abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88294973
Je hebt groot gelijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88298459
inca :*
je hebt gewoon helemaal gelijk! en je benoemt het pijnpunt voor velen denk ik.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88298624
Ben er een beetje uit hier met lezen, dus alleen effe laatste berichtjes doorgelezen

Groofsken een MAAND op vakantie :o oooh heerlijk zeg!
Lekker dat er al mensen geboekt hebben, kom je al meteen helemaal weer in de vakantiestemming O+

Meimeltje leuk van je schoonfamilie, dat lootjessysteem :X ik zou uit protest gewoon zeggen dat ik niks gezien heb want mn mail is veranderd O-)
Echt hoor, van dit soort opdringerige ongevraagde dingen ben je bij mij totaal aan het verkeerde adres

Wij doen dus ook niet aan verplichtingen, er is wel eens schoonfamilie geweest die min of meer verwachtte dat wij kwamen met Kerst, maar dat gebeurde dus niet.Daarna zijn we nooit meer gevraagd :+
Sint vieren we 5 dec 's avonds gezellig met mn ouders, we hebben lootje getrokken. Kerst ben ik dit jaar vrij en houden we misschien wel helemaal alleen voor ons drietjes.
31 dec vind ik het altijd wel gezellig met meerdere mensen te zijn, vorig jaar was Wolf toen net 2,5 week oud dus waren we alleen thuis.

Wolf is ziekjes.Veel slapen overdag wat al erg opmerkelijk is en vanmiddag na een lange slaap erg warm wakker. Net wat verhoging 38c dus met een zetpilletje naar bed gegaan en hij ging zonder morren naar bed. Arm ding
Het wakker worden de afgelopen dagen 's nachts was misschien dus wel een voorbode
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88300811
Ook hier niet alles bijgelezen wegens druk. Sorry als ik iets belangrijks over het hoofd zie.

Wolfje, snel beter worden

Groofsken, wow een maand naar Aruba! Wij gaan ws in mei 10 dagen naar Bonaire met ouders, schoonouders, schoonzus+man en onze kindjes. Ik kan me er nu ook al enorm op verheugen O+

Ik weet nog niet wat we met sinterklaas gaan doen, en of we het überhaupt gaan vieren. Als mijn schoonzusje het wil vieren (mijn neefje is 1) dan lijkt het me wel leuk, maar als het alleen om ons 3tjes gaat dan laat ik het denk ik nog even zitten. Ik heb ook een uitnodiging gehad voor het sinterklaasfeest van mijn werk. Lijkt me wel leuk om naar toe te gaan, alleen weet ik niet of het raar is om te gaan met een baby van nog geen jaar oud :@

Met kerst zijn we in Oostenrijk bij mijn schoonouders, en mijn ouders gaan ook mee. Mijn schoonmoeder kookt heerlijk ^O^ Ik heb eigenlijk sowieso nooit zo'n moeite met de feestdagen. Heb vrij gemakkelijke familie en het is eigenlijk altijd wel gezellig. Meestal is Oud en Nieuw wat problematischer omdat we dan vaak door zowel familie als door vrienden worden uitgenodigd. Luxe-probleem :P

Oja, Hannah heeft net een week haar eerste tandje en ik zie nu al haar tweede tandje doorkomen :D

Ivan, je staat bovenaan! :o *O*
  woensdag 3 november 2010 @ 20:45:02 #55
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88301753
Groofsken, wat fijn, je ouders een maand om je heen hebben én vakantie vieren tegelijk! *O* Geniet maar lekker van de voorpret!

*O* voor Hannahs 1e tandje en *O* voor Hannahs 2e tandje!

December. Tsjah. :D
Ik heb er zin in, zin in de gezelligheid, het de tijd nemen om samen te zijn met je familie. Ook hier is het altijd een heel logistiek gebeuren maar de laatste jaren hebben we een schema wat werkt.

Aankomende zaterdag lootjes trekken voor het sinterklaasgebeuren bij m'n schoonouders. Dat vieren we 4 december. 13 kleinkinderen (van 9 maanden tot 22 jaar :+ ) en een hele stapel volwassen plus een echte sinterklaas en zwarte pieten staat meestal wel garant voor een leuke avond! We doen daar aan lootjes trekken en meestal doen de volwassen nog een klein kadootje extra voor de hele kleintjes erbij.
De week voor 4 december vieren we sinterklaas heel klein bij mijn ouders. Dat is voor het eerst in 25 jaar en m'n moeder is er helemaal emo van. :D

1e kerstdag is de ochtend voor ons, ontbijtje, dat gebeuren. Daarna gaan we naar m'n schoonouders. Tweede kerstdag rijden we 200km om bij mijn ouders uit te komen. Daar blijven we meestal een nachtje slapen en dan is de kerst weer voorbij.
Tot een paar jaar geleden werden we altijd al op kerstavond bij m'n schoonouders verwacht, zodat de vrouwen naar de nachtmis konden en de mannen bier konden drinken op de bank. In de 10 jaar dat ik met D. samen ben is er nog nooit iemand naar die nachtmis geweest dus op kerstavond blijf ik lekker thuis. Misschien dat we dit jaar op kerstavond met z'n drietjes naar een nachtmis gaan die gehouden wordt bij een schaapskudde. Dat lijkt me echt zo tof!

Ik vind het zelf wel leuk om de kerstdagen bij de beide families door te brengen. 1e kerstdag is waanzinnig druk met 25 man, de dag daarna is het heel klein en knus met 5 volwassenen en Emma.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om de kerst in ons huis te vieren.

Waar ik wel zin in heb is de sfeer die om de feestdagen heen hangt. Naar de intocht van Sinterklaas gaan (dit jaar maar even niet, al is de 'echte' intocht bij m'n ouders om de hoek), het zetten van de schoen, pepernootjes eten en chocolademelk drinken, het versieren van de kerstboom, etc. etc. Ik heb er zin in! ~:) >:O

Oh, Emma kreeg vorige week zondag toch haar 1e tand? Sinds afgelopen donderdag is de tweede ook maar meteen door! *)
Ze rolt nu ook heel consequent terug van buik naar rug en komt milimeters vooruit bij haar tijgerpogingen. *O*

Wolfje, beterschap!
A grand adventure has begun.
pi_88301864
Octopussy, gewoon gaan naar dat sinterklaasfeest als het je leuk lijkt!
Wij zijn 3 jaar geleden ook met Kyllian geweest, die was toen ook maar net 1 jaar. Hij heeft heel leuk rondgekeken en pepernoten geraapt :P
Ik neem dit jaar ook Dyon mee, denk dat hij het wel interessant vindt allemaal...en hij kan vast lekker rondkruipen.

Wolf ook al ziek, ze volgen elkaar hier wel he.
Beterschap voor de kleine Wolf.
pi_88302023
Keshet, wow wat een grote familie :D
Kyllian en Dyon zijn de enige kleinkinderen hier van zowel mijn ouders als schoonouders...is wel wat anders dan :D Hoop natuurlijk dat er snel meer kleinkinderen gaan komen ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 20:59:23 #58
265732 Keshet
pi_88302498
D. komt uit een gezin met 6 kinderen, de oudste is 52 en de jongste 33. D. is de jongste dus. :D
M'n schoonmoeder was op haar 17e al moeder van de 1e! D.'s broers en zussen hebben allemaal kinderen en sommigen daarvan hebben ook al weer vriendjes of vriendinnetjes. Dan gaat het hard hoor. :D
Ik was altijd helemaal flabbergasted na een bezoekje daar. Ik ben dat helemaal niet gewend! (En nog steeds niet geloof ik).

Wordt er bij jullie op KDV's enzo ook nog aan Sinterklaas gedaan? Hier wel geloof ik!

Leonieke, Sinterklaas in België verschilt toch niet veel van de Nederlandse versie op de datum na?
pi_88302517
Trouwens zo leuk om te zien dat we Dyon nu echt dingetjes kunnen aanleren :)
Zwaaien deed hij al een tijd...en dan ook echt naar iedereen ;)
Sinds vandaag kan hij ook in zn handjes klappen, zo schattig :D Hij lijkt nu ook mama te zeggen, maar ben er nog niet achter of het echt gericht is.
pi_88302665
Keshet, hier wordt volgens mij op het kdv ook wel aan sinterklaas gedaan.
Kan me voorstellen dat je die drukte van zo'n grote familie niet gewend bent haha.
pi_88303290
Hallo hallo,
Ik loop dus ook weer hopenloos achter hier. Maar ik haak maar gewoon aan :)

Wolf, beterschap :* Hopenlijk doet het zetpilletje wonderen Poppejans.

Oohh, en Hannah en Emma tandjes erbij *) Super!!
Bij Daan is het 3e tandje door. Een snijtand rechtsboven. Vreemd dat er niet eerst een voortand boven komt, maar goed, die zitten er wel aan te komen, dus hopenlijk wordt het geen dracula }) ;)

En Emma lekker aan het rollen en de tijgerpogingen werpen zijn vruchten af ^O^

Groofsken, wat een heerlijk vooruitzicht zeg die vakantie :P

Hier volgens mij ook Sinterklaas op het KDV al deden ze er nog erg geheimzinnig over, dus we zullen binnenkort wel meer horen.

Daan heeft vandaag voor het eerst echt overgegeven. Echt zo sneu. We kwamen terug van zwemmen vanmorgen en hij had flink van zijn pap laten staan 's ochtends dus ik dacht, misschien wil hij nog een beetje, maar ik hield de fles alleen voor zijn mond en toen kwam er al een golfje, deels op de bank. Dus ik denk, maak Daan schoon even kleding uit en even in de box zodat ik even de bank kan schoonmaken. Zo gezegd zo gedaan, kom ik terug ligt hij in een hele plas verdunde pap met water :'( Hij zag even helemaal witjes, maar na het wassen omkleden en even rustig zitten, ging het prima, was hij vrolijk en heeft hij verder prima gegeten.

Wel heeft hij een fase waarin hij echt weinig wil drinken. Krijg er met 3 flessen amper 400ml in. Probeer het aan te vullen met wat slokjes water, fruit en yoghurt maar hij hoeft even geen melk? Maar volgens mij heb ik dat hier meer gelezen dat kindjes dat wel een periode hebben. Daan is nu ruim 8 maanden.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:47:37 #62
265732 Keshet
pi_88305075
Huu, Daan ook al ziekjes! Beterschap ook voor hem!
Er staan trouwens heel wat Michael Bublé filmpjes op YouTube, ook van zijn speeches tussendoor!
pi_88306023
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:47 schreef Keshet het volgende:
Huu, Daan ook al ziekjes! Beterschap ook voor hem!
Er staan trouwens heel wat Michael Bublé filmpjes op YouTube, ook van zijn speeches tussendoor!
Nou ja, eigenlijk na die ene keer overgeven is hij prima in orde verder (eet goed, geen koorts, erg vrolijk), dus ik denk dat hij iets te enthousiast water heeft gedronken tijdens het zwemmen

toevallig vanavond op Youtube zitten kijken inderdaad. Was tof hè?

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 03-11-2010 22:23:44 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 22:28:27 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88307419
Sorry, had niet gezien dat ik hem sloot. Had gauw reactie geplaatst en toen naar mijn werk gegaan.

Hier met feestdagen ook 'verplichte' bezoekjes. Mijn moedere wilde altijd dat we 1e kerstdag bij haar kwamen maar dat hebben we afgeschaft. Nu doen we om en om, dus ene jaar 1e en andere 2e kerstdag naar mijn ouders. Andere dag is voor schoonouders. Kerstavond is voor onszelf...

Groof, heerlijk dat vooruitzicht! Een maand naar Aruba! O+

En Ivan bovenaan! *O*

Hannah twee tandjes en Daan ook weer een tand erbij ^O^
pi_88310530
Daan ook ziekjes aan het worden.....

Zat net wat filmpjes te kijken en kwam deze tegen, Dyon vindt ook alles best :D
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02014.mp4

En het lopen achter de duwkar gaat ook best wel :)
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02175.mp4

[ Bericht 29% gewijzigd door Meimeltje op 03-11-2010 23:40:58 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 10:23:19 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88317773
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:32 schreef Meimeltje het volgende:
Daan ook ziekjes aan het worden.....

Zat net wat filmpjes te kijken en kwam deze tegen, Dyon vindt ook alles best :D
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02014.mp4

En het lopen achter de duwkar gaat ook best wel :)
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02175.mp4
Wat leuk! EN dan die kletsenede grote broer van 'em O+
pi_88318187
Hoe is het nu met Daan, Happy? niet zieker geworden?

Meimeltje wat knap wat Dyon allemaal al kan, zo goed lopen achter de loopkar kan Wolf niet hoor.In de handjes klappen ook nog niet.Zwaaien wel, maar alleen als hij er zin in heeft.
En hier is het soms ''papa'' en ook ''mama'' maar niet gericht, hij kijkt wel naar de juiste persoon als ik vraag ''waar is..?'' Mama heb ik trouwens alleen nog gehoord als hij boos in bed staat ''mammmmammamama'' en dan heel boos roepend :D dus dan is het misschien toch wel gericht.

Vannacht nog een zetpilletje gedaan en bij ons in bed gegaan rond 4.00, toen geslapen tot 7.00 en werd vrolijk zonder verhoging wakker.
Nu ligt hij al een poos te slapen,het lijkt dus mee te vallen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 4 november 2010 @ 11:03:24 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88318937
ooh jeetje ik loop weer enorm achter met dit topic.

Weet ff niet waar ik moet beginnen haha. Ehm, ik reageer even alleen op het decembergebeuren en ga dan weer aan het werk.
Ik heb een superleuke familie, vriend ook (alleen soms erg opdringerig) alleen vind het heen en weer gesjouw (voorheen van onszelf nu ook met Noortje) zo'n gedoe. Ouders in Brabant, zusje nog verder in Brabant, schoonzus in gemeente Utrecht, allerlei familienieuwjaarsborrels ook weer in Brabant, we zitten volgens mij meer in de auto dan dat we ergens zijn. En ik vind het een overload aan familieaangelegenheden.
Achteraf valt het altijd mee, maar ik kijk er ieder jaar weer tegenop.
Vroeger, toen ik nog alleen was EN in de wintersportbranche werkte, zorgde ik er voor dat ik of in de Alpen aan het werk was of op mijn board stond. Geen familiegedoe (en van die 'goedbedoelde' vragen wanneer ik nou eens met een vriend op de proppen zou komen).
pi_88319123
Wat dat betreft handig dat hier wel iedereen in ieder geval in de buurt woont!
pi_88323935
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:37 schreef Poppejans het volgende:
Hoe is het nu met Daan, Happy? niet zieker geworden?
Nee, het was 1 keer overgeven en daarna weer zijn vrolijke zelf. Denk echt dat het een teveel aan zwembadwater is geweest.

Hahahah, die Wolf die wel Mama zegt als hij boos is. Je hebt het ook altijd gedaan hè Poppejans :D En fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan.

Dyon, stoere kerel! Wat knap zeg Meimel wat hij allemaal al doet :o Oh veel plezier vandaag in de Primark (al zal je wel al weg zijn, maar ik zie de score wel in het Kleertjestopic denk ik :))

Free, of gewoon iedereen die ver woont naar jou toe laten komen :P

Hier lijkt Daan eindelijk de angst kwijt te raken van het gaan zitten na het staan. Hij is echt angstig heb ik gemerkt (gespannen beentjes, ons aankijken etc). Maar nu hoef ik alleen een klein beetje zijn schouders aan te raken en dan gaat hij meestal, maar ik moet er wel bij zijn, want alleen durft hij het niet.
pi_88324436
Happy, dat is nog eens een idee! ;)

Hier een vervelende fase... Hij is et een hele periode heel lief en makkelijk geweest en nu gilt, krijst, boos doet of slaapt hij. En dat laatste niet zo veel....
Ik wéét dat het weer overgaat, maar laat het snel zijn :X
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:47:12 #72
265732 Keshet
pi_88358530
En, is het al over Freecell?

Emma heeft een voetfetish. :@
Ze heeft haar eigen voeten helemaal ontdekt nu. Wat een grappig gezicht is dat!

Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig. :@ _O-
pi_88358940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig. :@ _O-
Thomas doet dit met de spenen van de andere kinderen bij de onthaalmoeder :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:02:21 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88359115
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:

Emma heeft een voetfetish. :@
Ze heeft haar eigen voeten helemaal ontdekt nu. Wat een grappig gezicht is dat!

Same here, Noortje stopt onze tenen in d'r mond. :')
pi_88359222
mijnes wil wel graag zijn tenen in zn mond stoppen maar is een stijve hark dus het lukt niet :')
pi_88359296
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
:D!

Ik vind het zo leuk om te zien dat Ivan de lichaamsdelen die hij bij zichzelf aan het ontdekken is ook ineens interessant vindt bij anderen. Recentelijk is hij gebiologeerd door de tong. Niet alleen maakt hij er zelf maffe geluidjes mee maar ook wil hij telkens mijn tong aanraken. De tenenfase hebben we ook gehad; zelfs die van zijn vader vond hij lekker (ieuw!).

Ivan is ziekjes. Koorts, hoestje. Vanochtend moest hij warempel gillen en leek hij even ontroostbaar. Da's echt niks voor hem. We hebben samen filmpjes van Tik Tak en Kinderen voor kinderen gekeken (tip: 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet!'). Ik weet nu ook ineens wat Bumba is. Vre-se-lijk. Maar ach, hij vond het leuk. Ik vind het zo knap zoals hij zich groot houdt; het is nog zo'n klein mannetje.
pi_88360902
bumba is idd vreselijk. de peuter hier daarentegen vindt bumba nog steeds *de bom*! dus ik ben bang dat je wel zal moeten. sterkte.....
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:28:29 #78
265732 Keshet
pi_88362005
Emma is sowieso een TV junkie. Als 't ding aanstaat kan de wereld vergaan! Wij kijken nauwelijks TV als Emma in de kamer is maar bij anderen ontkom je er niet altijd aan. 't maakt haar tot nu toe niet uit wat erop is, als 't maar beweegt.

Ivan, arm ventje! Hopelijk knap je snel op!

Simmu, Emma dacht tot twee weken geleden ook dat ze een potloodje was hoor. Ze heeft de afgelopen weken flinke sprongen gemaakt. Ze overstrekt veel en veel minder, rolt van buik naar rug, (nou, omvallen is eigenlijk het betere woord) draait om haar as, komt milimeters vooruit of achteruit bij het tijgeren en heeft dus haar voeten ontdekt.
Het is nu een hele uitdaging om haar in haar slaapzak te krijgen. Zodra je haar op haar rug legt heeft ze d'r voeten vast en die gaan richting haar mond. Dan moet je eerst die armpjes losworstelen om ze door de armsgaten te doen, dan moet je de benen in de slaapzak houden om de rits dicht te kunnen doen en ondertussen ben je nog bezig met voorkomen dat ze op haar buik rolt voor je klaar bent.
Ze is 5 kilo zwaar, 60 centimeter lang en ik heb 'r nu al niet meer in bedwang. ;(
pi_88362046
Haha, daar word je ook wel handiger in, Keshet. :7
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:31:30 #80
265732 Keshet
pi_88362099
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, daar word je ook wel handiger in, Keshet. :7
Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan! :D
Je zou als ouders ook 'sprongetjes' moeten doormaken!
pi_88362160
keshet, selene was ook zo'n wurmer, dus ik ben hendig geworden. wat ik doe/deed was mijn hand helemaal rondom haar hand (of voet) en dan met een draaibeweging van de pols gewoon haar en mijn hand (of voet) door het gat halen. bij selene had ik trouwens ook al voordat ze een jaar was het aankleedkussen op de grond gelegd, want het was geen doen.

ventje *kan* trouwens prima rollen hoor. af en toe zie ik het hem doen. hij ziet er alleen het nut niet zo van in. hij's echt lui! wel kan hij echt heel geconcentreerd op zijn zij draaien en dan met de voetjes afzetten zodat hij gewoon toch wel komt waar hij wil en kan pakken wat hij wil (eventueel terwijl hij dan met het andere voetje wiebelt op een knisperboekje)
pi_88362229
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:31 schreef Keshet het volgende:

Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan! :D
Je zou als ouders ook 'sprongetjes' moeten doormaken!
Je zou eens moeten zien hoe ik Ivan in de slaapzak doe! Ik koop geen slaapzak waar armen lastig in te frotten zijn, ik leg de slaapzak al helemaal goed klaar, kind erin, ik leid hem af door naar Bobbie te wijzen en "die!" te zeggen, hop arm 1, hop arm 2, benen naar beneden drukken, rits omlaag. Ik zou mezelf eens moeten timen! Dat kind weet niet wat hem overkomt.

Elke nieuwe ontwikkeling moet je in je voordeel gebruiken. Bij Ivan is dat nu dus dat "die!"-gedoe. Works like a charm!
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:39:30 #83
265732 Keshet
pi_88362379
Zo doe ik het ook Claudia! Zonder het 'die' stukje dan want daar kan ze nog niet zoveel mee.
Ik zwaai meestal een keer met haar knuffel voor haar hoofd, want om je knuffel vast te kunnen pakken moet je 'potlood!' doen en dan je armen in de lucht.
Dat werkte tot afgelopen weekend; nu staat een knuffel willen vangen garant voor actie in alle ledematen. :D Dus, armen en benen in de lucht en de knuffel ertussenin klemmen.
Da's zo moeilijk een slaapzak dichtritsen he.

Simmu, ik zie het helemaal voor me! :D Krijgen we binnenkort weer eens foto's van Ravi te zien? O+
pi_88362444
Haha, hier nog zo'n slaapzak-wurmer... Ik leg het ding ook klaar in bed zodat ze na het tandenpoetsen en pyjama aan, in een keer door kan. Probleem is alleen dat ze ook een vaste pop in bed heeft om mee te slapen en zodra ze die ziet/het bed raakt gaan beide handen/armen er stevig omheen..Regelmatig lijkt het me makkelijker om ook de pop in de slaapzak te ritsen dan de worsteling om haar handen/armen/voeten/benen er alleen in te krijgen en ook nog eens de rits te kunnen ritsen. ;)

Ivan, :* beterschap mannetje!

Free, het is echt een fase!!! :*

Emma en voeten.. hmm onthouden dus voor de volgende meet ;) Minke heeft dat nooit echt gehad, wel net als Ivan al maanden op tongen en tanden gefocust... dus als je haar op schoot hebt, en je bent effe rustig aan het babbelen met iemand anders, moet je niet vreemd opkijken als er ineens een hand je mond in verdwijnt :+
pi_88362535
grmbl. ventje is me elke keer te vlug af. ik leg hem op de grond met speeltjes net buiten bereik zodat hij moet rollen om erbij te komen en het faalt. heul hard. elke keer anders. dan weer staat die maffe kat er naast (onze jongste kat is dol op babies. beest is compleet maf. komt er telkens ook lekker bij snuggelen als ravi fles krijgt, bedelt om zijn groentehap, nja, u krijgt het idee).

vandaag wist ravi zo te draaien dat hij dan met zn voetjes tegen de speeltjes kan schoppen en is het ook goed. maar rollen: nope.

ik had woensdag filmpje gemaakt (moet nog uploaden) en komend weekend hebben we relaxweekend ingelast ;) dus foto's komen!
pi_88362581
labeldoekjes zijn hier trouwens ook gaaf. grappig genoeg heeft selene bruine labeldoekjes en ravi de roze
pi_88363060
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:41 schreef Lijnloos het volgende:
Emma en voeten.. hmm onthouden dus voor de volgende meet ;) Minke heeft dat nooit echt gehad, wel net als Ivan al maanden op tongen en tanden gefocust... dus als je haar op schoot hebt, en je bent effe rustig aan het babbelen met iemand anders, moet je niet vreemd opkijken als er ineens een hand je mond in verdwijnt :+
Heel herkenbaar! :D Ik weet nog wel dat Twinkly ernaar vroeg toen we daar op bezoek waren, of Ivan ook zo gefascineerd was door tanden. Toen had hij dat nog niet maar een week (of twee weken) later begon het ineens. Maar het is nu veel specifieker de tong. Die gaat ook uit de mond, maakt rare bewegingen en geluiden, en hij likt ook steeds vaker aan dingen.

Bijten heb ik trouwens nooit zo aan hem gemerkt. Ik lees daar vooral over in het borstvoedingstopic en dat is ook wel heel logisch. Zitten er bij jullie bijtertjes tussen? Ivan is meer een knijper, geloof ik. :X
pi_88363074
Whahaha Heerlijk het dat geklooi met de slaapzak _O- Hier ook!
De slaapzak, spenen en knuffels blijven inbed, dus als ik Rienk in bed leg ligt ie al *op* de slaapzak, dan moet ik als een malle knien in zijn armen drukken zodat ie stil blijft liggen. En dan vervolgens steeds een arm los trekken om door de mouw te vouwen. En dan gauw speen er in, of al eerder als hij moppert. Muziek ding aan en klaar.

Tegenwoordig maakt ie er een spelletje van, dan gaat hij niet gelijk slapen, maar gooit hij eerst zn speen en knien buiten bed en gaat dan heel zielig huilen dat hij niet bij zijn spullen kan :') (Ik ren ook echt niet gelijk naar boven hoor, ik laat hem eerst een paar minuutjes in zn sop gaar koken :6 )
Goddank blijft ie dat niet doen maar gaat hij dan ook gelijk wel slapen dan.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88363147
Haha, ook heel herkenbaar, Vlindur, dat weggooien van spullen en dan gaan miepen.
pi_88363152
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er bij jullie bijtertjes tussen? Ivan is meer een knijper, geloof ik. :X
Rienk slaat }:|

En hij ligt werkelijk in een deuk als hij zn vingers in mijn mond stopt en ik er dan 'hamhamhamham' mee doe (happen op zijn handen dus) _O-
pi_88363257
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Vlindur het volgende:

Rienk slaat }:|

En hij ligt werkelijk in een deuk als hij zn vingers in mijn mond stopt en ik er dan 'hamhamhamham' mee doe (happen op zijn handen dus) _O-
Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen. :+

In wat voor situaties slaat Rienk? Ivan duwt hier dingen weg die hij niet wil, bijvoorbeeld als hij genoeg drinken heeft gehad. En als ik een kusje vraag en hij er geen zin in heeft om er een te geven dan duwt hij mijn hoofd bijvoorbeeld weg. Ik ben zo stom geweest om daar een spelletje van te maken (heel verontwaardigd doen, hard gaan lachen en weer om een kusje vragen) maar daar is hij steeds harder door gaan duwen/slaan. }:|
pi_88363296
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:

in ieder geval véél beter :)

Die voeten en slaapzakken :D

FLorian trekt haar }:| Maar verder is hij wel aardig, slaat en bijt niet ;)
pi_88363584
Minke bijt gelukkig niet (vaak... ) maar gromt tegenwoordig wel en doet HAP! En ligt vervolgens zelf helemaal in een deuk! _O-
pi_88363651
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ook heel herkenbaar, Vlindur, dat weggooien van spullen en dan gaan miepen.
deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderen })
en wacht maar! binnenkort leren die van jullie (die grotere babies) vanzelf dat ze hun slaapzakje uit kunnen doen!
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:22:58 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88364018
Noortje is ook nog wel eens fan van kusjes geven, dat pakt ze heul hard je wangen vast en trekt zich naar me toe.
Niet fijn.
pi_88364233
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef simmu het volgende:

[..]

deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderen })
en wacht maar! binnenkort leren die van jullie (die grotere babies) vanzelf dat ze hun slaapzakje uit kunnen doen!
Grappig dat je dat zegt! Wij hebben pas voor het eerst het Hema-slaapzakje gebruikt (dat is een back-up slaapzak) en mijn vriend was ervan uitgegaan dat ik Ivan er al half uit had gehaald terwijl ik dacht dat de rits stuk was gegaan. Het zou zomaar kunenn dat Ivan dat ding zelf open heeft zitten frotten. Nou ja, het is sindsdien niet meer voorgekomen.

En ach, het zou zomaar kunnen dat bepaalde dingen helemaal geen probleem hoeven te worden. Zo had mijn neefje er grote problemen mee dat hij wel kon staan maar niet weer kon gaan zitten. In bed ging hij telkens staan en kon daar niet meer door slapen. Ook viel hij regelmatig hard tegen de spijlen van zijn bed. Ik was er al op voorbereid dat we misschien beter een campingbedje konden gebruiken om die fase te overbruggen, maar Ivan heeft er gewoon helemaal geen last van gehad!
pi_88365157
slaapzakje kan je eventueel dichthouden met zo'n luierveiligheidsspeld (vind ik trouwens eng). binnenstebuiten aandoen werkte eventjes (een hele maand).

sommige dingen moet je maar gewoon opgeven ben ik bang. selene had bv ook de gewoonte om haar papfles zo gulzig te drinken dat ik elke 2 weken die speen moest vervangen! wat een ellende was dat! steeds een nieuwe speen erop, die ze dan eerst goed moest indrinken (boos kind omdat het haar niet snel genoeg ging) gevolgd door 1 week plezier van een goede speen waarna het ding stukging en we weer van voren af aan begonnen
pi_88366329
Haha.. geweldig die slaapzakverhalen. Ik zie het allemaal voor me.

Ik heb ooit eens gelezen van iemand die een slaapzakje niet binnenstebuiten, maar achterstevoren aandeed om te voorkomen dat 't kindje de rits los wist te maken. Rits op de rug, daar kunnen ze niet bij. En als ze net als mijn Larsje toch voornamelijk op hun buik slapen, hebben ze er ook geen last van dat ze op de rits liggen. En misschien is het ook wel makkelijker aandoen.. als ze op hun buik liggen... dan heb je in ieder geval minder last van voetjes en beentjes die in de lucht blijven steken. Heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens; Lars heeft nog niet geprobeerd zich uit z'n slaapzakje te wurmen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:23:04 #99
265732 Keshet
pi_88366530
Das op zich een goeie Shandaly, maar ik ben bang dat Emma 'm dan steeds wegschopt. Ach, het is ook geen probleem hoor, ik vind het juist wel komisch dat het zo moeilijk kan zijn soms om zo'n klein wurm in bedwang te houden. :D

Sinds een week is dit ding hier helemaal the bomb:

Ze doet een moord voor dat gele balletje! *O*

Zaterdag heeft ze van Oxy een bal-achtig ding gekregen met veel kleurtjes, vormen, rammelgeluidjes en textuurtjes. Die is minstens net zo leuk als het ding hierboven!

Op het verlanglijstje voor Sinterklaas komen dus ook een aantal van dat soort dingen!
pi_88368636
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen. :+

In wat voor situaties slaat Rienk? Ivan duwt hier dingen weg die hij niet wil, bijvoorbeeld als hij genoeg drinken heeft gehad. En als ik een kusje vraag en hij er geen zin in heeft om er een te geven dan duwt hij mijn hoofd bijvoorbeeld weg. Ik ben zo stom geweest om daar een spelletje van te maken (heel verontwaardigd doen, hard gaan lachen en weer om een kusje vragen) maar daar is hij steeds harder door gaan duwen/slaan. }:|
Hij slaat van enthousiasme Dan komt mijn vriend thuis en dan begint hij zo te wapperen dat hij slaat. Het is dus eigenlijk niet eens bewust slaan :N Of dat ik een kusje geef en dan haalt hij dus ook uit. Als ik hem op mn rug heb voor de Manduca begint hij op mijn rug te trommelen O+

De periode van wel staan en niet kunnen/ duven zitten hebben wij ook gehad }:| Maar dat gaat over! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')