abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88491320
Niet alleen als hij een snotneus heeft, maar eigenlijk vanaf dat er iets kriebelt rond zijn neus of mond, denk ik. Dus ook als hij eet en er wat rond zijn mond hangt.
pi_88492600
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef Incantrix het volgende:
Claire :o *O* Wow, kíj dan wat goed! Echt zeg, wat heeft ze al een geweldige balans! En heuj zeg, hoe komen jullie aan dat boekje? Stef heeft exact dezelfde :o Ergens van de rommelmarkt gepulkt! :D
Boekje heeft m'n moeder ook ergens van een soort rommelmarkt geplukt. Claire stopt het liefst het balletje in d'r mond en kruipt met het bungelende boekje in het rond.
pi_88504568
Mooie curve houdt Emma aan zeg O+

Arme Minke -O-

Florian is weer blij... Kreeg gistermiddag ineens een loopoor en is sindsdien weer vrolijk :X
Alleen nu nog slapen 's nachts...
pi_88504616
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88505324
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan. :o
Puntje voor Ivan :D Dat is praktisch!
Hier gaat het ook wel hoor, alleen tussen 4:15 en 5:45 was hij een keer of 5 wakker.
En daarna weer lekker tukken tot 6:45 en dat is prima :)
pi_88505520
Oh Claudia, beterschap dan voor jullie! :* Misschien dat Ivan dan wel lekker kan spelen terwijl jullie een poging doen je door de dag te slepen...

Free, fijn dat Florian weer blij en beter is... toch weer oorontsteking dus?

Wij hebben er een "fijne" nacht opzitten... Rond half 11 weer huilen en onrustig, en dat heeft eigenlijk tot vanochtend geduurd. Ik heb ergens in de nacht nog even met haar rondgelopen tot ze weer een beetje in slaap viel en weer terug in bed kon leggen, maar het bleef kreunen en miepen in haar bedje. Hopelijk gaat het vandaag een beetje beter. Manlief is nu thuis en straks komt opa oppassen... ik zit lekker op mijn werk "uit te rusten". :{
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:06:05 #211
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88506102
Bluh Claudia. Ik weet hoe je je voelt. Beterschap!

Arme Minke met de mond & klauwzeer. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie weer van een fatsoenlijke nachtrust genieten.

Ik kom me trouwens officieel melden hier! :D Ik bedacht me net dat Emma afgelopen weekend gecorrigeerd 6 maanden was. *O* (nav van een Oei ik groei-mailtje over de 26 weken sprong.)
A grand adventure has begun.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:13:06 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88506301
Oh wat zielig, al die zieke kindjes (en volwassenen). Het is er ook echt prutsweer voor. Beterschap iedereen!
Bij Noortje loopt het snot ook d'r neus uit, al weken.

Mooie lijn voor Emma!
pi_88507230
Heb geen medelijden met mij! Ivan is vandaag naar zijn opa en oma, zijn vader ligt lekker op bed te tukken en ik heb een lange baddersessie achter de rug met een stapel ongecompliceerde mamatijdschriften (van Huup gekregen O+). Het enige nuttige wat ik gedaan heb is bellen over een plaats op de kinderopvang per februari. We krijgen donderdag te horen of Ivan een plekje heeft. Duimen jullie?

He bah, Lijnloos, wat zielig voor Minke! En ook voor jou, trouwens. Kun je misschien iets eerder weg van je werk? :* Ik zou me beschikbaar moeten stellen als nighttime nanny. Ik slaap toch niet (rusteloze benen, bandenpijn, harde buiken, hoesten en daarbij overgeven - het is gezellig bij ons in bed :+) dus ik kan net zo goed met een kindje op schoot naar YouTube-filmpjes kijken.

En hoera voor Emma! Ik vond de foto's van de Utrechtmeet haast spectaculair. Ik zag er niet aan af dat ze nog best klein is. Wat me vooral opviel was haar vrolijkheid en hoezeer ze zich op haar gemak leek te voelen. Het is onvoorstelbaar dat dat hetzelfde meisje is dat ooit voor het eerst mee naar huis ging en waarvan je bang was dat de ademhaling misschien zou stokken.

Heeft Noortje last van haar snotneus, becky?
pi_88507344
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:33 schreef freecell het volgende:

Hier gaat het ook wel hoor, alleen tussen 4:15 en 5:45 was hij een keer of 5 wakker.
En daarna weer lekker tukken tot 6:45 en dat is prima :)
Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden! :o Maar jij bent vol goede moed aan de dag begonnen?
pi_88507613
Oh crap, ik ben helemaal vergeten te reageren op de prachtige curves en groei van Emma! *O* Het is echt een flinke mup aan het worden! O+

Heb net manlief gebeld hoe het ging thuis, en niks meer aan de hand (lijkt het)... ze had wel wat verhoging, maar zat na een beetje uitgeslapen te hebben (tot 8.00 uur, doet ze anders nooit) nu weer gezellig te spelen en te rellen in de woonkamer, net als altijd dus ;) En eten en drinken ging ook gewoon prima. Dus.... ben ik stiekum wel heel blij om, want maakte me alweer beetje zorgen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:05:06 #216
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88507864
claudia, wat heeeeerlijk, das lekker relaxed ziek zijn. Ik duim mee. De enige keer dat ik ziekig was (soort van oververmoeid een paar weken geleden) was Noortje ook ziek, echt bijslapen en uitzieken was er niet bij.

Vriend is ook ziek vandaag, die heeft de hele dag om in zijn bed te liggen en bij te slapen want Noortje is op het kdv. Ik ben jaloers, vanaf het moment dat hij boven de pot hing om 03.15 heb ik nauwelijks geslapen, Noortje kwam nog voor een fles om 04.15 uur, vriend lag te woelen want had pijn overal (mannen he) en om 6 uur was Noortje weer klaar om de dag te beginnen.

Ik vind Emma ook echt een heldin! Keshet (ik lees dus Keshet ;) ) ik vind echt dat je met recht zo enorm trots mag zijn op je meisje.

Lijnloos, hoe was het met de blaar? En dan is het echt niet fijn om op je werk te zitten.

Noortje was van het weekend ineens niet lekker, beetje koortsig, jengelen, veel slapen, slecht drinken en bij vieze sperziebonen kokhalzen en alles weer uitkotsen. Arm kind. Zal zo het kdv eens bellen om te vragen hoe het met het drinken gaat.
Van het verkouden zijn heeft ze niet heel veel last, ze moet nog wel eens hoesten, al een aantal weken lang, maar dat zal vast een keer overgaan. Volgens mij heeft ze het 'neusophalen' uitgevonden, ze zit af en toe te briesen als een stier.
pi_88508464
Ik had inderdaad ook naar de blaar gevraagd, maar hij zag niks (maar wilde ook niet echt gaan lopen rommelen/aanraken in de buurt nu zeg er overduidelijk effe geen last van had). Ik denk dus dat het van tijdelijke aard was...

Noortje dus ook niet goed in orde, dan ook een dikke :* voor jou! Zo rottig als ze zo lopen te hoesten en te doen.
pi_88510369
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden! :o Maar jij bent vol goede moed aan de dag begonnen?
Ja, eigenlijk wel :D Beter dan om 6:00 helemaal klaar met slapen ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:05:59 #219
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88514520
Egopost:
Tessa was net zo aan het lachen met me O+ Kijk ik in dr snoetje heeft ze gewoon opeens ook nog 2 boventandjes!!!! *O* O+ :D Wel nog mini, máár ze heeft nu dus 2 onder en 2 boven O+

Einde smeltpost O+ :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88529064
Tessa :o 4! tanden al... die gaat hard! En lachen is zooooo lief O+

Helaas toch koorts en snot-stroompjes vanavond. Hele dag was ze toch wat hangeriger dan lief in eerste instantie liet doorschemeren. Dus veel geslapen en inmiddels ligt ze ook al weer lekker in dromenland (met pcm want 39.4 en luuf). Hopelijk gaat het vannacht wat beter... straks nog even een uitje snijden anti-snot ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:55:05 #221
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88531442
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Hier dus ook! Erg blij dat Daan nergens last van heeft, maar wij voelen ons al om en om sinds donderdagnacht beroerd.

Heerst ook op het KDV maar vooral de papa's en mama's (en leidsters) hebben er last van en kindjes niet of nauwelijks (gelukkig).
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:52:50 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88534194
:* en beterschap voor alle zieke mama's, papa's en kindertjes

Florian, ga jij 's nachts eens slapen! }:| (<- strenge blik)

Hier zit al zo lang die 2e boventand te duwen, je kan hem gewoon zien maar hij is er nog steeds niet door :N
En ik kom nog even opscheppen: Harry stond vandaag een paar seconden los *)
Hij hield papa vast met 1 hand en in de andere hand had hij een blokje. Toen liet hij papa los om met die hand het blokje over te pakken. Toen hij het blokje had overgepakt, had hij opeens zoiets van: huh :? En liet zich rustig door zijn benen zakken om te gaan zitten. Wij hadden echt zoiets van :o *O*
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:57:04 #223
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88537705
Hallo! Wat is het rustig hier! :o

Ik zie dat beterschapjes wel op z'n plek zijn zeg! :o Noortje, Claudia, Minke (hoewel gelukkig aan de beterende hand), Emma en nog een handjevol mensen.. :* :* Allemaal!

Free :* Ik hoop toch écht dat het nog eens een keer een combinatie wordt, i.p.v. het één of het ander..

Ohja! Tessa aan de tandjes1 Víer al! :o *O*

Harry! *O* *O* Jij stoere! Haaa, wat geweldig Asy! Ennuhm, quid quo pro: filmpje!! *O* (Ohja, en ik vergeet al 3 miljoen keer te reageren op je vraag, maarehm, dat broekje wil ik wel apart houden voor een mogelijke ronde 2, dus je mag het niet van me kopen.. Wel lenen! :))

Dan doe ik nog even die filmpjes die al een kleine eeuw geleden beloofd waren (en ééntje als rente. Die is zó grappig dat ik de mogelijke AMK-melding er wel voor over heb geloof ik :@ )

Mijn kleine wiebelkont O+ :

Hét AC/DC-hupsje:

Enneh, jah..:

(N.B.: Terwijl ik dit post doet het loop-filmpje het nog niet, omdat youtube baggertraag is.. Even geduld s.v.p.! :))

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 09-11-2010 23:25:54 ]
3!
pi_88538170
OMG, dat hupsje is te schattig!
pi_88538596
Dat babysjoelen :D O+ Echt helemaal geweldig!

Ik ben benieuwd naar het loopfilmpje.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88538855
_O- _O- _O-
Bowlen met baby O+ GENIAAL! :o _O- _O- _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:27:40 #227
95408 Incantrix
pi_88539465
Cute he? O+ :D Ondertussen heb ik filmpje 1 maar opnieuw ge-upt hoor, datschoot voor geen meter op :{

Dan nu maar eens erg naar bed, morgen moeten we naar de notaris (onze testamenten doorspreken, die laten we meteen passeren bij de overdracht van ons huis) en naar de huisarts, Stef's luieruitslag is weer helemaal terug.. Tot bloedens toe ;(

Sweet dreams! :*
3!
pi_88539617
He wat sneu joh, tot bloedens toe ;(
Welterusten! :*

Wij duiken er ook in. Zijn weer wezen zwemmen en meneer vond het weer prachtig :D

:W
pi_88542175
nou zal ik dan hier de wacht maar houden van8?? ;) heb nachtdienst namelijk...

eindelijk even tijd om te reageren...

Wat een ontzettend leuke filmpjes van Stef zeg! leuk Icantrix! en wat gaat ie hard joh! kan het bijna niet bijhouden... mocht zijn helmpje nu ook al bijna af?
en een dikke :* voor zijn luieruitslag.. wat naar dat het nu alweer in alle hevigheid losbarst.

Arme Minke; zo ontzettend last van je mondje... ik hoop voor jou, en mama dat het van8 beter gaat en jullie een beetje kunnen bijslapen.

en jeetje dr zijn dr bijna een paar jarig!!!!

ook ff jompelen voor Emma dr halfjaardag *O* *O* *O* en wat een mooie curve! fijn dat die kleine doorzetster het zo goed doet! vind het zo'n wijs meisje.. heerlijk!

Tessa heeft 4 tanden!! ze heeft Evie ingehaald...

Rienk en Vlindur lekker wezen zwemmen O+ fijn is dat he?

Harry gaat ook zo vlot! los staan joh! *O* dat vraagt om een filmpje!

alle andere verkouden, snotterige kleintjes; een dikke :* , hopen dat het snel weer opknapt.\
Ook Evie is verkouden, en niet helemaal fit, wat minder slapen, hoesten etc..
Niet echt ziek, maar ook niet helemaal lekker... sneu.
Verder gaat alles zijn gangetje, ik blijf in en in moe, probeer veel te slapen. Evie doet het verder ook prima. 22ste naar het CB voor de checkup en prikjes...
en flink aan het rondkijken voor de verjaardag...
w/
(want jaaaaah ook mijn kleine meisje wordt groot!)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88543521
Keileuke filmpjes! Dat babybowlen.. hoe kom je erop! (afgeleid van het maxicosi-curling?;) )
Lars was alweer vroeg wakker vanochtend, dus ik zit m'n tijd een beetje te verdoen voordat het een redelijke tijd is om naar mijn werk te gaan. Heb ook eigenlijk niets nuttigs te zeggen... hmm... zal me maar eens aan gaan kleden... tot later!
pi_88543750
Babybowlen _O-
Echt geniaal en dat lachje van hem ook na die tijd O+

ow enne: ik hoor NU! het eerste 'wordt langzaam beetje wakker' geluidje over de babyfoon!
Waaaah :o
En Leander slaapt ook nog _O-

Vannacht om 4:30 1x weer toegestopt... TARA en ik keken elkaar al :? aan toen om 6:30 zijn wekker ging. Om 7:00 ben ik er ook maar uitgegaan en nu is het wéér stil boven _O-
pi_88543883
En.... Florian wakker _O-
Nu nummer twee nog :+

Dit is vrolijk je dag beginnen zo :D
  woensdag 10 november 2010 @ 08:14:01 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88543985
Heeft mijn strenge blik toch geholpen freecell ;)

Inca, wat een toffe filmpjes! O+

Tja en filmpje van een staande Harry: het was volgens mij echt per ongeluk hoor. De vraag is of hij het nog eens doet (hoewel hij van de week hier in de kamer met de lamellen aan het wapperen was, in iedere hand een lamel :X )
Ik zal kijken of ik vanavond of morgen tijd heb om het filmpje van een gitaarspelende kabouter te uploaden ;)

Ik ga werken...
pi_88544645
Hier een vrolijk maar ook zielig mannetje.
Voor het eerst luieruitslag. :( Hij is nu in zijn blootje in bed aan het spelen. Na een badje met flink wat olie. Dadelijk flink insmeren met Sudo en daarna luier weer om.

4 tanden zijn door (2 onder en 2 boven) maar nu zijn het dus nog 2 boven tanden die aan het doorkomen zijn. Zo sneu. De onderste gingen zonder pijn. Maar nu. Rode wangen tot aan zijn oren toe. Uitslag.

Ik ga weer naar mijn mannetje. Sorry, nog geen tijd gehad om bij te lezen. Druk druk druk.
pi_88544692
ymme, Thomas heeft ook veel meer last van kwaaltjes als de boventanden uitkomen in vergelijking met de ondertanden. Erg sneu natuurlijk.
pi_88544995
En wat ik dan helemaal 'dom' vind :D Over een aantal jaar, valt alles er gewoon weer uit. ;)
Alle pijn en elende voor niets. Het is wat, voordat ze groot zijn.
pi_88548117
Nou, ik ben ook alweer thuis, na zowaar een half uur op werk. Minke begon toch weer koorts te krijgen (leek vanochtend vroeg wel mee te vallen, dus toch naar kdv gebracht) en is erg snotterig. Verder wel vrolijk en zo, maar goed, stomme (maar begrijpelijke) regels bij het kdv.

Inmiddels is ze ook alweer wakker van een kort slaapje, maar is de koorts ook weg }:| *zucht.
Nou ja, dan maar lekker spelen.
pi_88549679
Ik kwam vanochtend niet meer bij. Ik heb ontdekt dat Ivan een poepplek heeft. Als hij moet poepen trekt hij zich discreet terug achter de bank, zie ik hem wat drukken en rood aanlopen, en komt hij opgelucht terug.
pi_88549745
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:10 schreef Lijnloos het volgende:
Nou, ik ben ook alweer thuis, na zowaar een half uur op werk. Minke begon toch weer koorts te krijgen (leek vanochtend vroeg wel mee te vallen, dus toch naar kdv gebracht) en is erg snotterig. Verder wel vrolijk en zo, maar goed, stomme (maar begrijpelijke) regels bij het kdv.

Inmiddels is ze ook alweer wakker van een kort slaapje, maar is de koorts ook weg }:| *zucht.
Nou ja, dan maar lekker spelen.
Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?

Ik merk bij Ivan dat de verhoging/koorts heel grillig is. Elke ochtend is het dan ook weer twijfelen of we niet weer met paracetamol moeten beginnen.
pi_88550239
quote:
10s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam vanochtend niet meer bij. Ik heb ontdekt dat Ivan een poepplek heeft. Als hij moet poepen trekt hij zich discreet terug achter de bank, zie ik hem wat drukken en rood aanlopen, en komt hij opgelucht terug.
hahaha :D Wel makkelijk!

Hmmm, onhandig Lijnloos!

Ik heb echt een heel relaxte ochtend achter de rug, hoewel Florian nu echt net zijn eerste slaapje doet _O-
Oudste op PSZ, beetje rommelen en huishouden en een blije baby om me heen O+

En zometeen ga ik werken en laat ik de rest van de dag aan TARA over _O-
  woensdag 10 november 2010 @ 12:21:28 #241
95408 Incantrix
pi_88550607
Oh wauw, Free! Ook bizar he? Dat je dan zelf al wakker bent en gewoon zit te wachten tot je kind(eren) ook eens ontwaken :P Zat er iets in de lucht misschien? Stef heeft (na een flesje om 5) geslapen tot half 8 :o Ook al zo'n unicum sinds die slaapproblemen van ooit.. Ennuhm, werk ze zo!

Haha, Claudia, hoe geweldig d Mijn vader schijnt die als dreumes ook te hebben gehad, omder de eettafel :D Ik ga er bij Stef toch ook maar eens op letten, wie weet :D

Lijnloos, huh? Stef mag gewoon met koorts naar het KDV, zolang hij zichzelf niet ziek gedráágt zeg maar. Dus als hij gewoon vrolijk is mag hij komen, pas als hij high maintenance wordt krijgen we een belletje om hem op te komen halen. Lukt het een beetje met thuiswerken?

Ymme, ik ben juist wel blij dat er nog gewisseld zal worden. Als hij de eerste jaren -waarin die kleintjes toch wel het één en ander aan flinke valpartijen te verwerken krijgen- zijn tanden beschadigt heeft hij nog 'reservetanden' :) Bovendien zijn bij het wisselen de gaten al voorgeponsd, dus doet het allemaal niet meer zo'n pijn volgens mij.

Onderwijl ligt Stef in bed, we hebben weer nieuwe zalf gekregen op zijn billen en de huisarts denkt dat er op het moment één of meerdere tanden/kiezen aan het rommelen zijn en dat dat het probleem in stand houdt. Doorsmeren dus, is het devies..

BJ, jeetje zeg, ook nog in de nachtdienst trouwens.. Gaat het allemaal wel? :* En jajaja, nog T-minus one week & 5 days! *O* We laten hem nu zo hier en daar ook wel eens een uurtje zonder helm rondhobbelen, zodat hij er een beetje aan kan wennen dat hij dan niet meer onoverwinnelijk is enzo ;)
3!
pi_88551946
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?

Ik merk bij Ivan dat de verhoging/koorts heel grillig is. Elke ochtend is het dan ook weer twijfelen of we niet weer met paracetamol moeten beginnen.
Die poepplek _O- geniaal Ivan!

Ik heb nog geen pcm gebruikt vandaag... (en gisteren, alleen eergisteren voor het slapengaan toen het echt niet ging). Net voelde ze toch wel weer warm aan, 1 rode wang, dus ik vermoed dat het toch echt een tandje is wat dwars zit, hoewel ik niks kan (mag) voelen, dus zeker weten doe ik het niet... (*waar is die handleiding?) Nu ligt ze toch weer lekker te slapen na een fles (die in recordtempo naar binnen ging ongeveer).
Ik zag toch een plek onder haar onderlip die heel rood is, dus volgens mij heb ik de blaar toch niet verbeeld. Maar hij's weg ;)

Trix, bij ons ligt het een beetje aan de leiding van die dag of ze wel of niet mogen blijven. Officieel is de regel dat ze bij 38 koorts hebben en dus ziek zijn, maar er zijn ook leidsters die haar rustig laten tot ze inderdaad high maintenance (goed verwoord) worden.. Oh en nog een knuffel voor Stefs billen. Hopelijk werkt de zalf snel!

Free, wat een ochtend.... da's nieuw! *O*

Ymme, naar dat Mart zo'n last heeft nu... hoop voor jullie dat de andere ook snel doorkomen!
pi_88552373
Het lijkt vandaag wel wat minder te zijn met de pijn. Geef nu om de 3 uur VSM druppels.
En hij zit heerlijk op de grond spelen. Heeft net een boterham op en nog wat fruit.

Een :* voor de billen van Stef. Ik vind het bij Mart al erg en zielig. Als ik dan zo lees hoe het bij stef moet zijn. Pff pijnlijk hoor. Hopelijk is het snel over met de zalf.

Ook een :* voor Minke. Hopelijk is de koorts snel weg. Gelukkig heeft ze er zelf niet zo heel veel last van.

Free: Wat klinkt dat als een fijne ochtend. Hier wel gewend zo. Maar voor jullie is het niet zo vanzelfsprekend! Dus fijn en hopelijk volgen er meer van zulke dagen. Werk ze!

Ivan: Z'n privé poepplekkie :)
pi_88556237
De luieruitslag wordt alleen maar erger. Wat kan ik het er beste opsmeren?
Heb nu zinkzalf van zwitsal erop gedaan.
pi_88556658
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:43 schreef ymme het volgende:
De luieruitslag wordt alleen maar erger. Wat kan ik het er beste opsmeren?
Heb nu zinkzalf van zwitsal erop gedaan.
Inotyol werkt bij ons het beste :)
pi_88556843
Is dat ook in Nederland Leonieke?
De uitslag is nu niet alleen meer rood maar ook echt op kleine plekjes kapot.
pi_88557090
Even naar de huisarts gaan, die kan je een prima zalf voorschrijven.
pi_88557270
Het is pas 2 dagen en hiervoor nog nooit geen luieruitslag gehad. Zal ik er dan nu al mee naar de huisarts moeten?
Dacht ik kijk het even tot het weekend aan. Lees dat het vaak binnen enkele dag over gaat.
  woensdag 10 november 2010 @ 15:15:45 #249
265732 Keshet
pi_88557475
Als het kapot is zou ik ook even de huisarts bellen. Met zo'n zalfje geneest het vaak veel sneller.
Ik ken inotyol als colombian cream, maar dat is niet gangbaar in Nederland.

Ik hoop dat alle jongetjesbilletjes snel weer opknappen!
pi_88557722
Morgen maar even de huisarts bellen dan ja.
Bedankt!
pi_88564600
Ymme, als er donkerrode randjes om de zere plekken heen zitten is het waarschijnlijk een schimmeltje. Dan kun je ook, als ie nog open is nu... even naar de drogist gaan voor: Daktarin, Miconazol of Canesten. Binnen een dag of 2 resultaat.

Maar als het nog niet zo erg is dat je niet meer kunt wachten gewoon wachten tot morgen en even langs de HA. :Y Ik wilde toen niet zo de nacht in met Lisa en heb de HAP gebeld. Die meldden ook dat het gewoon met zo'n zalfje van de drogist kon, ze hoefden Lisa toen nieteens te zien.

Succes met je kleine mannetje! :*
pi_88570457
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:59 schreef ymme het volgende:
Is dat ook in Nederland Leonieke?
De uitslag is nu niet alleen meer rood maar ook echt op kleine plekjes kapot.
Het bestaat alleszins in Nederland, want mijn onthaalmoeder koopt het in Nederland (via een familielid) omdat het bij jullie goedkoper lijkt te zijn.
pi_88573813
Ik zweer echt bij Sudocreme! Heb er bij Kyllian altijd binnen een dag zn vuurrode billetjes mee weggekregen :)
Dyon heeft nog nooit erge luieruitslag gehad.
pi_88574056
Mijn zoon heeft er ook nauwelijks last van. Wel eens wat rood, maar altijd met één keer smeren wel weer over. Mijn dochter daaentegen :'( . Ik ben zo blij dat ze zindelijk is. :Y
pi_88576146
Muh, hier ook weer kapotte billetjes. We waren er net vanaf -O-
Heb bij de huisarts een zalfje gehad met zinkoxide en een micanozal erin (antischimmel). Maar ja, dat potje is leeg. Morgen maar even bellen voor nieuwe.
pi_88576265
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon heeft er ook nauwelijks last van. Wel eens wat rood, maar altijd met één keer smeren wel weer over. Mijn dochter daaentegen :'( . Ik ben zo blij dat ze zindelijk is. :Y
Apart he dat het ene kind er wel gevoelig voor is en het andere totaal niet.
Alhoewel echt apart is het natuurlijk niet, volgens mij heeft Kyllian een veel gevoeligere huid dan Dyon. Kyllian heeft mijn huid, dunne huid dus ;)
Zal bij S en R misschien ook hetzelfde zijn?
pi_88583211
Och jee, al die kapotte billen, lijkt me zo naar... Minke heeft er tot nu toe bijna nooit last van gehad (1 keertje heel klein beetje, maar dat was met een dagje sudo ook weg...).

Ik ben gewoon wakker, beneden (vrije dag) maar Minke ligt nog uit te slapen... da's apart! Ik hoor haar nu over de babyfoon wel langzaam wakker worden, maar dit gebeurd niet vaak! Ben benieuwd hoeveel snot ik aantref zo... en of haar wang nog steeds rood en dik is.
pi_88583262
goedemorgen!

wat heerlijk wakker worden zo he, Lijnloos? lekker ontspannen...
Ik zit ook heerlijk te ontbijten, en beetje tv kijken en Fokken... heb vandaag ipv een gewone werkdag een studiedag, en ipv 7:30 pas om 8:30 uur beginnen.
Lekker hoor.
(helemaal aangezien ik gister nog nachtdienst had). Evie ligt ook nog heerlijk te slapen. Alles stil.

allemaal een dikke knuffel voor de luieruitslag... zo sneu!
Evie heeft het maar 1 keertje een klein beetje gehad en dat was al zielig...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88583459
Hier blijkt bephanten z'n werk te doen. Het is niet kapot. Gelukkig. Alleen flink rood.
En vanochtend mocht ik het gewoon zonder geschreeuw van Mart insmeren. :)

Vanmorgen was het hier ook 07u45. Naar 2 keer speen ploppen vannacht (door manlief) heerlijk!
pi_88583515
BJ; laat-vroeg :? Das niet tof... Succes met werken dan maar!

Hier vanmorgen ook 7:45 weer.
Hier komt de maar.
Maar van 1 tot 1:30 keihard krijsen op de welbekende Florian manier. Het enige wat hielp was met hem op de arm rondjes lopen. En dan nog af en toe ineens zo'n krijs in je oor. :X
  donderdag 11 november 2010 @ 09:25:11 #261
95408 Incantrix
pi_88584206
Hè, Octo, zit het in de lucht ofzo? -O- :* voor Hannah, arm meiske..

Stef heeft vannacht de boel onveilig lopen maken vanaf een uur of half 4 tot rond 5, dus ik ben redelijk geradbraakt. Vanmiddag moet ik ook nog eens met hem naar het CB voor zijn prikjes (die mocht hij de vorige keer niet hebben omdat hij aan de AB zat), dus ik zie nu al op tegen komende nacht :')

oh, en zó leuk! Ik ben bezig met zijn babyboek (ik heb mezelf als doel gesteld dat ik er elke dag wel iets in moet schrijven en hoop dan dat ik redelijk bij ben voor we verhuizen) en daarom lees ik nu alle baby'tjestopics terug.. En dan zie je ineens allemaal kindjes van wie het zo normaal is dat ze er ondertussen uitzien als grote baby danwel dreumes, en dan zijn ze ineens weer HEEL ieniemini! O+ O+ Zó cute!

BJ, pfff, ik benijd je niet met die diensten hoor.. Hoe is het verder daar?

Minke, hoe is het nu met Lijnloos? :P

Fijn, Ymme!
3!
  donderdag 11 november 2010 @ 09:29:57 #262
265732 Keshet
pi_88584304
Even een vraagje tussendoor: Kunnen jullie je herinneren dat je baby rond de 6 maanden een groeispurtje had? Emma eet ineens als een bootwerker; we halen makkelijk de 700/800cc op een dag terwijl dat normaal 450-550cc is! :o
Ze lijkt ook overnight ineens een stuk langer!
pi_88585521
Hier alleen maar groeispurten ;)
Maar inderdaad met de 6 maanden ging het hard! Mart at toen ook makkelijk een potje groente en fruit leeg. Korstjes van het brood. En nu gaat er nog maar net een potje fruit in en een potje groente. Vaak blijft 1/3 staan. En ook ongeveer 3/4 boterham.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:22:42 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88585708
Och die luieruitslag ook! Harry heeft het ook nog nooit gehad. Gelukkig maar...

Zeg even een vraagje, waar kun je een pietenmutsje krijgen voor kleine grote kabouterbaby's?
pi_88585852
Ik heb er laats een bij de AH mee gekocht :) 2 euro.
Beetje groot, maar gaat wel, is met elastiek. Zo heeft hij er een paar jaar wat aan.

Zo leuk :)
  donderdag 11 november 2010 @ 10:44:18 #266
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88586377
Awww een pietenmutsje moeten wij ook nog. Ik heb al wel een pietenshirt klaarliggen. Als Harry een beetje doorgroeit is die volgens jaar voor hem ;)
Oh en ik heb nog een ueberschattig kerstmutsje, hebben?

Moet je m wel kleiner maken want zelfs voor Thomas' bolle toet was ie nog te ruim. Maarja, je hebt nu toch de naaimachine :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88586490
Dames ik zit met een probleem;

Rienk heeft de volumeknop van onze stereo ontdekt }:|
Die appelflap kruipt daar dus nu steeds heen en draait die knop loei hard. Nee roepen heeft geen zin, hij lacht me vierkant toe.. Er heen rennen/lopen en zeggen 'nee Rienk dat mag niet' heeft geen zin, kind er bij weg zetten heeft geen zin; hij draait zich om en sjeest er weer heen. ( om dan met een heeeeel ondeugend hoofd mij aankijkend dat ding weer harder zetten..
Een tik op de vingers heeft geen zin. Hij blijft lachen. (Als ik harder tik of hem ruw wegzet helpt het wel, maar ik wéét gewoon dat hij dan huilt omdat hij pijn heeft/geschrokken is van mij en niet omdat hij doorheeft dat dat niet mag, want als ik hem dan troost en hij weer blij is kruipt hij er weer heen :') )

Ik moet ook wel stiekem lachen hoor, hij kijkt echt zo lief! O+ Maar het kan gewoon echt niet. We hebben buren en het is gewoon echt HARD. Vind ik ook niet prettig en bovendien; Rienk mag daar gewoon niet aankomen.

De stereo verhuizen is geen optie, we hebben geen andere plek voor het ding :N

De dvd's en de computer zitten achter de deuren, maar de stereo past daar ook gewoon niet :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 11-11-2010 11:00:35 ]
pi_88586536
Ca.ra

:D
Ik doe mijn setje niet weg, iets te veel sentiment O+
  donderdag 11 november 2010 @ 10:54:50 #269
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88586740
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88586773
Noh Rienkje O+

Hier hetzelfde probleem Vindur, maar dan met kattenvoer ;) Nee zeggen en daar weg blijven halen....
Over de vingers tikken of ruw doen is zinloos. Leren ze hooguit van dat een tik geven helpt als je iets niet wilt ;)
pi_88586913
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
:o
Geniaal! O+ Gaan we als hij er weer aan zit gelijk proberen! Bedankt! ^O^

En idd, de volumeknop is felblauw als hij aanstaat :')

maar in het echt NOG feller
pi_88587007
hoi dames. ff drukdrukdruk geweest, zieke kindjes en alles.

groeispurt en meer eten: geen idee. ravi vreet altijd als een gek! gister dacht ik *ons* te verwennen met een gepureerde avocado. maar ik heb er geen hap van gekregen ;(

wb stoute kindjes, wat free zegt dames. nee blijven zeggen en wegpakken en dat stug volhouden. duurt een tijd en 10.000x nee zeggen en wegzetten, maar dan heb je ook wat. slaan doen we hier niet. selene (2 en een half jaar oud) heeft van de week voor het eerts van der leven een lel (op de luier) gehad. dit omdat ze mij sloeg. da's wmb de enige waar het verantwoord is: jij mij slaan, dan sla ik jou. (idem met bijten trouwens). maar dat werkt enkel voor oudere kindjes, babies snappen daar niks van en leggen enkel verkeerde asociaties dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 november 2010 @ 11:02:52 #273
95408 Incantrix
pi_88587019
Ohja, fijn is dat inderdaad.. Laat je even weten of die methode werkt, Vlindur? Overigens hebben mijn ouders hetzelfde probleem met Stef, maar zij kunnen de knop eraf halen ontdekte Stef laatst voor ze.. Dus die knop gaat er daro af en dan is de rest van de stereo ook geen probleem meer :P
3!
pi_88587022
Vlindur, je schrijft dat 'nee' roepen geen zin heeft, maar dat het niet meteen werkt betekent niet dat je er beter mee kunt stoppen. Ik denk dat het een kwestie van lange adem hebben is. Ik zou trouwens geen nee roepen maar op een normale manier zeggen, een reden geven en als hij niet luistert hem oppakken, ergens anders neerzetten en een alternatief bieden. Dat is strontvervelend als je het 100 keer achter elkaar moet doen, maar de aanhouder wint (ooit). Je moet in ieder geval consequent zijn en het niet soms wel toelaten en soms ineens streng zijn.

Als dit te veel moeite is of je te veel frustratie kost dan zou ik toch een andere plek zoeken voor de stereo. Maak desnoods een plankje boven de televisie waar hij niet bij kan. Je kunt ook proberen op een andere manier geluid uit je televisie te krijgen (ik weet niet hoe dat precies bij jullie werkt, maar misschien kun je de stereo uitzetten en alleen het geluid via de televisie zelf gebruiken?).

Bestaat dit probleem alleen als jullie televisie willen kijken? Je kunt Rienk op zulke momenten ook preventief (dus niet bij wijze van straf) in de box zetten. Dat doe ik ook als wij bijvoorbeeld niet tegelijkertijd met Ivan eten.

Een tik op de vingers zou ik trouwens niet geven. Het is misschien lastig, maar je moet leeftijdgebonden verwachtingen hebben van Rienk en het is nu eenmaal niet realistisch om ervan uit te gaan dat hij nu al precies begrijpt wat je bedoelt en wat eventuele consequenties zijn.
pi_88587088
wat trouwens ook goed werkt (op termijn!) is vooral niet alles weghalen. hier hebben we bijvoorbeeld de boeken in de boekenkast onderaan altijd gewoon laten staan. ze mogen er aan komen maar ze er niet uitpakken. je moet iets blijven houden om te blijven oefenen met "nee, mag niet!"
  donderdag 11 november 2010 @ 11:04:34 #276
95408 Incantrix
pi_88587090
Claudia heeft overigens wel gelijk: wij hebben een stopcontact binnen zijn gezichtsveld én handbereik en hoewel er natuurlijk van die dingetjes inzitten wil ik gewoon niet dat hij eraan komt. Dat was wékenlang een heel gedoe, maar als ik nu 'nee' zeg en hem aankijk gaat hij meestal weer weg..
3!
pi_88587129
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Haha. Ik vind het inderdaad een dubieuze methode. Ivan zou ervan leren dat hij met de stereo mag spelen. En tja, ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen! Bovendien is hij niet zo snel uitgekeken op gebruiksvoorwerpen. Het valt me juist op dat hij elke dag weer zo ontzettend blij kan worden van zoiets simpels als een afstandsbediening of een telefoon.

Bij ons thuis mag hij daar niet aan zitten. Bij mijn schoonouders mocht hij wel altijd aan de mobiele telefoons zitten. Van de week merkte ik dat ze de telefoons hadden weggelegd. Het was ineens toch niet zo leuk dat de telefoon van mijn schoonmoeder het begon te begeven. :+ Hoe dan ook, het haalde werkelijk niets uit om die telefoons tot zijn gewone speelgoed te laten behoren want hij bleef er maar mee aan de gang.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:06:52 #278
95408 Incantrix
pi_88587180
Simmu, wat jij zegt vind ik ook hoor! Ik ben alleen wel van de 'pick your battles': de boeken hebben we wel hoger gezet en de pc staat ook buiten handbereik. Er zijn een aantal dingen die je gewoon niet weg kunt halen en dat vind ik voldoende om 'nee' mee te oefenen. Er is hier een plank laminaat kapot en daar peutert hij dus telkens aan het hout en krijgt er zo splinters af. Ik heb er nu een ding overheen gezet, want ik kan dat wel gebruiken als oefen-object in dit kader, maar ik oefen liever niet met het risico op splinters in zijn mond..
3!
pi_88587280
Ja, precies, Icantrix. Wij leggen bijvoorbeeld de telefoons en afstandsbedieningen buiten bereik, ik heb elastiekjes om de deuren van het dressoir gedaan en de kattenvoerbakjes staan op een hoge plek. Verder kan Ivan overal bij. Hij heeft genoeg dingen waar hij wel aan mag zitten en daar dirigeer ik hem naartoe als hij ergens aan wil zitten waar hij niet aan mag komen.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:11:37 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88587355
Bij ons werkt consequent nee zeggen idd.
En wat ik dus wel gedaan heb is in de box zetten met een ander speeltje.
Ik weet dat mensen bang zijn dat de box dan als nare plek ervaren wordt maar dat is bij ons het geval nooit geweest.
Nu bij Oscar werkt het ook weer als een trein. Hij wordt enorm boos/verdrietig als ik hem in de box zet, maar het helpt bij ons het snelst. Laatst nog weer omdat hij aan mijn kaarsjes bleef zitten. Eerst drie keer waarschuwen en weghalen/ergens anders zetten en als dat niet werkt, in de box.
Na 2 keer was het gedaan. :o
Oscar is natuurlijk wel een klein beetje ouder, maar toch.

En idd, voor sommige dingen is een 'permanentere' oplossing bedacht.
Duct-tape op de kastgreepjes is niet heel mooi, maar het is even niet anders, over een jaar kan het er weer af. :)
pi_88587424
Ohja, ik had trouwens ook een theorie dat object X minder interessant zou worden als ik hem een vergelijkbaar object Y zou geven. Ivan wil telkens aan mijn laptop zitten als ik ermee bezig ben, dus heb ik hem op een bepaald moment mijn oude (kapotte) laptop geven. Dat werkte dus absoluut niet! Hij ging een paar minuten met 'zijn' laptop spelen en daarna vloog hij enthousiast op mijn laptop af. :') Nu heb ik die oude laptop maar gewoon weggegooid en ben ik teruggegaan op de 'nee is nee'-methode.

Maar goed, je komt hier natuurlijk alleen achter als je het gewoon probeert! Schade, schande, en zo.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:13:14 #282
95408 Incantrix
pi_88587440
Zo doen wij het ongeveer ook, BE.. Een keer of twee, drie nee zeggen, dan weghalen en proberen af te leiden met een ander speeltje. Als dat niet werkt gaat hij even in de box, maar dat gebeurt nog maar heel zelden.
3!
pi_88587537
He, niet zo snel :{w

Slaan wil ik ook niet, maar een tik op de vingers heb ik minder problemen mee, maar Rienk is gewoon nog te jong blijkt, dus dat heb ik alweer afgeschaft ;)

De stereo verhuizen kan niet, we hebben geen plank boven de tv en bovendien staat overdag de tv (bijna) nooit aan en daar is de stereo ook niet voor nodig. De radio staat wel altijd aan.

Rienk in de box wil niet, hij vind het vreselijk en kan zich er maximaal 5 minuten in vermaken. Daarna begint hij te huilen en te roepen en stopt niet eerder dan hij er uit is. De box dient ook puur als opslagplaats nog :')

De boekenkast kent Rienk maar heeft er nog nooit een boek uit gehaald. Vind boekjes ook totaal niet boeiend trouwens.

Het oplaadsnoer van de apple heeft meneer al te pakken gehad en kapot gesabbeld en de nieuwe is ook weer zo geweldig leuk. Hij probeert hem nog steeds steeds te pakken. Afstandsbedieningen, telefoons, kabels en alles wat maar een beetje manlijk is vind Rienk geweldig. Ik ben de hele dag 'nee' aan het roepen zo langzamer hand -O-

We leggen wel altijd alles buiten bereik maar hij gaat ook gewoon echt moeite doen om die dingen wel te pakken _O- Vouwt ie zich helemaal om een tafel heen om maar wel de afstandsbediening te pakken O+

Maar gelukkig kan hij ook wel leuk spelen met zn eigen speelgoed hoor, het is niet de hele dag een klein terroristje O+
  donderdag 11 november 2010 @ 11:17:41 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88587621
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:15 schreef Vlindur het volgende:
Rienk in de box wil niet, hij vind het vreselijk en kan zich er maximaal 5 minuten in vermaken. Daarna begint hij te huilen en te roepen en stopt niet eerder dan hij er uit is. De box dient ook puur als opslagplaats nog :')

De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch? ;)
Niet dat je hem nou per se voor je plezier overstuur wil maken, maar dan leert hij dus dat zijn gedrag een consequentie heeft. Als ik dit doe, dan dat...
Mss eens proberen?
Ja, of niet natuurlijk, er zijn ook mensen die 'straffen' liever niet. Kan natuurlijk ook.
pi_88587821
Ik zou toch niet zo snel de suggesties van tafel vegen, Vlindur! Als je het echt vervelend vindt kun je de stereo wel degelijk verhuizen. Een plank boven de televisie heb je zo gemaakt en je kunt ook een andere oplossing bedenken (bijvoorbeeld iets voor de stereo zetten). Creatief denken! Het klinkt in ieder geval alsof het heel zinvol zou zijn als je eens met je lief een middagje prikt om een rondje te lopen door het huis en te bedenken welke prikkels je zou kunnen verwijderen en welke prikkels je intact laat (om op die punten de 'strijd' aan te gaan). Natuurlijk word je er gek van als je de hele dag 'nee' zegt! En als ik Rienk was zou ik het maar ook niks vinden. :Y)

En dat hij niet in de box wil is heel vervelend maar ook wel begrijpelijk, vooral als hij het niet (meer) gewend is. Zoiets moet je misschien weer rustig opbouwen, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt, vooral als het lang duurt voor je resultaat ziet (als je al resultaat ziet, want ik weet niet hoe haalbaar het is). Een andere oplossing is hem in de kinderstoel zetten op televisie-momenten en hem op zijn eigen blad iets te geven om mee te spelen of zo.
pi_88587858
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch? ;)
Niet dat je hem nou per se voor je plezier overstuur wil maken, maar dan leert hij dus dat zijn gedrag een consequentie heeft. Als ik dit doe, dan dat...
Mss eens proberen?
Ja, of niet natuurlijk, er zijn ook mensen die 'straffen' liever niet. Kan natuurlijk ook.
Nee, je hebt gelijk en ik heb dat dus vanochtend ook gedaan :Y (Moest eerst de helft er naast kiepen ;) ) Maar eerst ging hij mopperen, toen naar buiten kijken en praten en wijzen en naar de boeken kijken, hij heeft niet gespeeld :N en daarna ging hij huilen, dus dat was 5 minuten :{ en daarna kon hij door naar bed want hij was moe. Maar ik kan hem idd wel zo blijven gebruiken :Y
pi_88587913
Wat doe je nu als je je handen even vrij wilt hebben, Vlindur? Bijvoorbeeld als je wilt douchen?
pi_88588054
Wij hebben dezelfde stereo en hebben onze poef standaard ervoor staan (+voor video/decoder/dvd-ding). Enige waar ze bij kan is de volumeknop die inderdaad wel eens bediend wordt. Dingen waar ze niet aan mag komen worden buiten haar bereik gezet, iets in de weg gezet of een alternatief gegeven. Keukenkastjes mag ze bijvoorbeeld bij 1 mee doen wat ze wil, bij de rest wordt ze gelijk weg gehaald.
Bij de oudste hebben we het ook zo gedaan, prima oplossing. Toen de poef uiteindelijk weg ging voor de belangrijke spullen heeft ze er nooit interesse in gehad.

Dat babysjoelfilmpje is trouwens geniaal!
pi_88588080
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch niet zo snel de suggesties van tafel vegen, Vlindur! Als je het echt vervelend vindt kun je de stereo wel degelijk verhuizen. Een plank boven de televisie heb je zo gemaakt en je kunt ook een andere oplossing bedenken (bijvoorbeeld iets voor de stereo zetten). Creatief denken! Het klinkt in ieder geval alsof het heel zinvol zou zijn als je eens met je lief een middagje prikt om een rondje te lopen door het huis en te bedenken welke prikkels je zou kunnen verwijderen en welke prikkels je intact laat (om op die punten de 'strijd' aan te gaan). Natuurlijk word je er gek van als je de hele dag 'nee' zegt! En als ik Rienk was zou ik het maar ook niks vinden. :Y)

En dat hij niet in de box wil is heel vervelend maar ook wel begrijpelijk, vooral als hij het niet (meer) gewend is. Zoiets moet je misschien weer rustig opbouwen, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt, vooral als het lang duurt voor je resultaat ziet (als je al resultaat ziet, want ik weet niet hoe haalbaar het is). Een andere oplossing is hem in de kinderstoel zetten op televisie-momenten en hem op zijn eigen blad iets te geven om mee te spelen of zo.
J. wil geen plank boven de tv }:| Ik wil dat ook graag, net als een cdrek voor al die cd's die we hebben maar meneer vind het lelijk en dus komt het er niet -O-

Momenteel heb ik een smalboekje voor de volumeknop, maar ik wil eerst het idee van cara even proberen :Y

En Rienk kijkt dus geen tv, dus dat is verder niet boeiend :N (Ik heb wel eens ned3 aangezet ofzo hoor, maar hij vind het totaal niet boeiend. Hij kijkt 10 seconden en kruipt dan weer weg. En aangezien ik het niet kan aanzien zet ik hem gauw weer uit ;) )
pi_88588186
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:27 schreef Sidn3y het volgende:
Wij hebben dezelfde stereo en hebben onze poef standaard ervoor staan (+voor video/decoder/dvd-ding). Enige waar ze bij kan is de volumeknop die inderdaad wel eens bediend wordt. Dingen waar ze niet aan mag komen worden buiten haar bereik gezet, iets in de weg gezet of een alternatief gegeven. Keukenkastjes mag ze bijvoorbeeld bij 1 mee doen wat ze wil, bij de rest wordt ze gelijk weg gehaald.
Bij de oudste hebben we het ook zo gedaan, prima oplossing. Toen de poef uiteindelijk weg ging voor de belangrijke spullen heeft ze er nooit interesse in gehad.

Dat babysjoelfilmpje is trouwens geniaal!
Ik heb een hek tussen de woonkamer en keuken. Rienk kan niet in de keuken komen ^O^
Wij hebben Rienk zijn motor voor het systeem gezet, maar die schuift hij gewoon vrolijk opzij. O-)
Ik kan er wel een stoel voor zetten, maar dan kan ik niet meer zappen ;)

quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Wat doe je nu als je je handen even vrij wilt hebben, Vlindur? Bijvoorbeeld als je wilt douchen?
Ik douche als hij slaapt en ik ren gewoon even naar boven voor de was. Rienk redt zich wel.
Hij heeft nog niet aan de knop gezeten als ik even naar boven ben. Hij deed het gister ineens onder het koken }:| Dan moet ik dus steeds door dat hek sprinten om Rienk er weg te plukken.

Hij deed het er gewoon om! :o :P
pi_88588369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:30 schreef Vlindur het volgende:

wel duh: psies :7
  donderdag 11 november 2010 @ 11:35:01 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88588383
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:30 schreef Vlindur het volgende:
Bingo! :+ :D

Als ik dit doe, dan... komt mama! *O*
pi_88588652
Apekop! >:)

Ja, maar.. Ik moest wel.. Want hij stond echt hard. En het eten moest klaar en wat doen jullie dan? Je kind op dat moment in de box zetten? Ik had hem een paar minuten daarvoor nog in zn stoel, maar daar wilde hij uit.

Klein draakje O+
pi_88588754
ik heb hier de (toch buiten gebruik) kinderwagen annex buggie voor de tv staan bijvoorbeeld. hoe werkt die stereo? is het mogelijk om die draaiknop af te plakken maar wel met de ab te bedienen?
pi_88588968
Kun je de stereo niet met de afstandsbediening stiller zetten. Dan moet je niet komen en mislukt zijn plan.
pi_88588979
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:42 schreef simmu het volgende:
ik heb hier de (toch buiten gebruik) kinderwagen annex buggie voor de tv staan bijvoorbeeld. hoe werkt die stereo? is het mogelijk om die draaiknop af te plakken maar wel met de ab te bedienen?
Ik heb de afstandsbediening eens even gepakt en we kunnen het licht dimmen!
Hij staat nu zo dat de volumeknop geen licht meer geeft *O* Maar nu geeft alleen de aan en uitknop nog een felblauwe kleur en die kan niet uit :N En die kent Rienk ook al -O- Nou ja. Iig bedankt voor alle tips :Y Ik kan er zeker wel iets mee :*
pi_88589037
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:47 schreef leonieke het volgende:
Kun je de stereo niet met de afstandsbediening stiller zetten. Dan moet je niet komen en mislukt zijn plan.
Vanuit de keuken kan ik niet richten op de stereo, ik zal dus altijd naar de woonkamer moeten lopen. En dus altijd naar Rienk. Goed plan, maar helaas :N
pi_88589304
Spiegeltje erop richten. Afstandsbedieningen werken ook op spiegels :+

Of het opgeven en Rienk op je rug knopen als je gaat koken _O-
pi_88590341
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:55 schreef freecell het volgende:
Spiegeltje erop richten. Afstandsbedieningen werken ook op spiegels :+

Of het opgeven en Rienk op je rug knopen als je gaat koken _O-
Ja, maar dan moet ik eerst met een spiegel richting woonkamer zodat ik via een boogje kan richten :P

En achterop is een goed plan, ik heb de reis-manduca thuis, maar ben bang dat hij vies zou worden ;(

Hij slaapt al sinds half 10 :o
pi_88590364
I O+ Koffie met slagroom c_/
pi_88590376
Zo. Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: