Bale is geen Bruce Wayne meer. Wanneer we Wayne de volgende keer zien is het of in een JL-film, of in een Batman-film met een nieuwe continuïteit los van de Dark Knight trilogie. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
Ik weet verder ook niet of ik het van de grond zie komen. De grote helden zijn Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern en de rest is veel onbekender voor het filmpubliek. Gold voor de Avengers overigens ook; voor 2008 had ik nog nooit van Iron Man gehoord, dus dat hoeft niet slecht te zijn, maar hier hebben we een Superman, die bekend is, een Batman die bekend is en in het laatste decennium genoeg in beeld is geweest, een Green Lantern die geen goed film-imago heeft, een Wonder Woman waarvan een tv-serie niet verder dan de pilotfase is gekomen... een lastige mix.
Marvel heeft een creatief team dat weet hoe ze het moeten aanpakken; de creatieve baas van DC (Geoff Johns) is een goed schrijver, maar hij is ook iemand die de Green Lantern film zat op te hemelen voor z'n release en we weten allemaal of hij gelijk had in zijn opvattingen.
DC moet creatieve mankracht hebben om die films van de grond te krijgen. En ik hoop dat dat lukt, want ik vind de Marvel-films over de gehele linie prima (niet allemaal super, maar wel allemaal goed genoeg), de samenhang leuk en als DC-lezer zou ik toch wel graag die figuren eenzelfde geslaagde behandeling krijgen. Een jaar is lang genoeg voor nog 1 of 2 superheldenfilms erbij (het is de laatste paar jaar zo dat er steeds 3 a 4 films zijn, waarvan steeds maar 1 DC en de rest Marvel (nee, niet allemaal van Marvel zelf) -- dat mag er best nog eentje zijn).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.