Onze kat heeft al enkele weken af en aan diarree en op advies van de dierenarts heb ik haar een aantal dagen geleden 24-48 uur laten 'vasten' door alleen gekookte kip en gekookte rijst te geven. Na die periode moest ik de brokjes weer gaan opbouwen en als het niet over was weer even bellen.
Tijdens het 'vasten' ging het zichtbaar beter: haar buik werd ineens weer dun (niet opgeblazen; goed te zien want het is een naaktkat) en geen diarree meer. Nadat ik op donderdag weer met brokjes ben begonnen, was ze meteen weer aan de diarree. Dus toch maar vanaf vrijdag weer aan de kip en rijst en meteen is haar buik weer normaal.
In verband met Koninginnedag kon ik vrijdag niet bellen naar de dierenarts en in het weekend ook niet (het is geen spoed dus ik ga niet bellen nu).
Om een lang verhaal kort te maken: kan het kwaad als een kat 4 á 5 dagen achter elkaar op gekookte kip en rijst-dieet staat? Of komt ze dan al heel snel de nodige voedingsstoffen tekort?
Voor het beeld: haar energielevel is zoals altijd niveau ADHD dus daar is niks aan te merken.
Scampi sez "Thank You For Your Helpz!"