abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:12:03 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87650891
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 64

De kleine babietjes:

17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_87651133
Hier is er 1 bezig met of ze uit het zakje kan ontsnappen. Kind geef het op en ga slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:17:22 #3
259886 pessie
pi_87651235
Tico:
quote:
Ik zou het erop gokken.
Lijkt mij soms heel confronterend dat je mam er niet meer is orea. Wat zou je af en toe graag het gezeur over vroeger horen dan! Maar ook van hoe deed jij dat nou mam?
Sonnetje:
quote:
lastig oreawat de goeie keuze is...
ik gs gewoon zo slapen en dan zie k wel hoe laat hij wakker wordt. ben toch al nachten om 4/5 uur wakker
pessie:
quote:
Commentaar van mijn moeder is dat Nathan om de dag in bad gaat. Ze vind dat baby's elke dag in bad moeten terwijl de kraam het had over 2 a 3 keer per week. Ik doe dus 3 a 4 keer. Maar goed, ik heb uitgelegd dat met flanellen luiers een baby inderdaad gaat stinken, pampers nemen zo goed op, ik vind niet dat Nathan stinkt. Als hij zou stinken zou hij vaker in bad gaan.
Wanneer hij zichzelf heeft ondergepoept gaat hij 's avonds nog mee onder de douche.

En Son ik snap ook niet goed waarom jullie de babykamer op zolder hebben. Ik dacht dat dat was omdat jullie op jullie eigen verdieping 1 slaapkamer hebben. Kennelijk verkeerd begrepen?

Tico, Jen en mamamelk .

Nathan ligt in zn bed, ging poepen net nadat hij zn nachtluier incl sudo om had. Kon meteen verschoont wil niet dat hij gaat slapen met een vieze luier als hij er de rest van de nacht nog mee moet doen. Ik duik er ook in. Welterusten!
Even de laatste post in een nieuw topic. Nu ga ik echt slapen.
pi_87651309
Anne ligt te pitten in de kinderwagen. We zijn vandaag van 6 naar 5 flesjes gegaan en ze moet er vandaag nog 1. Als ze om 22.45 nog niet wakker is, ga ik haar wakker maken, ik wil ook niet al te laat naar bed... zou nu eigenlijk al wel kunnen slapen.
pi_87651390
Dat is ook lastig en confronterend Tico. Het blijft steken dat ze mijn muppie niet 'kent'... Maargoed, je verandert er weinig aan!

Ik ga de gok nemen :) wel lig ik er nu in dan maak ik nog wat uren, hopelijk :)
pi_87651449
Ik verschoon standaard bij naar bed gaan = bedritueel. Hoort bij pyjama aantrekken.
pi_87651490
oorspronkelijk hebben we 3 slaapkamers op de 1e verdieping :)
nu nog maar 2, waarvan 1 de werkkamer is.
slaapkamer is doorgebroken, waren dus 2 kamers.
aangezien wij een grote zolder hebben, maar het niet 1 grote ruimte wilden laten moest er verbouwd gaan worden. de voorkant van ons huis is recht, dus alleen achter schuin. daar zat geen raam in en voor zitten 4 ramen, maar alleen een klapraampje kan open, dus daarom dakkapel erop.
was de keuze, babykamer gelijk op zolder of werkkamer gaan verplaatsen (staan 4kasten en een bureau langs het raam, de lange muur en nog verder op de andere muur.
het leek ons dus handiger de werkkamer te laten waar.hij is en de babykamer op zolder te.houden.
omdat R regelmatig thuis werkt is de werkkamer wel handig.

zo heel verhaal :')
samenvatting: omdat.dat handiger was I'd de babykamer op zolder :)
pi_87651683
oh en k badder floris verschillend, gemiddeld 3 keer per week ofzo. maar goed hij stinkt niet :P
was m sowieso iedere ochtend, iedre dag shone kleren aan. dan is iedere dag niet nodig vind ik
pi_87651841
Hier douchen of in bad, om de dag. Bij spuug, elke dag. Maar alleen water is ook voldoende, we zepen niet altijd.
pi_87652146
Och Orea.. Knuffel! Hopelijk slaapt ze door trouwens!

Krijg best vaak een opmerking, blik of vraag over hoe we het allemaal doen. Maar meestal trek ik het me niet aan. ;)

Hier gaat ze ook in principe om de dag in bad, en alleen met olie. Gebruik geen zeep. Wel iedere dag schone romper en shirt, broek niet altijd. Toen ze nog in d'r pakjes sliep wel, maar nu in pyjama dus niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87654839
Ik doe Elise bijna elke dag in bad, denk 5 keer per week. Ze vindt het lekker en ik vind het ook fijn dat ze helemaal lekker schoon is. Ze spuugt en poept zichzelf toch nog best veel onder. Ik gebruik altijd zeepvrije wasgel, soms badolie en 1 of 2 keer per week babyshampoo. Romper en truitje vervang ik elke dag (in de romper slaapt ze ook in de Pacco en het truitje is altijd ondergespuugd), broekje trek ik soms 2 dagen aan. Bij haar dan he. :P

Ze sliep trouwens goed vannacht! Van kwart over 11 tot kwart over 7. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, ze ligt er nu vanaf ongeveer 11 uur in.
pi_87655478
Oja! Morgen de eerste prikjes en natuurlijk weer wegen en meten. Ben erg benieuwd.
pi_87661756
Op zich niet slecht.. Van 7 tot half 2, toen voeding en van 2 tot 5.. Toen weer voeding en toen tot nu net..

Alleen zou het dan wel fijn zijn als ik zelf inslaap.. Dat ging om een of andere reden niet dus ik sliep pas na de eerste voeding :')
pi_87661882
Hier sliep mevrouw van 23.15 tot 5.45 en om 6.30 lag ze weer in bed en slaapt nu nog :)
Ik ben wel 20 keer wakker geweest, moet nog erg wennen aan het feit dat ze op haar eigen kamertje slaapt en dat ik niks meer hoor, behalve als ze huilt dan. Maar dat zal wel goedkomen :)

Anne gaat ook om de dag in bad, ze krijgt wel elke dag schone kleren aan. Ze slaapt trouwens nog gewoon in haar gewone kleding. Wanneer zijn jullie overgestapt op pyjama's?

Vanmiddag moeten we op controle bij de kinderarts, in principe vanwege het geel zien waar ze dus in de eerste week voor behandeld is. Ben benieuwd of ze ook nog andere dingen gaan controleren. En morgen moeten we voor het eerst naar het CB.
pi_87662072
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:21 schreef Fannetje het volgende:
Hier sliep mevrouw van 23.15 tot 5.45 en om 6.30 lag ze weer in bed en slaapt nu nog :)
Ik ben wel 20 keer wakker geweest, moet nog erg wennen aan het feit dat ze op haar eigen kamertje slaapt en dat ik niks meer hoor, behalve als ze huilt dan. Maar dat zal wel goedkomen :)

Anne gaat ook om de dag in bad, ze krijgt wel elke dag schone kleren aan. Ze slaapt trouwens nog gewoon in haar gewone kleding. Wanneer zijn jullie overgestapt op pyjama's?

Vanmiddag moeten we op controle bij de kinderarts, in principe vanwege het geel zien waar ze dus in de eerste week voor behandeld is. Ben benieuwd of ze ook nog andere dingen gaan controleren. En morgen moeten we voor het eerst naar het CB.
Pyjama vanaf dag 1. Gewoon omdat het onderdeel is van "naar bed gaan" is. Soms is het niet meer dan dan makkelijke broek aan doen, omdat je in een spijkerbroek zelf ook niet fijn slaapt.
Ik heb nu trouwens wel een echte pyjama, met tijgertje. O+ O+
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:20:15 #16
259886 pessie
pi_87663175
Pyama bij Nathan ik denk vanaf 3 of 4 weken. We hadden allemaal behoefte aan een bed-ritueel.

Vannacht heeft Nathan geslapen van 22.00 tot 7.15! *O* Ik werd om 5 uur wakker van hem, dus loop naar de koelkast pak mn tepelhoed leg de doekjes alvast klaar. Nathan nog niet wakker, wel een beetje luidruchtig. Stop er een speen in, en hij slaapt zo verder! Even gevoed en daarna nog van 7.30 tot 8.30 geslapen *O* .

Sonnetje, dat verklaard! Was best wel benieuwd :@ .

En Nathan ligt weer even heerlijk in zn bedje te slapen. Ik ga was doen, en genieten van het geluid van het apparaat dat mn was droogt O-) .
pi_87664509
Succes bij de KA Fannetje en Anne!
En Cantare, succes met de prikjes :P Mijn cb arts zei al, de eerste prikjes zijn het ergst voor de ouders ;) lekker relaxed aan doen met je mopje de rest van de dag!

Hier ligt muppie alweer lekker in bed O+ dus alles is alweer aan kant en klaar.. vanmiddag even lekker shoppen met mijn meisje O+
pi_87664525
Poep *O*

hmmz, mijn verwarmingen hangen alweer vol met was.. Maar dat ruikt wel lekker!
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:19:08 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87664930
Willem gaf ons een kadootje vannacht, van 20.00 uur tot 06.00 uur :o Jammer dat we zelf wat later op bed lagen, anders hadden we bijna het klokje rond gekund.... Moet zeggen dat die gebroken nachten me echt het meeste kruim kosten van alle dingen binnen het nieuwe ouderschap. Hij gaat overigens zo'n 3 keer per week in bad/douche, ik was 'm 's ochtends en hij krijgt iedere dag schone kleren aan... Nu ook af en toe zelfs twee keer per dag omdat hij zo enorm aan het kwijlen is, hij blaast er zelfs belletjes bij tegenwoordig :')

Hier donderdag de eerste prikjes, ben benieuwd hoe hij gaat reageren... En ook wat hij nu weegt/meet, ben al een paar weken niet wezen wegen dus er zal wel wat veranderd zijn...

M'n verlof is voorbij... Nog niet werken omdat ik nog 2 weken vakantie eraan vastgeplakt heb. Willem gaat al wel naar z'n opvangadressen, dus ik heb even 2 weekjes voor mezelf. Nouja, ik wil nog e.e.a. in huis doen ook, dus dat kost ook nog wat tijd... Vandaag officiele mamadag dus en morgen een 'mezelf-dag' ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87665517
Bij Leyla dr 1e prik was ze al aan het huilen... Ze was heel moe al.. De prik maakte het er niet beter op, ze bleef er bijna in. :')
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:12:43 #21
259886 pessie
pi_87666762
Prikjes -O- niet leuk, zowel voor ouder als voor kind...

Fluugs, Willem ook al zo goed geslapen! Heerlijk!

Tico verwarming vol was O+ . Goed gegaan met bed schoon houden vannacht?
pi_87666788
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:12 schreef pessie het volgende:
Prikjes -O- niet leuk, zowel voor ouder als voor kind...

Fluugs, Willem ook al zo goed geslapen! Heerlijk!

Tico verwarming vol was O+ . Goed gegaan met bed schoon houden vannacht?
Ja t gaat steeds beter.
pi_87666902
Gaat snel he Flugel, morgen is mijn laatste officiële verlofdag :) (Leia is natuurlijk 2 weken vroeger geboren...)
Fijn dat je nog vakantie hebt! En wat een nacht :o heerlijk!!
pi_87667019
Mijn verlof duurt nog bijna 6 weken... In totaal heb ik bijna 18 weken, voordeel van overtijd lopen.
pi_87667044
Lekker!! Ik heb nog tot 8 december vakantie nu, en dan nog een maand ouderschapsverlof!
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:31:47 #26
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87667455
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Mijn verlof duurt nog bijna 6 weken... In totaal heb ik bijna 18 weken, voordeel van overtijd lopen.
Ik maak ze inderdaad vol die 18 weken... Of eigenlijk 20 omdat ik er nog vakantie aan geplakt heb...

Lekker Orea dat je nog zo lang mag. Al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik er wel weer zin in heb om te gaan werken. Vooral ook omdat alles in beweging is bij ons, onze afdeling wordt opgesplitst en er zijn overal reorganisaties aan de gang. Komt er op neer dat we eigenlijk een hele nieuwe afdeling gaan opzetten met een klein gedeelte van de oorspronkelijke en een aantal nieuwe werkzaamheden. Haske uitdagend dus...
pi_87667679
Dat is zeker leuk en uitdagend! Hoeveel dagen blijf je werken? 4?

Bij ons wordt er momenteel een nieuw systeem geïmplementeerd en dat gaat in januari draaien is de bedoeling.. Dus voor mij komt dit allemaal wel lekker uit. Moet alleen in nov of dec 2 trainingsdagen volgen, maar dat is wel lekker denk ik.. om er zo in te komen!
pi_87667732
Vandaag weer begonnen met werken, zo dat is wel effe wennen. Vanmiddag Femke bij mijn moeder ophalen nu effe lunchpauze :)

Hier gaat Femke zo'n 2 a 3 keer per week in bad.

We hadden een enorm druk weekend gehad (Groningen - Den Bosch - Sittard - Hilversum - Groningen) maar wel erg leuk. Gelukkig lag ik gisteren om half 10 te slapen en werd ik om 7.45 uur wakker, dus even bijgeslapen. In een uur gedouched, Femke aangekleed en eten gegeven en naar mijn moeder gebracht.
pi_87668017
Trotse mama-alert :+

Elise was lekker gegroeid! Volgens de curve van het CB (gebaseerd op flesvoeding) zat ze een eindje boven het gemiddelde. Daarom mocht ik wel van 6/7 naar 5 voedingen. Maar ja, ik voed op verzoek dus ik zou niet weten hoe dat moet. Volgens de borstvoedingcurve is ze redelijk normaal, dus we gaan gewoon zo door. :s) :P

En de verpleegkundige zei dat ze kon merken dat ik veel tegen Elise praatte omdat ze zo goed "terugkletst" en lacht. O+ Hoofdje optillen deed ze nog niet echt. Maar ik was terecht heel trots op hoe het ging, vond ze!

Verder zitten de prikjes erin. De eerste was niet zo erg, de tweede was even krijsen. Maar daarna weer gauw stil. Hopelijk heeft ze er vandaag verder geen last van, maar we zien het wel. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:55:27 #30
259886 pessie
pi_87668338
Cantare wat een mooie curves! En idd, hoe zou je op verzoek van 6 a 7 voedingen per dag teruggaan naar 5? Ik zou het echt niet weten. Ik zit zelf nog steeds op 7 a 8 voedingen al heb ik soms een dagje dat het er maar 6 zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:23:50 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87669486
Woei Elise gaat goed *O*

En ik zou ook niet teruggaan met voedingen zolang ze er zelf nog om blijft vragen hoor, ik zit nu op 5 a 6 voedingen per dag, maar als Willem een keer extra honger heeft krijgt hij er 7. Dat regelt hij zelf eigenlijk prima momenteel...

Ja Mereltje, kan me voorstellen dat het wennen is hoor. Zit er zelf over te denken om de eerste week halve dagen te gaan werken, kost me relatief weinig verlofuren en dan kan ik effe rustig wennen...

@Orea, ik blijf gewoon fulltime werken inderdaad. Dat zijn 4 dagen van 9 uur in mijn geval. Als het te heftig is kan ik altijd nog 8 uur per dag gaan werken. Minder dagen hoeft niet, het KDV heeft hier een minimum van 2 dagen en m'n moeder en Martijn wilden ook graag een dag... Heb het wel zo kunnen regelen dat ik 2 dagen per week thuiswerk, dat scheelt ook al. Willem gaat die dagen naar het KDV, dus als hij een keertje thuis moet blijven ivm koorts ofzo hoeft dat geen probleem te zijn.
pi_87670050
*G* elise *G* wat ga je goed!

Orea :* blijft idd confronterend, merk ik ook, had het met vakantie, hoorde de kindjes van mn schoonbroer opa en oma met voornaam erbij noemen, merkte dat het me veel deed omdat minidraak dat gewoon niet hoeft
al weet ik zeker dat mijn ouders heel trots zouden zijn (en niet te vergeten tante vamp!)
jou moeder zou vast ook heel trots zijn

Minidraak zelf is lekker afwisselend, 1 vrij goede nacht vergeleken bij de laatste keren, maar vannacht weer bagger, al is ze wel heel vrolijk nu!

voor de rest merk ik wel dat het voor mij wat veel wordt, vergeet veel (ook met teruglezen) en mn been werkt niet meer mee snik
pi_87670625
Kijk Elise gaan!!! Slagroom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:03:25 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87671045
@draakje en @Orea

Ik vind het zo ontzettend jammer dat Willem geen opa heeft, weet zeker dat zowel mijn vader als die van Martijn dol op hem zouden zijn geweest. Zie al helemaal voor me hoe hij samen met mijn vader van top tot teen onder de modder van het werken in de tuin terug zouden komen en de vader van Martijn een karretje achter z'n racefiets zou monteren ofzo O+

Ik weet dat ze trots zijn op wat we op de wereld hebben gezet, net zoals jullie ouders dat zullen hebben... Toch knaagt wel een beetje dat gevoel dat je het graag ook eens zou zien, al was het maar voor 1 keertje. Even de bevestiging dat je goed bezig bent en iets moois gemaakt hebt...

Nu heeft Martijn een oom en tante die erg dicht bij ons wonen en zelf geen kinderen hebben. Die oom is heel erg handig met knutselen enzo (leraar handvaardigheid) en ik zou het wel tof vinden als Willem dan straks met hem kan gaan figuurzagen enzo... Vind het alleen zo raar om hem te vragen of hij de surrogaat-opa van Willem wil zijn. Vind het namelijk wel belangrijk dat er iets van een opa-figuur is... Ik heb gezien hoe de jongens van m'n broers met m'n vader omgingen...
pi_87671538
Kan me voorstellen dat je dat raar lijkt Flugel, om dat te vragen.. Maar ik denk dat dat vast geen probleem gaat zijn ;) maar misschien dat je het niet eens hoeft te vragen en dat het wel vanzelf zo groeit :)

Hier zijn M. zijn ouders er nog, maar van mijn kant niemand (ook al mijn opa's en oma's zijn er al niet meer...). Ja mijn oom (broer van mijn moeder) en zijn vrouw.. en die zijn ook heel betrokken dus gelukkig krijgt ze nog íets van mijn kant mee. En mijn broertje, maar die is 15. Die is wel gek met zijn nichtje, dat scheelt O+

Mijn moeder was 43 toen ze omkwam.. en ik weet hoe graag ze oma wilde worden... tis dit jaar 6 jaar geleden en moet zeggen, nu Leia er is heb ik het er weer moeilijker mee, al hoewel ik eerst dacht dat ik het allemaal wel stabiel had... Maargoed, tis ook niet raar, ben nu zelf moeder geworden!

toch lastig he, Draak en Flugel! :*

Draak, wat vervelend dat je been weer ettert :(

Cantare, ziet er goed uit, die curve!!
pi_87672055
flugel wat orea zegt misschien groeit het wel! kan me ook voorstellen dat vragen raar is!

ik heb met vlagen wel last van het ik mis ze gevoel, maar eigenlijk minder als ik had gedacht,
nou is minidraak natuurlijk precies tussen de overlijdensdata geboren dus ergens is dat ook wel heel mooi!
Wel zag ik van het weekend een foto van ons pap toen ie jonger was en ineens zag ik daar ineens minidraak in

ach ja zowel dat als been zullen altijd op en af blijven gaan als ik nu naast me kijk en minidraak zie slapen bekruipt me alsnog een heerlijk gelukkig gevoel (en nu moet ik gewoon een traantje weg pinken)
pi_87672533
ow ik wilde nog even vragen (misschien beter in BV of rapley topic?)
minidraak jat dus nu mn thee uit mijn glas als ik dat drink en ze kan erbij
ik wil haar best zelf wat rooibosthee geven, maar kan dat gewoon met de borstvoeding?
ik dacht van wel maar in schema van de rapley interpeteer ik als niet
pi_87674107
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:46 schreef draculettetje het volgende:
ow ik wilde nog even vragen (misschien beter in BV of rapley topic?)
minidraak jat dus nu mn thee uit mijn glas als ik dat drink en ze kan erbij
ik wil haar best zelf wat rooibosthee geven, maar kan dat gewoon met de borstvoeding?
ik dacht van wel maar in schema van de rapley interpeteer ik als niet
Alles wat je anders dan melk geeft is bijvoeden, en richtlijnen zijn in principe niet bijvoeden voor 6 maanden.

Water, thee enzo, wat je daarvan bijgeeft zal je minidraak niet bij jou drinken, dus minder melk binnen, minder voedingsstoffen. In thee en water zit niets, dus wel een vol maagje maar geen voedingswaarde.

Vanaf 6 maanden kun je eens wat anders aanbieden dan alleen moedermelk, maar tot een jaar blijft melk toch de hoofdbron van voedingsstoffen.

En dit is niet lullig bedoeld: Maar je minidraak is nog geen 6 maanden oud, je kan mij niet vertellen dat zij naar de tafel toe kruipt, zich optrekt en je theeglas pakt en vervolgens je thee pikt. Jij bent degene die de keuze maakt om thee te geven.

Verder ieder zijn eigen keuze, als jij thee wilt geven, dan moet je dat doen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:25:48 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87676619
Ik heb van de huisarts het advies gekregen om de flessen aan te maken met rooibosthee als Willem erg veel last heeft van krampjes draak. Ik vermoed dus dat het geen kwaad kan...

Nu is het bij mij natuurlijk anders omdat Willem nooit volledig op BV heeft gezeten, als ik z'n fles aanmaak met rooibos krijgt hij daar niet minder voedingsstoffen uit de melk van binnen....

@Orea en Draak; het is idd soms lastig maar in het dagelijks leven heb ik er eigenlijk minder last van dan je zou verwachten. Wat draak ook zegt eigenlijk. Het komt in vlagen, het gemis... En het is na de geboorte van Willem net als bij jullie weer even opgevlamd...

Ik laat het idd maar even groeien met die oom en als we vaak genoeg langsgaan kunnen we daar best een handje bij helpen natuurlijk O-)
pi_87677973
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles wat je anders dan melk geeft is bijvoeden, en richtlijnen zijn in principe niet bijvoeden voor 6 maanden.

Water, thee enzo, wat je daarvan bijgeeft zal je minidraak niet bij jou drinken, dus minder melk binnen, minder voedingsstoffen. In thee en water zit niets, dus wel een vol maagje maar geen voedingswaarde.

Vanaf 6 maanden kun je eens wat anders aanbieden dan alleen moedermelk, maar tot een jaar blijft melk toch de hoofdbron van voedingsstoffen.

En dit is niet lullig bedoeld: Maar je minidraak is nog geen 6 maanden oud, je kan mij niet vertellen dat zij naar de tafel toe kruipt, zich optrekt en je theeglas pakt en vervolgens je thee pikt. Jij bent degene die de keuze maakt om thee te geven.

Verder ieder zijn eigen keuze, als jij thee wilt geven, dan moet je dat doen.
kijk dat is een helder antwoord! dank daarvoor
aangezien minidraak nou ook niet zo'n held is met d'r gewicht is het dus duidelijk beter voor haar dat ze nog al haar voedingsstoffen bij mij haalt dus nog even een maandje geen thee!

en je hebt helemaal gelijk hoor tico, ze kruipt niet naar de tafel (dat kan ze niet eens)
het zou vast meer haar reflex zijn als ze bij mij op schoot zit om mijn glas te pakken (ik drink mn thee praktisch koud) en naar haar mond te brengen :*
pi_87678704
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb van de huisarts het advies gekregen om de flessen aan te maken met rooibosthee als Willem erg veel last heeft van krampjes draak. Ik vermoed dus dat het geen kwaad kan...

Nu is het bij mij natuurlijk anders omdat Willem nooit volledig op BV heeft gezeten, als ik z'n fles aanmaak met rooibos krijgt hij daar niet minder voedingsstoffen uit de melk van binnen....

@Orea en Draak; het is idd soms lastig maar in het dagelijks leven heb ik er eigenlijk minder last van dan je zou verwachten. Wat draak ook zegt eigenlijk. Het komt in vlagen, het gemis... En het is na de geboorte van Willem net als bij jullie weer even opgevlamd...

Ik laat het idd maar even groeien met die oom en als we vaak genoeg langsgaan kunnen we daar best een handje bij helpen natuurlijk O-)
denk wel dat het scheelt idd flesvoeding of borst
over het algemeen krijgt ze nog borstvoeding, heel af en toe krijgt ze wel een flesje maar da's praktisch nooit
pi_87679497
Zo, Anne is goedgekeurd door de kinderarts en we hoeven niet meer terug te komen! *O*

De kinderarts vond haar er goed uitzien, helemaal niet meer geel. Hart en longen klonken goed, heupjes waren prima. Verder hebben we vooral even gepraat over hoe we het gesprek over de mogelijke stofwisselingsziekte destijds ervaren hebben en of we nog veel "last" hebben gehad van angstige momenten naderhand. Ik vond het een prettig gesprek :Y

Ze is ook nog gewogen en opgemeten, maar aangezien we morgen naar het CB moeten en die weegschaal vanaf nu altijd gebruikt zal worden, hou ik het gewicht en de lengte die ze morgen meten maar aan voor de officiële statistieken ;)
pi_87681219
oke, floris regelt niet, maar ik ben ongesteld geworden, vandaar de gebroken nachten en dus de mindere productie -O-
misschien ook wel in combinatie met regeldagen.
heb nu wel meer last van mn knip. die is af en toe wel gevoelig, maar nu is t echt vervelend...

cantare wat is Elise goed gegroeid zeg!
pi_87682272
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
oke, floris regelt niet, maar ik ben ongesteld geworden, vandaar de gebroken nachten en dus de mindere productie -O-
misschien ook wel in combinatie met regeldagen.
heb nu wel meer last van mn knip. die is af en toe wel gevoelig, maar nu is t echt vervelend...

cantare wat is Elise goed gegroeid zeg!
Balen Son!
pi_87682620
Blegh Son!! Ik dacht laatst dat ik ongi was geworden maar dat was het toch niet... (gelukkig...)
Maar wat vervelend dat je sowieso nog wat last van je knip hebt!!
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:52:55 #46
259886 pessie
pi_87682658
Son balen!

Draakje, niet leuk dat je been weer tegenwerkt.
pi_87683245
Son ik heb echt mega lang last gehouden van mn litteken... Nu na Leyla heb ik nergens meer last van. Dus je moet gewoon een 2e maken.
pi_87683286
nou dat kan dan nu he :P
augustus is een leuke maand om te bevallen toch :P
pi_87683305
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou dat kan dan nu hr :P
Yep, leuk joh, 2 kindjes in 1 jaar.
pi_87683388
nee voor in 1jaar is t te laat :P

moet er niet aan denken, beetje te snel
pi_87684595
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
nee voor in 1jaar is t te laat :P

moet er niet aan denken, beetje te snel
Kan een maandje te vroeg komen...

Ik zou echt gaan janken..
pi_87684717
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan een maandje te vroeg komen...

Ik zou echt gaan janken..

nee joh, mijn baby's komen te laat..kijk maar naar floris
en bij mijn moeder was dat ook 2x zo...enmijn zwangerschap+bevalling leken op die van mijn moeder

Ik ook
pi_87685169
2 in 1 jaar zou ik tof vinden :D O+ maar dat gaat hem niet worden...
pi_87686708
Ik vond 2 in 14,5 maand al snel :D
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87687214
Ik vond 2 jaar en drie maanden er tussen veel en 2 jaar en vier maanden weinig...
pi_87687495
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vond 2 jaar en drie maanden er tussen veel en 2 jaar en vier maanden weinig...
grappig hoe je idee erbij veranderd :)
gefeliciteerd trouwens!
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:11:22 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87695911
Ik hoef ook nog even niet hoor...

De 'menstruatie' van vorige keer is trouwens niet doorgebroken, een paar dagen lichtrose en toen was het weer voorbij... Het wachten is nu op de echte ongesteldheid, die binnenkort wel zal komen vermoed ik. Ik geef alleen 's ochtends nog een klein beetje BV dus daardoor zal het vast niet uitblijven.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:42:34 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87701735
Dat is nou iets wat ik echt niet mis he, die menstruatie. Hopelijk blijft dat nog een tijdje weg hier.

Ylana heeft gisteravond rond 19/20 uur gegeten bij me en ik verwachtte haar dus weer tegen 23.00 uur. Maar ik stortte in zo tegen 21.30. Lang verhaal kort, om 2 uur werd ik wakker van een hongerig baby'tje en om 6 uur vond ze het ook wel weer tijd. Hartstikke netjes dus!
Ik vind het een beetje engig dat ze af en toe een maaltijd laat vallen (overdag bedoel ik nu) bij Tobias was dat het begin van het einde van mijn borstvoeding nl.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87702488
Lekker nachtje Saffier, hier soortgelijk! Van 19:00 tot 2.15, toen van 3 tot half 6 en die had langer gekund maar haar neus zat enigszins dicht en ze was haar speen er steeds aan het uittrekken en daardoor weer bleren elke 10 minuten..

Dus in bed gevoed en samen in slaap gevallen tot net! Ik ben trots en het is ook raar, 2 avonden al zonder Leia op de bank...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:27:50 #60
259886 pessie
pi_87703027
Orea en Saffier mooie nachten!

Hier ook relaxed. Gisteravond van 19.15 tot 21.15 daarna 22.30-5.15 en 6.00-8.30 *O* . Ik was gisteravond weg dus manlief heeft heerlijk in zn boek zitten lezen met Grey's Anatomie aan ( :? , normaal kijkt hij met mij mee dus hij zal het wel heel spannend gevonden hebben).
pi_87703890
nou mijn productie wordt steeds slechter...
heb m gisteravond een fles gegeven (nadat ie bij mij gedronken had ging er nog zo 200cc in)
vannacht kwam ie om half 4 en daarna om 5 uur. om 5uur dronk ie wat, maar bleef maar op zn handjes sabbelen..dus fles gemaakt en er ging nog even 130cc in...
is niet de beste oplossing, maar vaak aanleggen heeft ook niet echt veel effevr (jezou toch denken dat die nachtvoedingen ook iets moeten doen.
en met vaak aanleggen, komt er ook weinig uit, wat k ook merk aan hoe hij drinkt (vaak loslaten, onrustig drinken)
beetje jammer, nou ja blijf m wel aanleggen en zie wel waar t schip strandt...zonder die flesjes is t ook geen doen, als ie honger heeft...plus dat ik t echt niet erg vind om er s nachts uit te moeten, maar als k om half 5 er weer in lig en om 5uur er weer uit moet tot 6uur word k ook niet vrolijker van..en das ook voor niemand leuk...

oh en nog even *O* voor alle goede nachten *O*
pi_87704853
Kan het niet zijn dat hij spruw of iets heeft? Ik snap je idee om dan een fles te geven, maar dat is wel het begin van het einde van je productie hè? En Floris is 3 maanden, dus het kan heel goed de combi 3 maanden dip + menstruatie zijn en hij gaat echt vanzelf meer eruit krijgen.. Tis even vervelend heel veel aanleggen....

Ik heb een slaapkind! Ze heeft net gegeten, ik haar aangekleed en al, en ze ligt alweer een uur te tukken in haar bedje *O* gisteren ging het ook al zo goed.. Gewoon al 2 nachten in haar eigen kamer! En overdag ook.. Kan alleen nog geen afstand nemen van die paar uurtjes 's morgens na de voeding, dat ze lekker tegen me aan bij mij in bed ligt en we samen nog even 2 of 3 uurtjes slapen O+ maar dat hoeft ook niet!
pi_87705393
spruw heeft ie niet (iig zie niks wits in zn mond). en dat loslaten enzo doet ie altijd als ie een tijdje gedronken heeft...
en dat begin van t einde snap ik...blijf m iig aanleggen en dan zie ik wel hoe en wat.
denk dat t idd een hele vervelende combinatie is...maar na bijna een week, waarin t alleen maar slechter gaat word k een klein beetje moedeloos eigenlijk

fijn dat Leia zo goed slaapt!
pi_87705523
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen hoor, dat je er moedeloos van begint te worden... Kun je overdag nog een keer ook gaan liggen, als Floris zijn slaapje doet? Merk dat dat hier wel helpt M moest me zondag echt even dwingen, maar ik was zó niet te genieten door steeds onderbroken nachten :@ heb maar een paar uur bijgetankt maar dat maakte wel net het verschil ;)
pi_87705619
ik kan overdag dus niet slapen -O-
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:19:50 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87706015
Ik ken het gevoel Son, maar als het echt niet meer lukt heb je het in elk geval al een belangrijke tijd volgehouden... Willem ging op dezelfde manier als jij aangeeft ook steeds minder drinken in de keren dat hij nog wel BV kreeg... Gevolg hier is dat hij alleen 's ochtends vroeg nog even komt lurken, al heb ik wel het idee dat dit meer is omdat hij het gewoon fijn vind om tegen me aan te liggen nog even dan dat hij er nog iets uitkrijgt. Ik wil dat in elk geval nog zo lang mogelijk volhouden.

Hier redelijke nacht; 21.00 03.00 en 07.00

Hij is nu bij oma aan het 'proefdraaien' voor de opvang, ik liet beide partijen schaterlachend achter dus zal wel goedkomen... :P
pi_87706423
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik kan overdag dus niet slapen -O-
Dat is vervelend -O-

Oh spannend Flugel!
pi_87706519
Overigens ligt mevrouw hier nog te tukken :?
Dacht net dat ze wakker was, dus dacht: mooi kan ik nog even wat was inruimen in haar kast. Lag ze een beetje te kijken en dacht :W ik doe mijn ogen weer dicht hoor!

Saai :D
pi_87707559
Son, wat vervelend zeg. Kan je niet een LK om advies vragen anders?

Orea, lekker dat het zo goed gaat met slapen!

Anna slaapt ook wel erg goed moet ik zeggen. We gaan na de laatste voeding naar bed, rond een uur of 12, en dan slaapt ze meestal tot 6 uur wel door. Heerlijk! En elke 4,5 uur voeden en kolven scheelt ook een heel stuk met elke 3 uur!
Ik wou net mijn CB afspraak verzetten naar volgende week, omdat mijn Lief dan vakantie heeft en ik niet zo'n zin heb om Grae mee te nemen (hij vraagt nogal wat aandacht, incl. driftbuien de laatste tijd) maar volgende week kunnen ze niet. Ze was ook helemaal chaga en volgens mij heeft ze niet eens echt gekeken. Dus heb ik gezegd dat ik dan wel niet kom, en kom wel een keer naar het inloopspreekuur voor wegen en de eerste prikjes. Kheb geloof ik nog een beetje last van mijn hormonen zeg. Was er helemaal pissig over :@
pi_87707761
Hier drinkt Femke nog in de ochtend en de laatste voeding in de avond. Ben benieuwd hoe lang nog, want ze is na 10 minuten er wel klaar mee. Ze ziet er verder goed uit maar echt veel kunstvoeding drinkt ze nog niet +/- 500/600 cc per dag.

Hier sliep Femke om 21.30 uur en ik moest haar vanochtend om 7.15 uur wakker maken. Om 8.45 uur waren we bij de kdv. Ik ben heel benieuwd hoe het de hele dag is gegaan. Morgen lekker vrij *O*
pi_87707891
Hier werd er wat bezorgd en ik was net Leia uit bed aan het halen. Dus ik doe de deur open met Leia op de arm, zegt ie (kijkend naar mijn buik): zooo, en alweer een kleine op komst?

:|W

Ik moet gaan afvallen, dat is duidelijk! :{
pi_87707924
:o Orea! Wat een lomperd! Je hebt toch wel gemept he ~O>
pi_87708059
Nou ja, deze vent is niet helemaal lekker volgens mij... heb alleen gezegd: deze is net 2.5 maand, dus nog maar even niet hè? En toen bleef ie raar grijnzen :?

(het was ook niet mijn vaste bezorger...)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:56:11 #74
259886 pessie
pi_87709208
Orea, maak me meer zorgen om het feit dat je een vaste bezorger hebt( :P ), maar wel echt lomp. Hier gaat afvallen vanzelf, ben anderhalve kilo kwijt in 1 maand ofzo. En ik eet echt veel, ik laat niets staan zeg maar. Ook Nathan groeit heel goed dus het zal wel ok zijn.

Ook ik zou keihard gaan janken als ik nu zwanger blijk te zijn. Volgens mij was ik een jaar geleden voor het laatst ongesteld...
pi_87709314
Hahaha! Dat kan ik me voorstellen, dat je dat zorgen baart :P :)

Ik val niet af en ik kom niet aan. Op zich handig, maar er zitten nog steeds 7 kilo van de zwangerschap aan, en daarvoor kon er ook al zoiets nog vanaf.. Dus 15 kilo mag er zeker af.... (dan pas ik hopelijk alles wat ik nog heb in maat 38 weer, al vraag ik me af of dat nog gaat gebeuren :'))

Hier is 1 november een jaar geleden dat ik ongesteld werd.. en 17 november was de punctie en die dag is Leia verwekt O+ trip down memory lane, nu al O+
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:20:31 #76
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87710169
Ik ben bezig met het samenstellen van een dieet... Tenminste, ik wil het Dr Frankdieet doen, maar ga m'n eigen weekmenu's samenstellen. Martijn doet gewoon vrolijk mee en Willem gaat voorlopig nog niet op het vaste voedsel over dus de timing is eigenlijk wel goed nu. Voor die 2 x 5 minuten borstvoeding die ik in de ochtend nog geef hoef ik het denk ik niet te laten...

18 oktober 2010 was de start van mijn laatste menstruatie, had dus gisteren een mijlpaal :o
pi_87710263
:o leuke opmerking Orea...

Ik ben nu ongeveer even zwaar als voor de zwangerschap maar wil er graag een kilo of 4 af. Behalve minder vreten heb k alleen geen actieplan. :')
pi_87710463
Ik was een week geleden begonnen met lijnen, maar het is nog niet zo'n succes om het zacht uit te drukken :')
pi_87710484
Laatste keer dat ik ongesteld was, was 26 september vorig jaar :P Al mijn zwangerschapskilo's zijn er wel af maar moet nu echt uitkijken dat ik niet weer aankom.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:31:40 #80
259886 pessie
pi_87710593
Beweging schijnt te helpen Cantare ;) . Verder, niet iedereen valt af bij bv, sommige vrouwen komen juist aan als ze bv geven. En ik moet sowieso nog 6 kilo voor het startgewicht bij Nathan. Ach heb nog wel een half jaartje, daarna pas ik wel weer echt goed op mn eten.
pi_87710796
Laatste keer dta ik ongesteld was, was 10-09-08, op mijn trouwdag :D
pi_87710880
Ja echt lijnen is nu niet echt verstandig natuurlijk.. Moet zeggen dat ik dat ook niet trek! Moet echt wel goed eten met de borstvoeding, maar ik moet de snaai nu laten staan.

Voor mijn zwangerschap was ik een minimale eter. Gewoon ook geen trek enzo. En die eerste 3 maanden zwanger had ik me een eetlust :o echt als een bouwvakker, en dat is daarna gebleven.. nu nog wel, maar ik snaaide ook echt veel. En dat laat ik nu achterwege. En ik dronk sinds ik bevallen ben ineens mega veel sapjes :? en dat zijn me pas een suiker/calorie bommen :o dus weer over op thee en water!

Dus ipv stilstaan hoop ik nu wel heel langzaam wat kwijt te raken.. en inderdaad bewegen! Lekker met Leia in de doek op stap!
pi_87711810
ik ben jaloers op jullie nachten! Hoop dat minidraak ze snel ook weer heeft
balen sonnetje dat je overdag niet even mee kan slapen!:*

Ik merk ook dat het me echt begint op te breken, vannacht was het weer drama, en het stomme is ik ben de tanden kwijt die ik eerst duidelijk voelde :?

vanmiddag naar consultatieburo hoop dat minidraak nu wel een beetje is aangekomen anders vraag ik me echt af of ik nog voldoende voor haar heb...

ik ben inmiddels 2x echt ongesteld geweest, jeetje dat heb ik echt niet gemist
en hoe graag ik ook echt nr 2 zou willen, is het nog maar de vraag of die er uberhaupt kan komen
maar dat zien we dan wel weer
pi_87712008
Oh Draak, wat vervelend dat je mini steeds zulke drama nachten heeft ;(
Dikke knuffel! :*
pi_87712693
Ik snaai ook enorm.. En ik wil zo graag 10 kilo kwijt, maar ik heb gewoon geen discipline.

Ik heb de wieg op de kamer van Jen gezet. Dus nu is het de slaapkamer van de meiden. In de nacht slaapt ze toch bij me, dus kan ze overdag net zo goed op die kamer liggen, dan went dat alvast.

Son, balen joh van je productie. Heb je een kolf? Je zou na een voeding nog kunnen nakolven, vaak aanleggen... Hoe leger je borst hoe harder die fabriek gaat werken. Voedingen opsparen heeft geen zin.
Maar ik snap je goed dat je een fles bijgeeft hoor! Maar als je borstvoeding wilt blijven geven dan moet je nu wel je productie omhoog krijgen, anders is het echt bergafwaards.
Domperion heeft ook nog een productieverhogend effect, dus als aanleggen en leegkolven niet werkt, zou je dat nog kunnen proberen.
pi_87712766
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:04 schreef Orea het volgende:
Oh Draak, wat vervelend dat je mini steeds zulke drama nachten heeft ;(
Dikke knuffel! :*
dank!

morgen gaan we naar mn schoonouders, ik denk dat ik daar in de middag ook even op bed kruip

vanancht was het half 2 10 min huilen, drie uur tut kwijt, half 4 eten, kwart over 4 kwartier huilen, 5 uur klein hapje, 6 uur eten, 8 uur eten om wakker te blijven, kwart voor elf eten, toen om kwart voor 12 slapen
maar ach ja ze is nu in ieder geval vrolijk!
pi_87712768
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:00 schreef draculettetje het volgende:
ik ben jaloers op jullie nachten! Hoop dat minidraak ze snel ook weer heeft
balen sonnetje dat je overdag niet even mee kan slapen!:*

Ik merk ook dat het me echt begint op te breken, vannacht was het weer drama, en het stomme is ik ben de tanden kwijt die ik eerst duidelijk voelde :?

vanmiddag naar consultatieburo hoop dat minidraak nu wel een beetje is aangekomen anders vraag ik me echt af of ik nog voldoende voor haar heb...

ik ben inmiddels 2x echt ongesteld geweest, jeetje dat heb ik echt niet gemist
en hoe graag ik ook echt nr 2 zou willen, is het nog maar de vraag of die er uberhaupt kan komen
maar dat zien we dan wel weer
Als je minidraak minimaal 4 plasluiers per dag heeft, goed alert is als ze wakker is en tevreden na een voeding, kun je ervan uitgaan dat je gewoon voldoende hebt.
pi_87712857
Jeetje Draak wat een nacht! Is dat elke nacht zo??? Dat hou je toch niet vol? Ik ben heel wat gewent met Jen, maar ik hoef er hier met 2 kinderen maar 2x uit in de nacht. Nu heb ik gelukkig M. die eerder wakker is van Jen dan ik, die haalt haar dan om bij ons verder te slapen.

Is inbakeren misschien een plan voor jou? Of meer regelmaat in de dag?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:25:36 #89
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87712975
Damn Draak, kan me voorstellen dat je het niet trekt zo...

Wat Tico zegt, kun je er al een regelmaat in ontdekken die je om kunt gaan proberen te bouwen?
pi_87713326
het is eigenlijk pas begonnen sinds ze de tandjes krijgt dus dacht eerst van de pijn
dus heb de paracetemol nu naast mn bed liggen evenals haar tand druppels

bij inbakeren doet ze het ook dus daar ligt het niet aan denk ik

ze komt nu overdag ook om de 3 uur voor voeding ipv 4 uur dus vandaar dat ik ook twijfel of ze er voldoende aan heeft, maar de 4 plasluiers haalt ze makkelijk (meestal zijn het er nog wel 6) en begint ze nu overdag ook weer steeds vrolijker te worden

het is niet elke nacht zo, maar lijkt er wel veel op, als ze wakker wordt dan is het om de 2 uur wel raak
van de week lag ze er om 23.00 in en werd toen vanaf 03.00 om de 2 uur wakker
overdag slaapt ze ong een half uur tussen de voedingen
pi_87715669
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:17 schreef Orea het volgende:
Hier werd er wat bezorgd en ik was net Leia uit bed aan het halen. Dus ik doe de deur open met Leia op de arm, zegt ie (kijkend naar mijn buik): zooo, en alweer een kleine op komst?

:|W

Ik moet gaan afvallen, dat is duidelijk! :{
Oh!!!! :( :( :(
Dan ben ej toch in staat om die vent neer te slaan zeg!
pi_87716404
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:25 schreef Troeta het volgende:

[..]

Oh!!!! :( :( :(
Dan ben ej toch in staat om die vent neer te slaan zeg!
Bijna wel hè ;)

Pfff mijn werk belde net... er volgen nog 2 trainingsdagen voor het nieuwe systeem.. maar dat worden er 4 (in december). Nou krijg ik het denk ik wel geregeld met M, die neemt lekker vrij om bij Leia te zijn... Maar ik heb nu al een knoop in mijn maag :'( niet om mijn werk, maar wel om niet bij mijn muppie te zijn....
pi_87717233
Jen vindt dr zusje al een stuk leuker :

Die hondjes zijn dus de knuffels van Jen, haar pipjes.
pi_87717997
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Son, balen joh van je productie. Heb je een kolf? Je zou na een voeding nog kunnen nakolven, vaak aanleggen... Hoe leger je borst hoe harder die fabriek gaat werken. Voedingen opsparen heeft geen zin.
Maar ik snap je goed dat je een fles bijgeeft hoor! Maar als je borstvoeding wilt blijven geven dan moet je nu wel je productie omhoog krijgen, anders is het echt bergafwaards.
Domperion heeft ook nog een productieverhogend effect, dus als aanleggen en leegkolven niet werkt, zou je dat nog kunnen proberen.
ik heb eigenlijk al een beetje besloten gewoon te stoppen met de bv.
tis jammer, maar heb gewoon niet zoveel zin om koste wat het kost demoeite te doen..
ik bind het ook gewoon zielig voor floris dat ie gewoon honger heeft. slaapt ie eindelijk(aan de borst in slaap vallen, terwijl hij net daarvoor ook gegeten heeft), wordt ie na een half uur weer wakker. toen flesje gegeven en dan drinkt ie ook zo 120cc weg.
nou moet ik zeggen dat als k er de afgelopen dagen over nadacht dat ik absoluut niet wilde stoppen, maar vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt.
ik heb zoiets van, hij heeft een goede basis gekregen, hij is er goed opgegroeid, tis mooi zo
geeft ook wel rust :)

floris is vandaag op de foto geweest, bij de albert heijn :)
ben benieuwd hoe ze geworden zijn haha
van die cliche foto's ;) wel leuk :D
pi_87718677
oh ja, ik heb laatst bedacht dat ik precies 9maanden zwanger ben geweest, van bevruchting tot bevalling :')
leuke info :P

leyla met jen dr pips O+
pi_87719300
Dan ist toch prima Son! :)

En oh nee, in zo'n mandje met schapenvel, of niet!? :D :|W
pi_87719418
ja :D
geniaal toch *lol*
Vond k leuk voor een keer haha, mijn zus had ook van dat soort foto's vsn lieke en die waren leuk toen :)
pi_87722679
ow gossie jen die d'r hondjes afgeeft O+

son :* en orea ook :* valt dan even tegen dat je toch eerder met de trainingen moet beginnen, je zou toch eigenlijk in januari weer beginnen?

ben ook benieuwd naar de (cliche) foto;s van de Ah son!

Minidraak is op zich wel goed aangekomen *G* ze blijft aan de lage kant zitten maar niet te laag!
Ze is nu 62 cm en weegt 6200 gram
ook moesten we idd het gedrag van de nachten proberen te doorbreken, op zich denkt ze niet dat minidraak te weinig binnen krijgt, maar wel dat ze door verkoudheid/tandjes in een bepaalde gewenningssituatie is gekomen
geen thee maar wel als laatste voeding een (rijstebloem)papfles en anders toch laten doorhuilen.

Nou wil ik het eerste best proberen maar doorhuilen ;( dan maar hopen dat de papfles voldoende is dan hoef ik er niet eens over na te denken!
pi_87723715
Sonnetje, idd heel cliché die foto's, maar ik zou het denk ik ook doen ;) Ben benieuwd hoe de foto's worden!
Fijn dat minidraak goed gegroeid is!

Anne's statistieken: 4360 gram en 54 cm (in het ziekenhuis gisteren 55 cm, het arme ding krimpt nu al :')) en ze zit netjes rond de middellijn van de curves.
Verder aangegeven dat ik me wat zorgen maak om het feit dat ze nog geen oogcontact maakt. Volgens de arts niet direct een reden tot bezorgdheid, zeker bij kindjes die een wat slechtere eerste week hebben gehad, maar voor de zekerheid toch over twee weken nog maar een extra controle.

Verder zijn we vandaag langsgeweest op mijn werk, de kinderen in mijn klas (vooral de meiden) vonden het helemaal geweldig, zo'n klein baby'tje. En een aantal collega's konden ook niet van haar afblijven. *trots* *)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:14:51 #100
259886 pessie
pi_87724674
Tico nu snap ik eindelijk wat een snuggle nestje is!
Schattig hoe Jen haar knuffels geeft.

Fannetje, leuk zulke reacties!
pi_87724916
Ik moet zo werken, maar wil even kwijt dat ylana zo'n moppie is! O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_87728175
Fijn draak, dat je mini is bijgekomen! Wat een mooi mini meisje is ze! Leia is nu al dat formaat en gewicht.. OMG wat een beer gaat dat worden!! :D

Anne ook al goed gegroeid :) gaat goed met de kindjes hier!!
pi_87729067
anne dat doe je ook goed! *G*
hihi wat een verschil dan met elkaar Leia en minidraak
pi_87741482
Goede morgen!

hier een deels tevreden mama! papfles ging goed naar binnen alleen wat vroeg!(21.00uur terwijl het normaal 21.45 is) mevr was daarna klaar wakker en viel om twaalf uur onder luid protest in bed in slaap!
tussen twee en half vijf is ze heel onrustig geweest veel wakker dan weer wel huilen dan weer niet, tut uit en in enz, om drie uur nog een voeding, toen ze uiteindelijk dan weer in slaap viel werd ze toch pas om 0645 weer wakker! weer aangelegd goed gedronken een uurtje vrolijk wakker inclusief heel klets verhaal om vervolgens zonder protest in slaap te vallen!

nu nog dat onrustige gedeelte uit de nacht dan zijn we een heel stuk verder! misschien dat inbakeren nu dan toch zin heeft?!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:09:14 #105
259886 pessie
pi_87742170
draakje fijn dat het iets beter ging vannacht! Nu inderdaad nog rustig slapen. Ben je erg moe?

Nathan heeft geslapen van 22.30 tot 7.45! :o ! En dit is al de derde keer in 1 week dat hij na 6 uur komt en de tweede keer na 7 uur. Zal hij dan toch binnenkort naar zn eigen kamer gaan? (criterium: komt normaal gesproken na 7 uur).
Ik sta perplex. Heb gevoed, geeft een flinke gulp terug (op bed :') , mag dus zo verschonen), wil een speentje en slaapt zo verder :o . Kennelijk gaat hij anders met zn energie om. Hij heeft minder poepluiers, geen onverteerde stukjes meer erin maar hij slaapt steeds beter!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:12:57 #106
259886 pessie
pi_87742241
Vergeten te zeggen dat hij om 5.15 begon te morren maar ik probeer het tegenwoordig eerst even met een speentje, en dat pikte hij! *O* Omdat ik niet uit bed was geweest viel ik ook snel weer in slaap, echt fijn!
pi_87742302
Hier 4 uur en 6 uur. Ze wilde om 8 uur weer, maar omdat ze om 6 uur ook al slecht dronk omdat ze niet echt honger had heb ik haar een speen gegeven en dat vond ze ook goed. We zijn nu net wakker.
pi_87742632
Isabelle heeft geslapen van 20.30 tot 03.00 en toen van 03.30 tot 06.00 :D
Gisteren zijn we voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en ze is nu 54 cm en weegt 4150 gram. Wat alleen wel opviel was dat haar hoofdomvang aan de grote kant is. 38.8 cm. De arts zei dat we dat een beetje in de gaten moesten houden..ik maak me nu dus wel een beetje zorgen :{
pi_87742762
Noa heeft de arts ook nog gezegd waarom?
pi_87742847
Nou ik heb zelf nagevraagd waar het op zou kunnen wijzen mocht de groei van haar hoofdje zo doorgaan en zij had het over dat het eventueel zou kunnen wijzen op een waterhoofd. En daar moet je dus niet op gaan googelen kwam ik achter :{ De kans is klein denk ik, maar toch..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:46:26 #111
259886 pessie
pi_87742963
Noa fijn dat Isabelle zo goed heeft geslapen! Zelf ook goed uitgerust?
Vervelend dat de arts dat zegt terwijl de kans heel klein is. Dan maak je je zorgen terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is.
pi_87743185
Oh noa, dat zou heel vervelend zijn. Maar wat je zegt, de kans is heel klein. Waarschijnlijk is het niets.
pi_87743341
Ik ben aardig uitgerust ja, zo'n 6 uurtjes geslapen denk ik en dat is al heel wat meer als wat ik de eerste drie weken heb geslapen..maar dat herkennen jullie wel heb ik gelezen :P
Frummeltje ligt nu ook alweer te slapen vanaf 07.30 :)

Ik ga idd proberen het maar van me af te zetten en tussendoor naar de weeguurtjes, dan kan ik het beter in de gaten houden dan die 1x in de maand.

Jullie hadden het trouwens over weer zwanger raken...nou ik moet er nog niet aan denken. Maar tegelijkertijd zag ik laatst paar foto's van echt pasgeboren babytjes en toen had ik alweer iets van O+ Terwijl net na de bevalling dacht van, dit niet weer haha.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:07:44 #114
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87743515
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:21 schreef YPPY het volgende:
Ik moet zo werken, maar wil even kwijt dat ylana zo'n moppie is! O+
:@
O+

Zo Tico dat gaat ook lekker bij jullie zeg :Y

Son ik heb met Tobias toen die foto's ook laten maken. Ik heb ze niet gekocht omdat de kleuren absoluut niet goed waren op de foto's. Hij had toen een gestreept shirtje aan met wit kraagje (ik wéét het gewoon nog he _O- ) en die kleuren waren op de foto dus heel anders dan in het echt. Wel de ervaring maar niet de foto's dus :D

Ylana at gistermiddag erg onregelmatig, ik weet niet eens hoe vaak ik haar eten heb gegeven! Om 17 uur lekker eten bij me, toen hebben we zelf gegeten en daarna de kinders in bad gestopt. Na het bad krijgt ze eigenlijk altijd nog wel de borst aangeboden, hoe kort er ook tussen heeft gezeten. Gister was ik nog even met Tobias bezig en Ylana viel bij papa heerlijk in slaap dus heeft ze niet meer gegeten. Rond 20 uur lag ze in haar wieg heerlijk te slapen. Om 21 uur ben ik maar gaan kolven :X en om 23 uur heb ik haar maar wakker gemaakt :X om weer te eten. Daarna kwam ze weer zelf om 1.30, 4.30 en 7.30. Hartstikke netjes weer O+
M. baalde dat ze de nacht niet heeft doorgeslapen, maar dat heeft ze natuurlijk wel alleen op een beetje vroeg tijdstip ;)
Wat een verademing om een rustig kind te hebben 's avonds ipv gillen brullen en krijsen zo'n 4 uur lang. zo ongelooflijk zielig vind ik dat.
Ylana
pi_87744222
hier gaat de nacht weer iets beter, gelukkig :)
hij ging er om half 11 in, kwam om half 3, en toen om 9uur.
nou mag ik niet klagen, want hij sliep altijd wel goed, maar tis toch weer fijn.
vanmiddag op kraamvisite bij een vriendin. kindje is 8dagen oud O+ was 6pond, dus floris gaat wel mega lijken denk ik :)

vervelend noa, hopelijk is t niets!

*O* voor de goed slapende kindjes
pi_87744492
Floris leek al mega naast Leyla.. Moet je nagaan hoe dat is naast een verse baby.
pi_87744573
ja precies en dan ook nog naast zo'n minibaby :D :o
scheelt denk zo'n 3,5kg!
pi_87745899
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:30 schreef Noa24 het volgende:
Isabelle heeft geslapen van 20.30 tot 03.00 en toen van 03.30 tot 06.00 :D
Goed zeg, 6,5 uur! ^O^
quote:
Gisteren zijn we voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en ze is nu 54 cm en weegt 4150 gram. Wat alleen wel opviel was dat haar hoofdomvang aan de grote kant is. 38.8 cm. De arts zei dat we dat een beetje in de gaten moesten houden..ik maak me nu dus wel een beetje zorgen :{
Hmm... Elises hoofdomtrek was met 4 weken 38.5 cm. Dat was ruim bovengemiddeld (bij een gemiddelde lengte, 53.5 cm), maar er werd verder niets van gezegd.

Hier ook een goede nacht! Ze sliep om een uur of 11, werd om kwart voor 6 wakker maar wilde haar speentje, en toen om 7 uur pas een voeding. Daarna gelijk weer slapen tot 10 uur. :) Echt prima tijden wat mij betreft!

Ik heb haar gisteren trouwens voor het eerst op haar speelkleed gelegd (ja, hysterisch enzo, kado van de collega's van mijn man :P ):

Ze is natuurlijk nog te klein om ermee te spelen maar ze kon haar ogen er niet vanaf houden! Ze heeft toch zeker wel 5 minuten nonstop naar een roze vlinder liggen staren. O+
pi_87746726
:O goeiemorgen! Hier een dame die van 21.00 tot 4 sliep en daarna tot nu net (wel bij mij, eerste ruk weer op eigen kamer) en die eerste ruk had langer gekund maar ik had al 3 keer gelopen voor de speen :P

We gaan er maar eens uit!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:44:07 #120
259886 pessie
pi_87746742
Nathan heeft net een half uur in de box gespeeld :o *O* En ik heb het huis gestofzuigd *O* .
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:53:41 #121
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87747081
Noa24 hier begon het cb ook over de hoofdomtrek van Ylana, vonden ze ook 'te groot'. Ik herinnerde me toen dat Tobias dat ook had, of dat ze dat vonden in elk geval, en dat is helemaal goed gekomen. Heb ook gezegd dat Tobias dat ook had en bij Ylana mijn schouders wat opgetrokken. Ik snap je bezorgdheid want dat herken ik van bij Tobias, maar over het algemeen is dat echt niet nodig.
:*

Lekker Pessie *O*
Ylana
pi_87747566
Waar is de wieg?

Oh, op de meiden kamer:

Veilig bij haar grote zus:

En 's nachts nog bij mam:
pi_87747598
En ik had mn bed wel wat strakker mogen opmaken. :P
pi_87747666
tss en dan wel commentaar op mij leveren :P
pi_87747699
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
tss en dan wel commentaar op mij leveren :P
Dit gaat in de excelsheet he?
pi_87747801
pff Leyla moet wel wennen, gister sliep ze overdag niet goed, en nu ligt ze net een half uurtje en wil ze er weer uit... Maar ja, op deze leeftijd is doorzetten iets makkelijker dan dat je dat doet na 2,5 jaar.
pi_87748004
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit gaat in de excelsheet he?
yep
pi_87748067
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:10 schreef Ticootje het volgende:
En ik had mn bed wel wat strakker mogen opmaken. :P
:D
Lekker knus trouwens, de slaapplekjes van Leyla!

Hier trouwens met 5 weken ook een hoofdomtrek van 38.8 cm, groter dan gemiddeld, maar meer dan dat heeft het CB er ook niet over gezegd. Overigens heeft Ravage nog steeds een groot hoofd, en mijn mams zei dat ik als kind ook een groot hoofd had. Kind is gewoon erfelijk belast! ;)

Ik heb haar vanmorgen voor het eerst 1 van haar mt 68 pakjes aangetrokken.. Ik moet weer kleertjes shoppen, wat een straf O-)
pi_87748113
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
pff Leyla moet wel wennen, gister sliep ze overdag niet goed, en nu ligt ze net een half uurtje en wil ze er weer uit... Maar ja, op deze leeftijd is doorzetten iets makkelijker dan dat je dat doet na 2,5 jaar.
Ja, was hier ook toen ze overdag naar haar eigen kamertje ging. Ik ging er gewoon bij zitten tot ze sliep, pakte d'r een boek bij. Dat werkte toen nog, daar kom ik nu niet meer mee weg denk ik :P
pi_87748128
Ik heb speklap net hier thuis even gewogen, maarre 6,5 kilo :D kan iemand me even vertellen dat dat op een gegeven moment wat rustiger gaat? Ik wilde een speklap en ik kreeg er een!
pi_87748294
wow ze gaat echt hard!
floris was 2weken geleden op de weegschaal 6300, met kleren aan. en op t cb weegt ie dan iets minder (was vorige keer iig)
ze haalt m in :o ze gaan iig gelijk op geloof k
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:30:38 #132
259886 pessie
pi_87748334
Orea ook Nathan groeit nog steeds enorm goed, dus helaas kan je niets vertellen :D . Alhoewel, misschien voorbereiding voor de 4 maanden dip? ;)

Tico toffe meiden kamer! Ook ik sliep tot mn 13de samen met mn oudere zus op 1 kamer, zo gezellig! Groot bed trouwens

Nathan slaapt overdag meestal ook maar een half uur per keer. Maar tsja, hij slaapt in ieder geval en 's nachts gaat meestal heel goed.
pi_87748435
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:30 schreef pessie het volgende:
Orea ook Nathan groeit nog steeds enorm goed, dus helaas kan je niets vertellen :D . Alhoewel, misschien voorbereiding voor de 4 maanden dip? ;)

Tico toffe meiden kamer! Ook ik sliep tot mn 13de samen met mn oudere zus op 1 kamer, zo gezellig! Groot bed trouwens

Nathan slaapt overdag meestal ook maar een half uur per keer. Maar tsja, hij slaapt in ieder geval en 's nachts gaat meestal heel goed.
Ja als Leyla groter is en aan een peuterbed toe is, dus over 2 a 3 jaar dan zou ik dat ook erg leuk vinden. Maar de keuze is dan aan Jen of ze met Leyla wilt slapen. Ook als we verhuizen zou ik liever de meiden op 1 kamer hebben en 1 kamer als speelkamer, dat ik later wel een slaapkamer heb als ze dat willen.
Vroegah sliepen er wel meer kinderen samen op een kamer, soms wel met z'n 4en... Lijkt mij ook echt heel gezellig. Ik was vroeger altijd zo bang alleen, dat hebben kinderen die samen een kamer delen misschien niet.
pi_87748594
dit pak is maat 68 :') (en oke, het valt niet heel groot... maar toch, 12 weken en maat 68 :'))

Gelukkig past de rest nog gewoon maat 62!

woensdag 20 oktober 2010 @ 12:41:55 #135
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87748762
Wat een tof pakje!
Mijn mini past nog in 50/56 :') sommige dingen 50 worden nu te kort maar in 62 past ze echt nog niet (de dingen die ik nu heb vind ik baggy/oversized niet leuk staan. Echt een mini O+ maar wel 56,5 cm lang 2 weken geleden.

Heerlijk zo'n groot bed Tico O+ En dat snugglenestje vind ik er ook zo comfi uitzien.
Ylana
pi_87748882
Ziet er knus uit, Tico! (nu op laptop dus kan ik de foto's wat beter zien :P )
pi_87748906
Leuk pakje! O+ Die sokjes heeft Elise trouwens ook maar ik trek ze haar eigenlijk nooit aan, want de vallen altijd van haar voetjes af. Net als alle andere sokjes met zo´n badstofachtige binnenkant.
pi_87749017
Hihi, ja ik schrik soms wel van mijn reus, vooral zoals laatst, naast Anna van Tessie, wat een beertje heb ik al :D maar vind het niet erg hoor, 1 keer goed ziek en het meeste is er alweer vanaf..

Het pak is O+ écht HEMA :P ben gek op die pakken.. het staat zo leuk en zit zo lekker warm O+
De sokjes heb ik al ff, maar nog nooit aangehad, kwam ze net tegen en ze zitten nu oké :D

Hier een moe prutteltje! :D ze ligt in de box te mekkeren, dus speentje erin, aai over wang en het klonk echt mopperend achter haar speen terwijl ze heel moe & zielig keek :D en nu slaapt ze..
pi_87749111
Mijne is wel moe, maar ik ben al 10x teruggelopen om de speen terug te frotten... Echt he, GA SLAPEN!
pi_87749293
Dat heb ik 's nachts :') dan ga ik kijken omdat ze ligt te mekkeren en dan ligt ze met ogen dicht en mond open echt te wachten op haar speen :') dat vind ik prima, maar als ik dan net weer 10 minuten lig... issie er weer uit! Zal blij zijn als ze leert grijpen en het ding zelf terug kan frotten :P

Zo ligt ze nu :')

Helemaal uitgeteld, alsof ze de marathon heeft gelopen :')
pi_87749332
Ik ga weer teruglopen.. moedeloos...
pi_87749835
Toch hè, die gaten zitten niet voor niets in zo'n speen. Misschien toch maar eens 2 elastieken door doen en achter de oren haken :P is wel dé oplossing!
pi_87749937
Ik zat al aan secondelijm te denken, maar jouw oplossing is nog iets kindvriendelijker. :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:19:38 #144
259886 pessie
pi_87750182
Orea ik had juist verwacht dat jij al aan maat 68 toe zou zijn omdat Nathan nu echt in maat 62 is en een stuk kleiner is dan Leia. Wel is Nathan zo'n 58 cm, dus misschien ligt het daaraan? Het is ook vooral dat de mouwtjes goed zitten van maat 62.

Ik ga voedingen uitstellen. Hij kwam steeds overdag elke 2 a 2.5 uur en dronk dan weinig. Heb er nu een speen in en ga proberen er 3 uur tussen te laten overdag. Ik hoop dat hij dan wat beter drinkt.
pi_87750191
Het moet er ook nog wel een keer vanaf :P wel zo handig met eten enzo O-)
pi_87750278
Nee Leia zit nu in maat 62... Dat zit goed en soms nog te groot :) ze heeft een lekker spekkig rompje maar korte armpjes en beentjes :P 68 is echt way to groot nog, maar dit pak valt gewoon zo. Leia is nu ook een cm of 62 denk ik. 5 oktober met de prikjes was ze 60 cm en 5995 gram... dus op zich gaat ze al wat langzamer, 500 gram in 2 weken.. ipv de 800 gram in 2 weken van een tijdje terug :P
pi_87750326
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:19 schreef pessie het volgende:
Orea ik had juist verwacht dat jij al aan maat 68 toe zou zijn omdat Nathan nu echt in maat 62 is en een stuk kleiner is dan Leia. Wel is Nathan zo'n 58 cm, dus misschien ligt het daaraan? Het is ook vooral dat de mouwtjes goed zitten van maat 62.

Ik ga voedingen uitstellen. Hij kwam steeds overdag elke 2 a 2.5 uur en dronk dan weinig. Heb er nu een speen in en ga proberen er 3 uur tussen te laten overdag. Ik hoop dat hij dan wat beter drinkt.
Doe ik ook, elke 2 uur drinkt ze slecht en slaapt ze nog slechter. 3 uur ertussen heeft ze wel honger en eet ze haar buikje vol en valt dan in een diepe slaap... Meestal..

Ik ga weer teruglopen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:26:37 #148
259886 pessie
pi_87750501
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doe ik ook, elke 2 uur drinkt ze slecht en slaapt ze nog slechter. 3 uur ertussen heeft ze wel honger en eet ze haar buikje vol en valt dan in een diepe slaap... Meestal..

Ik ga weer teruglopen
Positieve kant: Je wilde 10 kilo afvallen toch? Genoeg beweging!

Het valt me echt op hoe fijn hij het vind om in de box te spelen met zn baby gym. Hij kan ook echt het speeltje waarin een balletje zit dat rond moet draaien, het balletje laten ronddraaien. En hij pakt soms speeltjes vast met zn beide handjes O+ .

Orea, Nathan heeft hele lange armen en redelijk lange benen, dat verklaard.
pi_87756558
oh, dat is zeker een leuk pakje Orea, hebben ze die ook in een jongensvariant? Het ziet eruit alsof het heerlijk zit!
pi_87757313
Ik heb er een jasje van, jongensvariant heb ik niet gezien.. HEMA heeft zo'n leuk spul. Heb nu weer op een slaapzakje geboden op marktplaats. Ben benieuwd..

pi_87758002
Hadden ze wel Troeta! Maar weet niet of ze ze nog hebben.. Zou je even in de winkel moeten kijken :)
Ik heb hier in het dorp nu een grijs gestreepte nog weten te scoren.. Ze zijn omkeerbaar, dus de binnenkant buiten dragen kan ook! :)

Hema heeft sowieso super fijn spul O+ Ze hebben nu ook weer het bekende gebreide pak (maar dan net een ander design, ook op de site verkopen ze die!)
pi_87758035
Deze:

pi_87758691
oh die is zo cute, ik wil 'm ook kopen (in t roze dan) O+ maar mn Elise-kleedgeld van oktober en november is al op :') -O-
pi_87759142
Je vent lief aankijken? :P of melden dattie in de uitverkoop is nu (issie ook ;)) en dat je hem echt MOET hebben! :P

Ik heb die grijs-roze die een tijd terug te koop was en het staat zó poepig!!
pi_87761850
Ik heb echt geen kleertjes meer nodig. Ik heb vanmiddag een klein vermogen naar een vrouwenopvang gebracht, 4 boodschappentassen en een doos, dat was niet eens de helft van wat ik nog heb liggen.
pi_87761903
oe, die is ook erg leuk, morgen even langs de Hema dus!!
Ik heb nu ook wel genoeg kleertjes eigenlijk, krijg veel van die pakketjes waar dan een heel setje incl. bijpassende slabbetjes in zit, maar het is het allemaal net niet zeg maar.
pi_87779418
Elise is al vanaf half 8 wakker }:|
pi_87782167
Heb je lekker wat aan je dag. Jen is vanaf 7 uur wakker. Papa gaat om 8 uur de deur uit en dus staat Dora aan. Leyla slaapt nog en komt binnen nu en een uur voor een voeding. Die heeft om half 7 1 borst gedronken en viel in slaap en was niet wakker te krijgen. Van half 12 tot half 7!!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:58:01 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87782684
Oei, heb je nu geen ploftetten Tico?
Hier van 22 tot 4, ook niet verkeerd O+
Ylana
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:58:59 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87782700
Cantare nog wat kunnen slapen vannacht?
Ylana
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:52:42 #161
259886 pessie
pi_87783854
Leyla en Ylana goed geslapen! *O*
Cantare vanaf hoe laat heeft Elise dan geslapen?

Nathan heeft geslapen van ongeveer 22.30 tot 5.30 en van 6 tot 9! Prima! Hij had om 5.30 op zich eerst genoeg aan een speen, maar daarna hoorde ik zn neus vollopen en lag hij heel zielig te huilen omdat hij geen adem meer kon halen, dus snel neusdruppels gehaald en ook even gevoed, weer ingebakerd en na 10 minuten sliep hij weer!

Ook ik heb echt geen kleren meer nodig. Een vriendin van mn schoonzus kwam laatst met een enorme tas aanzetten met kleding dat nog van mn neefjes is geweest. Daarbij had ik al veel gekregen in maat 62/68.
pi_87784341
zo hier had floris zijn laatste voeding om 8uur, sliep om 9uur (was ik zelf niet bij, papa was gisteravond alleen met m, voor t eerst :)), om 2uur werd ie wakker, ik fles maken...kom k boven slaapt ie gewoon weer. en om 5uur was ie echt wakker en nu slaapt ie nog.

en kleding, op zich heb ik zat. maar tis altijd leuk om te kopen.
krijg ook regelmatig dingen van Tim doorgeschoven. dat is ook wel handig,hij loopt 1/maten voor op floris.
en ik heb een kleine bollie , denk ik O+ 62 zit hier nog prima. vind t wel grappig om te zien dat bijvoorbeeld zijn spijkerbroek eerst veel te lang was en nu gewoon goed zit. hoe snel dat gaat in2maanden.
sommige kleren heeft ie 68, maar dat zijn echt de klein vallende merken.

gisteren op kraamvisite geweest. jeetje wat een ienieminie jongetje zeg O+ (8dagen oud, nog geen 3kg). echt zo schattig, maat 50 was gewoon nog te groot...

tico, goede invloed heeft de leesclub op leyla :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sonnetje85 op 21-10-2010 12:41:02 ]
pi_87784707
Ja jullie waren vermoeiend denk ik.
pi_87784736
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja jullie waren vermoeiend denk ik.
Ze wilde gewoon niets horen over teabaggen enzulks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87784786
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ze wilde gewoon niets horen over teabaggen enzulks.
Of je kabouter buttplug.
pi_87784806
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of je kabouter buttplug.
_O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87784859
_O-
staat ie er nog vicky?
pi_87784953
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
_O-
staat ie er nog vicky?
Yep. M heeft m weer terug gezet op de magnetron. Ik kan er niet meer naar kijken zonder te lachen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87785122
haha, hij staat wat dat betreft ook mooi in t zicht natuurlijk :D
pi_87785184
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha, hij staat wat dat betreft ook mooi in t zicht natuurlijk :D
Nou dat staat ie zeker! De volgende keer dat jullie komen haal ik m weg hoor :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87785979
Ik heb teveel opgeschept dat Mex zo goed slaapt. Hij heeft vannacht tot 4 uur zitten spoken. Wilde eten, dan had ie weer moeite met poepen, wilde nog wat eten en daarna gewoon even rondkijken, dan weer een speen en toen weer niet.
Maar t was wel gezellig hoor;)
pi_87786341
Rosanne had gisteren voor het eerst een potje met sperzieboontjes gekregen :Y) en het stinkt nu.. bahh..kleine poeperd je merkt gelijk dat ze wat anders binnen krijgen dan alleen maar melk.. :{
pi_87787617
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
8dagen oud, nog geen 6kg
dat zou wat zijn ook, 8 dagen oud en 6 kg :D :+

Elise sliep van 1.15 ( :') ) tot 6:45 en toen tot 11.15 :o
pi_87788792
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

dat zou wat zijn ook, 8 dagen oud en 6 kg :D :+

Elise sliep van 1.15 ( :') ) tot 6:45 en toen tot 11.15 :o
en maar zeggen dat ie zo klein is :D
heb t ff veranderd haha
pi_87788951
Wat goed van Leyla, Nathan en Ylana! *O*
En sonnetje, handig hè, een zus met oudere kindjes? Ik heb ook veel spulletjes gehad, al vind ik niet alles even leuk ;)

Anne was gisteren een uur eerder wakker en dus schoven alle flessen ook een uurtje naar voren op. De laatste fles was dus al om 21.30 en ik was benieuwd of ze vannacht nu om 4.00 al zou komen. Uiteindelijk heb ik haar om half zeven wakker moeten maken, toen sliep mevrouwtje dus nog! :o
pi_87789023
He het slapen is weer in!!!
pi_87789282
fannetje,mijn zus en ik hebben redelijk dezelfde smaak :)
maar ik vind niet alles even leuk om aan te doen, omdat mijn neefje 11weken ouder is.
pi_87789710
Ik vind het een nadeel dat de dochters van mijn zus al wat ouder zijn (bijna 7 en 3), waardoor veel kleertjes er echt een beetje oud uitzien, zeker de kleertjes die mijn oudste nichtje ook al heeft aangehad. Maar ja, dat is ook wel logisch. Ik snap ook wel dat je niet alles aantrekt van een neefje wat maar 11 weken ouder is, dat herkennen mensen dan nog te goed ;)

Sommige dingen zijn nog wel heel leuk en die trek ik Anne ook gerust aan :)
pi_87789789
Rosanne heeft ook veel aan van haar buurmeisje. Veelal dezelfde smaak (dat scheelt enorm) ;)
pi_87800855
ik hoop dat minidraak door jullie over het algemeen nu wel goed slapende kindjes wordt aangestoken!

Alhoewel ik vandaag niet mag klagen (overdag dan he) ze heeft nog niet 1 huilbui gehad
zou het zwemmen de oplossing zijn?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:54:49 #182
259886 pessie
pi_87801077
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:47 schreef draculettetje het volgende:
ik hoop dat minidraak door jullie over het algemeen nu wel goed slapende kindjes wordt aangestoken!

Alhoewel ik vandaag niet mag klagen (overdag dan he) ze heeft nog niet 1 huilbui gehad
zou het zwemmen de oplossing zijn?
Worden kindjes meestal wel heel moe van meen ik...

Nathan nu al 3.5 poepluiers, en volgens mij voelt ie zich niet zo lekker, spuugt wat. Beetje raar, geen koorts trouwens.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:23:31 #183
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87802166
Wij komen ons ook eens melden.
Het gaat goed! Jasmin heeft geen last gehad van de diabetes en doet het nu ook prima.
Ondanks dat ik bv wilde gaan proberen, heb ik na een dag besloten te stoppen. Jasmin pakte absoluut niet, niet eens en beetje, kolven bracht de nachtmerrie van de vorige keer boven en ik zat meteen op tegen de voedingen van Jasmin. Dat gaan we niet herhalen, zoals met Yade, dus kunstvoeding for the win! Ze zit nu op 7 x 40 en dat gaat prima. Heb wel enorme stuwing nu. Auw. -.-

Ze slaapt super veel, kleine slaapkop, alleen had ze steeds krampjes 's nachts dus meer dan een uur achtereen deed ze niet. Wij ook niet. :+ Vandaag lijkt ze nergens last van te hebben dus misschien kunnen we wel 2 en een half uur achter elkaar slapen. Woohoo.
pi_87802543
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:54 schreef pessie het volgende:

[..]

Worden kindjes meestal wel heel moe van meen ik...

Nathan nu al 3.5 poepluiers, en volgens mij voelt ie zich niet zo lekker, spuugt wat. Beetje raar, geen koorts trouwens.
ja meestal wel ja, normaal is zij dan juiist klaar wakker
maar vandaag voor de eerste keer weer 2x 4 uur tussen de voedingen!

wat vervelend dat nathan zich niet zo lekker voelt, hopelijk knapt ie snel weer op
pi_87802589
Hai en welkom slimarwen!

Fijn dat het met Jasmin goed gaat!
Jammer dat de bv niet wilde maar als jullie zo maar tevreden zijn toch?! :*
pi_87802957
Leyla moet geopereerd worden. Het ruisje in haar hart is een gaatje waardoor de longen extra worden belast. Nu gaat het nog goed, maar haar groei zal gaan afnemen en dat wordt het teken dat er geopereerd gaat worden. Doen we niets dan wordt ze heel erg ziek. We zijn doorverwezen naar het Juliana kinderziekenhuis, en komen dus onder behandeling van een cardioloog.
Flink kut dus.
pi_87803042
Welkom hier Silmarwen, je klinkt goed zeg!!
En groot gelijk met die voedingen, al is het jammer dat BV niet lukt, het flesje geeft zo'n rust voor het hele gezin.

Wooh, heftig Tico!! Gaat het een beetje met je?
pi_87803057
Oh bah Tico, dat is inderdaad flink kut... :{

Op welke termijn moet ze geopereerd worden?

Silmarwen: Welkom!
pi_87803104
Valt niets over te zeggen nog. Kan volgende maand zijn kan ook nog even duren.
pi_87803673
Dat meen je! :{
Dat is idd flink kut zeg!
pi_87803724
ach gatsie nee toch tico!
pi_87804598
Jeetje Tico, sterkte meid :{

Silmarwen welkom hier :W

Hier vandaag is voor de tweede dag naar de kdv geweest. Femke slaapt in een babyhuisje (Lutje Potje)buiten. Goed voor de aanmaak van de vitamine D, frisse lucht, geluid van vogeltjes. Schijnt iets typisch Gronings te zijn. Ze heeft zo'n 5 uur geslapen daar :Z :Z

(niet achter mekaar hoor)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:11:59 #194
259886 pessie
pi_87806747
Tico wat schrikken! Sterkte.

Silmarwen, welkom!

Mereltje, ik zie ook regelmatig bij het kdv bij ons in de wijk (Selwerd) babyhuisjes buiten staan O+ ).

Nathan had nóg een poepluier :? . En hij is chagrijnig. -O-
pi_87806986
Tico en Leyla :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:19:40 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87807101
Och jemig Tico, getverderire..... sterkte :*
pi_87808146
Mereltje dat hebben ze bij het kdv waar een vriendin ban mij werkt ook.
dat kdv zit bij een verzorgingshuis en de bewoners daar vinden t net konijnenhokken :D
fijn dat ze daar zo lekker slaapt!

floris heeft vandaag 5uur tussen 2 voedingen gelaten...hij wilde niet eten na 4uur...hij was helemaal overstuur. uurtje later ging t goed.
heb m ook niet meer aangelegd. merk dat t beter gaat met voedingen als hij gewoon alleen flesjes krijgt. gisteren ook nog 1 met afgekolfde melk.en hij ligt nu lekker te slapen O+
pi_87808334
Tico, wat schrikken. :*

Mereltje, hier hebben ze die dingen ook (Zuid Holland). Net konijnenhokken. :+ Maar wel heel goed voor de kindjes!
pi_87808936
Och jeetje Tico, wat rot :{ Op wat voor termijn verwachten ze te moeten opereren?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:44:54 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87819924
Jees Tico dat is schrikken zeg :{
Kan ze er nog 'overheen' groeien? :*

Ik wilde komen jubelen over doorslapen maar dat vind ik dan ineens zo irrelevant.
Ylana
pi_87820243
Nee, dit gaat niet vanzelf weg.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:38:05 #202
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87821738
Tico, wat kut! Is het een operatie die relatief vaak wordt uitgevoerd en is het daarna dan ook 'over'?
Damn, dat soort nieuws wil je niet horen... :{

Welkom Sil!

Willem heeft z'n prikjes gisteren goed doorstaan en hij blijft z'n lijntje netjes volgen. 6260 gram bij 62cm. Niet slecht voor bijna 11 weken...
pi_87821828
Tico, dat is schrikken zeg!! :* mijn beste vriendin is er als baby ook aan geholpen en sindsdien gaat het super met haar! Op een litteken na heeft nooit meer ergens last van gehad.

Las heel wat pagina's terug over verlof wat erop zit.. Als kindjes te vroeg komen heb je die weken aan het einde van je verlof erbij! Ik wist het bij mij niet zeker maar ik had 10 weken na die tijd maar het werden er 14 omdat N 4 weken te vroeg was.. Maar goed verlof is bij mij allang voorbij ben alweer ruim een maand aan het werk!

Hier geen klagen over het slapen, Nanique slaapt van 2000 uur tot 800 uur! En Shenaya ook dus dat is erg lekker!

Ben hier echt te weinig maar ben ook zo druk nu! Het is vakantie dus het park waar ik werk zit vol. In ons restaurant werken we ruim 200 gasten weg op een avond dus ben kapot als ik thuis kom. Vandaag lekker vrij maar we zijn allemaal wat ziekjes..
Morgen begint het werken weer 4 dagen achter elkaar!

Kom snel weer buurten!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:41:41 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87821838
Tico, wat een narigheid zeg! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! :*
Is het een open ductus of juist iets anders? Wordt ze pas geopereerd als de groei af gaat nemen? Dat is ook lekker onzeker zeg. *knufs* :* :* :* :*

Soms is het best confronterend om hier te zijn voor mij trouwens. Willem is zo heerlijk gegroeid! O+
Hij is alleen wel groter en zwaarder dan Emma, die nu ruim 8 maanden is. :')
A grand adventure has begun.
pi_87821971
Damn Tico, da's heftig :{ :*

Hier niets te melden. Recht zo die gaat w/
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:49:50 #206
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87822028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:41 schreef Keshet het volgende:
Is het een open ductus of juist iets anders? Wordt ze pas geopereerd als de groei af gaat nemen? Dat is ook lekker onzeker zeg. *knufs* :* :* :* :*

Soms is het best confronterend om hier te zijn voor mij trouwens. Willem is zo heerlijk gegroeid! O+
Willem is ook een menneke he, en z'n pa en ma zijn ook zo stevig... Maar hij wil die tijger van jou zo hebben hoor :Y Hij valt op oudere vrouwen O+ Afgelopen woensdag, eerste keer KDV lag hij hand in hand in de box met een dame van 6 maanden oud. Die dame probeerde zelfs z'n broek uit te trekken, maar dat vonden ze op het KDV wat te ver gaan voor zo'n eerste date :')

Overigens moet ik wel zeggen dat Emma de enige baby binnen OUD is waar Martijn bewust van op de hoogte is en die hij samen met mij vanaf dag 1 gevolgd heeft. We zijn zo trots op d'r!!! We hebben allemaal zo ontzettend meegeleefd en gevoeld dat ze eigenlijk een beetje van ons allemaal in OUD is O+ Zo'n ontzettend stoere meid!! ^O^ Die gaat haar gemis aan formaat vast en zeker compleet compenseren door haar kracht...
pi_87822406
Maar slapen die kindjes dan altijd buiten? Ook in de winter?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:06:48 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87822486
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:04 schreef Troeta het volgende:
Ons KDV heeft ze ook, liggen ze inderdaad ook in de winter buiten. (geen uren hoor) Hebben ze speciale thermoslaapzakken voor...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:13:32 #209
265732 Keshet
pi_87822633
Wat lief Flugel! O+ :'(
Ik zit op m'n werk! Hou op! :D :'(
Ik ben ook nog steeds zo blij met en dankbaar voor alle support die we hier gekregen hebben. Echt, je weet niet wat voor impact al die lieve woorden, PM'etjes, gehad hebben. En toen ook nog dat pakket met al die kaartjes en de kadootjes enzo. O+ De kaartjes zitten ook allemaal in Emma's bewaardoos. O+

D. en ik zijn beide bijna 1.90 en niet dun. Ik hoop dat Emma nog een beetje bijtrekt. :')
pi_87822669
na de super goede dag weer een bagger nacht, ach ik raak er gewend aan
bij ons kdv hebben ze wel mogelijkheid om buiten te slapen maar niet in zulke huisjes

flugel wat mooi en lief omschreven voor keshet over emma, ik wordt er gewoon een beetje mee emo van
pi_87824932
Mijn muppie is niet helemaal haarzelf geloof ik (sowieso wordt het weer tijd om te poepen, 't arme ding heeft af en toe een krampen nog... zondag voor het laatst en vanmorgen mini beetje in de luier... dus het komt eraan)... Om 9 uur sliep ze en toen kwam ze om 1, om 3 en toen heb ik haar in de wieg naast me gelegd en heeft ze nog lekker geslapen tot half 8... Maar ze is echt zó onrustig in haar slaap!!

dat hutje ziet er echt fijn uit O+ helpt me eraan herinneren, bij zonnige weer Leia eens in de kinderwagen bak, goed ingepakt, buiten te leggen! Ze slaapt ook heerlijk met haar raam open!

Willem is een lekkere hollandse flinkerd! :Y) Leia is net zoiets, met 12 weken :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:34:32 #212
259886 pessie
pi_87825110
Lies hard aan het werk zo te horen!

Fluugs, Willem=hollands glorie O+ .

Orea, wat sneu! Wordt inderdaad wel tijd dan!

Nathan heeft dus een heel aantal dagen gehad dat hij maar 1 keer pe dag poepte, nou, gisteren was het 4 keer en vanmorgen heb ik in totaal 3 luiers opgeruimd, de 4de kon eindelijk blijven zitten. En hij had ook een beetje in zn bad gepoept. Ik weet niet goed hoe het zit, maar ik vind dit wel vreemd...

Vanmorgen werd ik om 5.45 wakker om Nathan's speen erin te ploppen, daarna heb ik helaas niet meer geslapen, om 6.45 heeft hij gedronken en heeft Nathan ook niet echt goed meer geslapen, hij ligt er nu al voor de 2de keer opnieuw in vanmorgen, terwijl normaal gesproken Nathan 1 slaapje doet 's ochtends. Hij is moe (is ook wel te zien aan zn mega-wallen onder de ogen).
pi_87825359
Normaal poept ze 2 keer per week, en dat gaat goed.. Maar er zit nu te lang tussen.. Maar heb wat tips gekregen dus die ga ik nog eens proberen...

Hier is muppie trouwens echt GEK van haar spiegeltjes boven de commode (die bloemetjes) dus nu heb ik in een ruit van spiegels op haar hoogte vanuit bed tegen de muur geplakt, wát een succes! Ze is flink tegen zichzelf aan het kletsen, lachen en trappelen steeds vanuit haar bed :D Ze snapt natuurlijk niet dat zij dit is, maar er beweegt iets als zij ook beweegt! Echt een hit!
pi_87825647
he vervelend orea en pessie!

spiegeltjes moet ik dus gaan ophangen bij d'r bed!
pi_87826366
Wat grappig Orea, leuk idee die spiegels.
pi_87827777
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:41 schreef Keshet het volgende:

Ik weet nog zo weinig.. Daarom heb ik gewoon niet op iedereen antwoord, ik heb zelf ook 1000 vragen over hoe en wat.
pi_87827864
Oh Tico wat ontzettend kut zeg! ;(
pi_87827887
Als je baby niet kan poepen dan moet je eventjes het stuitje masseren tegen de klok in. Met een beetje olie op je vingers en natuurlijk iets onder het kontje, want je moet al snel dekking zoeken ! :') Werkt veel beter als allerlei middeltjes bij de drogist.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:52:19 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87827953
Gatver Tico, hoop dat je snel antwoord krijgt op je vragen... :*
pi_87827971
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef Ticootje het volgende:
Leyla moet geopereerd worden. Het ruisje in haar hart is een gaatje waardoor de longen extra worden belast. Nu gaat het nog goed, maar haar groei zal gaan afnemen en dat wordt het teken dat er geopereerd gaat worden. Doen we niets dan wordt ze heel erg ziek. We zijn doorverwezen naar het Juliana kinderziekenhuis, en komen dus onder behandeling van een cardioloog.
Flink kut dus.
Ik moest eventjes terug lezen, maar wat naar zeg !! Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:31:27 #221
265732 Keshet
pi_87829245
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:52 schreef flugeltje het volgende:
Gatver Tico, hoop dat je snel antwoord krijgt op je vragen... :*
pi_87830503
ook nog die onduidelijkheid erbij tico!
hoop ook dat jullie snel meer weten, hoe en wat enzo
pi_87835906
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:04 schreef Troeta het volgende:
Op het kdv waar ik stage loop slapen de kindjes in de wagens buiten, tot -10 graden. Is niet in NL overigens. Ze hbben goede warme kleding aan en slapen als een roos O+
Maargoed, hier wordt ook in weer en wind buiten gespeeld, of het nou regent, sneeuwt of -15 is. Van die mooie warme skipakkies aan en dan gaat dat in de regel prima.

oh edit: ik zie nu dat ik in het kleine babietjes topic post. Kinderen komen hier pas vanaf 10 maanden op z´n aaaaaallervroegst naar het kdv, dus misschien is mijn opmerking niet heel actueel :P Ik had het over kinderen vanaf een jaar ongeveer.
pi_87837333
Maar in de buitenlucht slapen ze inderdaad echt goed en het is hartstikke gezond.
pi_87837523
Tico wat schrikken! Ontzettend veel sterkte gewenst de komende periode voor jullie allemaal :*
pi_87842744
sterkte tico :* hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over alles!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87845351
even een vraagje omdat ik nogal in twijfel ben gebracht:
wie van jullie houdt echt ritme en regelmaat aan in voeden en slapen
en wie van jullie heeft daar geen vaste tijden in?
pi_87846091
Dracu, wel het ritme, dus steeds hetzelfde riedeltje als ze wakker is. Maar niet strak op tijd, babies kunnen geen klok kijken ;).
Ook voedingen rekken tot 3 uur ertussen durf ik nu niet meer. Maar dat is puur onze situatie. Ik merk wel dat ze beter drinkt als ze echt honger heeft, als ze binnen 2 uur weer wilt drinken dan is dat een halve slok, dus heb ik liever dat ze gewoon een goede voeding drinkt en daarna goed slaapt.
pi_87846179
Ik heb er geen vaste tijden in.. als ik nu weer had moeten werken zou dat er misschien meer inkomen, maar hier is het ritme meer: als ze moe is gaat ze slapen... Na het slapen is het schone broek, de borst, samen spelen, zelf spelen, en vaak is ze dan alweer moe. En dat stuk tussen wakker worden en weer moe worden is verschillend.. Soms ligt ze er na een uur alweer op, soms pas na 2 of 3 uur :)

Dus ritme in de zin van steeds dezelfde dingen, maar op tijd? Nee.. vind ik haar ook nog veel te jong voor! :Y
pi_87846396
Dus wakker worden - ontbakeren - drinken - verschonen - drinken - boeren - spelen/kletsen met mama - even spelen in de box - inbakeren - slapen.

In de nacht valt uiteraard het spelen weg.
pi_87846683
Maar hoezo ben je in twijfel gebracht, draak??

Tico, wat stom dat jullie 's nachts niet spelen :P
pi_87846818
ik doe maar wat :)
ik hou meer t ritme aan van slapen, eten, spelen aan, maar niet op tijd
pi_87846826
nou ja in dat opzicht hebben wij ook wel een ritme
wakker worden, aankleden, drinken, hond uitlaten, zelf spelen, met mij spelen, (ga nu dan weer slaapzak aan) drinken en slapen

was vandaag bij de huisarts, die dacht dat ze snachts zo aan het spoken is omdat ze overdag te "vrij" zou worden gelaten, vond dus vaste tijden eten en slapen
maar wat is dan voeden op verzoek? en wanneer ze niet moe is heeft op bed leggen toch ook geen zin?

en verder is dinsdag middag en vrijdag ochtend dagverblijf, woensdag hele of halve dag bij schoonouders (samen) en donderdagochtend zwemmen, zou dat teveel zijn?
eerder had ze in het zelfde ritme nergens last van, sinds de tanden (waarvan overigens nog geen nieuwe zichtbaar) is ze zo gaan spoken
en ik hoefde niet naar de huisarts, ze wilde mezelf zien omdat ik even een andere vraag had

en nu zit ik dus de hele tijd met een rot gevoel dat ik een slechte moeder ben en nu voel ik me daar weer stom over omdat dit nergens over gaat en ik het voor tico allemaal zo vervelend vind ik met dit geneuzel kom ;( :@
pi_87846982
nee hier niet :) als ie niet moe is kan je op je kop gaan staan, maar gaat ie nirt slapen
pi_87847490
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:19 schreef draculettetje het volgende:
nou ja in dat opzicht hebben wij ook wel een ritme
wakker worden, aankleden, drinken, hond uitlaten, zelf spelen, met mij spelen, (ga nu dan weer slaapzak aan) drinken en slapen

was vandaag bij de huisarts, die dacht dat ze snachts zo aan het spoken is omdat ze overdag te "vrij" zou worden gelaten, vond dus vaste tijden eten en slapen
maar wat is dan voeden op verzoek? en wanneer ze niet moe is heeft op bed leggen toch ook geen zin?

en verder is dinsdag middag en vrijdag ochtend dagverblijf, woensdag hele of halve dag bij schoonouders (samen) en donderdagochtend zwemmen, zou dat teveel zijn?
eerder had ze in het zelfde ritme nergens last van, sinds de tanden (waarvan overigens nog geen nieuwe zichtbaar) is ze zo gaan spoken
en ik hoefde niet naar de huisarts, ze wilde mezelf zien omdat ik even een andere vraag had

en nu zit ik dus de hele tijd met een rot gevoel dat ik een slechte moeder ben en nu voel ik me daar weer stom over omdat dit nergens over gaat en ik het voor tico allemaal zo vervelend vind ik met dit geneuzel kom ;( :@
Och Draakje toch! :*

Ten eerste: dit staat los van Ticoo en Leyla haar ding! Dus voel je daar niet schuldig over, dit topic is voor ons allemaal ;)

Ten tweede is het niet niks, want het zit je dwars :) ik denk dat je huisarts stom bezig is met die 'goed bedoelde' adviezen..

Volg je gevoel! Heb jij het gevoel dat er iets moet veranderen? (buiten het feit om dat je hoopt dat ze beter gaat slapen?) Zijn er andere dingen die veranderd zijn waardoor ze onrustiger is? Komt ze bijv. ook vaker voor voeding?

Je bent geen slechte moeder, want je wilt het beste voor je meisje! :*
pi_87847745
draak :*
stomme ha!
en verder wat orea zegt!
een slechte moeder ben je iig niet!
pi_87847939
en verder voor sommige mensen/kinderenwerkt een strak ritme, voor anderen niet. lijkt mij als het altijd gewoon goed ging dat dat nu ook niet uit moet maken...
een strak ritme en voeden op tijd zou hier iig niet werken. simpelweg omdat ik nooit op dezelfde tijd ga slapen, wakker word, eet enz. floris heeft dat dus ook
bij mijn schoonzus werkt t wel, omdat die veel meer op tijd leven..
pi_87848043
He, voel je niet schuldig. Echt niet doen hoor!

Hmmz, te vrij? Bedoelde hij niet te veel prikkels?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:41:27 #239
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87848141
Tico een hele dikke knuffel voor jullie allevijf en heel veel sterkte voor in de toekomst.
pi_87848196
Jen was wel echt gebaat bij een heel superstrak ritme. Haar rondje duurde steeds 2 uur. Hele slecht slaper... 1 uur wakker , 1 uur slapen. Op het kdv stonden ze verbaasd hoe rustig ze werd als ze haar strakke ritme aanhielden.
Jen is nog steeds iemand die houdt van voorspelbaar, vaste tijden enz.
pi_87848331
Ik kwam eigenlijk vertellen dat Leyla het Hema pakje heeft gekregen en ik een leuke trui had gekocht. We hebben het ongeveer een uur aangehad :'). Kwam een golfje.
pi_87848449
welk hema pakje?

ik wil ook iets kopen voor floris maar heb niets nodig, dus koop maar niets -O-
pi_87848502
Die in dit topic staat, het boevenpakje in de meisjes uitvoering. Hij is zo lief!
pi_87848546
Ik heb ook niets nodig, maar troostshoppen for the win. En een rookworst uiteraard.
pi_87848705
Die is echt leuk, dat pakje!!! :Y

Ik vind het grappig om te merken, als ik haar moeheidssignalen niet meteen oppak, dan gaat ze bléren, huilen, moelijk doen... meestal als ik denk: wat is er toch? :? dan heb ik het niet gezien en als ik haar dan weg leg slaapt ze praktisch meteen... :)
pi_87848730
die is leuk ja O+
pi_87848744
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
welk hema pakje?

ik wil ook iets kopen voor floris maar heb niets nodig, dus koop maar niets -O-
Koopziek FAIL! jij :P

Al heb je niks nodig, dan nog is er zat te kopen :P
pi_87848831
Hier ook orea! Gapen is naar bed. Maar als ik dan ff sta te strijken en ik zie dat niet omdat ze in de box ligt dan gaat ze jengelen en dan denk ik wat is er nou toch. Dan krijg ik haar ook niet rustig in m'n armen. Leg ik haar op bed, in dr zakje en dan slaapt ze binnen no-time. Ze wilt gewoon naar bed dan. Rustig liggen.
pi_87848866
:Y
pi_87848878
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:52 schreef Orea het volgende:

[..]

Kopen doe je niet omdat je het nodig hebt, dat doe je omdat het kan.
pi_87848941
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:54 schreef Orea het volgende:
:Y
Leuk dat ze dat gewoon al gewent zijn! Gewoon omdat je steeds doet, dat ze het bedje echt als rustplaats zien.
pi_87848991
Tico, dat pakje heb ik ook! :D Ze heeft em alleen nog niet aangehad.

Draak, zoals de rest al zegt, altijd hetzelfde ritme betekent niet dat je op alles op dezelfde tijd doet! Maar dus wel in dezelfde volgorde. Dat gebeurt hier ook (meestal). En Orea stelt de juiste vraag, denk JIJ dat er misschien iets anders zou moeten? Hoe sliep ze voor het tandenleed?
En wb de mogelijke drukte in haar week, als ze er eerder geen last van had, kan het nu natuurlijk wel wat veel zijn in combinatie met haar slechte slapen.. Het blijft toch puzzelen.
pi_87849233
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:52 schreef Orea het volgende:

[..]

uhm ja, maar na 150euro in 1week voor floris is t wel even goed...

slecht he
pi_87849268
_O_ jij snapt het Tico, qua koopziek! O+ :P

Wij hebben een andere babyfoon (die we hadden had constant een ruis, goedkoop prutsding :')) en deze geeft streepjes als er geluid is :D en we kunnen nu terug praten, en liedjes starten vanaf de bank :') en net hadden we de slappe lach omdat we tegen elkaar zeiden: we kunnen nu ook heeeel hard over dat ding heen wakker worden, wakker worden van jochem myjer zingen :') o|O dát is pas slechte ouder zijn :@ maar we doen het niet hoor... :D
pi_87849396
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:56 schreef Morretje het volgende:
Tico, dat pakje heb ik ook! :D Ze heeft em alleen nog niet aangehad.

ik heb hem ook :@ :D
pi_87849527
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:00 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

uhm ja, maar na 150euro in 1week voor floris is t wel even goed...

slecht he
Ik hou mijn mond maar even denk ik :@ :X
pi_87849541
Echt Hema! #hemafan.

Alleen hoe groter ze worden hoe minder leuk het wordt. Voor jen was er echt niets.
pi_87849545
Kwartet, gewoon omdat het kan! *O*
pi_87849565
Shit, verkut door Tico :'(
pi_87849609
Whaha!!!
pi_87849741
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:05 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik hou mijn mond maar even denk ik :@ :X
kan t nog erger :o
pi_87849916
:D
Ik vind hema-spul ook leuk, maar ik vond het leuker toen er nog geen kind was.. :?
pi_87850053
wel eens met Mor, maar misschien omdat je nu een idee hebt wat bij je kind past?
pi_87850291
Ik heb van alles, van burberry tot zeeman. Ik koop wat ik leuk vind.
pi_87851046
ik vind jullie lief!:*

en ik vind hema spul ook leuk!

voor het tandenleed had ik idd hetzelfde programma, alleen was er toen nog geen dagverblijf, daar deed het ze de eerste keren trouwens ook heel goed, pas de laatste anderhalve week niet
minidraak had toen s'nachts geen problemen

met "vrij" bedoelde ze echt teveel zelf kiezen dus misschien daardoor teveel prikkels
ach we gaan in ieder geval weer in het slapen duidelijkheid heffen door haar hoe dan ook beneden in het camping bed te leggen en boven in d'r eigen bed, dat kostte me voor de vkantie toen 3 dagen om haar er aan te laten wennen, dus ook wakker wegleggen

als dat overdag goed gaat zou het s'nachts dan toch ook moeten werken? blijft even puzzelen idd,
kan nu ook van tandjes zijn, of krampjes, of prikjes die ze dinsdag heeft gehad
pi_87851373
Oh, dat zijn wel puntjes die het slechtere slapen zouden kunnen verklaren! Waar slaapt ze nu dan?

Ja, Orea, dat is het denk ik idd. Ik vind een hoop leuk, maar niet leuk genoeg voor haar..
pi_87851504
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb van alles, van burberry tot zeeman. Ik koop wat ik leuk vind.
ik ook

maar wat morretje zegt heb ik ook..nu hij er is ben ik veeeel kieskeuriger
pi_87851545
oh en hema is leukst als je korting krijgt :P
is wel even afzien na 8jaar korting :')
pi_87851573
boven gewoon in d'r bed en overdag of in mijn bed beneden of in d'r wipstoel
maar goed dat wordt dus weer campingbed

nu heb ik overdag niet echt problemen met slapen maar gewoon een hangerige/huilerige minidraak die veel aan het overstrekken is, s'nachts komen de slaapproblemen
pi_87851779
Met Leyla ben ik veel strenger met slapen dan bij jen. Jen sliep overal, vooral op me. Op het kdv sliep ze ook niet in bed, maar in een hangmat. Leyla slaapt in haar bed, en pruttelen mag.
pi_87851958
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef Orea het volgende:
_O_ jij snapt het Tico, qua koopziek! O+ :P

Wij hebben een andere babyfoon (die we hadden had constant een ruis, goedkoop prutsding :')) en deze geeft streepjes als er geluid is :D en we kunnen nu terug praten, en liedjes starten vanaf de bank :') en net hadden we de slappe lach omdat we tegen elkaar zeiden: we kunnen nu ook heeeel hard over dat ding heen wakker worden, wakker worden van jochem myjer zingen :') o|O dát is pas slechte ouder zijn :@ maar we doen het niet hoor... :D
Wij hebben ook die babyfoons waar je door kan praten. Als ik dat doe bij Graeme raakt ie echt volledig in paniek! Hij snapt dat echt niet volgens mij, dat ie me wel hoort maar niet ziet. Zo sneu!
pi_87851979
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:50 schreef draculettetje het volgende:
boven gewoon in d'r bed en overdag of in mijn bed beneden of in d'r wipstoel
maar goed dat wordt dus weer campingbed

nu heb ik overdag niet echt problemen met slapen maar gewoon een hangerige/huilerige minidraak die veel aan het overstrekken is, s'nachts komen de slaapproblemen
En daar heb je misschien wel je probleem :)

Hier als Leia overdag amper geslapen heeft en alleen maar heeft lopen druilen, is gegarandeerd drama die nacht.. Heeft ze overdag veel geslapen (dat ik soms denk: kind, ben je nog wel eens wakker?) dan gaat het 's nachts ook super goed!! Dus overdag ook weer wat strakker zou wel eens kunnen helpen!

En heb je ook duidelijk wat je verwacht? Hier slaapt Leia namelijk bij lange na niet door 's nachts.. En dat verwacht ik ook (nog) niet.. Wel ligt ze vaak 's avonds op bed en daar ben ik al blij mee.. Dat ik de avond weer even heb.. Maar 's nachts komt ze dan ineens wel weer om de 3 uur :) (lang leve het liggend & slapend voeden ;))
pi_87852046
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 23:00 schreef tessie het volgende:

[..]

Wij hebben ook die babyfoons waar je door kan praten. Als ik dat doe bij Graeme raakt ie echt volledig in paniek! Hij snapt dat echt niet volgens mij, dat ie me wel hoort maar niet ziet. Zo sneu!
Net stond ik even speen terug te ploppen bij Leia, komt ineens Mart over de babyfoon :{w 'hoort u mij'... :')

Gelukkig kreeg ze het niet mee (en nu schiet ik erom in de lach) maar op dat moment was het niet leuk.. Maar het is wel handig om even met elkaar de communiceren ofzo.. als de één boven is en de ander beneden :P
pi_87852160
Ja, overdag een ramp = 's nachts nachtwerk.
Leyla slaapt wel door, alleen weet ik niet echt of dat goed is. Maar ik hou maar gewoon de luiers in de gaten, ze plast wel genoeg, dus ik ga er gewoon vanuit dat ze overdag voldoende voltankt dat ze de nachtvoeding niet nodig heeft. Ze slaapt gewoon megaveel, maar dat vind ik al snel want ik heb alleen jen als vergelijking.
pi_87852180
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:55 schreef Ticootje het volgende:
Met Leyla ben ik veel strenger met slapen dan bij jen. Jen sliep overal, vooral op me. Op het kdv sliep ze ook niet in bed, maar in een hangmat. Leyla slaapt in haar bed, en pruttelen mag.
ik ben ook enorm als matras gebruikt, wegleggen was er ook niet meer bij vandaar dat er toen een camping bed beneden is gekomen, alleen dat hebben we later verwaterd omdat ze weggelegd kon worden

dus overdag slapen moet weer duidelijk worden, wat orea ook zegt eigenlijk denk ik dat daar naast de tandjes het grootste probleem zit

even afkloppen, maar ze is nu goed naar bed gegaan en slaapt inmiddels alweer een half uur, afgelopen dagen sliep ze niet voor 00.00 uur en was alles onder luid protest

ik ga er zo maar ook in, nogmaals dank voor het meedenken

en nu moet ik oppassen dat ik morgen ook niet koopziek wordt/ben
pi_87852314
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:02 schreef Orea het volgende:

[..]

Net stond ik even speen terug te ploppen bij Leia, komt ineens Mart over de babyfoon :{w 'hoort u mij'... :')

Gelukkig kreeg ze het niet mee (en nu schiet ik erom in de lach) maar op dat moment was het niet leuk.. Maar het is wel handig om even met elkaar de communiceren ofzo.. als de één boven is en de ander beneden :P
zo gebruiken wij de terug spreek functie ook!

en trouwens wat ik verwacht, het oude gedrag voor het tandjes krijgen, dus wel redelijk doorslapen,
mocht ze nu wel behoefte hebben aan een nachtvoeding vind ik dat ook prima
een keer speenploppen beschouw ik trouwens wel als doorslapen
niet meer krijsend/gillend ontroostbaar wakker worden s'nachts en niet meer om de 2 uur
pi_87852352
Dracu, ze is natuurlijk ook wat ouder. Om haar weer te laten wennen aan gewoon haar bed kan ze natuurlijk meer tegengas geven dan onze kleintjes. Babies kun je niet verwennen, maar wel aanwennen.
Leyla heeft gewoon pech als ze alleen maar pruttelt, dan hoef ik meestal maar een paar keer terug te lopen om haar speen terug te frotten. Jen houdt het makkelijk 4 uur vol om te gillen dat ze niet in bed wilt slapen.
pi_87852432
dat praten door de babyfoon doen wij ook
ro is af en toe ook zo'n lolbroek, slaapt floris eindelijk gaat ie erdoor praten.
maar tis ook handig, al vergeet k beneden wel s op talk te drukken, loop k een beetje de ruimte in te lullen :')

vervelend tico, dat je je opeens zorgen moet maken om t doorslapen ;(
pi_87852459
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:10 schreef Ticootje het volgende:
Dracu, ze is natuurlijk ook wat ouder. Om haar weer te laten wennen aan gewoon haar bed kan ze natuurlijk meer tegengas geven dan onze kleintjes. Babies kun je niet verwennen, maar wel aanwennen.
Leyla heeft gewoon pech als ze alleen maar pruttelt, dan hoef ik meestal maar een paar keer terug te lopen om haar speen terug te frotten. Jen houdt het makkelijk 4 uur vol om te gillen dat ze niet in bed wilt slapen.
ook dat is zo, ga er ook niet vanuit dat morgen meteen weer alles koek en ei is en dat we moeten vol gaan houden!
pi_87852533
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 23:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja, overdag een ramp = 's nachts nachtwerk.
Leyla slaapt wel door, alleen weet ik niet echt of dat goed is. Maar ik hou maar gewoon de luiers in de gaten, ze plast wel genoeg, dus ik ga er gewoon vanuit dat ze overdag voldoende voltankt dat ze de nachtvoeding niet nodig heeft. Ze slaapt gewoon megaveel, maar dat vind ik al snel want ik heb alleen jen als vergelijking.
Kan ook tijdelijk zijn hè.. Maar snap wel dat je extra alert bent nu.. Leia heeft ook een tijd behoorlijk doorgeslapen (van 22:00 tot 5 á 6 uur 's morgens) en ineens is dat weer om.. Aan de andere kant, het komt vaker voor dat borstvoedingskindjes niet doorslapen, dan wel :)

Leia heeft de laatste week ineens van 19:00 tot 2 geslapen.. Is ook redelijk doorslapen, maar dan op de verkeerde tijden ;) Ze ligt er nu vanaf 21:00 op, maar ga haar straks wel voor voeding wakker maken.. daarna slapen is nooit een probleem (nog niet ;))

Draak, ik hoop op een lekkere nacht voor je! :* Je doet het goed! Weer even strak dat ritme aanhouden, als het goed is pakt ze dat snel weer op!
pi_87852624
Ja, das soms best lastig. Doorzetten en op 1 lijn zitten qua aanpak met je partner. Tjonge wat kon ik boos worden als ik dan 4 uur naast dr bed zat en m haar de volgende dag meteen uit bed haalde en bij me in bed legde. Dan is alle drama voor niets geweest.
pi_87852678
Orea, jen is 2,5 en slaapt niet eens door. Dus ik ben ermee bekent hoor. Leyla slaapt van ongeveer 10 tot half 7. Flinke ruk dus.
pi_87853410
Dat is zeker een verschil! :) en dan weet je inderdaad hoe of wat ;)

Zijn echter genoeg mensen die echt verwachten dat hun baby doorslaapt..en das voor beide partijen sneu, want de meesten doen dat nu eenmaal niet!

Ik ga muppet nog even een voeding geven (en dan hopen dat ze niet om half 2 alsnog zoiets heeft van: joehoeeeeee voedingggg!!) en dan hopelijk een paar uurtjes pakken..

Truste alvast all! :*
pi_87854106
Mensen vinden doorslapen ook als een kindje een ruk maakt van 8 of 9 uur. Maar voor een gup van een paar weken is 5/6 uur slapen ook al doorslapen.
pi_87859471
Ik kom even jompelen
minidraak heeft ons vergeleken bij de afgelopen dagen/weken wel Zo'n goede nacht bezorgd! *G*

ze lag er dus om half elf zonder protest in, om half 1 hoorden we d'r en zeiden ja hoor het is twee uur later dus het zal nu wel beginnen, maar ik hoefde eigenlijk maar tien min bij haar te zitten en drie keer tut terug te geven
vervolgens om half twee hetzelde gedrag en gedachten alleen toen ook in oogjes wrijven heb haar toen een doek gegeven die ik de nacht bij me houdt
om kwart over drie tut terug om uiteindelijk nu net om kwart voor vijf wakker te worden voor een voeding!

en ze ligt alweer te slapen! het begin is er weer! nu ons overdag ook weer op bed dan moet het helemaal goed komen!

in iedergeval geen ontroostbaar of gillend wakker worden voor deze nacht!
pi_87859761
draak wat fijn!

hier had ik zoiets van; R vannacht mag jij eruit (weekeinde enzo ;))
werd ie om 4uur wakker, ik R wakker maken (die slaapt erdoorheen), valt floris weer in slaap :')
en werd ie dus net wakker. van half 10 tot8 geslapen dus.
dus had R geluk :D
zo ga k weer verder slapen
pi_87859814
Ja hier ook 8 uur. Alleen jen is nu wakker.
pi_87860258
Wat lekker Draak!!

Hier om 12 uur gevoed, en toen kwam ze om 4 uur :O ;) en na het voeden lag ze echt meteen weer in coma, dus weer in eigen ben teruggelegd en toen kwam ze rond 8 uur... Best prima dus :) en het helpt, ik heb de mouwen aan haar mega dikke slaapzak gedaan.. dus denk dat ze het ook wat warmer heeft!

En nu ligt ze er alweer op ;) aangekleed en wel! Zo even lekker naar de markt!
pi_87860509
Dat klinkt idd een stuk beter Draakje! Fijn!

Hier kwam ze om kwart voor 9 :@ De mijne slaapt dus wel door. Zo fijn vind ik dat! Ze tankt dan wel meteen zo'n 3 kwartier, dus echt inhalen. NU ligt ze er weer in, en straks badderen en aankleden. 't Is lekker weer hier trouwens!
pi_87860898
Nou lekker toch Mor! Hoef je geen :@ voor te doen hoor :D

Hier is het bewolkt :{ en volgens buienradar nog wel tot half 1... en ik wil écht naar de markt, dus kind zo maar in de doek en plu erboven :P
pi_87861434
Hier ook regen, en ik wilde naar de Hema waggelen..hmmm

Smeren jullie trouwens bij elke luier opnieuw de billen in of is het ook wel eens goed om het zonder zalf te doen?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:23:10 #292
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87861567
Ik smeer wanneer het nodig is Troeta. En daarna nog een dagje langer om zeker te zijn dat het plekje (plekjes/hele billen) weer geheeld is.
Ylana
pi_87861610
Ik heb nog nooit billetjes moeten insmeren....
Ik weet niet eens wat luier uitslag of dergelijks is of hoe het eruit ziet (ja, zal wel rood zijn) :P hihi

Sinds 4 dagen wordt Yinthe 's ochtends wakker tussen 05 en 07u.
Dat was voorheen pas rond 09 a 10u.... wel ff wennen dus.
Ze wil dan ook echt ETENNN en niets anders. Nouja, wel gezellig hoor :P
pi_87862205
floris ligt gewoon al vanaf half 9 weer te slapen :')

troeta, ik smeer zodra het een beetje rood wordt, vaak is het bij de volgende verschoning is het vaak over.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:16:26 #295
259886 pessie
pi_87862747
Wij hebben ook een babyfoon met terugspreek functie. Was heel handig toen we bij mn ouders waren omdat die een heel groot huis hebben. Werkte erg goed.

Nathan heeft geslapen van 20.30-22.30 en van 22.45-7.00! Dit is volgens mij in 1 week al 5 keer na 6 uur wakker worden ^O^ .
Ook ik riep bij 6 weken dat Nathan doorsliep want hij sliep 5 uur achter elkaar, daar was ik heel trots op. Punt was dat iedereen dacht dat hij hele nachten sliep en dus niet snapten waarom ik nog wat moe oogde 's ochtends. Ik heb het aan een aantal uitgelegd, die vonden 5 uur aan 1 stuk slapen niet doorslapen, ze krijgen vanzelf zelf kinderen, kunnen ze dan ervaren wat het betekent als je zelf 5 uur aan 1 stuk mag slapen :z .

Oh en verder wat betreft slapen, Nathan slaapt overdag maar een half uurtje per keer en dat is 3 maximaal 4 keer per dag. Manlief denkt dat dit een probleem is en wil hem laten huilen ( :'( ) zodat hij weer in slaap valt. Help? Hoe kan ik Nathan langer laten slapen per keer zonder hem te laten huilen? Ik vind laten huilen onzinnig, hij mag best een beetje jengelen trouwens.

Oh ja, verder nog *O* *O* *O* voor alle goed slapende kindjes!

Tico, naar dat je nu zo onzeker bent over het doorslapen, als het niet mag hadden ze dat vast wel aangegeven in het ziekenhuis toch?
pi_87863072
Ik smeer nooit zalf, de huid moet leren zichzelf te beschermen. Alleen als ik slordig ben geweest met afdrogen, en de plooien wat rood worden doe ik er talg tussen.
pi_87866241
ik smeer niet veel alleen wanneer het nodig is dus niet bij voorbaat
door de tandjes merken we wel dat ze eerder luieruitslag heeft dus dan een dun laagje

ze heeft na 45 min protest uiteindelijk een half uur beneden in camping bed geslapen
en ze heeft 1x 4 uur en 1 x 4,5 uur tussen de voedingen gelaten vandaag
al wel 2 flinke poepluiers
pi_87866394
pessie, truus hier slaapt soms overdag helemaal niet, behalve wat hazeslaapjes bij mij op schoot. Zodra je haar in bed legt is het alleen maar krijsen en gillen. We hebben ons er dus maar bij neergelegd dat ze 's nachts slaapt en overdag wakker is.
Als ze wel slaapt overdag is dat ook maar 1 keertje ergens tussen een half uur en 2 uur (meestal het eerste).
pi_87867057
oooo, dus ik hoef helemaal niet zoveel te smeren. Ik vond het al een beetje vervelend omdat die zalf zo in de plooitjes blijft zitten.
Had hem gister ook niet ingesmeerd en het ziet er niet rood uit, dus vond het al best zo.
Bedankt voor de antwoorden :)
pi_87867095
Ik smeer ook nooit.. Alleen na het badderen gaat ze volledig in de olie :Y) maar das omdat ik haar dan altijd helemaal masseer :)

Hier is het wisselend overdag.. ene keer paar keer een half uur, en vandaag alweer het 3e slaapje (middelste slaapje net in de doek op de markt en nu ligt ze alweer op bed :)) ene dag gaat het makkelijker dan de andere :)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:20:53 #301
259886 pessie
pi_87870918
In de olie vind Nathan ook heerlijk. Doe alleen wel altijd eerst een luier om ;) .

Hij heeft anderhalf uur geslapen :o , moet vaker klagen op Fok! volgens mij... Als dit het resultaat is! Maar tsja, resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst he :P .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')