abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87034561
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87034604
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:

Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet? :')
pi_87034632
Nederland is het enige land waar dit lastig is voor sullige bevolking. Gewoon doorrijden of rechts blijven en kijken bij baanwisselen.

Rij in Italie of Duitsland maar eens 140 links, binnen de 5 minuten gegarandeerd een Audi/BMW die met 200k/m je achterop komt met knipperende lampen. En daar gaat dat ook prima.

Behalve in Nederland, waar de huisvrouwtjes en proleten met 110 km/h hun auto zonder te kijken op de linker-rijbaan gooien om een vrachtwagen in te halen die 105 km/h rijd. Dat is pas gevaarlijk. Op een 80 weg rijd je toch ook rond de 85, waarom op een snelweg dan niet 125 ipv 100-110 wat ik altijd zie? :(
pi_87034633
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u

btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden. :(
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.
pi_87034675
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:07:53 #106
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034788
TS heeft een flink bord voor zijn kop (het max 100 bord waarschijnlijk :') ). Een rustiger verkeersbeeld is niet afhankelijk van een vaste snelheid van 100 km/h. Het is afhankelijk van de situatie. Neem bijvoorbeeld een drukke, maar doorrijdende 2*2 baans snelweg met Vmax 120 km/h, zorgt 100 km/h per uur juist voor onrust. De vrachtwagens rijden 80/90 dus je moet steeds van baan wisselen om in te halen--> onrust.
Je moet je aanpassen aan de situatie en niet stug vast houden aan een eigen idee, anders ben je niets meer en minder dan een rijdende wegversmalling.
Let the beat control your body!
pi_87034795
ach joh mooi werk toch, ben je weer 3minuten sneller op je bestemming jeeeeeey!
pi_87034870
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger? :?
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.

Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt. En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:10:27 #109
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034879
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Let the beat control your body!
pi_87034996
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:

Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.

quote:
Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.

En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Prima opgelost, iedereen blij. ^O^
pi_87035028
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Socios :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_87035073
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:

[..]

Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzo :') Toen duurde het vervolgens ook nog een aantal honderd meter voor hij weer bedacht naar rechts te gaan, waardoor hij nogmaals een gevaarlijke verkeerssituatie had kunnen creëren (hij werd namelijk vervolgens door een zootje opgefokte bestuurders rechts ingehaald).
Of toch du vader?
pi_87035119
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
pi_87035170
maar dit gaat dus morgen in?
pi_87035232
Wat is inderdaad trouwens de bron? Ik weet dat de PVV/VVD dit wilden, maar wordt het daadwerkelijk ingevoerd? En met ingang van wanneer? :Y
Of toch du vader?
pi_87035336
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de weg :r bah

Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt :r :r :r
Hij is fijn _O_
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_87035386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
probeer het eens >:)

Gaat pas in na publicatie in de staatcourant, net als alle andere wetten. En moet daarvoor eerst nog door de 2e en 1e kamer goedgekeurd worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87035697
Mag van mij 140km/h worden, is makkelijker af te lezen op de teller..
pi_87036962
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
  donderdag 30 september 2010 @ 20:53:12 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037095
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
Ja, morgen.

Morgen als in 'misschien over een aantal maanden/jaren'...
  donderdag 30 september 2010 @ 20:57:35 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037329
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
pi_87037343
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.

130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 :{
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:58:40 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037375
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
pi_87037386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
En de treinvertragingen. *O*

Verder ben ik het niet met je eens. De patat/friet-discussie is heel eenvoudig. Feitelijk betreft het namelijk patat frites (gebakken aardappelen). Patat (aardappelen) is dan een stuk juister dan frites (gebakken - gebakken wat?).
pi_87037421
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')