...en omdat sommige bejaarden stoïcijns 100 blijven rijden.quote:Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt.
Gelukkig stapt men van de ´bonnenquote´ af.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:36 schreef nattermann het volgende:
Eens, maar nu hebben de flitsflikkers wel minder inkomen om de staatskas mee te vullen.
Klopt, maar de 3poot zal vast wel langs de snelweg blijven staan.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Gelukkig stapt men van de ´bonnenquote´ af.
Heel goed, er zullen vast nog idioten blijven die nog harder rijden.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:38 schreef nattermann het volgende:
Klopt, maar de 3poot zal vast wel langs de snelweg blijven staan.
quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak ´s nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:39 schreef nattermann het volgende:
TS gaat bijna altijd met de trein.
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?quote:
Dat maakt niet uit. Morgen ga ik met een trein die 300 km/u per uur gaat. Als ik dezelfde rit met de auto zou maken zou dat veel milieuonvriendelijker zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:42 schreef xyzyx het volgende:
Mensen die zich aan de snelheid houden![]()
En treinen rijden toch ook 140 km/h.. wat slecht voor het milieu
Lang niet overal. En ook treinen zijn slecht voor het milieu.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:42 schreef xyzyx het volgende:
Mensen die zich aan de snelheid houden![]()
En treinen rijden toch ook 140 km/h.. wat slecht voor het milieu
Jij vind dat nergens voor nodig. Er zijn zat mensen die wel een nuttige invulling voor hun tijd hebben.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Socios het volgende:
Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak ´s nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.
Ja maar dat is toch niet slecht voor het milieu? Al dat gezeik tegenwoordig. Vroeger mochten we inderdaad maar 100 maar zelfs met 130 zijn auto's nu veel zuiniger dan dat ze toen met 100km/h waren. Bovendien geloof ik helemaal niet in dat CO2 geneuzel de hele tijd, dus daar lig ik wel op 1 lijn met de PVV.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
Men is echt niet ergens sneller als men 130 km/u rijdt i.p.v. 100 km/u. Helemaal niet door de drukte op de wegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Daniel1976 het volgende:
Jij vind dat nergens voor nodig. Er zijn zat mensen die wel een nuttige invulling voor hun tijd hebben.
Als ik 200 km/h rij met onze auto dan rijd hij nog zuiniger als een hummer hoor..quote:Op donderdag 30 september 2010 18:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Morgen ga ik met een trein die 300 km/u per uur gaat. Als ik dezelfde rit met de auto zou maken zou dat veel milieuonvriendelijker zijn.
En jij denkt dat het er veiliger op wordt? Helemaal niet zolang er notoire verkeershufters op de weg zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:48 schreef LoggedIn het volgende:
gwn 120 adviessnelheid,geen max. Dat zou pas echt een vooruitgang zijnbijv op de a2 kan dat makkelijk.
130 waar mogelijk. In de randstad is dat niet mogelijk, aangezien het gemiddelde snelheid in de spits op 0km/h ligtquote:Op donderdag 30 september 2010 18:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als er in de Randstad trajecten komen waar je 130 mag rijden, dan mag ik hier in het Noorden toch zeker wel minimaal 190 op elk stuk snelweg?
Jij vindt dat niet nodig. Iemand anders misschien wel. Je moet voor jezelf praten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak ´s nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.
Volgens mij wordt 130 op dit moment ook niet door de vingers gezien, en wordt daar ook gewoon voor geschreven.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:43 schreef Martinovibes het volgende:
het is 130 waar mogelijk
En dat kan in NL gewoon niet vaak
symbool politiek heet dat
Daarnaast ook echt handhaven en dus geen 140 meer door de vingers zien maar gewoon schrijven
Dat maakt maar een heel klein deel uit van de klacht.quote:ooooh het milieu
BOEIEND
Pure onzin.quote:je lijkt wel een wijf
dan heb je wel een erg trage bak als je nog niet eens 130 haalt...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:58 schreef AlphaOmega het volgende:
Wat een snoepig PVV zoethoudertje is dat... 130 mogen rijden... tevens ook best interessant voor de brandstof verkoop, en wacht, de accijns die daarop liggen... een auto is vaak al een stuk minder zuinig bij die snelheden... al haal je het toch bijna nooit in Nederland.
Ja, overal 100 km/u.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:06 schreef Fuzzysham het volgende:
Verhoog nou niet het maximum waar mogelijk, zorg eens voor een constante max snelheid!
Nu is het 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70... en dan ben je pas een uurtje aan het rijden!
Trek dat eerst eens recht, daarna mag je de maximum wel verhogen..
juist...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Veiligste rijden is je ogen gebruiken. Dat doet het verkeer in Nederland niet dus je aanpassen aan het verkeer lijkt mij geen goede tip.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
juist...
en die dan vrachtwagens in gaan halen waarna de 120+ rijders in de remmen moeten.. Hoezo potentieel het begin van 1 file?
Veiligste rijden is je aan te passen aan het verkeer..
Waarom niet. Stel je voor dat je een hele rit met gemiddeld 100 mag rijden!...quote:
Ogen gebruiken en er dan niets mee doen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Veiligste rijden is je ogen gebruiken. Dat doet het verkeer in Nederland niet dus je aanpassen aan het verkeer lijkt mij geen goede tip.
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld.
Chapeauquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
Dat is common sense, maar daar kan de gemiddelde automobilist nog niks van.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ogen gebruiken en er dan niets mee doen?
Je aanpassen is anticiperen op elke situatie..
Dus misschien wat gas erbij als je een iets langzamer rijdend voertuig inhaalt en wat minder als de situ daar om vraagt.. Tis allemaal niet zo heel moeilijk..
Amen.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
NOOHH MATTIEEquote:Op donderdag 30 september 2010 19:13 schreef Diabox het volgende:
Godverdomme, 130 km/u. Zijn zeker niet goed bij hun hoofd...
Doen ze eindelijk de moeite om die snelheid omhoog te krijgen doen ze dit met maar 10 km/u, stelletje homo's. Ik pleit voor een minimum van 160 km/u.
eindelijk iemand die het snaptquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
Pure onzin. Ik ken heus de regels voor het invoegen wel, hoor. Het verkeer op de hoofdrijbaan laat ik netjes voor gaan. Ik heb mijn theorie-examen destijds 3 dagen na mijn 18de verjaardag gehaald met 0 fout en 19 rijlessen later mijn rijbewijs. Ik rijd op een rustige en verantwoorde manier. Men raakt niet opgefokt door mijn rijstijl. Men rijdt opgefokt door een combinatie van haast en zich constant ergeren aan alle andere weggebruikers. Nergens voor nodig.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de weg bah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt
Met 200 km/u recht vooruit rijden kan iedere drol, het zijn die mongolen die zonder te kijken van baan wisselen, dan krijg je ongelukken. Heeft niks met verkeershufters te maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En jij denkt dat het er veiliger op wordt? Helemaal niet zolang er notoire verkeershufters op de weg zitten.
Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:24 schreef Aestivate het volgende:
TS is jaloers omdat auto's dan sneller mogen dan de trein.
Van die Civic-sjaakies die gewoon ongeoorloofd met 180 over de weg scheurenquote:Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Toempf het volgende:
[..]
Met 200 km/u recht vooruit rijden kan iedere drol, het zijn die mongolen die zonder te kijken van baan wisselen, dan krijg je ongelukken. Heeft niks met verkeershufters te maken.
Ja joh.. 100 is echt gevaarlijk op een weg waar je 120 magquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
En ik lach al die treingangers uit die niet de luxe hebben van mijn Maserati 3200GT.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.
quote:Op donderdag 30 september 2010 19:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
En ik lach al die treingangers uit die niet de luxe hebben van mijn Maserati 3200GT.
Iemand die moedwillig 100km/u gaat rijden op de snelweg omdat hij sneller niet nodig vindt valt ook onder de categorie verkeershufter.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Toempf het volgende:
[..]
Met 200 km/u recht vooruit rijden kan iedere drol, het zijn die mongolen die zonder te kijken van baan wisselen, dan krijg je ongelukken. Heeft niks met verkeershufters te maken.
Goeie garp.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:38 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Jij hebt geeneens een rijbewijs.
Wat een onzin. Ik heb al aangeven dat dat ten goede komt aan een rustiger verkeersbeeld.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:40 schreef Jalu het volgende:
Iemand die moedwillig 100km/u gaat rijden op de snelweg omdat hij sneller niet nodig vindt valt ook onder de categorie verkeershufter.
Dat vind ik wel meevallen. Heel, heel af en toe vind ik het best lekker om op cruise control 100 km/h te rijden. Het rijdt lekker rustig, je verbruikt weinig brandstof en het grootste deel van de snelweg kun je die snelheid rijden zonder last te hebben van mensen die langzamer rijden.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Iemand die moedwillig 100km/u gaat rijden op de snelweg omdat hij sneller niet nodig vindt valt ook onder de categorie verkeershufter.
Dat jij dit al aangeeft getuigt al dat jij veel moet leren in het verkeerquote:Op donderdag 30 september 2010 19:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Iemand die moedwillig 100km/u gaat rijden op de snelweg omdat hij sneller niet nodig vindt valt ook onder de categorie verkeershufter.
Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb al aangeven dat dat ten goede komt aan een rustiger verkeersbeeld.
Alsof inhalen zo erg is.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn.
Zozo.. kan je het niet winnen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn.
Niet schelden, en al helemaal niet met ziektes. Verder slaat je verhaal ook nergens op.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:45 schreef Diabox het volgende:
Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn.
Inhalen is simpelweg praktisch gezien meer risico dan rechtdoor rijden. Je moet namelijk tweemaal van strook wisselen, met alle risico's van dien (die toch beduidend hoger zijn dan rechtdoor rijden en hooguit je gas loslaten als je te dicht op je voorganger komt).quote:
Het is onnodig als zo'n tokkie gewoon z'n gaspedaal intrapt. Wees blij dat je eindelijk 'n keer 120 km/u mag rijden.quote:
En jij vind jezelf hoogbegaafd?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
Het is onnodig als zo'n tokkie gewoon z'n gaspedaal intrapt. Wees blij dat je eindelijk 'n keer 120 km/u mag rijden.
Als jij een uur lang 120 rijdt ipv 100, heb je toch 20% meer afstand afgelegd.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Mensen die denken nu sneller thuis te kunnen komen
100km/u rijden op de rechterbaan van de snelweg is uiteraard je goed recht. Maar haal je ook in met 100km/u? Want dat draagt niet bij aan een rustiger verkeersbeeld, als de normale mensen wel gewoon met 120km/u langskomen blazen. Hetzelfde geldt voor invoegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb al aangeven dat dat ten goede komt aan een rustiger verkeersbeeld.
Nee man, ben kkrdom.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:49 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En jij vind jezelf hoogbegaafd?![]()
Zo aan je taalgebruik laat je dat niet echt merken
Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:48 schreef Luchtkoker het volgende:
Inhalen is simpelweg praktisch gezien meer risico dan rechtdoor rijden. Je moet namelijk tweemaal van strook wisselen, met alle risico's van dien (die toch beduidend hoger zijn dan rechtdoor rijden en hooguit je gas loslaten als je te dicht op je voorganger komt).
Ik vind het nogal arbitrair. Waarom 120 km/h en niet 100 km/h of 140 km/h?quote:Tevens is die snelheid inderdaad een maximumsnelheid en geen minimum snelheid, maar toch heeft deze ook enig nut en doel mbt doorstroming van het verkeer.
Wat ben jij zielig.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn.
Ja inderdaad ja. Normale mensen uiten zulke dingen heel wat volwassener. Maar ja... je hoort niet tot de groep normale mensen, dus je heb geen recht van sprekenquote:
Rustig maar hoor, ik rijd gewoon op de rechterbaan met 100 km/u. En als ik een vrachtwagen ´moet´ inhalen trek ik heus wel een beetje op of kies een moment dat er niemand achter mij rijdt.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
100km/u rijden op de rechterbaan van de snelweg is uiteraard je goed recht. Maar haal je ook in met 100km/u? Want dat draagt niet bij aan een rustiger verkeersbeeld, als de normale mensen wel gewoon met 120km/u langskomen blazen. Hetzelfde geldt voor invoegen.
En rij je ook met 100km/u op de middelste baan van een vijfbaans snelweg? Want dan moet je wel dood natuurlijk, dat zijn de grootste randdebielen die er zijn. Rot eens even lekker op naar de rechterbaan joh!
Censuur.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:53 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja. Normale mensen uiten zulke dingen heel wat volwassener. Maar ja... je hoort niet tot de groep normale mensen, dus je heb geen recht van sprekenMisschien is een gesticht wel iets voor je
Dat kloptquote:Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Als jij een uur lang 120 rijdt ipv 100, heb je toch 20% meer afstand afgelegd.
Maar waarom zou die tokkie?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:48 schreef Diabox het volgende:
Het is onnodig als zo'n tokkie gewoon z'n gaspedaal intrapt.
Ik vind het ook lekker. Tegen de 170 km/h rijden zonder dat je enorm veel risico loopt op vervelende dingen en geen risico op echt vervelende dingen. Andere mensen hebben echter het recht minder hard te rijden zolang ze je niet hinderen, dus de gelegenheid bieden tot inhalen.quote:Wees blij dat je eindelijk 'n keer 120 km/u mag rijden.
Dat zal vast, maar als je zelf alles goed in de gaten houdt is er niets aan de hand.quote:En er gebeuren meer ongelukken op een snelweg door baan wisselen dan door gewoon rechtdoor rijden.
Als je dat nou eens op jezelf toepast... randdebielquote:
En ik heb het recht om te klagen over tokkies die het verkeer ophouden.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar waarom zou die tokkie?120 km/h is een maximumsnelheid, geen minimumsnelheid. Je kunt hem inhalen en als er een heleboel van die "tokkies" rijden een strook opschuiven en daar gaan rijden.
[..]
Ik vind het ook lekker. Tegen de 170 km/h rijden zonder dat je enorm veel risico loopt op vervelende dingen en geen risico op echt vervelende dingen. Andere mensen hebben echter het recht minder hard te rijden zolang ze je niet hinderen, dus de gelegenheid bieden tot inhalen.
[..]
Dat zal vast, maar als je zelf alles goed in de gaten houdt is er niets aan de hand.
Prima, dan is er niks aan de handquote:Op donderdag 30 september 2010 19:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig maar hoor, ik rijd gewoon op de rechterbaan met 100 km/u. En als ik een vrachtwagen ´moet´ inhalen trek ik heus wel een beetje op of kies een moment dat er niemand achter mij rijdt.
Ik ben er zo een. Het rijdt veel zuiniger en ontspannender.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
...en omdat sommige bejaarden stoïcijns 100 blijven rijden.
Dus je gaat er vanuit dat men geen 130 KAN rijden, maar dat men 130 MAG rijden. Waar maak je je dan druk om, als alles hetzelfde blijft zoals het isquote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Men is echt niet ergens sneller als men 130 km/u rijdt i.p.v. 100 km/u. Helemaal niet door de drukte op de wegen.
Tuurlijk, maar als je gewoon inhaalt is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:55 schreef Diabox het volgende:
[..]
En ik heb het recht om te klagen over tokkies die het verkeer ophouden.
Mag ik dan de wens uitspreken dat je jezelf een keer om een boom vouwt? Want jouw redenatie slaat echt kant noch wal.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:55 schreef Diabox het volgende:
[..]
En ik heb het recht om te klagen over tokkies die het verkeer ophouden.
Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je gewoon inhaalt is er niets aan de hand.
Want?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Mag ik dan de wens uitspreken dat je jezelf een keer om een boom vouwt? Want jouw redenatie slaat echt kant noch wal.
Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/uquote:Op donderdag 30 september 2010 19:06 schreef Fuzzysham het volgende:
Verhoog nou niet het maximum waar mogelijk, zorg eens voor een constante max snelheid!
Nu is het 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70... en dan ben je pas een uurtje aan het rijden!
Trek dat eerst eens recht, daarna mag je de maximum wel verhogen..
Als mensen 100 willen rijden, gewoon netjes op de rechterbaan blijven, dan is dan hun goed recht. Dan haal je toch gewoon in? Kijk... als ze met 100 links rijden, dan zijn het hufters ja. Maar waar moeten de 100-rijders dan rijden? In de berm?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:
[..]
Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
[..]
Want?
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Als mensen 100 willen rijden, gewoon netjes op de rechterbaan blijven, dan is dan hun goed recht. Dan haal je toch gewoon in? Kijk... als ze met 100 links rijden, dan zijn het hufters ja. Maar waar moeten de 100-rijders dan rijden? In de berm?
Dit is veranderdquote:Op donderdag 30 september 2010 19:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
caravans mogen niet harder dan 80,
Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:
Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u
btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger?
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijdenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.
Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Prima opgelost, iedereen blij.quote:Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.
En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Sociosquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Hij is fijnquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
probeer het eensquote:
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden
Ik hoop het ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
En de treinvertragingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100![]()
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.
Nu niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.
Vind ik een goed planquote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
Hoezo is het nu weer onzinnig?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
...
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt hetquote:Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig?
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen.
Geen probleem.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:15 schreef Luchtkoker het volgende:
Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.
Veel plezier.quote:Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken.
Je schakelt van z'n 2 naar z'n 5? Mij lukt het altijd om 120 te halen voor het eind van de invoegstrook. En zo'n snelle wagen heb ik niet, een 1.6.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Matel het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
uhuhquote:Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.
Aan de andere kant kun je in de trein weer allerlei andere dingen doen. Als productieve tijd belangrijk is voor je, kan de trein soms een betere keuze zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh
zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?
A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Niet helemaal correct. Je kunt dan 170 km/h rijden. Je krijgt dan nog steeds een PV, maar je hoeft niet voor te komen. Pas bij 180 km/h wordt je rijbewijs direct ingevorderd.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:47 schreef Shispeed het volgende:
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal
Dat is helaas ook niet correct. Wanneer je sneller rijdt is een grotere volgafstand nodig, waardoor er minder verkeer over de weg kan, wat leidt tot files.quote:, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting !
Hij gaat 574 en er stappen mensen uit! Wat een waaghalzen!quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef xyzyx het volgende:
DAT DIT KAN OP DE SPOORWEGEN![]()
[ afbeelding ]
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:26 schreef fonsoy het volgende:
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken.
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh
zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?
A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Ik ben niemand tot last. Ook niet als ik 100 km/u rijd.quote:Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...
Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..
En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Socios het volgende:
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMGquote:Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Zeker weer zo'n 100-rijderquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moetquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.quote:Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) Gaat het nu ineens wel weer om het milieu?Bovendien, "veel" kan je zelfs zeggen van de bezetting van buslijn 151 van Alkmaar naar Julianadorp. Ik vind het niet veel, maar anderen misschien wel. Overduidelijk is, dat deze treindiensten effectiever geweest waren, als er een frequente 300 km/u dienst geweest was tussen bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam.
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. En dan heb je de brandstof nog niet eens meegerekend. Even hardop nadenken. Eerst de intercity van gronignen naar Utrecht, vervolgens daar overstappen op de intercity naar Maastricht? De auto doet het volgens mij sneller. Dat is voor veel reizigers belangrijker dan het comfort, de persoonlijke voorkeur of de milieuwensen.
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinkenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.
Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
Ben jij nieuw hier ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef DanHardy het volgende:
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
Dit.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)...quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangenquote:
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...
80 in z'n 5 Is voor de meeste auto's zo ongeveer de meest efficiënte snelheid om te rijden qua verbruik en uitstoot. Netto/Netto klopt het dus niet helemaalquote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
* Ofyles2 nog in de boekenkast kijkt voor het kookboek 'Creatief met Schoenen'...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:57 schreef Nmusic het volgende:
Als dit topic serieus is eet ik mn schoenen op
Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Goed plan, ik rij normaal zo'n 140-150 dus dat scheelt bij eventuele boetes.
Vent, houd gewoon je bekquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u.
Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!quote:
Je moet gewoon niet geflitst worden, altijd even http://flitsers.mobi/ checken aan het begin van de rit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:
[..]hou op
-edit-
Voor als dit allemaal echt serieus is
Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met een leven!
Net zoals op de roltrap: links lopen, rechts staan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:
Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met haast!
En dat is de fout die veel weggebruikers maken...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannenquote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak s'nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:21 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen
Och hou toch opquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen
Bedankt voor de info, scorebordjournalist...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Och hou toch opJe bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Och hou toch opJe bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:01 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Helaas niet. Al mijn leasewagens liet ik tunen. En een beetje tuning was een selectie-criteria.
Sorry!
?quote:
Lekker aan 't trollen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
Pure onzin. Wordt verworpen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:21 schreef murphyjenkins het volgende:
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen
Nee hoor, want iemand die nu steeds consequent 10km/u te hard rijdt, gaat straks gewoon 140 rijden.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:36 schreef nattermann het volgende:
Eens, maar nu hebben de flitsflikkers wel minder inkomen om de staatskas mee te vullen.
Je weet dat de politie nu radardetectordetectoren hebben?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:59 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen zonder radardetector in de auto
Treinreizigers
Je hebt ook radardetectoren die niet detecteerbaar zijn, dwaas.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:02 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Je weet dat de politie nu radardetectordetectoren hebben?
De TomTom met ingebouwde FlitsMelder is nu helemaal the bomb ouwe.
Het is wachten op de eerste radardetectordetectordetector.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:02 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Je weet dat de politie nu radardetectordetectoren hebben?
Wel eens in Duitsland gereden?? Dat remmen komt juist door slome duikelaars die gaan inhalen met 80/90.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
130 is veiliger op een 2 baansweg dan op een 6 baansweg, en denk er maar eens over na waarom.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef wootahH het volgende:
lekker 100 rijden op een 6 baans weg.
Buiten het feit dat almaar dat versnellen en vertragen ook slecht voor het milieu is, dus dat hele argument 'slecht voor het milieu' is echt kul van de bovenste plank.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:06 schreef Fuzzysham het volgende:
Verhoog nou niet het maximum waar mogelijk, zorg eens voor een constante max snelheid!
Nu is het 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70... en dan ben je pas een uurtje aan het rijden!
Trek dat eerst eens recht, daarna mag je de maximum wel verhogen..
Aan wiens kant sta je nou?!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, scorebordjournalist...
De situatie in en om de randstad projecteren op heel Nederlandquote:Op donderdag 30 september 2010 18:43 schreef Martinovibes het volgende:
het is 130 waar mogelijk
En dat kan in NL gewoon niet vaak
symbool politiek heet dat
Daarnaast ook echt handhaven en dus geen 140 meer door de vingers zien maar gewoon schrijven
Dat denk jij, boetes worden toch verhoogd en het zal extra 'gevaarlijk' worden als je harder dan 130 gaatquote:Op donderdag 30 september 2010 18:36 schreef nattermann het volgende:
Eens, maar nu hebben de flitsflikkers wel minder inkomen om de staatskas mee te vullen.
Op de fiets haal je zo de 30 hoor. Vooral in de Maastunnel, want dan ga je aardig hard naar beneden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:43 schreef Luchtkoker het volgende:
Je moet toch wel doorfietsen wil je 30 km/u fietsen, dus ach. Dat is minder een probleem dan je voet een beetje omlaag drukken voor het gaspedaal
En toen ging er een auto de linkerbaan op en kom jij met een idioot hoge snelheid aanracen en dan kan jij NIET uitwijken. Lekker onverantwoord bezig dusquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:46 schreef Catch_me het volgende:
Ik rij altijd met 160 door de tunnel heen in m'n auto, ze mogen toch niet IN de tunnel controleren ivm verkeersveiligheid
Dan is diegene fout. Want hij had moeten weten dat bij het wisselen van een rijstrook je voorrang moet verlenen, ongeacht snelheidquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En toen ging er een auto de linkerbaan op en kom jij met een idioot hoge snelheid aanracen en dan kan jij NIET uitwijken. Lekker onverantwoord bezig dus
onder motorrijders ook erg populair inderdaadquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:46 schreef Catch_me het volgende:
Ik rij altijd met 160 door de tunnel heen in m'n auto, ze mogen toch niet IN de tunnel controleren ivm verkeersveiligheid
Daar vergis je je dus in, want JIJ veroorzaakt met je hoge snelheid ene gevaarlijke situatie. Als er ongelukken gebeuren in tunnels, dan komt dat vaak door klapjosti's als jij.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Dan is diegene fout. Want hij had moeten weten dat bij het wisselen van een rijstrook je voorrang moet verlenen, ongeacht snelheid
Daar gaat het dus fout in Nederland. Men kijkt 1 x vlot of niet in hun spiegels, als je namelijk goed had gekeken en een nacontrole had gedaan voordat je wisselt, had je kunnen zien dat iemand een hoge snelheid heeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar vergis je je dus in, want JIJ veroorzaakt met je hoge snelheid ene gevaarlijke situatie. Als er ongelukken gebeuren in tunnels, dan komt dat vaak door klapjosti's als jij.
Ja en aan al die regeltjes heb je erg veel als jij opgehaald moet worden met een traumaheliquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Daar gaat het dus fout in Nederland. Men kijkt 1 x vlot of niet in hun spiegels, als je namelijk goed had gekeken en een nacontrole had gedaan voordat je wisselt, had je kunnen zien dat iemand een hoge snelheid heeft.
Nee ik wil het ook. Mensen moeten gewoon leren in hun spiegels te kijken, dan speelt snelheid bijna geen rol.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:53 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja en aan al die regeltjes heb je erg veel als jij opgehaald moet worden met een traumaheli120, 130 door een tunnel vind ik nog gaan, maar 160? Dus een ander moet rekening met jou houden, omdat jij zo nodig met 160 door een tunnel wil jakkeren?
gevolg, botsing en ontploffing. Rook in de tunnel, veel paniek. Schoolbus vol kinderen stikt door de rook.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En toen ging er een auto de linkerbaan op en kom jij met een idioot hoge snelheid aanracen en dan kan jij NIET uitwijken.
Ah, oke. Ik ken Rotterdam nauwelijks dus ik wist niet dat je omlaag ging, dan haal je de 30 wel makkelijk ja. Maar als je gewoon rechtdoor rijdt zonder "aanloop" van een helling, haal je de 30 niet als je gewoon rustig (of lichtelijk snel) fietst, dan moet je wel aardig doorfietsen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Op de fiets haal je zo de 30 hoor. Vooral in de Maastunnel, want dan ga je aardig hard naar beneden.
Hoe sneller hoe leuker het autorijden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:38 schreef ebke het volgende:
Wat heeft die 10 km nou voor nut?
Gaat het weer niet snel en hard genoeg?![]()
In dit land ben je meestal toch binnen een uurtje op je bestemming.
Sinds wanneer is dat? Vroeger ging ik dagelijks door de Maastunnel op de fiets en ik heb nooit iets gezien wat er op wees dat je als fietser maar 30 km/h mag..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:42 schreef Ploertendoder het volgende:
Ach.... het kan nog veel erger. In de Maastunnel in Rotterdam mogen fietsers niet harder dan 30km/u.... ik bedoel.. fietsers..Die hebben vaak geen fietscomputertje... dus hoe moeten ze weten of ze 30 rijden?
Dat wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe sneller hoe leuker het autorijden.
Tenzij je in een 1987 Golf rijdt.
Wie heeft het daar niet voor bedoeld? Waar had diegene het dan wel voor bedoeld?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:10 schreef ebke het volgende:
Dat wel natuurlijk.
Maar rijden naar je werk is er niet voor bedoeld om leuk te zijn.
De auto is uitgevonden als een snelle manier om van A naar B te verplaatsen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wie heeft het daar niet voor bedoeld? Waar had diegene het dan wel voor bedoeld?
En dan? Word je nog steeds geflitst hoor. Ik zet hem altijd op 125 (want op 126/127 word je namelijk al geflitst).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:16 schreef Kwalberto het volgende:
Cruise control voortaan op 140 ipv 130 dus
Daarom afremmen bij flitspalenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:21 schreef Thundert het volgende:
[..]
En dan? Word je nog steeds geflitst hoor. Ik zet hem altijd op 125 (want op 126/127 word je namelijk al geflitst).
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Mooi, dan kan de cruisecontrol op 140 in plaats van 130
In Italie hebben ze op een paar snelwegen waar het mogelijk is ingevoerd dat de max. snelheid 150 km/u is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:49 schreef artelligence het volgende:
[..]
Is toch ook een normale snelheid voor snelwegen? Doen ze in Duitsland, Frankrijk, Italie ook maar een paar landen te noemen. Ik begrijp dat ze in België 120 hebben staan met die klotewegen daar.
In duitsland is boven 130 eigen risico (ja ik ben een puber die nog nooit auto heeft gereden maar op school gehadquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:29 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
In Italie hebben ze op een paar snelwegen waar het mogelijk is ingevoerd dat de max. snelheid 150 km/u is.
Hoe standaard, (insert hier een random onderwerp) is voor mietjes, (insert hier echte mannen, eckte bazen etc.) doen (insert hier een bazenactie)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:38 schreef Thundert het volgende:
[..]
Nee, afremmen is voor mietjes. Rij dan door!
Je mag het zelfs met 250 proberen, mijn zegen heb je...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:46 schreef Catch_me het volgende:
Ik rij altijd met 160 door de tunnel heen in m'n auto, ze mogen toch niet IN de tunnel controleren ivm verkeersveiligheid
Je weettzzzzzquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hoe standaard, (insert hier een random onderwerp) is voor mietjes, (insert hier echte mannen, eckte bazen etc.) doen (insert hier een bazenactie)
Hoe 2008quote:
Je weet toch, ouwe! Oh wacht ik doe me petje even af.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:48 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hoe 2008![]()
Het is jeweetthooch anno 2010
Dat is beter ouwe, nog beetje chatte met je matties en je hebt aaaaaaaaaaallee chicksquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:50 schreef Thundert het volgende:
[..]
Je weet toch, ouwe! Oh wacht ik doe me petje even af.
[ afbeelding ]
Zo, ja inderdaad, 2010.
Ja man, veel matties en vooral chickiieeess, gaan we ergens hangen en voor overlast zorgen, je weet toch pik?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat is beter ouwe, nog beetje chatte met je matties en je hebt aaaaaaaaaaallee chicks
idd swa, jij en ik zijn eckte bazen voor de toekomstquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:52 schreef Thundert het volgende:
[..]
Ja man, veel matties en vooral chickiieeess, gaan we ergens hangen en voor overlast zorgen, je weet toch pik?
Met jou ken ik praten ouwe, boks! Zeg ken ik wat doekoes van je lenen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
idd swa, jij en ik zijn eckte bazen voor de toekomst
Bok terug, zeker mang. Hoeveel?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:10 schreef Thundert het volgende:
[..]
Met jou ken ik praten ouwe, boks! Zeg ken ik wat doekoes van je lenen?
Hmm, zijn woordkeus is niet ideaal. Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
Nou mooi toch, dan kunnen degenen die willen doorrijden en niet echt caren om het "relaxtere", "zuinigere", etc (of bij de afweging toch besluiten dat 130 km/u om een of andere reden beter is) gewoon lekker 130 rijden, en dan blijven mensen zoals jij die dat niet willen gewoon lekker op de rechterbaan hangen. Iedereen blij, toch?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:59 schreef AdBlocker het volgende:
Heb je boordcomputer gezien?
100 km/u is veel zuiniger dan 120 km/u. Laat staan met 130 km/u. Ik blijf lekker 100 - 110 km/u.
Wat mij meest opvalt: de reistijd wordt niet korter als je harder rijdt, omdat je op de snelweg vaker moet remmen. 110 km/u constant (op cruise control) is voor mij veel relaxer, remmen bijna nooit, goed voor je portemonnee, ook door lage onderhoudskosten (autobanden en remblokken gaan veel langer mee.)![]()
130 km/u levert veel meer geld op voor schatskist (hogere accijns op benzine + hogere brandstofverbruik betekenen nog veel hogere opbrensten)
dat dusquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:56 schreef Luchtkoker het volgende:
Lichtelijk offtopic, maar ik hoorde dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van flitsers in vangrails, die ook rechts inhalen enzo kunnen registeren...
[..]
Nou mooi toch, dan kunnen degenen die willen doorrijden en niet echt caren om het "relaxtere", "zuinigere", etc (of bij de afweging toch besluiten dat 130 km/u om een of andere reden beter is) gewoon lekker 130 rijden, en dan blijven mensen zoals jij die dat niet willen gewoon lekker op de rechterbaan hangen. Iedereen blij, toch?
Naar deze post zocht ik.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:37 schreef FreezePop het volgende:
Ik neem gewoon de trein, veel spannenderder.
Als je 100/110 rijdt dan moet je juist regelmatig remmen. Met die snelheid hoor je thuis op de rechterbaan, waar ook de langzamere vrachtwagens resideren. Aangezien je sneller bent zul je dan van baan moeten wisselen. Daar is lang niet altijd ruimte voor, dus moet je remmen om niet in de vrachtwagen te rijden en te vervolgens te wachten op ruimte om naar de linkerbaan te gaan. Waar je weer flink moet optrekken om je aan te passen aan de snelheid daar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:59 schreef AdBlocker het volgende:
Heb je boordcomputer gezien?
100 km/u is veel zuiniger dan 120 km/u. Laat staan met 130 km/u. Ik blijf lekker 100 - 110 km/u.
Wat mij meest opvalt: de reistijd wordt niet korter als je harder rijdt, omdat je op de snelweg vaker moet remmen. 110 km/u constant (op cruise control) is voor mij veel relaxer, remmen bijna nooit, goed voor je portemonnee, ook door lage onderhoudskosten (autobanden en remblokken gaan veel langer mee.)![]()
130 km/u levert veel meer geld op voor schatskist (hogere accijns op benzine + hogere brandstofverbruik betekenen nog veel hogere opbrensten)
Nou moet ik zeggen dat jouw argumentatie ook niet echt hout snijdt...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:15 schreef Freak188 het volgende:
Argumenten als:in Duitsland en Frankrijk mag je ook 130, slaan mij inziens nergens op. In Duitsland en Frankrijk praten we over afstanden waar je 8 uur over kan doen. In Nederland zit je met 2 uur bij de grens.
Zo'n snelheidsverhoging heeft inderdaad geen enkele zin als we straks 'met 130 km/h' in de file staan, maar juist op de rustige momenten is het net even een iets lekkerdere snelheid. Tussen de 130 en 140 vind ik persoonlijk een prettige 'cruisesnelheid'... Nu is dat eigenlijk net niet mogelijk, maar met een kleine verhoging van de max. snelheid wel.quote:En hoeveel kilometer rijdt de gemiddelde Nederlander nou per dag op een snelweg waarbij de mogelijkheid aanwezig is om 120 te rijden? In de spits heb je geen kans.
Kortom: hoeveel tijdswinst heb je over 30 kilometer snelweg als je 130 ipv 120 rijd (het zal hooguit een paar minuten schelen)? Hoeveel extra benzine wordt er verstookt?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Freak188 het volgende:
Wat een onzin Omniej.. met alle respect.. Als jij straks 130 rijdt, zal 150 wel comfortabeler zijn. Ik vind het echt makkelijk scoren en zo te lezen trapt het overgrote deel erin. Ineens is het milieu geen 'hot' item meer, terwijl feitelijk vast staat dat auto's onevenredig meer gaan verbruiken bij hogere snelheden. Dan is de winst met je Toyoya Aigo in één weg... Want juist die auto'tjes vebruiken veel als ze sneller moeten gaan rijden. Onbegrijpelijk.
Makkelijk scoren is het zeker, maar onaangenaam is het niet. Ik vind al jaren dat de maximumsnelheid omhoog moet... Dat dat blijkbaar alleen kan als er vanuit de politiek zieltjes gewonnen moeten worden is natuurlijk jammer, maar dat maakt het niet minder prettig dat de snelheid waarschijnlijk omhoog gaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Freak188 het volgende:
Wat een onzin Omniej.. met alle respect.. Als jij straks 130 rijdt, zal 150 wel comfortabeler zijn. Ik vind het echt makkelijk scoren en zo te lezen trapt het overgrote deel erin. Ineens is het milieu geen 'hot' item meer, terwijl feitelijk vast staat dat auto's onevenredig meer gaan verbruiken bij hogere snelheden. Dan is de winst met je Toyoya Aigo in één weg... Want juist die auto'tjes vebruiken veel als ze sneller moeten gaan rijden. Onbegrijpelijk.
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
Nou ik zie graag een aantal grafieken van verschillende auto types.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?
110kmph is een prima kruissnelheid op een doordeweekse dag in de randstad. Bij 110kmph hoef je maar heel weinig te remmen. Als je 120 - 130kmph gaat rijden is mijn ervaring dat je veel vaker moet remmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:29 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als je 100/110 rijdt dan moet je juist regelmatig remmen. Met die snelheid hoor je thuis op de rechterbaan, waar ook de langzamere vrachtwagens resideren. Aangezien je sneller bent zul je dan van baan moeten wisselen. Daar is lang niet altijd ruimte voor, dus moet je remmen om niet in de vrachtwagen te rijden en te vervolgens te wachten op ruimte om naar de linkerbaan te gaan. Waar je weer flink moet optrekken om je aan te passen aan de snelheid daar.
Of ben je zo iemand die blind zijn auto naar links gooit en rustig door tuft met 100?
Ooit gehoord van versnellingsbakoverbrengingen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]. Ooit van luchtweerstand gehoord?
De luchtweerstand neemt boven de 100kmph neemt expotioneel toe. Over het algemeen is een auto het zuinigst tussen de 90 en 110kmph.
quote:Een auto rijdt het zuinigst bij die snelheid waarbij de motor (in de hoogste versnelling) het mooist loopt. Een driecylinder Suzuki verbruikt bij 90 KM/u ongeveer 1:19 maar bij 110 KM/u slechts 1:22. Ook een experiment met een Fiat Cinquecento Sporting leerde dat deze auto bij 110 KM/u ongeveer 1:17 rijdt en bij 130 KM/u nog maar 1:19. Het kan de moeite waard zijn hiermee te experimenteren.
Die zit bij mij op de toerentellerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:
Heeft dat mooie rode streepje op mijn snelheidsmeter eindelijk betekenis, dat alleen is genoeg reden.
En wat dacht je van de toerenbegrenzer ;-) heeft die ook nog eens zin!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:
Heeft dat mooie rode streepje op mijn snelheidsmeter eindelijk betekenis, dat alleen is genoeg reden.
enerby ftwquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je hebt ook radardetectoren die niet detecteerbaar zijn, dwaas.
Verder rijdt de politie bijna niet meer met die rdd's, dus je kunt zelfs je pauper quintezz weer voor het raam hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:42 schreef ecktebaas het volgende:
Al die mensen die zeiken over snelheden op snelwegen![]()
In mijn land heb je niet eens snelwegen
laat me raden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat ''land'' is amsterdam!!!!![]()
ja, daar is idd weinig asfalt ja....appart stukje ''land''![]()
Nee ik had het over Bosnië en Hercegovinaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
laat me raden!
dat ''land'' is amsterdam!!!!![]()
ja, daar is idd weinig asfalt ja....appart stukje ''land''
Onder de 100 km/h neemt de luchtweerstand ook exponentieel toe.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]. Ooit van luchtweerstand gehoord?
De luchtweerstand neemt boven de 100kmph neemt expotioneel toe. Over het algemeen is een auto het zuinigst tussen de 90 en 110kmph.
is daar nog volk dan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Nee ik had het over Bosnië en Hercegovina
Ja, want van met 100 km/h over een 5-baans snelweg rijden komen d'r eerder files dan met 120 km/hquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:33 schreef EuroBirdV8 het volgende:
sinds wanneer is harder mogen rijden , reden tot klagen?
wees blij dat wij eindelijk iets sneller mogen..........
de morderne auto is in alle opzichten 100% verbeterd dan een auto uit 1970....ok, misschien niet het verbruik...
maar qwua veiligheid en techniek is alles vooruitgegaan, maar de snelheden gaan met de jaar steeds omlaag?![]()
en kom a.u.b niet met, 130 verbruikt de auto meer....
dagelijks in de file staan omdat een 100 weg 80 word (rotterdam?amsterdam?etc) da's pas schadelijk voor het milieu & economie.
beste keuze, één snelheid voor ons gehele snelweg systeem.
dan maakt het mij niet uit of het max 100 is of totaal 130.....
en voor wie 130 te hard is, en die het gevaarlijk vind.....
kom die Fiat Panda, Daihatsu cuore inruilen voor een wat groter auto met een wat groter motor.... dan zul je zien dat autorijden niet eng is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |