De katten van mijn ouders hebben ook nooit aan de stoelen of banken gekrabd. Onze sphynxen doen het nu wel. We hebben toen die spullen gekocht en 3kwart jaar later kwamen de katten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:10 schreef oh-oh het volgende:
Ben ik nou heel erg naief als ik zeg dat ik het heel vreemd vind dat mensen katten nemen en dan gaan zitten sippen om hun bank en stoelen?
Ik heb honden en ik koop al gewoon nooit een nieuwe bank, altijd tweedehands en dan zie ik wel hoe lang die mee gaat, en ze krabben er niet eens aan, ze liggen er alleen maar op. En de vogels poepen er wel eens op. Als ik dat niet gewild had, dan had ik geen vogels genomen...
Kun je ze niet via een herplaatsingsite aanbieden? Of via de fokker?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
De katten van mijn ouders hebben ook nooit aan de stoelen of banken gekrabd. Onze sphynxen doen het nu wel. We hebben toen die spullen gekocht en 3kwart jaar later kwamen de katten.
Daarbij, ik sta hier niet alleen in. Als ik wel alleen was geweest had ik nog wel andere manieren willen proberen om ze in ieder geval van de bank vandaan te houden.
Ik krijg het helaas bij mijn man niet zover dat hij dit soort dingen gaat accepteren, daar staat hij gewoon heel anders in dan ik. De tijd kan ik helaas niet terugdraaien want als ik dit had geweten, waren de katten helemaal niet gekomen, dan had ik ze nu namelijk niet hoeven missen.
Ik begrijp je punt hoor maar geloof me, ik pak dit heel secuur aan.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Kun je ze niet via een herplaatsingsite aanbieden? Of via de fokker?
Mp en facebook lijkt me niet echt de way forward.
Goed dat je t zo secuur aanpakt. Ga ook gewoon thuis kijken bij het nieuwe personeel (Had je vast ook al bedacht).quote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt hoor maar geloof me, ik pak dit heel secuur aan.
Ik zoek sowieso mensen die eerder sphynxen hebben gehad of ze nog hebben. Dat ze weten waar ze aan beginnen. Ik scan dus wel goed wie er reageert. Of je daar nu via marktplaats aan komt of via een herplaatsingssite.
Ik neem het niet lichtzinnig op in ieder geval en iemand in de buurt, die we thuis kunnen ontmoeten.
Ik heb via zeelandnet een advertentie geplaatst en inmiddels een reactie gehad van iemand die 15 minuten verder woont.
Dat voelt veiliger en kan je makkelijk iets plannen.
We zijn in gesprek en ze zal er over nadenken. Ze heeft al 2 sphynxen.
Ja, was zeker de bedoeling. Minstens 2 afspraken, keer bij ons en keer bij de ander.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed dat je t zo secuur aanpakt. Ga ook gewoon thuis kijken bij het nieuwe personeel (Had je vast ook al bedacht).
Erg klote dat t zo loopt voor je. Sterkte
Nee, dat is geen goed ideequote:Op maandag 22 februari 2016 23:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, was zeker de bedoeling. Minstens 2 afspraken, keer bij ons en keer bij de ander.
Maar de persoon waar we contact mee hadden wilt het toch niet doen. Ze vind het teveel.
Ze heeft namelijk niet alleen 2 sphynxen maar ook 2 naakthonden en 2 chihuahua's.![]()
Dus sowieso vind ik het nogal een risico om haar ook nog onze 3 katten te laten nemen. Zodra zij het te druk of te duur vindt, staan ze zo weer buiten.
No way.
Ik heb naast mijn sphynxen ook 2 haarballen. In het begin liep het voor geen meter, m'n haarballen snapten het gewoon niet. Ziet er anders uit, gedraagt zich anders, ruikt anders. Momo bijvoorbeeld kwispelt als ze blij is, en Merlijn vond dus dat ik een chagrijnige pissige kat had aangeschaft. Nu gedogen ze elkaar. Ze staan naast elkaar/tegen elkaar aan te eten, maar voor de rest moeten ze elkaar niet zo. Geen dikke ruzie, maar nuffig neusophalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:23 schreef Hello_Kitty het volgende:
niet zeker of de vraag in het algemene kattentopic hoort of hier maar gezien het eigenzinnig karakter van een sphynx probeer ik hier mijn geluk.
Ik heb een 9 jarige gecastreerde HTK kater die al 6 jaar als enige kat in huis leeft. Ozzy heeft het redelijk goed naar zijn zin hoewel ik en mijn vriend beide fulltime werken. Situatieschets: de laatste persoon vertrekt rond 8u en eerste is thuis rond half 6 's avonds , een keer in de 2 weken gemiddeld word er van thuis uit gewerkt en elke dag rond de middag komt mijn moeder nog even langst voor boodschappen te brengen.
Terug naar Ozzy, qua karakter is hij een echt mojito-cat zoals jackson galaxy het zou noemen. veel zelfvertrouwen, owns the place en komt direct elke menselijke bezoeker begroeten en op schot liggen. Als we thuis zijn is het net een hondje dat achter je aan blijft lopen en volgt van kamer tot kamer. Echte honden ziet hij ook en zoalng hij ze vanop een afstand in het oog kan houden is er geen probleem. Ozzy is een binnekat maar ziet soms andere katten vanachter het raam. De reactie daar is meestal wat tikken met zijn pootje tegen de raam. soms een wat dikke staart, vooral als de bezoeker een andere volwassen kater is.
We gaan soms ook aan de lijband met Ozzy in de tuin wandelen, als hij daar de jonge (gecastreerde) kattin van de buren ontmoet blijven ze meestal beide op een afstand tot ze beide zeker zijn dat ze elkaar gezien hebben en gaan elkaar dan lekker negeren vanop een afstand.
Waarom deze wall of text in het sphynxtopic? Ik ben altijd al gek geweest van het sphynx ras, zowel qua uitzicht als het karakter. Ik beself dat ik veel geluk heb gehad dat Ozzy ook zo'n sociaal karakter heeft naar mensen toe, verhalen van andere katten bij vrienden en familie zijn veel eigenzinniger en schuwer.
De vraag van 1 miljoen, zou een kat als Ozzy een sphynx kitten kunnen accepteren? Of denken jullie dat hij al te lang als enige kat in huis is? Ik wil niets doen waar Ozzy ongelukkig van zou worden maar het kriebelt zo vaak als ik fotos en verhalen lees over naaktkatten.
Natuurlijk begrijp ik ook dat niemand val jullie een glazen bol heeft of mij een 100% succes garantie gaat kunnen geven maar ik zou graag jullie kijk en ervaring hierover horen. Succes verhalen, faalverhalen, tips ivm mogelijke introductie (trage introductie of toch een snellere)
Heb je al een oproepje geplaatst op de Facebookgroep "sphynxlovers"?quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:54 schreef vencodark het volgende:
En inmiddels weer een paar maanden verder.
De oplossingen helpen niet en de ergernissen lopen op. Ze moeten weg maar niemand wilt er 3. Iedereen die reageert wilt er 1 en dat wilde ik niet.
Helaas moet ik er toch aan geloven ze uit elkaar te halen. Mijn man wilt ze morgen nog naar het asiel hebben (nadat er weer wat was gebeurt/kapot gegaan).
Er staat een nieuwe advertentie online.
Afwachten weer..ofzo.![]()
Ik heb een oproep geplaatst via All about sphynx.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Heb je al een oproepje geplaatst op de Facebookgroep "sphynxlovers"?
Daar worden regelmatig verplaatsen gevraagd, ook meerdere.
Hoe dan ook, heel veel sterkte en succes met deze situatie!
Ik zou het, als ik jou was, ook proberen op "sphynx lovers". Met een beetje geluk kunnen ze samen blijven!quote:Op zondag 8 mei 2016 11:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb een oproep geplaatst via All about sphynx.
Heb nu met 3 mensen contact, allen uit België.
De vrouwtjes zijn in trek. 2 mensen hebben zelf een sphynx. De 3e heeft thuis een ragdoll.
Heb er een berichtje naar gestuurd.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:40 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik zou het, als ik jou was, ook proberen op "sphynx lovers". Met een beetje geluk kunnen ze samen blijven!
Ik zou ze met liefde overnemen. Maar zowel mijn vriend als mijn portemonnee vinden vier katten en een hond meer dan voldoende…
Ach die Morris, wat een (zo te zien) heerlijke knuffel!quote:Op zondag 17 maart 2019 12:37 schreef CoExist het volgende:
Mijn 8 maanden oude/jonge Sphynx kater: INDIGO
[ afbeelding ]
Hij heeft ook nog een maatje hier in huis.
Mijn 10 maanden oude/jonge Siberische kater: MORRIS
[ afbeelding ]
Hoe is het met jouw katten afgelopen destijds? Ik vond dat zo'n verdrietig verhaal voor iedereenquote:Op zondag 17 maart 2019 12:43 schreef vencodark het volgende:
Wauw, dat dit topic weer bovenkomt.![]()
Mooie sphynx heb je daar. Prachtige blauwe ogen.
En die Siberische is ook prachtig.![]()
Succes met je nieuwe vriend!
Ze zijn uiteindelijk alledrie apart van elkaar verkocht in juni 2016.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe is het met jouw katten afgelopen destijds? Ik vond dat zo'n verdrietig verhaal voor iedereen
De weg er naartoe tot De Dag was het moeilijkste.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt als een best wel goede afloop. Of in elk geval zo goed als mogelijk.
Een stukje allergie komt hier inderdaad om de hoek kijken.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Sphynxen en andere naaktkatten... een geweldig alternatief voor mensen met een kattenallergie, om toch nog van katten te genieten. Maar zijn de eigenaren (bedienden) van die katten allemaal allergisch dan wel hebben ze allemaal iemand in het gezin die allergisch is tegen katten?
Of hebben jullie die katten omdat je ze zo mooi (of lief) vindt?
Persoonlijk zal ik niet snel een naaktkat nemen... net als ik niet snel een langharige kat zou willen.
Noem mijn desnoods conservatief, maar ik heb het meeste met kortharige katten.
Maar smaken verschillen...
Met die laatste opmerking zeg je het helemaal.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:34 schreef CoExist het volgende:
[..]
Een stukje allergie komt hier inderdaad om de hoek kijken.
Waarbij de Siberische kat ook hypoallergeen is.
Verder heb ik gekeken naar het karakter van het ras. En bij zowel de Sibeer als de Sphynx zijn die super lief, sociaal en aanhankelijk.
Heb nog nooit een haal met open klauw gehad.
Goede aanvullingquote:Op zaterdag 6 april 2019 09:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Vergeet niet dat de meeste mensen met een katten allergie allergisch zijn voor huidschilfers, en niet voor de haren. Ook bij sphynxen speelt de allergie dus vaak gewoon op. Test dit altijd voor je een sphynx koopt door bv een nacht te slapen op een kussensloop waar 24 uur daarvoor sphynxen op hebben gelegen, de fokker waar je je potentiële kat wil kopen zal hier zeker aan mee willen werken om je sloop tussen de katten te leggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |