Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:
Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u
btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger?
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijdenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.
Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Prima opgelost, iedereen blij.quote:Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.
En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Sociosquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Hij is fijnquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
probeer het eensquote:
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden
Ik hoop het ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
En de treinvertragingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100![]()
We gaan de goede richting op, volgend jaar 140.
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.
Nu niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.
Vind ik een goed planquote:Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland...
Hoezo is het nu weer onzinnig?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten.
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.
...
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt hetquote:Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig?
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen.
Geen probleem.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:15 schreef Luchtkoker het volgende:
Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet.
Veel plezier.quote:Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken.
Je schakelt van z'n 2 naar z'n 5? Mij lukt het altijd om 120 te halen voor het eind van de invoegstrook. En zo'n snelle wagen heb ik niet, een 1.6.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:11 schreef Matel het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
uhuhquote:Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen.
Aan de andere kant kun je in de trein weer allerlei andere dingen doen. Als productieve tijd belangrijk is voor je, kan de trein soms een betere keuze zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh
zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?
A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Niet helemaal correct. Je kunt dan 170 km/h rijden. Je krijgt dan nog steeds een PV, maar je hoeft niet voor te komen. Pas bij 180 km/h wordt je rijbewijs direct ingevorderd.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:47 schreef Shispeed het volgende:
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal
Dat is helaas ook niet correct. Wanneer je sneller rijdt is een grotere volgafstand nodig, waardoor er minder verkeer over de weg kan, wat leidt tot files.quote:, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting !
Hij gaat 574 en er stappen mensen uit! Wat een waaghalzen!quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef xyzyx het volgende:
DAT DIT KAN OP DE SPOORWEGEN![]()
[ afbeelding ]
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:26 schreef fonsoy het volgende:
Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort.
Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken.
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
uhuh
zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL?
A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen..
Ik ben niemand tot last. Ook niet als ik 100 km/u rijd.quote:Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt...
Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen..
En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last..
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Socios het volgende:
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMGquote:Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Zeker weer zo'n 100-rijderquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moetquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.quote:Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) Gaat het nu ineens wel weer om het milieu?Bovendien, "veel" kan je zelfs zeggen van de bezetting van buslijn 151 van Alkmaar naar Julianadorp. Ik vind het niet veel, maar anderen misschien wel. Overduidelijk is, dat deze treindiensten effectiever geweest waren, als er een frequente 300 km/u dienst geweest was tussen bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam.
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. En dan heb je de brandstof nog niet eens meegerekend. Even hardop nadenken. Eerst de intercity van gronignen naar Utrecht, vervolgens daar overstappen op de intercity naar Maastricht? De auto doet het volgens mij sneller. Dat is voor veel reizigers belangrijker dan het comfort, de persoonlijke voorkeur of de milieuwensen.
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinkenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.
Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
Ben jij nieuw hier ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef DanHardy het volgende:
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
Dit.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)...quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangenquote:
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...
80 in z'n 5 Is voor de meeste auto's zo ongeveer de meest efficiënte snelheid om te rijden qua verbruik en uitstoot. Netto/Netto klopt het dus niet helemaalquote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet?
* Ofyles2 nog in de boekenkast kijkt voor het kookboek 'Creatief met Schoenen'...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:57 schreef Nmusic het volgende:
Als dit topic serieus is eet ik mn schoenen op
Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Goed plan, ik rij normaal zo'n 140-150 dus dat scheelt bij eventuele boetes.
Vent, houd gewoon je bekquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u.
Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!quote:
Je moet gewoon niet geflitst worden, altijd even http://flitsers.mobi/ checken aan het begin van de rit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...).
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte!
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:
[..]hou op
-edit-
Voor als dit allemaal echt serieus is
Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met een leven!
Net zoals op de roltrap: links lopen, rechts staan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef RickoKun het volgende:
Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met haast!
En dat is de fout die veel weggebruikers maken...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannenquote:Op donderdag 30 september 2010 18:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak s'nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:21 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen
Och hou toch opquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen
Bedankt voor de info, scorebordjournalist...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Och hou toch opJe bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Och hou toch opJe bent een vrouw (daar zou ik al op moeten houden met aandacht schenken), dus je rijdt standaard al 40k/m per uur waar je 50 mag, en dan zeik je zeker ook als mensen je met 60 gaan inhalen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:01 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Helaas niet. Al mijn leasewagens liet ik tunen. En een beetje tuning was een selectie-criteria.
Sorry!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |