abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:21:53 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87870957
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 65

De kleine babietjes:

17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
6 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door pessie op 23-10-2010 18:24:11 ]
pi_87872447
ik smeer floris na het wassen in met bodylotion of olie.
na het bad alleen als ie in de schuim is geweest. als ie in badolie is geweest niet.
kreeg op t cb wel complimenten over zn huidje :)
pi_87872914
Pessie, mag Mex ook in het lijstje? Hij is op 6 oktober geboren.
Mex heeft een hele droge huid, dus ik smeer hem ook in met olie, maar heb vandaag de Baldeumolie en creme gekocht, dus die gaan we vanavond even uitproberen.
het droge op zijn lijfje is wel wat beter al, maar zijn voetjes en handjes juist erger.
Het masseren met olie vind ie iig wel lekker, gaat hij zo lief ontspannen.
En die luier gaan we idd maar weer omdoen, hij had alweer in m'n bed geplast,haha
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:24:29 #4
259886 pessie
pi_87873036
Geregeld!
pi_87874993
troeta, floris zn huid was in t begin ook zo droog.
nu gelukkig niet meer. hoewel t af en toe wel redelijk droog aanvoelt, maar goed lang leven olie ;)
pi_87875387
Op mijn werk vrijdag werd ik misselijk en ben in de middag naar huis gegaan. Flink aan het spugen geweest en in de avond voelde ik me helemaal belabberd. Dat is erg lang geleden dat ik dat heb gehad. Mijn vriend heeft Femke goed verzorgd. Het voelde wel heel raar dat je haar gewoon niet een flesje kon geven en lekker met haar kon knuffelen :{

Afgelopen nacht kreeg hij het ook te pakken en ligt hij nu al de hele dag op bed. Met mij gaat het gelukkig weer redelijk goed. Eigenlijk zouden we naar een feestje gaan vanavond en Femke zou dan voor het eerst bij mijn moeder slapen maar dat hebben we maar afgezegd. Voor ons dus een heel rustig weekendje.

Femke is hier trouwens ook ineens weer vroeger wakker, 5/6 uur.
pi_87875926
Anne is net een extra keer in bad geweest, de poep zat bijna in haar nek... ;)

Ze dronk sinds gisteren wel érg langzaam en de flessen ook niet meer leeg. Bovendien zoog ze de speen constant vacuüm. Vandaag dus maar een grotere speen gekocht en daar moest ze volgens mij wel even aan wennen. De eerste slokken stroomden voornamelijk weer naar buiten, maar daarna werd ze wat rustiger en toen was de fles binnen 10 minuten leeg :) Dat is dan ook wel weer erg snel... jammer dat er geen maatje speen tussen S en M zit...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:23:37 #8
259886 pessie
pi_87876372
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:08 schreef Fannetje het volgende:
Anne is net een extra keer in bad geweest, de poep zat bijna in haar nek... ;)
Ze dronk sinds gisteren wel érg langzaam en de flessen ook niet meer leeg. Bovendien zoog ze de speen constant vacuüm. Vandaag dus maar een grotere speen gekocht en daar moest ze volgens mij wel even aan wennen. De eerste slokken stroomden voornamelijk weer naar buiten, maar daarna werd ze wat rustiger en toen was de fles binnen 10 minuten leeg :) Dat is dan ook wel weer erg snel... jammer dat er geen maatje speen tussen S en M zit...
Herkenbaar! :D
pi_87876702
Oh ik kan Leia altijd zonder luier masseren, piesen heeft ze tot nu toe nog nooit gedaan dan :P (let maar op, wet van fok enzo.. zal het morgen zo zijn! Ach... moet toch nog een was draaien :D )

Mereltje, wat vervelend! Beterschap voor jullie beiden.. kan me voorstellen dat dat raar voelt..

Fan, zou het kunnen dat de speen er te strak opgedraaid zat? Das hier nog wel eens het geval.. dan gaat het drinken ook wat lastig en met teveel vacuum.. Gisterenavond kreeg Leia een afgekolfde voeding en dat was echt, zuig slik zuig slik in 10 minuten op ofzo :D om daarna in diepe coma te vallen!

Straks krijgt ze weer een flesje afgekolft, want ik heb een wijntje :Y) ben benieuwd of ze hem weer zo weg klokt :D

Dankzij wat tips was er gisteren eindelijk een volle luier :Y) vandaag alleen nog maar mega scheten, écht.. dat dat uit mijn meisje komt! :o (en ze heeft er last van, echt sneu ;( )
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:45:03 #10
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87880305
Terug van een korte vakantie in Engeland! Wat ben ik een ontaarde vader, want Siebe werd liefdevol opgevangen door oma. Was wel even fijn samen weg.
Orea: nog steeds zoveel buikkrampjes?
Mereltje: beterschap!

Vinden jullie de difrax fles ook zo snel? Siebe drinkt zijn fles (200 ml) binnen 10 minuten leeg. Daarnaast vinden wij dat hij zich ook veel verslikt. We begonnen met de dodie fles, maar die is niet zo goed meer te krijgen. En de Avent hebben we ook al geprobeerd. Daar kan Siebe al helemaal niet goed uit drinken...
We gaan ieg contact opnemen met de logopedist maar heeft iemand misschien een bruikbare tip?
kloep kloep
pi_87880946
Wij hebben ook een Difrax, maar dan de S-fles. Ik vind 'm niet sneller gaan dan een andere fles en Elise drinkt er goed uit. Volgens mij heeft zij 'm ook wel in 10 minuten leeg. Zo kort is dat toch niet voor een fles? De enige oorzaak die ik kan bedenken voor het verslikken is dat het gaatje van de speen te groot is. Welke maat zit erop?

Ik ga zo maar slapen, Elise wordt morgen gedoopt dus dat is een drukke bedoening. :)
pi_87881423
het olie inmasseren is wel leuk eigenlijk, dan zie je hem helemaal slap worden en van de droge huid lijkt hij verder geen last te hebben, dus dat is mooi:)

Ik vraag me ook af of 10 minuten snel is voor een flesje?
pi_87881471
Veel plezier morgen Cantare! O+ Drukke maar bijzondere dag! :Y

Leia drinkt nog uit de Medela fles met slow flow speen.. (misschien is dat iets Boriz?) en dat gaat meer dan prima! 10 minuten is op zich niet snel, maar ligt eraan hoeveel melk ze krijgen ;) Leia krijgt nu 190 cc als ze een fles krijgt en dat is idd echt zo op! Vanavond heb ik 2 wijntjes gedronken dus kreeg ze afgekolfde melk.. dat is écht in no time weg :o

Borizz,... helaas wel.. nog flinke scheten incl. krampen hier.. ik let vreselijk op wat ik eet.. hopelijk helpt dat!
En waarom ontaarde vader? Even tijd voor jezelf kan heel erg fijn zijn :Y hebben jullie genoten? :)
pi_87884313
ik ben ook ontaard zit in de kroeg nu..
net bios geweest.
floris is bij oma O+

zo ga weer verder drinken :P
pi_87887545
Cantare een hele mooie dag gewenst vandaag!

ziekenboeg bij merel thuis, beterschap allemaal!

en verder ontaarde ouders hihi groot gelijk hebben jullie!
hebben jullie een leuk weekend gehad boris?!
en son lekker avondje uit?

ik mag weer niet klagen voor vannacht! wel weer heel veel tut ploppen dus ben zelf niet echt uitgeslapen, maar weer geen gekrijs of nachtelijke voeding!
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:39:59 #16
259886 pessie
pi_87892081
Cantare ik hoop dat jullie een mooie dag hebben! Nathan wordt over 2 weken opgedragen!

Draakje, fijn dat het beter ging vannacht! Misschien kun je overdag een beetje slapen als je man even voor minidraak zorgt?

Ik heb Nathan vanochtend voor het eerst een half uurtje in de creche gedropt. :@ , hij slaapt altijd tijdens het zingen en wil spelen tijdens de preek, dus tijdens de preek heb ik hem weggebracht. Ging goed! Hij vond het leuk, maar na een half uur was hij wel weer klaar en schreeuwde hij om mama :D . Was de allereerste keer dat Nathan verder dan 10 meter bij mij dan wel bij mijn man vandaan was.
En nu is hij moe en hij slaapt :z .
pi_87919111
Het was een fijne dag! Toen iedereen weg was, hebben we nog lekker met z'n drieën in bed gelegen, want we waren wel harstikke moe.

Elise had vannacht trouwens echt goed geslapen! Van 22 uur tot 7.45! :o Nu ligt ze er ook weer vanaf een uur of 10 op.
pi_87919338
kan me voorstellen dat het vermoeiend is geweest, maar super dat het een fijne dag is geweest
en gefeliicteerd!

pessie ook goed toch een half uurtje even daar bij de crech?!
het plan was ook dat manlief mij zou laten slapen, tenminste dat was MIJN plan
hij had duidelijk anders bedacht dus toen ben ik boos uiit bed gegaan en ben lekker demonstratief geweest...
pi_87919759
tnx dracu!

@Pessie: toen Elise 4 weken was heb ik haar onder de kerkdienst ook naar de creche gebracht. Ik zie geen reden om je daar " :@ " over te voelen. Je bent toch gewoon in de buurt?

Trouwens, wat is dat nou over jezelf een ontaarde ouder noemen als je iets zonder je kind doet? :o Ik vind het niet meer dan normaal.

Ik ben trouwens vrijdag met 2 vriendinnen en Elise naar de Efteling geweest! We hadden kaartjes met 50% korting dus dat was leuk. Elise is meegeweest in de Droomvlucht, Carnaval en Fata Morgana. :D Ik was wel een beetje bang dat het teveel voor haar zou zijn, maar ik heb niks aan haar gemerkt. Tussendoor heeft ze lekker geslapen in de wagen en 's avonds was ze ook niet onrustig. Heerlijk, zo'n makkelijke dochter!
pi_87920223
dat ontaarde was van mijn kant maar een grapje hoor :)
was wel lekker, uitslapen zonder over floris na te denken ;) moet kunnen af en toe.

cantare fijn dat het zo'n leuke dag was!

en pessie wat cantare en draculettetje zeggen!
pi_87925893
Dat was duidelijk twee stappen vooruit en één stap terug vannacht!
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:34:55 #22
259886 pessie
pi_87928581
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 07:05 schreef draculettetje het volgende:
Dat was duidelijk twee stappen vooruit en één stap terug vannacht!
-O- . Zelf nog iets geslapen?

Normaal houden we Nathan bij ons maar goed hij wil graag spelen, dat was eerder ook al zo maar vaak zijn er al heel veel kindjes in de creche en dan voelt het gewoon niet fijn om mn kind daar te laten. Gisteren was het rustig in de creche en pasten een vriendin en een kennis op, maar dat was dus de allereerste keer dat Nathan ergens was waar ik niet was en mijn man ook niet. Wel spannend.

Horen babies te kunnen zitten? Die van mij ging zitten vanuit hang op mama's buik stand en moet nu lachen :? , mag dit wel?
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:29:50 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87930216
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:34 schreef pessie het volgende:

[..]

-O- . Zelf nog iets geslapen?

Normaal houden we Nathan bij ons maar goed hij wil graag spelen, dat was eerder ook al zo maar vaak zijn er al heel veel kindjes in de creche en dan voelt het gewoon niet fijn om mn kind daar te laten. Gisteren was het rustig in de creche en pasten een vriendin en een kennis op, maar dat was dus de allereerste keer dat Nathan ergens was waar ik niet was en mijn man ook niet. Wel spannend.

Horen babies te kunnen zitten? Die van mij ging zitten vanuit hang op mama's buik stand en moet nu lachen :? , mag dit wel?
Een kind geeft zelf heel goed aan hoe ver hij is... Zou ik mezelf niet zo druk om maken. Hij zat toch niet zelfstandig neem ik aan? Willem gooit bij het 'omhoogkomspelletje' van het CB ook z'n benen onder z'n kont en gaat er dan bij staan. Vonden ze geen probleem bij het CB omdat hij het uit zichzelf doet.

Als ze zo'n creche aanbieden zullen ze er toch ook wel goed over nagedacht hebben neem ik aan? Waarom is het dan niet prettig om Nathan er achter te laten? Misschien dat je dat eens aan kunt geven in je kerk en dat ze dan e.e.a. aan kunnen passen...

Draakje :* En wat mannen betreft... Tja, hier ook wel hetzelfde. Hij hoort het gewoon niet en als hij het wel hoort kan hij het een stuk beter negeren dan ik.

Borizzz, fijn dat de vakantie leuk was. Heerlijk zeg, even met z'n tweetjes op pad. Effe bijtanken...

Sonnetje, lekker op stap. Fijn he om effe lekker op jezelf te zijn zonder te hoeven letten op je kindje? Maar ook heel fijn om hem weer te zien :D

Mereltje, Beterschap. Hier ook ziek helaas, valt wel tegen met Willem erbij. Maar gelukkig sliep hij vanochtend na de ochtendvoeding netjes met me mee...

@Troeta, 10 minuten hoeft niet te snel te zijn hoor. Soms klokt Willem ze in dezelfde tijd weg. Soms doet hij er ook langer over. Zolang hij er geen last van heeft zou ik mezelf er niet zo druk om maken.

@Orea, hier valt het tot nu toe ook mee met plassen/poepen als de luier uit is. Is mij nu 2 keer overkomen en Martijn ook zoiets. Gelukkig maar :P Hopelijk gaat het met Leia's darmpjes snel wat beter. Die pijnlijke krampjes zijn zo zielig om te zien ;(

*O* *O* *O* Elise is gedoopt *O* *O* *O*

Van harte Cantare! Fijn dat het zo'n leuke dag was voor jullie. Hier moeten we ook nog iets gaan plannen voor de doop van Willem, zal wel volgend voorjaar pas worden vermoed ik...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:43:04 #24
259886 pessie
pi_87930636
Zo fluugs! Lange blog!
Hoe gaat het met jou?

Wat betreft Nathan achterlaten, dat was echt de aller aller aller eerste keer dat ik Nathan bij iemand anders achterliet dan bij mijn man, en ook al zat ik in de ruimte ernaast, toch voelde het vreemd. Maar hij vond het leuk en dat was het voornaamste! Soms is het druk in de creche omdat er een aantal kinderen beginnen te huilen, dan wordt 1 van de ouders opgehaald maar als het zo'n drukke zondagochtend is dan laat ik Nathan daar liever niet bij, dan ga ik wel achterin met Nathan staan (nou ja, dat doet mn man dan :P ).
En manlief is eerder wakker dan ik. Nathan werd om 4.45 wakker, dus ik doe zn speen erin, en hij pruttelde nog wat, komt mn man even later omhoog buigt zich naar de wieg en probeert zelf nogmaals de speen erin te stoppen. Om 5.45 dacht ik dat Nathan echt wou eten, nou, volgende keer toch langer wachten, hij dronk maar half en is tot half 7 bezig geweest omdat hij steeds in slaap viel.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:52:41 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87930992
De eerste keer is altijd een beetje bijzonder ja, wij waren de eerste keer een uurtje weg... Inmiddels begin ik er wel aan te wennen dat hij niet altijd in de buurt is. Zeker nu hij ook al naar het KDV gaat en ik nog vakantie heb. Dan is het wel erg stil in huis trouwens :D Laatst zijn we 's avonds ook uit eten geweest en heeft m'n nichtje opgepast. Ging prima, dus volgende week gaan we weer...

Met mij gaat het goed, ben wel ziek nu, maar verder is het wel prima. Willem slaapt af en toe al een nachtje door en ik merk dat dit me wel heel erg helpt. Vanaf volgende week weer werken, heb ik echt zin in! Willem heeft het enorm naar z'n zin op dinsdag bij oma, op donderdag met papa en op woensdag en vrijdag op het KDV, dus ik kan met een gerust hart weer aan de slag.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')