abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88447709
Na dat halve jaar wordt het ook leuker vond ik. Gewoon omdat ik niet meer het enige eten was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 7 november 2010 @ 21:17:54 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88449055
Draakje je bent al heel ver! En dat terwijl het in eerste instantie nog maar de vraag was of je wel bv mocht geven!!! *O*

Tico, hoe gaat het nu met Leyla's groei?

Tessie, respect, jij werkt er echt hard voor!
  zondag 7 november 2010 @ 21:39:42 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88450752
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Na dat halve jaar wordt het ook leuker vond ik. Gewoon omdat ik niet meer het enige eten was.
Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron was :@
Ik vond het gek genoeg erger dan hem de eerste keer wegbrengen...

tessie, goed hoor! *O*
en draakje ook knap hoor!
pi_88453684
Ik voelde me op een gegeven moment heel erg geclaimd. Jen was totaal afhankelijk van mij, dat vond ik heel benauwend opeens. Toen ze opeens stopte met drinken vond ik dat wel heel erg, alsof ik niet meer nodig was.
pi_88453804
Wat Leyla betreft: ik denk dat het wel goed gaat, maar we hebben haar powervoer nog niet. De apotheek had het niet vrijdag en ik zit in Limburg, morgen dus hier langs de apotheek.
pi_88454441
ik vind het ergens ook nog steeds heel mooi en fijn dat ze zo afhankelijk van mij is
ook omdat ik idd in het begin niet verwacht had bv te kunnen geven is het ook een beetje mijn "ding" geworden en merk ik dat ik het heel moeilijk kan loslaten

al ben ik ook heel benieuwd en verheugd op de gekke bekken foto's als ze wat anders krijgt
  zondag 7 november 2010 @ 22:33:55 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88454753
ik herken dat wel een beetje Ticoo; Evie wil ook niet zo vaak meer drinken; ze krijgt natuurlijk voldoende andere voedingsstoffen, maar vind het soms best wel even jammer dat ze minder behoefte heeft aan de borst en de BV.
ga dat intieme gezellige wel missen hoor...
(L)

Probeer in elk geval smorgens nog elke dag te voeden, en dan drinkt Evie wel heel goed.
inmiddels alweer 11 maanden (L)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88455762
ik vind het nu na 2 weken nog best benauwend dat ik ook echt de enige ben die haar kan voeden. Vooral als ik erg moe ben, of eigenlijk de deur even uit zou willen.

Gelukkig loopt het wel helemaal top nu. Ik voedde alleen liggend op bed, maar vanavond ook op de bank gevoed. Zonder voedingskussen. Dat wilde ik oefenen zodat ik ook ergens anders kan voeden. Dat kussen heb ik natuurlijk niet altijd bij me. Ilse vond het allemaal best. Die lag na de voeding heerlijk uitgeteld bij me uit te buiken. O+
*poef* nu is het weg
pi_88456545
Kaatjejannie, dat had ik ook heeeeel erg in het begin, de eerste 2 maanden. Dat gevoel dat je niet even zonder kind weg kan, omdat ze elk uur wil drinken. Het wordt beter, ze gaan er uiteindelijk vanzelf meer tijd tussen laten. Ik vind het nu niet zo erg meer, ze drinkt ook nog maar 5 voedingen.

Tico, fijn dat alle moeite wel zijn vruchten afwerpt zeg!

Tessie, wat gaaf dat het al weer 2 maanden lukt!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88465430
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:49 schreef kaatjejannie het volgende:
ik vind het nu na 2 weken nog best benauwend dat ik ook echt de enige ben die haar kan voeden. Vooral als ik erg moe ben, of eigenlijk de deur even uit zou willen.

Gelukkig loopt het wel helemaal top nu. Ik voedde alleen liggend op bed, maar vanavond ook op de bank gevoed. Zonder voedingskussen. Dat wilde ik oefenen zodat ik ook ergens anders kan voeden. Dat kussen heb ik natuurlijk niet altijd bij me. Ilse vond het allemaal best. Die lag na de voeding heerlijk uitgeteld bij me uit te buiken. O+
:Y dat wordt echt beter! Best wel pittig en benauwend hè? Vond ik ook de eerste weken.. En vooral als dan op een gegeven moment de vermoeiheid wat inslaat.. Het wordt veel beter :Y Vooral als ze er wat meer tijd tussen gaat laten, of je straks wat af kunt kolven en met een flesje kunt (laten) geven zodat jij even je handen vrij hebt :)

Draak, ik herken het, ondanks dat Leia nog jonger is.. hier komt ze ook ineens weer om de 2 uur soms :o en dat terwijl ze vanaf het begin al zeker 3 uur, en de laatste tijd zelfs 4 uur tussen de voedingen liet!
pi_88465743
KJ wat fijn dat ilse het ook een andere manier voeden ok vind!
en wat orea zegt ik herken dat wel, ik vond het ook makkelijker worden
al ben ik wel blij dat de kraam me al meteen meerdere manier van voeden heeft geleerd
(en ik ben pas bij 3 mnd ofzo gaan kolven)

orea ach ja het zal er allemaal wel bij horen
pi_88466467
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik herken dat wel een beetje Ticoo; Evie wil ook niet zo vaak meer drinken; ze krijgt natuurlijk voldoende andere voedingsstoffen, maar vind het soms best wel even jammer dat ze minder behoefte heeft aan de borst en de BV.
ga dat intieme gezellige wel missen hoor...
(L)

Probeer in elk geval smorgens nog elke dag te voeden, en dan drinkt Evie wel heel goed.
inmiddels alweer 11 maanden (L)
hoe vaak voedt je nog, BJ?

Ik voed nu dik 10 maanden (3 keer per dag nu) maar ik heb soms het idee dat ik geen productie meer heb. Ik heb nooit stuwing (ook niet nadat ik vrijdag van 17.00 tot zaterdag 20.00 niet meer gevoed had).
Ik merk aan niks dat ik nog voeding heb, zeg maar.

Ja, Leah drinkt natuurlijk nog wel maar ook niet zo lang achter elkaar. Minuut of 10, in bed 15.

Zou ze wel genoeg bv binnenkrijgen? Ze is nog geen jaar dus heeft het wel nog nodig...
  maandag 8 november 2010 @ 11:44:35 #113
259886 pessie
pi_88467093
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:46 schreef Orea het volgende:

[..]

:Y dat wordt echt beter! Best wel pittig en benauwend hè? Vond ik ook de eerste weken.. En vooral als dan op een gegeven moment de vermoeiheid wat inslaat.. Het wordt veel beter :Y Vooral als ze er wat meer tijd tussen gaat laten, of je straks wat af kunt kolven en met een flesje kunt (laten) geven zodat jij even je handen vrij hebt :)

Draak, ik herken het, ondanks dat Leia nog jonger is.. hier komt ze ook ineens weer om de 2 uur soms :o en dat terwijl ze vanaf het begin al zeker 3 uur, en de laatste tijd zelfs 4 uur tussen de voedingen liet!
... Of dat ze hele nachten slapen en dan opeens weer overgaan naar 1 a 2 nachtvoedingen :N .

Ik vind het eigenlijk nog steeds wel benauwend. Nu eigenlijk meer dan een tijdje terug. Overal waar ik heen ga gaat Nathan mee, omdat ik hem persoonlijk voeding geef. En ook al vind ik bv geven heel belangrijk, het komt steeds vaker in me op dat ik misschien maar over moet stappen op de fles, gewoon omdat ik denk dat dat makkelijker is. Voel me ook steeds minder gesteund door manlief eigenlijk, ik heb het wel bij hem aangegeven maar hij heeft geen zin om erbij te blijven zitten als ik bv geef. En ook al vind hij dat hij hele nuttige dingen doet als ik weer bezig ben, toch zou ik liever die nuttige dingen samen doen en dan samen met de bv bezig. Of dat ik de nuttige dingen doe en hij bv geeft (helaas is dat niet mogelijk). Ik voed nog steeds 8 keer per dag en ben minimaal een half uur bezig per voeding.
Nou ja, misschien dat deze gevoelens vandaag een beetje de overhand hebben omdat ik weinig heb geslapen.
  maandag 8 november 2010 @ 13:09:08 #114
259886 pessie
pi_88469794
Ik heb manlief op zn werk gebeld. We hebben afgesproken dat ik een voeding ontdooi zodat hij die rond 7 uur kan geven. Wanneer moet ik kolven voor mn productie en hoeveel moet ik dan kolven? Wehebben afgesproken dat we vaker een flesje gaan aanbieden, en dat ik dan kolf.
  maandag 8 november 2010 @ 13:16:21 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88470053
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:23 schreef lily het volgende:

[..]

hoe vaak voedt je nog, BJ?

Ik voed nu dik 10 maanden (3 keer per dag nu) maar ik heb soms het idee dat ik geen productie meer heb. Ik heb nooit stuwing (ook niet nadat ik vrijdag van 17.00 tot zaterdag 20.00 niet meer gevoed had).
Ik merk aan niks dat ik nog voeding heb, zeg maar.

Ja, Leah drinkt natuurlijk nog wel maar ook niet zo lang achter elkaar. Minuut of 10, in bed 15.

Zou ze wel genoeg bv binnenkrijgen? Ze is nog geen jaar dus heeft het wel nog nodig...
heyhey Lily :) ik voed Evie meestal nog maar 2 keer per dag, en soms maar 1 keertje... ze heeft er niet zoveel behoefte meer aan lijkt het.
En stuwing heb ik ook al tijden niet meer, en als ik in een late dienst kolf, haal ik met veel moeite 50-80 ml... dus denk dat mijn productie zich ook al flink heeft aangepast.
Ik voel na een nacht slapen; links wel wat meer dan rechts, maar dat is ook Evie haar voorkeurskant.

ik ben ook soms wel bang dat Evie te weinig drinkt; maar over het algemeen krijgt ze:
1x BV, 1x flesje sap (100-150 ml), en dan nog een keer BV of avondpap.
Soms heeft ze savonds geen zin meer in drinken... (dat is dus de BV of avondpap)
gelukkig zit dr in het fruit en dergelijke ook vocht. En ik denk nog steeds dat ze prima zelf kan aangeven of ze voldoende heeft gehad. Er staat altijd sap; en ik ben ook vaak in de buurt, en ze geeft dan echt aan dat ze niet wil drinken... zelf nee schudden..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 8 november 2010 @ 15:25:18 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88474451
Hoe gaat dat eigenlijk met kolven voor een feestje? Ik snap dat ik vooraf "goede" voedingen kan afkolven, maar hoeveel moet ik weggooien als ik heb gedronken?

Ik heb trouwens gisteren toch de handkolf gekocht. Dank voor alle tips hier. Ik zat zo in mijn hoofd met electrisch kolven, maar omdat ik het toch maar incidenteel zal gebruiken is dit eigenlijk nog handiger. Ook omdat ik m makkelijker zo in mijn tas kan steken en hij geen herrie maakt (dus kan ik vlak voor/na mijn vergadering gewoon even snel kolven op het toilet, hoop ik!).
Ik vond dit wel een handig documentje: http://www.borstkolf-info(...)stkolf-overzicht.pdf en heb zelf uiteindelijk gewoon voor de Avent gekozen. Let op: als je vandaag bestelt zijn op wehkamp alle borstkolven met 10% korting (overigens wel weer verzendkosten natuurlijk, dus misschien scheelt het niet echt veel).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 8 november 2010 @ 15:54:13 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88475423
hik:

quote:
Afbraak door lever
In 1 á 1,5 uur
De lever breekt ruim 95% van alle alcohol in je lichaam af. Een kleine 5% verlaat via de urine, adem en zweet je lichaam.

De lever doet 1 á 1,5 uur over de afbraak van 1 standaardglas alcohol. Als je 8 glazen drinkt, is de lever dus 8 tot 12 uur bezig om de alcohol af te breken. Dit betekent dat je na een avondje stevig drinken 's ochtends nog steeds alcohol in je bloed kunt hebben.
Bron

Als het niet meer in je bloed zit, zit het ook niet in je melk :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 8 november 2010 @ 19:52:37 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88485639
Dat wil dus zeggen dat alles wat je die 12 uur kolft weg moet en dat je minimaal 4 voedingen moet hebben staan. Ok, duidelijk, dank! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 8 november 2010 @ 19:54:39 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88485751
Ik was overigens niet van plan 8 glazen te drinken. Na bijna een jaar niks sta ik waarschijnlijk na 2 glazen al te tollen. ;)
pi_88485828
maar dat betekent ook dat je moet rekenen vanaf het tijdstip dat je het eerste glas drinkt...
dus 8 glazen tussen 20.00 en 02.00 is om 8.00 uur 's morgens uit je bloed.

Een glaasje om 22.00 en om 0.00 dan kun je vanaf een uur of 2 's nachts weer veilig voeden.
pi_88491747
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Ik vond het juist vreselijk dat ik niet meer de enige voedselbron was :@
Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88491941
Hoeveel komt er eigenlijk in je melk terecht?
pi_88496249
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik ook, ik moest heel erg wennen aan die nieuwe fase.
Zelfde. Ik bedacht me van de week nog dat het toch wel zo makkelijk was om alleen borstvoeding te geven. Honger? Aanleggen. Dorst? Aanleggen. Niks ontbijt, lunch, diner, tussendoor, fruit, heeft ze wel genoeg gehad, zou ze nog meer lusten, wil ze wat anders, wat moet ik vanavond weer op tafel zetten...

Emma heeft gister een stukje van haar tand afgebroken ;( Niet veel, met een milimeter heb je het wel gehad, maar nu zit er een scherp randje. En dat voel ik bij het drinken :{

Weet iemand of er ook regeldagen rond een jaar zijn? Ze is momenteel niet van de borst te slaan zeg maar. Niet erg fijn in combinatie met dat randje :{
pi_88508962
Hier kwam dé opmerking vandaag bij het CB. Leia kwam een tijdje 800 gram per 2 weken aan (:D) en dat is nu teruggegaan naar 800 gram in een maand (nu 6725 bij 63 cm, 3,5 maand oud O+)

'nou dan heb je in elk geval genoeg voedingsstoffen in je voeding, dus hoeven we daar niet naar te kijken'.. :? en ook kreeg ik dit keer de: 'voedt je op verzoek? Oké en hoe vaak ongeveer?' 8)7

En Wup, wat vervelend van Emma's tandje.. en kan me voorstellen dat dat voor jou niet fijn is! (Leia doet tegenwoordig als ze afgeleid is haar kaakjes op elkaar en dat voelt al niet fijn, dus ik kan me een beetje indenken hoe het voelt bij jou!)
pi_88509790
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef Orea het volgende:

'nou dan heb je in elk geval genoeg voedingsstoffen in je voeding, dus hoeven we daar niet naar te kijken'.. :?
Bel ze terug of ze misschien toch asjeblieft eens willen kijken hoe het zit met de voedingsstoffen in je voeding :') Ben heel benieuwd hoe ze dat dacht te gaan doen. En wat ze ervan verwachtte. En wat ze vervolgens met haar conclusies zou doen. Bijscholing iemand?

Dank, zonder tanden kan het inderdaad ook al gemeen zeer doen. Emma bijt niet meer hoor, maar ik voel gewoon dat scherpe randje tijdens het drinken. Het is één van d'r boventandjes namelijk. Zo hé en vannacht deed het ineens zeeeeer! Ik heb me echt moeten inhouden en verbijten tijdens de voeding. Vanochtend weer nergens last van. Had ze dus gewoon slordig aangehapt. Mèn, ik had in m'n hoofd al de GV besteld en de tandarts geconsulteerd :')
pi_88509888
Ik denk dat ze dan zouden aangeven om maar over te stappen op beter vullende kv ;) of misschien maar alvast met bijvoeding te beginnen? :')

Heb wel mijn LK eens gemaild.. of er echt niet iets mogelijk is aan info bij cb's hier. Want ik word er een beetje simpel van (overigens was dit dus de arts.. de verpleegkundige is heel erg pro en zou dit soort vragen ook niet stellen...)

En auw!! Kan de tandarts niet een laagje over het stukje tand heen doen ofzo?
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:21:45 #127
259886 pessie
pi_88510491
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
pi_88510506
auw wup! lijkt me idd niet prettig!
succes!
pi_88510902
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Volgens mij stond in de Wij! deze maand een advertentie om je moedermelk te laten controleren op voldoende voedingsstoffen...
Dat is een initiatief van een mevrouw die vooral dollartekens ziet en ook totaal niet geschoold is in borstvoeding. Je betaalt de hoofdprijs om een niet representatief monster van je melk op te sturen naar een laboratorium, alwaar ze enkele bepalingen uit je melk halen. Vervolgens krijg jij die uitslagen teruggestuurd en mag je ze zelf interpreteren. En dat kan je niet, simpelweg omdat
- het monster niet representatief is voor de intake van je baby
- bij lange na niet alle voedingsstoffen zijn bepaald
- er geen maatstaven bestaan voor de voedingsstoffen
- het niet bekend is hoe en in welke mate de bepaalde stoffen worden opgenomen door de baby
- enzovoorts

Vandaar dat ik riep: 'bijscholing iemand?' ;)
pi_88510911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:21 schreef pessie het volgende:
Belachelijk... echt! Waarom moeten wij toch zo de 'controle' hebben over iets wat gewoon vanzelf gaat?

Nog even buiten het feit om dat moedermelk per dag, zelfs per uur, kan verschillen aan voedingsstoffen (past zich met recht aan op je kind..) dus testen heeft gewoon geen zin (wel een mooie manier om meer geld bij dat bedrijf binnen te harken!)

Net zoals ze zo graag willen weten hoe vaak ze drinkt... (nu drinkt ze toevallig veel, maar er zit wel eens een dag tussen dat ze 'maar' 5 keer komt.. en je wilt haar plasluiers niet zien, die stromen nog net niet over, elke luier, die gemiddeld binnen de 2 uur worden verschoont ;))
pi_88514152
ergens zou ik het wel prettig vinden om de tekenen van onvoeldoende voedingstoffen te herkennen en goed te weten
ik houd me maar vast dat ze genoeg plas luiers heeft en ze overdag vrolijk is....
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:11:54 #132
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88514771
Ik maak me nooit meer zorgen over voedingsstoffen sinds ik een blauwe maandag diëtetiek heb gestudeerd. Je moet het wel heel bont maken om als gemiddeld persoon te kort binnen te krijgen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is zo hoog dat 98% van de mensen voldoende binnenkrijgt als ze zich aan de ADH houden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88515245
Zucht, je CB mag wel bijgeschoold worden inderdaad Orea :') het is ontzettend achterhaald om te denken dat er niet genoeg voeding in borstvoeding zou zitten. Daarvoor moet je zelf eerst totaal uitgemergeld zijn ;) Je lichaam zorgt ervoor dat de borstvoeding voorrang krijgt en altijd de juiste samenstelling heeft.

Een vriendin van mij werkt bij Danone in Wageningen, de vestiging waar ze zuigelingenvoeding maken en moedermelk onderzoeken. Zij vertelde ook dat ze er nog steeds niet uit zijn hoe moedermelk precies samengesteld is en hoe het precies werkt met de opname van voedingsstoffen. Het is een wonderbaarlijk goedje O+

Auch Wups! :X Hoe is dat zo gekomen? Is ze gevallen? Hopelijk wordt het randje snel minder scherp :* . Ik kan me nog wel herinneren dat de boventanden van Niels bij het doorkomen erg scherp waren, maar dat werd al snel minder.
Over regeldagen rond het eerste jaar heb ik een hele tijd terug gelezen op het andere forum, ik kan het alleen niet meer terugvinden en ik weet niet meer welke reacties er gegeven werden |:(
Ik denk dat mamahonger wel een hele goede reden zou kunnen zijn dat ze meer aan de borst wil, alhoewel de hersenen rond het eerste jaar ook weer een spurt maken geloof ik (zal het eens nazoeken).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88519538
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:22 schreef Twinkly het volgende:
Auch Wups! :X Hoe is dat zo gekomen? Is ze gevallen? Hopelijk wordt het randje snel minder scherp :* . Ik kan me nog wel herinneren dat de boventanden van Niels bij het doorkomen erg scherp waren, maar dat werd al snel minder.
Over regeldagen rond het eerste jaar heb ik een hele tijd terug gelezen op het andere forum, ik kan het alleen niet meer terugvinden en ik weet niet meer welke reacties er gegeven werden |:(
Ik denk dat mamahonger wel een hele goede reden zou kunnen zijn dat ze meer aan de borst wil, alhoewel de hersenen rond het eerste jaar ook weer een spurt maken geloof ik (zal het eens nazoeken).
Heel heel graag, ik kreeg het zelf namelijk niiet meer teruggevonden. Zo'n topic stond mij namelijk ook nog bij :D
Emma zakte door d'r benen heen, terwijl ze aan tafel stond (glazen plaat). Of ze nou ging zitten, dansen of viel, geeeeeeeeen idee. Met de pijn leek het ook wel mee te vallen, het is echt een schilfertje ongeveer zo groot klein en echt geen zenuw geraakt. Maar ja, wel scherp nu ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:01:07 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88537972
Ai, Wup! Erg naar lijkt me dat. Zowel voor jou als voor Emma! :*

Sinds 3 dagen is mijn kolfrecht afgelopen! Wat moet ik nou? :7

Twink, heb je die bo helemaal kunnen voorkomen?

tico, hoe gaat het me Leyla's groei?

orea, meten is weten. Dus als je niet weet hoeveel voedingsstoffen er in je melk zitten, weet je niet of ze wel van alles voldoende binnen krijgt. oeioeioei! (of is het loeioeioei! ):O ) Oké ik ga al slapen!

ik moet zeggen, bv is echt heel fijn. Aviva heeft tandjespijn (3 voor de prijs van 1), en kwam gister dus 3x 's nachts. Hop, voeden en weer verder maffen. Ik zou oprecht niet weten hoe ik haar anders zo snel stil zou kunnen krijgen :@ (heb nu wel pcm gegeven. ze heeft overduidelijk pijn en mn nachtrust is me ook wat waard)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88543864
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
pi_88543880
Oh en als dit niet werkt zou de volgende optie sondevoeding zijn, dus ik doe echt flink m'n best om de Nenatal bij haar naar binnen te krijgen.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:08:29 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88543941
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Jullie doen allemaal best neerbuigend over de voedingsstoffen. Maar het is wel wel degelijk mogelijk dat je kindje niet voldoende binnenkrijgt zonder dat je het merkt. Dat geldt echt niet alleen voor zieke kindjes, hoewel dat natuurlijk een groter risico met zich mee brengt. Maar om hier nu zo stom te gaan doen dat het onzin is dat kindjes niet voldoende binnen krijgen vind ik dus echt niet leuk. Ik zit verdorie voor niet voor niets met een kind op de seh, wordt er niet voor niets met 3 kinderartsen overlegt of het verantwoord is dat we op vakantie gaan en krijgt ze niet voor niets nu extra verrijking omdat ze blijkbaar te weinig binnenkreeg om lekker te groeien.
Maar Tico, dat ligt toch niet aan de voedingsstoffen in je melk maar het feit dat Leyla te weinig binnenkrijgt vanwege haar beroerde conditie?
Lukt het nog steeds niet om iets extra's naar binnen te krijgen?
pi_88545461
Nee Leyla drinkt wel genoeg melk, maar niet dat beetje extra wat haar lichaampje nodig heeft.
Ik krijg er nu met moeite wel wat extra naar binnen en dat werkt.
pi_88545823
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik doe niet neerbuigend hoor. En ik geloof ook dat jouw situatie niet van toepassing is op wat we hier aanhalen. Het gaat er hier over dat een arts maar weer beweerd dat er niks met mijn voedingsstoffen is, omdat ze genoeg aankomt. Feit is dat het heel zeldzaam is dat er te weinig voedingsstoffen in moedermelk zitten.

En in jouw geval zitten er niet eens te weinig voedingsstoffen in je melk, maar kan ze niet net dat beetje meer drinken. Dus das een wereld met verschil met wat wij bedoelen.
pi_88545877
Ticootje, dat wat ik zei heeft helemaal niets met jouw situatie te maken :*
Leyla heeft een extra energie behoefte waarin de normale borstvoeding niet kan voorzien. Dan zou ze meer moeten drinken dan haar lichaampje aan kan. Borstvoeding is niet afgestemd op zo'n speciale situatie, maar op kinderen die een normale energiebehoefte hebben.
:*

Ik word gewoon kriebelig CB medewerkers of artsen die roepen dat moedermelk niet genoeg voeding bevat, terwijl dat bij een goed borstvoedingsbeleid absoluut niet het geval is (behalve in heel zeldzame gevallen). Ik vind het van belang dat mensen die als deskundigen worden gezien goede borstvoedingsinformatie geven.
pi_88548993
Ticootje, wat de andere dames al zeggen ;) Ik vind het echt vervelend dat je je rot voelt door wat wij schrijven, maar het is niet vergelijkbaar met jullie situatie.

Nou ik heb ook weer een mooie ontvangen van de cb-arts: 'Heb je nog wel genoeg melk?'
Ik geloof dat ik d'r alleen een beetje vreemd heb aangekeken :')

Ik zie nu trouwens dat je ook goed kan zien wanneer we zijn gestart met blokvoeden :D
  woensdag 10 november 2010 @ 12:48:10 #143
259886 pessie
pi_88551450
Wupwup mooie lijn! Emma is mooi in proportie ^O^ .
  woensdag 10 november 2010 @ 21:19:22 #144
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88572048
Mooie curves voor Emma :Y

Morgen hebben wij hopelijk ook weer mooie curves
pi_88576308
Wat een mooie curves Emma ^O^
Wat grappig dat je precies kunt zien waar je begonnen bent met blok- en bijvoeden!
  donderdag 11 november 2010 @ 10:11:53 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88585385
even vanuit Rapley topic meegenomen
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:
Hoe goed gevuld zijn zijn plasluiers Asy?
:*
Het is hier ook een hele tijd zo geweest dat hij overdag bijna niet dronk bij mij en dat 's nachts inhaalde. Toen had hij ook meer geconcentreerde luiers.
Zijn plasluiers zijn wel oke. Soms wat geconcentreerder dan andere keren. Ik ben ook nog niet echt bang voor uitdroging ofzo. Maar je wordt er wel een beetje een neuroot van (althans ik wel merk ik :D ).

Hij drinkt nu rond 7:30u aan de borst (onder het dekbed) en op mijn vrije dagen kolf ik dan daarna de rest af (dat is niet veel meer) en maak er pap van, die hij dan voor de helft ofzo opeet. Over de dag verdeeld krijgt hij nog zo'n 200cc bv in een bekertje (bij boterhammen, fruit, tussendoortje en warme maaltijd). Dan rond 19:00u, 23:00, (2:00) en 5:00u aan de borst.
Met als kantekening dat hij dus sommige dagen ook nauwelijks iets eet van de bijvoeding...

Zou dat voldoende zijn?

Hij zou dan 1 voeding plusminus overslaan (die van 17:00) van wat hij een paar weken geleden nog dronk...
pi_88587933
Asy, uiteindelijk kun je niks meer doen dan aanbieden. Het is aan je kind om het al dan niet op te eten. Als je twijfelt of hij voldoende krijgt, dan kun je vaker de borst aanbieden (of een bekertje, of...) maar je kunt ook nog een keer bijvoorbeeld een boterham aanbieden. Het is overigens geen vreemd fenomeen dat 8-maandertjes geen tijd of interesse meer hebben voor eten, de wereld is momenteel veeeeeeeeeeeeeel interessanter! In mijn ervaring komt dat vanzelf weer goed. Ik kan Emma bijvoorbeeld weer zittend op de bank voeden, waar we vorige maand nog op bed moesten gaan liggen om rust genoeg te hebben.
Weegschaal en plasluiers zijn je meetinstrumenten, als je écht teveel twijfelt gebruik deze dan.
pi_88588733
Ik had gisteren groene melk :D Had nog avocado's liggen dus had die eergisteren en gisteren gegeten en dat was gelijk te zien :D heel grappig...
  donderdag 11 november 2010 @ 12:34:24 #149
258612 nytar
boys boys boys
pi_88590822
serieus groen!? Hihi, dat lijkt me gek. Ik heb nooit een andere kleur gehad door mn eten. Maar ik heb dan ook geen avocado's gegeten... :)
  donderdag 11 november 2010 @ 12:59:40 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88591661
Net de gloednieuwe borstkolf uitgeprobeerd en gelijk een hele voeding getankt! :)
Althans: Heb iets van 90cc nu. Het ziet er niet uit als heel veel, maar het schijnt toch genoeg te zijn.
Meneer Hik mag de fles proberen te geven vanavond. :)

Ah, en de Avent handkolf bevalt heel goed dus!

Groen? Had gelezen dat het kan, maar lijkt me echt bizar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')