Op zaterdag 13 november 2010 12:41 schreef horned_reaper het volgende:
Op P2000 zie ik verwachting van 1800 voor morgenavondquote:Op zondag 14 november 2010 02:09 schreef Radio-silence het volgende:
Nu:
De afvoer op 14 november 2010, 01:50 uur is 1520.4 m^3/s
Boven de 1500 !!!
Hier in Elsloo een uurtje geleden. De eerste straat die door maaswater onderloopt zal als het zo doorgaat over een uurtje bereikt zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 03:18 schreef horned_reaper het volgende:
Wat is eigenlijk de kritieke stand van de Maas? Vanaf hoeveel zal de rivier buiten zijn oevers gaan treden?
De rivieren zitten aan hun max, als er in Duitsland nog zo veel blijft vallen dan kunnen de regenrivieren de aanwas vanuit Duitsland niet meer aan en moeten er maatregelen genomen worden om er voor te zorgen dat ze in het Zuiden geen natte voeten krijgen.quote:Op zondag 14 november 2010 11:01 schreef UltraBrain het volgende:
Begrijp de paniek hier niet.
Lees op het KNMI dat het misschien nog een beetje gaat miezeren?
En vanaf volgende week weer gewoon saai NL weer.
dinsdag 16 november tot en met zaterdag 20 november
Wolkenvelden, slechts nu en dan zon en vooral later in de week kans op wat lichte regen. Temperatuur overdag ongeveer 8 graden en 's nachts soms dichtbij het vriespunt.
Lol, alleen maar om aan te geven dat het niet zo simpel is als regen in alleen Nederland. Ook al is het hier droog, als er elders in de bovenloop van een rivier erg veel regen valt dan hebben we hier hoog water, ik heb ook, behalve verhoogde paraatheid nog geen paniek gezien in de berichten.quote:Op zondag 14 november 2010 13:32 schreef Drassss het volgende:
Lijkt me allemaal net goed te gaan. Langzaam begint het minder te regenen en de komende dagen valt het allemaal ook mee. Gewoon straks een piekje. Even goed opletten en daarna mogen de kids in het water spelen
Zal ook tijd worden, dit is helemaal niets, al die regen en wind.quote:Op zondag 14 november 2010 13:48 schreef aloa het volgende:
Het lijkt er op dat het eind November kouder gaat worden. Overdag rond de 5 graden en in de nacht iets onder nul.
Sneeuw en wind is veel leukerquote:Op zondag 14 november 2010 13:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zal ook tijd worden, dit is helemaal niets, al die regen en wind.
Ja, gelukkig zitten we niet in het weertype dat in de bergen sneeuw aan het smelten is, want dan kon het behoorlijk ellendig worden.quote:Op zondag 14 november 2010 13:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, alleen maar om aan te geven dat het niet zo simpel is als regen in alleen Nederland. Ook al is het hier droog, als er elders in de bovenloop van een rivier erg veel regen valt dan hebben we hier hoog water, ik heb ook, behalve verhoogde paraatheid nog geen paniek gezien in de berichten.
Oeh, sneeuwduinen!quote:
Idd, dat zou funest zijn met de huidige waterstanden.quote:Op zondag 14 november 2010 14:11 schreef Drassss het volgende:
Ja, gelukkig zitten we niet in het weertype dat in de bergen sneeuw aan het smelten is, want dan kon het behoorlijk ellendig worden.
Ongeveer 15mm gevallen de laatste 24u hier bij mij.
Ik zit iets noordelijker van Helmond/Venray waar het erger is, maar ook hier zijn sloten/akkers helemaal vol met regenwater. Gelukkig is hier geen Maas in de buurtquote:Op zondag 14 november 2010 14:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, sneeuwduinen!![]()
[..]
Idd, dat zou funest zijn met de huidige waterstanden.![]()
Groningen valt wel mee, niet zo veel nattigheid hier.
Ik heb beelden gezien idd, hopelijk wordt het een beetje droge up-stream.quote:Op zondag 14 november 2010 14:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zit iets noordelijker van Helmond/Venray waar het erger is, maar ook hier zijn sloten/akkers helemaal vol met regenwater. Gelukkig is hier geen Maas in de buurt
Kom hier maar es kijken dan, het water staat 1,60m boven de oevers. De afvoer is ook dik 200 kuub per seconde hoger dan het officiële hoogwaterniveau.quote:Op zondag 14 november 2010 13:32 schreef Drassss het volgende:
Lijkt me allemaal net goed te gaan. Langzaam begint het minder te regenen en de komende dagen valt het allemaal ook mee. Gewoon straks een piekje. Even goed opletten en daarna mogen de kids in het water spelen
Nouja ik wil niet zeggen dat er niks aan de hand is, maar kijkend naar het weer wat eraan komt moet dit het hoogtepunt zijn..quote:Op zondag 14 november 2010 15:43 schreef Aelse het volgende:
[..]
Kom hier maar es kijken dan, het water staat 1,60m boven de oevers. De afvoer is ook dik 200 kuub per seconde hoger dan het officiële hoogwaterniveau.
Dat noem ik dus niet net goed gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |