Hier kunnen we ook niks afzeggen hoor.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Waarom sla je niet een deel van de (verplichte) festiviteiten over dan?
Dat je gewoon lekker met jullie drietjes thuis blijft op de bank. Beetje energie verdelen...
En nog een mijlpaal hier: Tessa is vandaag 38 weken en 5 dagen en dat betekend dat ze even lang uit mijn buik is als dat ze erin heeft gezetenquote:Op woensdag 3 november 2010 08:08 schreef Marlinde het volgende:
Inca: Je get-well-soon-kusje heeft gewerktTessa werd wakker met 36,1 én de vlekjes waren bijna weg
![]()
Gek dat het zo opeens komt en zo opeens gaat en nog gekker is dat ze ruim een week rond de 39 graden zat de hele dag door en nu dan opeens op 36,1. Maargoed, ik denk dus dat mn ukje beter is
Fijn dat het bij jullie allemaal ok gaat
Nikki: Klinkt lekker dat van de sint
Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet".quote:Op woensdag 3 november 2010 09:56 schreef Vlindur het volgende:
Die oeps was omdat ik de op had gequote ipv ge-editDus hij stond er dubbel.
Ik waardeer de feestdagen wel, maar ik vind die bezoekjes erg verplicht.J en ik hebben nog nooit een kerst alleen gevierd
Oud en nieuw ook niet trouwens, maar daar kiezen we wel steeds zelf voor.
Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet".
Kunnen ze er alvast aan wennen.
Ook een optie is bijv. Kerstavond bij de ene kant, eerste kerstdag lekker thuis en dan 2e kerstdag weer ergens anders heen, heb je iig een dagje rust er tussen.
Oh, wat ben ik toch blij dat ik niet van die verschrikkelijk starre ouders en schoonouders heb. Je hebt nu toch je eigen gezinnetje,!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie!
Als je het zo bekijkt klinkt het idd best heel droevig.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
Ik heb een geweldige familie! En TARA's familie is ook leuk!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
Dat vroeg ik me idd ook af, hoe dat dan gaat, of dat je tot in lengte van dagen...quote:Op woensdag 3 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
ik heb tot nu toe sinterklaas vermedenquote:Op woensdag 3 november 2010 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
En 2 keer sinterklaas vieren vind ik echt stom!
De man komt 1 keer. Dan maar het ene jaar bij de een en het andere jaar bij de ander.
Mijn schoonmoeder vind het leuker om kadootjes te doen met kerst (F. is 7 dec. jarig, dus dat hebben ze al snel ingevoerd) en dus is het voor ons geen probleem om sint met mijn ouders te doen, maar anders dan hadden we het om-en-om gedaan of een keer met iedereen hier thuis, beide kanten dus zeg maar.
dit vroeg ik me idd ook al eens afquote:Op woensdag 3 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
Ja, maar als je toch zeker weet dat je dat gaat doen en het scheelt je zo'n 2000 euro als je vroeg boekt, dan is een vroege boeking mij dat wel waard.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Shandaly het volgende:
Wow.. al boekingen voor de zomervakantie van 2011... dat duurt toch nog heeel lang, toch? (De tijd gaat me al zo snel... )
Oh ja, erg is dat hè? Wij hebben zoveel vakantie. Alleen al een zomervakantie van 6,5 week.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef Meimeltje het volgende:
Wowww een maand, wat heerlijk(dan zouden mn vakantiedagen al helemaal op zijn geloof ik) En 2000,- scheelt zeker een hoop!!
haha, ja, dat is simpelweg wat makkelijker te "volgen". Binnen komen stormen wanneer ik daar zin in heb enzo...niet perse alles hoeven lezen.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ahh, wat lief, lily! Prioriteiten, hè? Eerst het kinderkleertjestopic.
Nou ja, eigenlijk na die ene keer overgeven is hij prima in orde verder (eet goed, geen koorts, erg vrolijk), dus ik denk dat hij iets te enthousiast water heeft gedronken tijdens het zwemmenquote:Op woensdag 3 november 2010 21:47 schreef Keshet het volgende:
Huu, Daan ook al ziekjes! Beterschap ook voor hem!
Er staan trouwens heel wat Michael Bublé filmpjes op YouTube, ook van zijn speeches tussendoor!
Wat leuk! EN dan die kletsenede grote broer van 'emquote:Op woensdag 3 november 2010 23:32 schreef Meimeltje het volgende:
Daan ook ziekjes aan het worden.....
Zat net wat filmpjes te kijken en kwam deze tegen, Dyon vindt ook alles best
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02014.mp4
En het lopen achter de duwkar gaat ook best wel
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02175.mp4
Nee, het was 1 keer overgeven en daarna weer zijn vrolijke zelf. Denk echt dat het een teveel aan zwembadwater is geweest.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:37 schreef Poppejans het volgende:
Hoe is het nu met Daan, Happy? niet zieker geworden?
Thomas doet dit met de spenen van de andere kinderen bij de onthaalmoederquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig.![]()
Same here, Noortje stopt onze tenen in d'r mond.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
En, is het al over Freecell?
Emma heeft een voetfetish.
Ze heeft haar eigen voeten helemaal ontdekt nu. Wat een grappig gezicht is dat!
Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig.![]()
quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan!quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, daar word je ook wel handiger in, Keshet.
Je zou eens moeten zien hoe ik Ivan in de slaapzak doe! Ik koop geen slaapzak waar armen lastig in te frotten zijn, ik leg de slaapzak al helemaal goed klaar, kind erin, ik leid hem af door naar Bobbie te wijzen en "die!" te zeggen, hop arm 1, hop arm 2, benen naar beneden drukken, rits omlaag. Ik zou mezelf eens moeten timen! Dat kind weet niet wat hem overkomt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:31 schreef Keshet het volgende:
Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan!
Je zou als ouders ook 'sprongetjes' moeten doormaken!
Heel herkenbaar!quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:41 schreef Lijnloos het volgende:
Emma en voeten.. hmm onthouden dus voor de volgende meetMinke heeft dat nooit echt gehad, wel net als Ivan al maanden op tongen en tanden gefocust... dus als je haar op schoot hebt, en je bent effe rustig aan het babbelen met iemand anders, moet je niet vreemd opkijken als er ineens een hand je mond in verdwijnt
Rienk slaatquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er bij jullie bijtertjes tussen? Ivan is meer een knijper, geloof ik.
Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Vlindur het volgende:
Rienk slaat![]()
En hij ligt werkelijk in een deuk als hij zn vingers in mijn mond stopt en ik er dan 'hamhamhamham' mee doe (happen op zijn handen dus)
in ieder geval véél beterquote:
deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderenquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ook heel herkenbaar, Vlindur, dat weggooien van spullen en dan gaan miepen.
Grappig dat je dat zegt! Wij hebben pas voor het eerst het Hema-slaapzakje gebruikt (dat is een back-up slaapzak) en mijn vriend was ervan uitgegaan dat ik Ivan er al half uit had gehaald terwijl ik dacht dat de rits stuk was gegaan. Het zou zomaar kunenn dat Ivan dat ding zelf open heeft zitten frotten. Nou ja, het is sindsdien niet meer voorgekomen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef simmu het volgende:
[..]
deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderen![]()
en wacht maar! binnenkort leren die van jullie (die grotere babies) vanzelf dat ze hun slaapzakje uit kunnen doen!
Hij slaat van enthousiasme Dan komt mijn vriend thuis en dan begint hij zo te wapperen dat hij slaat. Het is dus eigenlijk niet eens bewust slaanquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen.
In wat voor situaties slaat Rienk? Ivan duwt hier dingen weg die hij niet wil, bijvoorbeeld als hij genoeg drinken heeft gehad. En als ik een kusje vraag en hij er geen zin in heeft om er een te geven dan duwt hij mijn hoofd bijvoorbeeld weg. Ik ben zo stom geweest om daar een spelletje van te maken (heel verontwaardigd doen, hard gaan lachen en weer om een kusje vragen) maar daar is hij steeds harder door gaan duwen/slaan.
Hahaha.. ja, ok.. elke manier heeft ook z'n nadelen. Lars kruipt nog niet zo hardquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:26 schreef Asyniur het volgende:
Btw ik weet niet meer wie het zei: heel handig rits op de rug want dan zit je niet zo met wapperende armpjes en beentjes, maar wel met een wegkruipend kind!
Ja! En hij loopt nog steeds niet.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, Ivan is gewoon over een week jarig. Je ventje wordt één!!!
Whahaha, dat ga ik denk ook hebben (ik heb nu al af en toe... ohhh nog maar 3,5 maandquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We tellen zo'n beetje de minuten af, haha.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! En hij loopt nog steeds niet.![]()
Boekenfestijn is idd heerlijkquote:Op zondag 7 november 2010 08:17 schreef Shandaly het volgende:
Hehe.. Lars slaapt ook niet meer langer dan tot 6:30/7:00. En gister was nog wel best een drukke dag, ietsjes later naar bed dan normaal enzo.. dus ik hoopte dat-ie mij zo op zondag wel ietsjes langer zou laten slapen. Niet dus. Ach ja... het is ook wel weer gezellig, zo'n brabbelend kereltje op het speelkleed. (En ik denk dat ik straks tijdens zijn slaapje ook weer gewoon in bed kruip)
Kennen jullie het Boekenfestijn trouwens? Dat is dit weekend in EindhovenHeerlijk tussen allerlei (afgeprijsde) boeken neuzen. En ik heb er een hele stapel leuke kinderboekjes vandaan gehaald!
Héél cool! Wat knap van Stef!quote:Op zondag 7 november 2010 01:23 schreef Incantrix het volgende:
En hij is zwaar aan de babbel de afgelopen dagen! Hij zei al 'ssss' (poes of fles), 'aaaahh' (aaaai), papa, mama, die en dada (dagdag), vandaag zei hij bij mijn vaders aquarium 'tis!' (vis)Hoe cool is dát?
![]()
Dat is situatiegebonden:quote:Op zondag 7 november 2010 09:54 schreef aap_noot_MUIS het volgende:
Er zijn vast meer kindjes die dit doen. Hoe gaan jullie er mee om?
Wat schattigquote:Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft vandaag definitief doorgekregen hoe hij zelf muziek aan kan zetten met mijn iPod-in-box. Ik hoorde ineens muziek, liep naar de woonkamer en zag daar een jongetje dansend achter zijn loopkar.
Kijk eens bijv op de babydump site, daar staat ook 'sitters' als kopjequote:Op zondag 7 november 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb het nog nooit iemand een 'sitter' horen noemen! Het klinkt wel logisch, alleen vind ik een sitter als opslagplaats van speelgoed wat minder logisch klinken.
Een losse stap??quote:Op zondag 7 november 2010 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Zooo even een ego post, maar ben zo trots!
Rienk zette een stap! Een hele echte stap!![]()
![]()
![]()
Ja!quote:
Je moet wel vaker langskomen, anders krijgt Thomas geen kans om over zijn Harry-fobie heen te komenquote:Op zondag 7 november 2010 18:35 schreef Asyniur het volgende:
Ivan bijna 1!
Wat leuk dat Stef al zoveel zegt!
Ik was gisteren bij Ca.ra en Thomas babbelt ook al zo heerlijk
Thomas, heel slim van je om zo jezelf te voorzien van speelgoed
Meimel, ik zou ook gewoon vragen om bij te leggen voor iets groters hoor!
Daan, wat ga je goed joh!
En Noortje ook al zo'n bijdehante snelle dame!
Aoraki, wat een nare week heb je achter de rug. Hopelijk gaat het komende week beter.
Rienk, wat goed joh!
Ja, arme Thomas! Maar hij ziet dan ook nooooooit kinderenquote:Op zondag 7 november 2010 19:53 schreef Ca.ra het volgende:
Je moet wel vaker langskomen, anders krijgt Thomas geen kans om over zijn Harry-fobie heen te komen
Mijn moeder heeft ontzettend veel oorpijnen van mij vroeger meegemaakt en herkende het meteen als een middenoorontsteking en dat het niet iets alarmerends was omdat hij er geen koorts bij had en gewoon alert was.quote:Op zondag 7 november 2010 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Poppejans, daar zou ik erg van schrikken, bloed uit een oor. Maar het is dus niks om door gealarmeerd te raken?
Ik zag hem idd bij BJ en dat vond ik zo gaaf dat ik het ook wilde, heb McLaura gevraagd om het te doenquote:Op maandag 8 november 2010 15:27 schreef Poppejans het volgende:
BJ en Vlindur wat een gave avatars hebben jullieik denk dat ik binnenkort ook maar eens zoiets doe, met een foto van mn eigen kind dan he
Oh dies leuk!quote:
Ja, mijne zijn lichtpaars, maar ik zat zo om het plaatje te zoeken dat ik het kleurtje niet eens doorhadquote:Op maandag 8 november 2010 16:01 schreef Lijnloos het volgende:
Ik maak er thuis effe een gifje van vanavond, zodat ik om en om Minke en mijn UPje heb... scheelt inderdaad zoekenHoewel ik ook mijn eigen posts een afwijkend kleurtje heb gegeven, dus dat helpt wel
Hier net tijdens het banaan eten een flinke nies, waarna er 2 van die dikke groene riviertjes stonden. Zal het soms aan de banaan liggen?quote:Op maandag 8 november 2010 16:25 schreef Keshet het volgende:
Emma is verkouden, en hoe! Er lopen continue groenige riviertjes uit d'r neus.Tijdens het eten van d'r fruit werd ze iets te enthousiast en nam een hap banaan die veeeel te groot was, die kwam er dus weer uit met als bonus nog een flinke golf melk van de fles die ze anderhalf uur daarvoor had gehad.
Boekje heeft m'n moeder ook ergens van een soort rommelmarkt geplukt. Claire stopt het liefst het balletje in d'r mond en kruipt met het bungelende boekje in het rond.quote:Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef Incantrix het volgende:
Claire![]()
Wow, kíj dan wat goed! Echt zeg, wat heeft ze al een geweldige balans! En heuj zeg, hoe komen jullie aan dat boekje? Stef heeft exact dezelfde
Ergens van de rommelmarkt gepulkt!
Puntje voor Ivanquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan.
Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden!quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:33 schreef freecell het volgende:
Hier gaat het ook wel hoor, alleen tussen 4:15 en 5:45 was hij een keer of 5 wakker.
En daarna weer lekker tukken tot 6:45 en dat is prima
Ja, eigenlijk welquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden!Maar jij bent vol goede moed aan de dag begonnen?
Hier dus ook! Erg blij dat Daan nergens last van heeft, maar wij voelen ons al om en om sinds donderdagnacht beroerd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan.
Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:10 schreef Lijnloos het volgende:
Nou, ik ben ook alweer thuis, na zowaar een half uur op werk. Minke begon toch weer koorts te krijgen (leek vanochtend vroeg wel mee te vallen, dus toch naar kdv gebracht) en is erg snotterig. Verder wel vrolijk en zo, maar goed, stomme (maar begrijpelijke) regels bij het kdv.
Inmiddels is ze ook alweer wakker van een kort slaapje, maar is de koorts ook weg*zucht.
Nou ja, dan maar lekker spelen.
hahahaquote:Op woensdag 10 november 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam vanochtend niet meer bij. Ik heb ontdekt dat Ivan een poepplek heeft. Als hij moet poepen trekt hij zich discreet terug achter de bank, zie ik hem wat drukken en rood aanlopen, en komt hij opgelucht terug.
Die poepplekquote:Op woensdag 10 november 2010 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?
Ik merk bij Ivan dat de verhoging/koorts heel grillig is. Elke ochtend is het dan ook weer twijfelen of we niet weer met paracetamol moeten beginnen.
Inotyol werkt bij ons het bestequote:Op woensdag 10 november 2010 14:43 schreef ymme het volgende:
De luieruitslag wordt alleen maar erger. Wat kan ik het er beste opsmeren?
Heb nu zinkzalf van zwitsal erop gedaan.
Het bestaat alleszins in Nederland, want mijn onthaalmoeder koopt het in Nederland (via een familielid) omdat het bij jullie goedkoper lijkt te zijn.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:59 schreef ymme het volgende:
Is dat ook in Nederland Leonieke?
De uitslag is nu niet alleen meer rood maar ook echt op kleine plekjes kapot.
Apart he dat het ene kind er wel gevoelig voor is en het andere totaal niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon heeft er ook nauwelijks last van. Wel eens wat rood, maar altijd met één keer smeren wel weer over. Mijn dochter daaentegen. Ik ben zo blij dat ze zindelijk is.
quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
Haha. Ik vind het inderdaad een dubieuze methode. Ivan zou ervan leren dat hij met de stereo mag spelen. En tja, ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen! Bovendien is hij niet zo snel uitgekeken op gebruiksvoorwerpen. Het valt me juist op dat hij elke dag weer zo ontzettend blij kan worden van zoiets simpels als een afstandsbediening of een telefoon.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:15 schreef Vlindur het volgende:
Rienk in de box wil niet, hij vind het vreselijk en kan zich er maximaal 5 minuten in vermaken. Daarna begint hij te huilen en te roepen en stopt niet eerder dan hij er uit is. De box dient ook puur als opslagplaats nog![]()
Nee, je hebt gelijk en ik heb dat dus vanochtend ook gedaanquote:Op donderdag 11 november 2010 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch?
Niet dat je hem nou per se voor je plezier overstuur wil maken, maar dan leert hij dus dat zijn gedrag een consequentie heeft. Als ik dit doe, dan dat...
Mss eens proberen?
Ja, of niet natuurlijk, er zijn ook mensen die 'straffen' liever niet. Kan natuurlijk ook.
J. wil geen plank boven de tvquote:Op donderdag 11 november 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch niet zo snel de suggesties van tafel vegen, Vlindur! Als je het echt vervelend vindt kun je de stereo wel degelijk verhuizen. Een plank boven de televisie heb je zo gemaakt en je kunt ook een andere oplossing bedenken (bijvoorbeeld iets voor de stereo zetten). Creatief denken! Het klinkt in ieder geval alsof het heel zinvol zou zijn als je eens met je lief een middagje prikt om een rondje te lopen door het huis en te bedenken welke prikkels je zou kunnen verwijderen en welke prikkels je intact laat (om op die punten de 'strijd' aan te gaan). Natuurlijk word je er gek van als je de hele dag 'nee' zegt! En als ik Rienk was zou ik het maar ook niks vinden.
En dat hij niet in de box wil is heel vervelend maar ook wel begrijpelijk, vooral als hij het niet (meer) gewend is. Zoiets moet je misschien weer rustig opbouwen, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt, vooral als het lang duurt voor je resultaat ziet (als je al resultaat ziet, want ik weet niet hoe haalbaar het is). Een andere oplossing is hem in de kinderstoel zetten op televisie-momenten en hem op zijn eigen blad iets te geven om mee te spelen of zo.
Ik heb een hek tussen de woonkamer en keuken. Rienk kan niet in de keuken komenquote:Op donderdag 11 november 2010 11:27 schreef Sidn3y het volgende:
Wij hebben dezelfde stereo en hebben onze poef standaard ervoor staan (+voor video/decoder/dvd-ding). Enige waar ze bij kan is de volumeknop die inderdaad wel eens bediend wordt. Dingen waar ze niet aan mag komen worden buiten haar bereik gezet, iets in de weg gezet of een alternatief gegeven. Keukenkastjes mag ze bijvoorbeeld bij 1 mee doen wat ze wil, bij de rest wordt ze gelijk weg gehaald.
Bij de oudste hebben we het ook zo gedaan, prima oplossing. Toen de poef uiteindelijk weg ging voor de belangrijke spullen heeft ze er nooit interesse in gehad.
Dat babysjoelfilmpje is trouwens geniaal!
Ik douche als hij slaapt en ik ren gewoon even naar boven voor de was. Rienk redt zich wel.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Wat doe je nu als je je handen even vrij wilt hebben, Vlindur? Bijvoorbeeld als je wilt douchen?
wel duh: psiesquote:
Ik heb de afstandsbediening eens even gepakt en we kunnen het licht dimmen!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:42 schreef simmu het volgende:
ik heb hier de (toch buiten gebruik) kinderwagen annex buggie voor de tv staan bijvoorbeeld. hoe werkt die stereo? is het mogelijk om die draaiknop af te plakken maar wel met de ab te bedienen?
Vanuit de keuken kan ik niet richten op de stereo, ik zal dus altijd naar de woonkamer moeten lopen. En dus altijd naar Rienk. Goed plan, maar helaasquote:Op donderdag 11 november 2010 11:47 schreef leonieke het volgende:
Kun je de stereo niet met de afstandsbediening stiller zetten. Dan moet je niet komen en mislukt zijn plan.
Ja, maar dan moet ik eerst met een spiegel richting woonkamer zodat ik via een boogje kan richtenquote:Op donderdag 11 november 2010 11:55 schreef freecell het volgende:
Spiegeltje erop richten. Afstandsbedieningen werken ook op spiegels
Of het opgeven en Rienk op je rug knopen als je gaat koken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |