Nou moet ik zeggen dat jouw argumentatie ook niet echt hout snijdt...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:15 schreef Freak188 het volgende:
Argumenten als:in Duitsland en Frankrijk mag je ook 130, slaan mij inziens nergens op. In Duitsland en Frankrijk praten we over afstanden waar je 8 uur over kan doen. In Nederland zit je met 2 uur bij de grens.
Zo'n snelheidsverhoging heeft inderdaad geen enkele zin als we straks 'met 130 km/h' in de file staan, maar juist op de rustige momenten is het net even een iets lekkerdere snelheid. Tussen de 130 en 140 vind ik persoonlijk een prettige 'cruisesnelheid'... Nu is dat eigenlijk net niet mogelijk, maar met een kleine verhoging van de max. snelheid wel.quote:En hoeveel kilometer rijdt de gemiddelde Nederlander nou per dag op een snelweg waarbij de mogelijkheid aanwezig is om 120 te rijden? In de spits heb je geen kans.
Kortom: hoeveel tijdswinst heb je over 30 kilometer snelweg als je 130 ipv 120 rijd (het zal hooguit een paar minuten schelen)? Hoeveel extra benzine wordt er verstookt?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Freak188 het volgende:
Wat een onzin Omniej.. met alle respect.. Als jij straks 130 rijdt, zal 150 wel comfortabeler zijn. Ik vind het echt makkelijk scoren en zo te lezen trapt het overgrote deel erin. Ineens is het milieu geen 'hot' item meer, terwijl feitelijk vast staat dat auto's onevenredig meer gaan verbruiken bij hogere snelheden. Dan is de winst met je Toyoya Aigo in één weg... Want juist die auto'tjes vebruiken veel als ze sneller moeten gaan rijden. Onbegrijpelijk.
Makkelijk scoren is het zeker, maar onaangenaam is het niet. Ik vind al jaren dat de maximumsnelheid omhoog moet... Dat dat blijkbaar alleen kan als er vanuit de politiek zieltjes gewonnen moeten worden is natuurlijk jammer, maar dat maakt het niet minder prettig dat de snelheid waarschijnlijk omhoog gaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Freak188 het volgende:
Wat een onzin Omniej.. met alle respect.. Als jij straks 130 rijdt, zal 150 wel comfortabeler zijn. Ik vind het echt makkelijk scoren en zo te lezen trapt het overgrote deel erin. Ineens is het milieu geen 'hot' item meer, terwijl feitelijk vast staat dat auto's onevenredig meer gaan verbruiken bij hogere snelheden. Dan is de winst met je Toyoya Aigo in één weg... Want juist die auto'tjes vebruiken veel als ze sneller moeten gaan rijden. Onbegrijpelijk.
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
Nou ik zie graag een aantal grafieken van verschillende auto types.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord?
110kmph is een prima kruissnelheid op een doordeweekse dag in de randstad. Bij 110kmph hoef je maar heel weinig te remmen. Als je 120 - 130kmph gaat rijden is mijn ervaring dat je veel vaker moet remmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:29 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als je 100/110 rijdt dan moet je juist regelmatig remmen. Met die snelheid hoor je thuis op de rechterbaan, waar ook de langzamere vrachtwagens resideren. Aangezien je sneller bent zul je dan van baan moeten wisselen. Daar is lang niet altijd ruimte voor, dus moet je remmen om niet in de vrachtwagen te rijden en te vervolgens te wachten op ruimte om naar de linkerbaan te gaan. Waar je weer flink moet optrekken om je aan te passen aan de snelheid daar.
Of ben je zo iemand die blind zijn auto naar links gooit en rustig door tuft met 100?
Ooit gehoord van versnellingsbakoverbrengingen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]. Ooit van luchtweerstand gehoord?
De luchtweerstand neemt boven de 100kmph neemt expotioneel toe. Over het algemeen is een auto het zuinigst tussen de 90 en 110kmph.
quote:Een auto rijdt het zuinigst bij die snelheid waarbij de motor (in de hoogste versnelling) het mooist loopt. Een driecylinder Suzuki verbruikt bij 90 KM/u ongeveer 1:19 maar bij 110 KM/u slechts 1:22. Ook een experiment met een Fiat Cinquecento Sporting leerde dat deze auto bij 110 KM/u ongeveer 1:17 rijdt en bij 130 KM/u nog maar 1:19. Het kan de moeite waard zijn hiermee te experimenteren.
Die zit bij mij op de toerentellerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:
Heeft dat mooie rode streepje op mijn snelheidsmeter eindelijk betekenis, dat alleen is genoeg reden.
En wat dacht je van de toerenbegrenzer ;-) heeft die ook nog eens zin!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:
Heeft dat mooie rode streepje op mijn snelheidsmeter eindelijk betekenis, dat alleen is genoeg reden.
enerby ftwquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je hebt ook radardetectoren die niet detecteerbaar zijn, dwaas.
Verder rijdt de politie bijna niet meer met die rdd's, dus je kunt zelfs je pauper quintezz weer voor het raam hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:42 schreef ecktebaas het volgende:
Al die mensen die zeiken over snelheden op snelwegen![]()
In mijn land heb je niet eens snelwegen
laat me raden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat ''land'' is amsterdam!!!!![]()
ja, daar is idd weinig asfalt ja....appart stukje ''land''![]()
Nee ik had het over Bosnië en Hercegovinaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:51 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
laat me raden!
dat ''land'' is amsterdam!!!!![]()
ja, daar is idd weinig asfalt ja....appart stukje ''land''
Onder de 100 km/h neemt de luchtweerstand ook exponentieel toe.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]. Ooit van luchtweerstand gehoord?
De luchtweerstand neemt boven de 100kmph neemt expotioneel toe. Over het algemeen is een auto het zuinigst tussen de 90 en 110kmph.
is daar nog volk dan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Nee ik had het over Bosnië en Hercegovina
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |