abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:18:18 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88135396
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 66

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 01-11-2010 19:46:47 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88135657
Volgens mij mogen Noortje, Lars en Travis wel uit de OP?

Hier net poep-explosie! :D M. had haar luier om 8 uur nog verschoond en toen ik even ging kijken hoe lief ze lagen te slapen vond ik die pampers al zo'n nare lucht hebben, rook het op de trap al :r (heel chemisch luchtje)... Ik ging douchen en M. ging haar vast uitkleden en schone broek doen en die hoorde ik alleen maar kokhalsen :D

Dus heb ik lekker gedouched met mijn muppet! O+ blij dat het eruit is en blij dat het nu is en niet straks in Utrecht :+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:33:44 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88135706
Het heeft hier flink energie gekost doordat we zelf regelmatig voor 'levende speen' moesten spelen, maar inmiddels heeft Willem z'n duim goed gevonden en kan hij het zelf. Gelukkig dus ook geen nachtelijke plopavonturen hier ;)

Sil, ik herken het ook hoor, het gevoel dat je onderkant eruit zakt. Heb ik zo'n week of 2/3 last van gehad... Anders effe de fysio om tips vragen voor je bekkenbodem, daar zat 'm bij mij het probleem...

@kaatjejannie, ik was compleet van de pad die eerste periode. Zeker ook omdat de borstvoeding niet wilde en we dus per voeding 2 uur bezig waren met tussendoor een uurtje rust voor Willem alweer kwam... Heb zelfs extra lang kraamzorg gekregen. Ze hebben me trouwens hier op bed geprikt om m'n Hb te checken, dus daar hoef je niet perse voor op pad. Ter geruststelling kan ik je wel vertellen dat toen het eenmaal beter ging het ook ineens heel snel heel veel beter ging. En dat was vanaf zo'n week of 2 na de bevalling het geval.

Mijn eerste keer naar buiten was na een dag of 8/9 en dat was best lekker, wel was ik helemaal kapot na 10 minuutjes waggelen. :')

Vreemd genoeg heb ik dan weer geen last gehad van m'n knip, ik hoefde ook niet te spoelen tijdens het plassen, alleen erna... Alleen een 'number 2' was drama, vooral omdat ik heel snel weer helemaal op gang was. Overigens was ook dat drama na een paar dagen wel over. Gelukkig maar, de vermoeidheid was al erg genoeg...

Hoop dat iedereen een lekkere nacht heeft gehad!

Hier was lastiger, Willem zit vol met snot en moet dan ook vaak zo heel zielig kuchen ;( Straks maar eens op zoek naar een neusspray die ook voor baby's mag. Iemand tips?

Iedereen die vanmiddag gaat 'high-tea'en' Veel plezier!
pi_88136421
Hier ook wel herkenbaar, dat gevoel dat je onderkant eruit valt. Bekkenbodemspieren trainen was bij mij de clou. En veel drinken om te zorgen dat het plassen niet pijn deed. Na een week ging ik met Ravage naar de buurtsuper, 300 meter verder. Vooral het stilstaan was niet fijn, kwamen we ook nog de buurvrouw tegen :X

We hebben hier een meiske die de douche eng vindt.. :D Oh, en schreeuwen! :{ Leert ze dat ook nog weer af? 't Is echt verschrikkelijk om aan te horen, ze gebruikt het vooral om d'r ongenoegen kenbaar te maken. }:| Er wordt dus ook vaak gauw gehoor aan gegeven.. Dat helpt niet zeker he? O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:17:10 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88136702
Tja, die keizersnee. Ik heb geen vergelijknatuurlijk. Heb de eerste week eigenlijk vooral in bed gelegen, echt plat. Nu, na bijna 3 weken, gaat het eigenlijk best ok. Kreeg gisteren op mijn donder van de cb verpleegkundige dat ik te snel de trap op liep. :P Nu valt het me wel mee dus, maar de eerste week was ik echt gefrustreerd hoor en het feit dat lief meer dan twee weken vrij was hielp ook echt enorm.
Sterkt je alleen nog maar in de overtuiging dat die twee dagen die de mannen officieel krijgen echt idioot is.

Hier ook poep en plas explosie! Smurfje had zo lang geslapen blijkbaar.... De luier zat al flink vol en zodra ik m opendeed begon alles te lopen. Plas op de vloer, grond, deur, romper en poep op de muur en de commode. :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:19:46 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88136765
Ow, mag Neve ook in de OP? 13 oktober.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88136854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:54 schreef Orea het volgende:

[..]

Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden! :D had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?

Maar het werkt! :Y Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel :Y
Ik vond alleen dat kraamverband zo in de weg zitten, het is zo dik!
Ik las trouwens (achteraf natuurlijk) dat als ze meteen koude kompressen erop doen de zwelling een stuk minder is. Klinkt heel logisch ook, maar jammer dat ik het niet gedaan heb.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:26:49 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88136911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:19 schreef Hik het volgende:
Ow, mag Neve ook in de OP? 13 oktober.
Sure! (maar is dat een jongetje of meisje :@ Sorry!!! Ik weet het echt niet en kan het niet uit je laatste posts halen!)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:34:53 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88137132
:D een meisje!
pi_88137190
Neve is een meisje Rocka! :)

Vroeg iemand in het vorige topic om een stuk placenta? Ik heb nog wel wat voor je in de aanbieding, maar dan moet je het wel even uit mijn baarmoeder halen.. :')

Ik las trouwens dat de meest voorkomende klachten bij een achterblijvend stuk placenta, naast buikpijn en bloedverlies, stemmingswisselingen en een niet op gang komende borstvoeding zijn. Nou, check en dubbelcheck. :{
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:41:42 #11
190853 RockabeIIa
pi_88137336
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:34 schreef Hik het volgende:
:D een meisje!
pfew gelukkig vat je het goed op :) Staat erbij hoor! Dochter van Hik! ;)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:00:02 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88137866
Ik ga niet slaan. ;)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:11:39 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88138231
Willem rolt van buik naar rug!

En toen ik Martijn vroeg of hij het filmpje effe wilde uploaden kreeg ik dit :')

pi_88138419
Wat een ontzettend cool filmpje zeg 8-) en Willem kan rollen *O* *O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:05:55 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88140102
Whaha fluugs! Ik lag echt dubbel, echt geweldig! Verder alles goed?

Fannetje, zou de bv alsnog op gang kunnen komen als ze de rest van de placenta verwijderen?

Ook mijn man is bijna 2 weken thuisgebleven. Daarna wilde hij heel graag naar zn werk, troste papa uithangen, beschuit met muisjes ronddelen en whatever ambtenaren nog meer doen. Ik vind 2 weken vaderschapsverlof lang. Wie gaat dat betalen en waar komt dat geld dan vandaan? Moeten we dan met zn allen nog meer belasting betalen? Een verdubbeling van de huidige regeling zou ik al heel goed vinden eigenlijk, de meeste vaders houden er in hun vakantieplanning toch wel rekening mee.
pi_88140866
Nou, ik heb liever dat anderen die 2 weken verlof betalen dan dat we het zelf doen. Mijn vriend had wel genoeg uren en zomers kan hij ook nog vrij nemen, maar anderen zouden dat niet kunnen.
En ik denk dat een vakantie met je gezin erg nodig is als de baby een paar maandjes oud is.

Maar ja, ik ben niet echt politiek aangelegd, ik kan er nooit bij dat er bijv. wel een stomme tramtunnel van miljoenen word aangelegd en dat het activiteitencentrum van de bejaarden dicht moet vanwege geldgebrek.
Belasting moeten we toch wel betalen, dan zie ik ook graag dat er dit soort zaken voortaan wat beter geregeld gaan worden.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:51:12 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88141291
tnx! Gaat eigenlijk wel goed hier hoor, m'n verlof zit erop *O*

Martijn kreeg wel 2 weken van de baas :Y Hij heeft er toen zelf ook nog 2 weken vakantie aan vastgeplakt, was eigenlijk wel heel erg lekker... En wel nodig ook, ik ben die eerste 2 weken volledig in de lappenmand geweest en pas toen ik een beetje 'boven Jan' kwam hebben we kunnen genieten van ons gezinnetje. Als hij na die 2 weken meteen had moeten gaan werken was de overgang te groot geweest. En als hij die 4 weken volledig zelf had moeten bekostigen waren vrijwel meteen al z'n dagen van het hele jaar opgeweest... Stel dat je dan in januari bevalt, dan duurt het jaar nog heel, heel erg lang...

Overigens vind ik het dan weer wél onzin om er bij de vrouwen 2 weken bij te geven. Ik bedoel, je krijgt wel gewoon AL je vakantiedagen, dan kun je die 2 weken zelf ook wel extra inleveren....
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:04:03 #18
258612 nytar
boys boys boys
pi_88141654
Wat een heerlijk filmpje fluugs!
(enne mag Jonas nu ook in de OP? 10-07-10)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:06:04 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88141707
Ik kan niet meer aanpassen nytar, als een mod iets wijzigt schiet het bericht op slot nml... Effe op een mod wachten dus...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:10:44 #20
259886 pessie
pi_88141837
Ik ben er zelf eigenlijk meer voor vrouwen langer verlof te geven omdat ik vaak zie dat beginnen met werken het einde betekent van de bv. In een land waarin we eigenlijk willen dat kinderen een half jaar bv krijgen zou dat beter haalbaar worden.

En een tramtunnel van ik-weet-niet-hoeveel-miljoen gaat ook boven mijn verstand. 1 van de problemen binnen civieltechnische werken is meestal ook de manier van aanbesteden. Dan wordt het aanbesteedt voor bv 1 miljoen, maar na de aanbesteding verandert de opdrachtgever (bv overheid) iets zodat het 2 miljoen gaat kosten. En vervolgens de schuld geven aan de aannemer. Maar das niet relevant binnen dit topic. Ik stem voor 4 a 5 dagen vaderschapsverlof. Ik denk dat als mannen 2 weken vaderschapsverlof krijgen ze alsnog 2 a 3 weken vakantie opnemen, dan is een werkgever een werknemer gedurende 5 weken kwijt, das best veel.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:38:50 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88142466
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:10 schreef pessie het volgende:
Ik ben er zelf eigenlijk meer voor vrouwen langer verlof te geven omdat ik vaak zie dat beginnen met werken het einde betekent van de bv. In een land waarin we eigenlijk willen dat kinderen een half jaar bv krijgen zou dat beter haalbaar worden.

En een tramtunnel van ik-weet-niet-hoeveel-miljoen gaat ook boven mijn verstand. 1 van de problemen binnen civieltechnische werken is meestal ook de manier van aanbesteden. Dan wordt het aanbesteedt voor bv 1 miljoen, maar na de aanbesteding verandert de opdrachtgever (bv overheid) iets zodat het 2 miljoen gaat kosten. En vervolgens de schuld geven aan de aannemer. Maar das niet relevant binnen dit topic. Ik stem voor 4 a 5 dagen vaderschapsverlof. Ik denk dat als mannen 2 weken vaderschapsverlof krijgen ze alsnog 2 a 3 weken vakantie opnemen, dan is een werkgever een werknemer gedurende 5 weken kwijt, das best veel.
Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangen ;) Mijn baas is mij nu 20 weken kwijt geweest als we er standaard 4 weken bij zouden krijgen zouden dat toch echt 24 weken geworden zijn, wat dat betreft is het dus lood om oud ijzer....
pi_88142485
Ik heb echt nog geen zin om te werken, maar aan de andere kant vond ik het heel fijn om te horen dat ik toch wel gemist wordt. En mn contract wordt verlengt, ook erg fijn! En er lag alweer genoeg werk op me te wachten, maar ik moest me daar nog maar niet druk om maken. Heerlijk. Straks gewoon weer lekker aan het werk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:45:24 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88142666
Ik voel eigenlijk wel wat voor een variant op het zweedse systeem, waarin je als stel een vast aantal dagen krijgt en dat je dan zelf kunt bepalen wie, wanneer, hoeveel opneemt. Niet iedereen geeft bv, niet iedereen houdt dezelfde verdeling aan thuis. Ik ben er ook niet voor vrouwen zomaar meer verlof te geven: afgezien van de kosten denk ik ook dat de belasting voor werkgevers dan te hoog wordt en dat je het, vervelend maar waar, lastiger maakt voor vrouwen op de arbeidsmarkt.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:48:13 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88142731
Over die extra kosten voor mannen: doordat lief extra thuis was hebben wij geen beroep gedaan op extra dagen kraamzorg, waar we door de keizersnee recht op hadden. Je zou kunnen overwegen om daar compensatie in te zoeken.
pi_88143681
Ze gaan toch van 16 naar 20 weken? Ik heb straks ook 18 weken thuis gezeten. Werkgevers missen alleen hun werknemer he? Verder kost het ze niets.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:46:49 #26
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88144360
Mag Jasmin Willow 18 oktober er ook in?

Vannacht had Knut de voedingen, ik heb dus een nacht geslapen en voelde me vandaag veel beter. Heb ook een stukje gelopen, iets van 4 a 5 straten, toen even rust visite bij mn schoonouders, en weer terug. Ging best goed, alleen doet kracht zetten op rechts wat zeer en kan ik links niet goed optillen, maar ik herken het aan bekkenpijn. Wel "blij" te lezen dat meer vrouwen die pijn herkennen! Hele geruststelling.

En een keizernede, hik ik heb beiden gehad, en vond het herstel van een keizersnede moeizamer. Ik hoef trouwens ook niet te spoelen tijdens het plassen, ook andere ontlasting ging goed, diezelfde dag zelfs nog. O.o merk wel dat ik wat moeite heb met plassen, maar dat is echt de bekkenbodem ben ik bang. Ben al hard aan het oefenen om alle spieren weer sterker te maken

Tja n die extra weken. Hier maakt het voor Knut geen reet uit, de kosten zijn hoe dan ook voor hem. En ik vind de 20 weken an sich niet slecht, maar wat staat er tegen over? Ik bedoel, die kosten moeten toch uit een ander potje komen. En idd, het kost de werkgever niets, als de vervanger evenredig werkt aan de zwangere natuurlijk.
pi_88144462
Ik heb 19 weken thuis gezeten, heb er 3 weken vakantie aan vastgeplakt, 16 weken en dan weer aan het werk was voor mij te vroeg, vind het ook niet erg om de 3 weken vakantie er aan vast te plakken. Twee weken voor de man zou mooi zijn ipv 2 dagen. Gelukkig had ik hier geen last van want mijn vriend is werkloos op dit moment dus is gelukkig in de hectische tijd thuis geweest om wat mee te helpen.
pi_88144544
Ik heb nog vakantiedagen, ik neem er een aantal mee naar volgend jaar en aan het eind van december neem ik nog een weekje.
pi_88145503
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:36 schreef Fannetje het volgende:
Neve is een meisje Rocka! :)

Vroeg iemand in het vorige topic om een stuk placenta? Ik heb nog wel wat voor je in de aanbieding, maar dan moet je het wel even uit mijn baarmoeder halen.. :')

Ik las trouwens dat de meest voorkomende klachten bij een achterblijvend stuk placenta, naast buikpijn en bloedverlies, stemmingswisselingen en een niet op gang komende borstvoeding zijn. Nou, check en dubbelcheck. :{
:{ echt waardeloos ja... ik hoop dat dat allemaal gauw over is als het stukje placenta eruit is genomen... (op de borstvoeding na dan, ik neem tenminste aan dat je niet meer borstvoeding gaat geven als het wel nog op gang zou komen...)
:*
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:38 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zoals ik net aangeef was het in ons geval juist heel erg prettig dat Martijn 4 weken thuis was, daarom pleit ik ook vóór een verlening naar 2 weken. Ik denk ook dat dat minder belastend is voor collega's dan nog langer het verlof van een vrouwelijke collega op te moeten vangen ;) Mijn baas is mij nu 20 weken kwijt geweest als we er standaard 4 weken bij zouden krijgen zouden dat toch echt 24 weken geworden zijn, wat dat betreft is het dus lood om oud ijzer....
Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. ) :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:31:17 #30
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88145657
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

Had ik over dit onderwerp Martijn laatst niet op de radio gehoord? over het feit dat hij vond dat alle mannen 2 weken op moesten kunnen nemen aan verlof? (was een Martijn P. ) :)
:Y

Ik heb het zelf ook echt als heel prettig ervaren dat hij er was die eerste weken.
pi_88145711
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:26 schreef mijsje het volgende:

:{ echt waardeloos ja... ik hoop dat dat allemaal gauw over is als het stukje placenta eruit is genomen... (op de borstvoeding na dan, ik neem tenminste aan dat je niet meer borstvoeding gaat geven als het wel nog op gang zou komen...)
:*
Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevalling ;) Maar je weet maar nooit natuurlijk.
pi_88145781
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:31 schreef flugeltje het volgende:

[..]

:Y

Ik heb het zelf ook echt als heel prettig ervaren dat hij er was die eerste weken.
ik zat in de auto, en hoorde hem aangekondigd worden... ik dacht meteen: dat is de man/vriend (weet ik eigenlijk niet eens :@ ) van flugeltje! ik herkende de achternaam ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:33 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Nee, dat zie ik nu inderdaad niet meer zitten. Maar ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor, dat zou ik vreemd vinden, zo'n 7,5 week na de bevalling ;) Maar je weet maar nooit natuurlijk.
:) je weet maar nooit inderdaad... ;) nee, zou inderdaad wel vreemd zijn, maar goed, misschien denkt je lijf dat je toch nog zwanger bent nu... ik weet het niet... maar ik hoop gewoon dat je straks gewoon van al je klachten af bent, dat je dan eindelijk gewoon kunt genieten! :*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:39:20 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88145886
Ik ben niet getrouwd met Martijn...

Been there, done that got the divorcepapers... :')
pi_88145940
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
pi_88146019
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:39 schreef flugeltje het volgende:

dat wist ik inderdaad, dat je die hebt... ik kan me dan voorstellen dat nog een keer niet zo heel aantrekkelijk is... :)
pi_88146151
ik heb nog een maand vakantie achter mijn verlof aan, ook heb ik nog wat overuren. Mijn werkgever gaat nu kijken of ik die er ook nog achter kan plakken. Anders krijg ik ze uitbetaald.
Ilse is gewoon weer aangekomen. Ze zit nu nog maar 45 gram onder haar geboorte gewicht. Ze slaapt nu ook voor t eerst in haar wiegje. Afgelopen week heeft ze in de kinderwagenbak geslapen.

Ben vergeten te vragen aan de kraam hoe dat nu zit met dat extra uur en de nachtvoedingen. We maken haar nog wakker om de 3 uur, en 1 keer in de nacht om de 4 uur. Hoe doen jullie dat dan?
*poef* nu is het weg
pi_88146352
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:11 schreef flugeltje het volgende:
Willem rolt van buik naar rug!

En toen ik Martijn vroeg of hij het filmpje effe wilde uploaden kreeg ik dit :')

:D _O- Ik kom niet meer bij Fluugs, wat gaaf!
pi_88146359
Fijn dat Ilse is aangekomen KJ! :)

Goede vraag van dat uurtje... Anne heeft sinds week 2 al geen nachtvoedingen nodig gehad, dus we hebben haar nooit wakker gemaakt en ik kan je daar dus niet bij helpen.

Oh ja, dat filmpje van Willem vond ik ook echt geweldig! :D
pi_88146398
haha, echt heel leuk gedaan dat filmpje!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:01:29 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88146467
De CB zuster zei gisteren dat Neve 's nachts ook om de 6 uur mag (ze is bijna drie weken). Daar moest ik om lachen, want meestal komt ze om de 3-4 uur 's nachts. Maar afgelopen nacht dus ineens 6,5 uur!

Inmiddels is het nadeel van het nieuwe experiment weer duidelijk: ze is echt de hele tijd aan het uilen: zelf slapen en wachten op de voeding is nog niet fijn. Ook niet voor mij trouwens: ik ben doodop.

Vraagje: zijn er meer van jullie die een speentje geven? Ze lijkt hem nu eindelijk te accepteren, maar hij valt er steeds na 1 minuut weer uit, met nog meer uilen tot gevolg. Hoe doen anderen dat in hemelsnaam? Tapen jullie die speentjes vast ofzo? :?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:28:08 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88147263
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Goed punt, maar ik ben nu ook zo tevreden...

Misschien dat het er nog wel eens van komt, maar ik voel geen druk. M'n prinsessendag heb ik al eens gehad, ik weet hoe zo'n jurk me staat dus :P
pi_88149458
Speen gewoon 1000x terugfrotten.
pi_88151169
Ik geef s'nachts geen speen, werd gek van dat terugploppen. Alleen als hij echt die zuigbehoefte heeft geef ik hem en bij die stressmomentjes zoals afdrogen na het badje of als hij honger heeft en hij even moet wachten tot ik zijn fles klaar heb.
Van de week ging hij in bad met speen, zag er erg grappig uit:D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:17:55 #44
190853 RockabeIIa
pi_88153067
Wat een superleuk filmpje, Flugel! En ook zo lief van je vriend dat ie dat doet :Y
pi_88153571
Mag Ilse ook in de op??? 23-10-2010
*poef* nu is het weg
pi_88154522
Waaahh wij mogen ook in de OP :) Jasmijn is geboren om 29 oktober en zit heerlijk met papa op de bank TV te kijken, Barbabientje is op het moment heerlijk aan het genieten van een welverdiende nachtrust :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:06:29 #47
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88154611
Gefeliciteerd!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:10:55 #48
259886 pessie
pi_88154744
Pipo en Barba van harte gefeliciteerd met Jasmijn! Welkom!

Hik, welke speen geef je? Nathan kon niets met de difrax -2/+2 maanden speen maar wel met de 0-6 maanden. Hebben we gegeven op aanraden van de LK, die had het idee dat Nathan niets kon met een (te) kleine speen. En dat terwijl het zo'n mini manneke was.

En Ilse is aangekomen!!!

Vaderschapsverlof: Ze willen het door de werkgevers laten betalen. Waar gaan die het van betalen? Kortom: minder salaris.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:16:58 #49
190853 RockabeIIa
pi_88154952
sjongejonge doe es effe normaal hey met al die nieuwe babies in de OP! *O* :D
pi_88155467
Hier 's nachts wel speen als ze wakker wordt, op de manier van zuigen hoor ik snel genoeg of ze wakker is omdat ze honger heeft of niet. 9 van de 10 keer wil ze gewoon verder slapen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 02:48:50 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88163898
:O
Wintertijd-jetlag bij Neve blijkbaar.
En mijn rechterborst is aan het ontploffen ofzo, auw. En ik heb bijna geen zoogcompressen meer.
pi_88164867
Hier was het half 5 en 7 uur. Prima.
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:01:39 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88165165
Neve is net met dr vader onder de douche geweest voor het eerst. O+ Echt heeeel schattig. Nu is hij weg en liggen wij gezellig met z'n twee in bed. Ik ben een beetje gesloopt, dus ik houd het nog even zo! :)
pi_88165419
Leuk Hik!! Hoe vond je vriend het? Mijn vriend vind het nog te eng, maar ik kan nu ondertussen wel lang genoeg staan om het zelf te doen.
Maar hoe zeep je de baby dan in eigenlijk?
Geniet lekker van het uitslapen met z'n tweetjes!
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:39:02 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88165559
Nee, hij vond het minder eng dan ik. En ik ben erbij gebleven om haar in te zepen en over te nemen om af te drogen. Volgens mij is het wel handig om het toch samen te doen. Als ze onder de zeep zit is ze helemaal zo glibberig.
pi_88165641
Ja, daarom en om hem dan zo glibberig met 1 hand vast te houden is niks. Wij gaan het straks ook even met zijn tweetjes proberen, maar even bedenken wie gaat douchen en wie er bij staat :D
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:46:52 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88166587
Vergeet je camera niet. Mooi fotomateriaal!
pi_88167614
goede morgen!

Minidraak heeft op zich al zo liggen spoken vannacht dat er niet echt een verschil te merken is van het verzetten van de klok!

ik heb al een douchestoel staan maar vind het ook echt prettiger om met mn meisje zittend te douchen, wat betreft het inzepen doet manlief dat in het begin op het aankleedkussen (dat wil zeggen vooral even de billetjes) dan pakte ik de rest wel met haren wassen onder de douche mee!
Hik mooi is het wel he samen douchen?!

troeta heel veel plezier! en idd het is echt fotomateriaal!

goede en fijne dag allemaal!
pi_88167807
flugel! wat een ontzettend leuk filmpje van willem!

Tico had ik je nou al gefeliciteerd met je contract verlenging? ZO niet bij deze!

Barbabientje en pipo de clown welkom met Jasmijn hier en nogmaals gefeliciteerd!

ik was trouwens ook wel blij dat manlief na de bevalling extra vrij had genomen, uiteindelijk is hij 3 weken thuis geweest (bedoeling was 1) gelukkig kon het op het werk ook
en wat betreft trotse papa en beschuit met muisjes delen op het werk is hij gaan doen toen de kraam hier nog was! kon hij z'n verhaal ook even meteen kwijt!
pi_88169196
Dank je dracu!

Als ik met Leyla douche dan wordt er niet gezeept, ik zeep haar als we in bad gaan. Echt vies is ze toch niet en zeep droogt de huid uit. Ik ben heel handig onder de douche, want als het echt moet kan ik zelfs mn haren wassen met Leyla in mn armen en Jen naast me.
pi_88169761
:) dat lijkt me gezellig, met z'n 3tjes onder de douche... O+
slaapt Jen lekker in haar eigen bedje? of mist ze het bij jou slapen wel heel erg?
pi_88169892
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 12:42 schreef mijsje het volgende:
:) dat lijkt me gezellig, met z'n 3tjes onder de douche... O+
slaapt Jen lekker in haar eigen bedje? of mist ze het bij jou slapen wel heel erg?
Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.
pi_88170248
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmmzz.. Jen begint de nacht in haar bedje en roept ons tussen 2 en 4, dan kruipt ze tussenin.
een bed vol dus :) wel heerlijk knus O+
pi_88170302
Ja bed vol... Maar we hebben allemaal goed de ruimte hoor.
pi_88170414
Hier sliep ze rond 22:00/ 22:30, om 5.15 oude tijd gemurmel, toen speen geplopt en toen kwam ze oude tijd 6.45... *O* kwart voor 6 dus, netjes! Maar ze was dan ook wel oververmoeid..

Lekker bij me in bed genomen en zo hebben we geslapen, gevoed etc. tot nu net :o heerlijk :D
pi_88170562
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:05 schreef Orea het volgende:
Hier sliep ze rond 22:00/ 22:30, om 5.15 oude tijd gemurmel, toen speen geplopt en toen kwam ze oude tijd 6.45... *O* kwart voor 6 dus, netjes! Maar ze was dan ook wel oververmoeid..

Lekker bij me in bed genomen en zo hebben we geslapen, gevoed etc. tot nu net :o heerlijk :D
ASO!
pi_88170713
Erg hè :D en ook volledig onverwachts want na de meet van gisteren én nog de verjaardag van schoonmoeder had ik gerekend op een horrornacht :P

Maar misschien moet ik eens wat vaker de drukte met mijn beeb opzoeken :P en ik moet zeggen, als ze na de vroege voeding 's morgens bij me in bed ligt dan slaapt ze altijd goed en vast ;) en terecht.. en het is lekker dat je wakker wordt, borst erin propt en weer verder slaapt :Y)

Maar ik hoop dat ze mijn en M's slaapgenen heeft 8-) zou wel héél fijn zijn!!
pi_88170798
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef Orea het volgende:
Erg hè :D en ook volledig onverwachts want na de meet van gisteren én nog de verjaardag van schoonmoeder had ik gerekend op een horrornacht :P

Maar misschien moet ik eens wat vaker de drukte met mijn beeb opzoeken :P en ik moet zeggen, als ze na de vroege voeding 's morgens bij me in bed ligt dan slaapt ze altijd goed en vast ;) en terecht.. en het is lekker dat je wakker wordt, borst erin propt en weer verder slaapt :Y)

Maar ik hoop dat ze mijn en M's slaapgenen heeft 8-) zou wel héél fijn zijn!!
Dan wordt je er door 2 wakker gesnurkt.
pi_88170831
Ik slaap sinds 2 dagen weer met oordoppen 8-) dus ik slaap wel (weer!) (en dan nog hoor ik Leia over de babyfoon :') dus dat scheelt, maar het gesnurk naast me niet zo :P)
pi_88170873
hier ook een goede nacht, had k niet verwacht na de meet gisteren. hij werd om half 8 wakker, oude tijd ;) ik had geen zin eruit te gaan, dus heb k R de fles laten geven. hij kon daarna niet meer slapen, dus heeft ie de babyfoon meegenomen naar de werkkamer en om half 10 kreeg k ontbijt op bed O+
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:56:09 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88173709
Hier ook geen zeep trouwens: we hebben van dat Weleda spul, soort melk/olie. Ruikt superlekker.

Het nieuwe systeempje wil nog niet zo. In slaap vallen lukt een beetje, na een paar keer troosten, maar ze wordt nog steeds na een half uur of een uur weer brullend wakker. Dat troosten is best te doen, maar niet iedere 5 minuten, anderhalf uur achter elkaar. Ik weet dat ik gewoon even moet volhouden nu, maar pfffff...
pi_88174086
Wat een goede slapers weer!

Anne was zelfs al helemaal in wintertijd-modus, want om 8 uur nieuwe tijd sliep ze nog! Toen heb ik haar maar wakker gemaakt, anders zit ik vanavond weer met zo'n late laatste fles.
pi_88174337
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:56 schreef Hik het volgende:
Hier ook geen zeep trouwens: we hebben van dat Weleda spul, soort melk/olie. Ruikt superlekker.

Het nieuwe systeempje wil nog niet zo. In slaap vallen lukt een beetje, na een paar keer troosten, maar ze wordt nog steeds na een half uur of een uur weer brullend wakker. Dat troosten is best te doen, maar niet iedere 5 minuten, anderhalf uur achter elkaar. Ik weet dat ik gewoon even moet volhouden nu, maar pfffff...
Half uur en een uur? Dan maakt ze 1 slaapcyclus en slaapt dan dus niet verder. Dat herken ik van Jen, die deed dat ook.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:41:40 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88175119
Maar kun je daar nog iets mee dan? Of gaat dat vanzelf beter?
pi_88175314
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:41 schreef Hik het volgende:
Maar kun je daar nog iets mee dan? Of gaat dat vanzelf beter?
Ik zou graag een succes verhaal plaatsen, maar zoals bekent hier is het slapen van Jen al dik 2 jaar prut. Sorry.
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:36:48 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88176735
Au. :{
pi_88177076
Maar als ze een jaar of 14 zijn gaat het wel beter, dan moet je ze wakker maken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:01:00 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88177451
:D nou, dan wachten we daar maar op!
Hoe dan ook: Neve slaapt 's nachts nog steeds heel ok, met intervals van 4-6 uur. Dus meer dan een cyclus maken gaat wel. Houd-er-de-moed-maar-in! ;)
pi_88179888
Hik, Isabel heeft eigenlijk nooit langer dan een uur geslapen overdag. Bij hooooooooge uitzondering (ik denk 3 keer in totaal, en ze is nu 5,5 maand) 3 uurtjes achter elkaar. Maar, daarentegen maakt ze nu nachten van 10 - 12 uur aan 1 stuk, dus ik klaag niet. Kom niet altijd aan mijn dagplanning toe op deze manier, maar goed, ik slaap wel als een roos. Vind ik ook wat waard. ;)
pi_88182408
Ik kreeg net een hartverlamming..pff.. Ik hoorde wat op de achtergrond, dus ik kijken in Rosanne's slaapkamertje. Zie ik Rosanne liggen met een deken over haar hoofd. Ze heeft deze waarschijnlijk losgetrokken en over haar hoofd gehaald.
Ben ik blij dat ik ben wezen kijken..ik moet er niet aan denken als ik niks had gehoord !! :'(
pi_88186927
Wow, heftig Dolphin :o gelukkig was je er op tijd bij :o :*

Hier kreeg het muppetje rond 4 uur wéér een huilbui met verkrampingen ;( dus na 1,5 uur dat toch een zetpil gegegeven.. Weer aan de borst gelegd en sinds 18:00 slaapt ze.. Gelukkig heeft ze geen pijn meer, echt dat gaat door merg en been ;( vind dat nog wel het meest lastige!
pi_88187024
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:01 schreef Orea het volgende:
Wow, heftig Dolphin :o gelukkig was je er op tijd bij :o :*

Hier kreeg het muppetje rond 4 uur wéér een huilbui met verkrampingen ;( dus na 1,5 uur dat toch een zetpil gegegeven.. Weer aan de borst gelegd en sinds 18:00 slaapt ze.. Gelukkig heeft ze geen pijn meer, echt dat gaat door merg en been ;( vind dat nog wel het meest lastige!
Ik vind dat ze wel vaak last heeft van krampjes Orea... Leyla heeft helemaal geen krampjes.
pi_88189229
Anna heeft ook heel veel last van darmkrampjes, zo zielig is dat! We geven haar nu cinebaby druppeltjes, en we hebben zo'n cosibag gekocht, dat helpt wel iets, maar ik vind het zo sneu voor haar!
Slapen gaat hier over het algemeen best wel goed tot nu toe :) Vannacht heeft ze van half 1 tot 7 uur (nieuwe tijd) geslapen, en daarna van half 8 tot half 11. En Graeme sliep ook uit, dus wij zijn allemaal lekker uitgeslapen vandaag :z
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:35:53 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88189272
Wat zielig Orea. Als ze zo klein zijn....

Neve ligt alweer uren als een blok te slapen. Lief, die er de hele ochtend niet was, presteerde het net om te zeggen "dat het toch een stuk beter gaat dan gisteren" :')
pi_88189330
Hm Isabel had dat ook, en vooral rond een maand of 3 idd. Drie tot 4 weken later had ze er nauwelijks meer last van. Kun je ook iets aanwijzen van jouw menu waar ze misschien last van heeft? Hier was het altijd ui/prei/knoflook/ iets anders gasopwekkends.. :+ Dat waar je zelf ook wel eens last van hebt zeg maar.
Nu heeft ze het nooit meer trouwens.

We hebben ook wel eens 's avonds haar broek met elastieken band die op d'r buikje strak stond, uitgedaan en een warme, rubberen kruik op d'r buikje gelegd terwijl ze bij ons lag.. Om idd maar niet elke dag pcm te moeten geven. Met wisselend resultaat trouwens.
pi_88189870
ah leia die vervelende krampjes toch ook! wordt ook echt niet minder he? :*

Dolphin ik zou me ook rot geschrokken zijn, gelukkig was je er op tijd bij!

ik duik er maar eens vroeg in ben nog kapot van gister!
pi_88189941
Vind ik ook Tico.. Ik hou het nog even in de gaten, maar anders ga ik stappen ondernemen.. Osteopaat ofzo.. Eens kijken of dat werkt..

Het is wel minder dan het was, maar verplaatst naar einde van de middag, 1.5 uur..Ipv over de hele dag./nacht...
pi_88190161
Waardeloos die krampjes -O-
Hier hebben we er amper last van gehad, vooral in de kraamweek eigenlijk.

Floris wil niet slapen en hijs wel moe, schiet niet op :)
En dan ga k bij m kijken en dan ligt ie naar me te lachen O+

Dolphinqueen wat eng zeg! Maar goed dat je ging kijken!
pi_88190253
Oh, als Leyla echt moe is en blijft pruttelen dan heeft ze pech. Door er steeds heen te lopen hou ik haar wakker ben ik achter.
pi_88190294
Tes,wat fijn O+ en wat heerlijk dat jullie uitgeslapen zijn! :Y
Mor, ik let idd op wat ik eet, maar het schijnt tegenwoordig zelfs dat wat je eet niet meer zo heel veel uitmaakt.. Vanavond heb ik een wijntje op maar muppetje een voeding uit de vriezer..

Vraag me soms ook wel af of ze niet een allergie heeft ofzo, maar ik drink bijv. niet elke dag melk :) of melkproducten, maar ze heeft er wel praktisch elke dag last van.. Dus ik wijt het aan de slechte stoelgang.. :?

Nou ja, ik hou het in de gaten in elk geval :)
pi_88190336
Floris blijft dan net zolang huilen tot uh ja geen idee, maar lang iig ;)
en tis ook geen pruttelen bij m :)
pi_88190454
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris blijft dan net zolang huilen tot uh ja geen idee, maar lang iig ;)
en tis ook geen pruttelen bij m :)
Bij echt huilen laat ik haar ook niet hoor. Dan blijft ze er bijna in.
pi_88190692
Ilse is vanavond ook wat mopperig. Vanmiddag mijn ouders op bezoek gehad en die zijn toch wat te druk voor dr. Hopelijk heeft ze er vannacht niet te veel last van.

Vanmiddag is ze weer gewogen, ze is sinds gisteren 120 gram aangekomen. Ik hoef niet meer te twijfelen of ze voldoende heeft aan mijn bv. Ze is nu ruim boven geboortegewicht. Morgen is de kraam voor t laatst. Aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant ook heerlijk. We gaan t wel redden met zijn drietjes.
*poef* nu is het weg
pi_88191236
Oooh Kaatje, pas maar op :P Leia kwam amper aan, en ineens 800 gram in 2 weken, en toen nog een keer :P en nu is ze een micheln baby :D

Wel fijn dat ze zo aankomt :Y
pi_88191428
Leyla zat tot haar laatste weging netjes op 200gr per week. Ik ben heel benieuwd dinsdag. Ik heb het gevoel dat ze best wat gegroeid is, 62 zit nu echt goed. Rompers maat 67 zit ook al aardig, wel ruim, maar ondergoed hoort ruim vind ik.
pi_88191464
Barbabientje slaapt gelukkig al de hele avond, was nog helemaal op van de voeding dus ik laat ze lekker liggen. Krijg alleen Jasmijn niet echt in slaap, beetje half nu in het wippertje als ik licht blijf wippen anders is ze zo weer wakker. Heeft eerst van een uur of half acht tot half negen in haar eigen bedje gelegen continu paar minuten stil en daarna echt huilen. Luier verschoond en voor het eerst niet meer die zwarte pek en daarna maar mee naar beneden genomen in het wippertje.

Over drie kwartier moeders maar eens wakker maken en rustig laten voeden, hopen dat we de nacht rustig doorkomen :D
pi_88191637
En rondlopen met jasmijn? Dat deed hier de truuk toen Leyla nog heel mini was.
pi_88191727
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:05 schreef Orea het volgende:
Oooh Kaatje, pas maar op :P Leia kwam amper aan, en ineens 800 gram in 2 weken, en toen nog een keer :P en nu is ze een micheln baby :D

Wel fijn dat ze zo aankomt :Y
Ze viel eerst zo ontzettend af dat we moesten bijvoeden. Mijn man moest van de vk maar kv halen. Maar ik wilde niet dat dat nodig was. Gelukkig hebben we het kunnen redden met mijn gekolfde melk. Nu loopt de bv dus goed! Een hele opluchting..

In het ziekenhuis huilde Ilse wel veel, hielp alleen een pink. Maar nu blijkt dat ze gewoon honger had. Ik heb mijn kind daar honger laten lijden. :'(
*poef* nu is het weg
pi_88191799
Kj, dat kon je toch niet weten... Voel je daar niet al te schuldig over.
pi_88191925
Anne had in het ziekenhuis ook enorme honger omdat mijn BV dus helemaal niet op gang kwam, op haar derde dag heeft ze enorm veel gehuild. Wij zijn dus uiteindelijk wel gaan bijvoeden met kunstvoeding, want er kwam helemaal niks als ik ging kolven :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')