abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2011 @ 14:28:51 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102398196
Vanwaar je verhaal eigenlijk?
Ik ken wel buitensphynxen hoor, die redden dat helemaal prima.
Ik vind persoonlijk dat geen enkele kat op straat zou moeten zitten zonder toezicht trouwens :P
En ik heb zelf 3 naakthonden, die rennen naakt door de sneeuw, geen enkel probleem hoor ^O^
En als het zo uitkomt kleed ik ze aan, hun huid is ook niet zo kwetsbaar, en herstelt aanzienlijk sneller dan mijn eigen huid.
Maar goed, ik heb geen idee hoe het bij de sphynx zit, bij chinese naakthonden gaat het om een naakt gen dat gewoon natuurlijk in het ras zit in elk geval.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 september 2011 @ 14:30:52 #252
176471 oh-oh
pi_102398238
Sinds vorige week kennen wij een American Hairless Terrier.
Die hadden we nog niet in de vriendenkring, en hij werkt ook nog bij ons werk in de straat!

Heel grappig hondje is het :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 september 2011 @ 14:43:25 #253
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_102398572
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:28 schreef oh-oh het volgende:
Vanwaar je verhaal eigenlijk?
Ik ken wel buitensphynxen hoor, die redden dat helemaal prima.
Ze hebben wel een flinke kans op huidkanker daardoor en sowieso zijn ze slechter af in wat ruwere condities. Naakte dieren zie je vaak genoeg als mutatie ontstaan
quote:
Ik vind persoonlijk dat geen enkele kat op straat zou moeten zitten zonder toezicht trouwens :P
Denk je niet dat ze in staat zijn om zelfstandig leven te hebben? Katten zijn langzamerhand aan mensen aangepast maar allereerst was het voornamelijk muizen eten die van de voedselvoorraad snoepten en daarbij gaven mensen af en toe wat eten.

Tegenwoordig ontstaan er steeds meer rassen die hun zelfstandigheid verliezen, ze zouden hetn niet meer in het wild overleven. Zo heb je de chihuahua, echt een gedrocht met te kleine schedel voor de hersenen. Misschien nog net in staat een muisje te vangen lijkt niet echt meer op de wolf.

Enige afhankelijkheid is niet verkeerd, maar nu zijn we bezig dieren steeds hulpelozer te maken en afhankelijker zodat we ons zorgdrag zo goed kunnen oefenen. Maar wat is nu het verschil om ze genetisch aan te passen door te fokken. En door met een goede verdoving de pootjes te breken en ze net zo afhankelijk te maken.
Het verschil zit hem in het trage proces bij het fokken het valt niet meer op als mishandeling maar het valt toch zeker wel in dezelfde categorie.

quote:
En ik heb zelf 3 naakthonden, die rennen naakt door de sneeuw, geen enkel probleem hoor ^O^.
Naakthonden zijn over een veel langere periode ontstaan met veel minder intensieve fok..dat maakt ze beter aangepast maar ze zijn nog steeds niet zo goed in de sneeuw als andere honden.

quote:
En als het zo uitkomt kleed ik ze aan, hun huid is ook niet zo kwetsbaar, en herstelt aanzienlijk sneller dan mijn eigen huid.
Mja maar een hond met haar zou die wond niet gehad hebben.
Ik geloof dat honden en katten sowieso sneller genezen dan mensen, dus je moet natuurlijk wel goed vergelijken.

quote:
Maar goed, ik heb geen idee hoe het bij de sphynx zit, bij chinese naakthonden gaat het om een naakt gen dat gewoon natuurlijk in het ras zit in elk geval.
Bij een sphynx hetzelfde, maar dat een gen natuurlijk in een ras is ontstaan wil nog niet zeggen dat het wenselijk is voor het organisme. Alle andere honden hebben wel een vacht omdat die duidelijk een belangrijke functie heeft.

Natuurlijk kan de mens de genetische tekortkomingen wel weer verzorgen maar waarom zou je opzettelijk afhankelijke dieren maken die je vervolgens meer moet verzorgen. Je neemt daarbij wel meer verantwoordelijkheid over het dier en geeft meer kans dat je het fout kan doen.
Inter faeces et urinam nascimur,
  maandag 26 september 2011 @ 15:03:40 #254
176471 oh-oh
pi_102399138
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:43 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

Ze hebben wel een flinke kans op huidkanker daardoor en sowieso zijn ze slechter af in wat ruwere condities. Naakte dieren zie je vaak genoeg als mutatie ontstaan

Nou, echt heeeeeeel vaak ja. Volgens mij valt dat wel mee.

quote:
Denk je niet dat ze in staat zijn om zelfstandig leven te hebben? Katten zijn langzamerhand aan mensen aangepast maar allereerst was het voornamelijk muizen eten die van de voedselvoorraad snoepten en daarbij gaven mensen af en toe wat eten.
Dat denk ik niet vanwege de zelfredzaamheid van de kat, maar vanwege de overlast die ze kunnen bezorgen, om nog maar te zwijgen over het aantal katten dat aangereden wordt of gewoon kwijt raakt en nooit meer terug komt. Ik zou op die manier geen huisdier willen hebben.
[/quote]

quote:
Tegenwoordig ontstaan er steeds meer rassen die hun zelfstandigheid verliezen, ze zouden hetn niet meer in het wild overleven. Zo heb je de chihuahua, echt een gedrocht met te kleine schedel voor de hersenen. Misschien nog net in staat een muisje te vangen lijkt niet echt meer op de wolf.

Enige afhankelijkheid is niet verkeerd, maar nu zijn we bezig dieren steeds hulpelozer te maken en afhankelijker zodat we ons zorgdrag zo goed kunnen oefenen. Maar wat is nu het verschil om ze genetisch aan te passen door te fokken. En door met een goede verdoving de pootjes te breken en ze net zo afhankelijk te maken.
Het verschil zit hem in het trage proces bij het fokken het valt niet meer op als mishandeling maar het valt toch zeker wel in dezelfde categorie.
Hallo, we hebben het over gedomesticeerde dieren hier. En honden en katten zijn twee verschillende diersoorten ook nog, het is algemeen bekend dat de hond altijd veel aanhankelijker en daardoor ook afhankelijker is dan de kat. De hond vergelijken met de wolf is hetzelfde als de mens vergelijken met een aap, natuurlijk hebben beide soorten een ontwikkeling doorgemaakt, waardoor ze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
En ja, er zijn rassen waarin doorfokken een probleem is.
Maar dat is weer een ander issue dan de naaktheid van dieren waardoor ze volgens jou te kwetsbaar gemaakt worden toch?
Ik heb twee chihuahua's met prima schedels die kerngezond zijn, de verantwoordelijkheid ligt ook nog altijd bij de koper, om gezonde dieren uit te zoeken natuurlijk.
quote:
Naakthonden zijn over een veel langere periode ontstaan met veel minder intensieve fok..dat maakt ze beter aangepast maar ze zijn nog steeds niet zo goed in de sneeuw als andere honden.

[..]

Mja maar een hond met haar zou die wond niet gehad hebben.
Ik geloof dat honden en katten sowieso sneller genezen dan mensen, dus je moet natuurlijk wel goed vergelijken.

[..]

Bij een sphynx hetzelfde, maar dat een gen natuurlijk in een ras is ontstaan wil nog niet zeggen dat het wenselijk is voor het organisme. Alle andere honden hebben wel een vacht omdat die duidelijk een belangrijke functie heeft.

Natuurlijk kan de mens de genetische tekortkomingen wel weer verzorgen maar waarom zou je opzettelijk afhankelijke dieren maken die je vervolgens meer moet verzorgen.
Deze honden en katten leven toch sowieso als huisdier bij mensen in huis, die gekozen hebben voor zo een ras, om welke reden dan ook?
Ze hoeven simpelweg niet te overleven in de natuur, maar dat hoeft de boxer van mn buurman ook niet.
En ik weet zeker dat mijn honden door hun haarloosheid geen beperkingen hebben, ze doen niet onder voor behaarde soortgenoten.
Ik denk zelfs dat er mss wel meer honden zijn die door teveel vacht sneller last hebben van het klimaat, dat pas je toch net iets minder makkelijk aan. Of honden die door hun bouw meer last hebben met bewegen en dergelijke.
En je zegt dat ze sneller wondjes hebben, je ontdekt ook sneller oneffenheden die je bij behaarde honden pas vindt als het te laat is en ze trekken veel minder snel parasieten aan, ze zijn schoner en sneller schoon dan behaarde honden, en ze verharen niet.
Elk nadeel heb zo zn voordeel hoor :D
quote:
Je neemt daarbij wel meer verantwoordelijkheid over het dier en geeft meer kans dat je het fout kan doen.
Dat is natuurlijk de grootste larie.
Wil je nu zeggen dat de verantwoordelijkheid over een behaarde kat wat makkelijker is omdat die lekker zelfredzaam is?
Je neemt voor elk dier dat je als huisdier neemt de volle verantwoording toch?
En je zoekt voordat je zo een dier neemt uit of het bij je past en of jij de zorg die het dier nodig heeft op je wil nemen. Of het nou een goudvis is of een papegaai of een naakthond of een htk kat :D
( Groucho Marx )
pi_102412045
Er is maar 1 punt waarin ik het deels met je eens ben en dat is de HCM. Toen de sphynx ontstond was HCM minder bekend, en is er uiteraard lijn- en inteelt gebruikt om meer sphynxen te krijgen. Was er toen maar meer bekend over HCm en er beter op gelet! Gelukkig zijn er talloze fokkers die nu zéér bewust met HCM omgaan en de risico's op HCM zo minimaal mogelijk houden (een garantie is nooit te geven natuurlijk), maar helaas is er ook een groep die ze nog steeds vemeerdert.

Om die reden laat ik mijn sphynx en strats sphynxen ook jaarlijks testen in Ommen bij Rob Gerritsen op HCM, aanstaande maandag is de eerste keer met Spot en ik ben doodnerveus.

Desondanks is HCM niet sphynx-eigen, er zijn nog meer rassen waarbij HCM veel voorkomt zoals bv ragdolls. Dus dat is geen specifiek sphynx-bezwaar.

Verder is een kat zoals de kat deels genetisch is, en deels zoals hij het gewend is. De ene kat is uit zichzelf een buitenkat en een doerak, de andere kat is blijer thuis op de bank bij de verwarming. En dan wat katten gewend zijn, katten die jaren buiten leven kun je niet binnen houden, en andersom zal het ook fors wennen zijn. Mijn katten zijn van begin af aan binnen en nooit buiten geweest, en ze komen echt niks te kort.

Sphynxen kun je om een veel eenvoudigere reden beter niet buiten laten: het zijn heel aanhankelijke en waardevolle dieren. Ze lopen met jan en alleman mee en zijn, ben ik bang, ook erg jatgevoelig. En dat zou mijn ergste nachtmerrie zijn, brrrrr.

Ik ben het met je eens dat sphynxen kwetsbaarder zijn, en meer zorg nodig hebben. Maar zouden ze daarom niet meer gefokt mogen worden? Nah, dat denk ik niet, ze zouden enkel zorgvuldiger gefokt en vooral geplaatst moeten worden. Een verantwoord gefokte sphynx in handen van een goede baas is een verrijking van je leven....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:15:03 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102547209
Sphynx _O_ vind ze prachtig.

Mijn vriendin vind 250 euro al veel voor een kat, dus 400+ euro (wat ze gemiddeld kosten) ga ik er al helemaal niet door krijgen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102555716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:15 schreef Catch22- het volgende:
Mijn vriendin vind 250 euro al veel voor een kat, dus 400+ euro (wat ze gemiddeld kosten) ga ik er al helemaal niet door krijgen.
400+? 700+ is het kleinste waar je aan moet denken, 800-1000 het meest realistische voor een liefhebbersphynx. Vaak krijg je wel korting als je er twee neemt.
pi_102564348
Over die discussie: ik denk dat je je meer zorgen moet maken om populaire hondenrassen dan om de sphynx. Als een bruine labrador in is, dan denk ik dat ze met duizenden worden afgenomen, in tegenstelling tot de sphynx.

Mijn ervaring tijdens mijn zoektocht naar een sphynx was, dat de cattery's juist heel voorzichtig zijn met fokken. Je moet natuurlijk als klant wel zelf goed kijken waar de kat vandaan komt en er niet zomaar zelf mee gaan fokken.

Over natuurlijk/ onnatuurlijk: dat is niet echt een relevante discussie. Katten zijn sowieso gedomesticeerd. De huis-tuin-en-keuken-Poekie ook. De sphynx is zeker kwetsbaarder maar de gemiddelde baas die 700 euro betaalt - en natuurlijk veel om de kat geeft - leest zich echt wel in in de risico's, zoals de zon en het onbewaakt naar buiten laten gaan.
pi_102932805
aaaaw geweldige plaatjes!!!!! zodra ik ruimer ga wonen neem ik er ook een sphinx
hi
pi_103004147
Budgie is thuis! Het is nog veel grommen en blazen met Spot, en de meiden doen er weinig mee. Het moet nog behoorlijk groeien maar ik weet zeker dat het straks wel vriendjes zullen worden! :)

pi_103142299
Ik gooi er gewoon een stapel Budgiefoto's tegenaan!

dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:55:22 #262
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_103251446
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, echt heeeeeeel vaak ja. Volgens mij valt dat wel mee.
Moeilijk om cijfers te vinden maar katten krijgen vooral huidkanker in hun oren omdat de vacht daar minder dik is. en ook krijgen witte katten meer kanker omdat hun huid en vacht minder UV blokkeert.

Je kan het vergelijken met blanke mensen die we in tropische zone's zetten. Australie is daar een mooi voorbeeld van: 4 keer zoveel kanker vergeleken met VS en UK. Nu hebben sphynxen in NL het minder erg maar het is een beetje naif om te denken dat er geen risico aan vast zit.

quote:
Dat denk ik niet vanwege de zelfredzaamheid van de kat, maar vanwege de overlast die ze kunnen bezorgen, om nog maar te zwijgen over het aantal katten dat aangereden wordt of gewoon kwijt raakt en nooit meer terug komt. Ik zou op die manier geen huisdier willen hebben.
Ah okee dat is anders in een drukke wijk is dat wel logisch idd.

quote:
Hallo, we hebben het over gedomesticeerde dieren hier. En honden en katten zijn twee verschillende diersoorten ook nog, het is algemeen bekend dat de hond altijd veel aanhankelijker en daardoor ook afhankelijker is dan de kat. De hond vergelijken met de wolf is hetzelfde als de mens vergelijken met een aap, natuurlijk hebben beide soorten een ontwikkeling doorgemaakt, waardoor ze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
En ja, er zijn rassen waarin doorfokken een probleem is.
Maar dat is weer een ander issue dan de naaktheid van dieren waardoor ze volgens jou te kwetsbaar gemaakt worden toch?
Niet geheel beide soorten zijn van de mens afhankelijk geraakt voor overleving, en in het geval van selectieve fok zijn de dieren sexueel volledig afhankelijk gemaakt van mensen. Dat betekend dat mensen wel zorgen dat veel dieren met een mankement blijven leven en blijven voortplanten. Brengt dit mankement lijden met zich mee dan blijven er generaties beestjes lijden.

En ondanks dat naaktheid zelf geen directe grote problemen hoeft op te leveren zorgt selectieve fok er wel voor dat problemen zich opbouwen door inteelt. Omdat naaktkatten een flinke populatie hebben en al vrij lang bestaan is dit geen heel groot probleem bij naaktkatten, maar er zijn zelfs hier al rasspecifieke problemen door de selectieve fok.

quote:
Ik heb twee chihuahua's met prima schedels die kerngezond zijn, de verantwoordelijkheid ligt ook nog altijd bij de koper, om gezonde dieren uit te zoeken natuurlijk.
Bullshit, ze zijn misschien gezond volgens de chihuahua standaard maar het is niet voor niets dat er bij deze beestjes zoveel kenmerkende ziektes voorkomen. De nestjes van chichuahua's bevatten niet voor niets zoveel gehandicapten. Met zo'n snelle selectieve fok van wolf naar speelgoed hondje zijn er gewoon veel structuren zwak geworden in het beestje. Nu kun je wel zeggen dat er een genetische factor is voor veel ziektes maar het is ook gewoon dat er veel structuren in de hond veel zwakker zijn geworden. Zo hebben chihuahua's geen complete schedel en groei zeer laat pas dicht, daarmee neem je toch ook risico's.

Los van selectieve fok en daarmee samenhangende inteelt kun je als selectieve fokker ook gewoon slechte structuren maken met fokken. Herdershonden hebben vaak HD, dat komt niet alleen door een ziekte die er door inteelt is ingebouwd, maar ook omdat er constant geprobeerd wordt die rug schuin te laten groeien. Biomechanisch kun je makkelijk zien dat dat gewoon erg slecht gemaakt is.

Als het er leuk uit ziet en genetisch aangelegd is betekend het nog niet meteen dat dit eigenschappen zijn die we zomaar in stand mogen houden. Het kan net zoveel lijden en stress met zich meebrengen als een dier naar een chirurg te brengen en dan om te laten bouwen.
Met het fokken maak je bewuste keuzes hoe een dier eruit gaat zien en net als met alle andere ingrepen moet je dus rekening houden met het welzijn van het dier.

quote:
Deze honden en katten leven toch sowieso als huisdier bij mensen in huis, die gekozen hebben voor zo een ras, om welke reden dan ook?
Ze hoeven simpelweg niet te overleven in de natuur, maar dat hoeft de boxer van mn buurman ook niet.
En ik weet zeker dat mijn honden door hun haarloosheid geen beperkingen hebben, ze doen niet onder voor behaarde soortgenoten.
Ik denk zelfs dat er mss wel meer honden zijn die door teveel vacht sneller last hebben van het klimaat, dat pas je toch net iets minder makkelijk aan. Of honden die door hun bouw meer last hebben met bewegen en dergelijke.
En je zegt dat ze sneller wondjes hebben, je ontdekt ook sneller oneffenheden die je bij behaarde honden pas vindt als het te laat is en ze trekken veel minder snel parasieten aan, ze zijn schoner en sneller schoon dan behaarde honden, en ze verharen niet.
Elk nadeel heb zo zn voordeel hoor :D
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, haarloze katten en honden zijn eigenlijk een van de weinig beschadigde echte rassen. En je hebt gelijk met die honden.

quote:
Dat is natuurlijk de grootste larie.
Wil je nu zeggen dat de verantwoordelijkheid over een behaarde kat wat makkelijker is omdat die lekker zelfredzaam is?
Je neemt voor elk dier dat je als huisdier neemt de volle verantwoording toch?
En je zoekt voordat je zo een dier neemt uit of het bij je past en of jij de zorg die het dier nodig heeft op je wil nemen. Of het nou een goudvis is of een papegaai of een naakthond of een htk kat :D
Wat ik wil zeggen is dat je wat veranderd aan het dier en dat dat toch consequenties met zich mee kan brengen. Dat het uit zichzelf groeit omdat het genetisch aangelegd is moet niet anders gezien worden als het fysiek aanbrengen.

Mocht je in een zonniger land leven zoals australie dan moet je je wel realiseren dat een kat een enorm risico loopt op huidkanker. Rassen brengen soms flinke consequenties met zich mee die gewoon direct gevolg zijn van het maken van het ras.
Het kan zijn dat zo'n dier best in de huiskamer gedijt maar grote kans dat zo'n aanpassing zwaktes met zich meebrengen, het kan zorgen voor problemen op latere leeftijd of zorgen voor iets grotere vatbaarheid voor andere ziektes.
De natuur is een stuk harder daarom worden gebreken sneller uitgefilterd, veel beesten kunnen het in de huiskamer prima doen, maar kunnen toch ietsjes zwakker zijn, dat moet je niet zomaar negeren.
pi_103498463
Dit topic maar eens in de gaten houden. Vriend en ik willen, wanneer we gaan samenwonen, ook katten nemen maar hij kan niet tegen de haren van 'gewone' katten. Dus hij wil 2 naaktkatten. Nu ben ik daar niet zo weg van maar ik heb liever naaktkatten dan geen katten. :)
Dus we moeten nog eens goed informatie zoeken.
Iemand nog tips misschien?
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:01:57 #264
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_103503224
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef vencodark het volgende:
Dit topic maar eens in de gaten houden. Vriend en ik willen, wanneer we gaan samenwonen, ook katten nemen maar hij kan niet tegen de haren van 'gewone' katten. Dus hij wil 2 naaktkatten. Nu ben ik daar niet zo weg van maar ik heb liever naaktkatten dan geen katten. :)
Het is vaak genoeg dat de allergie van huidschilfers komt ipv haren. en allergie voor sphynx zou later misschien nog kunnen ontwikkelen. Je moet dus eigenlijk eerst kijken bij mensen met sphynxen of je geen last krijgt. (liefst enkele keren want reactie kan nog opbouwen) .

Daarnaast heb je ook nog hypoallergene katten, ze zijn duur maar dan heb je wel meer zekerheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypoallergene_kat

Ik geloof trouwens dat dit niet helemaal correct is en dat mensen voor verschillende dingen allergisch kunnen zijn, maar dat dit wel de meest gangbare allergie is.
pi_103504278
Inderdaad, probeer het eerst goed uit zodat je weet waar je aan begint! Meest ideale zou zijn als je eens een weekendje op een of twee sphynxen van kennissen of goede vrienden zou kunnen passen. Sphynxen zijn maar moeilijk uit je bed te houden, Ze krullen 's nachts het liefst dicht tegen je aan onder de dekens - als hij allergisch is voor huidschilfers kan dit dus best een probleem geven.

Verder zeg je: liever naakte katten dan geen katten. Besef wel dat naaktkatten écht anders zijn dan behaarde katten! Toen Spot hier net was vond ik het ook niet zo, maar och ze kruipen zo snel in je hart. Het is totaal niet te vergelijken met de gemiddelde huis tuin en keukenkat! Sphynxen willen aandacht, aandacht, aandacht. Ze zijn heel aanhankelijk en echte allemansvrienden. Het zijn beslist geen buitenkatten, ze zijn gevoeliger voor het weer, lopen met iedereen mee die ze tegenkomen omdat ze zich ook heel makkelijk laten oppakken, en zijn daarmee (ook door hun opvallende verschijning) jatgevoelig. Alleen een afgezette tuin of kattenren is een veilige optie.
Verder kunnen sphynxen overal bruine vegen achterlaten, je hebt dan geen haren, maar witte lakens, banken, broeken, truien enz zijn in no-time bedekt met bruine vegen. De een Sphynx heeft dit veel erger dan de ander, maar houd hier dus wel rekening mee. Donkere meubels en overal kleedjes zijn een noodzaak.

Tot slot: kies zo verstandig mogelijk ivm de hcm-problematiek. Vertrouw een fokker niet op zijn blauwe ogen en een vodje papier met 'deze kat heeft geen hcm', maar vraag om de stambomen van de ouders en pluis dat HCM-database na. Op het sphynx-forum zitten veel mensen die je graag helpen met het uitzoeken van een gezonde kitten en ook mensen die misschien zelf wel een nestje hebben liggen waar iets bijzit! Het is écht heel belangrijk, die klote-HCM is heftiger dan veel mensen realiseren bij de sphynxen. Sommige fokkers durven er gerust over te liegen, de gezondheid van hun dieren daarmee op de laatste plaats stellend ;(
Hier kun je veel info vinden! http://www.sphynxrexbreeders.nl/Forum/phpBB3/
pi_103507547
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef vencodark het volgende:
Wij hadden Scampi om dezelfde reden gekocht, echter het bleek (zoals hierboven al staat) om een schilferallergie te gaan. Dus een naaktkat is zeker geen oplossing bij kattenallergie!

Wel zijn ze gewoon heel erg leuk :D , mits je weet waar je aan begint!
pi_105347079
Ennnnnnnnnnnnnnn schop!

pi_105347117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Ennnnnnnnnnnnnnn schop!

Oh gos, wat LIEFFFFFFF :D O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_105347200
En ze liggen zo vaak zo samen, ik kan er geen genoeg van krijgen om naar te kijken!
pi_105347400
Ahh, keilief! Budgie is echt vet :D

Ook superschattig dat die koe en die giraffe zo lief blijven liggen!

Edit: met vet bedoelde ik de hippe versie van tof, niet dat ie dik is.
  donderdag 8 december 2011 @ 21:16:59 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105354171
Hoe lief!
@venco: burmezen zijn voor veel mensen ook anti-allergisch.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105996496
Budgie heeft zijn eigen kussentje. Dit kussentje is heel zacht en lekker warm, altijd op de goede temperatuur. Het kussentje beweegt ritmisch heen en weer om de kat in een natuurlijk slaapritme te brengen. Enige nadeel is het prijsje van zo'n kussen, deze varieert bij diverse verkooppunten tussen de 700-1500 euro :D ;)

zaterdag 24 december 2011 @ 17:44:22 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106007365
hahahaha!
hoeveel katten liggen daar nou? 2 of 3? het lijkt net of er 2 achterkanten onder de donkere kat liggen... maar da's vast niet zo ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106008075
OP de eerste foto zie je het het best: Spot ligt onderop, helemaal opgekruld, Zijn kopje ligt aan de voorkant van de hangmat en hij ligt met zijn voorpootje over zijn koppie heen. Budgie ligt er pontificaal bovenop :)
pi_106008212
*Gniffel* Kerstgroetjes vanaf hier!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')