abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88276874
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 59

*O*13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x *O*
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 03-11-2010 08:51:25 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88276952
Denk dat Asy het niet door had!

Dr LaPo;

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waarom sla je niet een deel van de (verplichte) festiviteiten over dan?
Dat je gewoon lekker met jullie drietjes thuis blijft op de bank. Beetje energie verdelen...
Hier kunnen we ook niks afzeggen hoor.

1e kerstdag worden we bij mijn zus in Naaldwijk verwacht (dat is dus ruim 2 uur rijden voor ons)
2e kerstdag moeten we naar J's ouders, maar dat is vanaf de middag.

En met oud en nieuw 'moeten' we naar mn broertje, maar die heeft ook de hele wereld uitgenodigd en hij heeft geen villa ofzo.. Ik weet nog niet of we dat nou wel doen moeten en anders blijven we zeker niet lang :N

En oh, Rienk is de 17e jarig, en onze zwager de 28e, ook van die dingen waar je heen moet :Y
pi_88276989
Ik heb gewoon de indruk dat Thomas er toch niets zal van oppikken van het hele sint- en kerstgebeuren. Maar ik wil hem ook geen trauma bezorgen omdat alle andere kinderen uit de familie wel cadeautjes krijgen ;)
Maar een baby van 9 à 10 maand heeft het gewoon niet door, hé?

En intocht? Daar gaan we dit jaar waarschijnlijk nog niet naartoe. Ik wil dat zelf zoveel mijden als maar kan (ik blijf het eng vinden :@ ) dus denk ik dat we pas vanaf volgend jaar zullen gaan ;)

Verjaardagen hebben we gelukkig niet *O*
En we houden het vrij standaard voor de rest: kerstavond is met mijn familie, kerst is gewoon onder ons drietjes (of eventueel met mijn ma erbij als ze blijft slapen), oudejaar onder ons drietjes en nieuwjaar met de kant van P.
Ik merk trouwens nog steeds dat Thomas te veel mensen rondom hem niet zo goed verdraagt, dus houden we het zo rustig mogelijk :)
pi_88277002
Rienk is nog steeds gevoelig voor prikkels. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan met onze bruiloft! Het is wel een goeie oefening voor de decembermaand :Y
pi_88277086
oeps?

Wij doen 4 december sinterklaas bij mijn vader, vrouw en broertje met vriendin... gewoon lootjes getrokken onderling en iedereen doet iets kleins voor Minke.
5 december sinterklaas bij mijn moeder en man, met alle zussen, aanhang en nichtje... Oook lootjes getrokken, wordt gewoon hylarisch ;) En ik denk dat we de 2 kleintjes dan ook wel wat extra verwennen (bovendien denk ik dat mijn moeder al weer een aparte kamer heeft ingericht voor de butt-load aan kado's voor de meiden en ons aanstaande neefje). Bij mijn liefs ouders doen we niet aan sinterklaas, die zijn meer van de kerst (ook ivm geloof).
  woensdag 3 november 2010 @ 08:56:50 #6
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88277103
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:08 schreef Marlinde het volgende:
Inca: Je get-well-soon-kusje heeft gewerkt *O* Tessa werd wakker met 36,1 én de vlekjes waren bijna weg :D :)
Gek dat het zo opeens komt en zo opeens gaat en nog gekker is dat ze ruim een week rond de 39 graden zat de hele dag door en nu dan opeens op 36,1. Maargoed, ik denk dus dat mn ukje beter is :)
Fijn dat het bij jullie allemaal ok gaat :)

Nikki: Klinkt lekker dat van de sint :P
En nog een mijlpaal hier: Tessa is vandaag 38 weken en 5 dagen en dat betekend dat ze even lang uit mijn buik is als dat ze erin heeft gezeten O+ En dat is wel een huilmomentje waard ;( :D :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88277451
Wij moeten wel sinterklaas vieren, we hebben een peuter ;)

Florian is ontevreden en boos :') En gisteren ook al. Niks is goed.
Nu maar hopen dat hij niet ziek wordt, want zijn grote broer is goed ziek en hij is me nog net wat te klein om zo ziek te zijn :X
pi_88277580
Oh ja, nog een *O* voor een betere Tessa!

Hmm, en dus een knuffel voor Florian erbij, hoop dat ie niet net zo ziek wordt Free... :*
pi_88278092
Het duurt gewoon nog een maand voor het Sinterklaas is! Hier hebben we geen flauw idee hoe de decembermaand eruit gaat zien. We plannen meestal niet zover vantevoren. Maar ik geloof dan ook dat ik het tegenovergestelde probleem heb van de meesten hier: ik ben dol op de decembergezelligheid maar ik heb geen familie die de feestdagen net zo waardeert. Mijn vader is er niet meer, mijn broertje gaat het land uit en mijn moeder woont ver weg en maalt er niet om.

Wat ik wel lastig vind is dat ik het gevoel heb dat we een feestdag moeten kiezen: gaan we Sinterklaas vieren voor Ivan of kerst? Allebei vieren lijkt me wat overdreven. Misschien met Sinterklaas iets kleins doen (een aardigheidje in de schoen) en Kerst wat grootser vieren met pakjes onder de boom?

Niet dat het voor Ivan zoveel uitmaakt. Die heeft nu heus nog niet door dat het om feestdagen gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88278307
Die oeps was omdat ik de op had gequote ipv ge-edit :) Dus hij stond er dubbel.

Ik waardeer de feestdagen wel, maar ik vind die bezoekjes erg verplicht. :X J en ik hebben nog nooit een kerst alleen gevierd :N Oud en nieuw ook niet trouwens, maar daar kiezen we wel steeds zelf voor.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:02:16 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278436
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:56 schreef Vlindur het volgende:
Die oeps was omdat ik de op had gequote ipv ge-edit :) Dus hij stond er dubbel.

Ik waardeer de feestdagen wel, maar ik vind die bezoekjes erg verplicht. :X J en ik hebben nog nooit een kerst alleen gevierd :N Oud en nieuw ook niet trouwens, maar daar kiezen we wel steeds zelf voor.
Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet". :+
Kunnen ze er alvast aan wennen. :P
Ook een optie is bijv. Kerstavond bij de ene kant, eerste kerstdag lekker thuis en dan 2e kerstdag weer ergens anders heen, heb je iig een dagje rust er tussen.
pi_88278500
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet". :+
Kunnen ze er alvast aan wennen. :P
Ook een optie is bijv. Kerstavond bij de ene kant, eerste kerstdag lekker thuis en dan 2e kerstdag weer ergens anders heen, heb je iig een dagje rust er tussen.
Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie! ^O^
  woensdag 3 november 2010 @ 10:08:13 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278590
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:04 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie! ^O^
Oh, wat ben ik toch blij dat ik niet van die verschrikkelijk starre ouders en schoonouders heb. Je hebt nu toch je eigen gezinnetje,!
Nou ja goed, iig is dus vanaf nu kerstavond voor jullie! ;)
pi_88278673
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:14:43 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278727
quote:
9s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
Als je het zo bekijkt klinkt het idd best heel droevig. :o :Y

Ik heb er eig. altijd wel heel erg zin in. :Y Maar dat is dus ook omdat eigenlijk niets moet, waardoor het niet als verplichting voelt ofzo. Dit jaar kerstavond bij mijn schoonouders, 1e kerstdag bij mijn zus (met mijn ouders) en dan 2e kerstdag naar vrienden. Kom maar op! O+
pi_88278728
quote:
9s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een geweldige familie! En TARA's familie is ook leuk!
Alleen het zijn er teveel ;)
Mijn ouders en TARA ouders gescheiden en beiden opnieuw getrouwd. Je komt een kerstdag tekort en het resultaat is dat je drie dagen met kinderen aan het slapen bent naar drie opa's en oma's die allemaal leuk zijn, maar wel allemaal een heel andere sfeer in huis hebben.
Het is nogal vermoeiend gewoon :D

En sinterklaas doen mijn ouders niet speciaal met kleinkinderen (ze hebben 22 kleinkinderen, er zijn grenzen ;) ) dus dat laat twee keer sinterklaas over...
  woensdag 3 november 2010 @ 10:16:27 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278764
En 2 keer sinterklaas vieren vind ik echt stom! :o
De man komt 1 keer. Dan maar het ene jaar bij de een en het andere jaar bij de ander.
Mijn schoonmoeder vind het leuker om kadootjes te doen met kerst (F. is 7 dec. jarig, dus dat hebben ze al snel ingevoerd) en dus is het voor ons geen probleem om sint met mijn ouders te doen, maar anders dan hadden we het om-en-om gedaan of een keer met iedereen hier thuis, beide kanten dus zeg maar.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:19:16 #18
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88278821
Ik weet wel dat mijn ouders het vreselijk zouden vinden als ze het idee kregen dat ik met de feestdagen langskom omdat ik me verplicht voel en niet omdat ik er zelf zin in heb. En mijn schoonouders zijn ook heel gemakkelijk gelukkig. Hier vieren we het net hoe en met wie het uitkomt en dat wisselt heel erg per jaar.

Als ik denk aan kerst 'later' O+ dan lijkt het me heel leuk als al mijn dochters langskomen, maar alleen wanneer ze dit zelf ook gezellig vinden en niet omdat het moet. Ga dan maar iets doen waar je zelf in zin in hebt, denk ik dan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88278831
Free... :o 22! kleinkinderen... da's niet leuk sinterklaas vieren meer inderdaad.
Ik vind kerst en sinterklaas geweldig, ben echt een gezelligheidsmens wat dat betreft, alleen het plannen eromheen vind ik minder, je moet altijd wel iemand teleurstellen en ook met de rest van de familie bij wie alles wordt afgestemd. Ach, ik geloof dat we het dit jaar wel ok hebben, 23e vieren we gezellig met zijn 3-tjes Minke's verjaardag en gaan we denk ik nog even bij mijn zus langs want die vieren dan "groots" de verjaardag van mijn nichtje. 24e hebben we ook lekker voor onszelf want vrijgenomen, dus dan kan Minke ook trakteren en vieren op het kdv. 25e weet ik nog niet wat we gaan doen, denk dat we richting schoonouders gaan en dan bij oma van lief langs en de 26e gaan we Minke's verjaardag thuis vieren met vrienden en familie (die kunnen komen). 27e weer rust!
pi_88278852
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
  woensdag 3 november 2010 @ 10:22:57 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278893
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
Dat vroeg ik me idd ook af, hoe dat dan gaat, of dat je tot in lengte van dagen...
Ik weet niet meer precies hoe dat bij mijn ouders gegaan is, kan me van heel klein nog wel herinneren Sinterklaas met alle ooms en tantes en de kleinkinderen, maar dat is er zo heel geleidelijk aan afgegaan toen de opa's en oma's ouder werden. Te druk, te veel voor hen etc. etc. Dus toen werd het een kopje koffie 's ochtends bijvoorbeeld.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:25:49 #22
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88278964
Soms komt dat omslagpunt niet. Mijn schoonmoeder heeft twee zussen en tot nu toe vieren ze ieder jaar eerste kerstdag met z'n allen, inclusief hun moeder. En alle zussen nemen hun eigen gezin ook mee. Dus dat is kerst vieren met een mannetje of 20. Ze vieren het ieder jaar bij iemand anders thuis, wij gaan alleen wanneer het bij mijn schoonouders gevierd wordt, zo om de drie á vier jaar dus. En ook dat is niet verplicht.

Nu is oma twee maanden geleden overleden, dus ik weet niet hoe het vanaf nu zal gaan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88279039
Wij zijn nooit met kerst naar mijn oma of beppe geweest, we hebben het altijd thuis gevierd. De 1e kerstdag gourmetten en de 2e dag spruiten met rollade :r

Sinds ik met J ben ben ik de 2e niet meer thuis, maar gourmetten we elk jaar nog O+
En begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel leuk, maar het duurt me vaak te lang en ik vind het een enorme verplichting en gedoe. Goddank doen we dit jaar geen lootjes, want mn schoonzus moet werken met kerst (verpleegster)
pi_88279051
Zo herinner ik het me dus ook, dat de viering bij opa en oma op een bepaald moment een bezoekje aan opa en oma werd (net als met moederdag, vaderdag en Pasen). Dat vonden wij als kleinkinderen heel leuk en het nam niet de hele dag in beslag waardoor de avond voor ons gezinnetje thuis was (met mijn kinderloze oom en tante erbij). Maar goed, vroeger woonde iedereen natuurlijk bij elkaar in hetzelfde dorp. :+

Ik zie de decembermaand echt als een feestmaand en daarom voel ik me niet zo gebonden aan bepaalde dagen. Mijn ouders maakten er een traditie van om de boom net voor mijn verjaardag op te zetten en dat gaf gedurende de hele maand een feestelijk gevoel dat eigenlijk al vanaf Sinterklaasavond ingezet werd (met als voorpret de intocht en het eventuele lootjes trekken bij verenigingen). Het maakt mij dus niet zoveel uit wanneer we wat vieren; het gaat om het samenzijn. Alleen voor Ivan wordt het straks belangrijk om de vaste momenten aan te houden voor wat rituelen. God, wat kijk ik daarnaar uit, een jongetje dat 's ochtends vol spanning zijn schoen opzoekt. O+
pi_88279091
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
En 2 keer sinterklaas vieren vind ik echt stom! :o
De man komt 1 keer. Dan maar het ene jaar bij de een en het andere jaar bij de ander.
Mijn schoonmoeder vind het leuker om kadootjes te doen met kerst (F. is 7 dec. jarig, dus dat hebben ze al snel ingevoerd) en dus is het voor ons geen probleem om sint met mijn ouders te doen, maar anders dan hadden we het om-en-om gedaan of een keer met iedereen hier thuis, beide kanten dus zeg maar.
ik heb tot nu toe sinterklaas vermeden :+ sangdrax heeft principes met sinterklaas (liegen tegen kinderen!) waar ik nog aan werk ;)

we doen gewoon de intocht, de optocht en het sintfeestje van de supportersvereniging van de voetbalvereniging :) fijn lekker hier in het dorp met de andere mama's en kindjes die we inmiddels kennen

edit: papa's mogen er natuurlijk ook bij zijn, we nemen de onze ook mee *)

[ Bericht 3% gewijzigd door simmu op 03-11-2010 10:37:11 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88279099
Ik heb Sint en Kerst altijd heel erg leuk gevonden met ons eigen gezin, maar ook met de grote familie aan mijn moeders kant. Ik verheug me bijvoorbeeld ook erg op zondag, dan vieren we weer met iedereen mijn oma's verjaardag. O+ Ik hou ervan, met iedereen bij elkaar.

En toch kan ik me heel goed voorstellen dat je juist me de feestdagen heel bewust bent van eventueel 'gemis' in je eigen familie. Ik vind Kerst ook echt anders met mijn ouders aan de andere kant van de wereld. Minder fijn, ook al zoek ik altijd de rest van de familie op.
pi_88279134
Ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat wij naar opa en oma gingen met die dagen. Die kwamen altijd bij ons sinterklaas vieren, en kerst was meestal ook gewoon thuis met vrienden/opa/oma's... Oud en Nieuw was wel verschillend, maar 1-1 is standaard naar Oma (die is dan jarig) en dat is ook ongeveer het enige moment in het jaar dat de hele familie bij elkaar komt (niet heel hecht) dus wel heel leuk om weer even bij te kletsen en de nieuwe aanwas te bewonderen. Vorig jaar vond ik heel tof, toen was Minke dus net geboren en iedereen was zo lief met haar... Oma en mijn moeder ook helemaal aan het stralen van trots (en ik zelf ook wel geloof ik :@ )
pi_88279160
En wat ik ook herken is dat het nu ik mijn eigen gezin heb, weer vanzelfsprekend knus is. Ik hoef er nu niks meer voor te ondernemen. Gezelligheid en geborgenheid in eigen huis. En met mijn ouders gewoon de hele dag op de skype is het dan al genoeg O+ . En lekker eten met mijn broertje en zijn vriendin, dan is het rond ^O^ .
pi_88279207
Twee jaar terug heb ik zelfs met mijn moeder wafeltjes gebakken over de skype. Zij daar, en ik hier. Omdebeurt een kerstcd opzetten en kletsen maar ^O^ .
pi_88279362
Het gemis kan er ook op een andere manier zijn, namelijk juist doordat anderen niet om de feestdagen malen. Ik vind bijvoorbeeld dat mijn broertje zijn gang moet gaan, maar het steekt me wel dat hij met Kerst naar het buitenland gaat om de feestdagen met de familie van zijn vriendinnetje te vieren terwijl er voor ons niets vanaf kan (geen mededeling, geen telefoontje, geen kaartje, geen interesse). En ik mis mijn vader natuurlijk vreselijk nu hij er niet meer is, maar toen hij er nog wel was gaf hij mij het gevoel Kerst alleen maar met ons te vieren omdat ik dat belangrijk vond. Ik was altijd de gangmaker en als ik niks organiseerde gebeurde er niks. Het heeft me veel moeite gekost om te accepteren dat mijn familie fysiek en/of emotioneel afwezig was.

Maar goed, ik heb nu mijn eigen gezinnetje. En ik heb mijn schoonfamilie! Ik vind het zo knap zoals mijn schoonouders omgaan met de feestdagen. Ze geven ons het gevoel het samenzijn belangrijk te vinden, maar ze zijn ook heel flexibel en hebben zo hun eigen vrienden waar ze ook het een en ander mee vieren.
pi_88279432
Oh, en wat leuk dat Ivan zo vrolijk bovenaan staat! O+ Morgen een jaar geleden was de uitgerekende datum.
pi_88279652
Claudia dat klinkt exact als mijn familie. Mijn ouders zijn er nu gevoeliger in, omdat ze weten dat ik er wel waarde aan hecht. Mijn broertje gaat vaak op vakantie (hij is bijvoorbeeld ook weg met Sinterklaas en met R's verjaardag en grote kans dat hij vergeet te bellen als R 1 jaar oud wordt. En toch kan ik er (nu) heel goed mee leven, omdat ik verder door het jaar heen merk dat hij heel betrokken en lief is. Hij geeft gewoon niks om dat soort dagen.

Dat mijn ouders naar de andere kant van de wereld afreisden is natuurlijk ook op meerdere manieren interpreteerbaar. Ze lieten twee jongvolwasssen kinderen achter toch. En ik heb het daar soms ook wel moeilijk mee gehad. Maar ze houden absoluut van mij en mijn broertje en hebben alles voor ons over.

En ik verheug me op de zomer, want dan gaan we allemaal naar Aruba. Wij hebben gisteren geboekt *O* .
pi_88280063
Oh Claudia, ik bedoel niet te zeggen dat jouw broertje hetzelfde is als de mijne. je hebt al eens vaker je verdriet daarover geuit. En dat klonk juist ook heel verdireitig en helemaal niet vergelijkbaar met de mijne. Zo bedoelde ik het dus niet.

Alleen maar de herkenning van een gezin hebben dat geen waarde aan feestdagen hecht, welke dan ook.
pi_88281860
Wow.. al boekingen voor de zomervakantie van 2011... dat duurt toch nog heeel lang, toch? (De tijd gaat me al zo snel... )

Wij vieren kerst wel met 'de ene dag met mijn ouders, en de andere met mijn schoonouders, (of nu dus alleen mijn schoonmoeder dus)', maar we wisselen wel vaak van locatie. Het ene jaar komen ze bij ons, het andere gaan wij naar hen, of bij m'n schoonzusje enzo. Alleen het plannen van wie welke dag is vaak wat lastig aangezien zowel mijn schoonmoeder, -zus en zwager in de zorg werken.

Ik baal er wel een beetje van dat mijn broertje niet met z'n twee kindjes bij mijn ouders Sinterklaas wil komen vieren. Dat wordt ze 'te druk'... Zes volwassenen en drie kindjes is toch niet zó veel? Nu is het inderdaad wel lekker rustig als zij er niet zijn, maar ik vind het ook voor mijn ouders wel een beetje lullig.. die willen toch ook graag alle kleinkinderen bij elkaar en een feestje vieren.
pi_88282194
shandaly; het hangt gewoon erg van de kindjes zelf af. sommige kindjes kunnen prima tegen zoiets en andere kindjes zijn dagenlang van de leg dan. hoe sneu het ook is, ik kan me best voorstellen als je een kindje hebt wat er niet tegen kan, dat je dan in zo'n hele drukke decembermaand gaat snoeien hoor.
pi_88283672
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
dit vroeg ik me idd ook al eens af :Y Op de een of andere manier verwacht mijn schoonmoeder gewoon echt dat we er altijd zullen zijn met kerst. Mijn ouders vinden het leuk, maar als het niet lukt, dan niet. Mijn schoonmoeder zou daar meer moeite mee hebben. Toch zijn zij zelf ook ooit overgestapt naar het eigen gezinsfeest met eventueel bezoek aan de (groot)ouders ipv de hele dag naar de familie.

Ik wil ook graag onze eigen tradities starten O+

Dat van de boom voor je verjaardag gebeurde bij ons ook, Claudia. Mijn broertje is 6 dagen voor mij jarig, dus dan werden de slingers opgehangen. Die bleven dan hangen tot mijn verjaardag, maar om mijn verjaardag dan toch ook nog wat feestelijk te maken, werd dan net ervoor de kerstboom gezet en het huis versierd O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88284079
Een kerstboom op Dyon zn verjaardag zit er toch wel dik in denk ik :)

Ik hou helemaal niet van die verplichtingen.
Ik heb vooral een schoonmoeder die veel opdringt. Zo kregen we dus paar weken geleden zo'n lootjesstrekkingsmailtje voor sinterklaas met een datum erbij. Ipv dat het dus in overleg gaat staat iets vanuit haar dus altijd al vast en verwacht ze ook dat we komen. Op die manier heb ik er dan dus al niet eens meer zin in.
Vorig jaar hoogzwanger nog een verplicht weekendje Ardennen met schoonfamilie gehad, de geplande sinterklaasviering door schoonmoeder ben ik toen expres niet naartoe gegaan. Kyllian is toen alleen met papa geweest, want papa voelde zich blijkbaar wel verplicht om te komen.
Ik vind die feestdagen echt wel gezellig, maar verplicht me niets, overleg dan gewoon.
pi_88286923
Oh, daar zou ik ook kriegel van worden Meimel.
pi_88286986
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Shandaly het volgende:
Wow.. al boekingen voor de zomervakantie van 2011... dat duurt toch nog heeel lang, toch? (De tijd gaat me al zo snel... )

Ja, maar als je toch zeker weet dat je dat gaat doen en het scheelt je zo'n 2000 euro als je vroeg boekt, dan is een vroege boeking mij dat wel waard.

Mijn vakanties zijn toch precies bekend (onderwijs) en ik vind het ook wel een heerlijk idee dat dat staat zeg maar O+ .

Ik ben er helemaal hyper van, we gaan een maand *O* .
pi_88287156
Wowww een maand, wat heerlijk :D (dan zouden mn vakantiedagen al helemaal op zijn geloof ik) En 2000,- scheelt zeker een hoop!!
pi_88287300
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef Meimeltje het volgende:
Wowww een maand, wat heerlijk :D (dan zouden mn vakantiedagen al helemaal op zijn geloof ik) En 2000,- scheelt zeker een hoop!!
Oh ja, erg is dat hè? Wij hebben zoveel vakantie. Alleen al een zomervakantie van 6,5 week.
pi_88287439
Ze worden nu allebei wakker. Ik hoor kreetjes uit de ene babyfoon en liedjes uit de ander :D. Ik zou daar uren naar kunnen luisteren. Anyways, laterrrr :W .
  woensdag 3 november 2010 @ 15:37:12 #43
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88289514
Claudia, ik vind het erg naar om te lezen wat de lading is die voor jou aan de feestdagen zit :* Zeker ook wat je vertelt over je broer, daar zou ik ook heel verdrietig van zijn. Wat mij tegenstaat aan de feestdagen is niet het samenzijn, onze families zijn beiden warm en liefdevol. Het is bij ons vooral het claimgedrag en het eindeloze heen-en-weergeschipper vooraf (om tot een planning te komen) waardoor ik en mijn lief er de laatste jaren helemaal klaar mee zijn. Mijn moeder begint vaak al in september te roepen "Ohja! We moeten even kijken wat we gaan doen met de kerst enzo!" en dat betekent dan eigenlijk dat wij zo snel mogelijk moeten laten weten of wij van plan zijn eerste of tweede kerstdag langs te komen zodat zij (écht waar!) alvast een meerdaags eetplan in elkaar kunnen draaien en de vriezer vol kunnen stouwen. Mijn schoonouders en vooral ook mijn schoonzus zijn juist weer erg van de korte termijnplanning en willen niet voor november bedenken wat er met kerst zal gebeuren. Ze zijn ook erg van de doe-je-eigen-ding, maar als dat betekent dat zij zich naar onze plannen moeten voegen omdat wij al iets vast hebben staan is dat tegen het zere been. Dat bijt natuurlijk enórm en wij zitten er gewoon altijd tussenin en er is elk jaar wel weer iemand anders gepikeerd omdat wij hun manier van plannen/wensen voor de feestdagen niet eren }:| Wij vieren nu al zo'n 7 jaar op deze manier kerst en ja, dan gaat het je op een bepaald moment gewoon enorm de keel uithangen dat het áltijd zo moet. Eén jaar, het jaar dat wij trouwden, hebben wij íedereen bij ons uitgenodigd en dat was een geweldig succes. Helaas is het nog een jaar op die manier gegaan, maar dan bij mijn moeder thuis, en toen ontstond er écht een enorm gezeik omdat iedereen óns belde om afspraken te maken en niet met elkaar communiceerde :|W

Ik wil Stef gewoon niet leren dat de feestdagen gaan om wie-welke-kerstdag-bij-wie-is en dat het dagen zijn om gezellig door te brengen op een ontspannen manier, dus ik pas er eigenlijk voor om nog langer in dit gezeur mee te draaien. Dan maar gewoon helemáál niet. Gaan we gezellig met z'n drietjes op de bank hangen ofzo, of komt mijn broertje een dagje eten ofzo. We zien wel, ik vind dat Stef vooral ongedwongen kerstdagen verdient :)

Groofsken, dat is lief!! O+ O+

Tessa, hoe is het met jou meiske?

Ivan staat bovenaan inderdaad, haha! Cool *O*

Ehm, ja, verder ben ik het even kwijt, maar ik pak de draad maar gewoon op vanaf hier, ok? :)
3!
pi_88292638
Ik begrijp precies wat je bedoelt, Groofsken! En jemig, dat is nogal wat, als je ouders naar het buitenland vertrekken. Natuurlijk gun je ze hun eigen leven en dromen, maar het zijn wel je ouders. Maf is dat, dat er altijd maar vanuit wordt gegaan dat ouders hun kinderen los moeten laten; ik heb het veel sterker andersom ervaren.

Het claimgedrag waar jullie het over hebben lijkt me heel vervelend. Het doet me denken aan de oom waar Huup het over had in het geboortekaartjestopic die gekrenkt was omdat hij niet (op tijd) een kaartje had gehad. Mensen dreigen soms te vergeten waar het allemaal écht om gaat en verliezen zich dan in rituelen, symboliek en onbenulligheden.

Icantrix, ik vind dat je heel volwassen en moederlijk klinkt, zoals je zegt dat je dit niet voor Stef wilt en een grens trekt. Natuurlijk houden we allemaal van onze familie en willen we hen blij maken, maar nu je een eigen gezin hebt liggen daar je prioriteiten en kun je ook 'nee' zeggen. (Dat wordt lastiger als je partner er niet achter staat, zoals ik ook wel eens hoor, helaas.)
  woensdag 3 november 2010 @ 17:15:36 #45
95408 Incantrix
pi_88293132
Claudia, die neiging hebben veel mensen inderdaad, zó vreselijk zonde.. Dat doet mij weer denken aan het verhaal van een bekende van mij, die bij de albert Heijn werkt. Op de dag voor kerst stond er meteen bij opening al een vrouw te springen bij de deur: ze had een gourmetschotel besteld. Zij kon die vrouw niet gelijk helpen, dus die ging finaal uit haar dak, want stel je nou toch voor dat het er straks niet was! Een ramp van wereldformaat, ze heeft wel 20 keer half in paniek lopen gillen over het eventuele ontbreken van die schotel. Op de achtergrond (terwijl ze dit vertelde) waren mensen ondertussen gillende ruzie aan het maken omdat de één tegen het karretje van de ander had gestoten en in het karretje dat werd aangestoten zat De Laatste Eendenborstfilet. Logische conclusie dus, dat dit vast een slinkse coupe was om die eend uit dat karretje te jatten :X

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zo reageert als je niet een paar handen uppers naar binnen hebt gewerkt een paar uur ervoor. Je staat IN. DE. ALBERT. HEIJN! Als het één er niet is, dan koop je toch wat anders? *adem in adem uit*

Nouja, van zulke verhalen krijg ik altijd een beetje de kriebels :P En hihi, móederlijk O+ Ja, I guess, ik vind het voor mezelf en mijn lief altijd al bagger (echt, dat is onze jaarlijkse relatiedip zo ongeveer :')), maar met een kind vind ik het écht een no-go zeg maar..
3!
pi_88293463
Ik heb helaas geen tijd meer om dit topic fatsoenlijk te volgen en lees ook haast niks meer (af en toe even klikken en de laatste reacties meepikken) maar ik krijg nu wel nog even snel mee dat Ivan bovenaan staat en daar wil ik ook even voor jompelen

*O*
pi_88293679
Ahh, wat lief, lily! Prioriteiten, hè? Eerst het kinderkleertjestopic. ;)

Ik heb mijn eigen variant op het liedje van Petticoat en als ik het zing dan ligt Ivan in een deuk. :X Wat is nou het moment om op je woorden te gaan letten? :D
pi_88293806
[
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ahh, wat lief, lily! Prioriteiten, hè? Eerst het kinderkleertjestopic. ;)
haha, ja, dat is simpelweg wat makkelijker te "volgen". Binnen komen stormen wanneer ik daar zin in heb enzo...niet perse alles hoeven lezen.
Maar ik moest inderdaad mijn prioriteiten bijstellen ;)
pi_88294108
Nee hoor, die moet je helemaal niet bijstellen! Het is gewoon een heel leuk topic. En ik begrijp goed wat je bedoelt met dat binnen kunnen vallen. Hier voel je toch de verplichting om even op iedereen te reageren. Als ik voor mezelf spreek: dat is echt niet nodig! Ik vind het leuk om Leah-dingetjes te lezen.
pi_88294488
Mijn prioriteiten bijstellen van fok naar huishouden bedoel ik. Ik zit sinds Leah er is veel meer op fok dan daarvoor. Maar eigenlijk heb ik daar de tijd helemaal niet voor, naast baan en kinderen, dus blijven er andere dingen liggen.

Nu volg ik alleen de "makkelijk te volgen" topics m.a.w. ik klik hier en daar zoals het uitkomt (en dat gaat ten koste van het babietjes topic helaas).
Dit is trouwens mijn normale "FOKgedrag" in de loop der jaren geweest :+
pi_88294973
Je hebt groot gelijk!
pi_88298459
inca :*
je hebt gewoon helemaal gelijk! en je benoemt het pijnpunt voor velen denk ik.
pi_88298624
Ben er een beetje uit hier met lezen, dus alleen effe laatste berichtjes doorgelezen

Groofsken een MAAND op vakantie :o oooh heerlijk zeg!
Lekker dat er al mensen geboekt hebben, kom je al meteen helemaal weer in de vakantiestemming O+

Meimeltje leuk van je schoonfamilie, dat lootjessysteem :X ik zou uit protest gewoon zeggen dat ik niks gezien heb want mn mail is veranderd O-)
Echt hoor, van dit soort opdringerige ongevraagde dingen ben je bij mij totaal aan het verkeerde adres

Wij doen dus ook niet aan verplichtingen, er is wel eens schoonfamilie geweest die min of meer verwachtte dat wij kwamen met Kerst, maar dat gebeurde dus niet.Daarna zijn we nooit meer gevraagd :+
Sint vieren we 5 dec 's avonds gezellig met mn ouders, we hebben lootje getrokken. Kerst ben ik dit jaar vrij en houden we misschien wel helemaal alleen voor ons drietjes.
31 dec vind ik het altijd wel gezellig met meerdere mensen te zijn, vorig jaar was Wolf toen net 2,5 week oud dus waren we alleen thuis.

Wolf is ziekjes.Veel slapen overdag wat al erg opmerkelijk is en vanmiddag na een lange slaap erg warm wakker. Net wat verhoging 38c dus met een zetpilletje naar bed gegaan en hij ging zonder morren naar bed. Arm ding
Het wakker worden de afgelopen dagen 's nachts was misschien dus wel een voorbode
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88300811
Ook hier niet alles bijgelezen wegens druk. Sorry als ik iets belangrijks over het hoofd zie.

Wolfje, snel beter worden

Groofsken, wow een maand naar Aruba! Wij gaan ws in mei 10 dagen naar Bonaire met ouders, schoonouders, schoonzus+man en onze kindjes. Ik kan me er nu ook al enorm op verheugen O+

Ik weet nog niet wat we met sinterklaas gaan doen, en of we het überhaupt gaan vieren. Als mijn schoonzusje het wil vieren (mijn neefje is 1) dan lijkt het me wel leuk, maar als het alleen om ons 3tjes gaat dan laat ik het denk ik nog even zitten. Ik heb ook een uitnodiging gehad voor het sinterklaasfeest van mijn werk. Lijkt me wel leuk om naar toe te gaan, alleen weet ik niet of het raar is om te gaan met een baby van nog geen jaar oud :@

Met kerst zijn we in Oostenrijk bij mijn schoonouders, en mijn ouders gaan ook mee. Mijn schoonmoeder kookt heerlijk ^O^ Ik heb eigenlijk sowieso nooit zo'n moeite met de feestdagen. Heb vrij gemakkelijke familie en het is eigenlijk altijd wel gezellig. Meestal is Oud en Nieuw wat problematischer omdat we dan vaak door zowel familie als door vrienden worden uitgenodigd. Luxe-probleem :P

Oja, Hannah heeft net een week haar eerste tandje en ik zie nu al haar tweede tandje doorkomen :D

Ivan, je staat bovenaan! :o *O*
  woensdag 3 november 2010 @ 20:45:02 #55
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88301753
Groofsken, wat fijn, je ouders een maand om je heen hebben én vakantie vieren tegelijk! *O* Geniet maar lekker van de voorpret!

*O* voor Hannahs 1e tandje en *O* voor Hannahs 2e tandje!

December. Tsjah. :D
Ik heb er zin in, zin in de gezelligheid, het de tijd nemen om samen te zijn met je familie. Ook hier is het altijd een heel logistiek gebeuren maar de laatste jaren hebben we een schema wat werkt.

Aankomende zaterdag lootjes trekken voor het sinterklaasgebeuren bij m'n schoonouders. Dat vieren we 4 december. 13 kleinkinderen (van 9 maanden tot 22 jaar :+ ) en een hele stapel volwassen plus een echte sinterklaas en zwarte pieten staat meestal wel garant voor een leuke avond! We doen daar aan lootjes trekken en meestal doen de volwassen nog een klein kadootje extra voor de hele kleintjes erbij.
De week voor 4 december vieren we sinterklaas heel klein bij mijn ouders. Dat is voor het eerst in 25 jaar en m'n moeder is er helemaal emo van. :D

1e kerstdag is de ochtend voor ons, ontbijtje, dat gebeuren. Daarna gaan we naar m'n schoonouders. Tweede kerstdag rijden we 200km om bij mijn ouders uit te komen. Daar blijven we meestal een nachtje slapen en dan is de kerst weer voorbij.
Tot een paar jaar geleden werden we altijd al op kerstavond bij m'n schoonouders verwacht, zodat de vrouwen naar de nachtmis konden en de mannen bier konden drinken op de bank. In de 10 jaar dat ik met D. samen ben is er nog nooit iemand naar die nachtmis geweest dus op kerstavond blijf ik lekker thuis. Misschien dat we dit jaar op kerstavond met z'n drietjes naar een nachtmis gaan die gehouden wordt bij een schaapskudde. Dat lijkt me echt zo tof!

Ik vind het zelf wel leuk om de kerstdagen bij de beide families door te brengen. 1e kerstdag is waanzinnig druk met 25 man, de dag daarna is het heel klein en knus met 5 volwassenen en Emma.
Ik heb er totaal geen behoefte aan om de kerst in ons huis te vieren.

Waar ik wel zin in heb is de sfeer die om de feestdagen heen hangt. Naar de intocht van Sinterklaas gaan (dit jaar maar even niet, al is de 'echte' intocht bij m'n ouders om de hoek), het zetten van de schoen, pepernootjes eten en chocolademelk drinken, het versieren van de kerstboom, etc. etc. Ik heb er zin in! ~:) >:O

Oh, Emma kreeg vorige week zondag toch haar 1e tand? Sinds afgelopen donderdag is de tweede ook maar meteen door! *)
Ze rolt nu ook heel consequent terug van buik naar rug en komt milimeters vooruit bij haar tijgerpogingen. *O*

Wolfje, beterschap!
A grand adventure has begun.
pi_88301864
Octopussy, gewoon gaan naar dat sinterklaasfeest als het je leuk lijkt!
Wij zijn 3 jaar geleden ook met Kyllian geweest, die was toen ook maar net 1 jaar. Hij heeft heel leuk rondgekeken en pepernoten geraapt :P
Ik neem dit jaar ook Dyon mee, denk dat hij het wel interessant vindt allemaal...en hij kan vast lekker rondkruipen.

Wolf ook al ziek, ze volgen elkaar hier wel he.
Beterschap voor de kleine Wolf.
pi_88302023
Keshet, wow wat een grote familie :D
Kyllian en Dyon zijn de enige kleinkinderen hier van zowel mijn ouders als schoonouders...is wel wat anders dan :D Hoop natuurlijk dat er snel meer kleinkinderen gaan komen ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 20:59:23 #58
265732 Keshet
pi_88302498
D. komt uit een gezin met 6 kinderen, de oudste is 52 en de jongste 33. D. is de jongste dus. :D
M'n schoonmoeder was op haar 17e al moeder van de 1e! D.'s broers en zussen hebben allemaal kinderen en sommigen daarvan hebben ook al weer vriendjes of vriendinnetjes. Dan gaat het hard hoor. :D
Ik was altijd helemaal flabbergasted na een bezoekje daar. Ik ben dat helemaal niet gewend! (En nog steeds niet geloof ik).

Wordt er bij jullie op KDV's enzo ook nog aan Sinterklaas gedaan? Hier wel geloof ik!

Leonieke, Sinterklaas in België verschilt toch niet veel van de Nederlandse versie op de datum na?
pi_88302517
Trouwens zo leuk om te zien dat we Dyon nu echt dingetjes kunnen aanleren :)
Zwaaien deed hij al een tijd...en dan ook echt naar iedereen ;)
Sinds vandaag kan hij ook in zn handjes klappen, zo schattig :D Hij lijkt nu ook mama te zeggen, maar ben er nog niet achter of het echt gericht is.
pi_88302665
Keshet, hier wordt volgens mij op het kdv ook wel aan sinterklaas gedaan.
Kan me voorstellen dat je die drukte van zo'n grote familie niet gewend bent haha.
pi_88303290
Hallo hallo,
Ik loop dus ook weer hopenloos achter hier. Maar ik haak maar gewoon aan :)

Wolf, beterschap :* Hopenlijk doet het zetpilletje wonderen Poppejans.

Oohh, en Hannah en Emma tandjes erbij *) Super!!
Bij Daan is het 3e tandje door. Een snijtand rechtsboven. Vreemd dat er niet eerst een voortand boven komt, maar goed, die zitten er wel aan te komen, dus hopenlijk wordt het geen dracula }) ;)

En Emma lekker aan het rollen en de tijgerpogingen werpen zijn vruchten af ^O^

Groofsken, wat een heerlijk vooruitzicht zeg die vakantie :P

Hier volgens mij ook Sinterklaas op het KDV al deden ze er nog erg geheimzinnig over, dus we zullen binnenkort wel meer horen.

Daan heeft vandaag voor het eerst echt overgegeven. Echt zo sneu. We kwamen terug van zwemmen vanmorgen en hij had flink van zijn pap laten staan 's ochtends dus ik dacht, misschien wil hij nog een beetje, maar ik hield de fles alleen voor zijn mond en toen kwam er al een golfje, deels op de bank. Dus ik denk, maak Daan schoon even kleding uit en even in de box zodat ik even de bank kan schoonmaken. Zo gezegd zo gedaan, kom ik terug ligt hij in een hele plas verdunde pap met water :'( Hij zag even helemaal witjes, maar na het wassen omkleden en even rustig zitten, ging het prima, was hij vrolijk en heeft hij verder prima gegeten.

Wel heeft hij een fase waarin hij echt weinig wil drinken. Krijg er met 3 flessen amper 400ml in. Probeer het aan te vullen met wat slokjes water, fruit en yoghurt maar hij hoeft even geen melk? Maar volgens mij heb ik dat hier meer gelezen dat kindjes dat wel een periode hebben. Daan is nu ruim 8 maanden.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:47:37 #62
265732 Keshet
pi_88305075
Huu, Daan ook al ziekjes! Beterschap ook voor hem!
Er staan trouwens heel wat Michael Bublé filmpjes op YouTube, ook van zijn speeches tussendoor!
pi_88306023
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:47 schreef Keshet het volgende:
Huu, Daan ook al ziekjes! Beterschap ook voor hem!
Er staan trouwens heel wat Michael Bublé filmpjes op YouTube, ook van zijn speeches tussendoor!
Nou ja, eigenlijk na die ene keer overgeven is hij prima in orde verder (eet goed, geen koorts, erg vrolijk), dus ik denk dat hij iets te enthousiast water heeft gedronken tijdens het zwemmen

toevallig vanavond op Youtube zitten kijken inderdaad. Was tof hè?

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 03-11-2010 22:23:44 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 22:28:27 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88307419
Sorry, had niet gezien dat ik hem sloot. Had gauw reactie geplaatst en toen naar mijn werk gegaan.

Hier met feestdagen ook 'verplichte' bezoekjes. Mijn moedere wilde altijd dat we 1e kerstdag bij haar kwamen maar dat hebben we afgeschaft. Nu doen we om en om, dus ene jaar 1e en andere 2e kerstdag naar mijn ouders. Andere dag is voor schoonouders. Kerstavond is voor onszelf...

Groof, heerlijk dat vooruitzicht! Een maand naar Aruba! O+

En Ivan bovenaan! *O*

Hannah twee tandjes en Daan ook weer een tand erbij ^O^
pi_88310530
Daan ook ziekjes aan het worden.....

Zat net wat filmpjes te kijken en kwam deze tegen, Dyon vindt ook alles best :D
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02014.mp4

En het lopen achter de duwkar gaat ook best wel :)
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02175.mp4

[ Bericht 29% gewijzigd door Meimeltje op 03-11-2010 23:40:58 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 10:23:19 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88317773
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:32 schreef Meimeltje het volgende:
Daan ook ziekjes aan het worden.....

Zat net wat filmpjes te kijken en kwam deze tegen, Dyon vindt ook alles best :D
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02014.mp4

En het lopen achter de duwkar gaat ook best wel :)
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV02175.mp4
Wat leuk! EN dan die kletsenede grote broer van 'em O+
pi_88318187
Hoe is het nu met Daan, Happy? niet zieker geworden?

Meimeltje wat knap wat Dyon allemaal al kan, zo goed lopen achter de loopkar kan Wolf niet hoor.In de handjes klappen ook nog niet.Zwaaien wel, maar alleen als hij er zin in heeft.
En hier is het soms ''papa'' en ook ''mama'' maar niet gericht, hij kijkt wel naar de juiste persoon als ik vraag ''waar is..?'' Mama heb ik trouwens alleen nog gehoord als hij boos in bed staat ''mammmmammamama'' en dan heel boos roepend :D dus dan is het misschien toch wel gericht.

Vannacht nog een zetpilletje gedaan en bij ons in bed gegaan rond 4.00, toen geslapen tot 7.00 en werd vrolijk zonder verhoging wakker.
Nu ligt hij al een poos te slapen,het lijkt dus mee te vallen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 4 november 2010 @ 11:03:24 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88318937
ooh jeetje ik loop weer enorm achter met dit topic.

Weet ff niet waar ik moet beginnen haha. Ehm, ik reageer even alleen op het decembergebeuren en ga dan weer aan het werk.
Ik heb een superleuke familie, vriend ook (alleen soms erg opdringerig) alleen vind het heen en weer gesjouw (voorheen van onszelf nu ook met Noortje) zo'n gedoe. Ouders in Brabant, zusje nog verder in Brabant, schoonzus in gemeente Utrecht, allerlei familienieuwjaarsborrels ook weer in Brabant, we zitten volgens mij meer in de auto dan dat we ergens zijn. En ik vind het een overload aan familieaangelegenheden.
Achteraf valt het altijd mee, maar ik kijk er ieder jaar weer tegenop.
Vroeger, toen ik nog alleen was EN in de wintersportbranche werkte, zorgde ik er voor dat ik of in de Alpen aan het werk was of op mijn board stond. Geen familiegedoe (en van die 'goedbedoelde' vragen wanneer ik nou eens met een vriend op de proppen zou komen).
pi_88319123
Wat dat betreft handig dat hier wel iedereen in ieder geval in de buurt woont!
pi_88323935
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:37 schreef Poppejans het volgende:
Hoe is het nu met Daan, Happy? niet zieker geworden?
Nee, het was 1 keer overgeven en daarna weer zijn vrolijke zelf. Denk echt dat het een teveel aan zwembadwater is geweest.

Hahahah, die Wolf die wel Mama zegt als hij boos is. Je hebt het ook altijd gedaan hè Poppejans :D En fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan.

Dyon, stoere kerel! Wat knap zeg Meimel wat hij allemaal al doet :o Oh veel plezier vandaag in de Primark (al zal je wel al weg zijn, maar ik zie de score wel in het Kleertjestopic denk ik :))

Free, of gewoon iedereen die ver woont naar jou toe laten komen :P

Hier lijkt Daan eindelijk de angst kwijt te raken van het gaan zitten na het staan. Hij is echt angstig heb ik gemerkt (gespannen beentjes, ons aankijken etc). Maar nu hoef ik alleen een klein beetje zijn schouders aan te raken en dan gaat hij meestal, maar ik moet er wel bij zijn, want alleen durft hij het niet.
pi_88324436
Happy, dat is nog eens een idee! ;)

Hier een vervelende fase... Hij is et een hele periode heel lief en makkelijk geweest en nu gilt, krijst, boos doet of slaapt hij. En dat laatste niet zo veel....
Ik wéét dat het weer overgaat, maar laat het snel zijn :X
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:47:12 #72
265732 Keshet
pi_88358530
En, is het al over Freecell?

Emma heeft een voetfetish. :@
Ze heeft haar eigen voeten helemaal ontdekt nu. Wat een grappig gezicht is dat!

Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig. :@ _O-
pi_88358940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Woensdag lag ze op het KDV op een matje op de grond te spelen. Een jochie kwam bij haar zitten om 'samen te spelen'. Vijf seconden later had ze zijn tenen in haar mond. Kindje krijsen en Emma helemaal gelukkig. :@ _O-
Thomas doet dit met de spenen van de andere kinderen bij de onthaalmoeder :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:02:21 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88359115
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:

Emma heeft een voetfetish. :@
Ze heeft haar eigen voeten helemaal ontdekt nu. Wat een grappig gezicht is dat!

Same here, Noortje stopt onze tenen in d'r mond. :')
pi_88359222
mijnes wil wel graag zijn tenen in zn mond stoppen maar is een stijve hark dus het lukt niet :')
pi_88359296
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
:D!

Ik vind het zo leuk om te zien dat Ivan de lichaamsdelen die hij bij zichzelf aan het ontdekken is ook ineens interessant vindt bij anderen. Recentelijk is hij gebiologeerd door de tong. Niet alleen maakt hij er zelf maffe geluidjes mee maar ook wil hij telkens mijn tong aanraken. De tenenfase hebben we ook gehad; zelfs die van zijn vader vond hij lekker (ieuw!).

Ivan is ziekjes. Koorts, hoestje. Vanochtend moest hij warempel gillen en leek hij even ontroostbaar. Da's echt niks voor hem. We hebben samen filmpjes van Tik Tak en Kinderen voor kinderen gekeken (tip: 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet!'). Ik weet nu ook ineens wat Bumba is. Vre-se-lijk. Maar ach, hij vond het leuk. Ik vind het zo knap zoals hij zich groot houdt; het is nog zo'n klein mannetje.
pi_88360902
bumba is idd vreselijk. de peuter hier daarentegen vindt bumba nog steeds *de bom*! dus ik ben bang dat je wel zal moeten. sterkte.....
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:28:29 #78
265732 Keshet
pi_88362005
Emma is sowieso een TV junkie. Als 't ding aanstaat kan de wereld vergaan! Wij kijken nauwelijks TV als Emma in de kamer is maar bij anderen ontkom je er niet altijd aan. 't maakt haar tot nu toe niet uit wat erop is, als 't maar beweegt.

Ivan, arm ventje! Hopelijk knap je snel op!

Simmu, Emma dacht tot twee weken geleden ook dat ze een potloodje was hoor. Ze heeft de afgelopen weken flinke sprongen gemaakt. Ze overstrekt veel en veel minder, rolt van buik naar rug, (nou, omvallen is eigenlijk het betere woord) draait om haar as, komt milimeters vooruit of achteruit bij het tijgeren en heeft dus haar voeten ontdekt.
Het is nu een hele uitdaging om haar in haar slaapzak te krijgen. Zodra je haar op haar rug legt heeft ze d'r voeten vast en die gaan richting haar mond. Dan moet je eerst die armpjes losworstelen om ze door de armsgaten te doen, dan moet je de benen in de slaapzak houden om de rits dicht te kunnen doen en ondertussen ben je nog bezig met voorkomen dat ze op haar buik rolt voor je klaar bent.
Ze is 5 kilo zwaar, 60 centimeter lang en ik heb 'r nu al niet meer in bedwang. ;(
pi_88362046
Haha, daar word je ook wel handiger in, Keshet. :7
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:31:30 #80
265732 Keshet
pi_88362099
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, daar word je ook wel handiger in, Keshet. :7
Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan! :D
Je zou als ouders ook 'sprongetjes' moeten doormaken!
pi_88362160
keshet, selene was ook zo'n wurmer, dus ik ben hendig geworden. wat ik doe/deed was mijn hand helemaal rondom haar hand (of voet) en dan met een draaibeweging van de pols gewoon haar en mijn hand (of voet) door het gat halen. bij selene had ik trouwens ook al voordat ze een jaar was het aankleedkussen op de grond gelegd, want het was geen doen.

ventje *kan* trouwens prima rollen hoor. af en toe zie ik het hem doen. hij ziet er alleen het nut niet zo van in. hij's echt lui! wel kan hij echt heel geconcentreerd op zijn zij draaien en dan met de voetjes afzetten zodat hij gewoon toch wel komt waar hij wil en kan pakken wat hij wil (eventueel terwijl hij dan met het andere voetje wiebelt op een knisperboekje)
pi_88362229
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:31 schreef Keshet het volgende:

Ik geloof er niks van! Zij leert steeds nieuwe truucjes en ik loop maar achter de feiten aan! :D
Je zou als ouders ook 'sprongetjes' moeten doormaken!
Je zou eens moeten zien hoe ik Ivan in de slaapzak doe! Ik koop geen slaapzak waar armen lastig in te frotten zijn, ik leg de slaapzak al helemaal goed klaar, kind erin, ik leid hem af door naar Bobbie te wijzen en "die!" te zeggen, hop arm 1, hop arm 2, benen naar beneden drukken, rits omlaag. Ik zou mezelf eens moeten timen! Dat kind weet niet wat hem overkomt.

Elke nieuwe ontwikkeling moet je in je voordeel gebruiken. Bij Ivan is dat nu dus dat "die!"-gedoe. Works like a charm!
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:39:30 #83
265732 Keshet
pi_88362379
Zo doe ik het ook Claudia! Zonder het 'die' stukje dan want daar kan ze nog niet zoveel mee.
Ik zwaai meestal een keer met haar knuffel voor haar hoofd, want om je knuffel vast te kunnen pakken moet je 'potlood!' doen en dan je armen in de lucht.
Dat werkte tot afgelopen weekend; nu staat een knuffel willen vangen garant voor actie in alle ledematen. :D Dus, armen en benen in de lucht en de knuffel ertussenin klemmen.
Da's zo moeilijk een slaapzak dichtritsen he.

Simmu, ik zie het helemaal voor me! :D Krijgen we binnenkort weer eens foto's van Ravi te zien? O+
pi_88362444
Haha, hier nog zo'n slaapzak-wurmer... Ik leg het ding ook klaar in bed zodat ze na het tandenpoetsen en pyjama aan, in een keer door kan. Probleem is alleen dat ze ook een vaste pop in bed heeft om mee te slapen en zodra ze die ziet/het bed raakt gaan beide handen/armen er stevig omheen..Regelmatig lijkt het me makkelijker om ook de pop in de slaapzak te ritsen dan de worsteling om haar handen/armen/voeten/benen er alleen in te krijgen en ook nog eens de rits te kunnen ritsen. ;)

Ivan, :* beterschap mannetje!

Free, het is echt een fase!!! :*

Emma en voeten.. hmm onthouden dus voor de volgende meet ;) Minke heeft dat nooit echt gehad, wel net als Ivan al maanden op tongen en tanden gefocust... dus als je haar op schoot hebt, en je bent effe rustig aan het babbelen met iemand anders, moet je niet vreemd opkijken als er ineens een hand je mond in verdwijnt :+
pi_88362535
grmbl. ventje is me elke keer te vlug af. ik leg hem op de grond met speeltjes net buiten bereik zodat hij moet rollen om erbij te komen en het faalt. heul hard. elke keer anders. dan weer staat die maffe kat er naast (onze jongste kat is dol op babies. beest is compleet maf. komt er telkens ook lekker bij snuggelen als ravi fles krijgt, bedelt om zijn groentehap, nja, u krijgt het idee).

vandaag wist ravi zo te draaien dat hij dan met zn voetjes tegen de speeltjes kan schoppen en is het ook goed. maar rollen: nope.

ik had woensdag filmpje gemaakt (moet nog uploaden) en komend weekend hebben we relaxweekend ingelast ;) dus foto's komen!
pi_88362581
labeldoekjes zijn hier trouwens ook gaaf. grappig genoeg heeft selene bruine labeldoekjes en ravi de roze
pi_88363060
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:41 schreef Lijnloos het volgende:
Emma en voeten.. hmm onthouden dus voor de volgende meet ;) Minke heeft dat nooit echt gehad, wel net als Ivan al maanden op tongen en tanden gefocust... dus als je haar op schoot hebt, en je bent effe rustig aan het babbelen met iemand anders, moet je niet vreemd opkijken als er ineens een hand je mond in verdwijnt :+
Heel herkenbaar! :D Ik weet nog wel dat Twinkly ernaar vroeg toen we daar op bezoek waren, of Ivan ook zo gefascineerd was door tanden. Toen had hij dat nog niet maar een week (of twee weken) later begon het ineens. Maar het is nu veel specifieker de tong. Die gaat ook uit de mond, maakt rare bewegingen en geluiden, en hij likt ook steeds vaker aan dingen.

Bijten heb ik trouwens nooit zo aan hem gemerkt. Ik lees daar vooral over in het borstvoedingstopic en dat is ook wel heel logisch. Zitten er bij jullie bijtertjes tussen? Ivan is meer een knijper, geloof ik. :X
pi_88363074
Whahaha Heerlijk het dat geklooi met de slaapzak _O- Hier ook!
De slaapzak, spenen en knuffels blijven inbed, dus als ik Rienk in bed leg ligt ie al *op* de slaapzak, dan moet ik als een malle knien in zijn armen drukken zodat ie stil blijft liggen. En dan vervolgens steeds een arm los trekken om door de mouw te vouwen. En dan gauw speen er in, of al eerder als hij moppert. Muziek ding aan en klaar.

Tegenwoordig maakt ie er een spelletje van, dan gaat hij niet gelijk slapen, maar gooit hij eerst zn speen en knien buiten bed en gaat dan heel zielig huilen dat hij niet bij zijn spullen kan :') (Ik ren ook echt niet gelijk naar boven hoor, ik laat hem eerst een paar minuutjes in zn sop gaar koken :6 )
Goddank blijft ie dat niet doen maar gaat hij dan ook gelijk wel slapen dan.
pi_88363147
Haha, ook heel herkenbaar, Vlindur, dat weggooien van spullen en dan gaan miepen.
pi_88363152
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er bij jullie bijtertjes tussen? Ivan is meer een knijper, geloof ik. :X
Rienk slaat }:|

En hij ligt werkelijk in een deuk als hij zn vingers in mijn mond stopt en ik er dan 'hamhamhamham' mee doe (happen op zijn handen dus) _O-
pi_88363257
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Vlindur het volgende:

Rienk slaat }:|

En hij ligt werkelijk in een deuk als hij zn vingers in mijn mond stopt en ik er dan 'hamhamhamham' mee doe (happen op zijn handen dus) _O-
Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen. :+

In wat voor situaties slaat Rienk? Ivan duwt hier dingen weg die hij niet wil, bijvoorbeeld als hij genoeg drinken heeft gehad. En als ik een kusje vraag en hij er geen zin in heeft om er een te geven dan duwt hij mijn hoofd bijvoorbeeld weg. Ik ben zo stom geweest om daar een spelletje van te maken (heel verontwaardigd doen, hard gaan lachen en weer om een kusje vragen) maar daar is hij steeds harder door gaan duwen/slaan. }:|
pi_88363296
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:

in ieder geval véél beter :)

Die voeten en slaapzakken :D

FLorian trekt haar }:| Maar verder is hij wel aardig, slaat en bijt niet ;)
pi_88363584
Minke bijt gelukkig niet (vaak... ) maar gromt tegenwoordig wel en doet HAP! En ligt vervolgens zelf helemaal in een deuk! _O-
pi_88363651
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ook heel herkenbaar, Vlindur, dat weggooien van spullen en dan gaan miepen.
deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderen })
en wacht maar! binnenkort leren die van jullie (die grotere babies) vanzelf dat ze hun slaapzakje uit kunnen doen!
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:22:58 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88364018
Noortje is ook nog wel eens fan van kusjes geven, dat pakt ze heul hard je wangen vast en trekt zich naar me toe.
Niet fijn.
pi_88364233
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef simmu het volgende:

[..]

deed selene ook. niet te snel spullen teruggeven deed wonderen })
en wacht maar! binnenkort leren die van jullie (die grotere babies) vanzelf dat ze hun slaapzakje uit kunnen doen!
Grappig dat je dat zegt! Wij hebben pas voor het eerst het Hema-slaapzakje gebruikt (dat is een back-up slaapzak) en mijn vriend was ervan uitgegaan dat ik Ivan er al half uit had gehaald terwijl ik dacht dat de rits stuk was gegaan. Het zou zomaar kunenn dat Ivan dat ding zelf open heeft zitten frotten. Nou ja, het is sindsdien niet meer voorgekomen.

En ach, het zou zomaar kunnen dat bepaalde dingen helemaal geen probleem hoeven te worden. Zo had mijn neefje er grote problemen mee dat hij wel kon staan maar niet weer kon gaan zitten. In bed ging hij telkens staan en kon daar niet meer door slapen. Ook viel hij regelmatig hard tegen de spijlen van zijn bed. Ik was er al op voorbereid dat we misschien beter een campingbedje konden gebruiken om die fase te overbruggen, maar Ivan heeft er gewoon helemaal geen last van gehad!
pi_88365157
slaapzakje kan je eventueel dichthouden met zo'n luierveiligheidsspeld (vind ik trouwens eng). binnenstebuiten aandoen werkte eventjes (een hele maand).

sommige dingen moet je maar gewoon opgeven ben ik bang. selene had bv ook de gewoonte om haar papfles zo gulzig te drinken dat ik elke 2 weken die speen moest vervangen! wat een ellende was dat! steeds een nieuwe speen erop, die ze dan eerst goed moest indrinken (boos kind omdat het haar niet snel genoeg ging) gevolgd door 1 week plezier van een goede speen waarna het ding stukging en we weer van voren af aan begonnen
pi_88366329
Haha.. geweldig die slaapzakverhalen. Ik zie het allemaal voor me.

Ik heb ooit eens gelezen van iemand die een slaapzakje niet binnenstebuiten, maar achterstevoren aandeed om te voorkomen dat 't kindje de rits los wist te maken. Rits op de rug, daar kunnen ze niet bij. En als ze net als mijn Larsje toch voornamelijk op hun buik slapen, hebben ze er ook geen last van dat ze op de rits liggen. En misschien is het ook wel makkelijker aandoen.. als ze op hun buik liggen... dan heb je in ieder geval minder last van voetjes en beentjes die in de lucht blijven steken. Heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens; Lars heeft nog niet geprobeerd zich uit z'n slaapzakje te wurmen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:23:04 #99
265732 Keshet
pi_88366530
Das op zich een goeie Shandaly, maar ik ben bang dat Emma 'm dan steeds wegschopt. Ach, het is ook geen probleem hoor, ik vind het juist wel komisch dat het zo moeilijk kan zijn soms om zo'n klein wurm in bedwang te houden. :D

Sinds een week is dit ding hier helemaal the bomb:

Ze doet een moord voor dat gele balletje! *O*

Zaterdag heeft ze van Oxy een bal-achtig ding gekregen met veel kleurtjes, vormen, rammelgeluidjes en textuurtjes. Die is minstens net zo leuk als het ding hierboven!

Op het verlanglijstje voor Sinterklaas komen dus ook een aantal van dat soort dingen!
pi_88368636
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat doen alsof je iets opeet is hier ook al maanden een succesnummer! Het maakt ook niet uit waar ik het mee doe, zijn hand, zijn speen, een blokje. Zo is het grommen trouwens ook ooit begonnen. :+

In wat voor situaties slaat Rienk? Ivan duwt hier dingen weg die hij niet wil, bijvoorbeeld als hij genoeg drinken heeft gehad. En als ik een kusje vraag en hij er geen zin in heeft om er een te geven dan duwt hij mijn hoofd bijvoorbeeld weg. Ik ben zo stom geweest om daar een spelletje van te maken (heel verontwaardigd doen, hard gaan lachen en weer om een kusje vragen) maar daar is hij steeds harder door gaan duwen/slaan. }:|
Hij slaat van enthousiasme Dan komt mijn vriend thuis en dan begint hij zo te wapperen dat hij slaat. Het is dus eigenlijk niet eens bewust slaan :N Of dat ik een kusje geef en dan haalt hij dus ook uit. Als ik hem op mn rug heb voor de Manduca begint hij op mijn rug te trommelen O+

De periode van wel staan en niet kunnen/ duven zitten hebben wij ook gehad }:| Maar dat gaat over! *O*
pi_88376225
Hoihoi allemaal :W . Ik hoop alles goed hier?
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:10:25 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88379565
Haaaallooooo :W
Hier alles goed, daar ook?
pi_88379655
Ja, hihi, alles prima in huize ons. fijn dat bij jullie ook alles goed is.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:24:19 #104
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88380239
Fijn he, vind het ook fijn dat bij jullie alles prima is ;)

*verveel me*
pi_88382461
:D

Ik ben er ook weer :W
Kids liggen net pas op bed, zijn bij mn vader en vriendin in Zeeland geweest. Gelukkig zonder problemen beiden op bed kunnen leggen, lagen in de auto ook al wel lekker te slapen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:26:14 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88383277
Hier ligt er ook eentje eindelijk in zijn bed. En het slaapt!

Slaapzakperikelen: hier ligt de slaapzak gewoon op de commode. Overdag is het gewoon schoenen en sokken uit, prop arm 1, prop arm 2, rits stukje dicht, benen erin, rits helemaal dicht, klaar!
's Avonds douche ik Harry 9 van de 10 keer en dan gaat hij na het douchen gewoon op dezelfde manier in de slaapzak alleen dan ligt het waskussen op de vloer in de badkamer ;)
Ik leid hem eigenlijk met niks af en geef hem ook niks in handen. Draai hem gewoon terug op zijn rug en zeg dat hij moet blijven liggen. Dat laatste heeft nu nog weinig effect, maar ik hoop dat het dat wel ooit gaat krijgen (denk hierbij aan Stef van Inca).

Buikslaper hier en hij heeft geen last van de rits op zijn buik hoor :N

Btw ik weet niet meer wie het zei: heel handig rits op de rug want dan zit je niet zo met wapperende armpjes en beentjes, maar wel met een wegkruipend kind! :D
pi_88393443
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:26 schreef Asyniur het volgende:
Btw ik weet niet meer wie het zei: heel handig rits op de rug want dan zit je niet zo met wapperende armpjes en beentjes, maar wel met een wegkruipend kind! :D
Hahaha.. ja, ok.. elke manier heeft ook z'n nadelen. Lars kruipt nog niet zo hard ;)
Op de grond komt hij uiteindelijk wel vooruit in de richting die hij wil, maar echt kruipen kan je het toch nog niet noemen. Tijgeren, wurmen, portie geluk, en tadaa! Speeltje te pakken :D

Overigens heb ik het zelf nooit geprobeerd, slaapzak achterstevoren. Lars werkt best netjes mee met het gewoon aantrekken van dat ding. En hij slaapt ook meestal op z'n buik en heeft dan ook geen last van de rits.
pi_88393641
Goedemorgen!

Leander ging op een gegeven moment pas slapen als hij zijn slaapzak had uitgedaan. TARA: dan laten we hem toch uit? :?
Einde slaapzak :D
pi_88396841
Goedemorgen (middag al weer bijna)

Hier weer bijna de oude van een best heftige voedselvergiftiging. Donderdagavond om een uur of 11 begon het en ben de hele nacht zoet geweest op een gigantische manier. Jeetje, wat is een mens daar beroerd van. Gelukkig hielp een domperidon goed en heb van 4 tot 6 toch nog geslapen. Maar 's ochtends na een kopje thee toch weer bal. Toen via de huisarts zwaardere domperidon (zetpil) gehaald en toen gelukkig langzaam opgeknapt.

Aangezien ik zelf vrij was vrijdag, was Daan dus thuis, dus manlief is ook gister thuis gebleven om voor Daan te zorgen (en mij ook haha). Daan is wel verkouden en hoest veel maar zijn humeur lijdt er gelukkig niet onder en hij slaapt ook prima.

Vandaag nog maar even rustig aan en hopenlijk dat morgen weer helemaal de oude.
pi_88400761
Op 5 dagen tijd zijn we hier van 4 naar 7 tanden gegaan :% Arme Thomas, maar hopelijk zit het er nu toch voor eventjes op.
En rechtstaan is ook helemaal in :Y Spelen doet hij enkel nog als hij niet in zijn park zit, want eens in zijn park wil hij alleen nog maar staan.
Wel grappig eigenlijk. Hij geraakt nog geen meter vooruit als hij op zijn buik ligt, maar stapt wel al rond in zijn park :')
pi_88407423
@Vlindur: ik denk dat het vooral handig zal zijn voor Rienk dat hij de dag na jullie huwelijk voldoende rust zal kunnen krijgen (maar dat zal voor jullie misschien ook heel handig zijn ;) ). Het lijkt me trouwens zo leuk om te trouwen met je kindje erbij. Alleen daarom zou ik het graag nog eens opnieuw doen :@

Claudia, precies om die reden (omdat Thomas het nog niet door heeft dat er feestdagen zijn) willen we er niet te veel poespas rond maken. Hij snapt het hele gebeuren toch nog niet.

Wel jammer dat je familie niet zo into de decembermaand is.
En ik vind niet dat ik zon vervelende familie heb, maar het is het hele gedoe er rond wat ik overdreven vind. Wij (of althans, P. zeker, ik kan misschien verlof nemen) werken tot 24dec 12u en ondanks het feit dat we vorig jaar hadden afgesproken dat kerstavond bij ons ging zijn, wil mijn zus nu per se dat het toch bij haar thuis is omdat dat makkelijker is voor haar kinderen. Maar dat betekent wel dat we nog 120km moeten rijden tot bij haar thuis en s nachts nog 120km terug moeten. Oké, het zou voor haar hetzelfde zijn (alhoewel ze bij ons mogen blijven slapen), maar wij hebben al elk jaar de afstand afgelegd in functie van haar kinderen (die toch de hele tijd op blijven).

Freecell: 22 kleinkinderen :o Ik blijf me er telkens om verbazen als ik het lees. Wat een circus moet dat wel niet zijn.

Mijn zus viert met haar kinderen zowel Sint-Maarten als Sinterklaas. Dat vind ik echt overkill en zou ik ook niet doen.

En het omslagpunt kan ik me eigenlijk nog heel goed herinneren. Kerstavond en oudejaarsavond hebben mijn ouders nooit met hun ouders gevierd. Kerstavond vieren we al heel mijn leven als gezin, op oudejaar gingen mijn ouders en mijn zus en ik altijd naar de ene zus van mijn pa. Toen ik 17 was ben ik voor de eerste keer niet meer mee geweest omdat ik toen mocht uitgaan. 2 jaar later was het de laatste keer dat ze als familie oudejaar hebben gevierd omdat de kleinkinderen van mijn tante toen al te oud werden en de bende gewoon te groot werd.

En volgend jaar zit er hier geen vakantie in, vrees ik, gezien de toestand van onze rekening. Een terras en gras in de tuin, een poort in de berging en hopelijk een afgewerkte trap: dat zal onze vakantie worden :) Maar Aruba, dat klinkt echt als een land waar ik nooit naartoe zal gaan. Dat is zo mijn-moest-ik-ooit-veel-geld-hebben-vakantie.

Hopelijk is Wolf weeral helemaal genezen :*

En een eerste en bijna een tweede tandje voor Hannah *O*

En tandjes voor Emma *O* En maar rollen *O* En vooruit komen *O* Ik heb het gevoel dat Emma nu echt een reuzesprong doormaakt :Y

Is Sinterklaas bij jullie trouwens niet op 6 december? :o Dat is de eerste keer dat ik daar iets van merk :D (en hoeveel jaar post ik hier al mee? :) ). In België heb je in sommige streken Sint-Maarten en in andere Sinterklaas. Mijn zus haar schoonfamilie woont op 10km van de gemeente waar zij woont, maar bij de schoonfamilie is het Sint-Maarten en bij haar Sinterklaas. Daarom viert ze ze dus allebei (zou ik persoonlijk niet doen). Sint-Maarten was toen ik klein was snoep ophalen en Sinterklaas was het pakjesgebeuren.
Ik denk trouwens niet dat de onthaalmoeder iets doet rond Sinterklaas. Maar ik zal wel een stukje chocolade ofzo geven :Y

@Happy: kan het niet aan de tandjes liggen? Hier merken we dat Thomas minder drinkt als er een tand zit aan te komen.
Wat goed trouwens dat Daan nu minder schrik heeft om te gaan zitten *O* Hier is dat gelukkig geen probleem, maar Thomas zit dan ook al bijna 3 maand alleen, dus hij is het wel gewoon.
Wat fijn trouwens dat je weer beter bent na je voedselvergiftiging.

En problemen met de slaapzak hebben we hier nog niet *hout vasthoudt*

Slaan doet Thomas ook niet. Wel aan de haren trekken en in de wangen nijpen *auw* of zijn nagels in je nek vast zetten. Hij zwaait wel veel met zijn armen in het rond (niet zwaaien als in dada :W ) maar als hij iets wil hebben en hij krijgt het niet of kan er niet bij, dan vliegen zijn armen echt in het rond. Idem als het eten niet vlug genoeg in zijn mond komt.

En nu ben ik weer helemaal bij, denk ik :7 (lastig hoor dat werken en fokken ;) )
pi_88408799
Sint Maarten is heir iets heel anders dan Sinterklaas :D
Sint Maarten is: maak een lampion en ga al zingend bij de deuren langs.
Sinterklaas is met cadeautjes enzo :)

Dus wij vieren ook allebei. Je kan ook moeilijk sint maarten overslaan hier, dat zou echt sneu zijn. Alle kinderen <12 lopen lampionnetje!
pi_88410635
Happy, beterschap. Een voedselvergiftiging kan echt zo heftig zijn :X

Bij Sint Maarten wordt er hier in de buurt fanatiek gezongen en snoep opgehaald O+ Ik kijk er al naar uit als Hannah groot genoeg is om dat te gaan doen. Het is verder niet echt een feestdag ofzo. Sinterklaas wel. Dat is HET feest waar elk Nederlands kind naar uit kijkt (cadeautjes :9 ).

Maar nu hebben we dus een mooie, want mijn mans familie is Duits en daar is het gebruikelijk om op kerstavond (Heiligenabend) cadeautjes te geven. Lekker dubbelop dus :P
pi_88410761
Zo hadden wij ook Sint-Maarten :Y Met een lampion al zingend snoep ophalen :)
Maar in sommige streken in België is Sint-Maarten Sinterklaas en wij woonden vroeger net op de grens. Hier bij mijn man kennen ze Sint-Maarten niet (noch als Sinterklaas noch in de zin van snoep ophalen).
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:09:22 #115
265732 Keshet
pi_88413841
Leonieke, Sinterklaas is hier op 5 december!
Ik zag nog een ander grappig verschil in je post. In Nederland 'klop je iets af' op hout, ik lees dat jij het hout juist vasthoudt. :D

Leuk om te lezen over de verschillende tradities (of het gebrek eraan) in de verschillende families!
pi_88414217
Lokaal zijn er ook veel verschillen. Waar ik ben opgegroeid hadden we wel Sint-Maarten maar heette dat niet zo. We noemden het "de lampionoptocht". En we haalden geen snoep op.
pi_88414240
Claudia, Ivan is gewoon over een week jarig. Je ventje wordt één!!!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88414250
Hier (prov Utrecht) doen ze volgens mij niet echt aan Sint Maarten. Heb zelf iig nog nooit kids voor de deur gezien.

Papa heeft hier de Sint inkopen al gedaan, scheelt me weer ;)
pi_88414259
Foutje
pi_88414281
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 21:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, Ivan is gewoon over een week jarig. Je ventje wordt één!!!
Ja! En hij loopt nog steeds niet. }:|

We tellen zo'n beetje de minuten af, haha.
pi_88414578
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
We tellen zo'n beetje de minuten af, haha.
Whahaha, dat ga ik denk ook hebben (ik heb nu al af en toe... ohhh nog maar 3,5 maand :@ )
pi_88414630
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! En hij loopt nog steeds niet. }:|
:D
Schiet toch eens op Ivan O-)
pi_88414650
Ik dacht ik ga ook eens tellen....vandaag nog maar precies 6 weken :D
  zondag 7 november 2010 @ 01:23:21 #124
95408 Incantrix
pi_88422275
:o

Ivan is heus echt al bijna geen grote baby meer, maar een kleine dreumes! Ongelooflijk, Claudia, dat jij was bevallen staat me nog zó bij! Al bijna een jaar geleden! *O*

En heuj, vanavond had ik, for no apparent reason, ineens een flashback naar hoe ik tijdens mijn bevalling door de gang van het ziekenhuis strompelde en enorm werd aangestaard door iedereen die daar zat.. Raar hoor, sta je een bandje te kijken, loop je ineens door de gang van het ziekenhuis :P Ik was op dat moment vooral superboos, lief ging een rolstoel voor me halen maar dat lukte niet, omdat ze bij de voorlichtingsavond van het ziekenhuis hadden gezegd dat er een muntstuk van 50 cent inmoest, maar er bleek 20 cent in te moeten :( Die zat uiteraard niet in mijn vluchttas.. Bizar, ik had niet verwacht ook aan de flashbacks te gaan ofzo, maar hier hebben we het dan :P

Stef slaapt vannacht bij mijn ouders, morgenochtend eens niet om 5 uur eruit omdat de wintertijd nog steeds niet bij Stef aan is gekomen :P En hij is zwaar aan de babbel de afgelopen dagen! Hij zei al 'ssss' (poes of fles), 'aaaahh' (aaaai), papa, mama, die en dada (dagdag), vandaag zei hij bij mijn vaders aquarium 'tis!' (vis) O+ Hoe cool is dát? :)

Ik moet nog veel bijlezen hoor, maar ik hoop daar morgen aan toe te komen. Weet alleen niet zeker of het lukt, morgen wordt ook de as van mijn oom bijgezet in het familiegraf en daar ga ik wel heen.

Voor nu een :* !
3!
pi_88424678
Waaah Inca, das maf zo'n flashback ineens :D Wel logisch dat je kwaad werd om die rolstoelen!
En succes met uitslapen! O+

Die wintertijd begint hier storend te worden }:| Zit nu ook beneden met een kletsend en brood etend manneke naast me... Die was ook meer dan een uur geleden blij wakker }:|
Is er een manier om dat te verschuiven? Alles hier in huis is op de nieuwe tijd, behalve wakker worden.
pi_88424816
Hehe.. Lars slaapt ook niet meer langer dan tot 6:30/7:00. En gister was nog wel best een drukke dag, ietsjes later naar bed dan normaal enzo.. dus ik hoopte dat-ie mij zo op zondag wel ietsjes langer zou laten slapen. Niet dus. Ach ja... het is ook wel weer gezellig, zo'n brabbelend kereltje op het speelkleed. (En ik denk dat ik straks tijdens zijn slaapje ook weer gewoon in bed kruip :D)

Kennen jullie het Boekenfestijn trouwens? Dat is dit weekend in Eindhoven :) Heerlijk tussen allerlei (afgeprijsde) boeken neuzen. En ik heb er een hele stapel leuke kinderboekjes vandaan gehaald!
pi_88424852
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:17 schreef Shandaly het volgende:
Hehe.. Lars slaapt ook niet meer langer dan tot 6:30/7:00. En gister was nog wel best een drukke dag, ietsjes later naar bed dan normaal enzo.. dus ik hoopte dat-ie mij zo op zondag wel ietsjes langer zou laten slapen. Niet dus. Ach ja... het is ook wel weer gezellig, zo'n brabbelend kereltje op het speelkleed. (En ik denk dat ik straks tijdens zijn slaapje ook weer gewoon in bed kruip :D)

Kennen jullie het Boekenfestijn trouwens? Dat is dit weekend in Eindhoven :) Heerlijk tussen allerlei (afgeprijsde) boeken neuzen. En ik heb er een hele stapel leuke kinderboekjes vandaan gehaald!
Boekenfestijn is idd heerlijk :Y
Vroeger deden we ze allemaal in België, nu beperken we ons meestal tot enkel Brussel (is nog maar net geweest), maar ik vermoed dat ik dit jaar Gent misschien ook nog eens zal meepikken. En niet alleen voor de kinderboeken ;)

En rond 7u is hier ook het maximum, maar eigenlijk is dat voor Thomas ook wel uitslapen aangezien hij er tijdens de week om 6u uit moet (maar damn, wat zou ik het fijn vinden om toch iets langer te kunnen slapen ;) ). Gisteren zijn we hier rond 10u met z'n drieën in de zetel in slaap gevallen :D
pi_88424861
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:23 schreef Incantrix het volgende:
En hij is zwaar aan de babbel de afgelopen dagen! Hij zei al 'ssss' (poes of fles), 'aaaahh' (aaaai), papa, mama, die en dada (dagdag), vandaag zei hij bij mijn vaders aquarium 'tis!' (vis) O+ Hoe cool is dát? :)
Héél cool! Wat knap van Stef! 8-)
pi_88424894
Wat kan Stef al veel woordjes zeggen! _O_ O+

Niels wordt ook nog steeds op de oude tijd wakker. Naar bed gaan lukt ook nog steeds niet om half 8, om 7 uur is hij echt al ingestort. Dat stomme verzetten van de klok ook, dat ene uurtje langer licht maakt maar heel kort verschil }:|
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88425174
tsjek. selene's virusje van van de week was besmettellijk :(
pi_88425476
Hallo,
Mijn dochter is ook al een grote baby...wat is dat snel gegaan zeg!
Ik lees een heleboel over feestdagen perikelen...hebben wij ook hoor, maar ik steek nog even mijn kop in het zand.
Ik zit wel een beetje met het volgende

Mijn dochter is 8 maanden en kan sinds een paar weken kruipen. Sindsdien kruipt ze mij door het hele huis achterna. In principe natuurlijk heel leuk. Waar ik ben, wil zij ook zijn. Ze trekt zich dan op aan mijn broek en wil dat ik haar oppak. Als ik dat niet doe gaat ze jammeren en huilen met dikke tranen. Nu probeer ik altijd om er niet te veel aan toe te geven, ik moet toch ook eens een kop koffie voor mezelf kunnen zetten. Bij mijn vriend doet ze dit niet. Die zit lekker op de bank en M. Speelt rustig op haar speelkleed. Zo gauw ik de kamer inkom, hangt ze weer aan mij en is het leuk spelen afgelopen,
Er zijn vast meer kindjes die dit doen. Hoe gaan jullie er mee om?
pi_88425563
't Goh, een niet-kruipende Thomas lijkt me toch wel handig als ik dit verhaal hierboven lees ;)

Ik kan je jammer genoeg niet helpen. Thomas is ook nog niet eenkennig of wat dan ook. Maar het lijkt me niet altijd even interessant.
pi_88426224
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:54 schreef aap_noot_MUIS het volgende:
Er zijn vast meer kindjes die dit doen. Hoe gaan jullie er mee om?
Dat is situatiegebonden:

- Ik probeer in ieder geval duidelijk samenspeeltijd te organiseren en zelfspeeltijd. Nu is het niet zo dat het initiatief om samen te spelen altijd van mij komt, maar ik probeer hem te leren dat ik soms dingen voor mezelf doe en soms tijd voor hem heb.

- Als hij begint te mopperen probeer ik hem te negeren of leid ik hem af. Dat hangt echt van de situatie af. Ik verwacht niet dat hij altijd maar even fit is en zichzelf even goed kan vermaken. Nu is hij bijvoorbeeld ziekjes en heeft hij extra aandacht nodig. Later op de dag is hij ook vaak wat minder in goede doen.

- Als ik hem echt niet in de buurt kan hebben (bijvoorbeeld tijdens het koken) doe ik hem preventief in de box (dus niet achteraf als straf!) en zeg ik dat het tijd is om eventjes voor zichzelf te spelen omdat mama <insert reden>. Als hij echt geen zin heeft om in de box te spelen (bijvoorbeeld omdat het al later op de dag is) doe ik hem in de kinderstoel en geef hem ik wat te eten.

- Als het oké is dat hij om me heen scharrelt maar ik niet met hem wil spelen probeer ik hem bij hetgeen ik doe te betrekken. Als ik bijvoorbeeld was ga vouwen laat ik hem 'meehelpen'.
pi_88426596
We hebben trouwens een kleine bandiet :D Een deel van zijn speelgoed (knuffels, rammelaars, ...) ligt in zijn sitter naast het park (kwestie van hem wat plaats te geven in zijn park om rond te stappen en af en toe eens te switchen van speelgoed).
Zit onze kleine vriend nu tussen de spijlen van zijn park speelgoed uit zijn sitter te halen _O- Zo schattig om te zien eigenlijk O+ Zowel zijn handjes als zijn voetjes zitten nu tussen de spijlen en hij zit in opperste concentratie de sitter leeg te plunderen :D
pi_88426657
Ik weet niet wat een sitter is (een wipstoel?) maar het klinkt heel schattig! Het is zo leuk om te zien hoe je kind langzaamaan de wereld meer en meer gaat verkennen en die beter leert te begrijpen.

Ivan heeft vandaag definitief doorgekregen hoe hij zelf muziek aan kan zetten met mijn iPod-in-box. Ik hoorde ineens muziek, liep naar de woonkamer en zag daar een jongetje dansend achter zijn loopkar.
pi_88426667
Dyon is thuis helemaal niet eenkennig. Bij anderen heel soms wel. Hij lacht dan altijd wel, maar als iemand anders hm vast heeft en hij ziet mij dan steekt hij zn handen naar me uit. Hij is wel weer snel afgeleid en vindt vaak alles best.
pi_88426685
Ik vind dat park zo schattig klinken :D
Een sitter staat hier toch ook wel bekend als wipstoel Claudia.
pi_88426706
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft vandaag definitief doorgekregen hoe hij zelf muziek aan kan zetten met mijn iPod-in-box. Ik hoorde ineens muziek, liep naar de woonkamer en zag daar een jongetje dansend achter zijn loopkar.
Wat schattig :D
Dyon is ook helemaal gek van alles wat muziek maakt!
pi_88426723
Oh, ik heb het nog nooit iemand een 'sitter' horen noemen! Het klinkt wel logisch, alleen vind ik een sitter als opslagplaats van speelgoed wat minder logisch klinken. :P
pi_88426784
Ik ben trouwens filmpjes van mijn iPhone aan het uploaden en converteren. Wat een rotklus! Eerst moet ik via een online (gratis) converter de filmpjes converteren van .mov naar .wmv (en dat duurt lang!) en daarna moet ik in Movie Maker het beeld 270 graden draaien. Weet iemand hoe dit handiger kan? Ik wil er best geld voor betalen.
pi_88426808
Ik heb gisteravond en vanmorgen eens al het speelgoed in huis uitgezocht. Babyspeelgoed wat niet meer gebruikt wordt weggedaan of naar zolder en het 1+ speelgoed naar beneden.
Ik zou echt niet weten wat we voor Dyon zn verjaardag moeten vragen.....we hebben echt genoeg en ik vind het zo zonde als het dan toch niet gebruikt gaat worden.
We willen wel het Ikea keukentje hebben voor beiden, zou het gek zijn als we centjes vragen om daarbij te leggen? Dan hebben we tenminste wel iets wat echt gebruikt gaat worden, maar het is niet specifiek voor Dyon.....
Kyllian kreeg voor zn verjaardag ook wat geld en daar hebben we een slee voor gekocht (wilde hij zelf ook graag). Is tenminste iets praktisch wat gewoon lang mee gaat.
pi_88426839
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb het nog nooit iemand een 'sitter' horen noemen! Het klinkt wel logisch, alleen vind ik een sitter als opslagplaats van speelgoed wat minder logisch klinken. :P
Kijk eens bijv op de babydump site, daar staat ook 'sitters' als kopje :P
pi_88427128
De sitter is idd niet de logische plek om speelgoed in te leggen, maar het staat daar zo handig naast het park. En er in zitten, wil Thomas toch niet meer, daar is hij te groot voor vindt hij zelf :{w

Vinden jullie ook niet dat park minder als gevangenis klinkt ipv box? ;) Het lijkt wel een plek te zijn waar het steeds leuk vertoeven is *)

En wat leuk van die muziek. Ik heb niet de indruk dat Thomas al helemaal into muziek is, maar dat komt wel nog :)
  zondag 7 november 2010 @ 11:32:52 #144
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88427242
Heerlijk om over al die ondernemende kinders te lezen hier.

Meimeltje, ik vind het niet raar hoor om geld te vragen voor een groot cadeau, beter dan een zoveelste knuffel, blokkendoos of ander al aanwezig speelgoed.

Daan heeft eindelijk een manier gevonden om verder te komen als hij het staan zat is. Nee, het is niet gaan zitten, maar hij brengt 1 hand naar de grond, gaat dan door zijn knietjes en dan headfirst zijn hand op de grond en de 2e hand erbij. Dat doe hij heel voorzichtig maar het werkt *O* (ik kan zeggen dat dat erg prettig is als je zelf en je man behoorlijk beroerd zijn en je dus niet de hele tijd die kleine hoeft te helpen).
pi_88427290
Meimeltje wat geld vragen betreft, sluit ik me helemaal aan bij happy :Y

En wat doet Daan dat goed *O*
pi_88427362
Beterschap Happy!
Irritant is dat he? Tegelijk ziek zijn... daar kwamen wij vorige week ook achter. Zou nu eigenlijk niet meer mogen kunnen.
pi_88429473
Happy, beterschap!

Ik weet al een cadeau voor Dyon zn verjaardag....heel veel batterijen :P Van al het speelgoed wat we weer tevoorschijn gehaald hebben waren de batterijen leeg ;)
Maar hij vindt het allemaal wel erg mooi.

[ Bericht 4% gewijzigd door Meimeltje op 07-11-2010 13:01:59 ]
pi_88434054
Wij proberen eigenlijk het batterijen speelgoed te beperken. Helaas lukt dat niet zo, want we krijgen het toch wel (iets met een gegeven paard niet in de bek kijken enzo).

Claudia, je kleine man al bijna 1! Voor ons komt het op deze manier ook wel heel snel dichtbij. We moeten zijn cadeau nog kopen :@ (het is al heel wat dat we weten wat we willen geven)

Happy, hopelijk knap je snel helemaal op, voedselvergiftiging is heftig

Afgelopen week was hier niet zo gezellig :N

We zitten midden in een badkamerverbouwing (die morgen klaar moet zijn...). Thomas was heel erg ziek van zijn prikjes op het cb afgelopen maandag. Donderdag was hij gelukkig weer opgeknapt. Maar nu zijn de nachten bal... Hij ligt de hele tijd te jammeren terwijl hij wel slaapt. Zijn speentje gooit hij er steeds uit en dan is het weer jammeren... Geen idee wat er aan de hand is... Ik zie geen kiesjes ofzo. Gisteren duurde het tot 20.30 voordat hij sliep, en toch weer 's nachts half-wakker.
Hij is wel heel erg verkouden, en moet ook redelijk veel hoesten. (misschien ook van het stof van de verbouwing)
  zondag 7 november 2010 @ 16:44:14 #149
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88437537
Hysterisch speelgoed noemen wij het batterijen speelgoed. We hebben het wel, is ook niet erg maar niet te veel.

Hier komen ze wel langs de deur met Sint Maarten, maar wij doen er niet aan mee. Je kan hier opgeven of je mee wil doen en of je wil dat de kindjes langs komen. Er zullen vast nog meer kindjes langs komen dus ik haal wel wat in huis.

Leonieke, ik vind park enorm grappig, ik denk dan meteen aan een parkeergarage.

Wij dansen wel vrij vaak met Noortje, of ze er muzikaal van wordt weet ik niet. Ze vindt het wel erg leuk.

Mijn meisje trekt zich op aan van alles en wil staan, gek kind. Hier het bewijs, met trotse blik (we hebben een pyjamadagje, dus Noortje zit nog lekker in d'r pyjama).
pi_88439038
Aoraki, balen van die nachten zijn. Maar gelukkig is hij wel weer opgeknapt na die rotprikjes.

Noortje die zich al kan optrekken, knap hoor! En ze ziet er cute uit!

Ik ben ook geen fan van batterijenspeelgoed, meestal zijn het geluidjes waar je sowieso knetter van wordt. Ik hou vooral van houten speelgoed, lekker degelijk. Kan mee gesmeten worden zonder dat het kapot gaat en het ziet er ook mooier uit.
pi_88439225
Zooo even een ego post, maar ben zo trots!

Rienk zette een stap! Een hele echte stap! *O* *O* *O* *O*
pi_88439274
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Zooo even een ego post, maar ben zo trots!

Rienk zette een stap! Een hele echte stap! *O* *O* *O* *O*
Een losse stap?? :o :o
pi_88439454
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:38 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Een losse stap?? :o :o
Ja! O+ *O* *O*

Hij stond bij de salon tafel, draaide zich om, we zien hem twijfelen, en toen zette hij een hele stap en liet zich toen zakken om verder te kruipen! :o O+ *O* *O* *O*
pi_88439483
Wat knap zeg!! :o *O*

Stond hij al vaker los zonder een stap te zetten?
pi_88439555
Ja, hij kan al los staan, maar vind dat nog wel eng hoor :Y We zetten hem neer en dan blijft hij soms wel meer dan 6 seconden los staan en laat zich dan door zn knietjes zakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')