abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87800855
ik hoop dat minidraak door jullie over het algemeen nu wel goed slapende kindjes wordt aangestoken!

Alhoewel ik vandaag niet mag klagen (overdag dan he) ze heeft nog niet 1 huilbui gehad
zou het zwemmen de oplossing zijn?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:54:49 #182
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87801077
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:47 schreef draculettetje het volgende:
ik hoop dat minidraak door jullie over het algemeen nu wel goed slapende kindjes wordt aangestoken!

Alhoewel ik vandaag niet mag klagen (overdag dan he) ze heeft nog niet 1 huilbui gehad
zou het zwemmen de oplossing zijn?
Worden kindjes meestal wel heel moe van meen ik...

Nathan nu al 3.5 poepluiers, en volgens mij voelt ie zich niet zo lekker, spuugt wat. Beetje raar, geen koorts trouwens.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:23:31 #183
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87802166
Wij komen ons ook eens melden.
Het gaat goed! Jasmin heeft geen last gehad van de diabetes en doet het nu ook prima.
Ondanks dat ik bv wilde gaan proberen, heb ik na een dag besloten te stoppen. Jasmin pakte absoluut niet, niet eens en beetje, kolven bracht de nachtmerrie van de vorige keer boven en ik zat meteen op tegen de voedingen van Jasmin. Dat gaan we niet herhalen, zoals met Yade, dus kunstvoeding for the win! Ze zit nu op 7 x 40 en dat gaat prima. Heb wel enorme stuwing nu. Auw. -.-

Ze slaapt super veel, kleine slaapkop, alleen had ze steeds krampjes 's nachts dus meer dan een uur achtereen deed ze niet. Wij ook niet. :+ Vandaag lijkt ze nergens last van te hebben dus misschien kunnen we wel 2 en een half uur achter elkaar slapen. Woohoo.
pi_87802543
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:54 schreef pessie het volgende:

[..]

Worden kindjes meestal wel heel moe van meen ik...

Nathan nu al 3.5 poepluiers, en volgens mij voelt ie zich niet zo lekker, spuugt wat. Beetje raar, geen koorts trouwens.
ja meestal wel ja, normaal is zij dan juiist klaar wakker
maar vandaag voor de eerste keer weer 2x 4 uur tussen de voedingen!

wat vervelend dat nathan zich niet zo lekker voelt, hopelijk knapt ie snel weer op
pi_87802589
Hai en welkom slimarwen!

Fijn dat het met Jasmin goed gaat!
Jammer dat de bv niet wilde maar als jullie zo maar tevreden zijn toch?! :*
pi_87802957
Leyla moet geopereerd worden. Het ruisje in haar hart is een gaatje waardoor de longen extra worden belast. Nu gaat het nog goed, maar haar groei zal gaan afnemen en dat wordt het teken dat er geopereerd gaat worden. Doen we niets dan wordt ze heel erg ziek. We zijn doorverwezen naar het Juliana kinderziekenhuis, en komen dus onder behandeling van een cardioloog.
Flink kut dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87803042
Welkom hier Silmarwen, je klinkt goed zeg!!
En groot gelijk met die voedingen, al is het jammer dat BV niet lukt, het flesje geeft zo'n rust voor het hele gezin.

Wooh, heftig Tico!! Gaat het een beetje met je?
pi_87803057
Oh bah Tico, dat is inderdaad flink kut... :{

Op welke termijn moet ze geopereerd worden?

Silmarwen: Welkom!
pi_87803104
Valt niets over te zeggen nog. Kan volgende maand zijn kan ook nog even duren.
pi_87803673
Dat meen je! :{
Dat is idd flink kut zeg!
pi_87803724
ach gatsie nee toch tico!
:*
pi_87804598
Jeetje Tico, sterkte meid :{

Silmarwen welkom hier :W

Hier vandaag is voor de tweede dag naar de kdv geweest. Femke slaapt in een babyhuisje (Lutje Potje)buiten. Goed voor de aanmaak van de vitamine D, frisse lucht, geluid van vogeltjes. Schijnt iets typisch Gronings te zijn. Ze heeft zo'n 5 uur geslapen daar :Z :Z

(niet achter mekaar hoor)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:11:59 #194
259886 pessie
pi_87806747
Tico wat schrikken! Sterkte.

Silmarwen, welkom!

Mereltje, ik zie ook regelmatig bij het kdv bij ons in de wijk (Selwerd) babyhuisjes buiten staan O+ ).

Nathan had nóg een poepluier :? . En hij is chagrijnig. -O-
pi_87806986
Tico en Leyla :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:19:40 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87807101
Och jemig Tico, getverderire..... sterkte :*
pi_87808146
Mereltje dat hebben ze bij het kdv waar een vriendin ban mij werkt ook.
dat kdv zit bij een verzorgingshuis en de bewoners daar vinden t net konijnenhokken :D
fijn dat ze daar zo lekker slaapt!

floris heeft vandaag 5uur tussen 2 voedingen gelaten...hij wilde niet eten na 4uur...hij was helemaal overstuur. uurtje later ging t goed.
heb m ook niet meer aangelegd. merk dat t beter gaat met voedingen als hij gewoon alleen flesjes krijgt. gisteren ook nog 1 met afgekolfde melk.en hij ligt nu lekker te slapen O+
pi_87808334
Tico, wat schrikken. :*

Mereltje, hier hebben ze die dingen ook (Zuid Holland). Net konijnenhokken. :+ Maar wel heel goed voor de kindjes!
pi_87808936
Och jeetje Tico, wat rot :{ Op wat voor termijn verwachten ze te moeten opereren?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:44:54 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87819924
Jees Tico dat is schrikken zeg :{
Kan ze er nog 'overheen' groeien? :*

Ik wilde komen jubelen over doorslapen maar dat vind ik dan ineens zo irrelevant.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87820243
Nee, dit gaat niet vanzelf weg.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:38:05 #202
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87821738
Tico, wat kut! Is het een operatie die relatief vaak wordt uitgevoerd en is het daarna dan ook 'over'?
Damn, dat soort nieuws wil je niet horen... :{

Welkom Sil!

Willem heeft z'n prikjes gisteren goed doorstaan en hij blijft z'n lijntje netjes volgen. 6260 gram bij 62cm. Niet slecht voor bijna 11 weken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87821828
Tico, dat is schrikken zeg!! :* mijn beste vriendin is er als baby ook aan geholpen en sindsdien gaat het super met haar! Op een litteken na heeft nooit meer ergens last van gehad.

Las heel wat pagina's terug over verlof wat erop zit.. Als kindjes te vroeg komen heb je die weken aan het einde van je verlof erbij! Ik wist het bij mij niet zeker maar ik had 10 weken na die tijd maar het werden er 14 omdat N 4 weken te vroeg was.. Maar goed verlof is bij mij allang voorbij ben alweer ruim een maand aan het werk!

Hier geen klagen over het slapen, Nanique slaapt van 2000 uur tot 800 uur! En Shenaya ook dus dat is erg lekker!

Ben hier echt te weinig maar ben ook zo druk nu! Het is vakantie dus het park waar ik werk zit vol. In ons restaurant werken we ruim 200 gasten weg op een avond dus ben kapot als ik thuis kom. Vandaag lekker vrij maar we zijn allemaal wat ziekjes..
Morgen begint het werken weer 4 dagen achter elkaar!

Kom snel weer buurten!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:41:41 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87821838
Tico, wat een narigheid zeg! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! :*
Is het een open ductus of juist iets anders? Wordt ze pas geopereerd als de groei af gaat nemen? Dat is ook lekker onzeker zeg. *knufs* :* :* :* :*

Soms is het best confronterend om hier te zijn voor mij trouwens. Willem is zo heerlijk gegroeid! O+
Hij is alleen wel groter en zwaarder dan Emma, die nu ruim 8 maanden is. :')
A grand adventure has begun.
pi_87821971
Damn Tico, da's heftig :{ :*

Hier niets te melden. Recht zo die gaat w/
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:49:50 #206
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87822028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:41 schreef Keshet het volgende:
Is het een open ductus of juist iets anders? Wordt ze pas geopereerd als de groei af gaat nemen? Dat is ook lekker onzeker zeg. *knufs* :* :* :* :*

Soms is het best confronterend om hier te zijn voor mij trouwens. Willem is zo heerlijk gegroeid! O+
Willem is ook een menneke he, en z'n pa en ma zijn ook zo stevig... Maar hij wil die tijger van jou zo hebben hoor :Y Hij valt op oudere vrouwen O+ Afgelopen woensdag, eerste keer KDV lag hij hand in hand in de box met een dame van 6 maanden oud. Die dame probeerde zelfs z'n broek uit te trekken, maar dat vonden ze op het KDV wat te ver gaan voor zo'n eerste date :')

Overigens moet ik wel zeggen dat Emma de enige baby binnen OUD is waar Martijn bewust van op de hoogte is en die hij samen met mij vanaf dag 1 gevolgd heeft. We zijn zo trots op d'r!!! We hebben allemaal zo ontzettend meegeleefd en gevoeld dat ze eigenlijk een beetje van ons allemaal in OUD is O+ Zo'n ontzettend stoere meid!! ^O^ Die gaat haar gemis aan formaat vast en zeker compleet compenseren door haar kracht...
pi_87822406
Maar slapen die kindjes dan altijd buiten? Ook in de winter?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:06:48 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87822486
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:04 schreef Troeta het volgende:
Ons KDV heeft ze ook, liggen ze inderdaad ook in de winter buiten. (geen uren hoor) Hebben ze speciale thermoslaapzakken voor...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:13:32 #209
265732 Keshet
pi_87822633
Wat lief Flugel! O+ :'(
Ik zit op m'n werk! Hou op! :D :'(
Ik ben ook nog steeds zo blij met en dankbaar voor alle support die we hier gekregen hebben. Echt, je weet niet wat voor impact al die lieve woorden, PM'etjes, gehad hebben. En toen ook nog dat pakket met al die kaartjes en de kadootjes enzo. O+ De kaartjes zitten ook allemaal in Emma's bewaardoos. O+

D. en ik zijn beide bijna 1.90 en niet dun. Ik hoop dat Emma nog een beetje bijtrekt. :')
pi_87822669
na de super goede dag weer een bagger nacht, ach ik raak er gewend aan
bij ons kdv hebben ze wel mogelijkheid om buiten te slapen maar niet in zulke huisjes

flugel wat mooi en lief omschreven voor keshet over emma, ik wordt er gewoon een beetje mee emo van
pi_87824932
Mijn muppie is niet helemaal haarzelf geloof ik (sowieso wordt het weer tijd om te poepen, 't arme ding heeft af en toe een krampen nog... zondag voor het laatst en vanmorgen mini beetje in de luier... dus het komt eraan)... Om 9 uur sliep ze en toen kwam ze om 1, om 3 en toen heb ik haar in de wieg naast me gelegd en heeft ze nog lekker geslapen tot half 8... Maar ze is echt zó onrustig in haar slaap!!

dat hutje ziet er echt fijn uit O+ helpt me eraan herinneren, bij zonnige weer Leia eens in de kinderwagen bak, goed ingepakt, buiten te leggen! Ze slaapt ook heerlijk met haar raam open!

Willem is een lekkere hollandse flinkerd! :Y) Leia is net zoiets, met 12 weken :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:34:32 #212
259886 pessie
pi_87825110
Lies hard aan het werk zo te horen!

Fluugs, Willem=hollands glorie O+ .

Orea, wat sneu! Wordt inderdaad wel tijd dan!

Nathan heeft dus een heel aantal dagen gehad dat hij maar 1 keer pe dag poepte, nou, gisteren was het 4 keer en vanmorgen heb ik in totaal 3 luiers opgeruimd, de 4de kon eindelijk blijven zitten. En hij had ook een beetje in zn bad gepoept. Ik weet niet goed hoe het zit, maar ik vind dit wel vreemd...

Vanmorgen werd ik om 5.45 wakker om Nathan's speen erin te ploppen, daarna heb ik helaas niet meer geslapen, om 6.45 heeft hij gedronken en heeft Nathan ook niet echt goed meer geslapen, hij ligt er nu al voor de 2de keer opnieuw in vanmorgen, terwijl normaal gesproken Nathan 1 slaapje doet 's ochtends. Hij is moe (is ook wel te zien aan zn mega-wallen onder de ogen).
pi_87825359
Normaal poept ze 2 keer per week, en dat gaat goed.. Maar er zit nu te lang tussen.. Maar heb wat tips gekregen dus die ga ik nog eens proberen...

Hier is muppie trouwens echt GEK van haar spiegeltjes boven de commode (die bloemetjes) dus nu heb ik in een ruit van spiegels op haar hoogte vanuit bed tegen de muur geplakt, wát een succes! Ze is flink tegen zichzelf aan het kletsen, lachen en trappelen steeds vanuit haar bed :D Ze snapt natuurlijk niet dat zij dit is, maar er beweegt iets als zij ook beweegt! Echt een hit!
pi_87825647
he vervelend orea en pessie!

spiegeltjes moet ik dus gaan ophangen bij d'r bed!
pi_87826366
Wat grappig Orea, leuk idee die spiegels.
pi_87827777
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:41 schreef Keshet het volgende:

Ik weet nog zo weinig.. Daarom heb ik gewoon niet op iedereen antwoord, ik heb zelf ook 1000 vragen over hoe en wat.
pi_87827864
Oh Tico wat ontzettend kut zeg! ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87827887
Als je baby niet kan poepen dan moet je eventjes het stuitje masseren tegen de klok in. Met een beetje olie op je vingers en natuurlijk iets onder het kontje, want je moet al snel dekking zoeken ! :') Werkt veel beter als allerlei middeltjes bij de drogist.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:52:19 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87827953
Gatver Tico, hoop dat je snel antwoord krijgt op je vragen... :*
pi_87827971
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef Ticootje het volgende:
Leyla moet geopereerd worden. Het ruisje in haar hart is een gaatje waardoor de longen extra worden belast. Nu gaat het nog goed, maar haar groei zal gaan afnemen en dat wordt het teken dat er geopereerd gaat worden. Doen we niets dan wordt ze heel erg ziek. We zijn doorverwezen naar het Juliana kinderziekenhuis, en komen dus onder behandeling van een cardioloog.
Flink kut dus.
Ik moest eventjes terug lezen, maar wat naar zeg !! Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:31:27 #221
265732 Keshet
pi_87829245
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:52 schreef flugeltje het volgende:
Gatver Tico, hoop dat je snel antwoord krijgt op je vragen... :*
pi_87830503
ook nog die onduidelijkheid erbij tico!
hoop ook dat jullie snel meer weten, hoe en wat enzo
pi_87835906
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:04 schreef Troeta het volgende:
Op het kdv waar ik stage loop slapen de kindjes in de wagens buiten, tot -10 graden. Is niet in NL overigens. Ze hbben goede warme kleding aan en slapen als een roos O+
Maargoed, hier wordt ook in weer en wind buiten gespeeld, of het nou regent, sneeuwt of -15 is. Van die mooie warme skipakkies aan en dan gaat dat in de regel prima.

oh edit: ik zie nu dat ik in het kleine babietjes topic post. Kinderen komen hier pas vanaf 10 maanden op z´n aaaaaallervroegst naar het kdv, dus misschien is mijn opmerking niet heel actueel :P Ik had het over kinderen vanaf een jaar ongeveer.
pi_87837333
Maar in de buitenlucht slapen ze inderdaad echt goed en het is hartstikke gezond.
pi_87837523
Tico wat schrikken! Ontzettend veel sterkte gewenst de komende periode voor jullie allemaal :*
pi_87842744
sterkte tico :* hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over alles!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87845351
even een vraagje omdat ik nogal in twijfel ben gebracht:
wie van jullie houdt echt ritme en regelmaat aan in voeden en slapen
en wie van jullie heeft daar geen vaste tijden in?
pi_87846091
Dracu, wel het ritme, dus steeds hetzelfde riedeltje als ze wakker is. Maar niet strak op tijd, babies kunnen geen klok kijken ;).
Ook voedingen rekken tot 3 uur ertussen durf ik nu niet meer. Maar dat is puur onze situatie. Ik merk wel dat ze beter drinkt als ze echt honger heeft, als ze binnen 2 uur weer wilt drinken dan is dat een halve slok, dus heb ik liever dat ze gewoon een goede voeding drinkt en daarna goed slaapt.
pi_87846179
Ik heb er geen vaste tijden in.. als ik nu weer had moeten werken zou dat er misschien meer inkomen, maar hier is het ritme meer: als ze moe is gaat ze slapen... Na het slapen is het schone broek, de borst, samen spelen, zelf spelen, en vaak is ze dan alweer moe. En dat stuk tussen wakker worden en weer moe worden is verschillend.. Soms ligt ze er na een uur alweer op, soms pas na 2 of 3 uur :)

Dus ritme in de zin van steeds dezelfde dingen, maar op tijd? Nee.. vind ik haar ook nog veel te jong voor! :Y
pi_87846396
Dus wakker worden - ontbakeren - drinken - verschonen - drinken - boeren - spelen/kletsen met mama - even spelen in de box - inbakeren - slapen.

In de nacht valt uiteraard het spelen weg.
pi_87846683
Maar hoezo ben je in twijfel gebracht, draak??

Tico, wat stom dat jullie 's nachts niet spelen :P
pi_87846818
ik doe maar wat :)
ik hou meer t ritme aan van slapen, eten, spelen aan, maar niet op tijd
pi_87846826
nou ja in dat opzicht hebben wij ook wel een ritme
wakker worden, aankleden, drinken, hond uitlaten, zelf spelen, met mij spelen, (ga nu dan weer slaapzak aan) drinken en slapen

was vandaag bij de huisarts, die dacht dat ze snachts zo aan het spoken is omdat ze overdag te "vrij" zou worden gelaten, vond dus vaste tijden eten en slapen
maar wat is dan voeden op verzoek? en wanneer ze niet moe is heeft op bed leggen toch ook geen zin?

en verder is dinsdag middag en vrijdag ochtend dagverblijf, woensdag hele of halve dag bij schoonouders (samen) en donderdagochtend zwemmen, zou dat teveel zijn?
eerder had ze in het zelfde ritme nergens last van, sinds de tanden (waarvan overigens nog geen nieuwe zichtbaar) is ze zo gaan spoken
en ik hoefde niet naar de huisarts, ze wilde mezelf zien omdat ik even een andere vraag had

en nu zit ik dus de hele tijd met een rot gevoel dat ik een slechte moeder ben en nu voel ik me daar weer stom over omdat dit nergens over gaat en ik het voor tico allemaal zo vervelend vind ik met dit geneuzel kom ;( :@
pi_87846982
nee hier niet :) als ie niet moe is kan je op je kop gaan staan, maar gaat ie nirt slapen
pi_87847490
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:19 schreef draculettetje het volgende:
nou ja in dat opzicht hebben wij ook wel een ritme
wakker worden, aankleden, drinken, hond uitlaten, zelf spelen, met mij spelen, (ga nu dan weer slaapzak aan) drinken en slapen

was vandaag bij de huisarts, die dacht dat ze snachts zo aan het spoken is omdat ze overdag te "vrij" zou worden gelaten, vond dus vaste tijden eten en slapen
maar wat is dan voeden op verzoek? en wanneer ze niet moe is heeft op bed leggen toch ook geen zin?

en verder is dinsdag middag en vrijdag ochtend dagverblijf, woensdag hele of halve dag bij schoonouders (samen) en donderdagochtend zwemmen, zou dat teveel zijn?
eerder had ze in het zelfde ritme nergens last van, sinds de tanden (waarvan overigens nog geen nieuwe zichtbaar) is ze zo gaan spoken
en ik hoefde niet naar de huisarts, ze wilde mezelf zien omdat ik even een andere vraag had

en nu zit ik dus de hele tijd met een rot gevoel dat ik een slechte moeder ben en nu voel ik me daar weer stom over omdat dit nergens over gaat en ik het voor tico allemaal zo vervelend vind ik met dit geneuzel kom ;( :@
Och Draakje toch! :*

Ten eerste: dit staat los van Ticoo en Leyla haar ding! Dus voel je daar niet schuldig over, dit topic is voor ons allemaal ;)

Ten tweede is het niet niks, want het zit je dwars :) ik denk dat je huisarts stom bezig is met die 'goed bedoelde' adviezen..

Volg je gevoel! Heb jij het gevoel dat er iets moet veranderen? (buiten het feit om dat je hoopt dat ze beter gaat slapen?) Zijn er andere dingen die veranderd zijn waardoor ze onrustiger is? Komt ze bijv. ook vaker voor voeding?

Je bent geen slechte moeder, want je wilt het beste voor je meisje! :*
pi_87847745
draak :*
stomme ha!
en verder wat orea zegt!
een slechte moeder ben je iig niet!
pi_87847939
en verder voor sommige mensen/kinderenwerkt een strak ritme, voor anderen niet. lijkt mij als het altijd gewoon goed ging dat dat nu ook niet uit moet maken...
een strak ritme en voeden op tijd zou hier iig niet werken. simpelweg omdat ik nooit op dezelfde tijd ga slapen, wakker word, eet enz. floris heeft dat dus ook
bij mijn schoonzus werkt t wel, omdat die veel meer op tijd leven..
pi_87848043
He, voel je niet schuldig. Echt niet doen hoor!

Hmmz, te vrij? Bedoelde hij niet te veel prikkels?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:41:27 #239
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87848141
Tico een hele dikke knuffel voor jullie allevijf en heel veel sterkte voor in de toekomst.
pi_87848196
Jen was wel echt gebaat bij een heel superstrak ritme. Haar rondje duurde steeds 2 uur. Hele slecht slaper... 1 uur wakker , 1 uur slapen. Op het kdv stonden ze verbaasd hoe rustig ze werd als ze haar strakke ritme aanhielden.
Jen is nog steeds iemand die houdt van voorspelbaar, vaste tijden enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')