Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?quote:
Is dat zo?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?
Ik weet dat in veel van de 'Origin' verhalen Clark idd door zo'n periode ging, voordat hij de Clark Kent in Metropolis werd.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:50 schreef Komakie het volgende:
Ik vind het trouwens wel wat weg hebben van het verhaal van Batman Begins.
Hetzelfde idee als bij Batman. Ook een beetje dat grauwe er in. Hoofdkarakter dat ergens ver weg in de wereld gestopt zit en het er niet op lijkt dat het een superheld wordt.
Wat ik gezien heb was niet iemand die de idealist uithangt in Zuid-Afrikaquote:Op zondag 22 juli 2012 10:06 schreef Breuls het volgende:
Het schijnt dat het verhaal veel weg heeft van Birthright. Wat ik prima vind, want dat is een goed verhaal.
true ... Birthright was erg sterk! Hoop dat de film wel een paar trekjes overneemt van die comic...quote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef Breuls het volgende:
Nee, maar het idee van Birthright is dat-ie dus de wereld rond is geweest en niet van Smallville direct naar Metropolis is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De enige twee momenten dat ik echt dacht van "dit kan wat worden" was toen je het pak zag draaien in de Fortress of Solitude (tenminste, ik neem aan dat ze dat er in hebben gelaten) en het moment dat Superman in een moordtempo rond de aarde vloog - waar ik tóch de score van John Williams miste, want dat ge-"waaaahhhh" wat er nu onder zit past er niet echt bij.
De film zal vast en zeker een hit worden (al dan niet omdat Nolan zich ermee bemoeid heeft en de beste man schijnt geniaal te zijn, het zal wel), maar dit wordt 'm niet voor mij, en dat vind ik oprecht jammer. Dan pak ik liever Superman Returns uit de kast, dan heb ik tenminste het Superman-gevoel. Want dát mis ik toch bij deze trailer.
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Dat laatste voor mijquote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Ligt er een beetje aan hoe ze het doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.
Wat ik zo goed vond aan die series en films was dat, hoe serieus ze personage soms benaderden, er toch gewoon een "comic-laagje" overheen zat, dus dat je het gewoon met een vette knipoog kon bekijken. Dit was al minder bij Returns, waar ze het karakter al menselijker en realistischer probeerden te maken, waardoor de film ook wat minder was.
Maar bij de trailer voor MoS zie ik toch dat, ondanks alle aanslagen, gevechten met Zod e.d., de makers hier geprobeerd hebben een realistische Superman hebben proberen neer te zetten, zoals ze bij de Batman-trilogie hebben gedaan. En dat vind ik toch minder passen bij Superman.
Overigens vind ik het ook jammer dat ze er weer zo'n origin-verhaal van hebben gemaakt, om het karakter opnieuw te introduceren. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten en gewoon meteen vol in de actie waren gegaan. Dat had ik wel leuker gevonden
Mijn volgorde verschilt niet zoveel. Ik heb daarnaast ook veel comics gelezen en gezien hoe verschillende schrijvers en tekenaars 'm neerzetten. Als je dat doet, dus al die verschillende vormen zien en lezen, en je probeert een gezamenlijke factor te zoeken, dan vind je iemand die ver van huis opgegroeid is, een bijzondere set eigenschappen heeft en opgevoed is om die eigenschappen te gebruiken voor het goede. Superman is daardoor niet zomaar iemand "met een boel krachten", maar iemand die heeft geleerd die krachten te gebruiken om anderen te helpen. Hij is later een raar outfitje gaan dragen om als symbool te dienen en anderen te inspireren "goed te doen". Dat was vooral in Smallville een big deal, maar zie je overal terug. Hij is niet per sé iemand die heel sterk en bijna onverslaanbaar is; da's ook niet boeiend. Hij is iemand die opkomt voor de zwakkere. Iemand die nooit zal liegen. Iemand die anderen inspireert ook goed te willen zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.
Het comic-laagje is belangrijk, want uiteindelijk gaat het over een alien met superkrachten, maar wat ik sinds de betrokkenheid van Goyer/Nolan hoop is een vleugje realisme: hoe *is* het nou echt om Kal-El te zijn? Waarom wordt hij Superman? Minder relevant is hoe hij aan z'n outfit komt in dit verhaal, maar dat wil ik als liefhebber van comics ook wel weten.quote:Wat ik zo goed vond aan die series en films was dat, hoe serieus ze personage soms benaderden, er toch gewoon een "comic-laagje" overheen zat, dus dat je het gewoon met een vette knipoog kon bekijken. Dit was al minder bij Returns, waar ze het karakter al menselijker en realistischer probeerden te maken, waardoor de film ook wat minder was.
Het past er ook minder bij, maar dat is niet hetzelfde als niet. Ik hoop op just the right amount.quote:Maar bij de trailer voor MoS zie ik toch dat, ondanks alle aanslagen, gevechten met Zod e.d., de makers hier geprobeerd hebben een realistische Superman hebben proberen neer te zetten, zoals ze bij de Batman-trilogie hebben gedaan. En dat vind ik toch minder passen bij Superman.
Ik snap het wel; als je een Superman gaat neerzetten die gegrond is in andere ideeën dan de vorige films moet je hem opnieuw uitleggen. En het kan ook simpelweg de origin story zijn die het meest interessant was om iets nieuws, of een nieuwe invalshoek, voor te verzinnen. Vanuit het oogpunt van de makers bedoel ik dan. Als je een verhaal wil vertellen over een eenling die zich door kunnen en handelen apart voelt van anderen, dan vertel je het verhaal van waarom hij is zoals hij is. Een origin story is niet altijd technisch; het is ook een emotioneel verhaal. Kijk naar het verschil tussen Spider-Man en The Amazing Spider-Man: naast dat de origin 'technisch' verschilt zijn de twee Peter Parkers andere personages (met dezelfde kern). Dat verschil, en de gekozen invalshoeken, rechtvaardigt dat de meest recente film niet "Spider-Man 4" is geworden, maar een reboot.quote:Overigens vind ik het ook jammer dat ze er weer zo'n origin-verhaal van hebben gemaakt, om het karakter opnieuw te introduceren. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten en gewoon meteen vol in de actie waren gegaan. Dat had ik wel leuker gevonden
Precies. Alleen in de comics al is onlangs de origin nog veranderd. Zijn, op dit moment officiële, eerste verschijning, was in een spijkerbroek en een t-shirt met het S-schild. Het pak kwam later.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:47 schreef Komakie het volgende:
Vaak borduren de verhalen voort op de origin verhalen. Dus die achterwege laten kan bijna niet aangezien iedereen een andere origin van Superman heeft.
Overigens vind ik die echt vetquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:34 schreef Breuls het volgende:
Precies. Alleen in de comics al is onlangs de origin nog veranderd. Zijn, op dit moment officiële, eerste verschijning, was in een spijkerbroek en een t-shirt met het S-schild. Het pak kwam later.
Is hij in 3D?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:51 schreef wolfrolf het volgende:
Dit wordt wel een bazenfilm hoor
Jammer alleen van het overbodige 3D.
Oh well. 2D bril, dit dat
Yes. Post converted en ook nog eens op film geschoten..quote:Op woensdag 17 april 2013 15:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is hij in 3D?
Weer een film verneukt....
Ik had wel gehoopt dat Nolan dat zou kunnen verhinderen. Niet dus....quote:Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Yes. Post converted en ook nog eens op film geschoten..
Chris Nolan heeft het zelfs niet kunnen voorkomen dit keer
Tsja helaas!quote:Op woensdag 17 april 2013 18:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik had wel gehoopt dat Nolan dat zou kunnen verhinderen. Niet dus....
2D bril? Ik heb iets gemist volgens mij....quote:Op woensdag 17 april 2013 18:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tsja helaas!
Maar ik *moet* deze film in de bios zien, net als Iron Man 3. 2D bril in de aanslag en gaan
www.2d-glasses.comquote:Op woensdag 17 april 2013 20:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
2D bril? Ik heb iets gemist volgens mij....
En dat werktquote:Op woensdag 17 april 2013 20:43 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
www.2d-glasses.com
Niet geschikt voor IMAX 3D !
Ja, want dat zijn brillen met 2 linkeroog lenzen. Dus zie je maar 1 van de 2 geprojecteerde beelden en dus weer "ouderwets" 2D.quote:
En dan heb je nog steeds een bril op, wat oncomfortabel is en licht ontneemt. Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:12 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja, want dat zijn brillen met 2 linkeroog lenzen. Dus zie je maar 1 van de 2 geprojecteerde beelden en dus weer "ouderwets" 2D.
Zoals het hoort.
Eh nee want 3D verneukt de filmbeleving bij mij. Volledig.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:05 schreef Breuls het volgende:
Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.
Die 2D brilletjes zitten helemaal niet zo oncomfortabel hoor.quote:Had vanmiddag zo'n Dolby 3D-bril op. Heb 'm halverwege een paar keer afgezet omdat-ie zich te hard in m'n neus aan het boren was. Ik haat nutteloze 3D (zoals toevallig ook het geval was bij deze film: er was 1 scène met redelijke 3D en de rest was kut); ik hoop dus dat het bij Man of Steel wel een beetje boeiend wordt.
Okay, bij mij is het voornamelijk het feit dat de nadelen niet opwegen tegen de toegevoegde dimensie.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:09 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Eh nee want 3D verneukt de filmbeleving bij mij. Volledig.
Maar het zijn nog steeds brillen. Liever zie ik meer 2D-screenings van zulke films, zodat ik daarvoor kan kiezen, maar dat levert minder op, dus dat doet men liever niet.quote:Het veelgehoorde lichtverlies argument vind ik verwaarloosbaar verder.
[..]
Die 2D brilletjes zitten helemaal niet zo oncomfortabel verder. Ik heb zelf 2 van die chinese 3D brillen omgehobbied tot 2D brillen.
Die sitten superbe.
Iron Man 3. De 3D is daar ook achteraf toegevoegd. Had helemaal niet gehoeven. Ik weet vorig jaar nog dat ik The Avengers in 2D zag toen-ie op BRD uit was, en toen vond ik het een betere film.quote:Welke film ben je geweest dan?
Yes.quote:
Dat lees je volgende week.quote:Tof! en is het een puike film?
Embargo zeker? Niet een duim omhoog of omlaag die je kan geven? Review lees is sowieso pas nadat ik de film heb gelezen.quote:
Ja, toevallig wel, maar sowieso had ik anders ook niet veel gezegd.quote:
Omhoog.quote:Niet een duim omhoog of omlaag die je kan geven?
Da's ook veel leuker.quote:Review lees is sowieso pas nadat ik de film heb gelezen.
Dat ze naar een Justice League toe gaan werken bedoel je?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:21 schreef Breuls het volgende:
Als we het toch over Iron Man hebben; in hoeverre zal Man of Steel het begin van een DC Cinematic Universe zijn? En zou dat direct al duidelijk worden, zoals Nick Fury dat in 2008 duidelijk maakte, of worden hiernavolgende films aangesloten op Man of Steel?
Het gaat er bij mij meer om dat ik gewoon dat hele 3D verhaal kut vind. Ik vind het niet fijn kijken en na een tijdje krijg ik er last van. Aangezien ik epilepsie heb ben ik niet zo happig op dat soort dingen.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:05 schreef Breuls het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds een bril op, wat oncomfortabel is en licht ontneemt. Als je die nadelen moet ondergaan kun je maar beter ook de 3D erbij krijgen.
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:46 schreef Komakie het volgende:
Ik denk niet dat ze naar een JL toe gaan.
Dat was toch een gerucht?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.
Justice League staat voorlopig geplanned voor 2015 en de rol van Barman is nog niet bekend.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:23 schreef MolFan het volgende:
Justice League komt volgend jaar (stond tijd terug op Nu.nl) en Batman zal gespeeld worden door diegene die Robin speelt in de laatste Dark Knight.
Barman!quote:Op donderdag 18 april 2013 13:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Justice League staat voorlopig geplanned voor 2015 en de rol van Barman is nog niet bekend.
Will & Talequote:Nothing in the video has been pulled from a video game or other movie footage. We created all the 2D/3D animations, compositing, articles, voiceover recordings, and more.
Wat ik uit het laatste nieuws/ de laatste geruchtenmachine begrijp, is dat ze een definitief "groen licht" gaan laten afhangen van het succes van Man of Steel.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vanuit Man of Steel, bedoel je? Want de komst van een JL-film is al aangekondigd.
WOW! Superquote:Op woensdag 24 april 2013 22:40 schreef Breuls het volgende:
Dit is echt prachtig; de title sequence van Man of Steel.
Nee, het is niet echt; dit is door iemand anders gemaakt en niet daadwerkelijk onderdeel van de film. Maar dat zie je er niet aan af. En de stijl is geweldig. Als de film zelf ook zo is ben ik blij.
De makers hebben in een weblog het maken ervan toegelicht:
[..]
Will & Tale
quote:
quote:
En lekker in 2D kijkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]![]()
Als die uit is meteen naar Pathe rennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |