Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....quote:Op zondag 14 november 2010 20:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Woohoo!
EC komt met behoorlijk winterse kaarten; een Groenlandhoog op een nagenoeg perfecte locatie en voor Nederland over tien dagen een aanvoer linea recta uit Nova Zembla. Dit is een nog betere run dan de vorige!
Goed, het zijn nog maar twee runs, en het is nog ver weg, maar spannend is dit wel.
Wat is er dan?quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....
Vond ik ook über indrukwekkend, maar het ligt volgens een poster op Weerwoord toch net iets anders:quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef horned_reaper het volgende:
Inderaad!
Moet je die omgekeerde straalstroom eens zien.
[ afbeelding ]
quote:Straalstroom ligt niet op het 850 hpa niveau. Een beter beeld heb je op het 300hpa niveau. Straalstroom maakt een enorme kronkel tot over het noorden van Groenland en duikt dan weer zuidwaarts ten westen van Europa om dan op een erg zuidelijk traject Europa in te slaan.
Indrukwekkend is het wel.
mvg,
Dieter
Ik ga op de 27ste naar een concert van Jean Michel jarre in Ahoy .quote:
Ja hier in het uiterste westen van Tilburg is het nu ook al een uur opeens een stuk harder aan het waaien.quote:Op zondag 14 november 2010 20:37 schreef marcel-o het volgende:
het gaat ineens los buiten qua wind![]()
k denk, was da voor herrie![]()
op buienradar zie k stoten van 60Km/h staan
Ach man, dan heb je later een bikkel-verhaal om aan je kinderen te vertellen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik ga op de 27ste naar een concert van Jean Michel jarre in Ahoy .
En dan zou ik graag nog geen winterse perikelen willen als ik weer naar huis ga.
Want anders wordt het een hele lange rit naar Limburg...
Voor de zekerheid maar alvast een survivalkit in de auto gooienquote:Op zondag 14 november 2010 20:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ach man, dan heb je later een bikkel-verhaal om aan je kinderen te vertellen.
En bovendien kun je dan in de auto lekker lang nagenieten van het concert MET leuke real life visuals erbij.
En een boekje waarin staat welke noorderlijke planten eetbaar zijn en welke giftig.quote:Op zondag 14 november 2010 20:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor de zekerheid maar alvast een survivalkit in de auto gooien![]()
- sneeuwschoenen
- schop
- geweer voor de ijsberen
- dekens
- extra brandstof
- eten en drinken
En dat terwijl de pluim nog niet eens geplaatst is.quote:Ik zie hier een tendens naar historische drukverdelingen.
de 192 en 216 van de EC-oper zijn van het kaliber "een paar keer per eeuw".
Die kou stagneert later wel, maar bereikt ons net.
Hier eentje die je zelf niet beter zou kunnen tekenen kwa drukverdeling, dit past op de milimeter, net arctisch continentaal in de aanvoerrichting (nno). Net niet teveel cyclonale kou op de oceaan, de reseructie van jan 1985:
Oja en wat kaarsen om het boekje te lezenquote:Op zondag 14 november 2010 20:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En een boekje waarin staat welke noorderlijke planten eetbaar zijn en welke giftig.
Into The Wild met jou!
Neerslag (sneeuw?) op 22 Nov...... gaat dat de goede kant uitquote:Op Weerwoord gaan ze trouwens weer los, hoor.
De eerste JOKI-polls van het seizoen, een topic over de top 10 De Bilt koude-noteringen van de 3e decade van november, een stuiterende Seppie, de eerste Hellmann verwachtingen, en watertandende kaarten-analyses zoals deze:
[..]
En dat terwijl de pluim nog niet eens geplaatst is.
Het is wel een eververend weekend voor de weerliefhebber. Eerst die enorme hoeveelheden water en nu een toenemende winterkans.
quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vanaf 28 Nov. 02:00 uur mag de kou (en hopelijk sneeuw) z'n intrede doen....
Dat valt me nog alleszins mee. De oper is niet eens zo'n heel erge lone wolf. Er gaan nog een aardig aantal members mee.quote:
Natuurlijk! Dat had ik wel verwacht, thnx to you.quote:Op zondag 14 november 2010 21:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
@Kahaarin: KNMI weer te laag.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |