Kaatje, dat ga je vanzelf merken

Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en als dat voor nu is: lekker dicht bij je of op je in slaap vallen doen! Leia sliep de eerste maand bijna alleen maar in op mijn borst

en vanaf dat ze een week of 9 was ben ik eens gaan proberen of ze ook zo in slaap kon vallen... Verwennen kan je echt nog niet, wennen wel. Maar nu heeft Ilse jou nog veel te hard nodig

Noa ik hoop dat ze meds snel werken

hier is het wel zo: slaapt ze overdag goed, dan slaapt ze 's nachts ook goed (doorslapen dan niet echt.. alhoewel van 19:00 tot 02:00 best doorslapen is

maar op het verkeerde moment..)
En spelen is al met haar op je schoot zitten en tegen haar kletsen, haar naar je gezichtsuitdrukkingen laten kijken. Een lachje loskrijgen. Een liedje voor haar zingen.. Denk nog niet aan grote dingen hoor, dat gaat stapje voor stapje.. Toen Leia wat meer wakker werd keek ze vooral om zich heen. En dat werd steeds meer lachen, lachen met geluid, brabbelen, armen gebruiken! Als je teveel prikkels geeft merk je dat gauw genoeg (wegkijken, beginnen te brullen

etc.)
Hik (en ook Noa) verwacht nog niet teveel van jullie kleintjes

dat spelen komt vanzelf

de eerste tijd slapen ze gewoon mega veel! Dat trekt echt vanzelf bij

(en dan hoop je dat ze even haar slaapje doet

)
Hier denk ik toch dat we een regeldag(jes) én een sprong hebben

Leia is 2 weken te vroeg geboren dus de 3 maanden sprong zou nu pas komen en dat klopt ook wel.. Huilen, niks is goed (behalve op de arm als mama rondloopt, want dan kun je alles zien

) tv kijken is de bomb

maar zitten, liggen alles resulteert in vreselijk krijsen! Daarbij kreeg ik haar gisteren alleen stil met de boob, waardoor ze gisterenmiddag alleen al 6 keer (!!) heeft gedronken..
Vannacht ging het redelijk, 20:00 voor het laatst gevoed, toen stortte ze echt in (niet gek na een dag amper slapen en voornamelijk huilen) en werd rond 1.30 wakker. Speen gevrot en toen kwam ze om 3.15

gevoed, teruggelegd en toen om 6. Prima dus

Leia heeft overigens wél last van haar buikje.. best nog wel wat krampjes (maar de 'standaard' krampjes kunnen ook nog eens tot 4 maanden duren) en vaak na een scheet heeft ze veel pijn

ik denk soms ook dat dat is waarom ze niet opnieuw kan inslapen...
Dus heb ik contact opgenomen met mijn LK en ik ga mijn eetgedrag echt drastisch omgooien. Maar eens een poosje back to basic (ook goed voor de calorieën

) en kijken of we verbetering zien. Want als het ligt aan iets wat ik eet dan is het zo opgelost natuurlijk. Ook ga ik even een Osteopaat bellen en misschien maar een keer heen. Baat het niet enzo...

Oh en goeiemorgen allen