Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron wasquote:Op zondag 7 november 2010 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Na dat halve jaar wordt het ook leuker vond ik. Gewoon omdat ik niet meer het enige eten was.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:49 schreef kaatjejannie het volgende:
ik vind het nu na 2 weken nog best benauwend dat ik ook echt de enige ben die haar kan voeden. Vooral als ik erg moe ben, of eigenlijk de deur even uit zou willen.
Gelukkig loopt het wel helemaal top nu. Ik voedde alleen liggend op bed, maar vanavond ook op de bank gevoed. Zonder voedingskussen. Dat wilde ik oefenen zodat ik ook ergens anders kan voeden. Dat kussen heb ik natuurlijk niet altijd bij me. Ilse vond het allemaal best. Die lag na de voeding heerlijk uitgeteld bij me uit te buiken.
hoe vaak voedt je nog, BJ?quote:Op zondag 7 november 2010 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik herken dat wel een beetje Ticoo; Evie wil ook niet zo vaak meer drinken; ze krijgt natuurlijk voldoende andere voedingsstoffen, maar vind het soms best wel even jammer dat ze minder behoefte heeft aan de borst en de BV.
ga dat intieme gezellige wel missen hoor...
(L)
Probeer in elk geval smorgens nog elke dag te voeden, en dan drinkt Evie wel heel goed.
inmiddels alweer 11 maanden (L)
... Of dat ze hele nachten slapen en dan opeens weer overgaan naar 1 a 2 nachtvoedingenquote:Op maandag 8 november 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
[..]
dat wordt echt beter! Best wel pittig en benauwend hè? Vond ik ook de eerste weken.. En vooral als dan op een gegeven moment de vermoeiheid wat inslaat.. Het wordt veel beter
Vooral als ze er wat meer tijd tussen gaat laten, of je straks wat af kunt kolven en met een flesje kunt (laten) geven zodat jij even je handen vrij hebt
Draak, ik herken het, ondanks dat Leia nog jonger is.. hier komt ze ook ineens weer om de 2 uur somsen dat terwijl ze vanaf het begin al zeker 3 uur, en de laatste tijd zelfs 4 uur tussen de voedingen liet!
heyhey Lilyquote:Op maandag 8 november 2010 11:23 schreef lily het volgende:
[..]
hoe vaak voedt je nog, BJ?
Ik voed nu dik 10 maanden (3 keer per dag nu) maar ik heb soms het idee dat ik geen productie meer heb. Ik heb nooit stuwing (ook niet nadat ik vrijdag van 17.00 tot zaterdag 20.00 niet meer gevoed had).
Ik merk aan niks dat ik nog voeding heb, zeg maar.
Ja, Leah drinkt natuurlijk nog wel maar ook niet zo lang achter elkaar. Minuut of 10, in bed 15.
Zou ze wel genoeg bv binnenkrijgen? Ze is nog geen jaar dus heeft het wel nog nodig...
Bronquote:Afbraak door lever
In 1 á 1,5 uur
De lever breekt ruim 95% van alle alcohol in je lichaam af. Een kleine 5% verlaat via de urine, adem en zweet je lichaam.
De lever doet 1 á 1,5 uur over de afbraak van 1 standaardglas alcohol. Als je 8 glazen drinkt, is de lever dus 8 tot 12 uur bezig om de alcohol af te breken. Dit betekent dat je na een avondje stevig drinken 's ochtends nog steeds alcohol in je bloed kunt hebben.
Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.quote:Op zondag 7 november 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron was
Zelfde. Ik bedacht me van de week nog dat het toch wel zo makkelijk was om alleen borstvoeding te geven. Honger? Aanleggen. Dorst? Aanleggen. Niks ontbijt, lunch, diner, tussendoor, fruit, heeft ze wel genoeg gehad, zou ze nog meer lusten, wil ze wat anders, wat moet ik vanavond weer op tafel zetten...quote:Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.
Bel ze terug of ze misschien toch asjeblieft eens willen kijken hoe het zit met de voedingsstoffen in je voedingquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef Orea het volgende:
'nou dan heb je in elk geval genoeg voedingsstoffen in je voeding, dus hoeven we daar niet naar te kijken'..![]()
Dat is een initiatief van een mevrouw die vooral dollartekens ziet en ook totaal niet geschoold is in borstvoeding. Je betaalt de hoofdprijs om een niet representatief monster van je melk op te sturen naar een laboratorium, alwaar ze enkele bepalingen uit je melk halen. Vervolgens krijg jij die uitslagen teruggestuurd en mag je ze zelf interpreteren. En dat kan je niet, simpelweg omdatquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
Belachelijk... echt! Waarom moeten wij toch zo de 'controle' hebben over iets wat gewoon vanzelf gaat?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
Heel heel graag, ik kreeg het zelf namelijk niiet meer teruggevonden. Zo'n topic stond mij namelijk ook nog bijquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:22 schreef Twinkly het volgende:
Auch Wups!Hoe is dat zo gekomen? Is ze gevallen? Hopelijk wordt het randje snel minder scherp
. Ik kan me nog wel herinneren dat de boventanden van Niels bij het doorkomen erg scherp waren, maar dat werd al snel minder.
Over regeldagen rond het eerste jaar heb ik een hele tijd terug gelezen op het andere forum, ik kan het alleen niet meer terugvinden en ik weet niet meer welke reacties er gegeven werden![]()
Ik denk dat mamahonger wel een hele goede reden zou kunnen zijn dat ze meer aan de borst wil, alhoewel de hersenen rond het eerste jaar ook weer een spurt maken geloof ik (zal het eens nazoeken).
Maar Tico, dat ligt toch niet aan de voedingsstoffen in je melk maar het feit dat Leyla te weinig binnenkrijgt vanwege haar beroerde conditie?quote:Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
Ik doe niet neerbuigend hoor. En ik geloof ook dat jouw situatie niet van toepassing is op wat we hier aanhalen. Het gaat er hier over dat een arts maar weer beweerd dat er niks met mijn voedingsstoffen is, omdat ze genoeg aankomt. Feit is dat het heel zeldzaam is dat er te weinig voedingsstoffen in moedermelk zitten.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
Zijn plasluiers zijn wel oke. Soms wat geconcentreerder dan andere keren. Ik ben ook nog niet echt bang voor uitdroging ofzo. Maar je wordt er wel een beetje een neuroot van (althans ik wel merk ikquote:Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:
Hoe goed gevuld zijn zijn plasluiers Asy?
Het is hier ook een hele tijd zo geweest dat hij overdag bijna niet dronk bij mij en dat 's nachts inhaalde. Toen had hij ook meer geconcentreerde luiers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |