quote:Ik vond alleen dat kraamverband zo in de weg zitten, het is zo dik!Op vrijdag 29 oktober 2010 22:54 schreef Orea het volgende:
[..]
Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden!had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?
Maar het werkt!Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel
quote:Sure! (maar is dat een jongetje of meisje
quote:pfew gelukkig vat je het goed op
quote:Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangenOp zaterdag 30 oktober 2010 15:10 schreef pessie het volgende:
Ik ben er zelf eigenlijk meer voor vrouwen langer verlof te geven omdat ik vaak zie dat beginnen met werken het einde betekent van de bv. In een land waarin we eigenlijk willen dat kinderen een half jaar bv krijgen zou dat beter haalbaar worden.
En een tramtunnel van ik-weet-niet-hoeveel-miljoen gaat ook boven mijn verstand. 1 van de problemen binnen civieltechnische werken is meestal ook de manier van aanbesteden. Dan wordt het aanbesteedt voor bv 1 miljoen, maar na de aanbesteding verandert de opdrachtgever (bv overheid) iets zodat het 2 miljoen gaat kosten. En vervolgens de schuld geven aan de aannemer. Maar das niet relevant binnen dit topic. Ik stem voor 4 a 5 dagen vaderschapsverlof. Ik denk dat als mannen 2 weken vaderschapsverlof krijgen ze alsnog 2 a 3 weken vakantie opnemen, dan is een werkgever een werknemer gedurende 5 weken kwijt, das best veel.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:36 schreef Fannetje het volgende:
Neve is een meisje Rocka!
Vroeg iemand in het vorige topic om een stuk placenta? Ik heb nog wel wat voor je in de aanbieding, maar dan moet je het wel even uit mijn baarmoeder halen..
Ik las trouwens dat de meest voorkomende klachten bij een achterblijvend stuk placenta, naast buikpijn en bloedverlies, stemmingswisselingen en een niet op gang komende borstvoeding zijn. Nou, check en dubbelcheck.
Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. )quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangenMijn baas is mij nu 20 weken kwijt geweest als we er standaard 4 weken bij zouden krijgen zouden dat toch echt 24 weken geworden zijn, wat dat betreft is het dus lood om oud ijzer....
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:
[..]
Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. )
Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevallingquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:
echt waardeloos ja... ik hoop dat dat allemaal gauw over is als het stukje placenta eruit is genomen... (op de borstvoeding na dan, ik neem tenminste aan dat je niet meer borstvoeding gaat geven als het wel nog op gang zou komen...)
ik zat in de auto, en hoorde hem aangekondigd worden... ik dacht meteen: dat is de man/vriend (weet ik eigenlijk niet eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook echt als heel prettig ervaren dat hij er was die eerste weken.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:33 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevallingMaar je weet maar nooit natuurlijk.
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben niet getrouwd met Martijn...
Been there, done that got the divorcepapers...
dat wist ik inderdaad, dat je die hebt... ik kan me dan voorstellen dat nog een keer niet zo heel aantrekkelijk is...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben niet getrouwd met Martijn...
Been there, done that got the divorcepapers...
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:11 schreef flugeltje het volgende:
Willem rolt van buik naar rug!
En toen ik Martijn vroeg of hij het filmpje effe wilde uploaden kreeg ik dit
Goed punt, maar ik ben nu ook zo tevreden...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:42 schreef mijsje het volgende:dat lijkt me gezellig, met z'n 3tjes onder de douche...
slaapt Jen lekker in haar eigen bedje? of mist ze het bij jou slapen wel heel erg?
een bed vol dusquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.
ASO!quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:05 schreef Orea het volgende:
Hier sliep ze rond 22:00/ 22:30, om 5.15 oude tijd gemurmel, toen speen geplopt en toen kwam ze oude tijd 6.45...kwart voor 6 dus, netjes! Maar ze was dan ook wel oververmoeid..
Lekker bij me in bed genomen en zo hebben we geslapen, gevoed etc. tot nu netheerlijk
Dan wordt je er door 2 wakker gesnurkt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef Orea het volgende:
Erg hèen ook volledig onverwachts want na de meet van gisteren én nog de verjaardag van schoonmoeder had ik gerekend op een horrornacht
![]()
Maar misschien moet ik eens wat vaker de drukte met mijn beeb opzoekenen ik moet zeggen, als ze na de vroege voeding 's morgens bij me in bed ligt dan slaapt ze altijd goed en vast
en terecht.. en het is lekker dat je wakker wordt, borst erin propt en weer verder slaapt
![]()
Maar ik hoop dat ze mijn en M's slaapgenen heeftzou wel héél fijn zijn!!
Half uur en een uur? Dan maakt ze 1 slaapcyclus en slaapt dan dus niet verder. Dat herken ik van Jen, die deed dat ook.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:56 schreef Hik het volgende:
Hier ook geen zeep trouwens: we hebben van dat Weleda spul, soort melk/olie. Ruikt superlekker.
Het nieuwe systeempje wil nog niet zo. In slaap vallen lukt een beetje, na een paar keer troosten, maar ze wordt nog steeds na een half uur of een uur weer brullend wakker. Dat troosten is best te doen, maar niet iedere 5 minuten, anderhalf uur achter elkaar. Ik weet dat ik gewoon even moet volhouden nu, maar pfffff...
Ik zou graag een succes verhaal plaatsen, maar zoals bekent hier is het slapen van Jen al dik 2 jaar prut. Sorry.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:41 schreef Hik het volgende:
Maar kun je daar nog iets mee dan? Of gaat dat vanzelf beter?
Ik vind dat ze wel vaak last heeft van krampjes Orea... Leyla heeft helemaal geen krampjes.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:01 schreef Orea het volgende:
Wow, heftig Dolphingelukkig was je er op tijd bij
![]()
Hier kreeg het muppetje rond 4 uur wéér een huilbui met verkrampingendus na 1,5 uur dat toch een zetpil gegegeven.. Weer aan de borst gelegd en sinds 18:00 slaapt ze.. Gelukkig heeft ze geen pijn meer, echt dat gaat door merg en been
vind dat nog wel het meest lastige!
Bij echt huilen laat ik haar ook niet hoor. Dan blijft ze er bijna in.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris blijft dan net zolang huilen tot uh ja geen idee, maar lang iig
en tis ook geen pruttelen bij m
Ze viel eerst zo ontzettend af dat we moesten bijvoeden. Mijn man moest van de vk maar kv halen. Maar ik wilde niet dat dat nodig was. Gelukkig hebben we het kunnen redden met mijn gekolfde melk. Nu loopt de bv dus goed! Een hele opluchting..quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:05 schreef Orea het volgende:
Oooh Kaatje, pas maar opLeia kwam amper aan, en ineens 800 gram in 2 weken, en toen nog een keer
en nu is ze een micheln baby
Wel fijn dat ze zo aankomt
Hier riepen ze: we gaan bijvoeden met kv! En toen ging ik door het lint.. En zei: waarom raden jullie kolven niet aan? En toen gaven ze aan: de meeste moeders vinden dat teveel gedoequote:Op zondag 31 oktober 2010 22:13 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ze viel eerst zo ontzettend af dat we moesten bijvoeden. Mijn man moest van de vk maar kv halen. Maar ik wilde niet dat dat nodig was. Gelukkig hebben we het kunnen redden met mijn gekolfde melk. Nu loopt de bv dus goed! Een hele opluchting..
In het ziekenhuis huilde Ilse wel veel, hielp alleen een pink. Maar nu blijkt dat ze gewoon honger had. Ik heb mijn kind daar honger laten lijden.
dat is inderdaad zwaar en kwalijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:17 schreef kaatjejannie het volgende:
idd, dat schuldgevoel begint wel weg te ebben. Ook het nare gevoel rond de bevalling. Wel ben ik nog heel verdrietig dat ik de eerste paar uur van mijn meisje heb moeten missen. Ook dat ze mijn man zo 2 uur alleen met zijn dochter hebben gelaten. Ze hebben hem zelfs op een gegeven moment op een kraamkamer neergezet, waar een vrouw lag die ook bevallen was. Zij zat daar met bezoek, en mijn man zat daar met kind, maar zonder vrouw. Zonder te weten wanneer en überhaupt of ik nog wel terug zou komen..
Grappig, ik heb het andersom. Ze liet me 2 uur lang kolven terwijl ik zo moe en aan het trillen was. Als ze me misschien even had laten slapen ipv. pijnlijk rechtop te laten zitten met die kolf en wat kv had gegeven had ik misschien de energie gehad om door te zetten.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:21 schreef Orea het volgende:
[..]
Hier riepen ze: we gaan bijvoeden met kv! En toen ging ik door het lint.. En zei: waarom raden jullie kolven niet aan? En toen gaven ze aan: de meeste moeders vinden dat teveel gedoe(toen werd ik nog bozer
)
Zit ja. Volgende week dinsdag word ik gecuretteerd.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Fannetje, bij jou zit/zat er nog een stukje placenta hè?
Dat matrasje van de travelcot vind ik wat karig. Wij hebben het bedje van babybjorn.quote:Op maandag 1 november 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: hebben jullie ervaring met camping/reisbedjes? Ik mag nog een mooi cadeau uitzoeken en heb zitten kijken naar zo'n Nomad reisbedje. Zie her en der goede commentaren en het lijkt me wel iets voor ons omdat het een soort eigen tentje is. Aangezien wij onze reisambities niet helemaal willen laten varen lijkt het me lekker voor Neve dat ze tzt in hotelkamers echt haar eigen stekje heeft. En natuurlijk ook bij nachtjes bij vrienden enzo.
Iemand tips?
Mijn zusje en een van mijn beste vrienden hebben er een en dat bevalt heel erg goed. Ze leggen de kleintjes gewoon in dat tentje op het bed van degene waar ze op dat moment op bezoek zijn. Dus dan kan het van de grond af. Maar ook op de grond (mits niet op een enorme tochtplek) kan. Zo hebben de kindjes altijd een vertrouwd slaapplekje, het tentje gaan ze immers wel herkennen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: hebben jullie ervaring met camping/reisbedjes? Ik mag nog een mooi cadeau uitzoeken en heb zitten kijken naar zo'n Nomad reisbedje. Zie her en der goede commentaren en het lijkt me wel iets voor ons omdat het een soort eigen tentje is. Aangezien wij onze reisambities niet helemaal willen laten varen lijkt het me lekker voor Neve dat ze tzt in hotelkamers echt haar eigen stekje heeft. En natuurlijk ook bij nachtjes bij vrienden enzo.
Iemand tips?
ja of het bedje op een groot bed zetten ofzo.quote:Op maandag 1 november 2010 12:53 schreef Troeta het volgende:
Dat is ook weer zo Ticootje en als je ergens lang blijft kan je er misschien een lekkerder matrasje in doen.
Nou idd Orea, gelukkig had je Leia niet in je armen, lijkt me zo eng vallen met je kleintje!
Wel te hopen dat ze er niet zoveel last van heeft dat ze heel de dag de boel bij elkaar krijstquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Dat is dingen van de positieve kant zien, ze moet toch dr prikje hebben.
mutsquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh zo meteen even langs het cb, prikje halen. Zielig! Maar dan slaapt ze wel lekker vandaag. Of ben ik nu heel gemeen?
Sterkte vandaag. Het komt goed! Heus!quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Jeetje Ticootje, je weet dat t eraan zit te komen, maar als het moment er dan ook echt is...![]()
Ik ben erachter waarom Ilse zo onrustig was vannacht.. denk dat ze een regeldagje heeft. Ze komt vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding.. Best vermoeiend eigenlijk. Van de boodschapjes doen is het niet meer gekomen.
vergeleken met zn poep nu rook dat lekkerquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me ook voorgenomen dat als iemand nog durft te beweren dat borstvoedingpoep niet stinkt die iemand een lekkere ochtendluier van Leyla op te sturen.
quote:Op woensdag 3 november 2010 10:40 schreef Fannetje het volgende:
Oef Orea, dat klinkt wel als een gebroken nacht inderdaad!
Anne heeft weer keurig geslapen van 22.30 tot ik haar om 8.00 wakker maakte, ik kan me zó weinig voorstellen bij die slechte nachten...
Dit trof ik zojuist in de box aan...
[ afbeelding ]
Oef, sterkte he. Is zwaar...quote:Op woensdag 3 november 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh, hier is het kolven, drinken, kolven, drinken, kolven... Ben dus ff druk bezig.
quote:Op woensdag 3 november 2010 13:10 schreef Troeta het volgende:
eerste keer consultatiebureau overleefd, wat een gedoe hoor, maar helemaal goedgekeurd! Hij is alleen 4 cm gekrompen, knap he
Meet hem zelf wel weer thuis..
Die scheten vind ik zo grappig, keiharde geluiden uit die kleine baby's,haha
Weet ik wel, maar daarvoor lag hij wel met zijn benen gestrekt en er was niemand achter me, nu was het meten gewoon nutteloos.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:39 schreef Morretje het volgende:
Ahh, Elisa!
Troeta, volgende maand is meten veel makkelijker, omdat ze van zichzelf dan meer strekken. Hij is nu nog zo klein dat ze het met veel moeite, en dus ongemak voor hem, zouden moeten doen..
fijn dat je zo snel bij de ostheopaat terecht kan!quote:Op donderdag 4 november 2010 09:53 schreef Orea het volgende:
Zo gebeld met Osteopaat, kan maandag al terecht! Noa, je woont zeker niet hier in de buurt hè? (Almere?) want die wachttijd bij jou vind ik echt best lang!
Floris ook al zo'n tv junkgisteren had ik haar eindelijk even stil over mijn schouder heen, kijk ik: was ze gewoon via de spiegel tv aan het kijken
![]()
u roept, wij draaienquote:Op donderdag 4 november 2010 10:32 schreef Orea het volgende:
Pics or it didn't happen![]()
Succes met je verrassing zo Nytar
Simpel blaadje met ballonnetjes en niet-uitgelijnde tekst? Check. Geboorteakte weet ik niet wat dat is, wel kun je een uittreksel uit het GBA aanvragen, kost meen ik iets van een tientje. Heb je het nodig? Anders even navragen bij het gemeentehuis. Wij hebben Nathan in het trouwboekje staan, maar misschien werkt die erkenning hetzelfde?quote:Op donderdag 4 november 2010 11:40 schreef Troeta het volgende:
O, trouwens, ik wil niet offtopic gaan in het geboortekaartjestopic, maar ik heb dus geen geboorteakte gehad. Is dit normaal? Of moet je er voor betalen?
Ik heb wel die erkenning van een ongeboren vrucht en een simpel blaadje dat hij aangegeven is, maar niks officieel.
scheel kijken kan Ilse ook:quote:Op donderdag 4 november 2010 12:05 schreef Hik het volgende:
Hier heb ik de 10 dagen heel goed gemerkt. Volgens mij is er ook een regeldag bij 3 weken? Dat was gisteren en daar heb ik weinig van gezien.
Geweldig toch, die bekken? Neve is echt een plaatje (vind ik dan), maar als je net stopt met drinken is het inderdaad één grote onderkin, net zo'n laaf uit de Efteling!![]()
Ze kan ook heeeel scheel kijken! Orea, die muts is prachtig!
Nou, deze is wel lief:
[ afbeelding ]
Niet eens ballonnetjes!!! maar het is een blaadje met zijn sofinummer erop.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:54 schreef pessie het volgende:
[..]
Simpel blaadje met ballonnetjes en niet-uitgelijnde tekst? Check. Geboorteakte weet ik niet wat dat is, wel kun je een uittreksel uit het GBA aanvragen, kost meen ik iets van een tientje. Heb je het nodig? Anders even navragen bij het gemeentehuis. Wij hebben Nathan in het trouwboekje staan, maar misschien werkt die erkenning hetzelfde?
die kado doos bij de c1000 hadden ze hier alleen een geboorte kaartje nodig..quote:Op donderdag 4 november 2010 12:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Niet eens ballonnetjes!!! maar het is een blaadje met zijn sofinummer erop.
Wij zijn niet getrouwd, dus daar staat het ook niet in en die erkenning van een ongeboren vrucht, tja, is geen bewijs dat hij geboren is en leeft toch?
Ik heb hem volgens mij niet echt nodig, alleen voor een kado-doos bij c1000![]()
maar de kraamverzorgster vond het ook gek dat ik geen geboorte akte had en denk er nu pas weer aan.
Mijn moeder vindt het allemaal maar gedoe. Ze heeft zelf nooit bv gegeven en roept al vanaf het begin af aan dat als het niet lukt dat ik dan echt moet stoppen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er eerst ook zo instond, maar nu het eenmaal loopt vind ik het zoiets moois. Dat mijn meisje zo groeit op mijn voeding.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:02 schreef pessie het volgende:
KJ: heeft je moeder een reden waarom ze vind dat je beter geen borstvoeding kan geven? Vind het namelijk een beetje vreemde reactie. Mijn moeder heeft mij geen borstvoeding gegeven en staat te juichen over het feit dat ik Nathan wel zelf voed, en dat al ruim 3 maanden.
En wat betreft dat in slaap vallen. Tsja, gewoon doen wat je hart je ingeeft.
volgens mij moet je die zelf aanvragen om t gezag aan te vragen, dacht ik hoor.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Niet eens ballonnetjes!!! maar het is een blaadje met zijn sofinummer erop.
Wij zijn niet getrouwd, dus daar staat het ook niet in en die erkenning van een ongeboren vrucht, tja, is geen bewijs dat hij geboren is en leeft toch?
Ik heb hem volgens mij niet echt nodig, alleen voor een kado-doos bij c1000![]()
maar de kraamverzorgster vond het ook gek dat ik geen geboorte akte had en denk er nu pas weer aan.
Hihi... ik zie het echt helemaal voor me: dat je voor zo'n foto moet proberen om je kind rechtop, met zijn mond dicht op de foto moet krijgen... met een neutrale blik!quote:Dit zijn alle in deze fotomatrix opgenomen acceptatiecriteria met uitzondering van:
- categorie 5 HOUDING de elementen ogen op een horizontale lijn, hoofd gekanteld en schouders recht;
- categorie 6 UITDRUKKING de elementen neutrale blik, recht in de camera kijken en mond gesloten.
Wat slim!quote:Op donderdag 4 november 2010 13:06 schreef pessie het volgende:
Hik, ik heb Nathan toen hij 6 weken oud was meegenomen naar de fotograaf voor pasfoto's voor zn ID-kaart. Mijn fotograaf heeft mij ingepakt in witte doeken zodat Nathan bij mij op schoot op de foto kon. Zal even spitten naar het resultaat.
Begreep dit nu pasquote:Op donderdag 4 november 2010 13:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Wat slim!
Een collega van mij moest een soort handpoppenact uitvoeren met haar zoontje, met haar hand aan de achterkant door zijn shirt.![]()
Andere collega van mij kreeg het echt niet voor elkaar met zijn dochter. Die heeft gewoon een oude pasfoto van zijn net iets oudere zoontje ingeleverd. Ging ook.
Kreeg je die bij het aangeven Hik? De geboorteakte?quote:Op donderdag 4 november 2010 13:03 schreef Hik het volgende:
Wat raar, ik heb wel een geboorte acte. Die had ik ook nodig voor het aanvragen van gezag voor meneer Hik (wij zijn niet getrouwd).
Ik kan trouwens nog helemaal blij worden als ik officiële post krijg voor haar. We kregen een pasje van de verzekering op haar naam... daar hebben we allebei even naar gekeken. Voelde ineens nog echter!
Het is het haar wat hem karakteristiek en 'ouder' maaktquote:Op donderdag 4 november 2010 16:40 schreef Orea het volgende:
Oooh WillemHij heeft echt een heel karakteristiek gezicht! Kan het niet goed uitleggen, maar prachtig! En dat haar
Ik heb het zelfs al een beetje bij moeten knippen omdat het echt té lang was om nog leuk te zittenquote:Op donderdag 4 november 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Ja, gek genoeg kan ik me al helemaal niet meer voorstellen dat ze zó klein wasmaar ze is dan inderdaad ook wel explosief gegroeid (3675 bij geboorte, en inmiddels zéker 3 kilo erbij
)
En Flugel, niet alleen zijn haar.. Ook de vorm van zijn gezicht, juist daardoor vind ik. Dat haar vind ik gewoon tof (en stiekem ben ik jaloersik wilde altijd een baby met haar. Verdomd, mijn baby heeft haar maar tis zó licht dat ze gewoon praktisch kaal lijkt
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |