Klinkt een beetje naar wat ik met jonas had...kan alleen maar zeggen dat geduld bij ons goed werkte en erbij gaan liggen in een schemerige kamer. Succes!quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:59 schreef tessie het volgende:
Ik word echt even gek van de bvKolven is de laaste paar dagen net ff wat minder dan normaal, en Anna drinkt maar heel moeilijk aan mijn borst. Ik moet haar eerst wat afgekolfde melk uit een flesje geven, anders hapt ze gewoon niet aan. Ze gilt alleen maar, alsof ik haar ik weet niet wat aandoe. Pas als ze wat uit een flesje heeft gehad, wil ze wel heel even uit de borst drinken, maar ook met moeite. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe
Goed dat ik dit lees, althans, niet goed... maar hoe heftig waren haar krampen? Mijn hart breekt steeds bij Leia, echt krampjes, verkrampen en dan een mega scheetquote:Op donderdag 4 november 2010 11:49 schreef WupWup het volgende:
Hik, dat is echt grote onzin van het cb! Ik weet niet hoe oud je kind nu is, maar ik lees iets over 10 weken. Dan heb je wel kans dat het heel snel gedaan is met de borstvoeding als je gaat afbouwen, misschien sneller dan je lief is.
Over hoeveel zin het heeft om het half-half te doen: iedere druppel borstvoeding is mooi meegenomen en heeft nut voor de gezondheid van je baby. Of Neve gevoelig is voor krampjes bij kunstvoeding is een kwestie van afwachten, dat kan niemand voorspellen. De ene baby heeft er totaal geen last van, de ander (zoals de mijne en die kreeg volledige bv) heeft een ruime 4 maanden 24/7 last van krampen.
Ja, da's een redelijk normale prijs voor het huren van een kolf van dat kaliber. Je moet er dan ook nog een persoonlijke onderdelenset bij huren. Vanwege de hygiene huur je alleen de motor.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:15 schreef Hik het volgende:
Ow, ik heb nog wel een vraagje trouwens... Bij de zorgwinkel hier vragen ze 2,50 euro per dag (!) voor een electrisch kolfapparaat (huur, meest simpele model). Is dat normaal? Het lijkt me zo veel en wij willen niet kopen omdat we hem waarschijnlijk toch kort gebruiken...
Mss heel iets anders, maar kan je niet stiekem toch weer een hyperlactatie hebben?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:34 schreef Orea het volgende:
Infacol werkte even, kreeg ze verstopping van. Cinababy leek te werken maar na een week kwamen alle symptomen weer opzetten..Ik heb het idee dat de piek nu ligt, en niet met 6-8 weken.. En dat het te maken heeft met het slechte poepen.. Maarja, hoe krijg je de boel op gang? Goed laten boeren doen we, alsnog krijgt ze veel lucht binnen (of wordt de lucht van binnen aangemaakt lijkt het wel eens.. Zei voor de grap dat ze haar ontlasting resoneert, maar daar lijkt het echt op..) maar ze raakt het ook wel goed kwijt (die mega scheten..)
Nou ja, kan er verder ook weinig aan doen.. fietsen, de houding rug tegen mijn buik knieholtes werkte 1 keer.. daarna ook niet meer.. tis ook een kwestie van volhouden, maar echt.. dan ligt ze te slapen en dan verkrampt ze.. ze verslapt weer, wil verder slapen en dan komt er weer een kramp![]()
Kreeg wel de tip van mijn LK om zelf veel groene groentes te eten omdat die voor haar laxerend kunnen werken. En tomaten. Dus dat ook maar eens proberen..
Ik denk dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben. Het is natuurlijk ook heel erg maf dat we melk van een ander dier gebruiken in ons dieet. Eieren eten wel meer diersoorten.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:52 schreef WupWup het volgende:
Maar ik geloof wel dat de natuur het niet zo bedoeld heeft, dat onze huidige westerse dieet er wel degelijk invloed op heeft.
Sorry, met kolven ben ik niet zo bekend, daar kan ik je niet mee helpen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:19 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hoi dames,
Hier is de borstvoeding inmiddels goed op gang! Helaas in het zkh slecht begeleid waardoor ik thuis kwam met ontzettend veel kloven. Nu voed ik met tepelhoedje en gebruik ik compressen die de boel wat verzachten.
Dat vind ik zo knap, dat lukt mij echt niet.. Ondanks dat ik vrij makkelijk kan kolven!quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:42 schreef WupWup het volgende:
Wist je trouwens ook dat je met je handen kunt kolven en niet per sé een apparaat nodig hebt?
okay thanksquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:13 schreef WupWup het volgende:
Nee moet op recept. Is een stuk zwaardere medicatie dan miconazol, vandaar dat het pas wordt voorgeschreven als de rest niet werkt. In Amerika is het overigens gangbaarder, hier doen artsen nog wel eens moeilijk. Vandaar dat linkje, dan heeft ze iig iets in handen om onder de neus van huisarts te schuiven. Eerste dag 400mg, daarna 100mg gedurende 14 dagen. Needless to say dat ze wel moet blijven doorvoeden. Fluconazol komt in de moedermelk terecht en dat is in dit geval ook de bedoeling, want zo wordt kind meebehandeld.
Dat schijnt alweer achterhaald te zijn, zou niks uithalen... Maar lekker shit dan idd, als je er een bo aan overhoudt. Even wat warmte voor de voeding, zodat de boel goed kan stromen en zonodig nakolven. Nou ja, you know the drillquote:Op zaterdag 6 november 2010 09:38 schreef Twinkly het volgende:
Het is niet gelukt onder de douche, hopelijk wil mijn kleine eigenwijsje straks met zijn kin richting de pijnlijke plek drinken.
Dat zegt niets!! ook met de fles kan je heel lang blijven lekkenquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:16 schreef Hik het volgende:
Jammer Troeta, maar er is altijd een volgende keer indrsaad. En er zijn ook voordelen aan de fles. Ik word op het moment helemaal gek van het lekker. De senseo pads gaan er bij pakken doorheen en de Lilypadz leken zo'n fijne oplossing, maar werken maar op één borst!?
Hik het wordt minder hoor! Bij sommigen blijft het wel een beetje lekken, maar hier was dat na 2 maanden wel overquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:16 schreef Hik het volgende:
Jammer Troeta, maar er is altijd een volgende keer indrsaad. En er zijn ook voordelen aan de fles. Ik word op het moment helemaal gek van het lekker. De senseo pads gaan er bij pakken doorheen en de Lilypadz leken zo'n fijne oplossing, maar werken maar op één borst!?
Ik lek nu soms nog en ben al meer dan 2 maand volledig gestopt met bvquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:37 schreef Orea het volgende:
[..]
Hik het wordt minder hoor! Bij sommigen blijft het wel een beetje lekken, maar hier was dat na 2 maanden wel overik had nog extra avent pads aangeschaft (van die wasbare) maar die liggen nu in de kast te liggen
Nakolven na de voeding of een uurtje erna. In de nacht zou je ook een keertje extra kunnen kolven. Het is superzwaar, ik kolfde 9e per dag, na een dag was is kapot. En omdat je na een voeding kolft komt er dan ook niet megaveel uit, dus je hebt echt het idee dat je voor Jan lul aan het ding hangt. Maar hoe leger die borst, hoe vetter de melk en hoe harder je melk aan gaat maken. Na 1,5 dag stopte ik weer met kolven, die zelfde nacht had ik vrij volle borsten en de dag erna stuwing.quote:Op zondag 7 november 2010 10:04 schreef tessie het volgende:
Ik zou graag willen proberen om mijn productie wat te verhogen. Kan ik dat gewoon doen door vaker te kolven? En hoe lang duurt het dan voordat t werkt zeg maar?
quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:31 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag in bad kon ik mijn kind op zeker 50 cm afstand voeden
Ja het zou best kunnen dat dit het dan gewoon is bij mij, want het lijkt niet echt meer te worden.quote:Op zondag 7 november 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat dat per vrouw verschilt, bij mij dus anderhalve dag. Als je daarna weer overgaat naar langere pozen dan zul je dus meer moeten kolven. Tenzij het voor jou nu al op de max zit. Jij hebt een verkleining gehad.
Bij mij loopt het altijd terug als ik ongesteld benquote:Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja het zou best kunnen dat dit het dan gewoon is bij mij, want het lijkt niet echt meer te worden.
Maar ik geloof ook dat ik ongesteld aan het worden ben, weet niet of dat ook nog gevolgen voor je productie heeft?
Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron wasquote:Op zondag 7 november 2010 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Na dat halve jaar wordt het ook leuker vond ik. Gewoon omdat ik niet meer het enige eten was.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:49 schreef kaatjejannie het volgende:
ik vind het nu na 2 weken nog best benauwend dat ik ook echt de enige ben die haar kan voeden. Vooral als ik erg moe ben, of eigenlijk de deur even uit zou willen.
Gelukkig loopt het wel helemaal top nu. Ik voedde alleen liggend op bed, maar vanavond ook op de bank gevoed. Zonder voedingskussen. Dat wilde ik oefenen zodat ik ook ergens anders kan voeden. Dat kussen heb ik natuurlijk niet altijd bij me. Ilse vond het allemaal best. Die lag na de voeding heerlijk uitgeteld bij me uit te buiken.
hoe vaak voedt je nog, BJ?quote:Op zondag 7 november 2010 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik herken dat wel een beetje Ticoo; Evie wil ook niet zo vaak meer drinken; ze krijgt natuurlijk voldoende andere voedingsstoffen, maar vind het soms best wel even jammer dat ze minder behoefte heeft aan de borst en de BV.
ga dat intieme gezellige wel missen hoor...
(L)
Probeer in elk geval smorgens nog elke dag te voeden, en dan drinkt Evie wel heel goed.
inmiddels alweer 11 maanden (L)
... Of dat ze hele nachten slapen en dan opeens weer overgaan naar 1 a 2 nachtvoedingenquote:Op maandag 8 november 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
[..]
dat wordt echt beter! Best wel pittig en benauwend hè? Vond ik ook de eerste weken.. En vooral als dan op een gegeven moment de vermoeiheid wat inslaat.. Het wordt veel beter
Vooral als ze er wat meer tijd tussen gaat laten, of je straks wat af kunt kolven en met een flesje kunt (laten) geven zodat jij even je handen vrij hebt
Draak, ik herken het, ondanks dat Leia nog jonger is.. hier komt ze ook ineens weer om de 2 uur somsen dat terwijl ze vanaf het begin al zeker 3 uur, en de laatste tijd zelfs 4 uur tussen de voedingen liet!
heyhey Lilyquote:Op maandag 8 november 2010 11:23 schreef lily het volgende:
[..]
hoe vaak voedt je nog, BJ?
Ik voed nu dik 10 maanden (3 keer per dag nu) maar ik heb soms het idee dat ik geen productie meer heb. Ik heb nooit stuwing (ook niet nadat ik vrijdag van 17.00 tot zaterdag 20.00 niet meer gevoed had).
Ik merk aan niks dat ik nog voeding heb, zeg maar.
Ja, Leah drinkt natuurlijk nog wel maar ook niet zo lang achter elkaar. Minuut of 10, in bed 15.
Zou ze wel genoeg bv binnenkrijgen? Ze is nog geen jaar dus heeft het wel nog nodig...
Bronquote:Afbraak door lever
In 1 á 1,5 uur
De lever breekt ruim 95% van alle alcohol in je lichaam af. Een kleine 5% verlaat via de urine, adem en zweet je lichaam.
De lever doet 1 á 1,5 uur over de afbraak van 1 standaardglas alcohol. Als je 8 glazen drinkt, is de lever dus 8 tot 12 uur bezig om de alcohol af te breken. Dit betekent dat je na een avondje stevig drinken 's ochtends nog steeds alcohol in je bloed kunt hebben.
Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.quote:Op zondag 7 november 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron was
Zelfde. Ik bedacht me van de week nog dat het toch wel zo makkelijk was om alleen borstvoeding te geven. Honger? Aanleggen. Dorst? Aanleggen. Niks ontbijt, lunch, diner, tussendoor, fruit, heeft ze wel genoeg gehad, zou ze nog meer lusten, wil ze wat anders, wat moet ik vanavond weer op tafel zetten...quote:Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.
Bel ze terug of ze misschien toch asjeblieft eens willen kijken hoe het zit met de voedingsstoffen in je voedingquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef Orea het volgende:
'nou dan heb je in elk geval genoeg voedingsstoffen in je voeding, dus hoeven we daar niet naar te kijken'..![]()
Dat is een initiatief van een mevrouw die vooral dollartekens ziet en ook totaal niet geschoold is in borstvoeding. Je betaalt de hoofdprijs om een niet representatief monster van je melk op te sturen naar een laboratorium, alwaar ze enkele bepalingen uit je melk halen. Vervolgens krijg jij die uitslagen teruggestuurd en mag je ze zelf interpreteren. En dat kan je niet, simpelweg omdatquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
Belachelijk... echt! Waarom moeten wij toch zo de 'controle' hebben over iets wat gewoon vanzelf gaat?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
Heel heel graag, ik kreeg het zelf namelijk niiet meer teruggevonden. Zo'n topic stond mij namelijk ook nog bijquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:22 schreef Twinkly het volgende:
Auch Wups!Hoe is dat zo gekomen? Is ze gevallen? Hopelijk wordt het randje snel minder scherp
. Ik kan me nog wel herinneren dat de boventanden van Niels bij het doorkomen erg scherp waren, maar dat werd al snel minder.
Over regeldagen rond het eerste jaar heb ik een hele tijd terug gelezen op het andere forum, ik kan het alleen niet meer terugvinden en ik weet niet meer welke reacties er gegeven werden![]()
Ik denk dat mamahonger wel een hele goede reden zou kunnen zijn dat ze meer aan de borst wil, alhoewel de hersenen rond het eerste jaar ook weer een spurt maken geloof ik (zal het eens nazoeken).
Maar Tico, dat ligt toch niet aan de voedingsstoffen in je melk maar het feit dat Leyla te weinig binnenkrijgt vanwege haar beroerde conditie?quote:Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
Ik doe niet neerbuigend hoor. En ik geloof ook dat jouw situatie niet van toepassing is op wat we hier aanhalen. Het gaat er hier over dat een arts maar weer beweerd dat er niks met mijn voedingsstoffen is, omdat ze genoeg aankomt. Feit is dat het heel zeldzaam is dat er te weinig voedingsstoffen in moedermelk zitten.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
Zijn plasluiers zijn wel oke. Soms wat geconcentreerder dan andere keren. Ik ben ook nog niet echt bang voor uitdroging ofzo. Maar je wordt er wel een beetje een neuroot van (althans ik wel merk ikquote:Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:
Hoe goed gevuld zijn zijn plasluiers Asy?
Het is hier ook een hele tijd zo geweest dat hij overdag bijna niet dronk bij mij en dat 's nachts inhaalde. Toen had hij ook meer geconcentreerde luiers.
dat weet ik. ze gebruiken nog steeds een S-speen (difrax). wellicht dat een maatje groter ook al helpt?quote:Op donderdag 11 november 2010 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Geen drama van maken, dan maak je de fles iets negatiefs. Blij zijn met wat ze wel drinkt en als ze het genoeg vindt gewoon laten zitten. Doordrammen heeft geen zin en maakt het drama alleen maar erger.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:55 schreef WupWup het volgende:
Nee, tepel/speenverwarring na 10 maanden is niet erg logisch. In dat geval zou ze ook wel honger hebben, maar niet weten wat met een speen te doen. Wat ik gister ook tegen Asy zei: meer dan aanbieden kun je niet doen. Het is uiteindelijk aan je kind om al dan niet te eten of te drinken. Als ze écht te weinig binnen krijgt, merk je dat aan de plas en aan de groei en dan is er natuurlijk een andere koers nodig. Misschien vindt ze een grotere speen prettig, maar ehm.. jouw tepel is er ook niet (veel) groter op geworden in die 10 maanden
Maar Nathan krijgt waarschijnlijk wel meer uit je borst dan die 90 die jij kolft. En een flesje is meestal makkelijker dan uit de borst drinken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:51 schreef pessie het volgende:
Oh, het ging er meer om dat Nathan 130cc wegdronk uit een fles terwijl er uit mij 'maar' 90cc kwam.
Ik heb afgelopen vrijdag m'n schoonma een M-speen laten proberen, en toen bleef er maar 30cc over. Hele vooruitgang, dusquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou een snellere flow proberen. Bij mij aan de borst schiet de melk ook door Leyla's neus, dus die drinkt op standje 3 van de 123 speen.
k draag 's nachts nooit een bhquote:Op zondag 14 november 2010 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Nytar, veel drinken! En wat je ook kan doen, is lekker warm douchen, dan borst warmhouden en direct de kolf erop. Werkt wrs beter dan enkel warmcompressen.
En 's nachts ff geen bh aan.
Zo doorzettingsvermogen heb ik niet hoor, als madam de fles had gepakt was ik gewoon overgestapt. Ik ben het gekoei namelijk echt flink zat.quote:Op maandag 15 november 2010 18:49 schreef Saffier het volgende:
voor Leyla en haar lijntje en een
voor jouw doorzettingsvermogen!
Nog langer... Ik neem het niet zo heel nauw met de houdbaarheid... Het is echt niet van de een op andere dag bedorven ofzo... Dus als ik melk uit de koelkast haal en warm maak en het is niet binnen een uur op maar bijvoorbeeld 1,5 uur... Ja ik geloof niet dat dat kwaad kan. Ik steriliseer alles elke dag, dus bacteriegroei zal echt minimaal zijn lijkt mij.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken is verse moedermelk zelfs 8 dagen houdbaar
Het zou inderdaad ook best wel eens kunnen dat het net zo gaat als bij Mette, alleen was zij ietsjes ouder toen ze ging weigeren. Hoe meer zij de fles aangeboden kreeg hoe groter haar adversie ertegen, en tegen al het vocht, werd. Toen wickie het losliet ging ze na een paar dagen weer drinken (alleen niet uit de fles en geen flesvoeding meer).quote:Op woensdag 17 november 2010 12:52 schreef Ticootje het volgende:
Davinia, ze is nu bijna een jaar... Ik zou het gewoon zo laten dan, als ze geen melk uit de fles wilt drinken dan niet. Dan haalt ze het wel bij jou in.
Ze zeggen dat ze alles geprobeerd hebben...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:45 schreef Twinkly het volgende:
Volgens mij heb ik heel vaak nog goede melk weggegooid![]()
Davinia wat vervelendWil ze de melk ook niet uit een tuitbekertje, gewoon bekertje of een rietjesbeker drinken?
Ik denk niet eens dat het echt nodig is. Op dagen dat je werkt zal je productie dus iets afnemen, als je haar toch weer aanlegt op de dagen dat je thuis werkt neemt die weer toe... Je productie is met 9 maanden echt wel stabiel genoeg dat het tegen een stootje kan.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Haha, geweldig!
Tot wanneer zal ik dan moeten kolven voor het in stand houden van de productie? Als Aviva blijft weigeren heb ik niet veel zin om uitgebreid te blijven kolven, eigenlijk...
oke. Dan zie ik het ff twee weekjes aan, mss dat ze wel weer gaat drinken, en anders geloof ik wel.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat het echt nodig is. Op dagen dat je werkt zal je productie dus iets afnemen, als je haar toch weer aanlegt op de dagen dat je thuis werkt neemt die weer toe... Je productie is met 9 maanden echt wel stabiel genoeg dat het tegen een stootje kan.
Ja, weet ik. Wellicht voor dr verjaardag (wat nog HEEL LANG duurt, mijn meisje is nog heel klein en mini!!)quote:Op donderdag 18 november 2010 13:10 schreef WupWup het volgende:
..
Davinia je kunt je melk ook gebruiken om mee te koken oid he. Pannenkoeken bijvoorbeeld, zal Eli toch ook niet gauw nee tegen zeggen of wel? En Aviva kan lekker meesmullen dan.
mijne ook *kop verder in zand steekt*quote:Op donderdag 18 november 2010 13:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Wellicht voor dr verjaardag (wat nog HEEL LANG duurt, mijn meisje is nog heel klein en mini!!)
Oh, nou ik ga er maar gewoon vanuit dat het een gewone spruw infectie is.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:46 schreef WupWup het volgende:
Ja precies, dus of je inwendige spruw hebt weet je eigenlijk pas na verloop van tijd
En ook een zeer gevoelige TSR?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar spruw op de huid geeft toch ook die steken in de borst?
En uit een gewoon bekertje/glas?quote:Op woensdag 17 november 2010 12:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Het flesweigeringsfeest gaat verder.
gister geprobeerd om er pap van te maken, drie keer raden hoeveel madam ervan heeft gegeten...
De vriezer zit al vol, dus opslaan gaat moeilijk. Tsja, en heeft opslaan voor nut als het toch niet gedronken wordt?
Eli wil m'n melk ook niet drinken, dus dat is ook geen oplossing...
Morgen Aventfles proberen, anders weet ik het ook niet.
Mss voor de boterham ipv erna?
Pfff, irritant, dit.
Ik heb even gereageerd in het babietjes topic. Maar je verhaal zo lezende, misschien kun je er eens over nadenken om een laktatiekundige te laten meekijken bij een voeding. 1,5 uur per voeding is gewoon erg lang, dan drinkt ze die hele tijd niet effectief, wordt ze wel vreselijk moe en kom je dus in een vizuele cirkel. Ze heeft honger maar drinkt niet effectief genoeg aan de borst, valt in slaap, maar heeft snel alweer honger en het verhaal begint opnieuw.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:41 schreef kaatjejannie het volgende:
hoelang is het gemiddeld dat een baby van 4 weken drinkt aan de borst? Ilse heeft per voeding ongeveer 1.5 uur nodig en ik moet zeggen dat dat me aardig op begint te breken. Ze slaapt daarnaast ook slecht. Alleen als ze aan de borst in slaap valt lukt t om dr in bed te leggen. Anders lukt t niet...
ik ben zo moe, ik zie het eigenlijk niet meer zitten. Maar ik wil niet stoppen...
Een laktatiekundige kun je altijd bellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:28 schreef kaatjejannie het volgende:
oohw ze hd geen 140 op hoor, 85 hebben we gegeven. De 140 staat in de koelkast. Ik ga denk ik idd maandag maar achter een lactatiekundige aan...
Even die gelijk ertussenuit pikken: Nee! In die zin dat het natuurlijk je eigen keuze is en blijft, maar absoluut niet de enige (en vanuit Nathans oogpunt ook niet de beste) oplossing is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef pessie het volgende:
Wat moet ik nu? Of moet ik meteen maar overstappen op kv?
quote:Op maandag 22 november 2010 15:03 schreef pessie het volgende:
Ik heb mn LK gebeld, ik hoop vandaag nog teruggebeld te worden.
Ik tel al weken de plasluiers omdat ik me al langer afvraag of alles wel goed gaat, hij heeft altijd minimaal 4 plasluiers op een dag, maar meestal 6 a 7.
Met de vermoedelijke overproductie ben ik naar het bvcafe gegaan. Die LK zei dat overproductie niet voorkomt na 3 maanden, ben dus gewoon door gaan voeden en ben altijd na de voeding aan het voelen of mn borsten wel soepeler aanvoelen na het voeden. (serieus, ik lijk wel geobsedeerd, ik voel altijd, zelfs in een lunchroom ben ik in staat te voelen of het wel goed genoeg is).
GWS, gaat het dan om de lijn van het geboortegewicht? Zelfs als hij lange tijd daarboven heeft gezweefd?
Nee, 2 zijn zwaar.quote:Op maandag 22 november 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
En die 6 of 7 natte luiers zijn echt zware plasluiers?
Ik denk dat dat ook belangrijk is om even tegen de LK te vertellen.quote:
Ik weet niet of dat zo srtikt opgaat. Bij geboorte zat Aviva op de +2-lijn (4kg) en nu volgt ze prachtig de 0-lijn. Wellicht dat Nathan iets lichter was dan zijn eigen lijntje (hij was toch maar 2500 g of zo?) en dat de knik naar boven zijn eigen lijn is, ipv zijn geboortepunt.quote:Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.
Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.
Nathan slaapt naast mij in zn eigen wiegje. Hij slaapt 's nachts nooit op zn eigen kamer. Ik wordt wakker van het voeden zelf volgens mij. Ik moet er wel uit om de tepelhoed uit de koelkast te halen, dan neem ik een kopje water mee om de tepelhoed in af te spoelen na het voeden zodat ik er dan niet weer uit hoef.quote:Op maandag 22 november 2010 17:24 schreef Ticootje het volgende:
Kun je Nathan niet tijdelijk bij je op de kamer leggen? Of bij jou in een cosleeper? Dan hoef je alleen maar ff kind naar je toe te schuiven en hoef je niet helemaal je bed uit enzo.
ik bedoelde niet dat jij dat bedoelde;)quote:Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.
Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.
Maar als je gevoed hebt, hoef je toch niet dan nog te kolven?quote:Op maandag 22 november 2010 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Hier werkte dat helemaal niet, Leyla wilde niet. Dus ik moest het kolfend doen. Ik was echt kapot, elke 2 uur kolven en dan de voedingen nog. Ik kon echt wel janken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |