@Vlindur: ik denk dat het vooral handig zal zijn voor Rienk dat hij de dag na jullie huwelijk voldoende rust zal kunnen krijgen (maar dat zal voor jullie misschien ook heel handig zijn

). Het lijkt me trouwens zo leuk om te trouwen met je kindje erbij. Alleen daarom zou ik het graag nog eens opnieuw doen

Claudia, precies om die reden (omdat Thomas het nog niet door heeft dat er feestdagen zijn) willen we er niet te veel poespas rond maken. Hij snapt het hele gebeuren toch nog niet.
Wel jammer dat je familie niet zo into de decembermaand is.
En ik vind niet dat ik zon vervelende familie heb, maar het is het hele gedoe er rond wat ik overdreven vind. Wij (of althans, P. zeker, ik kan misschien verlof nemen) werken tot 24dec 12u en ondanks het feit dat we vorig jaar hadden afgesproken dat kerstavond bij ons ging zijn, wil mijn zus nu per se dat het toch bij haar thuis is omdat dat makkelijker is voor haar kinderen. Maar dat betekent wel dat we nog 120km moeten rijden tot bij haar thuis en s nachts nog 120km terug moeten. Oké, het zou voor haar hetzelfde zijn (alhoewel ze bij ons mogen blijven slapen), maar wij hebben al elk jaar de afstand afgelegd in functie van haar kinderen (die toch de hele tijd op blijven).
Freecell: 22 kleinkinderen

Ik blijf me er telkens om verbazen als ik het lees. Wat een circus moet dat wel niet zijn.
Mijn zus viert met haar kinderen zowel Sint-Maarten als Sinterklaas. Dat vind ik echt overkill en zou ik ook niet doen.
En het omslagpunt kan ik me eigenlijk nog heel goed herinneren. Kerstavond en oudejaarsavond hebben mijn ouders nooit met hun ouders gevierd. Kerstavond vieren we al heel mijn leven als gezin, op oudejaar gingen mijn ouders en mijn zus en ik altijd naar de ene zus van mijn pa. Toen ik 17 was ben ik voor de eerste keer niet meer mee geweest omdat ik toen mocht uitgaan. 2 jaar later was het de laatste keer dat ze als familie oudejaar hebben gevierd omdat de kleinkinderen van mijn tante toen al te oud werden en de bende gewoon te groot werd.
En volgend jaar zit er hier geen vakantie in, vrees ik, gezien de toestand van onze rekening. Een terras en gras in de tuin, een poort in de berging en hopelijk een afgewerkte trap: dat zal onze vakantie worden

Maar Aruba, dat klinkt echt als een land waar ik nooit naartoe zal gaan. Dat is zo mijn-moest-ik-ooit-veel-geld-hebben-vakantie.
Hopelijk is Wolf weeral helemaal genezen

En een eerste en bijna een tweede tandje voor Hannah
En tandjes voor Emma

En maar rollen

En vooruit komen

Ik heb het gevoel dat Emma nu echt een reuzesprong doormaakt
Is Sinterklaas bij jullie trouwens niet op 6 december?

Dat is de eerste keer dat ik daar iets van merk

(en hoeveel jaar post ik hier al mee?

). In België heb je in sommige streken Sint-Maarten en in andere Sinterklaas. Mijn zus haar schoonfamilie woont op 10km van de gemeente waar zij woont, maar bij de schoonfamilie is het Sint-Maarten en bij haar Sinterklaas. Daarom viert ze ze dus allebei (zou ik persoonlijk niet doen). Sint-Maarten was toen ik klein was snoep ophalen en Sinterklaas was het pakjesgebeuren.
Ik denk trouwens niet dat de onthaalmoeder iets doet rond Sinterklaas. Maar ik zal wel een stukje chocolade ofzo geven
@Happy: kan het niet aan de tandjes liggen? Hier merken we dat Thomas minder drinkt als er een tand zit aan te komen.
Wat goed trouwens dat Daan nu minder schrik heeft om te gaan zitten

Hier is dat gelukkig geen probleem, maar Thomas zit dan ook al bijna 3 maand alleen, dus hij is het wel gewoon.
Wat fijn trouwens dat je weer beter bent na je voedselvergiftiging.
En problemen met de slaapzak hebben we hier nog niet *hout vasthoudt*
Slaan doet Thomas ook niet. Wel aan de haren trekken en in de wangen nijpen *auw* of zijn nagels in je nek vast zetten. Hij zwaait wel veel met zijn armen in het rond (niet zwaaien als in dada

) maar als hij iets wil hebben en hij krijgt het niet of kan er niet bij, dan vliegen zijn armen echt in het rond. Idem als het eten niet vlug genoeg in zijn mond komt.
En nu ben ik weer helemaal bij, denk ik

(lastig hoor dat werken en fokken

)