10 Bft zat heel nips midden op de Noordzee op de kaarten. Nabij die kust heb ik hooguit windkracht 9 gezien in de modellen. De hoge druk boven Spanje is te laag. Als je de huidige kaarten vergelijkt met die van notoire stormsituaties uit het verleden is dat het meest in het oog springende verschil. De koers en kerndruk van Carmen zijn op zich goed, de luchtdrukconfiguratie als geheel boven Europa is niet goed genoeg voor een windkracht 10 of hoger.quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:17 schreef horned_reaper het volgende:
Met de kaarten van de afgelopen dagen had er nu toch echt wel een 10Bft op Texel moeten staan....
De veren varen ook niet hoorde ik, anders was ik nog even naar terschelling gegaan. en sjek je PMquote:Op vrijdag 12 november 2010 05:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik geef je groot gelijk, hoewel het hier echt te keer gaat![]()
Hoog water pas om 2 uur in de middag dus ik heb nog wel even.
Ik ben in slaap gedonderdzou naar de pier maar ja.
Wat mij opvalt is dat het hier in het noord oosten van groningen momenteel harder waait als op Lauwersoog....quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
De boot ging hier vanochtend nog wel, maar die moest wel vast gezet wordenbij vertrek moest het touw ook weer log, dit heb ik gefilmt.
Actuele situatie: 72km/h gemiddeld met pieken van 90km/h en afnemend.
Vanmorgen stond de teller op 77km/h met pieken van 96km/h![]()
Inmiddels is het water wat aan het opstuwen, normaal bij rustig weer zou het wad zijn maar daar is nu niks van te zien.
Vanquote:
Wat is daar jammer aanquote:Op vrijdag 12 november 2010 07:36 schreef meteo-online het volgende:
Jammer van de natte sneeuw die gisteren niet gevallen is, maar goed.....
Ja moet je wel geld voor hebben. Die bonsai potten kosten nogal wat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow dat is wel kut zegsnel nieuwe potjes halen dan maar.
Lijkt me ook handig om dat ding vast te zetten![]()
Hier inmiddels pieken in de 90km/h.
Hmmm het moet tussen 4 en 5 uur gebeurt zijn. Nouja wanneer boeit eigenlijk ook niet. Het stormt hier ook weer aardig ja. En ik moet straks nog met de scooter de weg op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou het hoogtepunt was meer in de na nacht, hier rond half 7. Of we nu alles gehad hebben weet ik niet maar de wind jaagt weer behoorlijk aan.
En ja dan verwacht je niet dat dat ding gaat omvallen, maar toch de wind is sterker dan je denkt
Gelukkig niet zeg! Dan wordt ik straks helemaal van de weg geblazen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pieken net continu in de 90! 9bft bij max piek van 98km/h, de 100 wil die nog niet halen
Kan nog toch? met anderhalf uur kan ze er zijn toch?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind neemt weer toe! 72km/h gemiddeld.
Pieken ver in de 80km/h![]()
Eerste deel van de pier staat bijna onder water. was je nou maar hier Dimage!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |