quote:De rechters en OM zijn natuurlijk kei bang voor hun carriere/leven als wilders ooit de macht grijpt, dus doen ze aardig.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:18 schreef Zith het volgende:
Ach, het OM wilt vrijspraak, mosco wilt vrijspraak, de rechters zelf zijn best meegaand met wilders, het valt allemaal wel mee voor hem.
quote:Waarom denk je dat ie nu ineens wél het woord neemt? Wilders beseft zich natuurlijk heel goed dat dít praatje vanavond weer in het nieuws te zien is voor het grote publiek. Past goed in zijn strategie om de rechters weg te zetten als partijdig.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:19 schreef Zolcon het volgende:
Dus als Wilders niet zijn gelijk krijgt dan is het foutief en geen eerlijk proces?
riiiigghhttt
quote:Correct. Allemaal voor politiek gewin. Een groot deel van de samenleving denkt al dat dit proces partijdig is terwijl daar absoluut geen sprake van is. Wilders verwacht een andere behandeling dan andere verdachten. De heer Moors is een zeer degelijke rechter die objectief kijkt en alles laat meewegen (ik ben een keer naar een zitting geweest waar hij de rechter was).Op vrijdag 22 oktober 2010 13:21 schreef Sloggi het volgende:
Is dit niet gewoon minachting van de rechtbank?
quote:ja dat vroeg ik net, kan Schalken dus opgeroepen worden???Op vrijdag 22 oktober 2010 13:22 schreef Consurechter het volgende:
Wilders overweegt aangifte tegen rechter
quote:Precies, blijft een briljant strategicus die WildersOp vrijdag 22 oktober 2010 13:23 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ie nu ineens wél het woord neemt? Wilders beseft zich natuurlijk heel goed dat dít praatje vanavond weer in het nieuws te zien is voor het grote publiek. Past goed in zijn strategie om de rechters weg te zetten als partijdig.
quote:
quote:Dat krijg je als je aan quota moet voldoen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:24 schreef Mylene het volgende:
lekker pittig kapsel, alleen nog rood mis ik
quote:Te luisteren naar Bram "ik wil het niet zo zeggen, maar ik doe het toch" MoscowitzOp vrijdag 22 oktober 2010 13:26 schreef StephanL het volgende:
Je zal er zitten als tegenpartij, zit je daar vanaf 9:00 voor niks op je reet daar.
quote:hehe precies.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:27 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Te luisteren naar Bram "ik wil het niet zo zeggen, maar ik doe het toch" Moscowitz
quote:Je hoort het goed.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:27 schreef beequeen het volgende:
Hoor ik het nou goed? Het OM verwerpt het wrakingsverzoek?
quote:Wat is daar zo vreemd aan?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:27 schreef beequeen het volgende:
Hoor ik het nou goed? Het OM verwerpt het wrakingsverzoek?
quote:Wat is het dan als een advocaat Wilders Hitler noemt? Of, die andere jojo die hem een crimineel noemde.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:21 schreef Sloggi het volgende:
Is dit niet gewoon minachting van de rechtbank?
quote:Een nieuwe topic, een nieuwe lading Gia-denkwijzes.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is het dan als een advocaat Wilders Hitler noemt? Of, die andere jojo die hem een crimineel noemde.
Dat is toch smaad!! Aanklagen die hap.
quote:De advocaten van de tegenpartij kunnen er in ieder geval nog iets van leren.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:26 schreef StephanL het volgende:
Je zal er zitten als tegenpartij, zit je daar vanaf 9:00 voor niks op je reet daar.
quote:DAS IST PARTEITIG!
quote:even terug lezen is handiger, ook vorige topic.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben weg geweest van 12u tot nu, wie kan me vertellen watskeburt?
quote:Bram rolt zijn strategie perfect uit.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:29 schreef TommyGun het volgende:
quote:Bram heeft net zijn pleidooi uitgesproken tegen de wrakingskamer, die zijn nu aan het nadenken.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:29 schreef TommyGun het volgende:
quote:ThxOp vrijdag 22 oktober 2010 13:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bram heeft net zijn pleidooi uitgesproken tegen de wrakingskamer, die zijn nu aan het nadenken.
quote:Tja, niet iedereen heeft Amerikaanse Fundraisers die Moszcowicz kunnen betalenOp vrijdag 22 oktober 2010 13:29 schreef Nipples het volgende:
[..]
De advocaten van de tegenpartij kunnen er in ieder geval nog iets van leren.
quote:Omdat het OM in de eerste instantie helemaal niet wilde vervolgen. Dan moet je toch ook geen partijdige rechters willen?
quote:Mens, ga toch koken.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is het dan als een advocaat Wilders Hitler noemt? Of, die andere jojo die hem een crimineel noemde.
Dat is toch smaad!! Aanklagen die hap.
quote:Het OM denkt dus niet dat de rechters partijdig zijn of de schijn van partijdigheid over zich af hebben geroepen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:32 schreef beequeen het volgende:
[..]
Omdat het OM in de eerste instantie helemaal niet wilde vervolgen. Dan moet je toch ook geen partijdige rechters willen?
quote:Goed plan.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:32 schreef sunny16947 het volgende:
Ik wil meer van deze rechtzaken. Hebben we geen DGK 2 nodig hahahaha
quote:Dat kan, maar Jansen is logischer. Vooral omdat Schalken zich zelf dan een misdrijf ten laste zal leggen en zijn getuigenis hem dus automatisch in de problemen helpt.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:24 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja dat vroeg ik net, kan Schalken dus opgeroepen worden???
quote:Het OM is het oneens met de aantijgingen dat de rechters partijdig. Dat betekend niet dat ze partijdige rechters willen. Moszcowicz en Wilders laten het allemaal zo overkomen alsof alles tegen hen gekeerd is. Ze blokkeren zelf alleen maar het proces.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:32 schreef beequeen het volgende:
[..]
Omdat het OM in de eerste instantie helemaal niet wilde vervolgen. Dan moet je toch ook geen partijdige rechters willen?
quote:Dan zijn ze blind en/of doof.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:33 schreef Sloggi het volgende:
Het OM denkt dus niet dat de rechters partijdig zijn of de schijn van partijdigheid over zich af hebben geroepen.
quote:ik dacht a.s. dinsdag maar weet het niet zeker.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:33 schreef Toad het volgende:
Is al bekend wanneer het debat over de regeringsverklaring gehouden gaat worden? Ik kan me voorstellen dat de wrakingskamer maandag uitspraak doet en dat de volgende dag het proces tegen Wilders verder gaat. Maar volgens mij is dan ook het debat over de regeringsverklaring. Lijkt me erg vervelend.
quote:Of rationeel
quote:Stuur ze snel een smsje met je inzichten.
quote:SMS: Partijdig AAN naar 1234Op vrijdag 22 oktober 2010 13:38 schreef eleusis het volgende:
[..]
Stuur ze snel een smsje met je inzichten.
quote:Ik gok zomaar dat je blond bent?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:34 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het OM is het oneens met de aantijgingen dat de rechters partijdig. Dat betekend niet dat ze partijdige rechters willen. Moszcowicz en Wilders laten het allemaal zo overkomen alsof alles tegen hen gekeerd is. Ze blokkeren zelf alleen maar het proces.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:41 schreef OEM het volgende:
Als dat wrakingsverzoek toegekend wordt en er komen nieuwe rechters... gaan we dan het hele proces weer van voor af aan overnieuw doen?
quote:Het betoog van het OM bestond maar uit 1 argument en dat argument was feitelijk onjuist. Niet alle mogelijkheden zijn nog open, als de rechtbank beslist de getuige niet te horen is dat een beperking van de verdediging. Immers zij bepleiten dat het OM niet-ontvankelijk behoort te worden verklaard. Tegen die beslissing kan mosko dan niets meer doen. Juist het feit dat de rechtbank heeft gezegd: we besluiten dan pas en niet nu, dat maakt dat dit moeilijk ligt. Als ze het hadden afgewezen was er niets aan de hand geweest.
quote:De moeilijkste beslissing gaat liggen in het feit of de rechter betrokken was bij het proces tegen Wilders.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef sunny16947 het volgende:
Het heeft allemaal niets met voor of tegen Wilders te maken, maar alles met juridische spelregels hoe het in een democratische rechtsstaat hoort te gaan.
Wat Bram ook zei. Hoe zou het zijn als Bram 3 dagen voor het verhoren van een getuige van de tegenpartij hij daar mee uit eten gaat en probeert te overtuigen van de onschuld van zijn cliënt.
Hij zou onmiddelijk geschorst worden. En de hele zaak wordt niet ontvankelijk verklaard.
quote:Juist dat laatste, maakt de beslissing van de rechtbank (enigszins) curieus.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:48 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Het betoog van het OM bestond maar uit 1 argument en dat argument was feitelijk onjuist. Niet alle mogelijkheden zijn nog open, als de rechtbank beslist de getuige niet te horen is dat een beperking van de verdediging. Immers zij bepleiten dat het OM niet-ontvankelijk behoort te worden verklaard. Tegen die beslissing kan mosko dan niets meer doen. Juist het feit dat de rechtbank heeft gezegd: we besluiten dan pas en niet nu, dat maakt dat dit moeilijk ligt. Als ze het hadden afgewezen was er niets aan de hand geweest.
quote:Ja, ik doe mee met oh oh Cherso.
quote:Ja, het debat over de regeringsverklaring is dinsdag.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik dacht a.s. dinsdag maar weet het niet zeker.
quote:Daar blijkt Wilders nogal wat moeite mee te hebben. En Moszkowicz komt telkens stamelend tot een wrakingsverzoek wanneer een rechter iets beslist of zegt waar hij het niet mee eens is.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef sunny16947 het volgende:
Het heeft allemaal niets met voor of tegen Wilders te maken, maar alles met juridische spelregels hoe het in een democratische rechtsstaat hoort te gaan.
quote:Onzin.Wat Bram ook zei. Hoe zou het zijn als Bram 3 dagen voor het verhoren van een getuige van de tegenpartij hij daar mee uit eten gaat en probeert te overtuigen van de onschuld van zijn cliënt.
Hij zou onmiddelijk geschorst worden. En de hele zaak wordt niet ontvankelijk verklaard.
quote:Dan ziet hij het net zo onscherp als jij.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
![]()
Zet die anit-Wilders bril eens af.
quote:Het Amsterdams Gerechtshof heeft Wilders toch aangeklaagd? Daar hoort dus ook Schalken bij.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:56 schreef Consurechter het volgende:
De moeilijkste beslissing gaat liggen in het feit of de rechter betrokken was bij het proces tegen Wilders.
quote:Bron.Confrère mr. Gerard Spong, beroemd van de principiële uitspraak 'als ik het voor drugscriminelen opneem, heb ik geen last van mijn geweten', heeft de overwinning al binnen. Het Gerechtshof Amsterdam stelde hem in het gelijk: een tegenstribbelend OM moet alsnog strafvervolging instellen tegen PVV-parlementariër Geert Wilders. Haatzaaien en het beledigen van moslimgelovigen wordt hem verweten. Vooral zijn uitspraak in de Volkskrant dat de Koran een religieuze versie is van Mein Kampf is de magistraten mr. J.P. Splint, mr. F.A. Hartsuiker en mr. T.M. Schalken in het verkeerde keelgat geschoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |