abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87034561
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87034604
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:

Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet? :')
pi_87034632
Nederland is het enige land waar dit lastig is voor sullige bevolking. Gewoon doorrijden of rechts blijven en kijken bij baanwisselen.

Rij in Italie of Duitsland maar eens 140 links, binnen de 5 minuten gegarandeerd een Audi/BMW die met 200k/m je achterop komt met knipperende lampen. En daar gaat dat ook prima.

Behalve in Nederland, waar de huisvrouwtjes en proleten met 110 km/h hun auto zonder te kijken op de linker-rijbaan gooien om een vrachtwagen in te halen die 105 km/h rijd. Dat is pas gevaarlijk. Op een 80 weg rijd je toch ook rond de 85, waarom op een snelweg dan niet 125 ipv 100-110 wat ik altijd zie? :(
pi_87034633
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u

btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden. :(
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.
pi_87034675
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:07:53 #106
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034788
TS heeft een flink bord voor zijn kop (het max 100 bord waarschijnlijk :') ). Een rustiger verkeersbeeld is niet afhankelijk van een vaste snelheid van 100 km/h. Het is afhankelijk van de situatie. Neem bijvoorbeeld een drukke, maar doorrijdende 2*2 baans snelweg met Vmax 120 km/h, zorgt 100 km/h per uur juist voor onrust. De vrachtwagens rijden 80/90 dus je moet steeds van baan wisselen om in te halen--> onrust.
Je moet je aanpassen aan de situatie en niet stug vast houden aan een eigen idee, anders ben je niets meer en minder dan een rijdende wegversmalling.
Let the beat control your body!
pi_87034795
ach joh mooi werk toch, ben je weer 3minuten sneller op je bestemming jeeeeeey!
pi_87034870
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger? :?
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.

Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt. En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:10:27 #109
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034879
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Let the beat control your body!
pi_87034996
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:

Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.

quote:
Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.

En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Prima opgelost, iedereen blij. ^O^
pi_87035028
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Socios :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_87035073
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:

[..]

Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzo :') Toen duurde het vervolgens ook nog een aantal honderd meter voor hij weer bedacht naar rechts te gaan, waardoor hij nogmaals een gevaarlijke verkeerssituatie had kunnen creëren (hij werd namelijk vervolgens door een zootje opgefokte bestuurders rechts ingehaald).
Of toch du vader?
pi_87035119
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
pi_87035170
maar dit gaat dus morgen in?
pi_87035232
Wat is inderdaad trouwens de bron? Ik weet dat de PVV/VVD dit wilden, maar wordt het daadwerkelijk ingevoerd? En met ingang van wanneer? :Y
Of toch du vader?
pi_87035336
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de weg :r bah

Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt :r :r :r
Hij is fijn _O_
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_87035386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
probeer het eens >:)

Gaat pas in na publicatie in de staatcourant, net als alle andere wetten. En moet daarvoor eerst nog door de 2e en 1e kamer goedgekeurd worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87035697
Mag van mij 140km/h worden, is makkelijker af te lezen op de teller..
pi_87036962
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
  donderdag 30 september 2010 @ 20:53:12 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037095
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
Ja, morgen.

Morgen als in 'misschien over een aantal maanden/jaren'...
  donderdag 30 september 2010 @ 20:57:35 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037329
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
pi_87037343
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.

130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 :{
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:58:40 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037375
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
pi_87037386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
En de treinvertragingen. *O*

Verder ben ik het niet met je eens. De patat/friet-discussie is heel eenvoudig. Feitelijk betreft het namelijk patat frites (gebakken aardappelen). Patat (aardappelen) is dan een stuk juister dan frites (gebakken - gebakken wat?).
pi_87037421
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
pi_87037432
Straks kan ik weer 10 km harder rijden voordat me rijbewijs wordt ingenomen :D

Mensen die 100 rijden op de snelweg :')
  donderdag 30 september 2010 @ 20:59:59 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037440
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.

130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 :{
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
pi_87037490
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 21:01:34 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
Nu niet.

Maar het kan nog veranderen.
pi_87037556
lekker 100 rijden op een 6 baans weg.
:]
pi_87037574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
Vind ik een goed plan ^O^ Of 's nachts na een bepaald tijdstip de maximumsnelheden omhoog gooien, dat vind ik ook nog wel een goed idee. Na 12u ofzo, dat je dan gewoon op snelwegen 30 km en op normale wegen 20 km harder mag. :D
Of toch du vader?
pi_87037735
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Hoezo is het nu weer onzinnig? :?
pi_87037821
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo is het nu weer onzinnig? :?
Want wat was precies je punt?
Of toch du vader?
pi_87037872
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:07 schreef Luchtkoker het volgende:

Want wat was precies je punt?
Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig? :')
pi_87037965
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
...
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen :)
pi_87037987
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig? :')
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het ^O^
Of toch du vader?
pi_87038094
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Luchtkoker het volgende:

Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het ^O^
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen. ^O^
pi_87038177
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen. ^O^
:')

Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.

Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken. :)
Of toch du vader?
pi_87038212
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:15 schreef Luchtkoker het volgende:

:')

Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.
Geen probleem. ^O^

quote:
Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken. :)
Veel plezier. ^O^
  donderdag 30 september 2010 @ 21:17:52 #140
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87038268
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Matel het volgende:

[..]

Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen :)
Je schakelt van z'n 2 naar z'n 5? Mij lukt het altijd om 120 te halen voor het eind van de invoegstrook. En zo'n snelle wagen heb ik niet, een 1.6.
Tics van je petten.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:19:20 #141
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87038356
Gelukkig heb ik een auto met power dus ik heb geen last van al die klachten.
Op elke fokker past een bril.
pi_87038777
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken. Vind je niet dat mobiliteit belangrijker is dan het milieu?
De auto is voor de mobiliteit dan wel inefficienter dan de trein, hij is wel belangrijker dan de trein omdat deze dynamischer is.
pi_87039304
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.
uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..

Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...

Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..


En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
pi_87039396
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Aan de andere kant kun je in de trein weer allerlei andere dingen doen. Als productieve tijd belangrijk is voor je, kan de trein soms een betere keuze zijn.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:47:01 #145
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_87039914
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting ! :D
pi_87040092
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:47 schreef Shispeed het volgende:
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal
Niet helemaal correct. Je kunt dan 170 km/h rijden. Je krijgt dan nog steeds een PV, maar je hoeft niet voor te komen. Pas bij 180 km/h wordt je rijbewijs direct ingevorderd.

quote:
, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting ! :D
Dat is helaas ook niet correct. Wanneer je sneller rijdt is een grotere volgafstand nodig, waardoor er minder verkeer over de weg kan, wat leidt tot files.
pi_87040164
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef xyzyx het volgende:
DAT DIT KAN OP DE SPOORWEGEN :(

[ afbeelding ]
Hij gaat 574 en er stappen mensen uit! Wat een waaghalzen!
Bruin brood, wit brood.
pi_87040534
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:26 schreef fonsoy het volgende:
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken.
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
pi_87040627
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.

quote:
Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...

Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..

En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
Ik ben niemand tot last. Ook niet als ik 100 km/u rijd.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:04:07 #150
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_87041043
Tering al dat gelul over treinen bij ieder topic van Socios :')

Maar het is toch fijn dat je nu ff wat harder mag planken?

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=732399
doordraaie! draaie.. ele rij, plank em ze moeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')