Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?quote:
Is dat zo?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh da's interessant! Ook bij TDKR? Of was het een andere film?
Ik weet dat in veel van de 'Origin' verhalen Clark idd door zo'n periode ging, voordat hij de Clark Kent in Metropolis werd.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:50 schreef Komakie het volgende:
Ik vind het trouwens wel wat weg hebben van het verhaal van Batman Begins.
Hetzelfde idee als bij Batman. Ook een beetje dat grauwe er in. Hoofdkarakter dat ergens ver weg in de wereld gestopt zit en het er niet op lijkt dat het een superheld wordt.
Wat ik gezien heb was niet iemand die de idealist uithangt in Zuid-Afrikaquote:Op zondag 22 juli 2012 10:06 schreef Breuls het volgende:
Het schijnt dat het verhaal veel weg heeft van Birthright. Wat ik prima vind, want dat is een goed verhaal.
true ... Birthright was erg sterk! Hoop dat de film wel een paar trekjes overneemt van die comic...quote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef Breuls het volgende:
Nee, maar het idee van Birthright is dat-ie dus de wereld rond is geweest en niet van Smallville direct naar Metropolis is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De enige twee momenten dat ik echt dacht van "dit kan wat worden" was toen je het pak zag draaien in de Fortress of Solitude (tenminste, ik neem aan dat ze dat er in hebben gelaten) en het moment dat Superman in een moordtempo rond de aarde vloog - waar ik tóch de score van John Williams miste, want dat ge-"waaaahhhh" wat er nu onder zit past er niet echt bij.
De film zal vast en zeker een hit worden (al dan niet omdat Nolan zich ermee bemoeid heeft en de beste man schijnt geniaal te zijn, het zal wel), maar dit wordt 'm niet voor mij, en dat vind ik oprecht jammer. Dan pak ik liever Superman Returns uit de kast, dan heb ik tenminste het Superman-gevoel. Want dát mis ik toch bij deze trailer.
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Dat laatste voor mijquote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg bij deze trailer juist een goed Superman-gevoel, maar feit is dat dat gevoel voor iedereen anders is.
Hangt wellicht af van wie Superman voor je is; Chris Reeve/Brandon Routh, of de symbolische figuur zelf, waarbij het niet uitmaakt wie hem speelt of hoe hij getekend is, zolang de vertolking maar trouw is aan de idealen.
Ligt er een beetje aan hoe ze het doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het ligt niet zozeer aan degene die Superman speelt, maar meer om de entourage eromheen. Ik leerde Superman kennen door de tv-serie "Lois & Clark", met Dean Cain als Superman. Daarna Tom Welling in "Smallville" (alhoewel hij daar nog geen Superman was) en daarna zag ik voor het eerst de films met Chris Reeve, en dáárna nog de tv-serie uit de jaren '50 met George Reeves in de hoofdrol.
Wat ik zo goed vond aan die series en films was dat, hoe serieus ze personage soms benaderden, er toch gewoon een "comic-laagje" overheen zat, dus dat je het gewoon met een vette knipoog kon bekijken. Dit was al minder bij Returns, waar ze het karakter al menselijker en realistischer probeerden te maken, waardoor de film ook wat minder was.
Maar bij de trailer voor MoS zie ik toch dat, ondanks alle aanslagen, gevechten met Zod e.d., de makers hier geprobeerd hebben een realistische Superman hebben proberen neer te zetten, zoals ze bij de Batman-trilogie hebben gedaan. En dat vind ik toch minder passen bij Superman.
Overigens vind ik het ook jammer dat ze er weer zo'n origin-verhaal van hebben gemaakt, om het karakter opnieuw te introduceren. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten en gewoon meteen vol in de actie waren gegaan. Dat had ik wel leuker gevonden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |