Ik denk niet eens dat het echt nodig is. Op dagen dat je werkt zal je productie dus iets afnemen, als je haar toch weer aanlegt op de dagen dat je thuis werkt neemt die weer toe... Je productie is met 9 maanden echt wel stabiel genoeg dat het tegen een stootje kan.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Haha, geweldig!
Tot wanneer zal ik dan moeten kolven voor het in stand houden van de productie? Als Aviva blijft weigeren heb ik niet veel zin om uitgebreid te blijven kolven, eigenlijk...

oke. Dan zie ik het ff twee weekjes aan, mss dat ze wel weer gaat drinken, en anders geloof ik wel.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat het echt nodig is. Op dagen dat je werkt zal je productie dus iets afnemen, als je haar toch weer aanlegt op de dagen dat je thuis werkt neemt die weer toe... Je productie is met 9 maanden echt wel stabiel genoeg dat het tegen een stootje kan.

Ja, weet ik. Wellicht voor dr verjaardag (wat nog HEEL LANG duurt, mijn meisje is nog heel klein en mini!!)quote:Op donderdag 18 november 2010 13:10 schreef WupWup het volgende:
..
Davinia je kunt je melk ook gebruiken om mee te koken oid he. Pannenkoeken bijvoorbeeld, zal Eli toch ook niet gauw nee tegen zeggen of wel? En Aviva kan lekker meesmullen dan.

mijne ook *kop verder in zand steekt*quote:Op donderdag 18 november 2010 13:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Wellicht voor dr verjaardag (wat nog HEEL LANG duurt, mijn meisje is nog heel klein en mini!!)

Oh, nou ik ga er maar gewoon vanuit dat het een gewone spruw infectie is.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:46 schreef WupWup het volgende:
Ja precies, dus of je inwendige spruw hebt weet je eigenlijk pas na verloop van tijd

En ook een zeer gevoelige TSR?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar spruw op de huid geeft toch ook die steken in de borst?

En uit een gewoon bekertje/glas?quote:Op woensdag 17 november 2010 12:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Het flesweigeringsfeest gaat verder.
gister geprobeerd om er pap van te maken, drie keer raden hoeveel madam ervan heeft gegeten...
De vriezer zit al vol, dus opslaan gaat moeilijk. Tsja, en heeft opslaan voor nut als het toch niet gedronken wordt?
Eli wil m'n melk ook niet drinken, dus dat is ook geen oplossing...
Morgen Aventfles proberen, anders weet ik het ook niet.
Mss voor de boterham ipv erna?
Pfff, irritant, dit.

Ik heb even gereageerd in het babietjes topic. Maar je verhaal zo lezende, misschien kun je er eens over nadenken om een laktatiekundige te laten meekijken bij een voeding. 1,5 uur per voeding is gewoon erg lang, dan drinkt ze die hele tijd niet effectief, wordt ze wel vreselijk moe en kom je dus in een vizuele cirkel. Ze heeft honger maar drinkt niet effectief genoeg aan de borst, valt in slaap, maar heeft snel alweer honger en het verhaal begint opnieuw.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:41 schreef kaatjejannie het volgende:
hoelang is het gemiddeld dat een baby van 4 weken drinkt aan de borst? Ilse heeft per voeding ongeveer 1.5 uur nodig en ik moet zeggen dat dat me aardig op begint te breken. Ze slaapt daarnaast ook slecht. Alleen als ze aan de borst in slaap valt lukt t om dr in bed te leggen. Anders lukt t niet...
ik ben zo moe, ik zie het eigenlijk niet meer zitten. Maar ik wil niet stoppen...

Een laktatiekundige kun je altijd bellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:28 schreef kaatjejannie het volgende:
oohw ze hd geen 140 op hoor, 85 hebben we gegeven. De 140 staat in de koelkast. Ik ga denk ik idd maandag maar achter een lactatiekundige aan...
 ook op zondagen, misschien neemt ze niet meteen op, maar de meesten hebben gewoon een voicemail die je kan inspreken en een goede laktatiekundige belt je gewoon terug binnen 24 uur.
 ook op zondagen, misschien neemt ze niet meteen op, maar de meesten hebben gewoon een voicemail die je kan inspreken en een goede laktatiekundige belt je gewoon terug binnen 24 uur.

Even die gelijk ertussenuit pikken: Nee! In die zin dat het natuurlijk je eigen keuze is en blijft, maar absoluut niet de enige (en vanuit Nathans oogpunt ook niet de beste) oplossing is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef pessie het volgende:
Wat moet ik nu? Of moet ik meteen maar overstappen op kv?

Het kan een correctie zijn van de overproductie? Hoe zit het met de plasluiers?
  Het kan een correctie zijn van de overproductie? Hoe zit het met de plasluiers?

).
 ). 

quote:Op maandag 22 november 2010 15:03 schreef pessie het volgende:
Ik heb mn LK gebeld, ik hoop vandaag nog teruggebeld te worden.
Ik tel al weken de plasluiers omdat ik me al langer afvraag of alles wel goed gaat, hij heeft altijd minimaal 4 plasluiers op een dag, maar meestal 6 a 7.
Met de vermoedelijke overproductie ben ik naar het bvcafe gegaan. Die LK zei dat overproductie niet voorkomt na 3 maanden, ben dus gewoon door gaan voeden en ben altijd na de voeding aan het voelen of mn borsten wel soepeler aanvoelen na het voeden. (serieus, ik lijk wel geobsedeerd, ik voel altijd, zelfs in een lunchroom ben ik in staat te voelen of het wel goed genoeg is).
GWS, gaat het dan om de lijn van het geboortegewicht? Zelfs als hij lange tijd daarboven heeft gezweefd?

Nee, 2 zijn zwaar.quote:Op maandag 22 november 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
En die 6 of 7 natte luiers zijn echt zware plasluiers?

Ik denk dat dat ook belangrijk is om even tegen de LK te vertellen.quote:

Ik weet niet of dat zo srtikt opgaat. Bij geboorte zat Aviva op de +2-lijn (4kg) en nu volgt ze prachtig de 0-lijn. Wellicht dat Nathan iets lichter was dan zijn eigen lijntje (hij was toch maar 2500 g of zo?) en dat de knik naar boven zijn eigen lijn is, ipv zijn geboortepunt.quote:Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.
Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.

Nathan slaapt naast mij in zn eigen wiegje. Hij slaapt 's nachts nooit op zn eigen kamer. Ik wordt wakker van het voeden zelf volgens mij. Ik moet er wel uit om de tepelhoed uit de koelkast te halen, dan neem ik een kopje water mee om de tepelhoed in af te spoelen na het voeden zodat ik er dan niet weer uit hoef.quote:Op maandag 22 november 2010 17:24 schreef Ticootje het volgende:
Kun je Nathan niet tijdelijk bij je op de kamer leggen? Of bij jou in een cosleeper? Dan hoef je alleen maar ff kind naar je toe te schuiven en hoef je niet helemaal je bed uit enzo.

. Ik probeer regelmatig zonder maar over et algemeen volgt er dan een krijsbui waar ik heel gestressed door raak.
 . Ik probeer regelmatig zonder maar over et algemeen volgt er dan een krijsbui waar ik heel gestressed door raak. , had ik niet verwacht zoveel. Hij heeft het direct opgedronken en vond het verschrikkelijk dat het op was. Nou ja, denk dat ik nu om 8 en om 10 uur nog ga aanleghgen en kolven...
 , had ik niet verwacht zoveel. Hij heeft het direct opgedronken en vond het verschrikkelijk dat het op was. Nou ja, denk dat ik nu om 8 en om 10 uur nog ga aanleghgen en kolven...

Sterkte voor jouw vriendin.
 Sterkte voor jouw vriendin.  

ik bedoelde niet dat jij dat bedoelde;)quote:Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.
Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.

Maar als je gevoed hebt, hoef je toch niet dan nog te kolven?quote:Op maandag 22 november 2010 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Hier werkte dat helemaal niet, Leyla wilde niet. Dus ik moest het kolfend doen. Ik was echt kapot, elke 2 uur kolven en dan de voedingen nog. Ik kon echt wel janken.

i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
 i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |