Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid.
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Socios het volgende:
Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´.
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route.
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller.
Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Socios het volgende:
Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig.
Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMGquote:Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Habork het volgende:
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer.
Zeker weer zo'n 100-rijderquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moetquote:Op donderdag 30 september 2010 23:10 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is.
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.quote:Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen.
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:15 schreef fonsoy het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is.
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker)
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper.
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) Gaat het nu ineens wel weer om het milieu?Bovendien, "veel" kan je zelfs zeggen van de bezetting van buslijn 151 van Alkmaar naar Julianadorp. Ik vind het niet veel, maar anderen misschien wel. Overduidelijk is, dat deze treindiensten effectiever geweest waren, als er een frequente 300 km/u dienst geweest was tussen bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam.
[..]
Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. En dan heb je de brandstof nog niet eens meegerekend. Even hardop nadenken. Eerst de intercity van gronignen naar Utrecht, vervolgens daar overstappen op de intercity naar Maastricht? De auto doet het volgens mij sneller. Dat is voor veel reizigers belangrijker dan het comfort, de persoonlijke voorkeur of de milieuwensen.
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinkenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%.
Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek...
Ben jij nieuw hier ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef DanHardy het volgende:
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller??
Dit.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk.
De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)...quote:Op donderdag 30 september 2010 22:06 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen.
nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangenquote:
En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |