Ik zou voor 'n Empella gaan. Een mooi, Nederlands topproduct.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:26 schreef Oksel het volgende:
Wat voor frame heb ik nodig voor een crosser?
Wielen heb ik al (met campa).
Gezien de staat van de Duitse fietspaden kan ik me voorstellen dat de drukke weg veiliger is dan het fietspad.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef Klonk het volgende:
nondeju, net een heerlijk stuk door Duitsland gefietst, houd het fietspad op en mag je verder op een hele drukke weg waar 100 per mag worden gereden
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef Oksel het volgende:
Als er een Brooks op je fiets zit, mag dat ook gewoon. Het wordt dan gezien als motorfiets namelijk..
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:33 schreef Oksel het volgende:
Oh, nog zo'n Brooksheld meldt zich.
Kijk, van C_F begrijp ik het. Maar jij bent echt niet zo zwaar dat je het nodig hebt? Of ben je 1m50?Dan zou je wel wat zwaar zijn voor je lengte..
Maar als je gewoon 1m80 bent is 90kg echt niets schokkends!
Omdat het voor mij wel de oplossing was tegen irritatie aan m'n perineum en veel lichamelijk leed.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Ah, een teer punt, zie ik![]()
Ik wilde het eigenlijk net vragen: ik heb een prima zadel van Fi'zi:k, maar als ik sommigen hoor is Brooks (ondanks het wat aparte uiterlijk) hét summum van fietszadels.
Waarom kiezen mensen daarvoor?
Laat maar, die is te makkelijk....quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:38 schreef SuperWeber het volgende:
Echte kerels hebben helemaal geen zadel & zadelpen nodig ...
Zo te zien heb ik een nieuwe reputatie als klein dikkertje te pakken? Ben toch echt 1.83 hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:42 schreef Oksel het volgende:
Fred;
is dit niet wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/385953282
Ik zou het wel weten als ik nog niets had, mooi fietsje zeg..
Ik had om die reden de zadelpen ook al verwijderdquote:
Doe maar radicaalquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:57 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik had om die reden de zadelpen ook al verwijderd
Je niemandslandje... Je glijbaantje... In de VS ook wel bekend als 'the gooch'... Perineum is de netste en officiele benamingquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:05 schreef marcodej het volgende:
Ik heb even opgezocht wat een perineum is (geen idee wat het was)... Had ik beter niet kunnen doen.
Ik wou dat ik hier wat mee kon..nou ja ik kan er wat mee maar dat wordt pot/ketel balk/splinter werk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
ik zit met dezelfde stats en ik ben niet dik.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik wou dat ik hier wat mee kon..nou ja ik kan er wat mee maar dat wordt pot/ketel balk/splinter werk.
Maar je zal niet snel voor Ethiopiër worden aangezien.
I know...Ik heb aanleg voor drama-queen. Maar de familiegeschiedenis geeft me weinig reden tot optimisme. Ben wat nerveus omdat het in een paar weken flink is verergerd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:51 schreef Yankee het volgende:
Zonder lullig te willen gaan doen, maar je gaat wel van zo ongeveer het ergste uit......wacht nou eerst even dat bezoekje af, daarna kun je wel weer verder zien
Ik heb dat altijd met m'n fiets. Als er iets mis is word ik chagerijnig, kan ik slecht slapen en is m'n vrouw blij als ik naar m'n werk ben.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:51 schreef Yankee het volgende:
Zonder lullig te willen gaan doen, maar je gaat wel van zo ongeveer het ergste uit......wacht nou eerst even dat bezoekje af, daarna kun je wel weer verder zien
Dat wil ik nog wel jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:50 schreef SuperWeber het volgende:
Gewoon een tijdritstuur monteren
[ afbeelding ]
Kan je zelf doen, Fok!Wiki ofzoquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:05 schreef SuperWeber het volgende:
Owja, mijn fiets moet nu natuurlijk aangepast worden in de op. Cube Agree SL
Wie deed dat ook alweer?
Ik ga binnenkort (of over een jaar) een fixie maken. Nu wil ik wel 'n hip ding maken, maar zonder de historie van 't frame te vernaggelen (mits ik een mooi frame vind). Denk dat daar dan wel 'n Brooks op komt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:43 schreef Oksel het volgende:
Brooks is voor mensen die of HEUL lang fietsen (Ivo) of voor mensen dat wat zwaarder zijn (C_F) of voor mensen die gewoon geen ziteelt durven te kweken..
Ik heb m'n vriendin op een crosser gezet, ze heeft 't nu nergens anders meer over zo leuk vindt ze 'tquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga kijken of ik ergens een mtb of een cyclocross fiets kan lenen en ga ik eens meetrainen voor het veldrijden. Als het bevalt ga ik zelf een fietsje aanschaffen. Wil toch wat anders proberen.
De baan is gewoon te ver weg voor mij. En veldrijden lijkt mij veel leuker.
ik ben ook van plan een fixie te gaan bouwen. wordt voor mij ook pas de volgende winter ofzo.quote:[b]Op maandag 18 oktober 2010 15:46 schreef Tommeke het volgende
[..]
Ik ga binnenkort (of over een jaar) een fixie maken. Nu wil ik wel 'n hip ding maken, maar zonder de historie van 't frame te vernaggelen (mits ik een mooi frame vind). Denk dat daar dan wel 'n Brooks op komt.
Ik zou dan de clubwedstrijdjes willen rijden. Maar eerst even zeker zien of ik het wel leuk vind.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb m'n vriendin op een crosser gezet, ze heeft 't nu nergens anders meer over zo leuk vindt ze 't
Als je een leuk parcours cq. stuk bos kan vinden is het zo leuk om te doen!
Make up your mind womanquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:11 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook een crosser, maar heb net een ATB gekocht. Die staat alweer op MP..Wie weet.
Dikke banden zijn eng.quote:
Dat dus ja. Je zal sneller wegzakken, wegklappen en onderuitgaan als de wegen slechter worden. Je gaat wel harder (en harder op je muil dus).quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef Oksel het volgende:
Dikke banden zijn eng.
Wanneer is een crosser eigenlijk in 't nadeel? Groot voordeel heb je op stevige paden natuurlijk. Wanneer heb je dan echt nadeel? Als het heel erg blubberig is?
Daar moet je niet over discussieren, dat moet je gewoon doen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:55 schreef Freddeh het volgende:
Discussiepuntje hier thuis is of ik wel of niet de 75km Ronde van Vlaanderen ga doen in 2011...
je had in moeten zetten op de 150km. Dan had je nog wat wisselgeld gehad!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:55 schreef Freddeh het volgende:
Discussiepuntje hier thuis is of ik wel of niet de 75km Ronde van Vlaanderen ga doen in 2011...
Je hebt geen lucht die het zweet wegwaait en tevens geeft de lucht geen verkoeling. Ik gooi altijd een handdoek over mijn bovenstang en 1 waar ik zo bij kan om mijn kop mee af te vegen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:22 schreef marcodej het volgende:
Net voor het eerst even mn Tacx uitgeprobeerd. Zo, daar ga je van zweten.
Heb al een simpele hometrainer. Zou wel eens willen weten of zo'n Tacx nou een realistischer fietsgevoel geeft. Twijfel nog over aanschaf van b.v. een Tacx Satori.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:22 schreef marcodej het volgende:
Net voor het eerst even mn Tacx uitgeprobeerd. Zo, daar ga je van zweten.
Bij een doorsnee tacx ziet je op je racefiets, verder heeft het niks met wielrennen te maken. Als je een van de duurste tacxen aanschaft + een beamer etc komt het in de buurtquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:17 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Heb al een simpele hometrainer. Zou wel eens willen weten of zo'n Tacx nou een realistischer fietsgevoel geeft. Twijfel nog over aanschaf van b.v. een Tacx Satori.
Ik heb nu de Satori. Tsja, je trapt. En verder gebeurt er niks... Een filmpje of een muziekje (en een simpel trainingsschemaatje voor max een uurtje) zijn dus onontbeerlijk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:17 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Heb al een simpele hometrainer. Zou wel eens willen weten of zo'n Tacx nou een realistischer fietsgevoel geeft. Twijfel nog over aanschaf van b.v. een Tacx Satori.
Hetzelfde geldt voor mij, 10 km hardlopen valt ook nog wel te trainen in een half jaar, maar 20 km (in rondjes) schaatsen is geen grap. Ik ben zeker niet de slechtste schaatser, maar 20 km in de houding vind ik een beetje veel (ondanks dat je wel meer een marathon houding kunt aannemen...quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Wintertriathlon zit ik ook aan te denken, alleen dan de kwart. 10 hardlopen 50 fietsen en 20 schaatsen. Alleen het schaatsen gaat voor mij lastig worden, waardoor ik misschien zou moeten kiezen voor de spint.
In Assen kan je ook een duathlon doen, alleen lopen en fietsen, maar dat is dan weer zo ver weg. Eerst maar eens de Zevenheuvelenloop, de Crossduathlon in Groesbeek en de Survivalrun van Beltrum. Dan zien we wel weer verder.
ntfu.nlquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij is het in het vorige topic naar voren gekomen, maar wat zijn de betere websites om te zien wat en waar er qua recreatieve toertochten gereden wordt?
Ah, bedanktquote:
Zie OPquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, bedanktErg goed
Is er zoiets ook voor België?
quote:
Nou hoor!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
Collega's Freddeh zien morgen F in de douche stappen met rubber eendje en zijn achterwiel
vergeet je tissue's nietquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nou hoor!![]()
Heb morgen late dienst en ben lekker toch alleen op kantoor. Heb m'n fiets wel eens onder de douche gezet bij een zaterdagdienst. Moet alleen eens zorgen dat ik daar een spons krijg zodat ik m'n schatje eens écht goed kan inzepen.
Oeh, nou word ik opgewonden
gebruik je zo'n speciaal tacx bandje of een gewone? Bij de gewone wel als ik het me goed herinner van vorig jaar daar je de rubber gewoon van de band aftrapt. Na een tijdje zie je ook van die zwarte troep op je fiets.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:30 schreef marcodej het volgende:
Is het normaal dat je een beetje een verbrand luchtje ruikt als je volle bak, met hoog beentempo, gaat op zo'm Tacx?
Bij mij is het dus andersom. Van de drie disciplines ben ik met schaatsen veruit sneller dan met fietsen of hardlopen. Heb 16.08 staan op de 10km dus iets van 35 minuten moet voor 20km schaatsen te doen zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor mij, 10 km hardlopen valt ook nog wel te trainen in een half jaar, maar 20 km (in rondjes) schaatsen is geen grap. Ik ben zeker niet de slechtste schaatser, maar 20 km in de houding vind ik een beetje veel (ondanks dat je wel meer een marathon houding kunt aannemen...
Heb een trainingsbandje (van Conti).quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:32 schreef Yankee het volgende:
[..]
gebruik je zo'n speciaal tacx bandje of een gewone? Bij de gewone wel als ik het me goed herinner van vorig jaar daar je de rubber gewoon van de band aftrapt. Na een tijdje zie je ook van die zwarte troep op je fiets.
Nee, want sturen kan ik echt nietquote:
Bij nader inzien ga ik denk ik toch een singlespeed maken, net ff wat veiliger. Ik heb al ´n mooi voorwiel. Nu de rest nogquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:57 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik ben ook van plan een fixie te gaan bouwen. wordt voor mij ook pas de volgende winter ofzo.
fixie ziet er zo cool uit!
Wedden van welquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:59 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zou dan de clubwedstrijdjes willen rijden. Maar eerst even zeker zien of ik het wel leuk vind.
30 oktober. Dus al erg snel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef Tommeke het volgende:
@ Freddeh, weet je zeker dat je de Ronde van Vlaanderen wil doen? Dan ben je echt een bikkel![]()
@No-P: Wanneer is die in Assen? Ik wil daar wel ff aan die duathlon meedoen.
Niet bang zijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:27 schreef CyclingGirl het volgende:
@Tommeke, dat denk ik ook. Ik heb al een fiets kunnen lenen en kijken of ik die voor woensdag heb dan ga ik eens meedoen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
De 75km moet toch wel haalbaar zijn?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef Tommeke het volgende:
@ Freddeh, weet je zeker dat je de Ronde van Vlaanderen wil doen? Dan ben je echt een bikkel![]()
Denk 't ook wel. Zitten er veel klimmen en kasseien in?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De 75km moet toch wel haalbaar zijn?
Alpenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:15 schreef Oksel het volgende:
Omdat ik graag lui ben.
En vlaamse heuvels liggen mij beter dan Alpenheuvels ja.
Oke thanksquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet bang zijn
Als je gaat twijfelen ga je vallen
Ook niet te veel remmen, probeer alles sturend op te lossen.
Als je door blubber of rul zand komt, vol gas geven en niet te hard aan je stuur trekken. Gewoon het stuur z'n werk laten doen. Als je stil begint te vallen, afstappen en lopen
Dat is wat mij verteld is, haha
@No-P, dat is idd wel erg sne. Nog maar ff over nadenken
Ik vind rul zand of diepe modder wel echt lastig nog. Dan ga je zo'n drop af en kom je in een of ander quasiduinlandschap terecht (gewoon vrij diep zand bedoel ik) en dan kun je echt niet meer sturen of corrigeren, alleen hopen dat je niet valt en je fiets tot controleerbare snelheid afremt voordat je de boom in de volgende bocht raakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet bang zijn
Als je gaat twijfelen ga je vallen
Ook niet te veel remmen, probeer alles sturend op te lossen.
Als je door blubber of rul zand komt, vol gas geven en niet te hard aan je stuur trekken. Gewoon het stuur z'n werk laten doen. Als je stil begint te vallen, afstappen en lopen
Dat is wat mij verteld is, haha
@No-P, dat is idd wel erg sne. Nog maar ff over nadenken
Ik heb de Shimano winterschoenen ze helpen wel maar voor mijn kouwe vrouwenvoeten niet genoeg. Je kan ze voordat je gaat fietsen even op de verwarming zetten met de sok op de verwarming dan blijven je voeten wel warm. Je kan ook van die warmtepads kopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:33 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Ik heb er alle vertrouwen in dat die 75km me wel gaat lukken. Ik ga me eind van de maand gewoon inschrijven en ga er gewoon voor op 3 april.
@ Captain_Fabulous: Ben je nog bij de huisarts geweest? Zo ja, wat zei die?
Heb overigens een review gevonden over de Shimano SH-RW02 winterschoenen. Zien er goed uit, en scoren in die test 8/10. Niet verkeerd dus, en qua prijs gunstiger dan de overige winterschoenen.
Behalve die schoenen, heeft iemand nog tips voor lekker warme voeten? Bepaalde soorten sokken ofzo?
Die warmtepads heb ik ook gezien inderdaad bij Rose. Ze hebben ze met een accu, dus elektrisch. Maar ook met een chemische substantie, dat je zo'n dingetje die erin zit breken moet zeg maar. Kun je dan 10.000x gebruiken ofzo. Zit ik nog over te twijfelen. Lichaamswarmte is toch anders dan warmte uit elektrische of chemische hittebron he.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb de Shimano winterschoenen ze helpen wel maar voor mijn kouwe vrouwenvoeten niet genoeg. Je kan ze voordat je gaat fietsen even op de verwarming zetten met de sok op de verwarming dan blijven je voeten wel warm. Je kan ook van die warmtepads kopen.
Probeer eens te sturen met gewichtsverplaatsing in mul zand. Zo werkt dat op de mtb iig. Niet sturen maar een bepaalde kant op leunen. Heb het zelf nog niet onder de kniequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik vind rul zand of diepe modder wel echt lastig nog. Dan ga je zo'n drop af en kom je in een of ander quasiduinlandschap terecht (gewoon vrij diep zand bedoel ik) en dan kun je echt niet meer sturen of corrigeren, alleen hopen dat je niet valt en je fiets tot controleerbare snelheid afremt voordat je de boom in de volgende bocht raakt.Ondertussen heb je nog 8 boomwortels over het hoofd gezien omdat details opmerken in het bos moeilijker is waardoor je alle kanten op stuitert. Geeft wel een kick als je daarna nog op je fiets zit
![]()
Oefen hier maar eens, 15 a 20 % mul zand naar beneden en naar boven als je terug wilt natuurlijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Probeer eens te sturen met gewichtsverplaatsing in mul zand. Zo werkt dat op de mtb iig. Niet sturen maar een bepaalde kant op leunen. Heb het zelf nog niet onder de knieniet heel veel mul zand hier.
Als veteraan meld ik me dan even. De 75 km is goed te doen hoor voor elke ietwat getrainde renner. Klimmen is het niet echt, maar wel een fikse krachtinspanning. De eerste 40 km zijn meestal wat heuvelachtig om erin te komen. Daarna komt alles wel heel snel. Leberg en Ten Bosse zijn niet zo'n probleem, de rest zijn wat lastiger.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:00 schreef Freddeh het volgende:
Zit één echte klim Zitten twee echte klimmetjes met kasseien in. Zit te twijfelen of ik nou wel of niet speciaal voor die rit een setje 25C's moet gaan regelen. En uiteraard hopen dat het aardig weer blijft. Moet er niet aan denken zeg, dat je die rit gaat doen en je vol in een modderige stortbui terecht komt. Brr...
Lengte van die klimmetjes komt overigens niet over de 1000m heen, dus moet ook voor iemand die niet al te veel klimtraining gedaan heeft nog wel te doen zijn met wat motivatie.
Meer info hier.
Kom op man, dat is maar een klein stukje.......quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:11 schreef Freddeh het volgende:
'De Muur' zegt me echt helemaal niets, maar als ik kijk op de website en zie er een max van 19.8% aan stijgingspercentage staan, dan krijg ik toch wel even last van koude zweet en hartkloppingen. Waar begin ik in vredesnaam aan
Ik neem aan dat qua banden breder en met minder druk beter is voor zulke ondergrond? Ook gezien het tempo waarmee sommige mountainbikers er wel doorheen denderen..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:27 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Oefen hier maar eens, 15 a 20 % mul zand naar beneden en naar boven als je terug wilt natuurlijk
http://maps.google.nl/map(...)009508,0.019205&z=16
Is nog best lastig, zeker als het zand goed droog is.
Wees blij dat de Koppenberg niet in de 75km-versie zit:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:11 schreef Freddeh het volgende:
'De Muur' zegt me echt helemaal niets, maar als ik kijk op de website en zie er een max van 19.8% aan stijgingspercentage staan, dan krijg ik toch wel even last van koude zweet en hartkloppingen. Waar begin ik in vredesnaam aan
Deze zomer met verve geslaagd voor de Koppenbergquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wees blij dat de Koppenberg niet in de 75km-versie zit:
Wordt m'n eerste fatsoenlijke rit, dus ik mag wel ff zenuwachtig zijn daarvoor. Toch?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kom op man, dat is maar een klein stukje.......
Dan had ik er automatisch vanaf gezien.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wees blij dat de Koppenberg niet in de 75km-versie zit:
Lijkt me wel leuk om eens zulke lessen te volgen. Waar kan ik zoiets vinden?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:23 schreef Wielracer het volgende:
Zelf rij ik voor met 1.8 bar en achter met 1.5 bar.
Daarmee kom ik overal boven.
Tijdje terug met voor- en achter met 2 bar gereden maar toen slipte het achterwiel toch weg op steile beklimmingen.
Het is ook een soort techniek met klimmen op zulke ondergronden. Je moet dus wel druk op het zadel houden en zover mogelijk naar voren leunen. Op het puntje dus en met de borst richting de stuurpen.
Er zullen best andere manieren zijn maar zo is me dat geleerd tijdens de technieklessen.
Jij hebt toch zo'n slappe mintgroene vouwfietsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:02 schreef Oksel het volgende:
Kasseien vind mijn Betsie niet fijn. En ik ook niet.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Jij hebt toch zo'n slappe mintgroene vouwfietsLijkt me geen probleem.
Daar is ze te stijf voor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:02 schreef Oksel het volgende:
Kasseien vind mijn Betsie niet fijn. En ik ook niet.
Ja sorry, ik had het over mtb banden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk om eens zulke lessen te volgen. Waar kan ik zoiets vinden?
Zo'n lage druk kun je toch vergeten met 32 of 34mm cross-clinchers? Volgens mij rijd je dan continu lek (snakebites). Maar misschien heb jij het over tubes of mtb-banden..?
Dat is dat paardenpad toch van de rode route met een pad ernaast? Daar kom ik niet naar bovenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:27 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Oefen hier maar eens, 15 a 20 % mul zand naar beneden en naar boven als je terug wilt natuurlijk
http://maps.google.nl/map(...)009508,0.019205&z=16
Is nog best lastig, zeker als het zand goed droog is.
-verder voor je uitkijken in de bochtenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:27 schreef CyclingGirl het volgende:
@Tommeke, dat denk ik ook. Ik heb al een fiets kunnen lenen en kijken of ik die voor woensdag heb dan ga ik eens meedoen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Heb geen losse rit in het Reichswald, zit wel in een lange rit. Zal hem deze week even uploaden op gpsies.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat is dat paardenpad toch van de rode route met een pad ernaast? Daar kom ik niet naar bovenachterwiel slipt weg waardoor ik steeds strand op ongeveer de helft. Wel goed om daar de techniek een beetje te oefenen. Aan het pad ernaast te zien hebben meer lui moeilijkheden daar. Wil wel naar boven kunnen dus blijf het proberen.
Weet je trouwens nog welke gpsies route je had gebruikt voor de route door het Reichswald? Kan hem niet vinden en heb toch wel zin om daar even rond te kijken. Zondag misschien ook even die Veldtourtocht van T.C. Gennep. Eigenlijk geen tijd voor, maar lijkt me wel een mooie zware tocht.
Ik bedoelde http://www.bikeplanner.co(...)&name=Niels&tt=47823 waar je een route van 55 km rijdt van gpsies. Mocht je niet meer weten welke dat was, kan ik altijd die lange route van je blog af halen. Voor mij hoef je die dan niet op gpsies up te loaden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:57 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Heb geen losse rit in het Reichswald, zit wel in een lange rit. Zal hem deze week even uploaden op gpsies.
Misschien dat ik er zondag ook bij ben, maar het wordt wel erg vies weer zag ik net, wordt buffelen door de zware klei modder ben ik bang.
Bedankt, en prima. Zal dan wel een rustig ritje voor jou worden want ik ben niet de sterkste fietser.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:10 schreef Wielracer het volgende:
Ja die heet de "Plasmoolen" route, niet mijn eigen route, maar is wel zwaar.
Als je gaat wanneer het wat beter weer is moet je het maar zeggen, heb wel zin om mee ta gaan.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eatyzdydqtfvduwa
Gezien die praatjes van je zou het mooi zijn als jij eens d'r af gereden zou wordenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ongeveer een week geleden nog eens gereageerd in dit onderdeel van het forum, maar volgens mij is het nu ineens een topicnummer verder, want ik kan mijzelf niet eens meer terugvinden ...
Iemand moest uit het wiel worden gereden vanwege ongeloofwaardige opgegeven gemiddeldes, maar weet niet meer wie. Awel, ik zie ook niets in mijn pm, dus diegene zal wel niet uit het wiel willen worden gereden. Ook goed![]()
Geen gentlemen meer ...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:24 schreef Marurk het volgende:
[..]
Whehehe...
"Pas op!"
...
"Godverdomme!"![]()
"Hey zeg!"
Tja. ik rijd inmiddels al tussen 1500 en 2000 rond grofweg tussen R'dm en Leiden, maar het enige dat ik krijg is dat er iemand vanuit mijn wiel verontschuldigt niet te kunnen overnemen. Nog nooit ingehaald, met uitzondering van de gevallen dat ik stil stond om te eten of drinken (mijn teller telt dat ook niet bij het gemiddelde overigens). Voor de rest heel wat mensen ingehaald. Weet ook niet hoe het komt, maar raak er inmiddels knap overmoedig vanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gezien die praatjes van je zou het mooi zijn als jij eens d'r af gereden zou worden
En daarna blokkeert die gozer zelf de weg voor anderen omdat hij op zn bek gaat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:24 schreef Marurk het volgende:
[..]
Whehehe...
"Pas op!"
...
"Godverdomme!"![]()
"Hey zeg!"
Dan moet je eens bij een club gaan rijden. Dat je steeds mensen inhaalt zegt wel iets maar lang niet alles. Er zijn genoeg wielrenners die specifieke trainingen doen in bepaalde hartslagzones, die gaan dus echt niet altijd hard maar kunnen dat absoluut wel. Als je bij een club / vereniging gaat fietsen zul je veel meer renners tegenkomen die sterk zijn en dan zul je merken dat je echt niet meer iedereen er af kunt fietsen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Tja. ik rijd inmiddels al tussen 1500 en 2000 rond grofweg tussen R'dm en Leiden, maar het enige dat ik krijg is dat er iemand vanuit mijn wiel verontschuldigt niet te kunnen overnemen. Nog nooit ingehaald, met uitzondering van de gevallen dat ik stil stond om te eten of drinken (mijn teller telt dat ook niet bij het gemiddelde overigens). Voor de rest heel wat mensen ingehaald. Weet ook niet hoe het komt, maar raak er inmiddels knap overmoedig van
Als je jezelf niet meer serieus neemt, wie dan nog wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
En daarna blokkeert die gozer zelf de weg voor anderen omdat hij op zn bek gaat.
Kut.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:18 schreef Yankee het volgende:
dan zul je merken dat je echt niet meer iedereen er af kunt fietsen.
Omgeving Rdam zijn de buitenfietsers iig niet heel sterk of ze willen idd nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:
Gezien die praatjes van je zou het mooi zijn als jij eens d'r af gereden zou worden
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Jij hebt toch zo'n slappe mintgroene vouwfietsLijkt me geen probleem.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Jij hebt toch zo'n slappe mintgroene vouwfietsLijkt me geen probleem.
Dat zeg ik! Luister naar Ivo!quote:
Beste aan je vrouw. En wees niet te zenuwachtig voor die tourrit om daar nu al zenuwachtig voor te zijn is niet nodig. Je rijdt m wel, geen probleem.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 06:45 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag m'n dame onder het mes, zit dus met veel te veel vrije tijd omdat ik moet wachten. Ik spring niet op de fiets, maar ga wél een trainingsschema maken om me voor te bereiden op komend seizoen.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ongeveer een week geleden nog eens gereageerd in dit onderdeel van het forum, maar volgens mij is het nu ineens een topicnummer verder, want ik kan mijzelf niet eens meer terugvinden ...
Iemand moest uit het wiel worden gereden vanwege ongeloofwaardige opgegeven gemiddeldes, maar weet niet meer wie. Awel, ik zie ook niets in mijn pm, dus diegene zal wel niet uit het wiel willen worden gereden. Ook goed.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rustig blijven Oksel, een dame stuitert niet over modderige kaseisen, niet als ze net d'r nagels mintgroen heeft gelaktNiets aantrekken van de haterz
Waar woon je eigenlijk?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil nog steeds komen langsfietsen voor de sneeuw valt, voor m'n eerste poging tot 200 km...bewaak m'n blauwe schatje goed! dat wordt een collectors item aangezien Milram er mee stopt...
Dat is natuurlijk lariekoek Okseltje. Ik heb hier GPS tracks van bijna 70km tegen 32,3 gemiddeld, individueel, deur tot deur vanuit de stad en ook nog door Gouda heen (waarbij mn GPS wel uitslaat bij stilstand.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:45 schreef Oksel het volgende:
80km met 33 gemiddeld KAN NIET als je alleen fietst.
Okay. Misschien haal ik het ook wel, op een dag dat er weinig wind staat, de temperatuur goed is en ik een goede route heb. Maar ik moet er wel echt heel, heel veel moeite voor doen. En jij en ik hebben beiden meer dan 1500km in de benen zitten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk lariekoek Okseltje. Ik heb hier GPS tracks van bijna 70km tegen 32,3 gemiddeld, individueel, deur tot deur vanuit de stad en ook nog door Gouda heen (waarbij mn GPS wel uitslaat bij stilstand.
Dat is nog geen 80km tegen 33 gemiddeld maar als ik de dag en route er op af stem en een warmingup doe dan haal ik dat met gemak en ik ben verre van een toprenner.
Met de wind mee fietsen, wind tegen trein pakken. Of ik fiets je tegemoet..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hilversum...dus heen en weer is wel meer dan 200 maar misschien doe ik dan op de terugweg een stukje met de trein ofzo.
Ik zit nu op 5000 dit seizoen, waarvan 60-70% km's zijn die ik alleen heb gefietst. Verder nog de ATB km's.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:07 schreef FJD het volgende:
Dit seizoen een 2500 gok ik ongeveer, eind vorig seizoen trainde ik ook nog wel lang door. Ik doe er overigens polder moeite niet voor, het is alleen naar jezelf voor de gek houden. Je kunt een betere route gaan rijden, je kunt de afsla-snelheid in je GPS verhogen en ga zo maar door maar je hebt er helemaal niets aan. Vandaar dat ik alleen maar deur-tot-deur als echt rondje meereken.
Goeie. Bring it on!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:29 schreef FJD het volgende:
Degene met de minste kilometers in 2011 organiseert de BBQ?
Te lui om te rekenen, maar wel de fiets pakken om een rondje van 70km te doen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Toen had ik mijn Polar en ik ben te lui om om te rekenen
Ik heb niet echt de ruimte om voor veel man te BBQen dus mischien is een "de minste km zorgt voor het bier" een beter ideequote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:33 schreef Freddeh het volgende:
Goeie. Bring it on!![]()
Ik hoop overigens 2011 sowieso een bbq te kunnen geven voor de fietsfokkers volgend jaar.
Ik vrees dat ik dat ben, ben al het hele jaar ziek. Zit net boven de 3000.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:29 schreef FJD het volgende:
Degene met de minste kilometers in 2011 organiseert de BBQ?
Ik kan dat helemaal onderstrepenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik vind rul zand of diepe modder wel echt lastig nog. Dan ga je zo'n drop af en kom je in een of ander quasiduinlandschap terecht (gewoon vrij diep zand bedoel ik) en dan kun je echt niet meer sturen of corrigeren, alleen hopen dat je niet valt en je fiets tot controleerbare snelheid afremt voordat je de boom in de volgende bocht raakt.Ondertussen heb je nog 8 boomwortels over het hoofd gezien omdat details opmerken in het bos moeilijker is waardoor je alle kanten op stuitert. Geeft wel een kick als je daarna nog op je fiets zit
![]()
Bianchi en stijf?quote:
Ligt aan de versie die je hebt. B4P (Born for Perfomance is al stuk stijver dan de C2C (Coast 2 Coast) versie.quote:
Oef, dan zit ik er nog net boven.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik dat ben, ben al het hele jaar ziek. Zit net boven de 3000.
Eens, maar dan kwam ik wat veiliger te staanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:44 schreef Freddeh het volgende:
Nee, want dit is het recreatief wielrennen topic. Mocht er iets wijzigen aan de aard van het topic dan hoor je het wel
quote:RvV?Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor volgend jaar heb ik de Nederlandse toertochten wel gehad, wil de JJC wel doen, maar voor de rest...tijd om eens in Belgie of Duitsland iets leuks ook te proberen!
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 17:28 schreef Oksel het volgende:
ATB Km's mogen x 1,5. Crosserkm's x 1,3.
quote:I rest my case...Op woensdag 20 oktober 2010 15:44 schreef Freddeh het volgende:
Nee, want dit is het recreatief wielrennen topic. Mocht er iets wijzigen aan de aard van het topic dan hoor je het wel
quote:Ik bied het een en ander aan dat in Nederland start maar vrijwel direct België en Duitsland ingaat.Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor volgend jaar heb ik de Nederlandse toertochten wel gehad, wil de JJC wel doen, maar voor de rest...tijd om eens in Belgie of Duitsland iets leuks ook te proberen!
quote:Kleine kans. Ben vandaag Dordrecht niet uit geweest ivm ziekenhuisbezoek van m'n vrouwtje.Op woensdag 20 oktober 2010 19:59 schreef FJD het volgende:
Zeg Freddeh, zag ik jou van vanmiddag nou met rugzakje op richting Bolnes stoempen? Lijkt me raar aangezien je normaal vanuit Zwijndrecht naar huis rijdt na werktijd maar ik zag een Giant met gele platte voorvork en begon weer te twijfelen
quote:Ik kreeg bij mn Garmin netjes twee houders en ik denk dat je nog wel extra bij kunt bestellen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg om mijn kilometrage bij te houden maar moet dan tellers monteren op 3 rijwielen
quote:kroonsteentje?Op woensdag 20 oktober 2010 21:15 schreef No-P het volgende:
Over kilometertellers gesproken. Ik heb mijn draadje kapot getrokken per ongeluk. Draadjes zijn zeker nergens los te verkrijgen? Is ook nog een speciale geloof ik. Dus waarschijnlijk wordt het weggooien.
quote:Heb ik inderdaad ook aan gedacht maar hij is net geknapt vlak bij het onderste geval bij de voorvork dus ik heb daar nog maar een heel klein stukje draad dat uitsteekt. En als ik dat ding losdraai zit het draadje erg dik vastgelijmd dus daar ga ik hem ook niet opnieuw opkrijgen. Ga van de week wel even een beetje prutsen en anders koop ik een goedkope nieuwe.Op woensdag 20 oktober 2010 21:20 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
kroonsteentje?Of anders even solderen en omwikkelen met isolatietape
quote:Wat vind jij het mooiste gebied in Duitsland om te fietsen wat niet al te ver weg is?Op woensdag 20 oktober 2010 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
quote:Noordelijke en centrale Eifel.Op woensdag 20 oktober 2010 23:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Wat vind jij het mooiste gebied in Duitsland om te fietsen wat niet al te ver weg is?
quote:Het voordeel is dat je ze geen fietskaartje hoeft te kopen, vouwfietsen mogen gratisOp woensdag 20 oktober 2010 14:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ligt aan de versie die je hebt. B4P (Born for Perfomance is al stuk stijver dan de C2C (Coast 2 Coast) versie.
quote:07:00 begonnen dus op tijd naar huisOp donderdag 21 oktober 2010 08:45 schreef nodisch18 het volgende:
Wat een prachtig weer vandaag hier in brabant!
Wel jammer dat ik heel de dag moet werken...
quote:Eind deze maand opent de inschrijving. Ik heb iig al besloten dat ik de 75km ga doen, dus ik schrijf me eind v.d. maand ook echt inOp donderdag 21 oktober 2010 08:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Sterkte met de missus, hoop dat het allemaal gunstig verloopt! En Rvv lijkt me leuk...maar wel vroeg in het seizoen...wanneer moet je je inschrijven? Wat gezelschap is voor zo'n tochtje wel fijn denk ik!
quote:ik ben ook om zeven uur begonnen, dus...Op donderdag 21 oktober 2010 08:59 schreef FJD het volgende:
[..]
07:00 begonnen dus op tijd naar huis
quote:Het was inderdaad niet zo'n heel groot succes. heb echt een hekel aan de herfst....kutweer steedsOp woensdag 20 oktober 2010 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag met oa. Yankee geprobeerd een stukje te trainen, maar binnen een uur waren we allemaal thuis
Wat een koud kutweer
quote:Das niet handig want om 18:34 gaat de zon onder. Ti's heerlijk fietsweer in RdamOp donderdag 21 oktober 2010 10:22 schreef nodisch18 het volgende:
ik ben ook om zeven uur begonnen, dus...![]()
ben pas om half zes klaar ofzo...
quote:Ja, er zijn best veel fietsers bij ons. (300 medewerkers totaal) Ik mikte op 10, dat was de minimale afname.Op donderdag 21 oktober 2010 11:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
15 man in je toko die fietsen? Ik fiets soms rond met reclame van de concurent omdat die het JJC shirt sponsordeis best wel krom
quote:Nee ik heb geen auto gewonnen. Ja we hebben verhuisplannen, maar nog steeds niets gehoord van de aannemer omdat die het nogal druk heeft. Dus daarop wachten we nog.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je hebt een auto gewonnen bij de postcode loterij? Heel benieuwd...je had ook verhuisplannen...toch?
quote:Hoewel m'n buik het tegendeel beweert ben ik niet zwangerOp vrijdag 22 oktober 2010 08:43 schreef Oksel het volgende:
Hij's zwanger, wordt afgeraden door de dokter!
Ik heb gisteren nog even klein rondje van 30km gefietst. Erg lekker, totdat de zon onderging.
quote:Spannend!Op vrijdag 22 oktober 2010 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Weet ik niet precies eerlijk gezegd.
En wanneer we gaan verhuizen is ook niet zeker. Het wachten is momenteel echt op de aannemer. Als de offerte boven verwachting uitvalt houdt het gewoon op...
quote:40 Minuutjes van deur tot deur denk ik?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou dat is mooi minder reizen. Ik heb in principe niet zoveel reistijd maar zoveel files.
quote:Omdat jij de Algerdabrug over moet zeker?Op vrijdag 22 oktober 2010 15:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Zonder file in een half uur. Met file van een uur tot 3 uur.
quote:Tsssssssssssssssk, studenten werken niet...Op vrijdag 22 oktober 2010 16:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
0 minuten.........ik werk thuis aan m'n scriptie
quote:Je gaat er niet direct sneller van. Het draait alleen wat geruislozer, en het is wat duurzamer.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Verder heb ik op internet gezien dat de veloce het instapmodel is van compignola (oid), hoeveel procent ga ik ongeveer harder als ik dat zou up-graden?
quote:Ach, het zal allemaal wel wat minder wegen en wat minder weerstand opleveren. Maar dat zullen geen enorm merkbare verschillen zijn denk ik, zeker niet voor een recreant.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Jammer, dus geen meetbare minder weerstand, ofwel vermogen dat wordt omgezet in warmte. Het is toch makkelijker om harder te gaan door euro's uit te geven dan door harder te trainen![]()
De ketting zou (volgens mijn boerenverstand) met de meeste bewegende delen het meest kritisch zijn van alle onderdelen. Eens opzoeken of de ketting ook bij een bepaalde groep hoort en of hierin veel verschillende kwaliteiten/ gewichten zijn te verkrijgen.
quote:Kun je beter kijken of je niet aero dynamischer op je fiets kan gaan zitten of snelle wielen kopen. Daar zal je meer voordeel van hebben dan van een nieuwe groep die misschien wat lichter is en wat soepelere schakelt.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach, het zal allemaal wel wat minder wegen en wat minder weerstand opleveren. Maar dat zullen geen enorm merkbare verschillen zijn denk ik, zeker niet voor een recreant.
quote:Moet je wel de rekensom zuiver maken; ga ik harder door een fiets van 1600,- of door de 120 uur die ik daar voor moet werken te gebruiken om keihard te trainen.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Jammer, dus geen meetbare minder weerstand, ofwel vermogen dat wordt omgezet in warmte. Het is toch makkelijker om harder te gaan door euro's uit te geven dan door harder te trainen![]()
quote:nou dan versla ik je welOp vrijdag 22 oktober 2010 19:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssssssssssk, studenten werken niet...
quote:Ah, een ondernemer, die kan ik idd niet verslaanOp vrijdag 22 oktober 2010 22:16 schreef Stage het volgende:
[..]
nou dan versla ik je wel
10 meter lopen en ik ben op de zaak
quote:Mijn feist is dan ook Duits en kan dus prima met Shimonea afgemonteerd wordenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:42 schreef Oksel het volgende:
Een Italiaanse fiets afmonteren met Shemani is vloeken in de kerk.
quote:Eens. Mijn vriendin is Diuts, die manteer ik ook relgematig af.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mijn feist is dan ook Duits en kan dus prima met Shimonea afgemonteerd worden
quote:Het beste is natuurlijk ook dat de breedte je past en dat je niet verkrampt gaat zitten natuurlijk.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:14 schreef Freddeh het volgende:
Ik rijd met een 44cm. 't Is niet al te aerodynamisch, maar wel meest comfortabel. Heb ook niet een heel smal bovenlichaam. Wel eens met een 42 gereden overigens en vond dat direct al minder...
quote:Waar heb jij het anders over?
quote:Gezien jouw opmerking over mijn perineum kwaaltjes van een tijdje terug had ik niet verwacht dat jij op dezelfde lichaamszone zou doelenOp zaterdag 23 oktober 2010 16:04 schreef Oksel het volgende:
[Maxima-stemmetje]
Hij's een beetje dom!
[/Maxima-stemmetje]
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Eens. Mijn vriendin is Diuts, die manteer ik ook relgematig af.
quote:Ik ga morgen de hele dag kwijlen. Heb op twitter al een paar foto's gezien. oa. van de Specialized tandemOp zaterdag 23 oktober 2010 18:17 schreef marcodej het volgende:
Zo, lekker dagje lopen slenteren over de BikeMotion in de jaarbeurs. Kwijlen, kwijlen...maar niet kopen.
quote:Die van mij misschien?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga morgen de hele dag kwijlen. Heb op twitter al een paar foto's gezien. oa. van de Specialized tandem![]()
[ afbeelding ]
En ik wil eens een setje Veltec Typhus of Vuelta Superlite in het echt aanschouwen.
quote:Veel plezier, vertel ze even bij Easton dat die EA 90 aero wielen van ze rommel zijnOp zaterdag 23 oktober 2010 19:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga morgen de hele dag kwijlen. Heb op twitter al een paar foto's gezien. oa. van de Specialized tandem![]()
[ afbeelding ]
En ik wil eens een setje Veltec Typhus of Vuelta Superlite in het echt aanschouwen.
quote:Waarom vind je die roemel?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
Veel plezier, vertel ze even bij Easton dat die EA 90 aero wielen van ze rommel zijn
quote:Wat weeg je? Zijn ze misschien niet strak genoeg gespannen? Of gewoon net iets te weinig spaken in een wiel?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:15 schreef Yankee het volgende:
spaken breken spontaan dwars doormidden
quote:Die spaken zijn blijkbaar veel te strak gespannen. Op fiets.forum ervaringen van anderen gelezen en die hebben precies hetzelfde. Wielen ga ik nu dus terugsturen en omruilen voor een andere set want hier word ik gek vanOp zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat weeg je? Zijn ze misschien niet strak genoeg gespannen? Of gewoon net iets te weinig spaken in een wiel?
quote:Ik moet nog even in conclaaf met Rose, maar neig op dit moment naar een Dura-Ace WH-7850-C24-CL set. Daar vind ik eigenlijk louter positieve berichten over.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Balen, gelukkig heb ik zelden wielproblemen![]()
Al enig idee wat er voor in de plaats gaat komen?
quote:Die heb ik allebei niet gezien op de beurs..Op zaterdag 23 oktober 2010 19:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga morgen de hele dag kwijlen. Heb op twitter al een paar foto's gezien. oa. van de Specialized tandem![]()
[ afbeelding ]
En ik wil eens een setje Veltec Typhus of Vuelta Superlite in het echt aanschouwen.
quote:Is een goed en licht setje, mits je niet te veel in de regen/winter rijdt want de velgranden zijn vrij dun (de gewichtsbesparing moet ergens vandaan komen).Op zaterdag 23 oktober 2010 20:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik moet nog even in conclaaf met Rose, maar neig op dit moment naar een Dura-Ace WH-7850-C24-CL set. Daar vind ik eigenlijk louter positieve berichten over.
quote:Mijn setje Vista's was ook rommel. Maar daar heb ik toen 20 euro voor betaald. De eerste generatie Vista scheen wel goed te zijn. De laatste jaren schijnt Easton echt achteruit te zijn gegaan. Buiten jou kan ik zo nog 5 TH'ers opnoemen die gekut hebben gehad met Easton. Voor mij geen Easton meer dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Veel plezier, vertel ze even bij Easton dat die EA 90 aero wielen van ze rommel zijn
quote:Ik had ook totaal niet verwacht dat die Fulcrums mooi zouden staan op m'n blauw/geel/grijze Giant. Nu ze eronder zitten ziet het er best wel heel gaaf uit met de rode bestickering van die Fulcrums.Op zondag 24 oktober 2010 00:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn setje Vista's was ook rommel. Maar daar heb ik toen 20 euro voor betaald. De eerste generatie Vista scheen wel goed te zijn. De laatste jaren schijnt Easton echt achteruit te zijn gegaan. Buiten jou kan ik zo nog 5 TH'ers opnoemen die gekut hebben gehad met Easton. Voor mij geen Easton meer dus.
Ik neig een beetje naar Campa/Fulcrum, al is Fulcrum niet mooi icm m'n Renaultje en het oog wil ook wat.
Over dat laatste gesproken. M'n vriendin en ik hebben vanavond 2 Oakley M Frame's gescoord voor 100 euro!Een oranje en een witte. Nu vechten om wie welke op mag
quote:Zo'n extra kleurtje is natuurlijk geen probleem bij jouw fietsOp zondag 24 oktober 2010 07:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik had ook totaal niet verwacht dat die Fulcrums mooi zouden staan op m'n blauw/geel/grijze Giant. Nu ze eronder zitten ziet het er best wel heel gaaf uit met de rode bestickering van die Fulcrums.
quote:Nou maar hopen dat hij geen groen fietspakje heeft...Op zondag 24 oktober 2010 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
Lampjes er in, een piek er op en klaar ben je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |