abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87041221
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
pi_87041344
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Socios het volgende:

Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
pi_87041429
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
pi_87041454
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
pi_87041527
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben :')
pi_87041629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd. :D
pi_87041751
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:

Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je. O+
pi_87042186
Bij 185-190kmph op de klok hoef je zometeen pas te vrezen voor je RBW op de snelwegen met een limiet van 130kmph. Uitermate goeie zaak dit. Zeker gezien 120kmph in de moderne auto's echt een slakke gang is.

Lekker 170-180kmph op de klok rijden en toch onder de mulderwetgeving vallen :)
Weg met de betutteling. Rutte Verhage ^O^ _O_
pi_87042402
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben :')
Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMG :') Oh nee wacht, jij bent ook een fokkertje. Lekker trieste opmerking.
Of toch du vader?
  donderdag 30 september 2010 @ 22:30:43 #160
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_87042510
Lekker allemaal rechts blijven rijden. En als je van mening bent dat je met 130 niet veel sneller op je bestemming bent, blijf dan ook lekker met 80 achter een vrachtwagen rijden (je bent dan toch niet veel sneller op je bestemming) en haal alsjeblieft een vrachtwagen niet in met 85 km/h. En mensen die zeggen dat het gevaarlijk is om met 180 te rijden :') :') Als iedereen gewoon eens kijkt in zijn spiegels (waar ze voor bedoeld zijn) kan je makkelijk in de linkerbaan 180 rijden. Wees in het verkeer ook gewoon verdraagzaam want mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet en rijden alle gaten dicht en dit veroorzaakt een groot deel van de files.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_87044574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
pi_87044622
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Zeker weer zo'n 100-rijder :(
Of toch du vader?
pi_87044776
Socios, even samenvatten;
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.

Een auto op 130 km/u dient voor Nederland een betrekkelijk groot maatschappelijk belang.

Stel dat iedereen per dag 12 uur direct en indirect bezig is met zijn werk. De gemiddelde persoon rijdt 1,5 uur per dag in zijn auto. Daarvan rijdt de persoon in 1 uur 120 KM. Als de snelheid in plaats daarvan 130 zou zijn, zou dat betekenen dat die (130/120)-1 * 100 = 8,3% minder tijd nodig heeft voor de reis. Dat scheelt op een BBP aanzienlijk, en genereert bovendien best wat extra inkomstenbelasting en accijnsopbrengsten. Dat je de trein aanhangt, prima! Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
pi_87044803
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moet :')
pi_87044961
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
quote:
Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:23:32 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045097
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.

Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
  donderdag 30 september 2010 @ 23:25:02 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045159
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
[..]

Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
pi_87045260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) Gaat het nu ineens wel weer om het milieu? :P Bovendien, "veel" kan je zelfs zeggen van de bezetting van buslijn 151 van Alkmaar naar Julianadorp. Ik vind het niet veel, maar anderen misschien wel. Overduidelijk is, dat deze treindiensten effectiever geweest waren, als er een frequente 300 km/u dienst geweest was tussen bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam.
[..]

Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. En dan heb je de brandstof nog niet eens meegerekend. Even hardop nadenken. Eerst de intercity van gronignen naar Utrecht, vervolgens daar overstappen op de intercity naar Maastricht? De auto doet het volgens mij sneller. Dat is voor veel reizigers belangrijker dan het comfort, de persoonlijke voorkeur of de milieuwensen.
pi_87045291
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
pi_87045341
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.

Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken :)
pi_87045350
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef DanHardy het volgende:
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
Ben jij nieuw hier ofzo :')
pi_87045366
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
Dit.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:31:32 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045398
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)...
pi_87045469
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:30 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ben jij nieuw hier ofzo :')
nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangen
  donderdag 30 september 2010 @ 23:34:38 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87045513
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken :)
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')