quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Wij gaan zaterdag naar een sphynxje kijken
Wat spannend!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Zaterdag eerst kijken of alles goed is, of dat de klik er is en of wij natuurlijk goedbevonden worden als baasjesEn dan gaat dit kereltje Spot heten, wat goed past bij de stippen die hij op zijn rug heeft (zie ook andere filmpjes van haar), en mooi matcht bij de poesjes Dot en Square
Hij is nu dus 7 weken, en zou begin november weg mogen bij zijn mama.
Leuk!! Hopen dat Dot en Square (coole namenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Zaterdag eerst kijken of alles goed is, of dat de klik er is en of wij natuurlijk goedbevonden worden als baasjesEn dan gaat dit kereltje Spot heten, wat goed past bij de stippen die hij op zijn rug heeft (zie ook andere filmpjes van haar), en mooi matcht bij de poesjes Dot en Square
Hij is nu dus 7 weken, en zou begin november weg mogen bij zijn mama.
Ik heb al begrepen dat Sphynxen vrij makkelijk te koppelen zijn. Hoe onze dames daarover denken is maar de vraag natuurlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:44 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Leuk!! Hopen dat Dot en Square (coole namen) het daar ook mee eens zijn
Ik vond de avatar ook hilarisch...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet het ook niet meer van die sneeuw
Oh, nu het eerder donker wordt 's avonds zou ik nog meer een Scampi op schoot willen om te kroelen
Oh en je avatar![]()
Klopt, de meeste sphynxen schijnen goed overweg te kunnen met andere katten en honden etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb al begrepen dat Sphynxen vrij makkelijk te koppelen zijn. Hoe onze dames daarover denken is maar de vraag natuurlijkMaargoed, we hebben daar alle tijd voor, dus dat zal wel goedkomen. De dames zullen toch nog wel even de baas blijven
Nee ik heb geen kat, maar de naaktkat is wel echt een favoriet zo'n beetjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Heb jij nou eigenlijk ook een kat? Je hebt het vast al verteld maar ik weet t effe niet meer...
Ik had hem al in het hondentopic gezien, maar het blijft zo'n leuke foto, dat neusje van Cliffquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:12 schreef Belana het volgende:
wij hebben er hier een hond(je) bij gekregen en Cliff is enorm nieuwsgierig. Maar na 3 weken zijn ze nog steeds geen vriendjes hoor, Noes de hond is echt to much voor de kattenbeesten.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sphynxen moeten elke week/twee weken in bad. Ze produceren erg veel talg die niet door de haren afgevoerd kan worden. Hierdoor laten ze, als je ze niet wast, een vieze bruine plakkerige laag achter op alles waar ze liggen. Bovendien hoopt het talg ook op in de oortjes, ooghoeken en soms ook bij de anus heb ik begrepen, dit moet je dus goed bijhouden om ervoor te zorgen dat ze hier geen last van hebben en er fris uit blijven zienquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:28 schreef Oognip het volgende:
Hihi wat een leuk topic!Heb deze nog nooit eerder gezien. Wat een gaaf filmpje dat Scampi (dat was toch Scampi?) in bad zit, haha zij lijkt het erg naar haar zin te hebben in het water, bijzonder!
Zou leuk zijn als je foto's gaat posten hierquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Sphynxen moeten elke week/twee weken in bad. Ze produceren erg veel talg die niet door de haren afgevoerd kan worden. Hierdoor laten ze, als je ze niet wast, een vieze bruine plakkerige laag achter op alles waar ze liggen. Bovendien hoopt het talg ook op in de oortjes, ooghoeken en soms ook bij de anus heb ik begrepen, dit moet je dus goed bijhouden om ervoor te zorgen dat ze hier geen last van hebben en er fris uit blijven zien
Sphynxen gaan dus al van jongs af aan in bad en hoewel niet iedere kat het even leuk vindt, wennen ze er als het goed is al op tijd aan om niet te hard tegen te stribbelen en soms in bad gaan dus zelfs echt leuk te vinden
Aw, wat lief!!!quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Maar ze vindt het echt ZO fijn als we dat weghalen, dan begint ze keihard te spinnen en met haar kopje mee te bewegen.
Nee, deze had ik nog niet gezien! Wow zeg, wat een mooie tekening heeft die moederpoes op haar koppie! En dan die blauwe ogen erbij, echt mooi! Hoe schattig ook, die kittensquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Aw, wat lief!!!
Foto's en filmpjes komen er zeker aan zodra het mannetje hier is! Had ik deze al gepost? Moeder met haar baby's op mijn schootZo'n lieve kat, al gelijk zo vertrouwd om zoiets intiems bij een wildvreemde op schoot te doen!
[ afbeelding ]
Hij kan wel lekker vals kijken zegquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Oh, dit is trouwens wel Scampi
Ik moest hardop lachenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hier in een betere mood, een vlieg achterna.
quote:Oh in een dekentjeOp zondag 24 oktober 2010 21:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Een gemiddelde dag uit het leven van Scampi.
*snurk*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*roarrr*
[ afbeelding ]
Het is een hij en hij woont hier al twee wekenquote:
Het lijkt me een hintquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik dacht net ineens: wat is het stil, Scampi loopt al de hele dag achter me aan namelijk. En toen...
Ze mag eigenlijk niet op het aanrecht maar ik moest wel lachen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal wel lekker warm zijn geweest, heb ong. een half uur geleden op die pit gekookt ...
Ohhhhhh, wat leuk! Sorry voor de zijquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:40 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het is een hij en hij woont hier al twee wekenDit filmpje is bij ons gemaakt!
quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef rena het volgende:
[..]
Het lijkt me een hintZe komt je nog net niet zo tegemoet:
[ afbeelding ]
Dat zou ik ook doen, als een vreemde kerel dat zou doenquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het had wat voeten in de aarde want mijn meiden vonden hem doodeng. Wat een geblaas en gegrom! Dat gaf de nodige stress. Inmiddels zijn ze elkaar gewend, maar dikke maatjes zijn het nog niet. Vooral omdat Spot heeeel graag wil spelen en hij is nogal ruw, hij springt bovenop de dames en bijt ze in hun nek. Daarop gaan de dames natuurlijk grommen en blazen en rennen dan snel onder hem uit en hard weg.... Achja, dat heeft nog zo zijn tijd nodig
Maar verder is het fantastisch, het is een heerlijk ventje waar je niet anders dan stapelverliefd op kunt worden! Net nog wta foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle plaatjes staan hier: http://www.dot-square.nl/album/album21quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mooie foto's zeg. Die 2e zwart-witte is cool. Alsof het zo'n hele oude wijze heer is![]()
.
Yes please, als je tijd hebtquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Oh, sorry, weer niet aan gedacht... ik zal ze snel verkleinen! Eerst even eten...
Oh dus toch, ik zag me al voor me dat ze gewoon een kwartier of half uur buiten liep te keutelen, en dat leek me zo koudquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:31 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Nou dan is ze letterlijk maar maximaal een minuutje buiten hoor. No way dat ze zelf langer naar buiten wil
. Alleen ze vindt het dan even interessant. Ik doe dan even de deur open, zij rent even een paar rondjes en dan rent ze direct weer naar binnen, onder een deken...
Thank you!!quote:
Hoe ze ruiken is heel afhankelijk van wat je ze te eten geeft hoor, niet iedere sphynx ruikt hetzelfde. Als jij je sphynx tonijn laat eten, ruiken ze even later echt niet lekker, komt die vislucht uit hun poriën zettenquote:Op zaterdag 11 december 2010 10:44 schreef Grunge. het volgende:
Mooi. Ik kan niet wachten tot ik zelf een Sphynxje heb. Ze ruiken ook zo lekker, een beetje wild(erig)
.
Huh? Nog nooit meegemaakt en Scampi eet best regelmatig tonijnquote:Op zaterdag 11 december 2010 10:52 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hoe ze ruiken is heel afhankelijk van wat je ze te eten geeft hoor, niet iedere sphynx ruikt hetzelfde. Als jij je sphynx tonijn laat eten, ruiken ze even later echt niet lekker, komt die vislucht uit hun poriën zetten(ik vermijd dus ook blikvoer met vis bij m'n ventje
)
Wow!quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb een heel gekke cavia....
[ afbeelding ]
Wat een toffe caviaquote:Op zaterdag 11 december 2010 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb een heel gekke cavia....
[ afbeelding ]
Kleinigheidjequote:Op zaterdag 11 december 2010 10:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, ik twijfelde een beetje door die staart en rare oortjes toch, weet je het wel zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anders kunnen ze niet met hun oren wapperen!quote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef Murmeli het volgende:
Ik zie nu wel eindelijk waarom katten (ook die met vacht) van die rimpeltjes tussen hun oortjes hebben.
Owjah! Klinkt best wel logisch!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Anders kunnen ze niet met hun oren wapperen!
Oh, leuke tip, die ga ik straks eens bekijkenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje, zo leuk om al die nudistische fauna te zien.
Vandaag was er bij Man bij hond een item over twee mannen die maar liefst 10 Sphynxen hebben, waaronder twee kittens van 14 [of 11] weken.
Die liggen met z'n allen de hele dag voor het raam op de vensterbank met z'n allen.
Oh die blijft echt zó hilarischquote:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje, zo leuk om al die nudistische fauna te zien.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:49 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Die rechtse heeft echt een kapsel zoals Kevin van de Backstreet Boys vroeger had!
Wat een leukerd is Spotquote:
quote:
Ja, dan krijg ze wel meer wintervacht idd! Vooral d'r staart is nu echt heel dik behaard.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:30 schreef oh-oh het volgende:
Heeft Scampi nou meer haar in de winter of lijkt dat maar zo?
ahwz Spot op vakantie in Center Parcsquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Nog wat plaatjes van Spot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wat grappig, bij de chineesjes maakt het geen verschil, die hebben in alle seizoenen dezelfde beharing. Die staart is echt weirdquote:Op zondag 20 februari 2011 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja, dan krijg ze wel meer wintervacht idd! Vooral d'r staart is nu echt heel dik behaard.
Edit: zie hier:
[ afbeelding ]
Dat hebben niet alle sphynxen trouwens. Scampi is sowieso al 'te behaard' voor een hele zuivere sphynx. Ik vind het alleen maar mooier dan helemaal kaal
Deze pose kreeg ik voor mekaar door een muis op mijn hoofd te leggen... daardoor zat ze zeker 10 seconden stil!
[ afbeelding ]
Geweldige fotoquote:Op zondag 20 februari 2011 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Deze pose kreeg ik voor mekaar door een muis op mijn hoofd te leggen... daardoor zat ze zeker 10 seconden stil!
[ afbeelding ]
Ik ben es bij een cattery gaan kijken, echt geweldig vond ik hetquote:Op maandag 21 februari 2011 08:45 schreef Murmeli het volgende:
Is het heel erg geschift om te vragen of ik een keer bij iemand van jullie naar de kat mag komen kijkenik vind ze zo tof!
Kan je daar wl gewoon gaan kijken als je geen interesse hebt om er 1 te kopen?quote:Op maandag 21 februari 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben es bij een cattery gaan kijken, echt geweldig vond ik het![]()
Dat was om te kijken of ik allergisch ben voor sphynxen, omdat ik voor behaarde katten wel heeeel erg allergisch ben.
Gelukkig was ik niet allergisch.
Maar na 3 weken ergens bij een kennel op 4 honden en een sphynx passen kwam ik er achter dat een kat en ik en mijn honden toch echt geen goede match zijn
Nou, ik blijk ook echt echt geen kattenmens te zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 14:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan je daar wl gewoon gaan kijken als je geen interesse hebt om er 1 te kopen?
Wel jammer dat het niet ging met je honden en de katten
Haha, hoezo werd je para dan? Liep ie achter je aan ofzo?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, ik blijk ook echt echt geen kattenmens te zijn![]()
Ik werd echt paranoia van dat dier![]()
Maar ik blijf ze wel geweldig mooi vinden hoor![]()
Bij een fatsoenlijke cattery mag je zeker komen kijken als je gewoon interesse hebt in het ras om je te oriënteren hoor!
Hij zat de hele tijd naar me te loeren, en hij besprong me telkens vanaf de koelkast, krijsend, met 4 poten op mn rugquote:Op maandag 21 februari 2011 15:43 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha, hoezo werd je para dan? Liep ie achter je aan ofzo?
Ik ga eens kijken of er een cattery in de buurt is
Wow die voetjes en dan ook diverse kleurenquote:Op zondag 20 februari 2011 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[ afbeelding ]
Zo mooi als ik de donkere versie vind, zo mooi vind ik deze lichte ookquote:
Haha! Leuk beest!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij zat de hele tijd naar me te loeren, en hij besprong me telkens vanaf de koelkast, krijsend, met 4 poten op mn rug
Ik haat ze al genoeg, trust mequote:Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha! Leuk beest!
Kom anders gezellig een keer bij ons langs als je katten echt wil gaan haten: miauwen, vechten......aaargh
Het blijft jammer dat de inner heks altijd naar boven komt als jullie er zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 15:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk dat 50% van Scampi's charme komt uit haar schele ogen
Van mij mag het hoor (Breda)...! Maar ik ben zelf ook eerst naar een cattery gegaan. Dat was een andere dan waar ik Scampi gekocht heb uiteindelijk. Gewoon om eens te kijken enzo. Meestal zijn die mensen zo sphynx-gek dat ze het alleen maar superleuk vinden als iemand zich goed orienteert enzo.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:45 schreef Murmeli het volgende:
Is het heel erg geschift om te vragen of ik een keer bij iemand van jullie naar de kat mag komen kijkenik vind ze zo tof!
THX ! Ja, typisch he, dat er aan één voet verschillende kleuren tenen zitten!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wow die voetjes en dan ook diverse kleuren![]()
En wat een geniale foto
Spot zou met haar gewoon wit met zwart zijn hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben verliefd. Spot doet me denken aan mijn lapjeskat, met haar dus, maar met dezelfde uitstraling
.
Helaas kan ik me voorlopig echt geen Sphynxje veroorloven.
quote:Op maandag 21 februari 2011 17:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Van mij mag het hoor (Breda)...! Maar ik ben zelf ook eerst naar een cattery gegaan. Dat was een andere dan waar ik Scampi gekocht heb uiteindelijk. Gewoon om eens te kijken enzo. Meestal zijn die mensen zo sphynx-gek dat ze het alleen maar superleuk vinden als iemand zich goed orienteert enzo.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Die kleine naakte is een naamgenote van Scampi
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Thx! Vond ik ook wel een mooie ja. Gelukt nadat ze 822 keer de andere kant op keek bij de * klik * van de foto
Ja, maar Chico heeft dan wel meestal een shirt aan of een pak hoorquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik kan het me ook wel voorstellen. Weet niet of dat met jouw honden ook zo is, maar als Scampi niet onder een dekentje ligt of in de zon ligt, voelt d'r buik al heel snel koel aan. Ik denk dat de zon echt heeeel comfortabel is
Baby!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:12 schreef te-brengla het volgende:
Wat leuk een forum waar ik over mijn mooie Cornish Rex mee kan schrijven. Wat een geweldige foto's hebben jullie geplaatst!
Dit is mijn poes Baby...[ afbeelding ]
@Murmeli: ze vond jou ook leuk hoor
is jouw rexje al naar buiten geweest met het mooie weer gisteren en vandaag? of is het nog te koud voor haar?quote:
Enfin.quote:8id,ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc6.3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333
Ja, ze is dit weekend lekker buiten geweestquote:Op zondag 10 april 2011 18:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
is jouw rexje al naar buiten geweest met het mooie weer gisteren en vandaag? of is het nog te koud voor haar?
Ik ken wel mensen die hun sphynxen gewoon los naar buiten laten hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:41 schreef Pien85 het volgende:
Even in dit topic maar...
Er loopt al een aantal dagen een Sphynx hier los in de wijk rond (Amstelveen Zuid). Aangezien ik me niet voor kan stellen dat iemand een Sphynx zo los laat lopen, ze nogal gevoelig lijkt voor zonnebrand én ze hier ook 's nachts loopt ben ik bang dat iemand haar kwijt is. Amivedi had geen vermiste Sphynx op de site staan...
Iemand hier die iets weet?
OH wat vind ik Spot geweldig, die lichte kleur en dat snoetjequote:Op zondag 10 april 2011 21:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Spot geniet van enkele zonnestralen.... die recht op mijn toetsenbord straalden.
Nope, hij vindt me engquote:Op dinsdag 19 april 2011 17:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken wel mensen die hun sphynxen gewoon los naar buiten laten hoor.
Wss kun je de kat zo aanhalen en oppakken als je zou willen, ze zijn meestal heel aanhankelijk.
Hij is roze... Is al de hele dag druk bezig met het jagen op een ekster.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:06 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hmmm... het kán idd wel maar ik vind het toch wel vreemd. Inderdaad juist vanwege de zon deze dagen, lijkt het mij niet echt verstandig. Een sphynx zoekt de zon wel op namelijk. Is het een roze of een grijze/zwarte? Een roze verbrandt al helemaal snel...
Misschien (als je er moeite voor wil doen) wat briefjes in de wijk ophangen of iemand een sphynx kwijt is? Al zou ik me eerder andersom voorstellen dat iemand die hem kwijt is dat al gedaan zou hebben.
Wow wat een mooierd is Baby!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:12 schreef te-brengla het volgende:
Wat leuk een forum waar ik over mijn mooie Cornish Rex mee kan schrijven. Wat een geweldige foto's hebben jullie geplaatst!
Dit is mijn poes Baby...[ afbeelding ]
@Murmeli: ze vond jou ook leuk hoor
Had ik gewoon de update gemistquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
De zon schijnt... dus weer wat foto's gemaakt!
Bonusfoto: check die overbeharing!!
Coole UIquote:
quote:Op zondag 1 mei 2011 19:46 schreef zoeperzazke het volgende:
als hij in de juiste bui is is hij superknuffelig. 's nachts kruipt hij onder het dekbed in je armen en dan lig ik heerlijk met hem in mn armen te slapendan issie op zijn liefst! Maar als hij in een wilde bui is dan hoef je het niet te proberen
quote:Op zondag 1 mei 2011 22:33 schreef zoeperzazke het volgende:
Tsja, ik ga er vast nog wel anders over denken als het me gegund is dat ik kinderen mag krijgen, maar op dit moment is Spot echt een van de mooiste dingen die me ooit is overkomen
quote:
Ja, ze hebben echt andere koppies he? De vorm bedoel ik, Spot is wat forser qua botstructuur volgens mij. Maar ze zijn volgens mij idd allebei heel liefquote:Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha superlief. Wat is het toch een totaal ander beest dan SpotjeMaar net zo mooi en vast en zeker net zo lief
Ik zie nu je icon/avatar, wat tofquote:Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha superlief. Wat is het toch een totaal ander beest dan SpotjeMaar net zo mooi en vast en zeker net zo lief
quote:Op maandag 2 mei 2011 22:13 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Is van Do You Know Flo, oorspronkelijk dit stripje
[ afbeelding ]
Scampie is een dame toch? Je ziet sowieso bij Sphynxen heel goed het verschil in heren- en dameskopjes. Het zusje van Spot lijkt sprekend op hem, maar heeft een veel zachter kopje. Ik weet niet of ik daar nog een foto van heb, dan zou ik even moeten zoeken. Maar sowieso zit er een groot verschil in sphynxen, ik hou wel van die strakke kopjes, je hebt ook echt héúl dikke sphynxenquote:Op maandag 2 mei 2011 22:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja, ze hebben echt andere koppies he? De vorm bedoel ik, Spot is wat forser qua botstructuur volgens mij.
Huh, dat lijkt wel een heel andere hondquote:Op maandag 2 mei 2011 22:29 schreef oh-oh het volgende:
Chico in de winter![]()
[ afbeelding ]
Verschil lijkt me duidelijk he![]()
Sjon is ook echt pikzwart nu, en Billy is blauw, dus die wordt niet zo donker als die twee zwartjes, maar die is ook al goed gekleurd![]()
Babyspot
JAquote:
Is de grote dan een half naakte? Of gewoon een behaarde?quote:
Nee da's mama, ook een sphynx. Door de hormonen van de zwangerschap was ze iets hariger dan normaalquote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is de grote dan een half naakte? Of gewoon een behaarde?Wat een prachtige tekening
Die foto'squote:Op maandag 9 mei 2011 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Alles is vandaag goed verlopen! Spotje is weer thuis en stomdronken, maar hij doet het goed. Hij heeft zelfs al gegeten en is al twee keer naar de bak geweest. Hij slaapt nu vooral lekker veel op zijn lievelingsplekje, dat is fijn natuurlijk. Toch zal ik blij zijn als we weer 24 uur verder zijn!
quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Scamp the vamp komt even hallo zeggen...
[ afbeelding ]
Waarom doe je dat?!?!quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:03 schreef zoeperzazke het volgende:
Even dit topic een schop geven
[ afbeelding ]
www.philippopolis.nl
Sphynxen zijn in ieder geval heel erg aanwezig. Meestal zijn ze gemakkelijk in acceptatie, maar het zijn wel de haantjes de voorsten. Ik weet niet of ze het bewust doen, maar als je 1 sphynx tussen andere katten hebt is het wel gelijk de woordvoerder van het pak, in ieder geval letterlijk. Wel willen sphynxen altijd heel graag spelen en zijn ze supernieuwsgierig. Hoewel Spot hier niet alleen woont, maar twee htk-dames heeft, hebben we dus toch besloten er een vriendje bij te kopen. Want die dames hier snappen hem gewoon niet, denken niet zoals hij denkt, spelen niet zoals hij speelt... Hou daar dus wel rekening mee met je brit....quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:49 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Waarom doe je dat?!?!![]()
![]()
Wij zitten thuis ernstig te overwegen een sphinxje te nemen, maar we hebben een brit van 3 jaar oud, die nogal de macho is thuis, dus we twijfelen erg of dat wel goed gaat.
Sowieso gaan we in november eerst op vakantie, en 1 kat mag wel bij mijn oma logeren, maar 2, waarvan 1 kleine, denk ik niet.
Maar als ik die kleine hummeltjes zie smelt mijn hart en wil ik ze allemaal hebben!!
Wat leuk! Die 2e foto is geweldigquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef zoeperzazke het volgende:
De zwartwitte komt dus hier wonenHij gaat Budgie heten. Ik kijk enorm naar zijn komst uit, maar het is nog wel even de weken afstrepen tot hij oud genoeg is natuurlijk
![]()
Ik heb hier nog wel een Joe Black in de aanbiedingquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:41 schreef Belana het volgende:
ow what a shame dat Joe Black al verkocht is
Echt hequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Vrienden van ons hebben er 3, 1 grijs/lila gekleurde (heet ook Purple), 1 naakte/huidkleurige (naam: streaker![]()
) en 1 donkere met iets dikkere vacht (Baldwin
). Ik vind het geweldige beesten. Mensen die zeiken dat ze er eng uitzien, hebben nog nooit hun geweldig zachte huidje gevoeld
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Deze zag ik vanmorgen bij een vriendin van me op feestboek![]()
[ afbeelding ]
Oh die 3 samen slapenquote:
wabedoelie?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:29 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een Joe Black in de aanbieding
Leuk!!!quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Schop! Op 9 oktober kunnen we hem als het goed is op gaan halen...
[ afbeelding ]
En zo heb jij nog nooit de buitenwereld gevoeld met een naakte kattenhuid. Naakte katten huid is niet zo stevig als mensenhuid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Vrienden van ons hebben er 3, 1 grijs/lila gekleurde (heet ook Purple), 1 naakte/huidkleurige (naam: streaker![]()
) en 1 donkere met iets dikkere vacht (Baldwin
). Ik vind het geweldige beesten. Mensen die zeiken dat ze er eng uitzien, hebben nog nooit hun geweldig zachte huidje gevoeld
Klopt, de naakte kattenhuid is een stuk steviger omdat het hun enige jasje is. Doordat wij ons indekken met kleding houden we onze huid kwetsbaarder, een sphynx kan meer hebben. Het is een betere beschermlaag en de kleine schrammetjes en krasjes die ze hebben genezen ook sneller dan op een mensenhuid,quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:07 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Naakte katten huid is niet zo stevig als mensenhuid.
Ze hebben wel een flinke kans op huidkanker daardoor en sowieso zijn ze slechter af in wat ruwere condities. Naakte dieren zie je vaak genoeg als mutatie ontstaanquote:Op maandag 26 september 2011 14:28 schreef oh-oh het volgende:
Vanwaar je verhaal eigenlijk?
Ik ken wel buitensphynxen hoor, die redden dat helemaal prima.
Denk je niet dat ze in staat zijn om zelfstandig leven te hebben? Katten zijn langzamerhand aan mensen aangepast maar allereerst was het voornamelijk muizen eten die van de voedselvoorraad snoepten en daarbij gaven mensen af en toe wat eten.quote:Ik vind persoonlijk dat geen enkele kat op straat zou moeten zitten zonder toezicht trouwens![]()
Naakthonden zijn over een veel langere periode ontstaan met veel minder intensieve fok..dat maakt ze beter aangepast maar ze zijn nog steeds niet zo goed in de sneeuw als andere honden.quote:En ik heb zelf 3 naakthonden, die rennen naakt door de sneeuw, geen enkel probleem hoor.
Mja maar een hond met haar zou die wond niet gehad hebben.quote:En als het zo uitkomt kleed ik ze aan, hun huid is ook niet zo kwetsbaar, en herstelt aanzienlijk sneller dan mijn eigen huid.
Bij een sphynx hetzelfde, maar dat een gen natuurlijk in een ras is ontstaan wil nog niet zeggen dat het wenselijk is voor het organisme. Alle andere honden hebben wel een vacht omdat die duidelijk een belangrijke functie heeft.quote:Maar goed, ik heb geen idee hoe het bij de sphynx zit, bij chinese naakthonden gaat het om een naakt gen dat gewoon natuurlijk in het ras zit in elk geval.
Nou, echt heeeeeeel vaak ja. Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op maandag 26 september 2011 14:43 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Ze hebben wel een flinke kans op huidkanker daardoor en sowieso zijn ze slechter af in wat ruwere condities. Naakte dieren zie je vaak genoeg als mutatie ontstaan
Dat denk ik niet vanwege de zelfredzaamheid van de kat, maar vanwege de overlast die ze kunnen bezorgen, om nog maar te zwijgen over het aantal katten dat aangereden wordt of gewoon kwijt raakt en nooit meer terug komt. Ik zou op die manier geen huisdier willen hebben.quote:Denk je niet dat ze in staat zijn om zelfstandig leven te hebben? Katten zijn langzamerhand aan mensen aangepast maar allereerst was het voornamelijk muizen eten die van de voedselvoorraad snoepten en daarbij gaven mensen af en toe wat eten.
Hallo, we hebben het over gedomesticeerde dieren hier. En honden en katten zijn twee verschillende diersoorten ook nog, het is algemeen bekend dat de hond altijd veel aanhankelijker en daardoor ook afhankelijker is dan de kat. De hond vergelijken met de wolf is hetzelfde als de mens vergelijken met een aap, natuurlijk hebben beide soorten een ontwikkeling doorgemaakt, waardoor ze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.quote:Tegenwoordig ontstaan er steeds meer rassen die hun zelfstandigheid verliezen, ze zouden hetn niet meer in het wild overleven. Zo heb je de chihuahua, echt een gedrocht met te kleine schedel voor de hersenen. Misschien nog net in staat een muisje te vangen lijkt niet echt meer op de wolf.
Enige afhankelijkheid is niet verkeerd, maar nu zijn we bezig dieren steeds hulpelozer te maken en afhankelijker zodat we ons zorgdrag zo goed kunnen oefenen. Maar wat is nu het verschil om ze genetisch aan te passen door te fokken. En door met een goede verdoving de pootjes te breken en ze net zo afhankelijk te maken.
Het verschil zit hem in het trage proces bij het fokken het valt niet meer op als mishandeling maar het valt toch zeker wel in dezelfde categorie.
Deze honden en katten leven toch sowieso als huisdier bij mensen in huis, die gekozen hebben voor zo een ras, om welke reden dan ook?quote:Naakthonden zijn over een veel langere periode ontstaan met veel minder intensieve fok..dat maakt ze beter aangepast maar ze zijn nog steeds niet zo goed in de sneeuw als andere honden.
[..]
Mja maar een hond met haar zou die wond niet gehad hebben.
Ik geloof dat honden en katten sowieso sneller genezen dan mensen, dus je moet natuurlijk wel goed vergelijken.
[..]
Bij een sphynx hetzelfde, maar dat een gen natuurlijk in een ras is ontstaan wil nog niet zeggen dat het wenselijk is voor het organisme. Alle andere honden hebben wel een vacht omdat die duidelijk een belangrijke functie heeft.
Natuurlijk kan de mens de genetische tekortkomingen wel weer verzorgen maar waarom zou je opzettelijk afhankelijke dieren maken die je vervolgens meer moet verzorgen.
Dat is natuurlijk de grootste larie.quote:Je neemt daarbij wel meer verantwoordelijkheid over het dier en geeft meer kans dat je het fout kan doen.
400+? 700+ is het kleinste waar je aan moet denken, 800-1000 het meest realistische voor een liefhebbersphynx. Vaak krijg je wel korting als je er twee neemt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:15 schreef Catch22- het volgende:
Mijn vriendin vind 250 euro al veel voor een kat, dus 400+ euro (wat ze gemiddeld kosten) ga ik er al helemaal niet door krijgen.
Moeilijk om cijfers te vinden maar katten krijgen vooral huidkanker in hun oren omdat de vacht daar minder dik is. en ook krijgen witte katten meer kanker omdat hun huid en vacht minder UV blokkeert.quote:Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, echt heeeeeeel vaak ja. Volgens mij valt dat wel mee.
Ah okee dat is anders in een drukke wijk is dat wel logisch idd.quote:Dat denk ik niet vanwege de zelfredzaamheid van de kat, maar vanwege de overlast die ze kunnen bezorgen, om nog maar te zwijgen over het aantal katten dat aangereden wordt of gewoon kwijt raakt en nooit meer terug komt. Ik zou op die manier geen huisdier willen hebben.
Niet geheel beide soorten zijn van de mens afhankelijk geraakt voor overleving, en in het geval van selectieve fok zijn de dieren sexueel volledig afhankelijk gemaakt van mensen. Dat betekend dat mensen wel zorgen dat veel dieren met een mankement blijven leven en blijven voortplanten. Brengt dit mankement lijden met zich mee dan blijven er generaties beestjes lijden.quote:Hallo, we hebben het over gedomesticeerde dieren hier. En honden en katten zijn twee verschillende diersoorten ook nog, het is algemeen bekend dat de hond altijd veel aanhankelijker en daardoor ook afhankelijker is dan de kat. De hond vergelijken met de wolf is hetzelfde als de mens vergelijken met een aap, natuurlijk hebben beide soorten een ontwikkeling doorgemaakt, waardoor ze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
En ja, er zijn rassen waarin doorfokken een probleem is.
Maar dat is weer een ander issue dan de naaktheid van dieren waardoor ze volgens jou te kwetsbaar gemaakt worden toch?
Bullshit, ze zijn misschien gezond volgens de chihuahua standaard maar het is niet voor niets dat er bij deze beestjes zoveel kenmerkende ziektes voorkomen. De nestjes van chichuahua's bevatten niet voor niets zoveel gehandicapten. Met zo'n snelle selectieve fok van wolf naar speelgoed hondje zijn er gewoon veel structuren zwak geworden in het beestje. Nu kun je wel zeggen dat er een genetische factor is voor veel ziektes maar het is ook gewoon dat er veel structuren in de hond veel zwakker zijn geworden. Zo hebben chihuahua's geen complete schedel en groei zeer laat pas dicht, daarmee neem je toch ook risico's.quote:Ik heb twee chihuahua's met prima schedels die kerngezond zijn, de verantwoordelijkheid ligt ook nog altijd bij de koper, om gezonde dieren uit te zoeken natuurlijk.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, haarloze katten en honden zijn eigenlijk een van de weinig beschadigde echte rassen. En je hebt gelijk met die honden.quote:Deze honden en katten leven toch sowieso als huisdier bij mensen in huis, die gekozen hebben voor zo een ras, om welke reden dan ook?
Ze hoeven simpelweg niet te overleven in de natuur, maar dat hoeft de boxer van mn buurman ook niet.
En ik weet zeker dat mijn honden door hun haarloosheid geen beperkingen hebben, ze doen niet onder voor behaarde soortgenoten.
Ik denk zelfs dat er mss wel meer honden zijn die door teveel vacht sneller last hebben van het klimaat, dat pas je toch net iets minder makkelijk aan. Of honden die door hun bouw meer last hebben met bewegen en dergelijke.
En je zegt dat ze sneller wondjes hebben, je ontdekt ook sneller oneffenheden die je bij behaarde honden pas vindt als het te laat is en ze trekken veel minder snel parasieten aan, ze zijn schoner en sneller schoon dan behaarde honden, en ze verharen niet.
Elk nadeel heb zo zn voordeel hoor
Wat ik wil zeggen is dat je wat veranderd aan het dier en dat dat toch consequenties met zich mee kan brengen. Dat het uit zichzelf groeit omdat het genetisch aangelegd is moet niet anders gezien worden als het fysiek aanbrengen.quote:Dat is natuurlijk de grootste larie.
Wil je nu zeggen dat de verantwoordelijkheid over een behaarde kat wat makkelijker is omdat die lekker zelfredzaam is?
Je neemt voor elk dier dat je als huisdier neemt de volle verantwoording toch?
En je zoekt voordat je zo een dier neemt uit of het bij je past en of jij de zorg die het dier nodig heeft op je wil nemen. Of het nou een goudvis is of een papegaai of een naakthond of een htk kat
Het is vaak genoeg dat de allergie van huidschilfers komt ipv haren. en allergie voor sphynx zou later misschien nog kunnen ontwikkelen. Je moet dus eigenlijk eerst kijken bij mensen met sphynxen of je geen last krijgt. (liefst enkele keren want reactie kan nog opbouwen) .quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef vencodark het volgende:
Dit topic maar eens in de gaten houden. Vriend en ik willen, wanneer we gaan samenwonen, ook katten nemen maar hij kan niet tegen de haren van 'gewone' katten. Dus hij wil 2 naaktkatten. Nu ben ik daar niet zo weg van maar ik heb liever naaktkatten dan geen katten.
Dus we moeten nog eens goed informatie zoeken.
Iemand nog tips misschien?
Wij hadden Scampi om dezelfde reden gekocht, echter het bleek (zoals hierboven al staat) om een schilferallergie te gaan. Dus een naaktkat is zeker geen oplossing bij kattenallergie!quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef vencodark het volgende:
Dit topic maar eens in de gaten houden. Vriend en ik willen, wanneer we gaan samenwonen, ook katten nemen maar hij kan niet tegen de haren van 'gewone' katten. Dus hij wil 2 naaktkatten. Nu ben ik daar niet zo weg van maar ik heb liever naaktkatten dan geen katten.
Dus we moeten nog eens goed informatie zoeken.
Iemand nog tips misschien?
Oh gos, wat LIEFFFFFFFquote:
We hebben nog maar een paar uur terug met haar gesproken. Ze schijnt al tig jaren te fokken en zelfs klanten in het buitenland te hebben. We zouden over 2 weken een kijkje mogen nemen. Op dat moment kunnen we mogelijk kijken naar de dingen die jij noemt. Of hoe pak je zoiets anders aan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Venco, je hebt de stambomen wel gecheckt in de hcm database he? En een kopie gekregen van recente testen van de ouders bij een erkende kliniek? Je moet er niet te lichtzinnig over denken, want eens je zoveel van zo'n knappe kale kat bent gaan houden, is niks erger dan hem veel te vroeg af te moeten geven aan zo'n klote aandoening
Ze zijn echt heel mooiquote:
Hey, volgens mij is dat bij ons in de stadquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben nog maar een paar uur terug met haar gesproken. Ze schijnt al tig jaren te fokken en zelfs klanten in het buitenland te hebben. We zouden over 2 weken een kijkje mogen nemen. Op dat moment kunnen we mogelijk kijken naar de dingen die jij noemt. Of hoe pak je zoiets anders aan?
Bedankt voor de tip ook trouwens!
Dit is wel een oud bericht maar toch even reageren;quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:01 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Daarnaast heb je ook nog hypoallergene katten, ze zijn duur maar dan heb je wel meer zekerheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypoallergene_kat
Prachtige foto's van prachtige katten!quote:Op maandag 2 april 2012 22:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Ennnnnnnnnnnnnn schop!
Tijdens mijn vakantie vorige maand heb ik nog wat foto's gemaakt van de mannen. Hun kleuren komen zo prachtig uit met het groene kleedje, de bosrijke achtergrond (centerparcs) en dan met die felgroene ogen met dat zonlicht.... Ik moet ze even delen, zo mooi! Op sommige foto's werkt de reflectie in het raam ook zo leuk mee!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof de fokker best, het is geen wantrouwen naar haar. Meer dat ik toch bij mezelf denk van: stel dat de moeder het inmiddels wel heeft en dit doorgeeft aan de kittens zonder dat ze het weet. Maar het kan natuurlijk at de moeder altijd goed getest is en alle voorvaderen ook goed zijn geweest. Dan bestaat de kans natuurlijk dat de moederpoes gewoon gezond is.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:58 schreef Murmeli het volgende:
@venco: ik zou ten eerste op je gevoel af gaan. als je een goed gevoel bij haar hebt, zou ik het doen.
wat ik me wel afvraag: waarom vindt ze het voor (andermans) kater niet teveel moeite om die te laten testen, en voor haar eigen poes wel? Dat zou je evt nog kunnen vragen.
verder, als ze in 2009 negatief is getest dan is dat misschien ook wel ok? Dat is maar 3 jaar geleden...
En tot slot: HCM is niet het einde van de wereld ... een van mijn katten heeft het ook, weet ik sinds 3 maanden. Het is een hoop werk omdat je je kat dan medicijnen moet geven, en ja, ik weet dat ik hem elk moment kan kwijtraken. Maar ik hou niet minder van hem ofzoMisschien dat het verschil is dat dit geen raskat is en ik er dus niets voor heb betaald (heb hem van een kennis overgenomen, die niet wist dat hij hcm heeft, ik heb het nu bij een routineonderzoek ontdekt). Dus ik ben geen geld kwijt als hij maar 6 wordt ofzo. Maar ja, ik hou niet minder van hem omdat hij gewoon een htk kat is (wel de allerknapste kater van nederland, dat dan weer wel)
Ik heb Wil 2 keer gemaild. Inmiddels hebben mijn vriend en ik ook aardig wat research gedaan. Zo weten we we die ouders en grootouders van beide kanten zijn. De vader komt uit goede lijnen die hcm vrij zijn. De moeder is wat onduidelijker. Zij is een mengelmoes van een zuivere sphynx (moeder) en een huiskater. Van de kater zijn geen gegevens, de moeder komt ook uit een hcm vrije lijnen. Ook hebben we nog andere dochters kunnen vinden van oma.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Venco, had je Wil nog gemaild? Zij kan je sowieso meer vertellen over de katten in de stambomen, als nationaal verzamelpunt kent zij zoveel stambomen en namen, waardoor je een realistischer beeld krijgt van het risico.
Ik snap dat je graag een kat koopt bij iemand waar je een goed gevoel bij hebt. Maak je een onverstandige keuze? Soms misschien wel. Met Spot hadden we hetzelfde: we waren verliefd voordat we de testen hadden gezien en daar ga je al. Toen ik achteraf zag dat de stamboom van zijn vader beter had gekund, had ik rationeel gezien moeten afhaken. Maar dat heb ik niet gedaan en Spot is het beste dat me ooit is overkomen, ik hou zo verschrikkelijk veel van hem!
Maar Spot is wel verdacht getest....
Ik zou het je dus niet per se af willen raden. Het enige waar mijn haren van overeind gaan staan is dat ze aangeeft dat ze testen 'teveel gedoe' vindt. Ze heeft de verantwoordelijkheid over nieuwe kattenleventjes, maar neemt de verantwoordelijkheid maar half. Teveel gedoe? Ik heb in 1 keer voor de beste specialist gekozen toen ik Spot liet testen, dat was 50 minuten rijden, dus nou, het heeft me 3 uur gekost (als ik dichterbij was gegaan wellicht 2 uur). Spot was, behalve enorm sjaggie, thuis gewoon weer bijna de oude en na een nachtje slapen was alles weer ok. De test ging veel sneller dan ik dacht en voor ik het wist stond ik met een papiertje in mijn handen buiten.
Ik vind het dus gewoon een ongegronde reden om te zeggen dat ze de moeder niet laat testen, terwijl het gewoon belangrijk is voor de kittens. Die 80 euro zijn dan ook de kosten niet meer. Geef toe, als je zelf een nestje zou fokken met raskatten, dan zou je zelf toch ook echt alleen het beste willen, en zo'n belangrijke test voor een aandoening die nu eenmaal veel voorkomt bij het ras laten uitvoeren? Waarom zou je je risico's niet tot een minimum beperken?
De laatste test is uit 2009 - is deze wel bij een goede kliniek uitgevoerd? Lang niet elke dierenarts kan een goede test doen, dat kunnen er maar een paar. En in 3 jaar kan alsnog heel veel gebeuren, het resultaat geeft eigenlijk geen enkele garantie meer.
Juist als je zolang meedraait ken je het belang van de testen en dat maakt me bang dat ze met deze 'smoesjes' probeert iets anders te verbergen. Ik lees nog altijd op het sphynxforum ook zulke erge verhalen van mensen die écht dachten dat de fokster de waarheid sprak, en achteraf zo op hun bek gegaan zijn - waar de katjes uiteraard weer de dupe van zijn....
Als je zelf je katten straks ook jaarlijks test (wat ik je wel aanraad waar je de kittens ook koopt), dan nog is HCM zoals gezegd niet gelijk het einde. Als je er op tijd bij bent kun je met medicijnen en controles de kat lang in goede conditie houden, maar op langere termijn zal het het dier toch fataal worden. Door jaarlijks te testen kun je er dus gewoon op tijd achter komen of er iets speelt. En daar naar handelen. Dat is in ieder geval de juiste verantwoordelijkheid die je zelf kunt nemen.
Ohja, nog 1 ding: als je gaat kijken, dan ben je verkocht hoor, daar bestaat geen twijfel over. Het is zooo schattig! En zeker kittens, je staat elke keer verbaasd hoe enórm klein ze zijn!! Ze kruipen zo je hart in en dan laat je ze nooit meer los
Maak je keuze dus voor je gaat kijken, want terugkrabbelen doe je dan echt niet meer en je objectiviteit is ver te zoeken![]()
![]()
Ik snap je twijfels echt heel goed, want echt iedereen viel ook over mij heen toen ik Spot ging kopen, maar daar ben ik achteraf alleen maar blij om. We hebben daardoor heel bewust de keuze gemaakt voor een sphynx met een mogelijk verhoogd risico op hcm, en hebben ook vooraf kunnen kiezen dat we de zorgen die dit met zich meebrengt zullen dragen en deze lieve kat het allerbeste zullen behandelen. En daarmee hebben we tóch de juiste keuze gemaakt!
(maar met de kennis die ik daardoor heb opgedaan, heb ik voor een tweede kat dus wél alleen maar bij cattery's gekeken waarvan ik 100% zeker wist dat het goed zat, zodat ik niet meer in die verleiding kon komen)
Heel veel succes met je keuze en ik feliciteer jullie stiekem ook alvast met het aankomende duoAls het zeker is willen we wel fotooooo's!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11,5 week oud en echt de grootste knuffelkitty ever![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sushi is vewwy pwettyEn nog zo jong, nu al bij je! Vertel meer, is het een dame of een heer? Waar komt ie vandaan? En hoe is het ontdekken bij jou thuis gegaan?
Kittenverhalen
![]()
![]()
I had a signature once. It was awful.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Sushi gehaald bij in Roosendaal. Bij mensen die al langere tijd met Sphynxen bezig zijn. Ze hadden er zelf ook een heleboel!
Sushi is een vrouwtje van inmiddels 12 weekjes. Inderdaad erg vroeg, Scampi mocht ik destijds pas met 15 weken halen. Maar ik werd gemaild dat Sushi al kon worden opgehaald omdat ze goed gesocialiseerd was, alleen maar natvoer/brokjes at (niet meer bij de moederpoes), zindelijk was en heel zelfstandig. Op zich gaat het ook heel goed met haar, maar ik vind 'r wel héél aanhankelijk. Bijna een soort van verlatingsangst als ik de kamer verlaat. Ik denk dat dat wel te maken heeft met het feit dat ze nog zo jong is en nu die 7 andere dieren daar in huis mist
Maar het gaat supergoed met Sushi, ze is héél vrolijk, superknuffelig, helemaal niet bang voor mensen, nieuwsgierig, ze eet goed en ga zo maar door! Het is echt een moppie. Nog héél klein.
Ik slaap wel al een paar nachten onrustig omdat Sushi steeds onder de deken kruipt en ik bang ben dat ik haar 'crush'als ik slaap. Maar dat loopt vast wel los, ze ligt nu voornamelijk in m'n nek.
En om 3 uur 's nachts sharp heeft ze superveel zin om te spelen, jeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!
Nog wat foto's! Wel veel van hetzelfde, maar ach![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |