abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:18:18 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88135396
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 66

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 01-11-2010 19:46:47 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88135657
Volgens mij mogen Noortje, Lars en Travis wel uit de OP?

Hier net poep-explosie! :D M. had haar luier om 8 uur nog verschoond en toen ik even ging kijken hoe lief ze lagen te slapen vond ik die pampers al zo'n nare lucht hebben, rook het op de trap al :r (heel chemisch luchtje)... Ik ging douchen en M. ging haar vast uitkleden en schone broek doen en die hoorde ik alleen maar kokhalsen :D

Dus heb ik lekker gedouched met mijn muppet! O+ blij dat het eruit is en blij dat het nu is en niet straks in Utrecht :+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:33:44 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88135706
Het heeft hier flink energie gekost doordat we zelf regelmatig voor 'levende speen' moesten spelen, maar inmiddels heeft Willem z'n duim goed gevonden en kan hij het zelf. Gelukkig dus ook geen nachtelijke plopavonturen hier ;)

Sil, ik herken het ook hoor, het gevoel dat je onderkant eruit zakt. Heb ik zo'n week of 2/3 last van gehad... Anders effe de fysio om tips vragen voor je bekkenbodem, daar zat 'm bij mij het probleem...

@kaatjejannie, ik was compleet van de pad die eerste periode. Zeker ook omdat de borstvoeding niet wilde en we dus per voeding 2 uur bezig waren met tussendoor een uurtje rust voor Willem alweer kwam... Heb zelfs extra lang kraamzorg gekregen. Ze hebben me trouwens hier op bed geprikt om m'n Hb te checken, dus daar hoef je niet perse voor op pad. Ter geruststelling kan ik je wel vertellen dat toen het eenmaal beter ging het ook ineens heel snel heel veel beter ging. En dat was vanaf zo'n week of 2 na de bevalling het geval.

Mijn eerste keer naar buiten was na een dag of 8/9 en dat was best lekker, wel was ik helemaal kapot na 10 minuutjes waggelen. :')

Vreemd genoeg heb ik dan weer geen last gehad van m'n knip, ik hoefde ook niet te spoelen tijdens het plassen, alleen erna... Alleen een 'number 2' was drama, vooral omdat ik heel snel weer helemaal op gang was. Overigens was ook dat drama na een paar dagen wel over. Gelukkig maar, de vermoeidheid was al erg genoeg...

Hoop dat iedereen een lekkere nacht heeft gehad!

Hier was lastiger, Willem zit vol met snot en moet dan ook vaak zo heel zielig kuchen ;( Straks maar eens op zoek naar een neusspray die ook voor baby's mag. Iemand tips?

Iedereen die vanmiddag gaat 'high-tea'en' Veel plezier!
pi_88136421
Hier ook wel herkenbaar, dat gevoel dat je onderkant eruit valt. Bekkenbodemspieren trainen was bij mij de clou. En veel drinken om te zorgen dat het plassen niet pijn deed. Na een week ging ik met Ravage naar de buurtsuper, 300 meter verder. Vooral het stilstaan was niet fijn, kwamen we ook nog de buurvrouw tegen :X

We hebben hier een meiske die de douche eng vindt.. :D Oh, en schreeuwen! :{ Leert ze dat ook nog weer af? 't Is echt verschrikkelijk om aan te horen, ze gebruikt het vooral om d'r ongenoegen kenbaar te maken. }:| Er wordt dus ook vaak gauw gehoor aan gegeven.. Dat helpt niet zeker he? O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:17:10 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88136702
Tja, die keizersnee. Ik heb geen vergelijknatuurlijk. Heb de eerste week eigenlijk vooral in bed gelegen, echt plat. Nu, na bijna 3 weken, gaat het eigenlijk best ok. Kreeg gisteren op mijn donder van de cb verpleegkundige dat ik te snel de trap op liep. :P Nu valt het me wel mee dus, maar de eerste week was ik echt gefrustreerd hoor en het feit dat lief meer dan twee weken vrij was hielp ook echt enorm.
Sterkt je alleen nog maar in de overtuiging dat die twee dagen die de mannen officieel krijgen echt idioot is.

Hier ook poep en plas explosie! Smurfje had zo lang geslapen blijkbaar.... De luier zat al flink vol en zodra ik m opendeed begon alles te lopen. Plas op de vloer, grond, deur, romper en poep op de muur en de commode. :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:19:46 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88136765
Ow, mag Neve ook in de OP? 13 oktober.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88136854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:54 schreef Orea het volgende:

[..]

Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden! :D had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?

Maar het werkt! :Y Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel :Y
Ik vond alleen dat kraamverband zo in de weg zitten, het is zo dik!
Ik las trouwens (achteraf natuurlijk) dat als ze meteen koude kompressen erop doen de zwelling een stuk minder is. Klinkt heel logisch ook, maar jammer dat ik het niet gedaan heb.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:26:49 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88136911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:19 schreef Hik het volgende:
Ow, mag Neve ook in de OP? 13 oktober.
Sure! (maar is dat een jongetje of meisje :@ Sorry!!! Ik weet het echt niet en kan het niet uit je laatste posts halen!)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:34:53 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88137132
:D een meisje!
pi_88137190
Neve is een meisje Rocka! :)

Vroeg iemand in het vorige topic om een stuk placenta? Ik heb nog wel wat voor je in de aanbieding, maar dan moet je het wel even uit mijn baarmoeder halen.. :')

Ik las trouwens dat de meest voorkomende klachten bij een achterblijvend stuk placenta, naast buikpijn en bloedverlies, stemmingswisselingen en een niet op gang komende borstvoeding zijn. Nou, check en dubbelcheck. :{
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:41:42 #11
190853 RockabeIIa
pi_88137336
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
:D een meisje!
pfew gelukkig vat je het goed op :) Staat erbij hoor! Dochter van Hik! ;)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:00:02 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88137866
Ik ga niet slaan. ;)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:11:39 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88138231
Willem rolt van buik naar rug!

En toen ik Martijn vroeg of hij het filmpje effe wilde uploaden kreeg ik dit :')

pi_88138419
Wat een ontzettend cool filmpje zeg 8-) en Willem kan rollen *O* *O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:05:55 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88140102
Whaha fluugs! Ik lag echt dubbel, echt geweldig! Verder alles goed?

Fannetje, zou de bv alsnog op gang kunnen komen als ze de rest van de placenta verwijderen?

Ook mijn man is bijna 2 weken thuisgebleven. Daarna wilde hij heel graag naar zn werk, troste papa uithangen, beschuit met muisjes ronddelen en whatever ambtenaren nog meer doen. Ik vind 2 weken vaderschapsverlof lang. Wie gaat dat betalen en waar komt dat geld dan vandaan? Moeten we dan met zn allen nog meer belasting betalen? Een verdubbeling van de huidige regeling zou ik al heel goed vinden eigenlijk, de meeste vaders houden er in hun vakantieplanning toch wel rekening mee.
pi_88140866
Nou, ik heb liever dat anderen die 2 weken verlof betalen dan dat we het zelf doen. Mijn vriend had wel genoeg uren en zomers kan hij ook nog vrij nemen, maar anderen zouden dat niet kunnen.
En ik denk dat een vakantie met je gezin erg nodig is als de baby een paar maandjes oud is.

Maar ja, ik ben niet echt politiek aangelegd, ik kan er nooit bij dat er bijv. wel een stomme tramtunnel van miljoenen word aangelegd en dat het activiteitencentrum van de bejaarden dicht moet vanwege geldgebrek.
Belasting moeten we toch wel betalen, dan zie ik ook graag dat er dit soort zaken voortaan wat beter geregeld gaan worden.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:51:12 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88141291
tnx! Gaat eigenlijk wel goed hier hoor, m'n verlof zit erop *O*

Martijn kreeg wel 2 weken van de baas :Y Hij heeft er toen zelf ook nog 2 weken vakantie aan vastgeplakt, was eigenlijk wel heel erg lekker... En wel nodig ook, ik ben die eerste 2 weken volledig in de lappenmand geweest en pas toen ik een beetje 'boven Jan' kwam hebben we kunnen genieten van ons gezinnetje. Als hij na die 2 weken meteen had moeten gaan werken was de overgang te groot geweest. En als hij die 4 weken volledig zelf had moeten bekostigen waren vrijwel meteen al z'n dagen van het hele jaar opgeweest... Stel dat je dan in januari bevalt, dan duurt het jaar nog heel, heel erg lang...

Overigens vind ik het dan weer wél onzin om er bij de vrouwen 2 weken bij te geven. Ik bedoel, je krijgt wel gewoon AL je vakantiedagen, dan kun je die 2 weken zelf ook wel extra inleveren....
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:04:03 #18
258612 nytar
boys boys boys
pi_88141654
Wat een heerlijk filmpje fluugs!
(enne mag Jonas nu ook in de OP? 10-07-10)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:06:04 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88141707
Ik kan niet meer aanpassen nytar, als een mod iets wijzigt schiet het bericht op slot nml... Effe op een mod wachten dus...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:10:44 #20
259886 pessie
pi_88141837
Ik ben er zelf eigenlijk meer voor vrouwen langer verlof te geven omdat ik vaak zie dat beginnen met werken het einde betekent van de bv. In een land waarin we eigenlijk willen dat kinderen een half jaar bv krijgen zou dat beter haalbaar worden.

En een tramtunnel van ik-weet-niet-hoeveel-miljoen gaat ook boven mijn verstand. 1 van de problemen binnen civieltechnische werken is meestal ook de manier van aanbesteden. Dan wordt het aanbesteedt voor bv 1 miljoen, maar na de aanbesteding verandert de opdrachtgever (bv overheid) iets zodat het 2 miljoen gaat kosten. En vervolgens de schuld geven aan de aannemer. Maar das niet relevant binnen dit topic. Ik stem voor 4 a 5 dagen vaderschapsverlof. Ik denk dat als mannen 2 weken vaderschapsverlof krijgen ze alsnog 2 a 3 weken vakantie opnemen, dan is een werkgever een werknemer gedurende 5 weken kwijt, das best veel.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:38:50 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88142466
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:10 schreef pessie het volgende:
Ik ben er zelf eigenlijk meer voor vrouwen langer verlof te geven omdat ik vaak zie dat beginnen met werken het einde betekent van de bv. In een land waarin we eigenlijk willen dat kinderen een half jaar bv krijgen zou dat beter haalbaar worden.

En een tramtunnel van ik-weet-niet-hoeveel-miljoen gaat ook boven mijn verstand. 1 van de problemen binnen civieltechnische werken is meestal ook de manier van aanbesteden. Dan wordt het aanbesteedt voor bv 1 miljoen, maar na de aanbesteding verandert de opdrachtgever (bv overheid) iets zodat het 2 miljoen gaat kosten. En vervolgens de schuld geven aan de aannemer. Maar das niet relevant binnen dit topic. Ik stem voor 4 a 5 dagen vaderschapsverlof. Ik denk dat als mannen 2 weken vaderschapsverlof krijgen ze alsnog 2 a 3 weken vakantie opnemen, dan is een werkgever een werknemer gedurende 5 weken kwijt, das best veel.
Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangen ;) Mijn baas is mij nu 20 weken kwijt geweest als we er standaard 4 weken bij zouden krijgen zouden dat toch echt 24 weken geworden zijn, wat dat betreft is het dus lood om oud ijzer....
pi_88142485
Ik heb echt nog geen zin om te werken, maar aan de andere kant vond ik het heel fijn om te horen dat ik toch wel gemist wordt. En mn contract wordt verlengt, ook erg fijn! En er lag alweer genoeg werk op me te wachten, maar ik moest me daar nog maar niet druk om maken. Heerlijk. Straks gewoon weer lekker aan het werk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:45:24 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88142666
Ik voel eigenlijk wel wat voor een variant op het zweedse systeem, waarin je als stel een vast aantal dagen krijgt en dat je dan zelf kunt bepalen wie, wanneer, hoeveel opneemt. Niet iedereen geeft bv, niet iedereen houdt dezelfde verdeling aan thuis. Ik ben er ook niet voor vrouwen zomaar meer verlof te geven: afgezien van de kosten denk ik ook dat de belasting voor werkgevers dan te hoog wordt en dat je het, vervelend maar waar, lastiger maakt voor vrouwen op de arbeidsmarkt.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:48:13 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88142731
Over die extra kosten voor mannen: doordat lief extra thuis was hebben wij geen beroep gedaan op extra dagen kraamzorg, waar we door de keizersnee recht op hadden. Je zou kunnen overwegen om daar compensatie in te zoeken.
pi_88143681
Ze gaan toch van 16 naar 20 weken? Ik heb straks ook 18 weken thuis gezeten. Werkgevers missen alleen hun werknemer he? Verder kost het ze niets.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:46:49 #26
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88144360
Mag Jasmin Willow 18 oktober er ook in?

Vannacht had Knut de voedingen, ik heb dus een nacht geslapen en voelde me vandaag veel beter. Heb ook een stukje gelopen, iets van 4 a 5 straten, toen even rust visite bij mn schoonouders, en weer terug. Ging best goed, alleen doet kracht zetten op rechts wat zeer en kan ik links niet goed optillen, maar ik herken het aan bekkenpijn. Wel "blij" te lezen dat meer vrouwen die pijn herkennen! Hele geruststelling.

En een keizernede, hik ik heb beiden gehad, en vond het herstel van een keizersnede moeizamer. Ik hoef trouwens ook niet te spoelen tijdens het plassen, ook andere ontlasting ging goed, diezelfde dag zelfs nog. O.o merk wel dat ik wat moeite heb met plassen, maar dat is echt de bekkenbodem ben ik bang. Ben al hard aan het oefenen om alle spieren weer sterker te maken

Tja n die extra weken. Hier maakt het voor Knut geen reet uit, de kosten zijn hoe dan ook voor hem. En ik vind de 20 weken an sich niet slecht, maar wat staat er tegen over? Ik bedoel, die kosten moeten toch uit een ander potje komen. En idd, het kost de werkgever niets, als de vervanger evenredig werkt aan de zwangere natuurlijk.
pi_88144462
Ik heb 19 weken thuis gezeten, heb er 3 weken vakantie aan vastgeplakt, 16 weken en dan weer aan het werk was voor mij te vroeg, vind het ook niet erg om de 3 weken vakantie er aan vast te plakken. Twee weken voor de man zou mooi zijn ipv 2 dagen. Gelukkig had ik hier geen last van want mijn vriend is werkloos op dit moment dus is gelukkig in de hectische tijd thuis geweest om wat mee te helpen.
pi_88144544
Ik heb nog vakantiedagen, ik neem er een aantal mee naar volgend jaar en aan het eind van december neem ik nog een weekje.
pi_88145503
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:36 schreef Fannetje het volgende:
Neve is een meisje Rocka! :)

Vroeg iemand in het vorige topic om een stuk placenta? Ik heb nog wel wat voor je in de aanbieding, maar dan moet je het wel even uit mijn baarmoeder halen.. :')

Ik las trouwens dat de meest voorkomende klachten bij een achterblijvend stuk placenta, naast buikpijn en bloedverlies, stemmingswisselingen en een niet op gang komende borstvoeding zijn. Nou, check en dubbelcheck. :{
:{ echt waardeloos ja... ik hoop dat dat allemaal gauw over is als het stukje placenta eruit is genomen... (op de borstvoeding na dan, ik neem tenminste aan dat je niet meer borstvoeding gaat geven als het wel nog op gang zou komen...)
:*
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:38 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangen ;) Mijn baas is mij nu 20 weken kwijt geweest als we er standaard 4 weken bij zouden krijgen zouden dat toch echt 24 weken geworden zijn, wat dat betreft is het dus lood om oud ijzer....
Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. ) :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:31:17 #30
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88145657
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. ) :)
:Y

Ik heb het zelf ook echt als heel prettig ervaren dat hij er was die eerste weken.
pi_88145711
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:

:{ echt waardeloos ja... ik hoop dat dat allemaal gauw over is als het stukje placenta eruit is genomen... (op de borstvoeding na dan, ik neem tenminste aan dat je niet meer borstvoeding gaat geven als het wel nog op gang zou komen...)
Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevalling ;) Maar je weet maar nooit natuurlijk.
pi_88145781
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:31 schreef flugeltje het volgende:

[..]

:Y

Ik heb het zelf ook echt als heel prettig ervaren dat hij er was die eerste weken.
ik zat in de auto, en hoorde hem aangekondigd worden... ik dacht meteen: dat is de man/vriend (weet ik eigenlijk niet eens :@ ) van flugeltje! ik herkende de achternaam ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:33 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevalling ;) Maar je weet maar nooit natuurlijk.
:) je weet maar nooit inderdaad... ;) nee, zou inderdaad wel vreemd zijn, maar goed, misschien denkt je lijf dat je toch nog zwanger bent nu... ik weet het niet... maar ik hoop gewoon dat je straks gewoon van al je klachten af bent, dat je dan eindelijk gewoon kunt genieten! :*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:39:20 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88145886
Ik ben niet getrouwd met Martijn...

Been there, done that got the divorcepapers... :')
pi_88145940
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
pi_88146019
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:

dat wist ik inderdaad, dat je die hebt... ik kan me dan voorstellen dat nog een keer niet zo heel aantrekkelijk is... :)
pi_88146151
ik heb nog een maand vakantie achter mijn verlof aan, ook heb ik nog wat overuren. Mijn werkgever gaat nu kijken of ik die er ook nog achter kan plakken. Anders krijg ik ze uitbetaald.
Ilse is gewoon weer aangekomen. Ze zit nu nog maar 45 gram onder haar geboorte gewicht. Ze slaapt nu ook voor t eerst in haar wiegje. Afgelopen week heeft ze in de kinderwagenbak geslapen.

Ben vergeten te vragen aan de kraam hoe dat nu zit met dat extra uur en de nachtvoedingen. We maken haar nog wakker om de 3 uur, en 1 keer in de nacht om de 4 uur. Hoe doen jullie dat dan?
*poef* nu is het weg
pi_88146352
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:11 schreef flugeltje het volgende:
Willem rolt van buik naar rug!

En toen ik Martijn vroeg of hij het filmpje effe wilde uploaden kreeg ik dit :')

:D _O- Ik kom niet meer bij Fluugs, wat gaaf!
pi_88146359
Fijn dat Ilse is aangekomen KJ! :)

Goede vraag van dat uurtje... Anne heeft sinds week 2 al geen nachtvoedingen nodig gehad, dus we hebben haar nooit wakker gemaakt en ik kan je daar dus niet bij helpen.

Oh ja, dat filmpje van Willem vond ik ook echt geweldig! :D
pi_88146398
haha, echt heel leuk gedaan dat filmpje!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:01:29 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88146467
De CB zuster zei gisteren dat Neve 's nachts ook om de 6 uur mag (ze is bijna drie weken). Daar moest ik om lachen, want meestal komt ze om de 3-4 uur 's nachts. Maar afgelopen nacht dus ineens 6,5 uur!

Inmiddels is het nadeel van het nieuwe experiment weer duidelijk: ze is echt de hele tijd aan het uilen: zelf slapen en wachten op de voeding is nog niet fijn. Ook niet voor mij trouwens: ik ben doodop.

Vraagje: zijn er meer van jullie die een speentje geven? Ze lijkt hem nu eindelijk te accepteren, maar hij valt er steeds na 1 minuut weer uit, met nog meer uilen tot gevolg. Hoe doen anderen dat in hemelsnaam? Tapen jullie die speentjes vast ofzo? :?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:28:08 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88147263
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Goed punt, maar ik ben nu ook zo tevreden...

Misschien dat het er nog wel eens van komt, maar ik voel geen druk. M'n prinsessendag heb ik al eens gehad, ik weet hoe zo'n jurk me staat dus :P
pi_88149458
Speen gewoon 1000x terugfrotten.
pi_88151169
Ik geef s'nachts geen speen, werd gek van dat terugploppen. Alleen als hij echt die zuigbehoefte heeft geef ik hem en bij die stressmomentjes zoals afdrogen na het badje of als hij honger heeft en hij even moet wachten tot ik zijn fles klaar heb.
Van de week ging hij in bad met speen, zag er erg grappig uit:D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:17:55 #44
190853 RockabeIIa
pi_88153067
Wat een superleuk filmpje, Flugel! En ook zo lief van je vriend dat ie dat doet :Y
pi_88153571
Mag Ilse ook in de op??? 23-10-2010
*poef* nu is het weg
pi_88154522
Waaahh wij mogen ook in de OP :) Jasmijn is geboren om 29 oktober en zit heerlijk met papa op de bank TV te kijken, Barbabientje is op het moment heerlijk aan het genieten van een welverdiende nachtrust :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:06:29 #47
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88154611
Gefeliciteerd!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:10:55 #48
259886 pessie
pi_88154744
Pipo en Barba van harte gefeliciteerd met Jasmijn! Welkom!

Hik, welke speen geef je? Nathan kon niets met de difrax -2/+2 maanden speen maar wel met de 0-6 maanden. Hebben we gegeven op aanraden van de LK, die had het idee dat Nathan niets kon met een (te) kleine speen. En dat terwijl het zo'n mini manneke was.

En Ilse is aangekomen!!!

Vaderschapsverlof: Ze willen het door de werkgevers laten betalen. Waar gaan die het van betalen? Kortom: minder salaris.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:16:58 #49
190853 RockabeIIa
pi_88154952
sjongejonge doe es effe normaal hey met al die nieuwe babies in de OP! *O* :D
pi_88155467
Hier 's nachts wel speen als ze wakker wordt, op de manier van zuigen hoor ik snel genoeg of ze wakker is omdat ze honger heeft of niet. 9 van de 10 keer wil ze gewoon verder slapen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 02:48:50 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88163898
:O
Wintertijd-jetlag bij Neve blijkbaar.
En mijn rechterborst is aan het ontploffen ofzo, auw. En ik heb bijna geen zoogcompressen meer.
pi_88164867
Hier was het half 5 en 7 uur. Prima.
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:01:39 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88165165
Neve is net met dr vader onder de douche geweest voor het eerst. O+ Echt heeeel schattig. Nu is hij weg en liggen wij gezellig met z'n twee in bed. Ik ben een beetje gesloopt, dus ik houd het nog even zo! :)
pi_88165419
Leuk Hik!! Hoe vond je vriend het? Mijn vriend vind het nog te eng, maar ik kan nu ondertussen wel lang genoeg staan om het zelf te doen.
Maar hoe zeep je de baby dan in eigenlijk?
Geniet lekker van het uitslapen met z'n tweetjes!
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:39:02 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88165559
Nee, hij vond het minder eng dan ik. En ik ben erbij gebleven om haar in te zepen en over te nemen om af te drogen. Volgens mij is het wel handig om het toch samen te doen. Als ze onder de zeep zit is ze helemaal zo glibberig.
pi_88165641
Ja, daarom en om hem dan zo glibberig met 1 hand vast te houden is niks. Wij gaan het straks ook even met zijn tweetjes proberen, maar even bedenken wie gaat douchen en wie er bij staat :D
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:46:52 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88166587
Vergeet je camera niet. Mooi fotomateriaal!
pi_88167614
goede morgen!

Minidraak heeft op zich al zo liggen spoken vannacht dat er niet echt een verschil te merken is van het verzetten van de klok!

ik heb al een douchestoel staan maar vind het ook echt prettiger om met mn meisje zittend te douchen, wat betreft het inzepen doet manlief dat in het begin op het aankleedkussen (dat wil zeggen vooral even de billetjes) dan pakte ik de rest wel met haren wassen onder de douche mee!
Hik mooi is het wel he samen douchen?!

troeta heel veel plezier! en idd het is echt fotomateriaal!

goede en fijne dag allemaal!
pi_88167807
flugel! wat een ontzettend leuk filmpje van willem!

Tico had ik je nou al gefeliciteerd met je contract verlenging? ZO niet bij deze!

Barbabientje en pipo de clown welkom met Jasmijn hier en nogmaals gefeliciteerd!

ik was trouwens ook wel blij dat manlief na de bevalling extra vrij had genomen, uiteindelijk is hij 3 weken thuis geweest (bedoeling was 1) gelukkig kon het op het werk ook
en wat betreft trotse papa en beschuit met muisjes delen op het werk is hij gaan doen toen de kraam hier nog was! kon hij z'n verhaal ook even meteen kwijt!
pi_88169196
Dank je dracu!

Als ik met Leyla douche dan wordt er niet gezeept, ik zeep haar als we in bad gaan. Echt vies is ze toch niet en zeep droogt de huid uit. Ik ben heel handig onder de douche, want als het echt moet kan ik zelfs mn haren wassen met Leyla in mn armen en Jen naast me.
pi_88169761
:) dat lijkt me gezellig, met z'n 3tjes onder de douche... O+
slaapt Jen lekker in haar eigen bedje? of mist ze het bij jou slapen wel heel erg?
pi_88169892
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 12:42 schreef mijsje het volgende:
:) dat lijkt me gezellig, met z'n 3tjes onder de douche... O+
slaapt Jen lekker in haar eigen bedje? of mist ze het bij jou slapen wel heel erg?
Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.
pi_88170248
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.
een bed vol dus :) wel heerlijk knus O+
pi_88170302
Ja bed vol... Maar we hebben allemaal goed de ruimte hoor.
pi_88170414
Hier sliep ze rond 22:00/ 22:30, om 5.15 oude tijd gemurmel, toen speen geplopt en toen kwam ze oude tijd 6.45... *O* kwart voor 6 dus, netjes! Maar ze was dan ook wel oververmoeid..

Lekker bij me in bed genomen en zo hebben we geslapen, gevoed etc. tot nu net :o heerlijk :D
pi_88170562
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:05 schreef Orea het volgende:
Hier sliep ze rond 22:00/ 22:30, om 5.15 oude tijd gemurmel, toen speen geplopt en toen kwam ze oude tijd 6.45... *O* kwart voor 6 dus, netjes! Maar ze was dan ook wel oververmoeid..

Lekker bij me in bed genomen en zo hebben we geslapen, gevoed etc. tot nu net :o heerlijk :D
ASO!
pi_88170713
Erg hè :D en ook volledig onverwachts want na de meet van gisteren én nog de verjaardag van schoonmoeder had ik gerekend op een horrornacht :P

Maar misschien moet ik eens wat vaker de drukte met mijn beeb opzoeken :P en ik moet zeggen, als ze na de vroege voeding 's morgens bij me in bed ligt dan slaapt ze altijd goed en vast ;) en terecht.. en het is lekker dat je wakker wordt, borst erin propt en weer verder slaapt :Y)

Maar ik hoop dat ze mijn en M's slaapgenen heeft 8-) zou wel héél fijn zijn!!
pi_88170798
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef Orea het volgende:
Erg hè :D en ook volledig onverwachts want na de meet van gisteren én nog de verjaardag van schoonmoeder had ik gerekend op een horrornacht :P

Maar misschien moet ik eens wat vaker de drukte met mijn beeb opzoeken :P en ik moet zeggen, als ze na de vroege voeding 's morgens bij me in bed ligt dan slaapt ze altijd goed en vast ;) en terecht.. en het is lekker dat je wakker wordt, borst erin propt en weer verder slaapt :Y)

Maar ik hoop dat ze mijn en M's slaapgenen heeft 8-) zou wel héél fijn zijn!!
Dan wordt je er door 2 wakker gesnurkt.
pi_88170831
Ik slaap sinds 2 dagen weer met oordoppen 8-) dus ik slaap wel (weer!) (en dan nog hoor ik Leia over de babyfoon :') dus dat scheelt, maar het gesnurk naast me niet zo :P)
pi_88170873
hier ook een goede nacht, had k niet verwacht na de meet gisteren. hij werd om half 8 wakker, oude tijd ;) ik had geen zin eruit te gaan, dus heb k R de fles laten geven. hij kon daarna niet meer slapen, dus heeft ie de babyfoon meegenomen naar de werkkamer en om half 10 kreeg k ontbijt op bed O+
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:56:09 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88173709
Hier ook geen zeep trouwens: we hebben van dat Weleda spul, soort melk/olie. Ruikt superlekker.

Het nieuwe systeempje wil nog niet zo. In slaap vallen lukt een beetje, na een paar keer troosten, maar ze wordt nog steeds na een half uur of een uur weer brullend wakker. Dat troosten is best te doen, maar niet iedere 5 minuten, anderhalf uur achter elkaar. Ik weet dat ik gewoon even moet volhouden nu, maar pfffff...
pi_88174086
Wat een goede slapers weer!

Anne was zelfs al helemaal in wintertijd-modus, want om 8 uur nieuwe tijd sliep ze nog! Toen heb ik haar maar wakker gemaakt, anders zit ik vanavond weer met zo'n late laatste fles.
pi_88174337
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:56 schreef Hik het volgende:
Hier ook geen zeep trouwens: we hebben van dat Weleda spul, soort melk/olie. Ruikt superlekker.

Het nieuwe systeempje wil nog niet zo. In slaap vallen lukt een beetje, na een paar keer troosten, maar ze wordt nog steeds na een half uur of een uur weer brullend wakker. Dat troosten is best te doen, maar niet iedere 5 minuten, anderhalf uur achter elkaar. Ik weet dat ik gewoon even moet volhouden nu, maar pfffff...
Half uur en een uur? Dan maakt ze 1 slaapcyclus en slaapt dan dus niet verder. Dat herken ik van Jen, die deed dat ook.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:41:40 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88175119
Maar kun je daar nog iets mee dan? Of gaat dat vanzelf beter?
pi_88175314
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:41 schreef Hik het volgende:
Maar kun je daar nog iets mee dan? Of gaat dat vanzelf beter?
Ik zou graag een succes verhaal plaatsen, maar zoals bekent hier is het slapen van Jen al dik 2 jaar prut. Sorry.
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:36:48 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88176735
Au. :{
pi_88177076
Maar als ze een jaar of 14 zijn gaat het wel beter, dan moet je ze wakker maken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:01:00 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88177451
:D nou, dan wachten we daar maar op!
Hoe dan ook: Neve slaapt 's nachts nog steeds heel ok, met intervals van 4-6 uur. Dus meer dan een cyclus maken gaat wel. Houd-er-de-moed-maar-in! ;)
pi_88179888
Hik, Isabel heeft eigenlijk nooit langer dan een uur geslapen overdag. Bij hooooooooge uitzondering (ik denk 3 keer in totaal, en ze is nu 5,5 maand) 3 uurtjes achter elkaar. Maar, daarentegen maakt ze nu nachten van 10 - 12 uur aan 1 stuk, dus ik klaag niet. Kom niet altijd aan mijn dagplanning toe op deze manier, maar goed, ik slaap wel als een roos. Vind ik ook wat waard. ;)
pi_88182408
Ik kreeg net een hartverlamming..pff.. Ik hoorde wat op de achtergrond, dus ik kijken in Rosanne's slaapkamertje. Zie ik Rosanne liggen met een deken over haar hoofd. Ze heeft deze waarschijnlijk losgetrokken en over haar hoofd gehaald.
Ben ik blij dat ik ben wezen kijken..ik moet er niet aan denken als ik niks had gehoord !! :'(
pi_88186927
Wow, heftig Dolphin :o gelukkig was je er op tijd bij :o :*

Hier kreeg het muppetje rond 4 uur wéér een huilbui met verkrampingen ;( dus na 1,5 uur dat toch een zetpil gegegeven.. Weer aan de borst gelegd en sinds 18:00 slaapt ze.. Gelukkig heeft ze geen pijn meer, echt dat gaat door merg en been ;( vind dat nog wel het meest lastige!
pi_88187024
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:01 schreef Orea het volgende:
Wow, heftig Dolphin :o gelukkig was je er op tijd bij :o :*

Hier kreeg het muppetje rond 4 uur wéér een huilbui met verkrampingen ;( dus na 1,5 uur dat toch een zetpil gegegeven.. Weer aan de borst gelegd en sinds 18:00 slaapt ze.. Gelukkig heeft ze geen pijn meer, echt dat gaat door merg en been ;( vind dat nog wel het meest lastige!
Ik vind dat ze wel vaak last heeft van krampjes Orea... Leyla heeft helemaal geen krampjes.
pi_88189229
Anna heeft ook heel veel last van darmkrampjes, zo zielig is dat! We geven haar nu cinebaby druppeltjes, en we hebben zo'n cosibag gekocht, dat helpt wel iets, maar ik vind het zo sneu voor haar!
Slapen gaat hier over het algemeen best wel goed tot nu toe :) Vannacht heeft ze van half 1 tot 7 uur (nieuwe tijd) geslapen, en daarna van half 8 tot half 11. En Graeme sliep ook uit, dus wij zijn allemaal lekker uitgeslapen vandaag :z
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:35:53 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88189272
Wat zielig Orea. Als ze zo klein zijn....

Neve ligt alweer uren als een blok te slapen. Lief, die er de hele ochtend niet was, presteerde het net om te zeggen "dat het toch een stuk beter gaat dan gisteren" :')
pi_88189330
Hm Isabel had dat ook, en vooral rond een maand of 3 idd. Drie tot 4 weken later had ze er nauwelijks meer last van. Kun je ook iets aanwijzen van jouw menu waar ze misschien last van heeft? Hier was het altijd ui/prei/knoflook/ iets anders gasopwekkends.. :+ Dat waar je zelf ook wel eens last van hebt zeg maar.
Nu heeft ze het nooit meer trouwens.

We hebben ook wel eens 's avonds haar broek met elastieken band die op d'r buikje strak stond, uitgedaan en een warme, rubberen kruik op d'r buikje gelegd terwijl ze bij ons lag.. Om idd maar niet elke dag pcm te moeten geven. Met wisselend resultaat trouwens.
pi_88189870
ah leia die vervelende krampjes toch ook! wordt ook echt niet minder he? :*

Dolphin ik zou me ook rot geschrokken zijn, gelukkig was je er op tijd bij!

ik duik er maar eens vroeg in ben nog kapot van gister!
pi_88189941
Vind ik ook Tico.. Ik hou het nog even in de gaten, maar anders ga ik stappen ondernemen.. Osteopaat ofzo.. Eens kijken of dat werkt..

Het is wel minder dan het was, maar verplaatst naar einde van de middag, 1.5 uur..Ipv over de hele dag./nacht...
pi_88190161
Waardeloos die krampjes -O-
Hier hebben we er amper last van gehad, vooral in de kraamweek eigenlijk.

Floris wil niet slapen en hijs wel moe, schiet niet op :)
En dan ga k bij m kijken en dan ligt ie naar me te lachen O+

Dolphinqueen wat eng zeg! Maar goed dat je ging kijken!
pi_88190253
Oh, als Leyla echt moe is en blijft pruttelen dan heeft ze pech. Door er steeds heen te lopen hou ik haar wakker ben ik achter.
pi_88190294
Tes,wat fijn O+ en wat heerlijk dat jullie uitgeslapen zijn! :Y
Mor, ik let idd op wat ik eet, maar het schijnt tegenwoordig zelfs dat wat je eet niet meer zo heel veel uitmaakt.. Vanavond heb ik een wijntje op maar muppetje een voeding uit de vriezer..

Vraag me soms ook wel af of ze niet een allergie heeft ofzo, maar ik drink bijv. niet elke dag melk :) of melkproducten, maar ze heeft er wel praktisch elke dag last van.. Dus ik wijt het aan de slechte stoelgang.. :?

Nou ja, ik hou het in de gaten in elk geval :)
pi_88190336
Floris blijft dan net zolang huilen tot uh ja geen idee, maar lang iig ;)
en tis ook geen pruttelen bij m :)
pi_88190454
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris blijft dan net zolang huilen tot uh ja geen idee, maar lang iig ;)
en tis ook geen pruttelen bij m :)
Bij echt huilen laat ik haar ook niet hoor. Dan blijft ze er bijna in.
pi_88190692
Ilse is vanavond ook wat mopperig. Vanmiddag mijn ouders op bezoek gehad en die zijn toch wat te druk voor dr. Hopelijk heeft ze er vannacht niet te veel last van.

Vanmiddag is ze weer gewogen, ze is sinds gisteren 120 gram aangekomen. Ik hoef niet meer te twijfelen of ze voldoende heeft aan mijn bv. Ze is nu ruim boven geboortegewicht. Morgen is de kraam voor t laatst. Aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant ook heerlijk. We gaan t wel redden met zijn drietjes.
*poef* nu is het weg
pi_88191236
Oooh Kaatje, pas maar op :P Leia kwam amper aan, en ineens 800 gram in 2 weken, en toen nog een keer :P en nu is ze een micheln baby :D

Wel fijn dat ze zo aankomt :Y
pi_88191428
Leyla zat tot haar laatste weging netjes op 200gr per week. Ik ben heel benieuwd dinsdag. Ik heb het gevoel dat ze best wat gegroeid is, 62 zit nu echt goed. Rompers maat 67 zit ook al aardig, wel ruim, maar ondergoed hoort ruim vind ik.
pi_88191464
Barbabientje slaapt gelukkig al de hele avond, was nog helemaal op van de voeding dus ik laat ze lekker liggen. Krijg alleen Jasmijn niet echt in slaap, beetje half nu in het wippertje als ik licht blijf wippen anders is ze zo weer wakker. Heeft eerst van een uur of half acht tot half negen in haar eigen bedje gelegen continu paar minuten stil en daarna echt huilen. Luier verschoond en voor het eerst niet meer die zwarte pek en daarna maar mee naar beneden genomen in het wippertje.

Over drie kwartier moeders maar eens wakker maken en rustig laten voeden, hopen dat we de nacht rustig doorkomen :D
pi_88191637
En rondlopen met jasmijn? Dat deed hier de truuk toen Leyla nog heel mini was.
pi_88191727
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:05 schreef Orea het volgende:
Oooh Kaatje, pas maar op :P Leia kwam amper aan, en ineens 800 gram in 2 weken, en toen nog een keer :P en nu is ze een micheln baby :D

Wel fijn dat ze zo aankomt :Y
Ze viel eerst zo ontzettend af dat we moesten bijvoeden. Mijn man moest van de vk maar kv halen. Maar ik wilde niet dat dat nodig was. Gelukkig hebben we het kunnen redden met mijn gekolfde melk. Nu loopt de bv dus goed! Een hele opluchting..

In het ziekenhuis huilde Ilse wel veel, hielp alleen een pink. Maar nu blijkt dat ze gewoon honger had. Ik heb mijn kind daar honger laten lijden. :'(
*poef* nu is het weg
pi_88191799
Kj, dat kon je toch niet weten... Voel je daar niet al te schuldig over.
pi_88191925
Anne had in het ziekenhuis ook enorme honger omdat mijn BV dus helemaal niet op gang kwam, op haar derde dag heeft ze enorm veel gehuild. Wij zijn dus uiteindelijk wel gaan bijvoeden met kunstvoeding, want er kwam helemaal niks als ik ging kolven :{
pi_88192014
idd, dat schuldgevoel begint wel weg te ebben. Ook het nare gevoel rond de bevalling. Wel ben ik nog heel verdrietig dat ik de eerste paar uur van mijn meisje heb moeten missen. Ook dat ze mijn man zo 2 uur alleen met zijn dochter hebben gelaten. Ze hebben hem zelfs op een gegeven moment op een kraamkamer neergezet, waar een vrouw lag die ook bevallen was. Zij zat daar met bezoek, en mijn man zat daar met kind, maar zonder vrouw. Zonder te weten wanneer en überhaupt of ik nog wel terug zou komen.. :{
*poef* nu is het weg
pi_88192118
Fannetje, bij jou zit/zat er nog een stukje placenta hè?
pi_88192161
Kj, lijkt me heel zwaar en verdrietig moment voor je man.
pi_88192269
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:13 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ze viel eerst zo ontzettend af dat we moesten bijvoeden. Mijn man moest van de vk maar kv halen. Maar ik wilde niet dat dat nodig was. Gelukkig hebben we het kunnen redden met mijn gekolfde melk. Nu loopt de bv dus goed! Een hele opluchting..

In het ziekenhuis huilde Ilse wel veel, hielp alleen een pink. Maar nu blijkt dat ze gewoon honger had. Ik heb mijn kind daar honger laten lijden. :'(
Hier riepen ze: we gaan bijvoeden met kv! En toen ging ik door het lint.. En zei: waarom raden jullie kolven niet aan? En toen gaven ze aan: de meeste moeders vinden dat teveel gedoe :{ (toen werd ik nog bozer :( )

Maar jij hebt je kind geen honger laten lijden! :* Dus voel je niet schuldig... Echt niet! En hoe je meisje nu aankomt, helemaal goed :Y :*
pi_88192275
mij ook.. mijn hart breekt als hij erover verteld. Gelukkig kunnen we het er goed over hebben samen. Ook hebben we over een week of 3 een afsprak met de verpleegkundige die bij de bevalling was en over 5 weken een afspraak met de gyn die me geopereerd heeft.
Woensdag komt ook nog de huisarts langs. Is niet gebruikelijk, maar we vonden het toch wel prettig. Ik vind het belangrijk dat hij naast de verslagen ook van ons hoort hoe wij het beleefd hebben.
*poef* nu is het weg
pi_88192304
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:17 schreef kaatjejannie het volgende:
idd, dat schuldgevoel begint wel weg te ebben. Ook het nare gevoel rond de bevalling. Wel ben ik nog heel verdrietig dat ik de eerste paar uur van mijn meisje heb moeten missen. Ook dat ze mijn man zo 2 uur alleen met zijn dochter hebben gelaten. Ze hebben hem zelfs op een gegeven moment op een kraamkamer neergezet, waar een vrouw lag die ook bevallen was. Zij zat daar met bezoek, en mijn man zat daar met kind, maar zonder vrouw. Zonder te weten wanneer en überhaupt of ik nog wel terug zou komen.. :{
dat is inderdaad zwaar en kwalijk :(
pi_88197235
jeetje kaatje wat naar voor jullie allebei zeg! fijn dat je snel een gesprek heb, hopelijk helpt dat t een plekje te geven :*

wij hebben floris 2x bijgevoed met kv in de eerste 2dagen. was ook niet in me opgekomen om te kolven eigenlijk :@ ik was zo moe, ontaarde moeder :P vergeleken met de meeste hier heb k zo'n makkelijke bevalling gehad, maar goedvoel me er ook niet schuldig over hoor. op dat moment was t de beste keus voor ons.
en tis uiteindelijk goed gekomen, was echt een soort reset voor m.
  maandag 1 november 2010 @ 05:11:45 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88198609
Meiden, echt niets om je schuldig over te voelen hoor! Kaatje, kijk hoe prachtig het nu gaat!
En over bijvoeden met kv: slecht dat ze de kolf optie niet aanbieden, zou er ook van balen als ze op zo'n voor jou besluiteloos moment niet alle opties geven. Tegelijk gaat het ook op (deels) kv prima hoor (bewijs zit hier ;) ).
  maandag 1 november 2010 @ 05:16:48 #109
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88198615
Overigens komt mijn huisarts schijnbaar standaard op kraambezoek hier, wat ik niet wist maar wel heel prettig vind. De afspraak met de gun is pas weer over 3 weken en vind het fijn als er tussentijds iemand naar m'n litteken kijkt.

Ik blijf me wel verbazen over het leger aan zorgpersoneel dat in actie komt deze dagen. Ik heb straks kraamhulp, verpleegkundigen, verloskundigen, een screener, een cb zuster en een huisarts aan m'n bed gehad hier thuis en dan tel ik het ziekenhuis niet eens mee (kinderarts, gyn, vk, zusters, laborantes, fysio).
pi_88199137
Ken je die mop van die vrouw die de vuilniszakken nog even snel in de kliko gooit en uitglijd over de houten vlonders en met haar logge lijf of beide knieen valt? En ze vervolgens beide kneust? :') (meneer is vandaag maar even thuis ;) lopen gaat, maar is pijnlijk)

En als toetje op die dag; vorig jaar 1 november werd ik ongesteld... En quess what? Vandaag toch ECHT weer (zie je de datum?)

:')
  maandag 1 november 2010 @ 08:49:26 #111
258612 nytar
boys boys boys
pi_88199615
Jeetje Orea! Doe je voorzichtig!

Heftig verhaal KJ!

Hier weer een lekker nachtje gehad. maar 1 keer hoeven voeden om een uur of 3, helaas ging hij niet zo lekker op tijd naar bed als de laatste paar dagen. Rond het einde van SYTYCD ging ie eindelijk tukken...
pi_88199666
Orea toch, das niet handig.

Hier ook alleen om 3.30 een voeding. En vanmorgen sliep ze nog,maar ik hoorde de luier volspuiten. Dus toch maar verschoond en gevoed. Eerder hielp mijn man met de nachtvoedingen, maar vannacht heb ik het alleen gedaan.. Soms even nadenken wanneer wat te doen, maar het is me gelukt!
*poef* nu is het weg
  maandag 1 november 2010 @ 08:54:29 #113
258612 nytar
boys boys boys
pi_88199697
Ik moet daar altijd zo om lachen, die ontploffingsgeluiden in de luier. :) En daarna het gezicht van de kleine man, totale opluchting...priceless!
pi_88200501
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Hier riepen ze: we gaan bijvoeden met kv! En toen ging ik door het lint.. En zei: waarom raden jullie kolven niet aan? En toen gaven ze aan: de meeste moeders vinden dat teveel gedoe :{ (toen werd ik nog bozer :( )

Grappig, ik heb het andersom. Ze liet me 2 uur lang kolven terwijl ik zo moe en aan het trillen was. Als ze me misschien even had laten slapen ipv. pijnlijk rechtop te laten zitten met die kolf en wat kv had gegeven had ik misschien de energie gehad om door te zetten.
Mijn vriend heeft kv gehaald zodra zij de deur uit was, want zij wilde ons absoluut niet laten bijvoeden.
maar goed, hij hapte toch niet goed, nu ook weer niet, dus ws was het zowiezo niet gelukt.

O, en mijn vriend wilde echt niet douchen gister, badje is toch veel makkelijker zei die :D
pi_88200891
KJ poehee wat heftig eigenlijk, maar niet schuldig over voelen hoor! jullie doen het hartsikke goed! :*

Orea auw da's nie fijn, succes :*

In het ziekenhuis hier wilde ze ook bijvoeden met kv, zodat ik wat kon slapen, maar ik wilde dat niet en dat was ook prima, de gyn zei later dat ze het eigenlijk niet had mogen aanbieden, alleen op verzoek van ouders, maar ja wij hebben er geen strijd van gehad
mn kraam heeft me wel echt goed geholpen met de bv, omdat ik verwacht had dat ik geen bv kon/mocht geven had ik me er ook echt niet in verdiept, en nu 5,5 mnd verder krijgt ze het nog steeds!

Minidraak is enorm verkouden, blaft als een zeehondje, werd vannacht wakker van keelpijn, was ook echt een heel hees huiltje, na een paar slokjes water viel ze weer in slaap
uiteindelijik een redelijke nacht gezien de verstopte neus ook, ze is maar 4x wakker geweest en geen overstuur gehuil!
pi_88201948
flugel vandaag weer werken toch?
fijne eerste werkdag weer!
pi_88202732
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Fannetje, bij jou zit/zat er nog een stukje placenta hè?
Zit ja. Volgende week dinsdag word ik gecuretteerd.

Orea, dat klinkt erg pijnlijk!
  maandag 1 november 2010 @ 11:20:29 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88203283
Ik word echt doodmoe van dat "niet mogen aanbieden" of juist pushen van kv. Whatever happened met gewoon rustig de opties schetsen? Waarom word er zo spastisch mee omgegaan? Al die jonge ouders die in hun stress maar dooremmeren omdat allerlei dingen moeten of niet mogen... :N
  maandag 1 november 2010 @ 11:21:11 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88203308
Orea, rustig aan hoor! :o
pi_88204592
ik sta even versteld van minidraak op dit moment
vanaf vandaag heb ik de hele week geen andere afspraken gepland zodat ik weer ging oefenen met wakker weg leggen!

net poging nr 1, de eerste 5 min was huilen, dus weer heen voor te troosten
na die 5 min is ze 3 min aan het jengelen geweest en zo nu en dan hoor ik nu nog even zo'n ongenoegen kreetje maar ze is wel stil!

zou ze in slaap vallen?
pi_88205171
Wauw Draak, dat zou toch top zijn! En wat kunnen ze je dan lekker voor de gek houden he?
De mijne heeft nog steeds d'r zomerritme vast, dus het was 6 uur vanochtend.. Maar ook 8 uur gisteravond. Dus tja...

Orea, 1 november is dus vandaag een beetje dubbel pech dus? Voorzichtig doen hoor!
  maandag 1 november 2010 @ 12:34:33 #122
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88205596
Even een vraagje: hebben jullie ervaring met camping/reisbedjes? Ik mag nog een mooi cadeau uitzoeken en heb zitten kijken naar zo'n Nomad reisbedje. Zie her en der goede commentaren en het lijkt me wel iets voor ons omdat het een soort eigen tentje is. Aangezien wij onze reisambities niet helemaal willen laten varen lijkt het me lekker voor Neve dat ze tzt in hotelkamers echt haar eigen stekje heeft. En natuurlijk ook bij nachtjes bij vrienden enzo.
Iemand tips?
pi_88205695
Geen tips Hik, wij hebben niet zo'n tentje. Maar we willen er op termijn wel graag een! Inderdaad, zeker als we gaan kamperen weer. Nu hebben we een standaard campingbedje, en hoewel je die erg klein kunt opvouwen, is het nog steeds een groot ding, en zit er bijvoorbeeld geen klamboe oid bij ingebouwd. Dat lijken me beide de fijnste opties van zo'n tentje.
pi_88205698
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: hebben jullie ervaring met camping/reisbedjes? Ik mag nog een mooi cadeau uitzoeken en heb zitten kijken naar zo'n Nomad reisbedje. Zie her en der goede commentaren en het lijkt me wel iets voor ons omdat het een soort eigen tentje is. Aangezien wij onze reisambities niet helemaal willen laten varen lijkt het me lekker voor Neve dat ze tzt in hotelkamers echt haar eigen stekje heeft. En natuurlijk ook bij nachtjes bij vrienden enzo.
Iemand tips?
Dat matrasje van de travelcot vind ik wat karig. Wij hebben het bedje van babybjorn.
pi_88205896
Alleen zo'n tentje is zo laag bij de grond, is dat niet te koud als je gaat kamperen of in tochtige huizen? Verder lijkt hij me ideaal!
Ze zijn nu in de winter veel goedkoper te krijgen, paar weken terug zelfs bij de Gamma.
pi_88206109
Kruidvat heeft ze ook af en toe :) laatst in elk geval..

Draak, ik zie hier dat net als ik denk: vandaag zal wel een drama worden! Dat ze zich voorbeeldig gaat gedragen O-) dus wellicht dat mini-draak dat ook doet... ;)

Ja Mor! En hoe groot is de kans.. dat ik precies op deze datum voor het eerst echt weer ongesteld wordt :D

Knieën gaan wel oké, zijn wel wat gevoelig, maar ik kan ermee lopen (voorzichtig) en het is niet dik ofzo. Dus ik denk dat het wel meevalt :) we roepen al jaren dat we de vlonders aan moeten pakken ivm gladheid 's winters, en dat gaan we nu maar eens doen. Voel me wel gelijk heel kwetsbaar, nu zo met kind. Je beseft weer even dat áls er iets gebeurd je vrij onthand bent!
pi_88206129
Alle campingbedjes liggen de matrasjes op de grond of een klein beetje erboven...
pi_88206225
Dat is ook weer zo Ticootje en als je ergens lang blijft kan je er misschien een lekkerder matrasje in doen.

Nou idd Orea, gelukkig had je Leia niet in je armen, lijkt me zo eng vallen met je kleintje!
  maandag 1 november 2010 @ 12:56:35 #129
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88206339
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
Iemand tips?
Mijn zusje en een van mijn beste vrienden hebben er een en dat bevalt heel erg goed. Ze leggen de kleintjes gewoon in dat tentje op het bed van degene waar ze op dat moment op bezoek zijn. Dus dan kan het van de grond af. Maar ook op de grond (mits niet op een enorme tochtplek) kan. Zo hebben de kindjes altijd een vertrouwd slaapplekje, het tentje gaan ze immers wel herkennen.

Ik wil er ook eentje :Y .
pi_88206487
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:53 schreef Troeta het volgende:
Dat is ook weer zo Ticootje en als je ergens lang blijft kan je er misschien een lekkerder matrasje in doen.

Nou idd Orea, gelukkig had je Leia niet in je armen, lijkt me zo eng vallen met je kleintje!
ja of het bedje op een groot bed zetten ofzo.
pi_88206500
ik heb gister ook zo'n tentje gezien lijkt me idd echt wel ideaal!

enne minidraak is still a sleep!
orea ik dacht ook zal vast niet lukken zo de eerste dag weer.....
fijn dat het op zich redelijk met je knieen gaat, maar vervelend blijft het wel
wel een hele goede reden die vlonders nu dan aan te gaan pakken!
  maandag 1 november 2010 @ 13:18:00 #132
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88207018
Tentje is een schot in de roos hier, Willem slaapt er heerlijk in. Wij zetten het inderdaad op een bed als we bij mensen zijn. Bij ons zit er wel een opblaasmatrasje bij, dus dat scheelt wellicht.
pi_88207183
En ze is weer wakker! maar ze heeft ruim een uur geslapen! dat ken ik niet meer dus ben al erg blij! vanmiddag nog een poging maar Da's voor dan!
  maandag 1 november 2010 @ 13:46:00 #134
259886 pessie
pi_88207870
Orea balen, van beide gebeurtenissen. Het is ook niet eerlijk, jij hebt nog steeds nachtvoedingen en nu alweer ongesteld.

Wat betreft bijvoeden en kolven. Hier beide, er kwam de eerste 4 dagen zo goed als niets uit, en daarna nog steeds te weinig. Pas na 10 dagen kon de bijvoeding geschrapt worden. En bijvoeden is noodzaak bij een licht kindje (voor zover ik toen begreep). Ik vond het zelf niet erg, wel vermoeiend. Gelukkig was manlief er.

Reisbedjes: Bij het kamperen lijkt een Deryan tentje mij ideaal. Mijn schoonzus heeft er 2 maar ik denk dat de tweeling daar volgend zomer wel uitgegroeid is, kunnen we daar 1 van overnemen. Een campingbedje hebben we ook niet, bij mn schoonouders kan Nathan nog in de bak slapen. Over 2 weken gaan we eerst naar mn broer, die hebben een campingbedje, en daarna naar Center Parcs, er staat een bedje in de cottage. Dus we hebben het nog steeds niet nodig.

Draak heerlijk dat ze een uur heeft geslapen!

Nathan slaapt alweer, viel net in slaap aan de borst dus nu maar op zn zij in bed gelegd. Hoop dat dit beter gaat. Ik vermoed al een tijd dat hij een zij-slaper is, nu maar es proberen.
pi_88220700
ik heb gewoon een campingbedje met zo'n extra matras erin, werkt prima. hij slaapt er ook goed in.

toen we een weekendje weg waren had k ons eigen bedje mee, ze hadden er wel 1 daar, maar dat vind k toch een beetje viezig.

orea, auw! gelukkig zonder Leia gevallen. en nog een fijne bonus erbij -O-

hier trouwens nog steeds niet echt ongesteld geworden :? vaaag, nou ja zal vast wel een keer weer komen :') wel een keer een beetje oud bloed, 1x onwijze krampen, vreemd dus allemaal :)
pi_88221808
Ff weer inbreken ;)

@ Campingbedje, we hadden een campingbedje te leen van mijn ouders maar tijn wilde daar op een geg. moment niet meer in slapen en met het oog op de 2e en dan iedere keer 2 bedjes meeslepen met extra matrasje enz. hebben we toch maar een deryan travel cot gekocht en met zeer veel succes.

Tijn slaapt er zelfs s middags nu in, dan slaapt ie ong. uur langer dan in zijn eigen bedje.
Neemt weinig ruimte in beslag, makkelijk in en uit elkaar te krijgen dus wij zijn fan!
Denk dat er nog een 2e komt.
Hebben wel de peuterversie, kunnen zel nager in en zit een slaapzakje bij een een zelfopbplaasbaar matrasje.
  maandag 1 november 2010 @ 21:01:55 #137
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88224926
Dan breek ik ook even in. :D

Flowerbox, zet jij dat tentje dan ook wel eens op een groot bed? En hoe werkt het dan als je kind rolt? Schuift dat tentje dan de hele kamer door of blijft 't op z'n plek?
A grand adventure has begun.
pi_88225614
Nou dat tentje op bed zetten zou ik alleen de eerste 3 mnd ofzo doen.........

Tijn ging in het campingbedje altijd staan enzo, hier gaat hij lekkerin zitten als hij wakker is, beetje kletsen enzo en het tentje blijft mooi op de plek.
  maandag 1 november 2010 @ 22:03:57 #139
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88228668
Das duidelijk. Dank je wel!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:10:11 #140
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88236355
Thanks voor alle tips. Maar niemand ervaring met dat Nomad ding dus?

Ik heb flinke pijn aan mijn rug/schouder. Volgens mij komt het doordat ik tijdens het geven van bv steeds met mijn hoofd voorover hang om naar haar te kijken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:30:12 #141
54772 Silmarwen
pi_88236402
Wij hebben de Nomad niet gekocht omdat het te dichtbij de grond was. Dat is de enige ervaring die ik ermee heb.

Ik wist trouwens dat Jasmin KV zou krijgen. Geen KV was ook dan geen opie ivm mijn zwangerschapsdiabetes, wat overigens niet helemaal perfect is nog. Ik wist dus al lang dat ze sowieso KV zou krijgen voor een dag. Jasmin had echter de grootste moeite met aanhappen, net als Yade overigen. En al die horrornachten en dagen met een krijsende Yade en het eeuwig kolven van mij kwamn boven. Heb dezelfde nacht nog besloten KV te gaan doen. Vorige keer werd ik zo neerslachtig van de BV. Snap echt niet dat vrouwen het fijn vinden. Alles komt op jou neer, je kan nooit wat extra rust pakken en ik ka nog 10 redenen neertypen om zelf nooit meer BV te geven. Fijn voor degene die het wel kunnen, maar ik vind juist dat het ziekenhuis het zeker als een optie moet aanbieden ipv zo te pushen op BV en moeders een mega schuldgevoel aan te praten als het niet lekker loopt, fysiek of mentaal.

Jasmin sliep net bijna 4 uur door. Woohooo. Ze drinkt keurig om de 3 uur hoor en drink nu elke voeding iig 60 cc. Er zit vooruitgang in! We hebben gewoon geen grote eters ofzo.

Fysiek voel ik me sinds zaterdag ook veel beter! Heb gisteren opgeruimd, de was gedaan de vloer gedweild, bedden afgehaald en opgemaakt en had amper meer pijn. Denk dat mijn 2 doorslaap nachten veel goeds hebben gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Silmarwen op 02-11-2010 07:15:36 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:55:42 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88236455
Zo Sil wat heb jij veel gedaan gister! Doorslapen of bijslapen is echt zo lekker als je net bent bevallen!

Ylana heeft vannacht van 20.30 tot 5.45 geslapen :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88237876
Ik pak genoeg extra rust, zelfs met 10 voedingen op een dag. Ik ben er meestal niet uit voor 10 uur. En ik gok dat Leyla tussen de 16 en 20 uur slaapt op een dag, tijd zat om ook te gaan liggen als ik niet zou gaan dweilen, strijken, poetsen, enz.
pi_88238208
Hier om 22:30 dame gevoed en om half 1 kwam ze weer :O daarna echt meer dan prima geslapen, want we zijn tijdens het voeden in slaap gevallen, dus heeft ze de nacht bij mij doorgebracht O+ geloof dat ik haar om half 6 nog een keer heb aangeplopt en toen waren we om 8 uur wakker en uitgerust...
pi_88238659
Ilse heeft een onrustige nacht gemaakt. Ze kwam om 0.30, 3.30, 6.00 en 8.00. vanaf 6 uur sliep ze ook onrustig. Waardoor ik ook niet echt meer geslapen heb. Denk dat ze vanmiddag even in de kinderwagenbak mag slapen in haar eigen kamertje. Dan kan ik ook nog even mijn ogen dicht doen.

Ook willen we vanmiddag nog even naar de winkel. Voor 't eerst samen weg!
*poef* nu is het weg
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:44:21 #146
54772 Silmarwen
pi_88238668
Ik heb geen tijd voor genoeg rust. Ik heb hier en peuter rondhupsen die er alleen op woensdag niet is, een huishouden te doen omdat mijn man meer dan 60 uur werkt ivm een nieuw bedrijf, en dan een kleine dame die van elke 3 uur, toch wel een uur aandacht vraagt omdat ze langzaam drinkt, met veel tussenpozes, en dan nog even knuffelen en verschonen.

Kan wel een uurtje of anderhalf slaap meepakken rond 1 uur 's middags als beiden slapen, en val vaak 's avonds rond een uurtje of half 10 op de bank nog even in slaap. Ben niet zo van vroeg naar bed gaan, dan kan ik niet slapen. Tot 10 uur blijven liggen, was het maar zulk feest, Yade staat met die nieuwe tijd, om 7 uur al te zingen in bed en die ga ik geen 3 uur in bed laten liggen. :D

Maar ik ben niet vreselijk moe ofzo, bovendien slaap ik vrij/za nacht door.

Vinden jullie het niet eng om met je kindje in slaap te vallen? Ik kan niet slapen met Jasmin op of naast me, en al helemaal niet in ons bed. Doe echt geen oog dicht dan.

KJ, lastig is dat dan he? Baker je haar nou? Wij bakeren Jasmin niet, maar wikkelen haar wel in een hydrofiel in bed. Sindsdien slaapt ze geweldig! De doek met de punt naar boden leggen, die een stukje terugvouwen en dan je kindje's schouders op de bovenste lijn leggen. Rechts om haar heen slaan, punt onder de billetjes, en dan links ook eromheen. Los genoeg zodat ze zich los kunnen wapperen. Geeft veel rust hier.
pi_88238898
Dat dacht ik in het begin ook Sil, dat ik op haar zou gaan liggen... Tot ik al een keer (echt van moeheid :D) in slaap viel terwijl ze op mijn borst lag.. Zo kregen we samen toch wat slaap.. en dat een paar keer gedaan (ik zat nog wel rechtop in de kussens zeg maar ;)) en toen leerde ik liggend voeden en viel daarbij ook wat in slaap..

Ik heb echt gemerkt dat als ze maar 1 kickje geeft, of alleen maar een keer iets harder ademt dat ik even wakker word :) Ik blijf prima in 1 houding liggen en heb een shirt aan met lange mouwen, dus ik ga ook niet per ongeluk dieper onder de dekens liggen omdat ik het koud heb...
pi_88238988
na de ochtend voeding blijft minidraak ook altijd bij me in bed
ik leg haar dan het meest in het midden en ga zelf wat meer op de rand liggen
meestal moet meneer ook binnen het half uur opstaan en dan verhuis ik naar zijn plek

slapen gaat nu redelijk, ze is natuurlijk nu ook hartsikke verkouden dus dat verklaart voor nu best een hoop, ik ben alleen zelf zo moe dat ik niet eens meer weet hoeveel of hoe lang ik er nou steeds uitga, en ach het is ook niet belangrijk

Nu ik haar zelf naar bed breng s'avonds gaat dat wel echt beter, bij meneer is ze zeker vaak nog ruim een uur aan het huilen terwijl ik haar na de voeding zo in bed kan leggen
gister had ik lekker van te voren een bad voor mezelf laten vollopen en toen ze in bed lag ben ik gaan badderen!
pi_88239450
Ach, ik slaap al dik 2,5 jaar met een kind naast me... Leyla ligt veilig in haar eigen bakje.
pi_88240269
Sonnetje, Bij de eerste ben ik 7 maanden na de bevalling pas voor het eerst ongesteld geworden en gaf alleen maar de fles. Dit keer na 12 weken zo ongeveer... Verschilt voor iedereen maar als het net niet doorzet is dat zo vreselijk!

Hik, helaas geen ervaring met een normad campingbedje maar vrienden van ons wel, die hebben een tweeling en toen ze kleiner waren sliepen ze er echt super in!

Ben weer eens druk! De vakantie hier is over maar in Belgie nog niet dus nog een weekje onze Belgische gasten van eten en drinken voorzien en dan zakt de hele boel weer even in elkaar tot aan de feestdagen.. Maar goed ben nog tot eind van de maand in dienst en daarna begin ik lekker op mijn nieuwe baan :D Heb daar veel zin in..

Verder eind van de maand examen van mijn thuisstudie, hopelijk haal ik m ben ik daar ook vanaf!

Afgelopen Donderdag heeft manlief een ongeluk gehad op de snelweg A1. Hij is er met de schrik vanaf gekomen maar de auto is er iets minder aantoe deze is sinds gister officieel totalloss verklaart! We hadden m nog maar pas dus het is enorm balen!! Nu redden we ons door overal en nergens een auto te lenen tot we een andere kunnen kopen..

Ik ga nu dus de auto van mijn ouders even leeghalen want ruil m vandaag om voor de auto van mijn schoonouders. Morgen gaan we kijken voor een andere auto maar geld van de verzekering wachten we zeker nog twee weken op.

Goed, dames tot snel weer! Ik ga het huis snel ff doen en de auto leeghalen voordat de kleinste hier weer wakker word!
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:39:19 #151
259886 pessie
pi_88241358
Lies wat een schrik! Balen zeg, jullie hadden een lekkere grote auto, wel weer op zoek naar iets vergelijkbaars?
pi_88241552
Wij zijn ook opzoek naar een andere auto.. 3 kinderen achterin..

Jen gaat binnenkort over naar een andere autostoel, dan Leyla misschien voorin, dan lukt het wel voor nu.
pi_88241640
Oh zo meteen even langs het cb, prikje halen. Zielig! Maar dan slaapt ze wel lekker vandaag. Of ben ik nu heel gemeen?
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:52:13 #154
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241774
haha, dat is wel een beetje gemeen ja!
pi_88241817
Dat is dingen van de positieve kant zien, ze moet toch dr prikje hebben.
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:53:31 #156
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241832
Ik ben helemaal gelukkig, Jonas snapt met zn bijna 4 maanden de speen! We hebben al die tijd alleen maar kunnen pinken en de speen kauwde hij alleen maar op. Maar sinds gisteren snapt ie dat ie daar ook lekker op kan sabbelen. Ideaal met naar bed brengen zeg!
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:54:35 #157
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241874
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Dat is dingen van de positieve kant zien, ze moet toch dr prikje hebben.
Wel te hopen dat ze er niet zoveel last van heeft dat ze heel de dag de boel bij elkaar krijst ;)
pi_88241922
Het is alleen DKTP, misschien dat ze er wat pruttelig van wordt, anders krijgt ze gewoon en zetpil. Van de PNEU had ze amper last.
pi_88241950
Leyla snapt wel dat ze op een pink ook lekker kan sabbelen, dus ff kijken of ik er melk in krijg via vingervoeden.
pi_88242060
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh zo meteen even langs het cb, prikje halen. Zielig! Maar dan slaapt ze wel lekker vandaag. Of ben ik nu heel gemeen?
muts O+

mijn kind is apart..hij was een beejte aan t mopperen in bed, dus ik denk even gauw douchen (want he tis al half 12) en dan doe ik hem in bad.
Tijdens t afdrogen was ie nog steeds aan t mopperen. Dus ik badje vol laten lopen. Ga ik naar boven om m te halen, ligt ie gewoon weer te slapen...dus nu is t badje vol water voor jan met de korte achternaam :D
Oh en hij poept op tijd...eerst was t half 11 en nu half 10..best bijzonder zo'n stipte stoelgang :D
Ik vind t trouwens ook zo bijzonder om te zien hoe zijn ontwikkeling in motoriek met stappen vordert.. Eerst moest k zn rammelaar aangeven en nu pakt ie t gewoon zelf. Hij pakt ook andere speeltjes die in de box liggen zelf. Hij vermaakt zich zelfs zonder mobiel. Maar die vind ie wel helemaal leuk O+
Oh en hij rolt nu dus echt wel van buik naar rug (deed ie al wel, maar wist nooit of t toeval was of niet). Zelfs zn vader heeft t gezien nu haha. Legde m laatst op de grond (even kijken of ie ging kruipen ;)) en hij draaide zich zo op zn rug. Moest zn hoofd wel even opvangen, is anders zo'n klap op t laminaat :')

Ik heb zo'n leuke baby O+
pi_88242354
Jij ook al zo'n slaapkop Son. De mijne heeft echt ontzettend goed geslapen vannacht. Van 8 tot 8 en van half 9 tot half 12 :o
En ze draait bijijijijna van rug naar buik, ze is echt aan het bananen nu. Van buik naar rug heeft ze even gedaan, maar meestal begint ze enorm te mopperen omdat het niet goed lukt, dus dan help ik d'r maar weer een beetje :@

'k Heb zelf ontzettende koppijn, begon gisteravond al. Hoop eerlijk gezegd niet dat het hier de voorbode is van ongesteld worden.. :{
pi_88245786
liesz wat een schrik met de auto! succes met de afhandeling en het zoeken van een nieuwe

Tico ik moest stiekem gewoon een beetje om je lachen en je hebt gelijk, prik moet toch!

son en morretje wat een slaapkoppen hebben jullie, balen van je koppijn, hopelijk niet een voorbode...

son je klinkt trouwens helemaal verliefd dat ik er van ga glunderen hihi

nytar fijn dat de speen nu wel gepakt wordt, hopelijk helpt het met naar bed brengen

vandaag voor het eerst geen huilende minidraak toen ik net bij kdv weg ging!
ben benieuwd hoe het gaat
pi_88246536
Zo en weer terug. Nog een tip gekregen over voeden met de fles om haar lopend de fles aan te bieden. Gaan we proberen...

Over 2 weken terug, groei wordt extra in de gaten gehouden:

dinsdag 2 november 2010 @ 14:39:55 #164
259886 pessie
pi_88247879
Tico, is deze curve een beetje vlak omdat Leyla's hart niet helemaal dicht zit? Want ik begreep van jou dat ze altijd wel voldoende krijgt. Maak jij je zorgen?

Nathan maar ingebakerd voor zn middagslaap, hij wordt steeds sterker en onderhand bevrijd hij zich dus overdag al voor het in slaap vallen van de deken. Wordt nog gezellig met afwennen wanneer hij 6 maanden is...

Ik heb foto's besteld en opgehaald! Ga ze inlijsten voor op Nathan's kamer. Foto's gemaakt bij mn ouders van dieren op de boerderij.
pi_88247964
Ze is gewoon niet genoeg aangekomen, dat komt inderdaad hoogstwaarschijnlijk door haar hartje. Ze krijgt 10 voedingen per dag, plast nog goed, ik denk niet dat ik weinig melk heb. Maar das natuurlijk moeilijk, tuurlijk maak ik me wel zorgen. Maar wat kan ik doen? Ik zou graag wat afkolven steeds en het haar geven, maar dan moet ze wel een flesje pakken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:48:08 #166
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88250658
Jeetje, verwarrend zo hoor... En balen dat ze die fles niet pakt, dan heb je idd helemaal geen controle-opties meer. Ga je tussentijds wegen nog?

Ik hoop dat het lopend met die fles gaat lukken. Ik heb toen ik niet genoeg voeding had overigens zo'n setje aangeraden gekregen waarbij je een soort van slangetje naast je borst hebt en je kindje wel aan de borst drinkt, maar ook extra voeding binnenkrijgt. Is dat een oplossing om te zien dat er in elk geval wat binnen komt?
pi_88251017
Jeetje Ticootje, je weet dat t eraan zit te komen, maar als het moment er dan ook echt is... :*

Ik ben erachter waarom Ilse zo onrustig was vannacht.. denk dat ze een regeldagje heeft. Ze komt vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding.. Best vermoeiend eigenlijk. Van de boodschapjes doen is het niet meer gekomen.
*poef* nu is het weg
pi_88251081
tico :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:16:00 #169
259886 pessie
pi_88251917
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Jeetje Ticootje, je weet dat t eraan zit te komen, maar als het moment er dan ook echt is... :*

Ik ben erachter waarom Ilse zo onrustig was vannacht.. denk dat ze een regeldagje heeft. Ze komt vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding.. Best vermoeiend eigenlijk. Van de boodschapjes doen is het niet meer gekomen.
Sterkte vandaag. Het komt goed! Heus!
pi_88252612
Ik kom hier erg weinig de laatste tijd, maar heb nu wel een vraag. Truus hier slaapt overdag zo goed al niet. En als ze al slaapt is dat meestal een hazeslaapje bij mij op schoot na het voeden. Ik wil haar toch wel een of twee slaapjes laten doen overdag in haar eigen bedje. Al is het maar voor een half uurtje.

Ik heb haar ruim 10 minuten geleden op bed gelegd en ze ligt steeds maar te huilen. Soms valt ze even stil, maar dan begint ze weer heel hard. Hoe lang moet ik dit volhouden? Wat zijn jullie ervaringen? Tips en tricks zijn welkom :')
pi_88252774
helaas geen tips en tricks

wat ik wel begrepen heb (maar zelf dus niet kan) is als je een tijd bij houdt hoe lang je niet gaat terwijl ze echt huilt, bv 10 min de tijd overnieuw in gaat zo gauw ze maar weer even stil is

ik ben begonnen met 5 min echt laten huilen (dus niet jengelen)
bij overstuur halen ga ik meteen
pi_88253161
16:18 op bed gelegd.
16:30 even stil en daarna weer huilen.
Daarna nog een paar keer stil -huilen -stil -huilen.
Nu alweer even huilen.

Ga d'r maar uit bed halen ;(
pi_88253444
Lastig CP.. ik laat Leia in principe niet huilen.. Meestal moppert ze nog wel wat, dan is ze haar speen kwijt.. Dus ik loop soms wel 8 keer voor ze slaapt (laat daar geen tijd aanhangen) en soms hoef ik niet eens te lopen..

Dus ik zou niet weten wat handig is, maar als ze echt huilt/huilt zou ik haar niet laten liggen...
pi_88253617
Ik wil haar eigenlijk ook niet laten huilen. Maar ik merk wel dat ze eind van de middag vaak erg chagrijnig wordt. Ze is dan duidelijk wel moe en huilt veel, maar slapen doet ze echt niet tot 's avonds een uur of 8 a 9.

En ik twijfel ook wel eens over hoe lang ik nog borstvoeding zal geven. Ze komt nog steeds elke 1,5 a 2 uur. Dat ga ik geen jaar volhouden denk ik :{

Pfffff... ff dipje :')
pi_88253884
Och CP :* dat kan ik me helemaal voorstellen... Dan heb ik het ook wel erg makkelijk met om de 3, 4 uur... En qua huilen, misschien heeft mini-cp het wel even nodig om even alles eruit te huilen, dat zou ook goed kunnen. Wat dat betreft is het wel een beetje puzzelen..

En weer DE vraag: heb je inbakeren al eens geprobeerd?
pi_88253896
Cp :* het is ook wel moeilijk als ze helemaal niet slaapt
kan dat ook een reden zijn dat ze zo vaak voor voeding komt?
heb je wel eens aan een osteopaat gedacht? of zie je dat niet zitten?
succes in ieder geval

Ik heb wel gemerkt dat er verschil is tussen huilen en huilen
soms lijkt het wel of ze dat huilen nodig heeft om in slaap te vallen
pi_88254677
Cp: het klinkt bekend. Mijn kleine is 12 weken en slaapt weinig overdag. Tot 3 weken geleden kwam ze ook elke 1.5-2 uur. Nadat ze op het cb vonden dat ze niet genoeg was aangekomen heb ik een lactatiekundige ingeschakeld. Ik had last van overproductie en Amy kreeg voornamelijk voormelk. Met haar tips zit er nu overdag 3 uur tussen de voedingen en dat vind ik prima. Door dat ze minder voormelk krijgt is ze rustiger en wil wel wel slaapjes doen van 3 kwartier. En voor de rest probeer ik maar een ritme aan te houden van spelen - slapen - voeden - spelen. Ze kan zo een half uur spelen in de box O+

Dus moraal van het verhaal; als je twijfelt aan de borstvoeding kun je een LK inschakelen, want elke 2 uur en dan bijna niet slapen overdag is ook best wel zwaar. Tico hoe hou jij dat vol?
pi_88257286
CP, ik ben zo rond 3 maanden begonnen met haar ook overdag in bed leggen. Redelijk laat, in die zin, dat ik merkte dat ze er behoefte aan had en het dus eigenlijk eerder had moeten doen.
Wat bij de mijne goed werkte, was laten weten dat ik er heus nog wel was. Ik zat dus naast haar bedje te lezen, en ging weg als ze sliep. Dat lukt nu niet meer hoor, maar was toen voldoende voor haar om te weten dat ik er nog wel was. Ze was alleen maar gewend om bij mij in de buurt te zijn, en dus snapte ik wel dat ze in de war was toen ze 'ineens' in haar eigen bedje moest slapen terwijl ik daar niet bij was.
Feitelijk is de 5- minuten-regel op hetzelfde gebaseerd, toch? Hoewel ik 5 minuten best lang vond, als ze huilde. Ik heb die regel nooit toe hoeven passen trouwens.
En laten huilen doe ik ook niet, dan blijft ze er bijna in.. :P Mopperen vind ik iets anders.

Tico, wat naar dat je nu toch al wel kunt zien dat ze niet meer goed groeit, terwijl ze wel genoeg voeding krijgt..
pi_88258325
Zo na een tijdje lurken mag ik me hier ook officieel melden.

Ben sinds 10 september trotse vader van een zoon genaamd Stan. Na een probleemloze conceptie en zwangerschap. Begon het de 10e te rommelen (we kwamen net van mijn zus die we als peettante gevraagd hebben terrug). Rond 11 uur is de vrouw toch maar onder de douche gegaan, toen ze daar om 12 uur uit kwam en moest overgeven hebben we toch maar de verloskundige gebeld. Op dat moment had ze al 6cm ontsluiting omdat het 36 weken was moesten we naar het ziekenhuis. Om 2:28 is Stan daar geboren 2430 gram zwaar en 49 cm lang. In het begin ging alles best lekker hij is wel opgenomen omdat hij nogal last van vruchtwater had. 2 dagen later lag hij weer bij moeder op de kraamafdeling. Hier ging het steeds wat minder met de borstvoeding uiteindelijk zijn we overgestapt op fles met afgekolfde melk. Na 10 dagen was hij nog niet voldoende aangesterkt dus moeder naar huis en Stan moest blijven. Gelukkig mochten we hem 2 dagen later wel meenemen.

Thuis door gegaan met het flesje en na 2 weken (Stan was ongeveer 3,5 weken oud) ging het kolven steeds moeilijker. We zijn toen weer begonnen met aanleggen. Dit gaat nog steeds goed. Hij is vorige week zelfs 320! gram gegroeid.

Vandaag is het wat minder maar hij heeft een griepje ofzo. Is de hele dag al hangerig en heeft wat verhoging. De eerste weken waren behoorlijk heftig maar nu kunnen we lekker genieten :D

Nou voor iedereen die nog steeds aan het lezen is een paar fotos van mijn kanjer.

live your fears, fear your live
pi_88258337
He dames, ik ben hier ook niet meer zo vaak omdat ik weer aan het werk ben, druk, druk!

Flugeltje hoe zijn je eerste twee werkdagen bevallen??

Orea die gevallen is :{

Liesdraaijer tegenvaller van de auto :{

Ticootje wat een zorgen meid :* hopelijk lukt het lopend met de fles..

CP een kindje dat weinig slaapt :{

Floris die lekker actief is met rollen *O*

nytar fijn dat je zoon een speen heeft gevonden :)

Femke is vandaag goed gekeurd bij de CB. De prikjes vielen deze keer gelukkig mee. Ik heb niets te klagen, ze slaapt overdag lekker lang (zeker 2 slaapjes van 2,5 uur en nog wat korte slaapjes).

pi_88258549
Kijk femke groeien!
pi_88258780
Ik had ook gehoopt dat het met Leyla zo zou gaan :* gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden met het extra wegen.

refro welkom :W
pi_88258889
Gaat gewon goed komen hoor!
pi_88259010
Jeetje wat is Femke lang!
Ze groeit goed zeg!

Tico, vervelend dat Leyla minder gaat groeien ;( hopelijk trekt t nog bij! althans lijkt me een prettiger idee dat ze geopereerd wordt als ze wat groter is.
pi_88259022
Zo wat een lang eind he, die Femke!! :Y Als ik dit zie is mijn dochter echt een Michelin baby :Y) Die zit tussen de middellijn en de bovenste lijn in :P

Refro, welkom met Stan, wat een bos met haar :D prachtig kereltje! :Y
pi_88259079
Oh en Leia had vandaag echt bijna de schaterlach!! Het begin was er zeg maar, maar ze zette niet door.. Ben benieuwd wanneer je mij kunt opvegen van het lachen als ze dat gaat doen :D
pi_88259355
Mijn zoon is pas een michelinbaby :D zijn lengte zit net onder de gemiddelde lijn en gewicht erop :)
pi_88259401
De mijne doet niet aan michelin... :D
pi_88259632
Dat haalt ze hopelijk vlot in Tico!

Die van mij heeft inmiddels 3 rollen per bovenbeen :') :D
pi_88259690
Haha, de mijne heeft ook flinke dijen. Heeft ie van zn vader :Y
pi_88259981
Oh prikje ging goed, ze was boos!

Maar ze heeft er geen last van.
pi_88260320
Gelukkig! O+ Leia mag dinsdag weer :{
pi_88260402
En ik wilde met mijn dochter in bad :{w 3 keer raden wie er momenteel in coma ligt -O-
pi_88260702
Das een beetje jammer ja

Sinds Floris er is vind k t jammer dat ik geen bad heb. Maar goed, als k echt in bad wil kan ik altijd bij mijn zus :)
Vonden t zonde van de ruimte in de badkamer (die is maar 2 x 2.66), hebben nu grote inloopdouche O+
pi_88260797
Wij hebben een zitbad, althans.. ik kan er met benen opgevouwen in liggen (reminds me, met mijn knieën nu ging dat toch niet lukken :')) maar we gaan onze badkamer volledig verbouwen dus er komt een 'echt' bad!! *O*
pi_88261044
Je mag de mijne lenen Orea, die is wakker.
pi_88261084
Kom maar door *O*
pi_88261528
Bedankt dames :)

's Nachts slaapt ze overigens voorbeeldig hoor, dus behalve wat chagrijnigheid 's avonds is er eigenlijk niets aan de hand. Maar ik heb liever 's avonds ook een wat relaxtere baby :)

Ze groeit verder ook uitstekend op de borstvoeding, dus ze zal wel gewoon een klein maagje hebben ofzo. Of misschien verteert ze de boel wel gewoon snel; bijna elke luier is ook een poepluier :)
Ik wil ergens de komende dagen eens een fruithapje gaan proberen en zo richting wat vaster voedsel. Misschien dat ze het daar wat langer op volhoudt en dat ze ook wat verzadigder raakt en dan slaapt. Twee vliegen in een klap. Ik ga het maar gewoon uitproberen :D

Ik heb haar overigens net een flesje moedermelk gegeven en dat klokte ze zo naar binnen, maar ze viel er nog niet van in slaap. Dus ben ik a la Morretje naast d'r bedje gaan zitten tot ze sliep. Wat gelukkig snel was :) Ik vrees alleen dat dat overdag niet gaat helpen, maar ik ga het proberen.

En draakje, wat jij zegt klopt wel. Soms moppert ze wat voor ze in slaap valt. Maar meestal is het wel echt hard huilen als ik haar in d'r bedje leg.
pi_88262181
Amai, elke luier een poepluier!! Hier ben ik blij met 1 a 2 poepluiers per week :D verder overigens wel echt knalscheten en een lufffffttt uit dat lichaampje!! Misschien resoneert ze de borstvoeding wel gewoon ipv poepen :P

Wat een verschil toch he!!
pi_88262291
Ik ben blij dat ik nu niet iedere keer meer een poepluier heb :D
Zijn poep ruikt echt zuur, blegh.
Vergeleken met bv poep is t echt viezig :')
pi_88262449
Wie weet dat daar wel echt het verschil in zit. Supersonische spijsvertering :D Of ze neemt voedingsstoffen juist niet goed op. Maar ze groeit wel als een speer. Maar ja, ook weer 8 voedingen op een dag... Hellup :P
Gelukkig geen last van een putlucht, maar knetteren kan ze wel _O-

Ik wil eigenlijk omwille van de lucht alleen borstvoeding blijven geven tot ze zelf d'r reet af kan vegen :')
Nu ruikt ze nog net niet naar roosjes O+
pi_88262669
Ik heb me ook voorgenomen dat als iemand nog durft te beweren dat borstvoedingpoep niet stinkt die iemand een lekkere ochtendluier van Leyla op te sturen.
pi_88262795
Ik moet zeggen dat als ze stinkt, ze NIET gepoept heeft :') dan zijn het scheten :P Soms rekt ze zich uit, benen de lucht in en dan hebben we een orkest :D :')
Maar, haar luiers zijn ook niet echt heel fijn, maar dat komt omdat ze zo weinig komen natuurlijk!
pi_88262879
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me ook voorgenomen dat als iemand nog durft te beweren dat borstvoedingpoep niet stinkt die iemand een lekkere ochtendluier van Leyla op te sturen.
vergeleken met zn poep nu rook dat lekker :D

ik zit samen met mn zoon achter de pc.
hij houdt zich vast aan mn bureau O+
pi_88263036
Mijn vent is Leia's luier aan het doen en er komt een ge-gatver van boven :D Geen poepbroek, maar weer scheten _O-

Arm kind...
pi_88263570
:D Orea! Ik kreeg vanmiddag ook een verse windvlaag :D

Borstvoedingspoep vind ik ook lekkerder ruiken ;)

Oh, en ik wil in onze nieuwe badkamer ook een bad!
pi_88277201
:O ik ga toch eens kijken of ik wat tijden kan verschuiven.. 21:00, 1.15, 4;00 en 6.00 voeden is wat overdreven :O
pi_88279338
Oef Orea, dat klinkt wel als een gebroken nacht inderdaad!
Anne heeft weer keurig geslapen van 22.30 tot ik haar om 8.00 wakker maakte, ik kan me zó weinig voorstellen bij die slechte nachten...

Dit trof ik zojuist in de box aan... O+

pi_88279404
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:40 schreef Fannetje het volgende:
Oef Orea, dat klinkt wel als een gebroken nacht inderdaad!
Anne heeft weer keurig geslapen van 22.30 tot ik haar om 8.00 wakker maakte, ik kan me zó weinig voorstellen bij die slechte nachten...

Dit trof ik zojuist in de box aan... O+

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ heerlijk om dat gewoon bij je te hebben! O+ O+ O+
pi_88280002
dat is een gebroken nacht zeg Orea... :*

Wat 'n plaatje zeg fannetje. O+ O+

Ilse heeft na de regeldag van gisteren uitgevonden hoe langer slapen werkt. Had haar gisteren om 23.30 voor t laatst gevoed en om 5.10 kwam ze zelf weer. Heerlijk zeg!!
*poef* nu is het weg
pi_88280467
Wat een scheetje zeg, Anne ! (letterlijk en figuurlijk ;)

Rosanne heeft sinds een lange tijd ook weer goed geslapen van 19.00 tot 04.00 uur. Wat fijn om toch op tijd je bed in te kunnen en nog doorslapen ook. Kom je toch heerlijk van bij.

Enn Rosanne eet al iets uit een potje.. ze slurpt het naar binnen en geen last van buikje of poepluiers. Helemaal super dus !!
  woensdag 3 november 2010 @ 11:31:52 #212
54772 Silmarwen
pi_88280850
Wat een passend truitje! Zo'n lieve lach, daar smeltje toch gewoon van!
pi_88281036
anne O+

orea, dat zijn geen fijne nachten nee...

hier heeft ie weer doorgeslapen, van 22.30 tot 9.30
  woensdag 3 november 2010 @ 12:06:01 #214
259886 pessie
pi_88281924
Refro welkom met Stan! Wat een prachtig mannetje!

Fannetje wat een heerlijk meisje is Anne.

KJ, heerlijk he, doorslapen! Kom je zelf ook even aan nachtrust toe!

Orea, jammer, slechte nacht.

CP, ook ik vraag me net als iemand eerder al zei af of truus wel achtermelk krijgt. Truus is volgens mij al ruim 4 maanden (toch?). Misschien een LK bellen?

Tico, hoe gaat het nu?

Ik ben met Nathan naar het cb geweest, zn gewichtslijntje begint wat af te buigen, lengte gaat wel giga goed! Ze schatten dat hij 1.90 meter gaat worden. Heb verteld dat me dat een minimum lijkt omdat hij de bouw van mn broers heeft en die zijn allemaal langer dan 1.90.

Ze willen dat ik hem vaker aanleg, dus denk dat ik maar maximaal 3.5 uur tussen voeding aan ga houden. Op zich leg ik hem 6 tot 8 keer per dag aan. Nou ja, volgens mij hoef ik me er geen zorgen over te maken, ga sowieso tussendoor nog even met hem wegen.

De arts heeft in zn oortjes gekeken en ze zien er goed uit. Ik was bang dat hij last van zn oortjes had maar dat valt dus allemaal mee!

Curves:

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 03-11-2010 21:02:37 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 12:07:07 #215
259886 pessie
pi_88281961
Oh ja, Orea, je mag me voor gek verklaren maar ik ken iemand wiens dochter veel last had van constipatie die haar dochter 2 druppels roosvicee laxo gaf per dag.
pi_88282222
Of olijfolie
pi_88282236
Oh, hier is het kolven, drinken, kolven, drinken, kolven... Ben dus ff druk bezig.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:47:29 #218
259886 pessie
pi_88283189
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh, hier is het kolven, drinken, kolven, drinken, kolven... Ben dus ff druk bezig.
Oef, sterkte he. Is zwaar...

En waar zijn de emoticons te vinden in de nieuwe look van Fok!?
pi_88283897
naast het blokje "invoeren" zie je een smiley, en als je daarop drukt, dan krijg je alle emoticons. :)
pi_88283923
eerste keer consultatiebureau overleefd, wat een gedoe hoor, maar helemaal goedgekeurd! Hij is alleen 4 cm gekrompen, knap he ;)
Meet hem zelf wel weer thuis..

Die scheten vind ik zo grappig, keiharde geluiden uit die kleine baby's,haha
  woensdag 3 november 2010 @ 13:56:16 #221
259886 pessie
pi_88285536
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:10 schreef Troeta het volgende:
eerste keer consultatiebureau overleefd, wat een gedoe hoor, maar helemaal goedgekeurd! Hij is alleen 4 cm gekrompen, knap he ;)
Meet hem zelf wel weer thuis..

Die scheten vind ik zo grappig, keiharde geluiden uit die kleine baby's,haha
*O*
(ik heb de emotions gevonden!)

4 cm krimpen :o wat doe je met je kind? ;)
pi_88285826
Oh héérlijk, zo'n lachend poppetje he Fannetje? Fijn dat ze ook zo goed slaapt. Ik heb er ook zo een. :)

Orea, dat klinkt inderdaad wel wat veel, zeker voor haar leeftijd en gewicht. Neemt ze om 4 uur bijv. geen genoegen met haar speentje?

Pessie, je hebt een lange slungel! O+

Tico sterkte joh :*
pi_88286270
Fijn dat het slapen bij de meeste baby's weer in is!

Pessie, wat wordt Nathan lang! Dat wordt een slanke, lange jongen denk ik! :Y

kaatjejannie, wat knap van Ilse! En hopelijk houdt ze dit vol!

Troeta, hoe krijgt Mex het voor elkaar om 4 cm te krimpen? :D Anne was bij het CB één cm korter dan de dag ervoor bij de kinderarts, maar 4 cm is wel een erg groot verschil. Wat hadden ze dan bij de geboorte gemeten?

Oh Tico, dat klinkt vermoeiend :{

Mijn kind heeft haar overdagslaapknopje weer gevonden. Om kwart over elf was ze enorm aan het brullen, dus de fles gegeven. Aan het einde van de fles viel ze als een blok in slaap en ze slaapt nog steeds! Terwijl ze de afgelopen week overdag niet meer dan drie kwartier achter elkaar wilde slapen! Zometeen krijg ik mijn collega's op kraamvisite. Gezellig :)
pi_88286321
Nee, speentje kan ik vergeten... dan lig ik net en kan ik weer opdraven ;)

Maaar zojuist wikkelde ik haar in de doek en hoorde letterlijk een knal... luier vol! Echt dikke klei (zaterdag was voor het laatst..) nu twijfel ik om haar extra vocht te geven dmv meer aanleggen, maar plasluiers heeft ze als de beste... dus daar zal het ook niet aan liggen...
pi_88287629
Oooh Elise O+ Mooi hè, Cantare? Die lach zo vol overgave, en die geluidjes O+

En gek genoeg heb jij een stem, waarvan ik ook dacht dat jij er zo één zou hebben :D zo'n lieve zachte stem O+ :Y
pi_88291244
Wat een lief filmpje!!

Nou, ze deden niet eens een poging om de beentjes te strekken, hij lag helemaal opgekruld, dan is het al snel 4 cm.
Bij de geboorte hebben ze niet gemeten, maar 2 weken later was hij 54 cm en nu 50.

had ze verde rgeen last van die explosie orea? Of was ze daarna lekker opgelucht.
pi_88291778
O+ Ahh, Elisa!

Troeta, volgende maand is meten veel makkelijker, omdat ze van zichzelf dan meer strekken. Hij is nu nog zo klein dat ze het met veel moeite, en dus ongemak voor hem, zouden moeten doen..

Fannetje, fijn dat ze het overdagslaapknopje ook weer gevonden heeft. ^O^

Orea, lastig dat ze zo verstopt zit af en toe. Geen tips, sorry..

Tico, heftig hoor, dat kolven voeden-ritme wat je nu even moet aanhouden. Sterkte!

Pessie, istie qua gewicht niet wat minder hard gegroeid omdat hij in de lengte meer gegroeid is?
pi_88292141
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:39 schreef Morretje het volgende:
O+ Ahh, Elisa!

Troeta, volgende maand is meten veel makkelijker, omdat ze van zichzelf dan meer strekken. Hij is nu nog zo klein dat ze het met veel moeite, en dus ongemak voor hem, zouden moeten doen..

Weet ik wel, maar daarvoor lag hij wel met zijn benen gestrekt en er was niemand achter me, nu was het meten gewoon nutteloos.
Geeft niet verder, maar ik vertelde dat hij langer was, maar ze zetten hem dan toch op 50 cm in het boekje, beetje vreemd.

Hoe vonden jullie trouwens dat testje dat ze de baby aan zijn armen optilt en dat het hoofdje dan zo naar achter hangt? Zag er apart uit en had niet gedacht dat baby's zo sterk waren al.
pi_88294389
Inderdaad erg vreemd dat ze die 50 cm dan opschrijven.

Anne mag morgen weer naar het CB (extra afspraak ivm haar ogen omdat we twee weken geleden zo twijfelden of ze ons wel zag, daar twijfelen we inmiddels trouwens al niet meer over, maar we laten de afspraak toch maar doorgaan :')), ben benieuwd of ze ook gekrompen is ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 21:06:14 #231
259886 pessie
pi_88302850
Ik heb even een nieuwe upload gemaakt van Nathan zn gewicht, zag dat deze onzichtbaar was.

Troeta, Ik vind het ook raar dat ze dat opschrijven. Dan kunnen ze volgens mij beter niets opschrijven.

Fannetje, fijn dat jullie nu wel het idee hebben dat ze jullie ziet! Morgen ook weer meten en wegen?

Cantare, Elise is zo'n heerlijk meidje!

En Nathan is inderdaad slank. Ze schatten nu zn toekomstig gewicht op 1.90. Ik denk dat ie langer wordt, hij heeft de bouw van mn broers :Y , wordt minimaal 2 meter ;) .

Troeta wat betreft dat testje: Nathan heeft nooit zn hoofd laten hangen. Maar baby's zijn inderdaad sterker dan je denkt!
pi_88303282
Ilse had gister een regeldagje maar heeft vandaag moeite om zelf in slaap te vallen. Ze valt tijdens het drinken al bijna in slaap, maar eenmaal in bed lukt t niet meer. Ze gaat na een half uurtje hartverscheurend huilen. Als we dr dan oppakken dan is het goed en valt ze binnen een paar minuutjes op de arm in slaap. Dan kunnen we haar zo slapend wegleggen.
Is dat nou kwalijk? Dat ze zo in slaap leert te vallen? Ze is natuurlijk nog maar erg jong (12 daagjes)
*poef* nu is het weg
pi_88303609
niet te druk nog om maken kj, ze is nog zo klein.
eigenlijk pas sinds floris de fles krijgt valt ie s avonds in zn bed in slaap. daarvoor altijd aan de borst.
overdag lukte t m wel na een tijdje.

als je t zelf een probleem vindt is t wat anders natuurlijk :)
pi_88303767
ik vind het helemaal geen probleem, ik geniet er eigenlijk wel van. Dat ze dus blijkbaar bij een van ons wel de rust vind om zo in slaap te vallen. O+

Hoor in mijn achterhoofd mijn moeder al zeuren dat ik toch moet stoppen met de bv, als ik dit tegen dr vertel zal dat ook wel weer naar voren komen.
Ik vertel dus maar lekker niks ;)
*poef* nu is het weg
pi_88303795
Kaatjejannie, Ik weet niet of dat erg is. Isabelle valt ook vaak slapend bij me op de arm, omdat ze anders helemaal overstuur is. Ze is nog hartstikke jong he, het lijkt me niet erg iig. Als ze wat ouder wordt, gaat het vast beter.

Orea, heeft ze ook last van het feit dat ze zo weinig poepluiers heeft? Het klinkt wel sneu iig!

Hier is Isabelle vanaf vrijdagavond aan de Zantac tegen de eventuele verborgen reflux. Zaterdag leek het te helpen, weinig huilen en bijna de hele nacht doorslapen. Zondag en maandag was het weer een ramp. Dinsdag en vandaag leek het ietsje beter te gaan. Volgens de ha kan het wel een week duren voordat het werkt. Ik hoop maar dat dit het is :{

Maakt het bij jullie eigenlijk nog veel uit of je baby overdag en 's avonds slaapt, i.v.m 's nachts doorslapen?
pi_88304031
kaatjejannie, dat lijkt me geen probleem hoor! Ze is nog zo klein!
Noa, wat vervelend dat de resultaten van de Zantac nog wisselvallig zijn. Ik hoop dat het snel echt aanslaat.

Wat betreft het doorslapen, vooralsnog heb ik niet gemerkt of het overdag slapen effect heeft. Maar de afgelopen week was ze voornamelijk veel wakker overdag en vandaag slaapt ze weer vrij veel, dus morgenvroeg kan ik er meer over zeggen ;)

Ze lag net zo'n beetje in coma bij mij op schoot, maar ik moest naar de wc en besloot haar toch maar even in de kinderwagen te leggen. Mja, en daar werd ze natuurlijk wakker van, dus nu is ze aan het brullen. Ik pluk haar er maar weer even uit :)
pi_88304397
haha dat herken ik. Slaapt ze eindelijk..bij je op schoot en dan moet je toch echt naar de wc of aan het koken en dan wordt ze wakker.

Hoeveel spelen jullie eigenlijk? Isabelle is bijna 7 weken en ik probeer toch wel met dr te spelen als ze wakker is, vindt het ook zo sneu om haar maar een beetje voor zich uit te laten staren. (als ze niet huilt). Maar ergens ben ik dan ook wel weer bang dat ze dan weer te veel prikkels heeft...hmm lastig al die vragen als kersverse ouder 8)7
pi_88304634
Pf, ben kapot. Ik moet straks nog 1x kolven en dan ff rust. Elke 2 uur kolven, ik heb er nu 8 x opzitten. Ik krijg niet alles wat ik kolf ook weer terug in Leyla, het vingervoeden gaat moeizaam, en ze spuugt net een hoop weer uit. Van vandaag heb ik nu 80cc over, dus die heb ik maar in de vriezer gezet. Net had ze flink gedronken en kolfde ik direct na de voeding ook nog 20cc. Daarmee zit ik vandaag op 310cc. Dat zou 60cc te weinig zijn om de helft via de fles te geven. Ik heb alleen maar 125cc terug kunnen geven.
Ik hoop morgen op wat stuwing, dan doe ik het in elk geval niet voor niets.
pi_88308382
Dat geeft toch niks kaatjejannie! Opvoeden hoef je nu nog niet mee te beginnen. Als ze straks haar omgeving om zich heen wat beter snapt lukt het bedje heus wel.
En vooral als je zelf geniet is het alleen maar leuk zo toch:D
  donderdag 4 november 2010 @ 09:19:46 #240
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88315976
Noa, heel herkenbaar, van dat spelen. Het lijkt erop dat Neve gewoon heel veel slaapt, zeker nu ze wat meer gewend is aan het 'schema'. Tegen de tijd dat ze gevoed is en een nieuwe luier heeft is ze soms alweer aan het eind van haar attentiespan. Gisteren kwam de dokter en mijn vader en was ze dus wat meer 'op' en dat lijk je daarna gelijk aan haar te merken: toch een beetje overprikkeld ofzo.
Gevolg is dat ze nu vooral boven is: slapen en voeden op haar eigen kamertje en zo nu en dan liggen we gezellig samen een poosje in ons bed, maar ook dan doen we niet heel veel. Vorige keer hebben we haar een stukje voorgelezen :') maar halverwege was het alweer gapen en huilen. Blijkbaar heeft ze gewoon haar vaders lust voor slaap. :P
pi_88316090
Kaatje, dat ga je vanzelf merken :Y Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en als dat voor nu is: lekker dicht bij je of op je in slaap vallen doen! Leia sliep de eerste maand bijna alleen maar in op mijn borst ;) en vanaf dat ze een week of 9 was ben ik eens gaan proberen of ze ook zo in slaap kon vallen... Verwennen kan je echt nog niet, wennen wel. Maar nu heeft Ilse jou nog veel te hard nodig :Y

Noa ik hoop dat ze meds snel werken :Y hier is het wel zo: slaapt ze overdag goed, dan slaapt ze 's nachts ook goed (doorslapen dan niet echt.. alhoewel van 19:00 tot 02:00 best doorslapen is :P maar op het verkeerde moment..)

En spelen is al met haar op je schoot zitten en tegen haar kletsen, haar naar je gezichtsuitdrukkingen laten kijken. Een lachje loskrijgen. Een liedje voor haar zingen.. Denk nog niet aan grote dingen hoor, dat gaat stapje voor stapje.. Toen Leia wat meer wakker werd keek ze vooral om zich heen. En dat werd steeds meer lachen, lachen met geluid, brabbelen, armen gebruiken! Als je teveel prikkels geeft merk je dat gauw genoeg (wegkijken, beginnen te brullen ;) etc.)

Hik (en ook Noa) verwacht nog niet teveel van jullie kleintjes ;) dat spelen komt vanzelf :Y de eerste tijd slapen ze gewoon mega veel! Dat trekt echt vanzelf bij :Y (en dan hoop je dat ze even haar slaapje doet :P)

Hier denk ik toch dat we een regeldag(jes) én een sprong hebben :o Leia is 2 weken te vroeg geboren dus de 3 maanden sprong zou nu pas komen en dat klopt ook wel.. Huilen, niks is goed (behalve op de arm als mama rondloopt, want dan kun je alles zien :{w ) tv kijken is de bomb :o :o maar zitten, liggen alles resulteert in vreselijk krijsen! Daarbij kreeg ik haar gisteren alleen stil met de boob, waardoor ze gisterenmiddag alleen al 6 keer (!!) heeft gedronken..

Vannacht ging het redelijk, 20:00 voor het laatst gevoed, toen stortte ze echt in (niet gek na een dag amper slapen en voornamelijk huilen) en werd rond 1.30 wakker. Speen gevrot en toen kwam ze om 3.15 :Y gevoed, teruggelegd en toen om 6. Prima dus :Y

Leia heeft overigens wél last van haar buikje.. best nog wel wat krampjes (maar de 'standaard' krampjes kunnen ook nog eens tot 4 maanden duren) en vaak na een scheet heeft ze veel pijn ;( ik denk soms ook dat dat is waarom ze niet opnieuw kan inslapen...

Dus heb ik contact opgenomen met mijn LK en ik ga mijn eetgedrag echt drastisch omgooien. Maar eens een poosje back to basic (ook goed voor de calorieën :+) en kijken of we verbetering zien. Want als het ligt aan iets wat ik eet dan is het zo opgelost natuurlijk. Ook ga ik even een Osteopaat bellen en misschien maar een keer heen. Baat het niet enzo... :)

Oh en goeiemorgen allen c_/
pi_88316573
Grappig dat tv kijken he :)
Floris vind dat ook leuk, met drinken gaat ie dan naar de tv kijken en drinkt niet meer :')
Gisteren moest ik naar mijn werkcoach dus mijn moeder ging oppassen. Was ie daar aan t huilen geweest tot ze de tv aanzette. (deed ze voor zichzelf).
Zit ie echt met open mond te kijken.
Vannacht heeft ie van 8 tot half 2 geslapen (das trouwens best een lekkere tijd, als ie later komt ben ik altijd zo moe 's ochtends) en van na de fles tot uh hij slaapt nog steeds :P

Enne verder heeft Orea alles al gezegd :P
pi_88316911
Zo gebeld met Osteopaat, kan maandag al terecht! Noa, je woont zeker niet hier in de buurt hè? (Almere?) want die wachttijd bij jou vind ik echt best lang!

Floris ook al zo'n tv junk :D gisteren had ik haar eindelijk even stil over mijn schouder heen, kijk ik: was ze gewoon via de spiegel tv aan het kijken :o :D
  donderdag 4 november 2010 @ 10:02:39 #244
259886 pessie
pi_88317169
Oh ja tv kijken is ook hier Ge-Wel-Dig! Het liefst hangt ie dan bij zn papa op schoot over het voedingskussen heen en dan met zn mond open. Het is dat ie niet bij de chipszak kan anders zou hij daar ook al van geproeft hebben.

Tico, :*

Noa, spelen gaat op een gegeven moment vanzelf. Nathan vond bij 7 weken vooral rondlopen en om zich heen kijken super! Nu nog steeds trouwens...
Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleintje.

KJ: heeft je moeder een reden waarom ze vind dat je beter geen borstvoeding kan geven? Vind het namelijk een beetje vreemde reactie. Mijn moeder heeft mij geen borstvoeding gegeven en staat te juichen over het feit dat ik Nathan wel zelf voed, en dat al ruim 3 maanden *O* .
En wat betreft dat in slaap vallen. Tsja, gewoon doen wat je hart je ingeeft.

Orea regeldagen -O- . En ik weet niet of wij al een 3 maanden sprong hebben gehad. Dan had dat al plaats moeten vinden, hij is wel een paar keer wat jengelig geweest maar dacht dat ie ergens last van had.

Gisteravond hadden manlief en ik een gezellig avondje met zn tweetjes op de bank :o . Nathan heeft iets nieuws: Hij is om 8 uur doodmoe en valt in slaap, en we proberen hem nu net voordat ie echt in slaap valt in zn bed te leggen en dat gaat goed! Om 10 uur hebben we hem gewekt, zn pyama aangedaan en zn laatste voeding gegeven en toen heeft ie geslapen van 10.45 tot 6.15! *O*
  donderdag 4 november 2010 @ 10:05:22 #245
259886 pessie
pi_88317241
TV-kijken met papa:

pi_88317296
Die halve hand ook zijn mond in :D

Hier komt er soms een bijzonder geluid uit de babyfoon, en gisteren zag ik nou wat het precies was.. Gooi Leia op bed, dan trekt ze haar speen eruit, en propt haar duim en wijsvinger erin :') ze begint nu te ontdekken dat ze haar vingers kan strekken zodat ze er ook wat lekkerder op kan sabbelen :D tis dus gewoon echt gesmak wat ik hoor!
pi_88317356
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:53 schreef Orea het volgende:
Zo gebeld met Osteopaat, kan maandag al terecht! Noa, je woont zeker niet hier in de buurt hè? (Almere?) want die wachttijd bij jou vind ik echt best lang!

Floris ook al zo'n tv junk :D gisteren had ik haar eindelijk even stil over mijn schouder heen, kijk ik: was ze gewoon via de spiegel tv aan het kijken :o :D
fijn dat je zo snel bij de ostheopaat terecht kan!

ja, mja ook niet zo gek met een moeder als ik :')
wij hebben 5 kanalen die we kunnen opnemen, en das soms nog te weinig...ik kijk best veel tv geloof ik..

Nathan en papa, gezellig tv kijken haha
pi_88317453
Hier gaat de tv meestal pas aan als M. thuis komt :D ik kijk echt amper tv... (al heb ik me gisteren wel rot gelachen met groeten uit de rimboe, met dat 'kleine stel' :D )
pi_88317528
dat kijk ik niet, dat vind ik stom hehe
pi_88317571
Ik normaal ook, maar deze mensen zijn geniaal!! :D heb dubbel gelegen...

De dame hier slaapt gewoon nog :{w in mijn bed! :D ik dacht om 8.45 de bel te horen (wat ik ws in mijn slaap heb gehoord, want er stond niemand :')) en ben er maar uitgegaan.. Maar ze ligt nog! Boefje, misschien moet ik maar een 2-persoonsbed voor haar kopen :P
  donderdag 4 november 2010 @ 10:19:44 #251
258612 nytar
boys boys boys
pi_88317683
flauw he dat ze zo lekker slapen in zo'n groot bed! Ik heb Jonas na zn voeding om 8 uur laten liggen om zelf even lekker te douchen en te gaan eten en hij tukt nu nog! En ik had nog wel om 10 uur afgesproken bij een vriendin...Ik hoop maar dat ie snel wakker wordt, de lucht is al niet meer te harden in mn slaapkamer. Er zit me een verrassing in die luier!

Enne tv kijken. Check. Precies zoals Nathan :)
pi_88317864
haha, beetje ruimte is wel fijn toch
gekke Leia O+

de mijne is ook wakker, altijd als k typ dat ie nog slaapt wordt ie wakker :)
en k heb een hanekammetje bij m gemaakt :D
pi_88318045
Pics or it didn't happen :{w

Succes met je verrassing zo Nytar ;)
pi_88318072

Even een plaatje van onze dochter Jasmijn :)
pi_88318108
ahh wat een schatje.. Mooi hoor, Jasmijn.. O+
pi_88318483
Wat een mooie meid Jasmijn.
En grappige foto pessie!!!
Wanneer zijn al die regeldaagjes eigenlijk? Weet iemand een leuke site erover?

Mex heeft baby-acne, al 2 weken en best wel erg, nu zit het ook op zijn borst. ik weet dat het vanzelf over gaat, maar het ziet er zo geïrriteerd uit.
pi_88318492
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:32 schreef Orea het volgende:
Pics or it didn't happen :{w

Succes met je verrassing zo Nytar ;)
u roept, wij draaien :P

en een close-up :P

Jasmijn O+
  donderdag 4 november 2010 @ 11:08:18 #258
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88319080
:D
Neve heeft best veel haar en haar hanekam is al 3 weken niet naar beneden te krijgen. Ik hoop dat het zo blijft, tot haar 18e. :P
pi_88319434
:D geweldig!!!

Jasmijn, wat ben jij een popje O+

Geen idee precies Troeta qua regeldagen, geloof rond de 10 dagen, 3 maanden... wij hebben hem nu pas voor het eerst ;) qua sprongen kan je je aanmelden op oeiikgroei.nl dan krijg je een sprongetjes ( :') ) alert in je mail!

Die van mij heeft best haar, maar het is echt zo blond dat het net is alsof ze kaal is :D
pi_88319519
Oh ja, de dame begint echt mega te kletsen, de rrrrrrrrrrr en kkkgggggggrroeeeeee's (en gegil :X ) vliegen je om de oren! En ze schatert bij-na! Duurt echt niet heel lang meer O+
  donderdag 4 november 2010 @ 11:25:05 #261
259886 pessie
pi_88319603
Even mijn manneke's haren showen:

Hm, de bos is groter dan zichtbaar op de foto.

Troeta wat sneu van die baby-acne, heeft Mex er last van?

Wat een schattig meisje is Jasmijn!

Regeldagen: 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden.

Ik heb Nathan om 10.45 uit zn bed gehaald, en nu ligt hij er alweer in :? . Nou ja, zal wel moe zijn. Hij draaide richting zn zij dus heb hem nu op zn zij liggen. Ben benieuwd hoe lang hij slaapt. Wil hem eigenlijk wel om 12 uur voeden.
pi_88319695
ooooh hier greep de dame nog niet echt dingen vast, en ze ligt nu in de box te gymmen :P en ik loop langs, heeft ze haar rammelboekje die vlakbij lag ineens in haar hand :o ze is dus echt gewoon met sprongetjes bezig!! O+

Mooie man Pessie! :Y van Leia heb ik eergisteren foto's in het fototopic geplaatst, waaronder deze:

Onderkin rules O+
  donderdag 4 november 2010 @ 11:33:28 #263
259886 pessie
pi_88319886
Orea, jij hebt echt een spekkie!!!
pi_88320150
hihi, wat een geweldige foto's!!!

O, zijn regeldagen en sprongetjes wat anders? Ik ben ook lekker bij,haha
Dat regeldagje met 10 dagen heb ik niks van gemerkt eigenlijk, dus dat is mooi.

Weet niet zeker of hij er last van heeft van zijn puistjes, wrijft wel heel erg in zijn gezichtje als hij krampjes heeft of honger, maar of dat nou toeval is of niet?

O, trouwens, ik wil niet offtopic gaan in het geboortekaartjestopic, maar ik heb dus geen geboorteakte gehad. Is dit normaal? Of moet je er voor betalen?
Ik heb wel die erkenning van een ongeboren vrucht en een simpel blaadje dat hij aangegeven is, maar niks officieel.
pi_88320311
Sprongen zijn, als ik het goed heb, de stappen die ze maken. Als ze een sprong door zijn kunnen ze ineens meer :) Regeldagen is als ze zorgen voor meer voeding, weet niet zeker of dat nou alleen bij bv kindjes is. Dan gaan ze plakken en willen ze meer drinken en zorgen zo dat ze meer melk krijgen :)

Ik kreeg net bij het vliegtuigje doen een klodder kwijl in mijn gezicht :') lekker :P
  donderdag 4 november 2010 @ 11:54:31 #266
259886 pessie
pi_88320615
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:40 schreef Troeta het volgende:
O, trouwens, ik wil niet offtopic gaan in het geboortekaartjestopic, maar ik heb dus geen geboorteakte gehad. Is dit normaal? Of moet je er voor betalen?
Ik heb wel die erkenning van een ongeboren vrucht en een simpel blaadje dat hij aangegeven is, maar niks officieel.
Simpel blaadje met ballonnetjes en niet-uitgelijnde tekst? Check. Geboorteakte weet ik niet wat dat is, wel kun je een uittreksel uit het GBA aanvragen, kost meen ik iets van een tientje. Heb je het nodig? Anders even navragen bij het gemeentehuis. Wij hebben Nathan in het trouwboekje staan, maar misschien werkt die erkenning hetzelfde?
  donderdag 4 november 2010 @ 11:55:36 #267
259886 pessie
pi_88320657
Denk niet dat fles-baby's regeldagen hebben eigenlijk, maar heb geen ervaring. Lies is aan het werk zeker? Anders haar even vragen. Verder nog moeders die vanaf het begin volledig flesvoeding geven?
  donderdag 4 november 2010 @ 12:05:06 #268
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88320995
Hier heb ik de 10 dagen heel goed gemerkt. Volgens mij is er ook een regeldag bij 3 weken? Dat was gisteren en daar heb ik weinig van gezien.

Geweldig toch, die bekken? Neve is echt een plaatje (vind ik dan), maar als je net stopt met drinken is het inderdaad één grote onderkin, net zo'n laaf uit de Efteling! :')
Ze kan ook heeeel scheel kijken! Orea, die muts is prachtig!

Nou, deze is wel lief:
pi_88321291
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:05 schreef Hik het volgende:
Hier heb ik de 10 dagen heel goed gemerkt. Volgens mij is er ook een regeldag bij 3 weken? Dat was gisteren en daar heb ik weinig van gezien.

Geweldig toch, die bekken? Neve is echt een plaatje (vind ik dan), maar als je net stopt met drinken is het inderdaad één grote onderkin, net zo'n laaf uit de Efteling! :')
Ze kan ook heeeel scheel kijken! Orea, die muts is prachtig!

Nou, deze is wel lief:
[ afbeelding ]
scheel kijken kan Ilse ook:

*poef* nu is het weg
pi_88321308
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:54 schreef pessie het volgende:

[..]

Simpel blaadje met ballonnetjes en niet-uitgelijnde tekst? Check. Geboorteakte weet ik niet wat dat is, wel kun je een uittreksel uit het GBA aanvragen, kost meen ik iets van een tientje. Heb je het nodig? Anders even navragen bij het gemeentehuis. Wij hebben Nathan in het trouwboekje staan, maar misschien werkt die erkenning hetzelfde?
Niet eens ballonnetjes!!! maar het is een blaadje met zijn sofinummer erop.
Wij zijn niet getrouwd, dus daar staat het ook niet in en die erkenning van een ongeboren vrucht, tja, is geen bewijs dat hij geboren is en leeft toch?

Ik heb hem volgens mij niet echt nodig, alleen voor een kado-doos bij c1000 :P
maar de kraamverzorgster vond het ook gek dat ik geen geboorte akte had en denk er nu pas weer aan.
pi_88321534
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wij zijn niet getrouwd, dus daar staat het ook niet in en die erkenning van een ongeboren vrucht, tja, is geen bewijs dat hij geboren is en leeft toch?

maar de kraamverzorgster vond het ook gek dat ik geen geboorte akte had en denk er nu pas weer aan.
die kado doos bij de c1000 hadden ze hier alleen een geboorte kaartje nodig..

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:02 schreef pessie het volgende:

KJ: heeft je moeder een reden waarom ze vind dat je beter geen borstvoeding kan geven? Vind het namelijk een beetje vreemde reactie. Mijn moeder heeft mij geen borstvoeding gegeven en staat te juichen over het feit dat ik Nathan wel zelf voed, en dat al ruim 3 maanden *O* .
En wat betreft dat in slaap vallen. Tsja, gewoon doen wat je hart je ingeeft.

Mijn moeder vindt het allemaal maar gedoe. Ze heeft zelf nooit bv gegeven en roept al vanaf het begin af aan dat als het niet lukt dat ik dan echt moet stoppen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er eerst ook zo instond, maar nu het eenmaal loopt vind ik het zoiets moois. Dat mijn meisje zo groeit op mijn voeding.

Ze was vanmorgen weer wat onrustig. Ze slaapt wel (ingebakerd) maar maakt aardig wat geluid. Hierdoor doe ik zelf ook geen oog dicht. Misschien als ze komende ochtend weer zo slaapt dat ik haar dan in de wagenbak op dr eigen kamertje neerleg. Ik hoor haar dan nog wel als ze huilt, maar de slaapgeluidjes hoor ik dan niet. Dan slaap ik zelf misschien ook nog wel wat.
Ze ging trouwens net wakker het bed in, en slaapt al vanaf 10.30!
*poef* nu is het weg
  donderdag 4 november 2010 @ 12:45:47 #272
258612 nytar
boys boys boys
pi_88322481
mooie Jasmijn! O+

Ik had de foto's van Leia al gezien, maar wat zijn die gaaf!

Ik heb geen verrassing gekregen, die knul kreeg het gewoon voor elkaar om mn slaapkamer vol te gassen met alleen maar scheetjes! Ongelooflijk!
pi_88322877
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

volgens mij moet je die zelf aanvragen om t gezag aan te vragen, dacht ik hoor.
R heeft dat allemaal geregeld in de kraamweek
  donderdag 4 november 2010 @ 13:02:12 #274
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88323139
:D LOL
Ik heb net even gekeken hoe het aanvragen van een paspoort voor Neve in z'n werk gaat. Nu moet ze ook op de foto daarvoor natuurlijk en die foto's moeten sinds een poosje aan allemaal eisen voldoen. Ik even checken op die site en daar staat dat voor kinderen hetzelfde geldt als voor volwassenen (ze mogen dus geen pet op :P ), met uitzondering van het volgende:

quote:
Dit zijn alle in deze fotomatrix opgenomen acceptatiecriteria met uitzondering van:
- categorie 5 HOUDING de elementen ogen op een horizontale lijn, hoofd gekanteld en schouders recht;
- categorie 6 UITDRUKKING de elementen neutrale blik, recht in de camera kijken en mond gesloten.
Hihi... ik zie het echt helemaal voor me: dat je voor zo'n foto moet proberen om je kind rechtop, met zijn mond dicht op de foto moet krijgen... met een neutrale blik! :D
D'r staan ook hele mooie vorbeeldfoto's bij:
http://www.utrecht.nl/images/Burgerzaken/pdf/fotomatrix.pdf
  donderdag 4 november 2010 @ 13:03:31 #275
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88323191
Wat raar, ik heb wel een geboorte acte. Die had ik ook nodig voor het aanvragen van gezag voor meneer Hik (wij zijn niet getrouwd).

Ik kan trouwens nog helemaal blij worden als ik officiële post krijg voor haar. We kregen een pasje van de verzekering op haar naam... daar hebben we allebei even naar gekeken. Voelde ineens nog echter! :)
  donderdag 4 november 2010 @ 13:06:28 #276
259886 pessie
pi_88323302
Hik, ik heb Nathan toen hij 6 weken oud was meegenomen naar de fotograaf voor pasfoto's voor zn ID-kaart. Mijn fotograaf heeft mij ingepakt in witte doeken zodat Nathan bij mij op schoot op de foto kon. Zal even spitten naar het resultaat.
pi_88323304
Las ik nou iets over tv kijken? Da's voor watjes hoor! PS-en is de bom 8-)

Leuk al die foto's. Ik moet ook echt weer eens vaker in het fototopic kijken O+
  donderdag 4 november 2010 @ 13:12:02 #278
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88323511
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:06 schreef pessie het volgende:
Hik, ik heb Nathan toen hij 6 weken oud was meegenomen naar de fotograaf voor pasfoto's voor zn ID-kaart. Mijn fotograaf heeft mij ingepakt in witte doeken zodat Nathan bij mij op schoot op de foto kon. Zal even spitten naar het resultaat.
Wat slim!
Een collega van mij moest een soort handpoppenact uitvoeren met haar zoontje, met haar hand aan de achterkant door zijn shirt. :')
Andere collega van mij kreeg het echt niet voor elkaar met zijn dochter. Die heeft gewoon een oude pasfoto van zijn net iets oudere zoontje ingeleverd. Ging ook. :P
pi_88323517
Rosanne leest al *lol*

pi_88323892
Die van mij was al aan het psp-en toen ze net 1,5 week oud was O-)

jemig wat was ze klein!! O+

En pasfoto voor haar id kaart (ze maken gewoon een foto en knippen koppie daar uit.. had het zelf gekund! Hier moest ze op mijn been en mijn hand moest in haar jurk/shirt om haar rug en nekkie te ondersteunen):

(de fotograaf stond als een debiel heel hyper LEIA LEIA LEIA te roepen met een pratende ernie :') zo van KIJK DAN KIJK DAN! Kind was net paar weken oud :') die begreep nog niet zoveel :'))
pi_88324257
Wat een intelligente kinderen hier allemaal, Anne leest nog niet, speelt nog niet op de spelcomputer en kijkt ook nog geen tv. Moet ik me al zorgen gaan maken? ;)

Vanmorgen op het CB geweest en Anne was voldoende gegroeid! Ook vond de arts dat ze een stuk "helderder" was dan tweeënhalve week geleden, dus ze is helemaal goedgekeurd. Over anderhalve week moeten we weer terugkomen, dan krijgt ze ook haar eerste prikjes :{

En de statistieken:

donderdag 4 november 2010 @ 13:37:37 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88324400
Orea! :D hilarisch!
pi_88324728
Ze viel steeds in slaap bij de fotograaf ;) (ze dacht ook doe mijn ogen dicht dan is die vent wel weg :'))

Het is net alsof ik momenteel een kind met hondsdolheid heb overigens! Ze ligt in de wipstoel naar buiten te kijken (leuk vallende blaadjes enzo :? ) en kwijlt er nogal bij, met belletjes :') ziet er heel grappig uit!
  donderdag 4 november 2010 @ 13:56:36 #284
259886 pessie
pi_88325017
Fannetje mooi stijgend lijntje!

Heb em even opnieuw ingescand:

donderdag 4 november 2010 @ 13:57:52 #285
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88325066
Rechte schouders, neutrale blik... Check! :)
  donderdag 4 november 2010 @ 14:02:28 #286
259886 pessie
pi_88325235
Moet er dan zeker niet bij vertellen dat et optisch bedrog is? Hij hing letterlijk op mijn schoot tegen mn buik aan verveeld te kijken naar de fotograaf die met een of ander belletjes speeltje zn aandacht probeerde te trekken... Mislukt trouwens...
  donderdag 4 november 2010 @ 14:04:20 #287
259886 pessie
pi_88325294
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Wat slim!
Een collega van mij moest een soort handpoppenact uitvoeren met haar zoontje, met haar hand aan de achterkant door zijn shirt. :')
Andere collega van mij kreeg het echt niet voor elkaar met zijn dochter. Die heeft gewoon een oude pasfoto van zijn net iets oudere zoontje ingeleverd. Ging ook. :P
Begreep dit nu pas :o . Het is ook redelijk belachelijk waar een baby al aan moet voldoen... Gelukkig wilden ze zn vingerafdrukken nog niet hebben!
  donderdag 4 november 2010 @ 14:40:07 #288
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88326499
Foto's *O*

Wat hebben we toch een mooi nageslacht op de wereld gezet met z'n allen O+

Die kuif Son :D

Leia O+ Heerlijk bolleke aan het worden zo.

Pessie, Nathan begint ook al flink wijs uit z'n ogen te kijken zeg :Y

Neve, wat een heerlijke bolle wangen al O+

Whehehe, scheelkijkende Ilse, hangt ze wel een beetje lekker zo :P

Oh CP, wat een mooie ogen heeft ie :o

Jasmijn mooi meisje!

Rosanne, net echt zo :D

edit; Zal ik ook effe showen...

[ Bericht 38% gewijzigd door flugeltje op 04-11-2010 14:51:21 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 15:58:20 #289
259886 pessie
pi_88329419
Fluugs wat is Willem een lekker bolleke!!! *O*

Mijn ouders zijn er! *O*
pi_88331113
Oooh Willem O+ Hij heeft echt een heel karakteristiek gezicht! Kan het niet goed uitleggen, maar prachtig! En dat haar O+
pi_88332525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:03 schreef Hik het volgende:
Wat raar, ik heb wel een geboorte acte. Die had ik ook nodig voor het aanvragen van gezag voor meneer Hik (wij zijn niet getrouwd).

Ik kan trouwens nog helemaal blij worden als ik officiële post krijg voor haar. We kregen een pasje van de verzekering op haar naam... daar hebben we allebei even naar gekeken. Voelde ineens nog echter! :)
Kreeg je die bij het aangeven Hik? De geboorteakte?
En nu je het zegt...wij moeten ook nog gezag aanvragen, dus ik heb hem nog echt nodig ook!

Leuk he die post! Mijn vriend had het eerst niet door, die zei, huh M.T......???

Is een ID-kaart verplicht voor baby's??
pi_88332604
orea, ze is zeker klein op die foto zeg! Echt een poppetje!
  donderdag 4 november 2010 @ 17:27:27 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88332919
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:40 schreef Orea het volgende:
Oooh Willem O+ Hij heeft echt een heel karakteristiek gezicht! Kan het niet goed uitleggen, maar prachtig! En dat haar O+
Het is het haar wat hem karakteristiek en 'ouder' maakt :P

Aangestoken door jou ben ik ook effe de pasgeboren foto's gaan kijken en idd zeg, wat klein allemaal nog O+ Moet je nagaan hoe hard ze groeien... Dat mupke van jou lijkt wel 2 keer zo lang geworden :D
pi_88333266
Ja, gek genoeg kan ik me al helemaal niet meer voorstellen dat ze zó klein was :o maar ze is dan inderdaad ook wel explosief gegroeid (3675 bij geboorte, en inmiddels zéker 3 kilo erbij :D)

En Flugel, niet alleen zijn haar.. Ook de vorm van zijn gezicht, juist daardoor vind ik. Dat haar vind ik gewoon tof (en stiekem ben ik jaloers :P ik wilde altijd een baby met haar. Verdomd, mijn baby heeft haar maar tis zó licht dat ze gewoon praktisch kaal lijkt :D)
  donderdag 4 november 2010 @ 18:17:50 #295
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88334712
Troeta, ja gehad op het gemeentehuis bij de aangifte. En je zou hem echt wel herkennen denk ik, want het ziet er behoorlijk officieel uit!

Wij konden alles opsturen naar de Rechtbank trouwens: de geboorteacte (sturen ze terug), twee keer een uittreksel uit het geboorteregister (van mij en meneer Hik) en kopieën van onze paspoorten, de erkenning en een ingevuld formulier dat je hebt meegekregen toen je de erkenning regelde (als je dat tijdens je zwangerschap al hebt gedaan).
Pfff... Je zou er bijna voor gaan trouwen! ;)
pi_88337105
Zo Stan heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad was er best wel rustig onder. Hij is nu wel een beetje zielig slaapt veel en wil veel aandacht als hij wakker is. Hij begint nu ook te spelen en was net in de box heerlijk aan het grijpen naar een knuffel kubus :)

Hij is vandaag ook gewogen en was in 8 dagen 410! gram aangekomen zat bij geboorte ver onder de 1e curve die ze op het CB gebruiken maar zit inmiddels boven de 2e lijn.
live your fears, fear your live
pi_88339739
Nou idd Hik, wat een gedoe. Bedankt voor je informatie, ik ga het van de week even navragen op het stadsdeelkantoor. Je zal er hier wel weer voor moeten betalen..

Ahh, dat geprik ook, heeft ie ook geen verhoging refro?? Zit er iig weer op.
pi_88339775
Zo daar ben ik weer...ik heb overdag amper de tijd om op de computer te kunnen. Dr paps is nu bij dr beneden en ik hoor haar al de hele tijd huilen...zo sneu.
Orea, fijn dat je zo snel bij de osteopaat terecht kan, laat je nog even weten of het geholpen heeft? Ik hoop dat ze snel van die akelige krampjes af is. We kunnen volgende week terecht, dus nog ff volhouden. Ik woon in twente, dat ligt niet echt in de buurt van Almere. Ook heb ik van diverse mensen goeie dingen gehoord over deze man, dus daar wil ik graag naartoe.

Leuke foto's!
  donderdag 4 november 2010 @ 21:11:15 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88341711
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Ja, gek genoeg kan ik me al helemaal niet meer voorstellen dat ze zó klein was :o maar ze is dan inderdaad ook wel explosief gegroeid (3675 bij geboorte, en inmiddels zéker 3 kilo erbij :D)

En Flugel, niet alleen zijn haar.. Ook de vorm van zijn gezicht, juist daardoor vind ik. Dat haar vind ik gewoon tof (en stiekem ben ik jaloers :P ik wilde altijd een baby met haar. Verdomd, mijn baby heeft haar maar tis zó licht dat ze gewoon praktisch kaal lijkt :D)
Ik heb het zelfs al een beetje bij moeten knippen omdat het echt té lang was om nog leuk te zitten :')

Enne binnen no-time kun je je vlechtkunsten uittesten, wedden!!
pi_88348209
dat haar van willem, wow
is mijn kale knikker niks bij. nja hijs niet echt kaal ofzo, maar heeft niet heel veel haar en tis licht.

oh ja vandaag de foto's opgehaald die k paar weken geleden heb laten maken... :X veel te veel geld hehe. leuk ook voor de opa's en oma's ;)
ze waren allemaal zo schattig O+
pi_88348356
ik ben er nog hoor, maar druk druk druk
hoop morgen weer bij te lezen en op jullie ook te reageren!

enne sonnetje dat vraagt om ook hier te laten zien he.....

het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 68
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')