abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:39:19 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88241358
Lies wat een schrik! Balen zeg, jullie hadden een lekkere grote auto, wel weer op zoek naar iets vergelijkbaars?
pi_88241552
Wij zijn ook opzoek naar een andere auto.. 3 kinderen achterin..

Jen gaat binnenkort over naar een andere autostoel, dan Leyla misschien voorin, dan lukt het wel voor nu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88241640
Oh zo meteen even langs het cb, prikje halen. Zielig! Maar dan slaapt ze wel lekker vandaag. Of ben ik nu heel gemeen?
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:52:13 #154
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241774
haha, dat is wel een beetje gemeen ja!
pi_88241817
Dat is dingen van de positieve kant zien, ze moet toch dr prikje hebben.
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:53:31 #156
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241832
Ik ben helemaal gelukkig, Jonas snapt met zn bijna 4 maanden de speen! We hebben al die tijd alleen maar kunnen pinken en de speen kauwde hij alleen maar op. Maar sinds gisteren snapt ie dat ie daar ook lekker op kan sabbelen. Ideaal met naar bed brengen zeg!
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:54:35 #157
258612 nytar
boys boys boys
pi_88241874
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Dat is dingen van de positieve kant zien, ze moet toch dr prikje hebben.
Wel te hopen dat ze er niet zoveel last van heeft dat ze heel de dag de boel bij elkaar krijst ;)
pi_88241922
Het is alleen DKTP, misschien dat ze er wat pruttelig van wordt, anders krijgt ze gewoon en zetpil. Van de PNEU had ze amper last.
pi_88241950
Leyla snapt wel dat ze op een pink ook lekker kan sabbelen, dus ff kijken of ik er melk in krijg via vingervoeden.
pi_88242060
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh zo meteen even langs het cb, prikje halen. Zielig! Maar dan slaapt ze wel lekker vandaag. Of ben ik nu heel gemeen?
muts O+

mijn kind is apart..hij was een beejte aan t mopperen in bed, dus ik denk even gauw douchen (want he tis al half 12) en dan doe ik hem in bad.
Tijdens t afdrogen was ie nog steeds aan t mopperen. Dus ik badje vol laten lopen. Ga ik naar boven om m te halen, ligt ie gewoon weer te slapen...dus nu is t badje vol water voor jan met de korte achternaam :D
Oh en hij poept op tijd...eerst was t half 11 en nu half 10..best bijzonder zo'n stipte stoelgang :D
Ik vind t trouwens ook zo bijzonder om te zien hoe zijn ontwikkeling in motoriek met stappen vordert.. Eerst moest k zn rammelaar aangeven en nu pakt ie t gewoon zelf. Hij pakt ook andere speeltjes die in de box liggen zelf. Hij vermaakt zich zelfs zonder mobiel. Maar die vind ie wel helemaal leuk O+
Oh en hij rolt nu dus echt wel van buik naar rug (deed ie al wel, maar wist nooit of t toeval was of niet). Zelfs zn vader heeft t gezien nu haha. Legde m laatst op de grond (even kijken of ie ging kruipen ;)) en hij draaide zich zo op zn rug. Moest zn hoofd wel even opvangen, is anders zo'n klap op t laminaat :')

Ik heb zo'n leuke baby O+
pi_88242354
Jij ook al zo'n slaapkop Son. De mijne heeft echt ontzettend goed geslapen vannacht. Van 8 tot 8 en van half 9 tot half 12 :o
En ze draait bijijijijna van rug naar buik, ze is echt aan het bananen nu. Van buik naar rug heeft ze even gedaan, maar meestal begint ze enorm te mopperen omdat het niet goed lukt, dus dan help ik d'r maar weer een beetje :@

'k Heb zelf ontzettende koppijn, begon gisteravond al. Hoop eerlijk gezegd niet dat het hier de voorbode is van ongesteld worden.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88245786
liesz wat een schrik met de auto! succes met de afhandeling en het zoeken van een nieuwe

Tico ik moest stiekem gewoon een beetje om je lachen en je hebt gelijk, prik moet toch!

son en morretje wat een slaapkoppen hebben jullie, balen van je koppijn, hopelijk niet een voorbode...

son je klinkt trouwens helemaal verliefd dat ik er van ga glunderen hihi

nytar fijn dat de speen nu wel gepakt wordt, hopelijk helpt het met naar bed brengen

vandaag voor het eerst geen huilende minidraak toen ik net bij kdv weg ging!
ben benieuwd hoe het gaat
pi_88246536
Zo en weer terug. Nog een tip gekregen over voeden met de fles om haar lopend de fles aan te bieden. Gaan we proberen...

Over 2 weken terug, groei wordt extra in de gaten gehouden:

dinsdag 2 november 2010 @ 14:39:55 #164
259886 pessie
pi_88247879
Tico, is deze curve een beetje vlak omdat Leyla's hart niet helemaal dicht zit? Want ik begreep van jou dat ze altijd wel voldoende krijgt. Maak jij je zorgen?

Nathan maar ingebakerd voor zn middagslaap, hij wordt steeds sterker en onderhand bevrijd hij zich dus overdag al voor het in slaap vallen van de deken. Wordt nog gezellig met afwennen wanneer hij 6 maanden is...

Ik heb foto's besteld en opgehaald! Ga ze inlijsten voor op Nathan's kamer. Foto's gemaakt bij mn ouders van dieren op de boerderij.
pi_88247964
Ze is gewoon niet genoeg aangekomen, dat komt inderdaad hoogstwaarschijnlijk door haar hartje. Ze krijgt 10 voedingen per dag, plast nog goed, ik denk niet dat ik weinig melk heb. Maar das natuurlijk moeilijk, tuurlijk maak ik me wel zorgen. Maar wat kan ik doen? Ik zou graag wat afkolven steeds en het haar geven, maar dan moet ze wel een flesje pakken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:48:08 #166
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88250658
Jeetje, verwarrend zo hoor... En balen dat ze die fles niet pakt, dan heb je idd helemaal geen controle-opties meer. Ga je tussentijds wegen nog?

Ik hoop dat het lopend met die fles gaat lukken. Ik heb toen ik niet genoeg voeding had overigens zo'n setje aangeraden gekregen waarbij je een soort van slangetje naast je borst hebt en je kindje wel aan de borst drinkt, maar ook extra voeding binnenkrijgt. Is dat een oplossing om te zien dat er in elk geval wat binnen komt?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88251017
Jeetje Ticootje, je weet dat t eraan zit te komen, maar als het moment er dan ook echt is... :*

Ik ben erachter waarom Ilse zo onrustig was vannacht.. denk dat ze een regeldagje heeft. Ze komt vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding.. Best vermoeiend eigenlijk. Van de boodschapjes doen is het niet meer gekomen.
*poef* nu is het weg
pi_88251081
tico :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:16:00 #169
259886 pessie
pi_88251917
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Jeetje Ticootje, je weet dat t eraan zit te komen, maar als het moment er dan ook echt is... :*

Ik ben erachter waarom Ilse zo onrustig was vannacht.. denk dat ze een regeldagje heeft. Ze komt vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding.. Best vermoeiend eigenlijk. Van de boodschapjes doen is het niet meer gekomen.
Sterkte vandaag. Het komt goed! Heus!
pi_88252612
Ik kom hier erg weinig de laatste tijd, maar heb nu wel een vraag. Truus hier slaapt overdag zo goed al niet. En als ze al slaapt is dat meestal een hazeslaapje bij mij op schoot na het voeden. Ik wil haar toch wel een of twee slaapjes laten doen overdag in haar eigen bedje. Al is het maar voor een half uurtje.

Ik heb haar ruim 10 minuten geleden op bed gelegd en ze ligt steeds maar te huilen. Soms valt ze even stil, maar dan begint ze weer heel hard. Hoe lang moet ik dit volhouden? Wat zijn jullie ervaringen? Tips en tricks zijn welkom :')
pi_88252774
helaas geen tips en tricks

wat ik wel begrepen heb (maar zelf dus niet kan) is als je een tijd bij houdt hoe lang je niet gaat terwijl ze echt huilt, bv 10 min de tijd overnieuw in gaat zo gauw ze maar weer even stil is

ik ben begonnen met 5 min echt laten huilen (dus niet jengelen)
bij overstuur halen ga ik meteen
pi_88253161
16:18 op bed gelegd.
16:30 even stil en daarna weer huilen.
Daarna nog een paar keer stil -huilen -stil -huilen.
Nu alweer even huilen.

Ga d'r maar uit bed halen ;(
pi_88253444
Lastig CP.. ik laat Leia in principe niet huilen.. Meestal moppert ze nog wel wat, dan is ze haar speen kwijt.. Dus ik loop soms wel 8 keer voor ze slaapt (laat daar geen tijd aanhangen) en soms hoef ik niet eens te lopen..

Dus ik zou niet weten wat handig is, maar als ze echt huilt/huilt zou ik haar niet laten liggen...
pi_88253617
Ik wil haar eigenlijk ook niet laten huilen. Maar ik merk wel dat ze eind van de middag vaak erg chagrijnig wordt. Ze is dan duidelijk wel moe en huilt veel, maar slapen doet ze echt niet tot 's avonds een uur of 8 a 9.

En ik twijfel ook wel eens over hoe lang ik nog borstvoeding zal geven. Ze komt nog steeds elke 1,5 a 2 uur. Dat ga ik geen jaar volhouden denk ik :{

Pfffff... ff dipje :')
pi_88253884
Och CP :* dat kan ik me helemaal voorstellen... Dan heb ik het ook wel erg makkelijk met om de 3, 4 uur... En qua huilen, misschien heeft mini-cp het wel even nodig om even alles eruit te huilen, dat zou ook goed kunnen. Wat dat betreft is het wel een beetje puzzelen..

En weer DE vraag: heb je inbakeren al eens geprobeerd?
pi_88253896
Cp :* het is ook wel moeilijk als ze helemaal niet slaapt
kan dat ook een reden zijn dat ze zo vaak voor voeding komt?
heb je wel eens aan een osteopaat gedacht? of zie je dat niet zitten?
succes in ieder geval

Ik heb wel gemerkt dat er verschil is tussen huilen en huilen
soms lijkt het wel of ze dat huilen nodig heeft om in slaap te vallen
pi_88254677
Cp: het klinkt bekend. Mijn kleine is 12 weken en slaapt weinig overdag. Tot 3 weken geleden kwam ze ook elke 1.5-2 uur. Nadat ze op het cb vonden dat ze niet genoeg was aangekomen heb ik een lactatiekundige ingeschakeld. Ik had last van overproductie en Amy kreeg voornamelijk voormelk. Met haar tips zit er nu overdag 3 uur tussen de voedingen en dat vind ik prima. Door dat ze minder voormelk krijgt is ze rustiger en wil wel wel slaapjes doen van 3 kwartier. En voor de rest probeer ik maar een ritme aan te houden van spelen - slapen - voeden - spelen. Ze kan zo een half uur spelen in de box O+

Dus moraal van het verhaal; als je twijfelt aan de borstvoeding kun je een LK inschakelen, want elke 2 uur en dan bijna niet slapen overdag is ook best wel zwaar. Tico hoe hou jij dat vol?
pi_88257286
CP, ik ben zo rond 3 maanden begonnen met haar ook overdag in bed leggen. Redelijk laat, in die zin, dat ik merkte dat ze er behoefte aan had en het dus eigenlijk eerder had moeten doen.
Wat bij de mijne goed werkte, was laten weten dat ik er heus nog wel was. Ik zat dus naast haar bedje te lezen, en ging weg als ze sliep. Dat lukt nu niet meer hoor, maar was toen voldoende voor haar om te weten dat ik er nog wel was. Ze was alleen maar gewend om bij mij in de buurt te zijn, en dus snapte ik wel dat ze in de war was toen ze 'ineens' in haar eigen bedje moest slapen terwijl ik daar niet bij was.
Feitelijk is de 5- minuten-regel op hetzelfde gebaseerd, toch? Hoewel ik 5 minuten best lang vond, als ze huilde. Ik heb die regel nooit toe hoeven passen trouwens.
En laten huilen doe ik ook niet, dan blijft ze er bijna in.. :P Mopperen vind ik iets anders.

Tico, wat naar dat je nu toch al wel kunt zien dat ze niet meer goed groeit, terwijl ze wel genoeg voeding krijgt..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88258325
Zo na een tijdje lurken mag ik me hier ook officieel melden.

Ben sinds 10 september trotse vader van een zoon genaamd Stan. Na een probleemloze conceptie en zwangerschap. Begon het de 10e te rommelen (we kwamen net van mijn zus die we als peettante gevraagd hebben terrug). Rond 11 uur is de vrouw toch maar onder de douche gegaan, toen ze daar om 12 uur uit kwam en moest overgeven hebben we toch maar de verloskundige gebeld. Op dat moment had ze al 6cm ontsluiting omdat het 36 weken was moesten we naar het ziekenhuis. Om 2:28 is Stan daar geboren 2430 gram zwaar en 49 cm lang. In het begin ging alles best lekker hij is wel opgenomen omdat hij nogal last van vruchtwater had. 2 dagen later lag hij weer bij moeder op de kraamafdeling. Hier ging het steeds wat minder met de borstvoeding uiteindelijk zijn we overgestapt op fles met afgekolfde melk. Na 10 dagen was hij nog niet voldoende aangesterkt dus moeder naar huis en Stan moest blijven. Gelukkig mochten we hem 2 dagen later wel meenemen.

Thuis door gegaan met het flesje en na 2 weken (Stan was ongeveer 3,5 weken oud) ging het kolven steeds moeilijker. We zijn toen weer begonnen met aanleggen. Dit gaat nog steeds goed. Hij is vorige week zelfs 320! gram gegroeid.

Vandaag is het wat minder maar hij heeft een griepje ofzo. Is de hele dag al hangerig en heeft wat verhoging. De eerste weken waren behoorlijk heftig maar nu kunnen we lekker genieten :D

Nou voor iedereen die nog steeds aan het lezen is een paar fotos van mijn kanjer.

live your fears, fear your live
pi_88258337
He dames, ik ben hier ook niet meer zo vaak omdat ik weer aan het werk ben, druk, druk!

Flugeltje hoe zijn je eerste twee werkdagen bevallen??

Orea die gevallen is :{

Liesdraaijer tegenvaller van de auto :{

Ticootje wat een zorgen meid :* hopelijk lukt het lopend met de fles..

CP een kindje dat weinig slaapt :{

Floris die lekker actief is met rollen *O*

nytar fijn dat je zoon een speen heeft gevonden :)

Femke is vandaag goed gekeurd bij de CB. De prikjes vielen deze keer gelukkig mee. Ik heb niets te klagen, ze slaapt overdag lekker lang (zeker 2 slaapjes van 2,5 uur en nog wat korte slaapjes).

pi_88258549
Kijk femke groeien!
pi_88258780
Ik had ook gehoopt dat het met Leyla zo zou gaan :* gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden met het extra wegen.

refro welkom :W
pi_88258889
Gaat gewon goed komen hoor!
pi_88259010
Jeetje wat is Femke lang!
Ze groeit goed zeg!

Tico, vervelend dat Leyla minder gaat groeien ;( hopelijk trekt t nog bij! althans lijkt me een prettiger idee dat ze geopereerd wordt als ze wat groter is.
pi_88259022
Zo wat een lang eind he, die Femke!! :Y Als ik dit zie is mijn dochter echt een Michelin baby :Y) Die zit tussen de middellijn en de bovenste lijn in :P

Refro, welkom met Stan, wat een bos met haar :D prachtig kereltje! :Y
pi_88259079
Oh en Leia had vandaag echt bijna de schaterlach!! Het begin was er zeg maar, maar ze zette niet door.. Ben benieuwd wanneer je mij kunt opvegen van het lachen als ze dat gaat doen :D
pi_88259355
Mijn zoon is pas een michelinbaby :D zijn lengte zit net onder de gemiddelde lijn en gewicht erop :)
pi_88259401
De mijne doet niet aan michelin... :D
pi_88259632
Dat haalt ze hopelijk vlot in Tico!

Die van mij heeft inmiddels 3 rollen per bovenbeen :') :D
pi_88259690
Haha, de mijne heeft ook flinke dijen. Heeft ie van zn vader :Y
pi_88259981
Oh prikje ging goed, ze was boos!

Maar ze heeft er geen last van.
pi_88260320
Gelukkig! O+ Leia mag dinsdag weer :{
pi_88260402
En ik wilde met mijn dochter in bad :{w 3 keer raden wie er momenteel in coma ligt -O-
pi_88260702
Das een beetje jammer ja

Sinds Floris er is vind k t jammer dat ik geen bad heb. Maar goed, als k echt in bad wil kan ik altijd bij mijn zus :)
Vonden t zonde van de ruimte in de badkamer (die is maar 2 x 2.66), hebben nu grote inloopdouche O+
pi_88260797
Wij hebben een zitbad, althans.. ik kan er met benen opgevouwen in liggen (reminds me, met mijn knieën nu ging dat toch niet lukken :')) maar we gaan onze badkamer volledig verbouwen dus er komt een 'echt' bad!! *O*
pi_88261044
Je mag de mijne lenen Orea, die is wakker.
pi_88261084
Kom maar door *O*
pi_88261528
Bedankt dames :)

's Nachts slaapt ze overigens voorbeeldig hoor, dus behalve wat chagrijnigheid 's avonds is er eigenlijk niets aan de hand. Maar ik heb liever 's avonds ook een wat relaxtere baby :)

Ze groeit verder ook uitstekend op de borstvoeding, dus ze zal wel gewoon een klein maagje hebben ofzo. Of misschien verteert ze de boel wel gewoon snel; bijna elke luier is ook een poepluier :)
Ik wil ergens de komende dagen eens een fruithapje gaan proberen en zo richting wat vaster voedsel. Misschien dat ze het daar wat langer op volhoudt en dat ze ook wat verzadigder raakt en dan slaapt. Twee vliegen in een klap. Ik ga het maar gewoon uitproberen :D

Ik heb haar overigens net een flesje moedermelk gegeven en dat klokte ze zo naar binnen, maar ze viel er nog niet van in slaap. Dus ben ik a la Morretje naast d'r bedje gaan zitten tot ze sliep. Wat gelukkig snel was :) Ik vrees alleen dat dat overdag niet gaat helpen, maar ik ga het proberen.

En draakje, wat jij zegt klopt wel. Soms moppert ze wat voor ze in slaap valt. Maar meestal is het wel echt hard huilen als ik haar in d'r bedje leg.
pi_88262181
Amai, elke luier een poepluier!! Hier ben ik blij met 1 a 2 poepluiers per week :D verder overigens wel echt knalscheten en een lufffffttt uit dat lichaampje!! Misschien resoneert ze de borstvoeding wel gewoon ipv poepen :P

Wat een verschil toch he!!
pi_88262291
Ik ben blij dat ik nu niet iedere keer meer een poepluier heb :D
Zijn poep ruikt echt zuur, blegh.
Vergeleken met bv poep is t echt viezig :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')