abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:12:03 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87650891
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 64

De kleine babietjes:

17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_87651133
Hier is er 1 bezig met of ze uit het zakje kan ontsnappen. Kind geef het op en ga slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:17:22 #3
259886 pessie
pi_87651235
Tico:
quote:
Ik zou het erop gokken.
Lijkt mij soms heel confronterend dat je mam er niet meer is orea. Wat zou je af en toe graag het gezeur over vroeger horen dan! Maar ook van hoe deed jij dat nou mam?
Sonnetje:
quote:
lastig oreawat de goeie keuze is...
ik gs gewoon zo slapen en dan zie k wel hoe laat hij wakker wordt. ben toch al nachten om 4/5 uur wakker
pessie:
quote:
Commentaar van mijn moeder is dat Nathan om de dag in bad gaat. Ze vind dat baby's elke dag in bad moeten terwijl de kraam het had over 2 a 3 keer per week. Ik doe dus 3 a 4 keer. Maar goed, ik heb uitgelegd dat met flanellen luiers een baby inderdaad gaat stinken, pampers nemen zo goed op, ik vind niet dat Nathan stinkt. Als hij zou stinken zou hij vaker in bad gaan.
Wanneer hij zichzelf heeft ondergepoept gaat hij 's avonds nog mee onder de douche.

En Son ik snap ook niet goed waarom jullie de babykamer op zolder hebben. Ik dacht dat dat was omdat jullie op jullie eigen verdieping 1 slaapkamer hebben. Kennelijk verkeerd begrepen?

Tico, Jen en mamamelk .

Nathan ligt in zn bed, ging poepen net nadat hij zn nachtluier incl sudo om had. Kon meteen verschoont wil niet dat hij gaat slapen met een vieze luier als hij er de rest van de nacht nog mee moet doen. Ik duik er ook in. Welterusten!
Even de laatste post in een nieuw topic. Nu ga ik echt slapen.
pi_87651309
Anne ligt te pitten in de kinderwagen. We zijn vandaag van 6 naar 5 flesjes gegaan en ze moet er vandaag nog 1. Als ze om 22.45 nog niet wakker is, ga ik haar wakker maken, ik wil ook niet al te laat naar bed... zou nu eigenlijk al wel kunnen slapen.
pi_87651390
Dat is ook lastig en confronterend Tico. Het blijft steken dat ze mijn muppie niet 'kent'... Maargoed, je verandert er weinig aan!

Ik ga de gok nemen :) wel lig ik er nu in dan maak ik nog wat uren, hopelijk :)
pi_87651449
Ik verschoon standaard bij naar bed gaan = bedritueel. Hoort bij pyjama aantrekken.
pi_87651490
oorspronkelijk hebben we 3 slaapkamers op de 1e verdieping :)
nu nog maar 2, waarvan 1 de werkkamer is.
slaapkamer is doorgebroken, waren dus 2 kamers.
aangezien wij een grote zolder hebben, maar het niet 1 grote ruimte wilden laten moest er verbouwd gaan worden. de voorkant van ons huis is recht, dus alleen achter schuin. daar zat geen raam in en voor zitten 4 ramen, maar alleen een klapraampje kan open, dus daarom dakkapel erop.
was de keuze, babykamer gelijk op zolder of werkkamer gaan verplaatsen (staan 4kasten en een bureau langs het raam, de lange muur en nog verder op de andere muur.
het leek ons dus handiger de werkkamer te laten waar.hij is en de babykamer op zolder te.houden.
omdat R regelmatig thuis werkt is de werkkamer wel handig.

zo heel verhaal :')
samenvatting: omdat.dat handiger was I'd de babykamer op zolder :)
pi_87651683
oh en k badder floris verschillend, gemiddeld 3 keer per week ofzo. maar goed hij stinkt niet :P
was m sowieso iedere ochtend, iedre dag shone kleren aan. dan is iedere dag niet nodig vind ik
pi_87651841
Hier douchen of in bad, om de dag. Bij spuug, elke dag. Maar alleen water is ook voldoende, we zepen niet altijd.
pi_87652146
Och Orea.. Knuffel! Hopelijk slaapt ze door trouwens!

Krijg best vaak een opmerking, blik of vraag over hoe we het allemaal doen. Maar meestal trek ik het me niet aan. ;)

Hier gaat ze ook in principe om de dag in bad, en alleen met olie. Gebruik geen zeep. Wel iedere dag schone romper en shirt, broek niet altijd. Toen ze nog in d'r pakjes sliep wel, maar nu in pyjama dus niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87654839
Ik doe Elise bijna elke dag in bad, denk 5 keer per week. Ze vindt het lekker en ik vind het ook fijn dat ze helemaal lekker schoon is. Ze spuugt en poept zichzelf toch nog best veel onder. Ik gebruik altijd zeepvrije wasgel, soms badolie en 1 of 2 keer per week babyshampoo. Romper en truitje vervang ik elke dag (in de romper slaapt ze ook in de Pacco en het truitje is altijd ondergespuugd), broekje trek ik soms 2 dagen aan. Bij haar dan he. :P

Ze sliep trouwens goed vannacht! Van kwart over 11 tot kwart over 7. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, ze ligt er nu vanaf ongeveer 11 uur in.
pi_87655478
Oja! Morgen de eerste prikjes en natuurlijk weer wegen en meten. Ben erg benieuwd.
pi_87661756
Op zich niet slecht.. Van 7 tot half 2, toen voeding en van 2 tot 5.. Toen weer voeding en toen tot nu net..

Alleen zou het dan wel fijn zijn als ik zelf inslaap.. Dat ging om een of andere reden niet dus ik sliep pas na de eerste voeding :')
pi_87661882
Hier sliep mevrouw van 23.15 tot 5.45 en om 6.30 lag ze weer in bed en slaapt nu nog :)
Ik ben wel 20 keer wakker geweest, moet nog erg wennen aan het feit dat ze op haar eigen kamertje slaapt en dat ik niks meer hoor, behalve als ze huilt dan. Maar dat zal wel goedkomen :)

Anne gaat ook om de dag in bad, ze krijgt wel elke dag schone kleren aan. Ze slaapt trouwens nog gewoon in haar gewone kleding. Wanneer zijn jullie overgestapt op pyjama's?

Vanmiddag moeten we op controle bij de kinderarts, in principe vanwege het geel zien waar ze dus in de eerste week voor behandeld is. Ben benieuwd of ze ook nog andere dingen gaan controleren. En morgen moeten we voor het eerst naar het CB.
pi_87662072
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:21 schreef Fannetje het volgende:
Hier sliep mevrouw van 23.15 tot 5.45 en om 6.30 lag ze weer in bed en slaapt nu nog :)
Ik ben wel 20 keer wakker geweest, moet nog erg wennen aan het feit dat ze op haar eigen kamertje slaapt en dat ik niks meer hoor, behalve als ze huilt dan. Maar dat zal wel goedkomen :)

Anne gaat ook om de dag in bad, ze krijgt wel elke dag schone kleren aan. Ze slaapt trouwens nog gewoon in haar gewone kleding. Wanneer zijn jullie overgestapt op pyjama's?

Vanmiddag moeten we op controle bij de kinderarts, in principe vanwege het geel zien waar ze dus in de eerste week voor behandeld is. Ben benieuwd of ze ook nog andere dingen gaan controleren. En morgen moeten we voor het eerst naar het CB.
Pyjama vanaf dag 1. Gewoon omdat het onderdeel is van "naar bed gaan" is. Soms is het niet meer dan dan makkelijke broek aan doen, omdat je in een spijkerbroek zelf ook niet fijn slaapt.
Ik heb nu trouwens wel een echte pyjama, met tijgertje. O+ O+
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:20:15 #16
259886 pessie
pi_87663175
Pyama bij Nathan ik denk vanaf 3 of 4 weken. We hadden allemaal behoefte aan een bed-ritueel.

Vannacht heeft Nathan geslapen van 22.00 tot 7.15! *O* Ik werd om 5 uur wakker van hem, dus loop naar de koelkast pak mn tepelhoed leg de doekjes alvast klaar. Nathan nog niet wakker, wel een beetje luidruchtig. Stop er een speen in, en hij slaapt zo verder! Even gevoed en daarna nog van 7.30 tot 8.30 geslapen *O* .

Sonnetje, dat verklaard! Was best wel benieuwd :@ .

En Nathan ligt weer even heerlijk in zn bedje te slapen. Ik ga was doen, en genieten van het geluid van het apparaat dat mn was droogt O-) .
pi_87664509
Succes bij de KA Fannetje en Anne!
En Cantare, succes met de prikjes :P Mijn cb arts zei al, de eerste prikjes zijn het ergst voor de ouders ;) lekker relaxed aan doen met je mopje de rest van de dag!

Hier ligt muppie alweer lekker in bed O+ dus alles is alweer aan kant en klaar.. vanmiddag even lekker shoppen met mijn meisje O+
pi_87664525
Poep *O*

hmmz, mijn verwarmingen hangen alweer vol met was.. Maar dat ruikt wel lekker!
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:19:08 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87664930
Willem gaf ons een kadootje vannacht, van 20.00 uur tot 06.00 uur :o Jammer dat we zelf wat later op bed lagen, anders hadden we bijna het klokje rond gekund.... Moet zeggen dat die gebroken nachten me echt het meeste kruim kosten van alle dingen binnen het nieuwe ouderschap. Hij gaat overigens zo'n 3 keer per week in bad/douche, ik was 'm 's ochtends en hij krijgt iedere dag schone kleren aan... Nu ook af en toe zelfs twee keer per dag omdat hij zo enorm aan het kwijlen is, hij blaast er zelfs belletjes bij tegenwoordig :')

Hier donderdag de eerste prikjes, ben benieuwd hoe hij gaat reageren... En ook wat hij nu weegt/meet, ben al een paar weken niet wezen wegen dus er zal wel wat veranderd zijn...

M'n verlof is voorbij... Nog niet werken omdat ik nog 2 weken vakantie eraan vastgeplakt heb. Willem gaat al wel naar z'n opvangadressen, dus ik heb even 2 weekjes voor mezelf. Nouja, ik wil nog e.e.a. in huis doen ook, dus dat kost ook nog wat tijd... Vandaag officiele mamadag dus en morgen een 'mezelf-dag' ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87665517
Bij Leyla dr 1e prik was ze al aan het huilen... Ze was heel moe al.. De prik maakte het er niet beter op, ze bleef er bijna in. :')
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:12:43 #21
259886 pessie
pi_87666762
Prikjes -O- niet leuk, zowel voor ouder als voor kind...

Fluugs, Willem ook al zo goed geslapen! Heerlijk!

Tico verwarming vol was O+ . Goed gegaan met bed schoon houden vannacht?
pi_87666788
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:12 schreef pessie het volgende:
Prikjes -O- niet leuk, zowel voor ouder als voor kind...

Fluugs, Willem ook al zo goed geslapen! Heerlijk!

Tico verwarming vol was O+ . Goed gegaan met bed schoon houden vannacht?
Ja t gaat steeds beter.
pi_87666902
Gaat snel he Flugel, morgen is mijn laatste officiële verlofdag :) (Leia is natuurlijk 2 weken vroeger geboren...)
Fijn dat je nog vakantie hebt! En wat een nacht :o heerlijk!!
pi_87667019
Mijn verlof duurt nog bijna 6 weken... In totaal heb ik bijna 18 weken, voordeel van overtijd lopen.
pi_87667044
Lekker!! Ik heb nog tot 8 december vakantie nu, en dan nog een maand ouderschapsverlof!
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:31:47 #26
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87667455
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Mijn verlof duurt nog bijna 6 weken... In totaal heb ik bijna 18 weken, voordeel van overtijd lopen.
Ik maak ze inderdaad vol die 18 weken... Of eigenlijk 20 omdat ik er nog vakantie aan geplakt heb...

Lekker Orea dat je nog zo lang mag. Al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik er wel weer zin in heb om te gaan werken. Vooral ook omdat alles in beweging is bij ons, onze afdeling wordt opgesplitst en er zijn overal reorganisaties aan de gang. Komt er op neer dat we eigenlijk een hele nieuwe afdeling gaan opzetten met een klein gedeelte van de oorspronkelijke en een aantal nieuwe werkzaamheden. Haske uitdagend dus...
pi_87667679
Dat is zeker leuk en uitdagend! Hoeveel dagen blijf je werken? 4?

Bij ons wordt er momenteel een nieuw systeem geïmplementeerd en dat gaat in januari draaien is de bedoeling.. Dus voor mij komt dit allemaal wel lekker uit. Moet alleen in nov of dec 2 trainingsdagen volgen, maar dat is wel lekker denk ik.. om er zo in te komen!
pi_87667732
Vandaag weer begonnen met werken, zo dat is wel effe wennen. Vanmiddag Femke bij mijn moeder ophalen nu effe lunchpauze :)

Hier gaat Femke zo'n 2 a 3 keer per week in bad.

We hadden een enorm druk weekend gehad (Groningen - Den Bosch - Sittard - Hilversum - Groningen) maar wel erg leuk. Gelukkig lag ik gisteren om half 10 te slapen en werd ik om 7.45 uur wakker, dus even bijgeslapen. In een uur gedouched, Femke aangekleed en eten gegeven en naar mijn moeder gebracht.
pi_87668017
Trotse mama-alert :+

Elise was lekker gegroeid! Volgens de curve van het CB (gebaseerd op flesvoeding) zat ze een eindje boven het gemiddelde. Daarom mocht ik wel van 6/7 naar 5 voedingen. Maar ja, ik voed op verzoek dus ik zou niet weten hoe dat moet. Volgens de borstvoedingcurve is ze redelijk normaal, dus we gaan gewoon zo door. :s) :P

En de verpleegkundige zei dat ze kon merken dat ik veel tegen Elise praatte omdat ze zo goed "terugkletst" en lacht. O+ Hoofdje optillen deed ze nog niet echt. Maar ik was terecht heel trots op hoe het ging, vond ze!

Verder zitten de prikjes erin. De eerste was niet zo erg, de tweede was even krijsen. Maar daarna weer gauw stil. Hopelijk heeft ze er vandaag verder geen last van, maar we zien het wel. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:55:27 #30
259886 pessie
pi_87668338
Cantare wat een mooie curves! En idd, hoe zou je op verzoek van 6 a 7 voedingen per dag teruggaan naar 5? Ik zou het echt niet weten. Ik zit zelf nog steeds op 7 a 8 voedingen al heb ik soms een dagje dat het er maar 6 zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:23:50 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87669486
Woei Elise gaat goed *O*

En ik zou ook niet teruggaan met voedingen zolang ze er zelf nog om blijft vragen hoor, ik zit nu op 5 a 6 voedingen per dag, maar als Willem een keer extra honger heeft krijgt hij er 7. Dat regelt hij zelf eigenlijk prima momenteel...

Ja Mereltje, kan me voorstellen dat het wennen is hoor. Zit er zelf over te denken om de eerste week halve dagen te gaan werken, kost me relatief weinig verlofuren en dan kan ik effe rustig wennen...

@Orea, ik blijf gewoon fulltime werken inderdaad. Dat zijn 4 dagen van 9 uur in mijn geval. Als het te heftig is kan ik altijd nog 8 uur per dag gaan werken. Minder dagen hoeft niet, het KDV heeft hier een minimum van 2 dagen en m'n moeder en Martijn wilden ook graag een dag... Heb het wel zo kunnen regelen dat ik 2 dagen per week thuiswerk, dat scheelt ook al. Willem gaat die dagen naar het KDV, dus als hij een keertje thuis moet blijven ivm koorts ofzo hoeft dat geen probleem te zijn.
pi_87670050
*G* elise *G* wat ga je goed!

Orea :* blijft idd confronterend, merk ik ook, had het met vakantie, hoorde de kindjes van mn schoonbroer opa en oma met voornaam erbij noemen, merkte dat het me veel deed omdat minidraak dat gewoon niet hoeft
al weet ik zeker dat mijn ouders heel trots zouden zijn (en niet te vergeten tante vamp!)
jou moeder zou vast ook heel trots zijn

Minidraak zelf is lekker afwisselend, 1 vrij goede nacht vergeleken bij de laatste keren, maar vannacht weer bagger, al is ze wel heel vrolijk nu!

voor de rest merk ik wel dat het voor mij wat veel wordt, vergeet veel (ook met teruglezen) en mn been werkt niet meer mee snik
pi_87670625
Kijk Elise gaan!!! Slagroom!
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:03:25 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87671045
@draakje en @Orea

Ik vind het zo ontzettend jammer dat Willem geen opa heeft, weet zeker dat zowel mijn vader als die van Martijn dol op hem zouden zijn geweest. Zie al helemaal voor me hoe hij samen met mijn vader van top tot teen onder de modder van het werken in de tuin terug zouden komen en de vader van Martijn een karretje achter z'n racefiets zou monteren ofzo O+

Ik weet dat ze trots zijn op wat we op de wereld hebben gezet, net zoals jullie ouders dat zullen hebben... Toch knaagt wel een beetje dat gevoel dat je het graag ook eens zou zien, al was het maar voor 1 keertje. Even de bevestiging dat je goed bezig bent en iets moois gemaakt hebt...

Nu heeft Martijn een oom en tante die erg dicht bij ons wonen en zelf geen kinderen hebben. Die oom is heel erg handig met knutselen enzo (leraar handvaardigheid) en ik zou het wel tof vinden als Willem dan straks met hem kan gaan figuurzagen enzo... Vind het alleen zo raar om hem te vragen of hij de surrogaat-opa van Willem wil zijn. Vind het namelijk wel belangrijk dat er iets van een opa-figuur is... Ik heb gezien hoe de jongens van m'n broers met m'n vader omgingen...
pi_87671538
Kan me voorstellen dat je dat raar lijkt Flugel, om dat te vragen.. Maar ik denk dat dat vast geen probleem gaat zijn ;) maar misschien dat je het niet eens hoeft te vragen en dat het wel vanzelf zo groeit :)

Hier zijn M. zijn ouders er nog, maar van mijn kant niemand (ook al mijn opa's en oma's zijn er al niet meer...). Ja mijn oom (broer van mijn moeder) en zijn vrouw.. en die zijn ook heel betrokken dus gelukkig krijgt ze nog íets van mijn kant mee. En mijn broertje, maar die is 15. Die is wel gek met zijn nichtje, dat scheelt O+

Mijn moeder was 43 toen ze omkwam.. en ik weet hoe graag ze oma wilde worden... tis dit jaar 6 jaar geleden en moet zeggen, nu Leia er is heb ik het er weer moeilijker mee, al hoewel ik eerst dacht dat ik het allemaal wel stabiel had... Maargoed, tis ook niet raar, ben nu zelf moeder geworden!

toch lastig he, Draak en Flugel! :*

Draak, wat vervelend dat je been weer ettert :(

Cantare, ziet er goed uit, die curve!!
pi_87672055
flugel wat orea zegt misschien groeit het wel! kan me ook voorstellen dat vragen raar is!

ik heb met vlagen wel last van het ik mis ze gevoel, maar eigenlijk minder als ik had gedacht,
nou is minidraak natuurlijk precies tussen de overlijdensdata geboren dus ergens is dat ook wel heel mooi!
Wel zag ik van het weekend een foto van ons pap toen ie jonger was en ineens zag ik daar ineens minidraak in

ach ja zowel dat als been zullen altijd op en af blijven gaan als ik nu naast me kijk en minidraak zie slapen bekruipt me alsnog een heerlijk gelukkig gevoel (en nu moet ik gewoon een traantje weg pinken)
pi_87672533
ow ik wilde nog even vragen (misschien beter in BV of rapley topic?)
minidraak jat dus nu mn thee uit mijn glas als ik dat drink en ze kan erbij
ik wil haar best zelf wat rooibosthee geven, maar kan dat gewoon met de borstvoeding?
ik dacht van wel maar in schema van de rapley interpeteer ik als niet
pi_87674107
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:46 schreef draculettetje het volgende:
ow ik wilde nog even vragen (misschien beter in BV of rapley topic?)
minidraak jat dus nu mn thee uit mijn glas als ik dat drink en ze kan erbij
ik wil haar best zelf wat rooibosthee geven, maar kan dat gewoon met de borstvoeding?
ik dacht van wel maar in schema van de rapley interpeteer ik als niet
Alles wat je anders dan melk geeft is bijvoeden, en richtlijnen zijn in principe niet bijvoeden voor 6 maanden.

Water, thee enzo, wat je daarvan bijgeeft zal je minidraak niet bij jou drinken, dus minder melk binnen, minder voedingsstoffen. In thee en water zit niets, dus wel een vol maagje maar geen voedingswaarde.

Vanaf 6 maanden kun je eens wat anders aanbieden dan alleen moedermelk, maar tot een jaar blijft melk toch de hoofdbron van voedingsstoffen.

En dit is niet lullig bedoeld: Maar je minidraak is nog geen 6 maanden oud, je kan mij niet vertellen dat zij naar de tafel toe kruipt, zich optrekt en je theeglas pakt en vervolgens je thee pikt. Jij bent degene die de keuze maakt om thee te geven.

Verder ieder zijn eigen keuze, als jij thee wilt geven, dan moet je dat doen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:25:48 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87676619
Ik heb van de huisarts het advies gekregen om de flessen aan te maken met rooibosthee als Willem erg veel last heeft van krampjes draak. Ik vermoed dus dat het geen kwaad kan...

Nu is het bij mij natuurlijk anders omdat Willem nooit volledig op BV heeft gezeten, als ik z'n fles aanmaak met rooibos krijgt hij daar niet minder voedingsstoffen uit de melk van binnen....

@Orea en Draak; het is idd soms lastig maar in het dagelijks leven heb ik er eigenlijk minder last van dan je zou verwachten. Wat draak ook zegt eigenlijk. Het komt in vlagen, het gemis... En het is na de geboorte van Willem net als bij jullie weer even opgevlamd...

Ik laat het idd maar even groeien met die oom en als we vaak genoeg langsgaan kunnen we daar best een handje bij helpen natuurlijk O-)
pi_87677973
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles wat je anders dan melk geeft is bijvoeden, en richtlijnen zijn in principe niet bijvoeden voor 6 maanden.

Water, thee enzo, wat je daarvan bijgeeft zal je minidraak niet bij jou drinken, dus minder melk binnen, minder voedingsstoffen. In thee en water zit niets, dus wel een vol maagje maar geen voedingswaarde.

Vanaf 6 maanden kun je eens wat anders aanbieden dan alleen moedermelk, maar tot een jaar blijft melk toch de hoofdbron van voedingsstoffen.

En dit is niet lullig bedoeld: Maar je minidraak is nog geen 6 maanden oud, je kan mij niet vertellen dat zij naar de tafel toe kruipt, zich optrekt en je theeglas pakt en vervolgens je thee pikt. Jij bent degene die de keuze maakt om thee te geven.

Verder ieder zijn eigen keuze, als jij thee wilt geven, dan moet je dat doen.
kijk dat is een helder antwoord! dank daarvoor
aangezien minidraak nou ook niet zo'n held is met d'r gewicht is het dus duidelijk beter voor haar dat ze nog al haar voedingsstoffen bij mij haalt dus nog even een maandje geen thee!

en je hebt helemaal gelijk hoor tico, ze kruipt niet naar de tafel (dat kan ze niet eens)
het zou vast meer haar reflex zijn als ze bij mij op schoot zit om mijn glas te pakken (ik drink mn thee praktisch koud) en naar haar mond te brengen :*
pi_87678704
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb van de huisarts het advies gekregen om de flessen aan te maken met rooibosthee als Willem erg veel last heeft van krampjes draak. Ik vermoed dus dat het geen kwaad kan...

Nu is het bij mij natuurlijk anders omdat Willem nooit volledig op BV heeft gezeten, als ik z'n fles aanmaak met rooibos krijgt hij daar niet minder voedingsstoffen uit de melk van binnen....

@Orea en Draak; het is idd soms lastig maar in het dagelijks leven heb ik er eigenlijk minder last van dan je zou verwachten. Wat draak ook zegt eigenlijk. Het komt in vlagen, het gemis... En het is na de geboorte van Willem net als bij jullie weer even opgevlamd...

Ik laat het idd maar even groeien met die oom en als we vaak genoeg langsgaan kunnen we daar best een handje bij helpen natuurlijk O-)
denk wel dat het scheelt idd flesvoeding of borst
over het algemeen krijgt ze nog borstvoeding, heel af en toe krijgt ze wel een flesje maar da's praktisch nooit
pi_87679497
Zo, Anne is goedgekeurd door de kinderarts en we hoeven niet meer terug te komen! *O*

De kinderarts vond haar er goed uitzien, helemaal niet meer geel. Hart en longen klonken goed, heupjes waren prima. Verder hebben we vooral even gepraat over hoe we het gesprek over de mogelijke stofwisselingsziekte destijds ervaren hebben en of we nog veel "last" hebben gehad van angstige momenten naderhand. Ik vond het een prettig gesprek :Y

Ze is ook nog gewogen en opgemeten, maar aangezien we morgen naar het CB moeten en die weegschaal vanaf nu altijd gebruikt zal worden, hou ik het gewicht en de lengte die ze morgen meten maar aan voor de officiële statistieken ;)
pi_87681219
oke, floris regelt niet, maar ik ben ongesteld geworden, vandaar de gebroken nachten en dus de mindere productie -O-
misschien ook wel in combinatie met regeldagen.
heb nu wel meer last van mn knip. die is af en toe wel gevoelig, maar nu is t echt vervelend...

cantare wat is Elise goed gegroeid zeg!
pi_87682272
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
oke, floris regelt niet, maar ik ben ongesteld geworden, vandaar de gebroken nachten en dus de mindere productie -O-
misschien ook wel in combinatie met regeldagen.
heb nu wel meer last van mn knip. die is af en toe wel gevoelig, maar nu is t echt vervelend...

cantare wat is Elise goed gegroeid zeg!
Balen Son!
pi_87682620
Blegh Son!! Ik dacht laatst dat ik ongi was geworden maar dat was het toch niet... (gelukkig...)
Maar wat vervelend dat je sowieso nog wat last van je knip hebt!!
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:52:55 #46
259886 pessie
pi_87682658
Son balen!

Draakje, niet leuk dat je been weer tegenwerkt.
pi_87683245
Son ik heb echt mega lang last gehouden van mn litteken... Nu na Leyla heb ik nergens meer last van. Dus je moet gewoon een 2e maken.
pi_87683286
nou dat kan dan nu he :P
augustus is een leuke maand om te bevallen toch :P
pi_87683305
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou dat kan dan nu hr :P
Yep, leuk joh, 2 kindjes in 1 jaar.
pi_87683388
nee voor in 1jaar is t te laat :P

moet er niet aan denken, beetje te snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')