abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186025826
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt als een best wel goede afloop. Of in elk geval zo goed als mogelijk.
De weg er naartoe tot De Dag was het moeilijkste.
Daarna ging het wel. :)
pi_186026769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 00:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Sphynxen en andere naaktkatten... een geweldig alternatief voor mensen met een kattenallergie, om toch nog van katten te genieten. Maar zijn de eigenaren (bedienden) van die katten allemaal allergisch dan wel hebben ze allemaal iemand in het gezin die allergisch is tegen katten?

Of hebben jullie die katten omdat je ze zo mooi (of lief) vindt?

Persoonlijk zal ik niet snel een naaktkat nemen... net als ik niet snel een langharige kat zou willen.
Noem mijn desnoods conservatief, maar ik heb het meeste met kortharige katten.

Maar smaken verschillen... ;)
Een stukje allergie komt hier inderdaad om de hoek kijken.
Waarbij de Siberische kat ook hypoallergeen is.

Verder heb ik gekeken naar het karakter van het ras. En bij zowel de Sibeer als de Sphynx zijn die super lief, sociaal en aanhankelijk.
Heb nog nooit een haal met open klauw gehad.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 6 april 2019 @ 04:54:57 #128
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_186062447
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:34 schreef CoExist het volgende:

[..]

Een stukje allergie komt hier inderdaad om de hoek kijken.
Waarbij de Siberische kat ook hypoallergeen is.

Verder heb ik gekeken naar het karakter van het ras. En bij zowel de Sibeer als de Sphynx zijn die super lief, sociaal en aanhankelijk.
Heb nog nooit een haal met open klauw gehad.
Met die laatste opmerking zeg je het helemaal.
Van mijn liefste kater krijg ik de meeste bloedingen aan mijn hand. Niet dat hij mij pijn wil doen, maar speelt / stoeit graag (en ik ben gek genoeg tegen beter weten in) En met zijn kaken doet hij mij geen pijn, met zijn gevreesde achterpoten doet hij mij ook geen pijn... maar het zijn juist de voorpoten (waarmee hij niets anders doet dan mij vasthouden) die ervoor zorgen dat ik meermaals met bebloede handen ervan terug kom (klinkt misschien wat Vlaams zoals ik het schrijf). En dat is het misschien ook wel.

Maar hij bedoelt het niet zo, hij speelt met mij en ik speel met hem. En hij is sterker dan hij zich beseft, nou ja... mijn pijngrens is gelukkig behoorlijk groot. Ik voet het wel, maar vaak ook niet. In elk geval niet altijd als pijn zelve.

Nee hoor de kat die mij het vaakst open krabt, is de liefste van allemaal. Hij kent alleen zijn kracht niet.
pi_186063723
Vergeet niet dat de meeste mensen met een katten allergie allergisch zijn voor huidschilfers, en niet voor de haren. Ook bij sphynxen speelt de allergie dus vaak gewoon op. Test dit altijd voor je een sphynx koopt door bv een nacht te slapen op een kussensloop waar 24 uur daarvoor sphynxen op hebben gelegen, de fokker waar je je potentiële kat wil kopen zal hier zeker aan mee willen werken om je sloop tussen de katten te leggen :)
I had a signature once. It was awful.
pi_186065590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Vergeet niet dat de meeste mensen met een katten allergie allergisch zijn voor huidschilfers, en niet voor de haren. Ook bij sphynxen speelt de allergie dus vaak gewoon op. Test dit altijd voor je een sphynx koopt door bv een nacht te slapen op een kussensloop waar 24 uur daarvoor sphynxen op hebben gelegen, de fokker waar je je potentiële kat wil kopen zal hier zeker aan mee willen werken om je sloop tussen de katten te leggen :)
Goede aanvulling :) Je kan het nog specifieker maken door te kijken naar stofjes in het speeksel (de bekendste feld1) waar mensen op reageren, en welke door wassen op de huid en vacht komt. En dus inderdaad ook op huidschilfers.
Syberische katten zijn de enige -voor zover ik weet- die hypoallergeen zijn (die hebben nog steeds zulke stofjes, maar in mindere mate, verschillend per kat). Sphynxen zijn niet hypoallergeen, al verliezen ze dus geen vacht waar zulke stofjes op gewassen worden. Allergie kan ook na enkele dagen opspelen, al gok ik dat op zo'n sloop slapen sneller effect gaat tonen, die tip ga ik onthouden :) Allergie kan in sommige gevallen overigens ook prima behandeld worden met hypnotherapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')