De rest lees je HIER.quote:"For now it's just a rumour."
Het was een Belg. Generaal Zot.quote:Op maandag 31 januari 2011 00:50 schreef DragonFodder het volgende:
Er zijn zeker nog wel goede Superman verhalen te vertellen, maar een van de grootste problemen met general Zod heb ik toch wel met zijn naam. Zod, zo'n echte jaren 80 pulpnaam. De naam klinkt op zichzelf al als een parodie.
Dianna Agron speelt in Glee, wat momenteel in de US gigantisch hot is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Men zou nu voor dit lijstje gaan omdat men geen bekende actrice wil die bekender is dan Cavill. Het is me niet duidelijk op welke manier Kruger minder bekend is dan Dianna Agron, maar dit geheel terzijde.
quote:1: Lois Lane WILL be in the film.
2: The character these lovely actresses have come out for is none other than a Kryptonian villainess who is going by the name of URSA.
Superman in de moderne wereld, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Trendy outfit, Blackberry en GPS-Systeemquote:Zack Snyder over Superman
Geplaatst door Arman op 10-02-2011 15:49 - Bron: Firstshowing
Met de casting van Henry Cavill als Superman en de onderhandelingen over een vrouwelijke hoofdrol in volle gang, is de productie van de nieuwe Superman film van Zack Snyder al begonnen. De opnames van de film beginnen pas over een paar maanden, maar de regisseur weet al goed wat hij met de film wil.
My feeling about Superman is that I've been a fan of the character for a long time. But the question for me was always, 'What can you do with Superman in a modern world?' And I think the amazing thing that Chris and David have created, that I'm working on now, and the reason why I was like, 'Yeah, I’ll do that,' was that they found that in him. They found the why in him. That's the exciting part for me.
Chris en David zijn respectievelijk Christopher Nolan en David S. Goyer, die verantwoordelijk waren voor de verhaallijn van de film. Toen Zack Snyder werd gevraagd in hoeverre deze Superman zou verschillen van eerdere films, wilde hij daar eerst niet over uitweiden, maar zei hij daar later toch dit over: But I can say I think Superman needs to be physical. Wat dit precies betekent, zal nog wel even onduidelijk blijven, maar het speculeren is inmiddels wel begonnen.
© FilmTotaal 2011 | Filminformatie | Nieuwsoverzicht
Tja, de comics lees ik niet en heb ik nooit gelezen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:17 schreef Breuls het volgende:
Niet anders dan in de comics, denk ik. Die spelen ook in het heden.
Och ja, Goyer en Nolan dan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:03 schreef Breuls het volgende:
Snyder schrijft niks. Hij regisseert een script dat-ie aangeleverd krijgt. Het verhaal is van Goyer en Nolan. Maar het verhaal zoals weergegeven hoeft niet overeen te komen met 'de comics' als geheel, want ook in die comics wijzigt de werkelijkheid regelmatig.
De wijzigingen in Smalville zijn te verklaren doordat de serie niet over Superman, maar over Clark, pre-Superman gaat maar de makers wel graag DC-personages langs willen laten komen. En dus ziet hun universum er heel anders uit. Die situatie geldt niet voor deze film.
Misschien was-ie wel een beetje jong destijds, maar nu is-ie alweer 5 of 6 jaar ouder. En in sommige shots leek hij bedriegelijk veel op Chris Reeve.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:16 schreef Breuls het volgende:
Ik vond Routh overkomen als een jongetje in een Superman-pak, dus ik vind het niet zo erg dat-ie niet terugkeert.
Idd. Dat zoontje van haar was ook zo voorspelbaar, als die niet van Supes was geweest...quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:27 schreef Breuls het volgende:
Ja, Bosworth was ik ook niet echt kapot van. Lois moet iets minder suf zijn, gewoon iemand die Superman in dialoog uit kan dagen, zegmaar.
Okay, dit is dus echt níét serieus te nemenquote:Laurence Fishburne in Man of Steel
Laurence Fishburne (The Matrix-trilogie) heeft getekend voor de rol van Perry White in Man of Steel, de aankomende Superman reboot onder regie van Zack Snyder. De acteur sluit zich aan bij o.a. Russell Crowe, Kevin Costner, Diane Lane, Henry Cavill, Amy Adams, Michael Shannon, Antje Traue en Harry Lennix.
Perry White is in het Superman-universum de hoofdredacteur van de krant The Daily Planet in de stad Metropolis. Daarmee is hij de baas van o.a. Clark Kent, Lois Lane en Jimmy Olsen. Bekend is zijn catchphrase "Great Caesars ghost!". De rol van Perry White werd op het witte doek eerder vertolkt door o.a. Jackie Cooper (Superman, 1978) en Frank Langella (Superman Returns, 2006).
De bioscooprelease van Man of Steel staat gepland voor de zomer van 2013.
Mjah, wat betreft Perry White is zijn huidskleur totaal niet van belang wat betreft zijn personage/karakter/rol in de film, dus het boeit ook niet of hij door een neger of een blanke wordt gespeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Okay, dit is dus echt níét serieus te nemenOf willen ze van Perry White een zonnebank-verslaafd persoon gaan maken
Want? Ik denk dat Fishburne een prima Perry White kan neerzetten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Okay, dit is dus echt níét serieus te nemen![]()
Daar gaat het me niet om, want dat geloof ik ook wel. Het gaat mij er om dat Perry White opeens een Afro-Amerikaans iemand wordt. Alles leuk en wel, maar dit is echt een miskleun uit de Nolan/Snyder-hoek, althans, dat vindt ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Want? Ik denk dat Fishburne een prima Perry White kan neerzetten.
Want, eerlijk is eerlijk, als je zou zeggen dat die Superman-foto uit een Batman-film van Nolan zou komen zou je het zo geloven. En ik vraag me toch werkelijk af of het gaat werken.quote:Waarom willen ze met Superman ook zo nodig de donkere kant op? De reden dat Richard Donner's Superman zo'n 'icoon' is, is omdat de film een 'comic-book-achtige luchtigheid' heeft, én omdat Christopher Reeve (God hebbe zijn ziel) Kal-El/Clark Kent zo goed wist neer te zetten.
Het feit dat Batman op dezelfde manier begonnen is en nu als 'Dark Knight' opnieuw succesvol is, wil nog niet zeggen dat het Superman-concept kans heeft dit succes te evenaren, laat staan overtreffen.
Een figuur als Superman vind ik uberhaupt niet passen in de Batman-wereld van Nolan (waarin mensen met echte superkrachten ook niet echt lijken te bestaan). Een grauw-realistische aanpak voor een onrealistische figuur als Superman lijkt me eigenlijk bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:12 schreef PeterKelder het volgende:
Ik las op de site van filmcentrum.nl de volgende reactie op de eerste foto van Cavill als Supes:
[..]
Want, eerlijk is eerlijk, als je zou zeggen dat die Superman-foto uit een Batman-film van Nolan zou komen zou je het zo geloven. En ik vraag me toch werkelijk af of het gaat werken.
Dat dus. Superman is gewoon een alien die op een mens lijkt, hij heeft geen wraakgevoelens e.d. die Batman wél heeft: daarom werkt de sfeer van TDK zo goed bij Batman. Bij Superman zou dat nooit gaan werken, óók niet met de aanpak van Nolan en Snyder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een figuur als Superman vind ik uberhaupt niet passen in de Batman-wereld van Nolan (waarin mensen met echte superkrachten ook niet echt lijken te bestaan). Een grauw-realistische aanpak voor een onrealistische figuur als Superman lijkt me eigenlijk bijna onmogelijk.
Conclusie: een anderhalf uur durende compilatie van Smallville in de bioscoop pleuren was goedkoper geweestquote:Plot van Superman: Man of Steel deels onthuld
Geplaatst door Bram op 19-08-2011 08:50 - Bron: Superman Homepage
De website Superman Homepage heeft via een openbare casting call voor figuranten in Vancouver een eerste officiële plotomschrijving van Superman: Man of Steel weten te achterhalen. Heel schokkend is het niet, maar duidelijk is dat de film redelijk terug gaat naar de beginfase van Supermans komst naar onze aarde.
"In the pantheon of superheroes, Superman is the most recognized and revered character of all time. Clark Kent/Kal-El (Cavill) is a young twentysomething journalist who feels alienated by powers beyond anyone's imagination. Transported to Earth years ago from Krypton, an advanced alien planet, Clark struggles with the ultimate question - Why am I here? Shaped by the values of his adoptive parents Martha (Lane) and Jonathan Kent (Costner), Clark soon discovers that having super abilities means making very difficult decisions. But when the world needs stability the most, it comes under attack. Will his abilities be used to maintain peace or ultimately used to divide and conquer? Clark must become the hero known as "Superman," not only to shine as the world's last beacon of hope but to protect the ones he loves."
De opnames voor Man of Steel, geregisseerd door Zack Snyder, starten eind september in Vancouver. De voornaamste rollen zijn voor Henry Cavill, Amy Adams, Michael Shannon, Antje Traue, Kevin Costner, Diane Lane, Russell Crowe en Julia Ormond. Vanaf 14 juni 2013 in de Nederlandse bioscoop.
Plotdetails van Man of Steel lekken uitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:45 schreef PeterKelder het volgende:
En nu is ook (een deel van) het plot van Man of Steel bekend:
[..]
Conclusie: een anderhalf uur durende compilatie van Smallville in de bioscoop pleuren was goedkoper geweest
Prima toch? In Smallville droeg hij ook jaren geen bril.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
Clark Kent zonder bril in Man of Steel
Kom op, dit menen ze niet
Uhm, ja, maar daar was-ie ook nog geen Superman hèquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:36 schreef Breuls het volgende:
[..]
Prima toch? In Smallville droeg hij ook jaren geen bril.
Ik had hem van de week al op de Facebook-fanpagina van MoS gezien, en eerlijk gezegd ben ik er niet kapot van. Dat de onderbroek weg is is begrijpelijk - wordt in de comics ook zo - , maar die versiersels op het pak...quote:
Ja okay, da's wel waar. Maar is hij al Superman in deze scènes dan? De film vertelt hoe hij Superman wordt, dus aan het begin van de film is hij dat simpelweg nog niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:57 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Uhm, ja, maar daar was-ie ook nog geen Superman hè
Die versiersels zijn niet hetzelfde als, maar wellicht wel geïnspireerd door zijn huidige (nieuwe) outfit in de comics:quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:59 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik had hem van de week al op de Facebook-fanpagina van MoS gezien, en eerlijk gezegd ben ik er niet kapot van. Dat de onderbroek weg is is begrijpelijk - wordt in de comics ook zo - , maar die versiersels op het pak...
Oké, maar als (een deel) van de battle tussen Supes, Zod en Faora in Smallville afspeelt, moeten die bewoners toch denken: "Hey, is dat Clark niet?"quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja okay, da's wel waar. Maar is hij al Superman in deze scènes dan? De film vertelt hoe hij Superman wordt, dus aan het begin van de film is hij dat simpelweg nog niet.
Hm... ik zie op het plaatje uit de strip een riem zitten. Jammer dat ze die voor het pak in MoS niet hebben overgenomen. Nu ziet het er nogal 'leeg' uit imo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Die versiersels zijn niet hetzelfde als, maar wellicht wel geïnspireerd door zijn huidige (nieuwe) outfit in de comics:
[ afbeelding ]
Daar zit ook wat afwerking op het pak. En je quote "wordt in de comics ook zo" -- we zijn inmiddels zover. Het is september, dus Supermans outfit is vanaf nu trunk-loos.
Sure, maar een bril was nooit een sterk argument om dat niet te denken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oké, maar als (een deel) van de battle tussen Supes, Zod en Faora in Smallville afspeelt, moeten die bewoners toch denken: "Hey, is dat Clark niet?"
Ja, het mooist zou wellicht zijn geweest als het pak gewoon hetzelfde zou zijn geweest. Maar ach.quote:[..]
Hm... ik zie op het plaatje uit de strip een riem zitten. Jammer dat ze die voor het pak in MoS niet hebben overgenomen. Nu ziet het er nogal 'leeg' uit imo.
Het is deze week gebeurd. Afgelopen woensdag, om precies te zijn. De komende week begint het verhaal dat uitlegt hoe hij aan zijn outfit komt.quote:En over mijn quote "wordt in de comics ook zo": ik hou het niet precies bij wanneer wat gebeurt
Ikzelf lach me rot om de twist dat Clark nu contactlenzen gebruikt ipv bril. Alsof mensen dan het verschil tussen Clark en Supes zienquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Sure, maar een bril was nooit een sterk argument om dat niet te denken.
Het MoS-pak doet me veel denken aan het pak van Bad-Superman uit Superman III, alsof Supes het pak al maanden niet heeft gewassen. Het nieuwe pak uit de comics ziet er qua kleur normaal uit en oogt netjesquote:[..]
Ja, het mooist zou wellicht zijn geweest als het pak gewoon hetzelfde zou zijn geweest. Maar ach.
Ah, okéquote:[..]
Het is deze week gebeurd. Afgelopen woensdag, om precies te zijn. De komende week begint het verhaal dat uitlegt hoe hij aan zijn outfit komt.
Correctie: Snyder is de film aan het regisseren. Nolan produceert.quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 10:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Correctie: Snyder is de film aan het regisseren. Nolan produceert.
Damn nu wordt het een kutfilm....quote:Op zondag 4 september 2011 10:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Correctie: Snyder is de film aan het regisseren. Nolan produceert.
Het lijkt zo net Ace Ventura in een superman pakjequote:
Welicht een opbouw naar een vervolgverhaal?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:21 schreef Breuls het volgende:
Ergens vind ik het jammer dat het een origin is. Ik ben een beetje origin-moe. Ik wil gewoon vervolgverhalen zien.
ik snap dat dilemma, maar daarom smijten ze general zod ook in zijn richting, is een gelijke.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Denk nog steeds dat het helemaal niets wordt. Je kan er gewoon niets mee, met die cape, die S, een vrijwel onkwetsbare held.
Probleem van Superman vind ik dat hij weinig aansprekende vijanden heeft. Ze zijn gewoon niet zo interessant als die van (bijvoorbeeld) Batman (de ultieme tegenhanger)quote:Op maandag 16 juli 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Denk nog steeds dat het helemaal niets wordt. Je kan er gewoon niets mee, met die cape, die S, een vrijwel onkwetsbare held.
Het interessante aan Superman is niet zijn fysieke kunnen, maar zijn morele positie. Maar inderdaad; zijn villains zijn niet even boeiend als die van bijvoorbeeld Batman. Wellicht moet je je dus niet focussen op een villain-gedreven verhaal, maar op iets dat ingaat op de persoon Kal-El.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Misschien dat het bij deze film dan beter is geregeld, want de vorige Superman films vond ik de ontwikkeling en inhoud van het karakter totaal niet boeiend.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:56 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het interessante aan Superman is niet zijn fysieke kunnen, maar zijn morele positie. Maar inderdaad; zijn villains zijn niet even boeiend als die van bijvoorbeeld Batman. Wellicht moet je je dus niet focussen op een villain-gedreven verhaal, maar op iets dat ingaat op de persoon Kal-El.
ik weet dat Returns erg veel critici heeft, maar deze gaf wel een nieuwe draai aan zijn karakter, meer tragiekquote:Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien dat het bij deze film dan beter is geregeld, want de vorige Superman films vond ik de ontwikkeling en inhoud van het karakter totaal niet boeiend.
Mij kon de film niet zo boeien eerlijk gezegd.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:09 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik weet dat Returns erg veel critici heeft, maar deze gaf wel een nieuwe draai aan zijn karakter, meer tragiek
Las net dat alle uploads van de teaser van youtube verwijderd zijn...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:39 schreef Breuls het volgende:
De trailer (of eerste teaser) is in de VS gekoppeld aan The Dark Knight Rises. Ik neem aan dat we die binnenkort ook online kunnen vinden.
Iemand al iets gezien? De screening op Comic-Con was ook gelekt, maar heeft Warner alweer offline laten halen.
Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?quote:
Is dat zo?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?
Ik weet dat in veel van de 'Origin' verhalen Clark idd door zo'n periode ging, voordat hij de Clark Kent in Metropolis werd.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:50 schreef Komakie het volgende:
Ik vind het trouwens wel wat weg hebben van het verhaal van Batman Begins.
Hetzelfde idee als bij Batman. Ook een beetje dat grauwe er in. Hoofdkarakter dat ergens ver weg in de wereld gestopt zit en het er niet op lijkt dat het een superheld wordt.
Wat ik gezien heb was niet iemand die de idealist uithangt in Zuid-Afrikaquote:Op zondag 22 juli 2012 10:06 schreef Breuls het volgende:
Het schijnt dat het verhaal veel weg heeft van Birthright. Wat ik prima vind, want dat is een goed verhaal.
true ... Birthright was erg sterk! Hoop dat de film wel een paar trekjes overneemt van die comic...quote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef Breuls het volgende:
Nee, maar het idee van Birthright is dat-ie dus de wereld rond is geweest en niet van Smallville direct naar Metropolis is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De enige twee momenten dat ik echt dacht van "dit kan wat worden" was toen je het pak zag draaien in de Fortress of Solitude (tenminste, ik neem aan dat ze dat er in hebben gelaten) en het moment dat Superman in een moordtempo rond de aarde vloog - waar ik tóch de score van John Williams miste, want dat ge-"waaaahhhh" wat er nu onder zit past er niet echt bij.
De film zal vast en zeker een hit worden (al dan niet omdat Nolan zich ermee bemoeid heeft en de beste man schijnt geniaal te zijn, het zal wel), maar dit wordt 'm niet voor mij, en dat vind ik oprecht jammer. Dan pak ik liever Superman Returns uit de kast, dan heb ik tenminste het Superman-gevoel. Want dát mis ik toch bij deze trailer.
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Dat laatste voor mijquote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Ligt er een beetje aan hoe ze het doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.
Wat ik zo goed vond aan die series en films was dat, hoe serieus ze personage soms benaderden, er toch gewoon een "comic-laagje" overheen zat, dus dat je het gewoon met een vette knipoog kon bekijken. Dit was al minder bij Returns, waar ze het karakter al menselijker en realistischer probeerden te maken, waardoor de film ook wat minder was.
Maar bij de trailer voor MoS zie ik toch dat, ondanks alle aanslagen, gevechten met Zod e.d., de makers hier geprobeerd hebben een realistische Superman hebben proberen neer te zetten, zoals ze bij de Batman-trilogie hebben gedaan. En dat vind ik toch minder passen bij Superman.
Overigens vind ik het ook jammer dat ze er weer zo'n origin-verhaal van hebben gemaakt, om het karakter opnieuw te introduceren. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten en gewoon meteen vol in de actie waren gegaan. Dat had ik wel leuker gevonden
Mijn volgorde verschilt niet zoveel. Ik heb daarnaast ook veel comics gelezen en gezien hoe verschillende schrijvers en tekenaars 'm neerzetten. Als je dat doet, dus al die verschillende vormen zien en lezen, en je probeert een gezamenlijke factor te zoeken, dan vind je iemand die ver van huis opgegroeid is, een bijzondere set eigenschappen heeft en opgevoed is om die eigenschappen te gebruiken voor het goede. Superman is daardoor niet zomaar iemand "met een boel krachten", maar iemand die heeft geleerd die krachten te gebruiken om anderen te helpen. Hij is later een raar outfitje gaan dragen om als symbool te dienen en anderen te inspireren "goed te doen". Dat was vooral in Smallville een big deal, maar zie je overal terug. Hij is niet per sé iemand die heel sterk en bijna onverslaanbaar is; da's ook niet boeiend. Hij is iemand die opkomt voor de zwakkere. Iemand die nooit zal liegen. Iemand die anderen inspireert ook goed te willen zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.
Het comic-laagje is belangrijk, want uiteindelijk gaat het over een alien met superkrachten, maar wat ik sinds de betrokkenheid van Goyer/Nolan hoop is een vleugje realisme: hoe *is* het nou echt om Kal-El te zijn? Waarom wordt hij Superman? Minder relevant is hoe hij aan z'n outfit komt in dit verhaal, maar dat wil ik als liefhebber van comics ook wel weten.quote:Wat ik zo goed vond aan die series en films was dat, hoe serieus ze personage soms benaderden, er toch gewoon een "comic-laagje" overheen zat, dus dat je het gewoon met een vette knipoog kon bekijken. Dit was al minder bij Returns, waar ze het karakter al menselijker en realistischer probeerden te maken, waardoor de film ook wat minder was.
Het past er ook minder bij, maar dat is niet hetzelfde als niet. Ik hoop op just the right amount.quote:Maar bij de trailer voor MoS zie ik toch dat, ondanks alle aanslagen, gevechten met Zod e.d., de makers hier geprobeerd hebben een realistische Superman hebben proberen neer te zetten, zoals ze bij de Batman-trilogie hebben gedaan. En dat vind ik toch minder passen bij Superman.
Ik snap het wel; als je een Superman gaat neerzetten die gegrond is in andere ideeën dan de vorige films moet je hem opnieuw uitleggen. En het kan ook simpelweg de origin story zijn die het meest interessant was om iets nieuws, of een nieuwe invalshoek, voor te verzinnen. Vanuit het oogpunt van de makers bedoel ik dan. Als je een verhaal wil vertellen over een eenling die zich door kunnen en handelen apart voelt van anderen, dan vertel je het verhaal van waarom hij is zoals hij is. Een origin story is niet altijd technisch; het is ook een emotioneel verhaal. Kijk naar het verschil tussen Spider-Man en The Amazing Spider-Man: naast dat de origin 'technisch' verschilt zijn de twee Peter Parkers andere personages (met dezelfde kern). Dat verschil, en de gekozen invalshoeken, rechtvaardigt dat de meest recente film niet "Spider-Man 4" is geworden, maar een reboot.quote:Overigens vind ik het ook jammer dat ze er weer zo'n origin-verhaal van hebben gemaakt, om het karakter opnieuw te introduceren. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten en gewoon meteen vol in de actie waren gegaan. Dat had ik wel leuker gevonden
Precies. Alleen in de comics al is onlangs de origin nog veranderd. Zijn, op dit moment officiële, eerste verschijning, was in een spijkerbroek en een t-shirt met het S-schild. Het pak kwam later.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:47 schreef Komakie het volgende:
Vaak borduren de verhalen voort op de origin verhalen. Dus die achterwege laten kan bijna niet aangezien iedereen een andere origin van Superman heeft.
Overigens vind ik die echt vetquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:34 schreef Breuls het volgende:
Precies. Alleen in de comics al is onlangs de origin nog veranderd. Zijn, op dit moment officiële, eerste verschijning, was in een spijkerbroek en een t-shirt met het S-schild. Het pak kwam later.
Is hij in 3D?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:51 schreef wolfrolf het volgende:
Dit wordt wel een bazenfilm hoor
Jammer alleen van het overbodige 3D.
Oh well. 2D bril, dit dat
Yes. Post converted en ook nog eens op film geschoten..quote:Op woensdag 17 april 2013 15:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is hij in 3D?
Weer een film verneukt....
Ik had wel gehoopt dat Nolan dat zou kunnen verhinderen. Niet dus....quote:Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Yes. Post converted en ook nog eens op film geschoten..
Chris Nolan heeft het zelfs niet kunnen voorkomen dit keer
Tsja helaas!quote:Op woensdag 17 april 2013 18:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik had wel gehoopt dat Nolan dat zou kunnen verhinderen. Niet dus....
2D bril? Ik heb iets gemist volgens mij....quote:Op woensdag 17 april 2013 18:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tsja helaas!
Maar ik *moet* deze film in de bios zien, net als Iron Man 3. 2D bril in de aanslag en gaan
www.2d-glasses.comquote:Op woensdag 17 april 2013 20:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
2D bril? Ik heb iets gemist volgens mij....
En dat werktquote:Op woensdag 17 april 2013 20:43 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
www.2d-glasses.com
Niet geschikt voor IMAX 3D !
Ja, want dat zijn brillen met 2 linkeroog lenzen. Dus zie je maar 1 van de 2 geprojecteerde beelden en dus weer "ouderwets" 2D.quote:
En dan heb je nog steeds een bril op, wat oncomfortabel is en licht ontneemt. Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:12 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja, want dat zijn brillen met 2 linkeroog lenzen. Dus zie je maar 1 van de 2 geprojecteerde beelden en dus weer "ouderwets" 2D.
Zoals het hoort.
Eh nee want 3D verneukt de filmbeleving bij mij. Volledig.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:05 schreef Breuls het volgende:
Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.
Die 2D brilletjes zitten helemaal niet zo oncomfortabel hoor.quote:Had vanmiddag zo'n Dolby 3D-bril op. Heb 'm halverwege een paar keer afgezet omdat-ie zich te hard in m'n neus aan het boren was. Ik haat nutteloze 3D (zoals toevallig ook het geval was bij deze film: er was 1 scène met redelijke 3D en de rest was kut); ik hoop dus dat het bij Man of Steel wel een beetje boeiend wordt.
Okay, bij mij is het voornamelijk het feit dat de nadelen niet opwegen tegen de toegevoegde dimensie.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:09 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Eh nee want 3D verneukt de filmbeleving bij mij. Volledig.
Maar het zijn nog steeds brillen. Liever zie ik meer 2D-screenings van zulke films, zodat ik daarvoor kan kiezen, maar dat levert minder op, dus dat doet men liever niet.quote:Het veelgehoorde lichtverlies argument vind ik verwaarloosbaar verder.
[..]
Die 2D brilletjes zitten helemaal niet zo oncomfortabel verder. Ik heb zelf 2 van die chinese 3D brillen omgehobbied tot 2D brillen.
Die sitten superbe.
Iron Man 3. De 3D is daar ook achteraf toegevoegd. Had helemaal niet gehoeven. Ik weet vorig jaar nog dat ik The Avengers in 2D zag toen-ie op BRD uit was, en toen vond ik het een betere film.quote:Welke film ben je geweest dan?
Yes.quote:
Dat lees je volgende week.quote:Tof! en is het een puike film?
Embargo zeker? Niet een duim omhoog of omlaag die je kan geven? Review lees is sowieso pas nadat ik de film heb gelezen.quote:
Ja, toevallig wel, maar sowieso had ik anders ook niet veel gezegd.quote:
Omhoog.quote:Niet een duim omhoog of omlaag die je kan geven?
Da's ook veel leuker.quote:Review lees is sowieso pas nadat ik de film heb gelezen.
Dat ze naar een Justice League toe gaan werken bedoel je?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:21 schreef Breuls het volgende:
Als we het toch over Iron Man hebben; in hoeverre zal Man of Steel het begin van een DC Cinematic Universe zijn? En zou dat direct al duidelijk worden, zoals Nick Fury dat in 2008 duidelijk maakte, of worden hiernavolgende films aangesloten op Man of Steel?
Het gaat er bij mij meer om dat ik gewoon dat hele 3D verhaal kut vind. Ik vind het niet fijn kijken en na een tijdje krijg ik er last van. Aangezien ik epilepsie heb ben ik niet zo happig op dat soort dingen.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:05 schreef Breuls het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds een bril op, wat oncomfortabel is en licht ontneemt. Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:46 schreef Komakie het volgende:
Ik denk niet dat ze naar een JL toe gaan.
Dat was toch een gerucht?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.
Justice League staat voorlopig geplanned voor 2015 en de rol van Barman is nog niet bekend.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:23 schreef MolFan het volgende:
Justice League komt volgend jaar (stond tijd terug op Nu.nl) en Batman zal gespeeld worden door diegene die Robin speelt in de laatste Dark Knight.
Barman!quote:Op donderdag 18 april 2013 13:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Justice League staat voorlopig geplanned voor 2015 en de rol van Barman is nog niet bekend.
Will & Talequote:Nothing in the video has been pulled from a video game or other movie footage. We created all the 2D/3D animations, compositing, articles, voiceover recordings, and more.
Wat ik uit het laatste nieuws/ de laatste geruchtenmachine begrijp, is dat ze een definitief "groen licht" gaan laten afhangen van het succes van Man of Steel.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.
WOW! Superquote:Op woensdag 24 april 2013 22:40 schreef Breuls het volgende:
Dit is echt prachtig; de title sequence van Man of Steel.
Nee, het is niet echt; dit is door iemand anders gemaakt en niet daadwerkelijk onderdeel van de film. Maar dat zie je er niet aan af. En de stijl is geweldig. Als de film zelf ook zo is ben ik blij.
De makers hebben in een weblog het maken ervan toegelicht:
[..]
Will & Tale
quote:
quote:
En lekker in 2D kijkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]![]()
Als die uit is meteen naar Pathe rennen
Volgens Pathe komt er ook een 2D versie. Tenminste, ik neem aan dat als er "Originele versie en 3D" staat hij ook in 2D is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zal je wel een 2D bril moeten dragen denk ik..........
De Batman trilogie die nu klaar is moet je volkomen los zien van Man of Steel en de JL film die komt mits Man of Steel succesvol isquote:Op woensdag 17 april 2013 23:46 schreef Komakie het volgende:
Ik denk niet dat ze naar een JL toe gaan.
Batman is net afgerond.
Green Lantern is op een totaal andere manier neer gezet die niet past bij de laatste Batman films.
Man of Steel past dan wel weer een beetje bij Batman, maar Batman had alleen tegenstanders die geen superkrachten hadden. Dat klopt dan ook weer niet.
Wonder Woman zou dan ook nog moeten komen en daar is nog niets over bekend.
Ik denk dat het te ver gezocht is.
Met goede schrijvers zou het allemaal best mooi kunnen worden. Alleen de manier waarop de films allemaal zijn neer gezet zijn zo verschillend. Dan zouden ze opnieuw moeten beginnen met al die films.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:55 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
De Batman trilogie die nu klaar is moet je volkomen los zien van Man of Steel en de JL film die komt mits Man of Steel succesvol is
Als Man of Steel een succes wordt komt er ook een reboot van Batman in een wereld waarin Superman etc wel passen
Als DC/WB creatieve schrijvers directors blijft aantrekken zie ik het helemaal goed komen
Ben zelf absoluut fan van Iron Man en the Avengers. Maar Batman en Superman zijn wereldwijd toch wat bekendere en grotere characters. Als je ziet hoe Marvel met minder bekende characters zoals Iron Man, Thor etc. supersuccesvol is geweest... dan kan DC dat met goede schrijvers ook
Zullen we samen gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]![]()
Als die uit is meteen naar Pathe rennen
Neuh reken daar maar niet opquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens Pathe komt er ook een 2D versie. Tenminste, ik neem aan dat als er "Originele versie en 3D" staat hij ook in 2D is.
http://www.pathe.nl/film/17363/man-of-steel
Ik heb al met heel veel films gehad dat ze zowel in 2D als 3D draaiden. Alleen Iron Man 3 kon ik niet vinden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Neuh reken daar maar niet op
Het was heel erg uitzonderlijk dat The Hobbit in 2D te zien was. Ik denk uit coulance naar Lord of the Rings fans.
Ga jij altijd naar Pathe of ook naar andere bioscopen dan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb al met heel veel films gehad dat ze zowel in 2D als 3D draaiden. Alleen Iron Man 3 kon ik niet vinden.
Ja ik vind het ook wat snel om Batman binnen 5 jaar al te gaan rebooten. Het beste wat ze volgens mij kunnen doen is met Joseph Gordon Levitt als Batman verdergaan. Dan is het niet echt een reboot, want hij wordt in de laatste film van Nolan geïntroduceerd als de volgende Batman en kan het universum toch aansluiten bij die van Man of Steel etc..quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met goede schrijvers zou het allemaal best mooi kunnen worden. Alleen de manier waarop de films allemaal zijn neer gezet zijn zo verschillend. Dan zouden ze opnieuw moeten beginnen met al die films.
Man of Steel zou dan de eerste van een reeks superhelden films kunnen zijn. Ze zouden Green Lantern in een 2de film heel anders neer kunnen zetten, maar Batman nu opnieuw beginnen zou ik niet verstandig vinden. Niet als het met een andere crew is. Ik snap dat Nolan niet nog meer Batman films wil/gaat maken, maar om nu een reboot te doen (of binnen 5 jaar) zou wel heel snel zijn.
Om nog maar te zwijgen over Wonderwoman en bijvoorbeeld Aquaman.
En ik vind het wel een beetje na apen om eerlijk te zijn. Marvel heeft het super gedaan, dus dan moet je het minimaal net zo goed doen en ik denk dat ze het niet zo groots aan gaan/willen/kunnen pakken.
Ook naar andere bioscopen. Ik zag dit alleen bij Pathe staan, vandaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ga jij altijd naar Pathe of ook naar andere bioscopen dan.
Ik vind het niet vergelijkbaar. Marvel heeft het altijd meer van zijn teams moet hebben en werkt dan ook in die richting. Bij DC ging het meer om de individuele helden en is die hele JL maar een bijkomstigheidje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook wat snel om Batman binnen 5 jaar al te gaan rebooten. Het beste wat ze volgens mij kunnen doen is met Joseph Gordon Levitt als Batman verdergaan. Dan is het niet echt een reboot, want hij wordt in de laatste film van Nolan geïntroduceerd als de volgende Batman en kan het universum toch aansluiten bij die van Man of Steel etc..
In pricipe heb je dan met een goede Superman en Batman al genoeg animo voor Justice League.
Ryan Reynolds vond ik wel goed als Green Lantern, maar de film was gewoon slecht. Dus Ryan Reynolds kan wel gewoon in de JL film.
Waarom "om maar te zwijgen over Wonderwoman en Aquaman"? Als ik naar Marvels Universum kijk kan ik ook niet echt zeggen dat mensen nou uitkeken naar Hawkeye of Ant-Man... maar die characters doen wel gewoon mee
Je weet hoe het gaat... men ziet het succes van de Avengers en dat willen Warner Brothers ookquote:Op zondag 26 mei 2013 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het niet vergelijkbaar. Marvel heeft het altijd meer van zijn teams moet hebben en werkt dan ook in die richting. Bij DC ging het meer om de individuele helden en is die hele JL maar een bijkomstigheidje.
Ik vind het dom om dan te gaan proberen Marvel te imiteren door ook even een Justice League film te gaan maken. Ze kunnen zich beter focussen op hun eigen sterke punten ipv. die van een ander te proberen kopiëren.
Ik denk alleen dat je toch eerst de Superhelden eerst afhankelijk van elkaar moet gaan uitdiepen voordat ze in een film samen komen. Ik denk dat het geen leuke film wordt op het moment dat je een willekeurige Batman, Superman, Wonderwoman en Green Lantern neer zet in een film.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:17 schreef Breuls het volgende:
Vergeet niet dat WB al jaren bezig is met een JL-film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan ook overdrijven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:15 schreef polderturk het volgende:
Deze film wordt VET !!!! Zack Snyder is één van de beste regisseurs op dit moment. Hij weet hoe hij een visueel spektakel kan maken.
Visueel wel sterk, maar verder inderdaad zeer matig. Laten we hopen dat Man of Steel het niet alleen van het visuele heeft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:27 schreef Rogan het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven.
Z'n laatste film (Sucker Punch) was namelijk zeer matig.
Ik denk dat het wel goed komt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:56 schreef Shogo het volgende:
[..]
Visueel wel sterk, maar verder inderdaad zeer matig. Laten we hopen dat Man of Steel het niet alleen van het visuele heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb er op zich ook wel vertrouwen, TENZIJ...Yeah, rightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
Ik heb er op zich ook wel vertrouwen, TENZIJ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
Ik heb er ook wel vertrouwen in.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed komt.
Met Goyer als story en screenplay man en Nolan als story en producer. Daarnaast nog Hans Zimmer voor de muziek en best een goede cast en je hebt echt wel een heel goed team om er ook inhoudelijk een heleboel goeds van te maken. Daar ben ik niet bang voor.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:12 schreef Komakie het volgende:
[..]Geen idee, maar ik las het op io9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://io9.com/the-man-of(...)rman-for-t-487577190
zwart wit? verklaar je nader ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:16 schreef Xan21 het volgende:
het ziet er allemaal wel mooi uit, maar de film lijkt bijna wel zwart wit, dat is echt jammer
Ik wacht liever een paar weken totdat er meer ruimte is in de bioscoop.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
zwart wit? verklaar je nader ?
Vandaag de kaartjes besteld voor 18 juni, Kinepolis Hasselt![]()
![]()
Ik niet, wil deze zo snel mogelijk zienquote:Op maandag 3 juni 2013 00:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wacht liever een paar weken totdat er meer ruimte is in de bioscoop.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:56 schreef polderturk het volgende:
De ALLERLAATSTE trailer. Ziet er echt VET uit !!!
Ik heb er op zich ook wel vertrouwen, TENZIJ...Het lijkt er namelijk op dat hij op het einde een keus moet maken, en je ziet dan ook waar hij heen vliegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Epic with a capital Equote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:56 schreef polderturk het volgende:
Feit dat het Man of Steel heet zegt nog niet over het al dan niet gebruiken van de naam Superman. De laatste Batman films heetten ook The Dark Knight. De bijnaam van Batman. Net als dat Superman ook regelmatig man of steel wordt genoemd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat een onzin als dat ''die geruchten waar zouden zijn'' het dan ''erg'' zou zijn. Ik zou het niet erg vinden....Eindelijk eens een nieuwe aanpak. Voor diegenen die het nog niet is opgevallen, ik heb sterk het vermoeden dat het niet eens echt een ''superman'' film is. Ten eerste heet de film al niet zo, maar ''Man Of Steel'', en de naam superman word nergens genoemd, sterker nog hij word doel bewust ''verzwegen'' in de ''interview scene''. Ook in de trailers en de making off, waar het verhaal lichtjes word gespoilerd, vraag ik me af op wat voor manier Clark Kent, superman's alter ego zoals wij m kennen van de comics en oude films, in het verhaal van de film zou moeten voorkomen. Het is dus denk ik niet eens een ''hervertelling'' van de films en comics, nee het is een complete ''re-inmagening'' van het personage, die wij tot nu toe alleen nog kennen als superman.
''Fans'' die bang zijn dat er enkel ''een verandering in het origin verhaal zal zitten'' met als eningste verschil dat zijn thuis planeet niet verwoest zal zijn, zullen vermoed ik in een shock raken
Waarom niet? Als er groots gevaar dreigt.... En zijn ouders zien deze oplossing als enigste oplossing waarbij hij veilig zal zijn van al het dreigende kwaad?quote:Op zondag 9 juni 2013 01:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Feit dat het Man of Steel heet zegt nog niet over het al dan niet gebruiken van de naam Superman. De laatste Batman films heetten ook The Dark Knight. De bijnaam van Batman. Net als dat Superman ook regelmatig man of steel wordt genoemd.
Een aantal aanpassingen aan het originele verhaal zou ik geen ramp vinden, maar ik snap wel wat Yo-jong bedoelt.
Als Krypton niet verwoest wordt is er ook geen reden voor Superman om op aarde te zijn in de eerste plaats. In ieder geval niet om hem daar als klein kind al heen te gaan.
Dat is dus totaal niet erg, want in de comics is de 'normale' Clark Kent ook gewoon een sportieve slimme gozer, die op school uitblinkt in sport, en na Smallville eerst de wereld overtrekt. Pas wanneer hij zijn Superman-identiteit aanneemt, besluit hij ook dat zijn 'Clark Kent' een 'vermomming' nodig heeft, dus de bril, een iets andere houding, en wat klunzigheid.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:11 schreef SpaceOddity het volgende:
En wat betreft de theorie dat Clark Kent, de klunzige journalist, niet in het verhaal zal voorkomen? Hoe waarschijnlijk vinden jullie dat klinken? En als het echt zo zou zijn, hoe zouden jullie dat dan vinden?
Heb ik geen probleem mee. Clark is niet in de basis een journalist; hij is in de basis iemand die zich betrokken voelt bij anderen. Zolang dat tot uiting komt is het prima.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:11 schreef SpaceOddity het volgende:
En wat betreft de theorie dat Clark Kent, de klunzige journalist, niet in het verhaal zal voorkomen? Hoe waarschijnlijk vinden jullie dat klinken? En als het echt zo zou zijn, hoe zouden jullie dat dan vinden?
De catering waarschijnlijkquote:
Ik vertrouw ze niet. De meeste van die critici zijn oude lullen en hun voornaamste kritiek is 'dat er te veel actie is'. Het gaat allemaal te snel voor hen. Ze kunnen beter met pensioen gaan. De meeste userreviews zijn lyrisch. Bekijke de onderstaande link maar eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
58% op RT, 55% op Metacritic, dat is gewoon matig en een slecht teken.
Ja maar metacritic is hard.. Daar heeft Iron Man een 61quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
58% op RT, 55% op Metacritic, dat is gewoon matig en een slecht teken.
Ik zeg ook helemaal niet dat je een mening geeft. Ik bedoel dat ik als ik de verschillende reviews zo lees, ik met een aantal opmerkingen niet zoveel kan. Man of Steel is nou eenmaal een genrefilm, en er zijn reviewers die niets kunnen met dit soort films. Ik wel, ik hou ervan, dus ik heb gemerkt dat wat scifi betreft ik beter mijn eigen mening kan vormen aangezien ik vaak tot een heel andere conclusie kom dan met name de Amerikaanse krantenreviewers.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik geef geen mening, ik stel vast dat dit zwakke cijfers zijn uit een hoek die ik behoorlijk accuraat vind.
Preproductie, dus scenario enzo. En dat zegt nog niet zoveel; voor Green Lantern deden ze dat tijdens de release van GL ook, maar ik denk dat dat tweede deel snel is afgezonken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:30 schreef kossikvassik het volgende:
Warner Bros heeft Man of Strel 2 al in productie gebracht. Dat is juit een teken dat ze heel veel vertrouwen hebben in deze film.
Criticiquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:31 schreef kossikvassik het volgende:
Jongens jongens, ik denk dat reviewers Zack Snyder's style gewoon niet mogen
300 heeft een 51 op metacritic... Terwijl die film bruut was en zeker een succes
Watchmen 55... Ook een goede film die 7,8 heeft op imdb.
Wat ik veel lees in de reviews is dat ze zijn over de top, drukke actie niks vinden... Maar heel veel mensen vinden dat juist awesome!
Er zijn denk ik gewoon genre films die per definitie niet goed scoren op echte critic websites.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:48 schreef Komakie het volgende:
Ik baseer toch echt mijn mening op wat ik zie en ik trek me weinig aan van dit soort dingen.
Het is leuk als een film een hoog cijfer krijgt, maar whatever.
Wel grappig trouwens dat hij overal zo laag scoort, terwijl op de user reviews van IMDB bijvoorbeeld het gemiddelde heel hoog ligt. Overigens vind ik dat ook niet altijd even betrouwbaar, maar goed.
okquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:56 schreef polderturk het volgende:
Ik denk dat 300 stijltje wel iets meer past bij een Alien met superpowers dan het Nolan stijltjequote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:35 schreef DeParo het volgende:
Tsja ik vond 300 wel wat overdreven pulp maar was dan ook gebaseerd ppt een strip. Dit ook en moet zeggen dat veel scènes me aan 300 doen denken helaas terwijl ik met Nolan juist meer hoopte, ondanks dat hij producent is, dat dat realistische aspect wat hij bij Batman geweldig deed hier ook terug zou komen.
Nou ja wat dat betreft kan je dat over Gotham en inwoners ook wel zeggen, bij de Amazing Spiderman hebben ze ook zo'n poging gewaagd vond ik persoonlijk wel redelijk uitgepakt (niet als bij Batman uiteraard maar toch redelijk), daarnaast was het 300 stijltje ook bij 300 niet zo op z'n plaats, verhaal viel gewoon een beetje weg, hoopte dat Superman dat niet zou overkomen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:22 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik denk dat 300 stijltje wel iets meer past bij een Alien met superpowers dan het Nolan stijltje
Nou Goyer(TDK trilogy) zit achter het verhaal van Man of Steel dus het zal echt niet verhaalloos zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja wat dat betreft kan je dat over Gotham en inwoners ook wel zeggen, bij de Amazing Spiderman hebben ze ook zo'n poging gewaagd vond ik persoonlijk wel redelijk uitgepakt (niet als bij Batman uiteraard maar toch redelijk), daarnaast was het 300 stijltje ook bij 300 niet zo op z'n plaats, verhaal viel gewoon een beetje weg, hoopte dat Superman dat niet zou overkomen.
Bij 300 moet ook wel gezegd worden dat het de stijl van de strip is, de daadwerkelijke uitwerking was natuurlijk fascinerend, ik heb de strip niet gelezen dus kan niet geheel zeggen hoe Snyder zich daaraan heeft gehouden bij 300 maar dat kan natuurlijk een verschil zijn met Superman waar dat verhaal dan wel weer beter is uitgewerkt zeker omdat Goyer, net als inderdaad bij Batman, er aan heeft gewerkt. Maar dat is afwachten ga hem sowieso toch wel kijkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:10 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nou Goyer(TDK trilogy) zit achter het verhaal van Man of Steel dus het zal echt niet verhaalloos zijn
De meeste critics zeuren dat er te veel en te lang actie is. Als dat het probleem is heb ik echt het volste vertrouwen in de film
Maar we moeten maar afwachten tot donderdag!
Bij Watchmen kreeg ik eerder het idee dat Snyder heeft bewezen dat het onverfilmbaar geachte Watchmen toch verfilmbaar was en dat een goede regisseur er echt iets van had kunnen maken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar net als Watchmen: als Snyder maar niet schrijft maar een goed verhaal moet vertellen dan zit het eigenlijk geheid wel goed...
Ik weet niet wat jij met dit bericht wil zeggen, maar watchmen de film was een waar meesterwerk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Watchmen kreeg ik eerder het idee dat Snyder heeft bewezen dat het onverfilmbaar geachte Watchmen toch verfilmbaar was en dat een goede regisseur er echt iets van had kunnen maken.
Met Watchmen (en 300) heeft Zack Snyder bewezen behoorlijk trouw met het bronmateriaal om te kunnen gaan. Als deze trend zich doorzet kunnen we van MoS een groots doordacht spektakel verwachten (immers Nolan en Goyer). Sommige van die azijnzeikers (Amerikaanse pers) zitten, naar wat ik gelezen heb, met een stopwatch bij te houden welke scènes verhalend zijn en welke zich focussen op de actie. Mocht de uitkomst hiervan niet geballanceerd zijn, dan verbinden ze er een negatieve recensie aan. Ik heb zelf altijd genoten van Snyders werk (en me verbaasd over hoe slecht hij in de pers scoort) en ik kan me ook niet voorstellen dat hij de plank met MoS misslaat.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij met dit bericht wil zeggen, maar watchmen de film was een waar meesterwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |