quote:
Even die gelijk ertussenuit pikken: Nee! In die zin dat het natuurlijk je eigen keuze is en blijft, maar absoluut niet de enige (en vanuit Nathans oogpunt ook niet de beste) oplossing is.
Te weinig groei kan verschillende oorzaken hebben. Te weinig melk, maar ook teveel melk (niet toekomen aan de achtermelk). Hoe is Nathan verder? Qua plassen, qua tevredenheid, qua zichzelf melden, qua alertheid?
Je vertelt dat je een overproductie hebt (gehad?), hoe ben je daarmee omgegaan? Ik heb zelf ook een overproductie gehad en ik merkte dat ik met een maand of 4 weer 2 borsten per voeding moest gaan geven, omdat vraag-aanbod toen gereguleerd was.
Bij te weinig melk: de boel opkrikken met aanleggen, aanleggen, aanleggen.
Bij te veel melk: blokvoeden en zonodig 1-2x per dag leegkolven (afhankelijk van de stuwing).
Een tepelhoed is op zich niet een veroorzaker van te weinig groei, maar kan er wel voor zorgen dat een borst niet goed wordt geleegd, waardoor er minder melk wordt aangemaakt -> te weinig melk. Of dat na 4 maanden nog waarschijnlijk is durf ik geen uitspraak over te doen.
Ik vind het jammer dat het cb je met een kluitje het riet instuurt en niet gewoon goede adviezen kan geven. Neem liefst contact op met VBN of LLL of anders een lactatiekundige. Zij kunnen je echt goed helpen en is zeker de moeite waard.
Succes meid!