Boekje heeft m'n moeder ook ergens van een soort rommelmarkt geplukt. Claire stopt het liefst het balletje in d'r mond en kruipt met het bungelende boekje in het rond.quote:Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef Incantrix het volgende:
Claire![]()
Wow, kíj dan wat goed! Echt zeg, wat heeft ze al een geweldige balans! En heuj zeg, hoe komen jullie aan dat boekje? Stef heeft exact dezelfde
Ergens van de rommelmarkt gepulkt!
Puntje voor Ivanquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan.
Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden!quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:33 schreef freecell het volgende:
Hier gaat het ook wel hoor, alleen tussen 4:15 en 5:45 was hij een keer of 5 wakker.
En daarna weer lekker tukken tot 6:45 en dat is prima
Ja, eigenlijk welquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zitten mij net iets te lage getallen in die tijden!Maar jij bent vol goede moed aan de dag begonnen?
Hier dus ook! Erg blij dat Daan nergens last van heeft, maar wij voelen ons al om en om sinds donderdagnacht beroerd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zijn allemaal ziek (verkouden, keelpijn, hoesten) en de enige die vrolijk is en fantastisch slaapt is Ivan.
Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:10 schreef Lijnloos het volgende:
Nou, ik ben ook alweer thuis, na zowaar een half uur op werk. Minke begon toch weer koorts te krijgen (leek vanochtend vroeg wel mee te vallen, dus toch naar kdv gebracht) en is erg snotterig. Verder wel vrolijk en zo, maar goed, stomme (maar begrijpelijke) regels bij het kdv.
Inmiddels is ze ook alweer wakker van een kort slaapje, maar is de koorts ook weg*zucht.
Nou ja, dan maar lekker spelen.
hahahaquote:Op woensdag 10 november 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam vanochtend niet meer bij. Ik heb ontdekt dat Ivan een poepplek heeft. Als hij moet poepen trekt hij zich discreet terug achter de bank, zie ik hem wat drukken en rood aanlopen, en komt hij opgelucht terug.
Die poepplekquote:Op woensdag 10 november 2010 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang was de koorts al weg? En hoe (vaak) gebruik je paracetamol?
Ik merk bij Ivan dat de verhoging/koorts heel grillig is. Elke ochtend is het dan ook weer twijfelen of we niet weer met paracetamol moeten beginnen.
Inotyol werkt bij ons het bestequote:Op woensdag 10 november 2010 14:43 schreef ymme het volgende:
De luieruitslag wordt alleen maar erger. Wat kan ik het er beste opsmeren?
Heb nu zinkzalf van zwitsal erop gedaan.
Het bestaat alleszins in Nederland, want mijn onthaalmoeder koopt het in Nederland (via een familielid) omdat het bij jullie goedkoper lijkt te zijn.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:59 schreef ymme het volgende:
Is dat ook in Nederland Leonieke?
De uitslag is nu niet alleen meer rood maar ook echt op kleine plekjes kapot.
Apart he dat het ene kind er wel gevoelig voor is en het andere totaal niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon heeft er ook nauwelijks last van. Wel eens wat rood, maar altijd met één keer smeren wel weer over. Mijn dochter daaentegen. Ik ben zo blij dat ze zindelijk is.
quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
Haha. Ik vind het inderdaad een dubieuze methode. Ivan zou ervan leren dat hij met de stereo mag spelen. En tja, ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen! Bovendien is hij niet zo snel uitgekeken op gebruiksvoorwerpen. Het valt me juist op dat hij elke dag weer zo ontzettend blij kan worden van zoiets simpels als een afstandsbediening of een telefoon.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hadden laatst een avond over opvoeden op het kdv, en die mevrouw had het over het samen ontdekken. Dus erbij gaan zitten, kijk Rienk, dat is het knopje voor het geluid. Zo gaat hij harder, en zo gaat hij zachter. En dan samen mee spelen totdat hij het zat is.
Ik vond het een dubieuze methode maar ach, wij hadden ook alles al geprobeerd (bij ons is het (lichtgevende! Wie bedenkt zoiets...) knopje van de home cinema erg aantrekkelijk). En warempel, na twee keer is het niet meer interessant!
De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:15 schreef Vlindur het volgende:
Rienk in de box wil niet, hij vind het vreselijk en kan zich er maximaal 5 minuten in vermaken. Daarna begint hij te huilen en te roepen en stopt niet eerder dan hij er uit is. De box dient ook puur als opslagplaats nog![]()
Nee, je hebt gelijk en ik heb dat dus vanochtend ook gedaanquote:Op donderdag 11 november 2010 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De plek bij uitstek dan dus om hem wat duidelijk te maken toch?
Niet dat je hem nou per se voor je plezier overstuur wil maken, maar dan leert hij dus dat zijn gedrag een consequentie heeft. Als ik dit doe, dan dat...
Mss eens proberen?
Ja, of niet natuurlijk, er zijn ook mensen die 'straffen' liever niet. Kan natuurlijk ook.
J. wil geen plank boven de tvquote:Op donderdag 11 november 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch niet zo snel de suggesties van tafel vegen, Vlindur! Als je het echt vervelend vindt kun je de stereo wel degelijk verhuizen. Een plank boven de televisie heb je zo gemaakt en je kunt ook een andere oplossing bedenken (bijvoorbeeld iets voor de stereo zetten). Creatief denken! Het klinkt in ieder geval alsof het heel zinvol zou zijn als je eens met je lief een middagje prikt om een rondje te lopen door het huis en te bedenken welke prikkels je zou kunnen verwijderen en welke prikkels je intact laat (om op die punten de 'strijd' aan te gaan). Natuurlijk word je er gek van als je de hele dag 'nee' zegt! En als ik Rienk was zou ik het maar ook niks vinden.
En dat hij niet in de box wil is heel vervelend maar ook wel begrijpelijk, vooral als hij het niet (meer) gewend is. Zoiets moet je misschien weer rustig opbouwen, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt, vooral als het lang duurt voor je resultaat ziet (als je al resultaat ziet, want ik weet niet hoe haalbaar het is). Een andere oplossing is hem in de kinderstoel zetten op televisie-momenten en hem op zijn eigen blad iets te geven om mee te spelen of zo.
Ik heb een hek tussen de woonkamer en keuken. Rienk kan niet in de keuken komenquote:Op donderdag 11 november 2010 11:27 schreef Sidn3y het volgende:
Wij hebben dezelfde stereo en hebben onze poef standaard ervoor staan (+voor video/decoder/dvd-ding). Enige waar ze bij kan is de volumeknop die inderdaad wel eens bediend wordt. Dingen waar ze niet aan mag komen worden buiten haar bereik gezet, iets in de weg gezet of een alternatief gegeven. Keukenkastjes mag ze bijvoorbeeld bij 1 mee doen wat ze wil, bij de rest wordt ze gelijk weg gehaald.
Bij de oudste hebben we het ook zo gedaan, prima oplossing. Toen de poef uiteindelijk weg ging voor de belangrijke spullen heeft ze er nooit interesse in gehad.
Dat babysjoelfilmpje is trouwens geniaal!
Ik douche als hij slaapt en ik ren gewoon even naar boven voor de was. Rienk redt zich wel.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Wat doe je nu als je je handen even vrij wilt hebben, Vlindur? Bijvoorbeeld als je wilt douchen?
wel duh: psiesquote:
Ik heb de afstandsbediening eens even gepakt en we kunnen het licht dimmen!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:42 schreef simmu het volgende:
ik heb hier de (toch buiten gebruik) kinderwagen annex buggie voor de tv staan bijvoorbeeld. hoe werkt die stereo? is het mogelijk om die draaiknop af te plakken maar wel met de ab te bedienen?
Vanuit de keuken kan ik niet richten op de stereo, ik zal dus altijd naar de woonkamer moeten lopen. En dus altijd naar Rienk. Goed plan, maar helaasquote:Op donderdag 11 november 2010 11:47 schreef leonieke het volgende:
Kun je de stereo niet met de afstandsbediening stiller zetten. Dan moet je niet komen en mislukt zijn plan.
Ja, maar dan moet ik eerst met een spiegel richting woonkamer zodat ik via een boogje kan richtenquote:Op donderdag 11 november 2010 11:55 schreef freecell het volgende:
Spiegeltje erop richten. Afstandsbedieningen werken ook op spiegels
Of het opgeven en Rienk op je rug knopen als je gaat koken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |