abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87034561
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87034604
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:

Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet? :')
pi_87034632
Nederland is het enige land waar dit lastig is voor sullige bevolking. Gewoon doorrijden of rechts blijven en kijken bij baanwisselen.

Rij in Italie of Duitsland maar eens 140 links, binnen de 5 minuten gegarandeerd een Audi/BMW die met 200k/m je achterop komt met knipperende lampen. En daar gaat dat ook prima.

Behalve in Nederland, waar de huisvrouwtjes en proleten met 110 km/h hun auto zonder te kijken op de linker-rijbaan gooien om een vrachtwagen in te halen die 105 km/h rijd. Dat is pas gevaarlijk. Op een 80 weg rijd je toch ook rond de 85, waarom op een snelweg dan niet 125 ipv 100-110 wat ik altijd zie? :(
pi_87034633
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u

btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden. :(
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.
pi_87034675
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:07:53 #106
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034788
TS heeft een flink bord voor zijn kop (het max 100 bord waarschijnlijk :') ). Een rustiger verkeersbeeld is niet afhankelijk van een vaste snelheid van 100 km/h. Het is afhankelijk van de situatie. Neem bijvoorbeeld een drukke, maar doorrijdende 2*2 baans snelweg met Vmax 120 km/h, zorgt 100 km/h per uur juist voor onrust. De vrachtwagens rijden 80/90 dus je moet steeds van baan wisselen om in te halen--> onrust.
Je moet je aanpassen aan de situatie en niet stug vast houden aan een eigen idee, anders ben je niets meer en minder dan een rijdende wegversmalling.
Let the beat control your body!
pi_87034795
ach joh mooi werk toch, ben je weer 3minuten sneller op je bestemming jeeeeeey!
pi_87034870
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger? :?
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.

Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt. En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:10:27 #109
36461 Joppy
geen colaboy
pi_87034879
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Let the beat control your body!
pi_87034996
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:

Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.

Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.

quote:
Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.

En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Prima opgelost, iedereen blij. ^O^
pi_87035028
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Socios :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_87035073
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:

[..]

Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden :(
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzo :') Toen duurde het vervolgens ook nog een aantal honderd meter voor hij weer bedacht naar rechts te gaan, waardoor hij nogmaals een gevaarlijke verkeerssituatie had kunnen creëren (hij werd namelijk vervolgens door een zootje opgefokte bestuurders rechts ingehaald).
Of toch du vader?
pi_87035119
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
pi_87035170
maar dit gaat dus morgen in?
pi_87035232
Wat is inderdaad trouwens de bron? Ik weet dat de PVV/VVD dit wilden, maar wordt het daadwerkelijk ingevoerd? En met ingang van wanneer? :Y
Of toch du vader?
pi_87035336
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de weg :r bah

Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt :r :r :r
Hij is fijn _O_
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_87035386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
probeer het eens >:)

Gaat pas in na publicatie in de staatcourant, net als alle andere wetten. En moet daarvoor eerst nog door de 2e en 1e kamer goedgekeurd worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87035697
Mag van mij 140km/h worden, is makkelijker af te lezen op de teller..
pi_87036962
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
  donderdag 30 september 2010 @ 20:53:12 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037095
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Shasty het volgende:
maar dit gaat dus morgen in?
Ja, morgen.

Morgen als in 'misschien over een aantal maanden/jaren'...
  donderdag 30 september 2010 @ 20:57:35 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037329
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
pi_87037343
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden :)
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.

130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 :{
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:58:40 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037375
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
pi_87037386
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
En de treinvertragingen. *O*

Verder ben ik het niet met je eens. De patat/friet-discussie is heel eenvoudig. Feitelijk betreft het namelijk patat frites (gebakken aardappelen). Patat (aardappelen) is dan een stuk juister dan frites (gebakken - gebakken wat?).
pi_87037421
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.

Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
pi_87037432
Straks kan ik weer 10 km harder rijden voordat me rijbewijs wordt ingenomen :D

Mensen die 100 rijden op de snelweg :')
  donderdag 30 september 2010 @ 20:59:59 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037440
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.

130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 :{
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
pi_87037490
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 21:01:34 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87037509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. :')
Nu niet.

Maar het kan nog veranderen.
pi_87037556
lekker 100 rijden op een 6 baans weg.
:]
pi_87037574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
Vind ik een goed plan ^O^ Of 's nachts na een bepaald tijdstip de maximumsnelheden omhoog gooien, dat vind ik ook nog wel een goed idee. Na 12u ofzo, dat je dan gewoon op snelwegen 30 km en op normale wegen 20 km harder mag. :D
Of toch du vader?
pi_87037735
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Hoezo is het nu weer onzinnig? :?
pi_87037821
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo is het nu weer onzinnig? :?
Want wat was precies je punt?
Of toch du vader?
pi_87037872
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:07 schreef Luchtkoker het volgende:

Want wat was precies je punt?
Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig? :')
pi_87037965
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
...
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen :)
pi_87037987
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig? :')
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het ^O^
Of toch du vader?
pi_87038094
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Luchtkoker het volgende:

Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het ^O^
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen. ^O^
pi_87038177
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen. ^O^
:')

Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.

Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken. :)
Of toch du vader?
pi_87038212
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:15 schreef Luchtkoker het volgende:

:')

Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.
Geen probleem. ^O^

quote:
Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken. :)
Veel plezier. ^O^
  donderdag 30 september 2010 @ 21:17:52 #140
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87038268
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Matel het volgende:

[..]

Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen :)
Je schakelt van z'n 2 naar z'n 5? Mij lukt het altijd om 120 te halen voor het eind van de invoegstrook. En zo'n snelle wagen heb ik niet, een 1.6.
Tics van je petten.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:19:20 #141
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87038356
Gelukkig heb ik een auto met power dus ik heb geen last van al die klachten.
Op elke fokker past een bril.
pi_87038777
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken. Vind je niet dat mobiliteit belangrijker is dan het milieu?
De auto is voor de mobiliteit dan wel inefficienter dan de trein, hij is wel belangrijker dan de trein omdat deze dynamischer is.
pi_87039304
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.
uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..

Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...

Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..


En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
pi_87039396
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Aan de andere kant kun je in de trein weer allerlei andere dingen doen. Als productieve tijd belangrijk is voor je, kan de trein soms een betere keuze zijn.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:47:01 #145
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_87039914
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting ! :D
pi_87040092
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:47 schreef Shispeed het volgende:
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal
Niet helemaal correct. Je kunt dan 170 km/h rijden. Je krijgt dan nog steeds een PV, maar je hoeft niet voor te komen. Pas bij 180 km/h wordt je rijbewijs direct ingevorderd.

quote:
, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting ! :D
Dat is helaas ook niet correct. Wanneer je sneller rijdt is een grotere volgafstand nodig, waardoor er minder verkeer over de weg kan, wat leidt tot files.
pi_87040164
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef xyzyx het volgende:
DAT DIT KAN OP DE SPOORWEGEN :(

[ afbeelding ]
Hij gaat 574 en er stappen mensen uit! Wat een waaghalzen!
Bruin brood, wit brood.
pi_87040534
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:26 schreef fonsoy het volgende:
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken.
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
pi_87040627
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh

zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?

A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.

quote:
Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...

Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..

En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
Ik ben niemand tot last. Ook niet als ik 100 km/u rijd.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:04:07 #150
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_87041043
Tering al dat gelul over treinen bij ieder topic van Socios :')

Maar het is toch fijn dat je nu ff wat harder mag planken?

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=732399
doordraaie! draaie.. ele rij, plank em ze moeder
pi_87041221
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
pi_87041344
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Socios het volgende:

Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
pi_87041429
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
pi_87041454
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
pi_87041527
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben :')
pi_87041629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd. :D
pi_87041751
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:

Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je. O+
pi_87042186
Bij 185-190kmph op de klok hoef je zometeen pas te vrezen voor je RBW op de snelwegen met een limiet van 130kmph. Uitermate goeie zaak dit. Zeker gezien 120kmph in de moderne auto's echt een slakke gang is.

Lekker 170-180kmph op de klok rijden en toch onder de mulderwetgeving vallen :)
Weg met de betutteling. Rutte Verhage ^O^ _O_
pi_87042402
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben :')
Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMG :') Oh nee wacht, jij bent ook een fokkertje. Lekker trieste opmerking.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 22:30:43 #160
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_87042510
Lekker allemaal rechts blijven rijden. En als je van mening bent dat je met 130 niet veel sneller op je bestemming bent, blijf dan ook lekker met 80 achter een vrachtwagen rijden (je bent dan toch niet veel sneller op je bestemming) en haal alsjeblieft een vrachtwagen niet in met 85 km/h. En mensen die zeggen dat het gevaarlijk is om met 180 te rijden :') :') Als iedereen gewoon eens kijkt in zijn spiegels (waar ze voor bedoeld zijn) kan je makkelijk in de linkerbaan 180 rijden. Wees in het verkeer ook gewoon verdraagzaam want mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet en rijden alle gaten dicht en dit veroorzaakt een groot deel van de files.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_87044574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
pi_87044622
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Zeker weer zo'n 100-rijder :(
Of toch du vader?
pi_87044776
Socios, even samenvatten;
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.

Een auto op 130 km/u dient voor Nederland een betrekkelijk groot maatschappelijk belang.

Stel dat iedereen per dag 12 uur direct en indirect bezig is met zijn werk. De gemiddelde persoon rijdt 1,5 uur per dag in zijn auto. Daarvan rijdt de persoon in 1 uur 120 KM. Als de snelheid in plaats daarvan 130 zou zijn, zou dat betekenen dat die (130/120)-1 * 100 = 8,3% minder tijd nodig heeft voor de reis. Dat scheelt op een BBP aanzienlijk, en genereert bovendien best wat extra inkomstenbelasting en accijnsopbrengsten. Dat je de trein aanhangt, prima! Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
pi_87044803
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moet :')
pi_87044961
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
quote:
Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:23:32 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045097
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.

Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
  donderdag 30 september 2010 @ 23:25:02 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045159
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
[..]

Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
pi_87045260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) Gaat het nu ineens wel weer om het milieu? :P Bovendien, "veel" kan je zelfs zeggen van de bezetting van buslijn 151 van Alkmaar naar Julianadorp. Ik vind het niet veel, maar anderen misschien wel. Overduidelijk is, dat deze treindiensten effectiever geweest waren, als er een frequente 300 km/u dienst geweest was tussen bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam.
[..]

Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. En dan heb je de brandstof nog niet eens meegerekend. Even hardop nadenken. Eerst de intercity van gronignen naar Utrecht, vervolgens daar overstappen op de intercity naar Maastricht? De auto doet het volgens mij sneller. Dat is voor veel reizigers belangrijker dan het comfort, de persoonlijke voorkeur of de milieuwensen.
pi_87045291
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
pi_87045341
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.

Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken :)
pi_87045350
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef DanHardy het volgende:
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
Ben jij nieuw hier ofzo :')
pi_87045366
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
Dit.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:31:32 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045398
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)...
pi_87045469
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:30 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ben jij nieuw hier ofzo :')
nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangen
  donderdag 30 september 2010 @ 23:34:38 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045513
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken :)
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...
pi_87045641
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...
Inderdaad.
Het is eigelijk toch raar dat het een probleem is als er 2 miljard wordt geinvesteerd in een treinbaan, terwijl er geen woord wordt gezegd over de A2 die voor een miljard even onderhoud krijgt.

Overigens, een editje:

Spoor is wel een stuk minder dynamisch aanlegbaar dan een weg. Er zijn minder scherpe bochten mogelijk, minder steile hellingen etcetera.
pi_87046008
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]


Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
80 in z'n 5 Is voor de meeste auto's zo ongeveer de meest efficiënte snelheid om te rijden qua verbruik en uitstoot. Netto/Netto klopt het dus niet helemaal ;)
pi_87046348
Als dit topic serieus is eet ik mn schoenen op
pi_87046426
Goed plan, ik rij normaal zo'n 140-150 dus dat scheelt bij eventuele boetes.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:00:50 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87046449
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:57 schreef Nmusic het volgende:
Als dit topic serieus is eet ik mn schoenen op
* Ofyles2 nog in de boekenkast kijkt voor het kookboek 'Creatief met Schoenen'...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:02:14 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87046496
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Goed plan, ik rij normaal zo'n 140-150 dus dat scheelt bij eventuele boetes.
Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).
pi_87046517
Tief toch op, ga een boom knuffelen en voor de rest van je leven met het OV.

Groetjes
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03:07 #183
236264 crew  capricia
pi_87046529
130 betekent 140 :P
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03:10 #184
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87046533
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u.
Vent, houd gewoon je bek :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03:11 #185
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_87046535
Gelukkig neem ik altijd de trein omdat ik die lange gele jetsers bloedje geil vind. :9~ :9~ :9~
It's you my love, you who are the stranger
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:04:35 #186
236264 crew  capricia
pi_87046588
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:03 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Vent, houd gewoon je bek :')
Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:05:29 #187
188728 Lyzio
why do we fall
pi_87046620
130KM/H is een hele acceptabele snelheid. Dat jij het ook niet bij kunt houden licht waarschijnlijk aan je autisme.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_87046846
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).
Je moet gewoon niet geflitst worden, altijd even http://flitsers.mobi/ checken aan het begin van de rit.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:12:33 #189
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87046872
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!
:') hou op :D

-edit-

Voor als dit allemaal echt serieus is :')

Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met een leven!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:16:05 #190
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87046964
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:03 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Vent, houd gewoon je bek :')
Aan de anabole steroïden ofzo?
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:17:42 #191
236264 crew  capricia
pi_87047014
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:') hou op :D

-edit-

Voor als dit allemaal echt serieus is :')

Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met een leven!
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:18:01 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87047026
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:
Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met haast!
Net zoals op de roltrap: links lopen, rechts staan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:18:47 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87047051
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]

nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen _O-
En dat is de fout die veel weggebruikers maken...
pi_87047116
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak s'nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen :')
pi_87047469
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:21 schreef murphyjenkins het volgende:

[..]

Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen :')
_O- _O_
Of toch du vader?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:39:07 #196
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_87047505
Vraag me af of het gaat werken, ik vind nederlanders knap beroerd rijden en helemaal op de snelweg.
Bij het minste of geringste vol in de ankers, of van die mongolen die met 120 continue links blijven rijden
'ik rijdt de maximum snelheid dus jij hoeft er niet langs' |:(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:40:44 #197
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87047531
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]

nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen _O-
Och hou toch op :') Je bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:46:38 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87047611
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Och hou toch op :') Je bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen :')
Bedankt voor de info, scorebordjournalist... :|W
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:01:49 #199
236264 crew  capricia
pi_87047831
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Och hou toch op :') Je bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen :')
_O-
Helaas niet. Al mijn leasewagens liet ik tunen. En een beetje tuning was een selectie-criteria.
Sorry!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87047926
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]

_O-
Helaas niet. Al mijn leasewagens liet ik tunen. En een beetje tuning was een selectie-criteria.
Sorry!
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')