abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 15:32:57 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89014513
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.

Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.
Ik weet niet of dat zo srtikt opgaat. Bij geboorte zat Aviva op de +2-lijn (4kg) en nu volgt ze prachtig de 0-lijn. Wellicht dat Nathan iets lichter was dan zijn eigen lijntje (hij was toch maar 2500 g of zo?) en dat de knik naar boven zijn eigen lijn is, ipv zijn geboortepunt.

Pessie, ik hoop dat de LK je goed kan helpen!

KJ, hoe gaat het nu bij jullie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_89014560
Heeft hier iemand ervaring met de cerazette pil?

Ik slik hem nu al 10 maanden (ong een week of 3 na bevalling). Ik had geen last van bloedingen tot een week of 6 geleden.
Echt heel vervelend want de ene dag niks, de andere dag wat spotting maar ook af en toe (zoals vandaag) echt flink bloedverlies.

Ik lees vooral over bloedverlies de eerste maanden na het slikken van die pil maar ik heb het juist na een maand of 9
  maandag 22 november 2010 @ 15:59:08 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89015670
Nathan was 2520 gram. Hij was dus bij 3 maanden al ruim verdubbeld. As zaterdag is hij 4 maanden.

Hij is op een gegeven moment flink gaan groeien, hij heeft toen echt een inhaalslag gemaakt. Laat ie die misschien nu weer gaan?

LK heeft nog niet teruggebeld...
  maandag 22 november 2010 @ 16:29:37 #279
259886 pessie
pi_89016878
LK heeft gebeld.
Mijn productie is wat laag. Nog vaker aanleggen heeft geen zin. Moet nu kolven na elke voeding en dat bij Nathan erin krijgen. En s Nachts geen speen ploppen maar voeden.
Ze belt morgen weer om te vragen hoe het gaat.
pi_89018326
Succes ermee Pessie! Ik denk dat het inderdaad een goed advies is!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89018854
Ik doe ook geen speen ploppen in de nacht, ik voed 3x per nacht. Doe ik dat niet dan vindt Leyla het ook prima, maar ze heeft het blijkbaar nodig.
  maandag 22 november 2010 @ 17:22:23 #282
259886 pessie
pi_89019046
Ik hoop dat het gaat werken. Vooral omdat ik alleen een handkolf heb. Als het niet goed genoeg is ga ik morgen de symphony weer huren.

Ik wordt 's nachts heel wakker van voeden. Als ik dan voed slaap ik nog maar 4 a 5 uur per nacht, de rest ben ik klaarwakker. Maar blijkbaar heeft Nathan het nu dus nodig. Eerst niet, hij deed het volgens mij prima op doorslapen, maar nu niet meer. Ze zei alleen dat het aan mij was om te beslissen of ik 's nachts na kolf, hangt er denk ik van af hoe wakker ik ben.
pi_89019133
Kun je Nathan niet tijdelijk bij je op de kamer leggen? Of bij jou in een cosleeper? Dan hoef je alleen maar ff kind naar je toe te schuiven en hoef je niet helemaal je bed uit enzo.
pi_89019378
Wat fijn dat je zo snel reactie hebt van de lk!
Om je productie op te krikken is een elektrische kolf wellicht inderdaad handiger dan een handkolf, ik zou even kijken hoe goed het na-kolven gaat.
Succes!
  maandag 22 november 2010 @ 17:48:44 #285
259886 pessie
pi_89020148
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:24 schreef Ticootje het volgende:
Kun je Nathan niet tijdelijk bij je op de kamer leggen? Of bij jou in een cosleeper? Dan hoef je alleen maar ff kind naar je toe te schuiven en hoef je niet helemaal je bed uit enzo.
Nathan slaapt naast mij in zn eigen wiegje. Hij slaapt 's nachts nooit op zn eigen kamer. Ik wordt wakker van het voeden zelf volgens mij. Ik moet er wel uit om de tepelhoed uit de koelkast te halen, dan neem ik een kopje water mee om de tepelhoed in af te spoelen na het voeden zodat ik er dan niet weer uit hoef.
pi_89020357
Pessie, waarom ligt je tepelhoed in de koelkast? Ik heb altijd met gevoed, dat ding lag gewoon bij mijn bed. En ik had er twee, dan ging ik ze gewoon in de ochtend even afspoelen.

Het kindje van mijn vriendin komt aan, gelukkig. Helaas nog wel gewoon met kolven etc. Ergens snap ik het wel dat ze blindelings haar kraamverzorgster volgt, maar ik vind het zo jammer. Ze is zo moe (pas een uur of 14 geslapen, nu 5 dagen na bevalling) dat ze letterlijk omvalt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89020684
Pessie zou het een optie zijn om de hoed af te bouwen?
  maandag 22 november 2010 @ 19:00:10 #288
259886 pessie
pi_89023007
Mn mannetje is hoed-verslaafd -O- . Ik probeer regelmatig zonder maar over et algemeen volgt er dan een krijsbui waar ik heel gestressed door raak.

Hoed 's avonds al naast bed leggen kan ik wel doen. Kijken of dat beter gaat.

Mefke dat is idd zwaar! Maar de 4de dag zo ongeveer zonder slaap is het zwaarst (ook nog kraamtranen?).

Net nagekolfd, 30 cc :o , had ik niet verwacht zoveel. Hij heeft het direct opgedronken en vond het verschrikkelijk dat het op was. Nou ja, denk dat ik nu om 8 en om 10 uur nog ga aanleghgen en kolven...
  maandag 22 november 2010 @ 19:12:58 #289
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89023640
Ik heb ook een tijdje met een tepelhoedje gevoed, en had dat ding 's nachts altijd naast mij liggen. En inderdaad een bakje water en theedoek naast me om het even schoon te spoelen en af te drogen.

Heeft een lactatiekundige gekeken naar dat tepelhoedje? Ik voedde eerst met een te groot hoedje, die had mijn kraamverzorgster gehaald. Bij de lactatiekundige kreeg ik een andere maat mee.

Mefke: ik kan me nog herinneren dat we in de kraamperiode beiden om 18 uur in bed lagen. Dan kregen we tenminste nog íets dat op slaap leek... :') Sterkte voor jouw vriendin. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 22 november 2010 @ 19:25:48 #290
259886 pessie
pi_89024276
De LK is hier geweest toen Nathan een weel oud was. De tepelhoed is goed: maat S. Eerst hadden we M, maar die was zo groot daar kreeg ik een zuigblaar van.
pi_89025434
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niets moet gebeuren hoor, het is altijd goed om er even naar te laten kijken, maar ik vind het nogal overbodig meteen met kv te gaan lopen zwaaien, zoals het cb doet.

Ik kan me een richtlijn herinneren van een verdubbeling van gewicht met zes maanden, en twee en een half keer het geboortegewicht met een jaar. Dat gaat dus echt alleen uit van het geboortegewicht. Daar deed Annicka dus ook precies aan, ook al was/is ze een lichtgewicht.
ik bedoelde niet dat jij dat bedoelde;)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 22 november 2010 @ 20:32:45 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89027277
pessie succes met het opkrikken van je productie
Als Nathan het toelaat, zou ik hem elke 2 uur zo'n beetje aanleggen. Dat werkte hier in elk geval heel erg goed om productie op te krikken.
pi_89027372
Hier werkte dat helemaal niet, Leyla wilde niet. Dus ik moest het kolfend doen. Ik was echt kapot, elke 2 uur kolven en dan de voedingen nog. Ik kon echt wel janken.
  maandag 22 november 2010 @ 21:46:45 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89031004
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Hier werkte dat helemaal niet, Leyla wilde niet. Dus ik moest het kolfend doen. Ik was echt kapot, elke 2 uur kolven en dan de voedingen nog. Ik kon echt wel janken.
Maar als je gevoed hebt, hoef je toch niet dan nog te kolven?
En daarom zei ik er ook bij: als Nathan wil.

Harry dronk wel steeds als je hem aanlegde. Het is de handigste en beste optie, mits je kind meewerkt.
pi_89034584
Als je je productie wilt opkrikken is het juist goed om na te kolven. Hoe leger de borst hoe harder er melk wordt aangemaakt. Je maakt de vraag kunstmatig groter.
pi_89043333
Hoe is het vannacht gegaan pessie?
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:51:56 #297
259886 pessie
pi_89043629
Nathan werd om 4.30 wakker: gevoed, viel in slaap, weer ingebonden waar hij wakker van werd en maar lekker naast manlief gelegd. Ik ben gaan kolven: 80cc!!! Toen ik klaar was vroeg manlief of het veel was. Nathan was namelijk nog wakker. Ik heb eerst 40cc aangeboden wat hij volgens mij te snel wegklokte. Hij krijste om meer, heb hem de overige 40cc ook aangeboden. Hij vond nog steeds dat hij niet genoeg had, maar hij ging wel weer slapen.
Om 8.30 weer wakker en gevoed, daarna is Nathan weer in slaap gevallen en heb ik 70cc gekolfd! Dit heb ik nog niet kunnen geven omdat hij nog slaapt dus dit krijgt hij straks.

Ik zit me serieus af te vragen of hij ooit wel iets uit de borst krijgt -O-

Oh ja, hij houdt zelf zn flesje vast O+

En ik voel me nu al geradbraakt. Ben elk uur wakker geweest om te horen of Nathan nog leefde( :? i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
pi_89043788
Kan het zijn dat hij door het tepelhoedje de borst niet goed leeg kan drinken? De voedingen duren toch ook behoorlijk lang bij jullie? Misschien is het een idee om de lk even mee te laten kijken, het lijkt mij namelijk best belangrijk om het hoedje af te bouwen indien mogelijk. Wel fijn dat je zo makkelijk kolft! En sterkte voor de komende dagen en nachten. Wanneer ga je weer wegen?
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:59:19 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89043818
pessie, als hij niets zou drinken, zou je niet voldoende productie hebben om zoveel te kolven. Dat valt dus wel mee.
komt een LK kijken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:05:26 #300
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89043941
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')