dan ben ik geen tiener meer![]()
Wat gaat de tijd toch snel.......
Eeuwig student blijven klinkt niet slecht, maar ik wil niet eeuwig blijven wachten op mijn midterm cijfersquote:Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt een hele saaie verjaardag qua weer
De tijd gaat euh veel te snelwe moesten het maar eens stop zetten
En dan ook nog te bedenken dat ik morgen de hele dag met m'n neus in de boeken zit...... woensdag heb ik een prachtig tentamen (Microbiële Fysiologie).quote:Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt een hele saaie verjaardag qua weer
De tijd gaat euh veel te snelwe moesten het maar eens stop zetten
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 15 november 2010 23:16 schreef horned_reaper het volgende:
Gefeliciteerd alvast!quote:Op maandag 15 november 2010 23:16 schreef horned_reaper het volgende:
Oke ipv sneeuw.... flinke kou... kraakheldere nachten met poollicht....quote:Op maandag 15 november 2010 22:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb het na vorig jaar wel even gehad met sneeuw. Geen risico nemen, gewoon 2 maanden lang strakblauw.
Tja en je komt (tenzij je de 100 haalt) nooit meer de tig uit.quote:Op maandag 15 november 2010 23:48 schreef horned_reaper het volgende:
Dank, dank en dank ^^
....ik vindt het maar eng, straks stijgt mijn leeftijd exponentieel
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 november 2010 23:48 schreef horned_reaper het volgende:
Dank, dank en dank ^^
....ik vindt het maar eng, straks stijgt mijn leeftijd exponentieel
iddquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier is de mist ook mooi te zien: http://www.sat24.nl/nl
Drenthe en Overijssel, Groningen is strakblauw, wel een beetje frisjes trouwens.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:26 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
idd![]()
Dat gebied boven Groningen en Drenthe zijn trouwens gewoon wolken en geen mist.
Als iedereen nou even aangeeft hoeveel meter zicht hij heeft, zijn we er zo doorheen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:49 schreef Frutsel het volgende:
Post deze eens vol joh, Carmen is al weg
Iets met sneeuw in aantocht ofzo
Groningen geen mist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:54 schreef ioko het volgende:
[..]
Als iedereen nou even aangeeft hoeveel meter zicht hij heeft, zijn we er zo doorheen.
Waarschuwing is voor vandaag en morgen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=NBquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:23 schreef Fredo55 het volgende:
Het zicht word steeds minder, ik schat zo rond de 60 meter.
Het is eens een keer wat anders he.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarschuwing is voor vandaag en morgen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=NB
Da's wel saai, kleine wereld.
twente - geen mistquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:54 schreef ioko het volgende:
[..]
Als iedereen nou even aangeeft hoeveel meter zicht hij heeft, zijn we er zo doorheen.
GFS laat de 2 laatste runs wat warmere kaarten zien, maar dat draait hoop ik weer bij.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Reinier van den Berg zei net bij Editie NL dat vanaf volgende week de eerste echte winterse speldenprik zal komen
Ja maar dit is pas echt saai, witte wereld is prima maar dan van sneeuw.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:40 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het is eens een keer wat anders he.![]()
De vele neerslag van vrijdag/zaterdag zal hierbij zeker een rol spelen.
Hier nog steeds geen mist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:33 schreef Drassss het volgende:
Je zou maar de weg op moeten.. bah bah.
Hier in een woonwijk is er gewoon maar 50 meter zicht. Geen idee hoe het op het land is net buiten de woonwijk...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier nog steeds geen mist.Ik wacht wel op de sneeuw.
Alles is betrekkelijk, ik woon aan de rand van de wijk, midden tussen water en weilanden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier in een woonwijk is er gewoon maar 50 meter zicht. Geen idee hoe het op het land is net buiten de woonwijk...
Ja, ik had het kaartje al bekekenquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Alles is betrekkelijk, ik woon aan de rand van de wijk, midden tussen water en weilanden.Maar idd, als het bij jou al zo is dan is het in het veld echt soep.
Hier kun je zien waar het mistig is: http://www.knmi.nl/actueel/
Ja dat is ook zo, net ff op de usermap gegluurd, zou het nog verschuiven naar het Noorden? Volgens KNMI is er nog een waarschuwing voor het hele land...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, ik had het kaartje al bekekenMomenteel hier dus het mistigste van Nederland.
Ik hoop het niet zeg, met mist rijden is nou niet 1 van mijn favoriete dingenquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, net ff op de usermap gegluurd, zou het nog verschuiven naar het Noorden? Volgens KNMI is er nog een waarschuwing voor het hele land...
Dat doet het toch al vrij aardig. Utrecht/Schiphol hebben ook al wat last. Maar het echte hoge noorden nog niet, dat klopt..quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, net ff op de usermap gegluurd, zou het nog verschuiven naar het Noorden? Volgens KNMI is er nog een waarschuwing voor het hele land...
Ik denk dat het niet anders is:quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:21 schreef themauster het volgende:
[..]
Ik hoop het niet zeg, met mist rijden is nou niet 1 van mijn favoriete dingen
Lapland? Ik heb geen idee...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat doet het toch al vrij aardig. Utrecht/Schiphol hebben ook al wat last. Maar het echte hoge noorden nog niet, dat klopt..
Laten we het niet hopen, want dit weer in de spits zal niet prettig zijn gok ik zo.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet anders is:
[ afbeelding ]
Zelfde kaart voor vandaag en morgen.
Ik help het je hopen.
Daar ligt sneeuwquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lapland? Ik heb geen idee...
Tot nu toe gaat het iig goed hier.
Ik zal morgenochtend eens kijken het is hier nu helder.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet anders is:
[ afbeelding ]
Zelfde kaart voor vandaag en morgen.
Ik help het je hopen.
Dat bedoel ik ook? Helpen hopen dat het hier niet zo gaat misten?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:27 schreef Drassss het volgende:
Laten we het niet hopen, want dit weer in de spits zal niet prettig zijn gok ik zo.
Joh! Echt?!quote:
Uitsneeuwende mist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:44 schreef junkiexp het volgende:
Deelen af en toe lichte sneeuw 0.0 96 NO 0 118 1022.1
Nee, eerst weekend!quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Drassss het volgende:
Laat het maar snel volgende week maandag zijn dan weten we vast wel meer.
Hmm, ventilator helpt zeker niet?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oke oke, eerst weekend
Mist nu ook in Flevoland. Jaja het komt eraan Kahaarin
Je kan beter naar Lapland verhuizenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ventilator helpt zeker niet?
Oh ja... Daar ligt sneeuw.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:32 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je kan beter naar Lapland verhuizen
Lol, eens zien of Eelde wel open blijft dan...quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:43 schreef Drassss het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rport-plat-mist.html
Zal morgenvroeg ook nog wel even ellende zijn. Daarna moet het wel goed komen lijkt me.
Lijkt me wel. Morgenvroeg heeft alleen het zuidoosten nog last van mist als het goed is. Hier valt het nu weer wat mee... Omgeving Utrecht heeft nog maar 50m zicht.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, eens zien of Eelde wel open blijft dan...
Novemberquote:Op woensdag 17 november 2010 08:56 schreef aloa het volgende:
De sneeuw begint eerder dan vorig jaar zo te zien. Na 25 december lijken er zelfs een aantal ijsdagen te komen.
Lol! Geen mist gezien, gisteren en vandaag niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 07:48 schreef INViCTuS het volgende:
mist is hier redelijk weg, gelukkig maar. Wil je mist Karin? Wat moet je met die troep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |