abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86987373
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 53

08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

*O* Xeentje is jarig *O*

Mart houdt van macaroni :Y)

Ivan en Niels houden van stoeien :D

Isabeau houdt van haar popje O+

Icantrix wil het bolletje van Stef nou wel weer eens kunnen zoenen! :*

Minisproetje is ontzettend snotterig :*

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 02-10-2010 18:17:44 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 29 september 2010 @ 17:27:27 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86987650
Ties kruipt. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86987736
Anders lees je eerst even de op ymme O-)

[ Bericht 26% gewijzigd door ymme op 29-09-2010 17:44:55 ]
pi_86987766
En ik zie Marlinde en Tessa hier niet meer voorbij komen. Of lees ik er overheen.
Hoe gaat het met jullie?
pi_86987794
Ik vind het best wel een beetje eng, dat staan. Hij trekt zich overal aan op maar laat dus als hij geen zin meer heeft gewoon zn handjes los en valt dan steeds heel hard.
Ben echt veel aan het achterna rennen momenteel :D hopelijk snapt hij snel dat je van staan ook weer terug kan naar op knieeen zitten.

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86988175
Ah lieve Wolf, wat goed! En Poppejans, dat is herkenbaar hoor! Isa probeert zich nu ook overal aan op te trekken en telkens ga ik er toch weer even bij staan.
pi_86988291
Had e laatste pagina van vorig topic gemist

Wat een heerlijke post Claudia O+ en wat knap dat hij echt betekenis al snapt van sommige woorden en kan aanwijzen als hij iets wil!

quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:54 schreef Twinkly het volgende:
Wat niet herkenbaar is is Ivan's begrip van "nee". Niels denkt volgens mij dat "nee" hetzelfde betekend als "leuk" :') Ik probeer mijn "nee" echt wel serieus over te laten komen hoor :P Gisteravond keek Niels naar Sesamstraat en daarin zei een monster "nee" en ging Niels heel blij "neeneenee" staan roepen :D

:D _O- Geweldig!

Leuk dat je het vestje hebt kunnen vinden,erg leuk ding! Denk ook zeker lekker als je zoals jullie veel de doek gebruikt

Wolf lijkt ''nee'' wel iets te snappen, steeds als hij naar de stekkerdoos/een snoer kruipt en ik ''nee'' zeg gaat hij er toch aanzitten en dan vervolgens meteen naar mij kijken naar mijn reactie :D
Als ik dan weer ''nee'' zeg kruipt hij er 9 van de 10 keer van weg!

Inca, logisch van je helm-baalmoment op zn tijd hoor! Kan het me helemaal voorstellen dat je dat ding onderhand zooo zat bent :* nog effies! voor het hele goede doel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86988323
oh hihi Ymme je had het al gewijzigd :D

Oohh Wolfje O+
Nou, Niels had het snel door hoor, door vallen (en opstaan) :P Maar de eerste tijd vond ik het ook best eng hoor!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86990308
Wolfje! Wat ziet hij er stoer uit in verticale positie!

Ik ben even foto's van Isabeau en haar poppetje 'lapje' aan het uploaden. Het was weer hetzelfde verhaal. Lapje moest en zou mee. Ook weer in de winkelwagen. En thuis ook mee in de box en door het hele huis. Korte samenvatting: waar Isabeau is, is lapje. O+
pi_86990620
Ja, de foto's staan in het fototopic O+

Poppejans, het begrip van het woord 'nee' is bij Isaeau ongeveer net zoals bij Wolf, behalve dat Isabeau het na de tweede keer 'Nee' met een grijns op haar gezicht alsnog doet. Maar ze weet het best hoor!
pi_86992712
Das tochlief? O+
En het voordeel van 'lapje' is dat je snel een backup kunt regelen :Y

Over bckups gesproken... Ik zoek een isi mini speenlap Blauw-wit....
pi_86993422
Nog even een *O* voor de jarige job Xeentje.

ziggyziggyziggy, wat goed dat Ties kruipt *O*

Incantrix, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat zo'n helmpje voor ongewenstje luchtjes zorgt. Gelukkig is 7 weken maar iets meer dan een maand :* En dan moet je vast weer wennen aan zijn 'blote' hoofd :D

Ben vandaag weer eens naar het CB geweest. Madam is 67 cm en 7,7 kilo. Prima op schema :) Ze kreeg een compliment over het pakken en overpakken van de houten blokjes. Ik had het met de cb-mevrouw over het eten en ze vertelde dat ik Hannah nu ook vlees mag gaan aanbieden. Vanavond gelijk maar even de proef op de som genomen en wat gemalen kalkoenfilet gegeven met fussili. Ze vond het niet lekker :')
Ik mag ook gaan afbouwen met de melk, maar daar ben ik nog niet helemaal aan toe. Hannah krijgt daarvoor te weinig bijvoeding voor binnen vind ik. Ik kan ook niet de hele dag met eten achter haar aanzitten :{
  woensdag 29 september 2010 @ 20:05:37 #13
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86993954
Poppejans, wat ziet dat er koddig uit zeg O+ . Je zou zeggen dat ze groot lijken als ze dan ineens staan, maar ik vind Wolf echt weer een baby juist. met dat grote hoofd en dat kleine lijfje eronder :o . Daar klopt dus ook niks van, dat dat jongske al staat :P . Knap O+ .

Nou R kon dus gisteren ineens vooruit 'zwemmen', nu kan hij voor- en achteruit kontschuiven *O* . Hij heeft gewoon door dat hij op eigen kracht als hij een beetje zijn best doet overal kan komen. Wonderlijk hoe snel het nu gaat zeg. Echt, het kwartje is gevallen :') .
  woensdag 29 september 2010 @ 20:12:45 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86994340
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:05 schreef Groofsken3 het volgende:
Poppejans, wat ziet dat er koddig uit zeg O+ . Je zou zeggen dat ze groot lijken als ze dan ineens staan, maar ik vind Wolf echt weer een baby juist. met dat grote hoofd en dat kleine lijfje eronder :o . Daar klopt dus ook niks van, dat dat jongske al staat :P . Knap O+ .

Nou R kon dus gisteren ineens vooruit 'zwemmen', nu kan hij voor- en achteruit kontschuiven *O* . Hij heeft gewoon door dat hij op eigen kracht als hij een beetje zijn best doet overal kan komen. Wonderlijk hoe snel het nu gaat zeg. Echt, het kwartje is gevallen :') .
Same here. Twee weken geleden schoof hij alleen achteruit op de buik, nu moet Ties in de box als ik even de kamer uit ga, want hij zit zo aan de andere kant van de kamer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86995061
Wat leuk om te zien, Wolf ook flink aan het oefenen met staan... en ik herken het ook hoor Poppejans; ik loop ook steeds achter Evie aan; om te voorkomen dat Evie hard valt, maar de laatste dagen is dr balans al vele malen beter geworden en staat ze ook vrij regelmatig met 1 handje en stapt zelfs langs dingen..
(maar soms houd ik echt mijn hart vast..). :o

en Isa dus ook al flink in de baan... zo leuk dat veel kindjes hier gelijkop gaan.

Sorboo; wat schattig dat Isabeau Lappie zo leuk vindt! O+ Evie heeft ook een oranje vriendje; tutje. En ik heb dr inmiddels 4 van; want die hoort bij het slaapritueel. Evie heeft dr een in bed, ik ook, eentje op het KDV en een in de luiertas...
heel lief, als ze tutje krijgt, wordt ze helemaal rustig, gaat de duim in de mond en gaat Evie in de standby stand haha...
( is bijvoorbeeld ook wel handig in de auto).

ben ik nog net op tijd om Xenia en Xeentje uit te zwaaien??? veel plezier bij de dreumesjes!

jeujjjjj voor Hannah en dr curve! en vlees kan altijd nog hoor... komt vast goed..

en ik wilde trix nog even een dikke knuffele gevenl ik help je mee hopen dat je mannetje snel helmloos zal zijn....

Lente is ook al bijna jarig! en Isabeautje ook!! (ja en nog meer i know). maar OMG dit gaat veeeeeel te snel ineens hoor! mijn moeder vroeg gister ook wat wij voor Evie wilde hebben voor verjaardag cq Sinterklaas..... maar maar maar; mijn meisje is nog lang niet jarig hoor.... O-)

Evie is flink aan het mama, mawa aan het oefenen. haha Als ik de deur uitstap; dan roept ze me na. En als ik binnenkom kan ze nu ineens zwaaien; en zegt ze af en toe heeeeeeeyyyy _O-
(uh ja dat heeft ze ook van mama).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86995457
Twinly: Ivan begrijpt weer niet wat 'au' betekent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86995610
Oh, wat schattig, dat staan van Wolf! O+ Ivan had het heel snel onder de knie hoe hij moest staan en weer gaan zitten, Poppejans. Ik geloof dat hij binnen 3-5 dagen al veel voorzichtiger en bekwamer erin was, ook met het (her)vinden van zijn evenwicht. Ik heb hier wel eens geklaagd dat ik het zo eng vond en me schuldig voelde als hij viel, maar dat heb ik sindsdien niet meer gehad.
pi_86995793
oja, daar wilde ik ook nog op reageren; Ivan snapt nee; das wel errrg prettig haha.
Evie snapt het volgens mij ook, maar probeert ook vaak nog een keer, (of 2) maar als ik dan uhhhhh zeg, dan kijkt ze heeeeeeel beteuterd en gaat ze wat anders doen.
Heel bijzonder, want ik zeg bijna nooit uhhhh, maar ze vindt het zo'n naar woord volgens mij haha.

vind het zo leuk hoe kindjes zich ontwikkelen, ook leuk dat ze dingen gaan herkennen, als ik aan Evie vraag; waar is het poesje? dan kijkt Evie eerst naar buiten voor het raam, en dan achter uit het raam... en daar zitten onze katten ook regelmatig. Als ze er dan eentje ziet; maakt ze gilletjes..
zo lollig.
pi_86995991
Ivan begrijpt niet alleen "nee", maar ook "uhh uhh" en "iiiiiiivaaaaan". :D Hij luistert niet altijd, hoor, want het is ook wel een boefje. Boeken, dvd's en borrelglaasjes oefenen vaak toch wel een heel grote aantrekkingskracht uit, maar er zijn ook genoeg dagen dat hij die spullen wel laat staan.

Als hij iets van het bijzettafeltje wil pakken en ik 'nee' zeg dan luistert hij wel héél goed daarnaar. Hij begrijpt geloof ik wel dat dat eng is. Misschien heeft het geholpen dat hij wel eens een beker water over zich heen getrokken heeft. :+
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:17 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87000327
Inca, heel begrijpelijk hoor! Je mag het best even kut vinden. En daarna gewoon weer doorgaan :*

De euro van R is erdoor! ;)

Wolf, wat ben je stoer als je staat! 8-)

octo, fijn dat Hannah weer goedgekeurd is ;)
Wij mogen morgen

En wat leuk die pratende kinders O+
pi_87010006
Naar nee luisteren is wel handig inderdaad.
hier niet nodig. F zet je ergens neer, die is daar al dan niet gelukkig, maar gat nog niet echt ergens heen. :+
Alleen mijn haar ;( Hij trekt echt elke dag wel ergens op mijn kop een plukje uit :X
pi_87010027
Mijn haar valt nog steeds vreselijk uit, zonder dat er een baby aan trekt ;(
pi_87010063
Ik had me verslapen vandaag. Vergeten de wekker aan te zetten (wel op de goede tijd gezet maar verder niks) :'(

Ik had dus 40 minuten om Leah borstvoeding te geven, aan te kleden, lunchtrommels te maken, de jongens in kleding te hijsen, haren te kammen en tanden te poetsen, en mezelf aan te kleden/op te maken.
Douchen en koffie is er helaas bij ingeschoten, en de jongens zaten met boterham in de auto maar tussen opstaan en het hele spul in de auto hijsen zat precies 40 minuten :7
pi_87010086
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:32 schreef lily het volgende:
Mijn haar valt nog steeds vreselijk uit, zonder dat er een baby aan trekt ;(
ja, dat ken ik :X Was hier ook drama, maar trekt nu weer iets bij. Sowieso krijg ik ook weer wat krul ineens O+

Octo? Jij gaf toch BV? Waarom zou je dan gaan afbouwen met melk? Daar hebben ze het eerste jaar in principe genoeg aan :) Bijvoeding is bijvoeding en gaat langzaam de melk vervangen, maar dat regelt Hannah zelf wel :Y

Hier heeft Florian gisteren volgens mij te weinig gehad? :o
Hij krijgt nu 2x per dag groente of fruit oid en tussendoor soms een stukje broodkorst (of bij grote honger het hele broodje _O- ) of een rijstwafel oid.

Maar gisteren was het 2x fruit (kwam even zo uit) en geen brood, wel een keer een soepstengel.
En vanmorgen was hij vroeg wakker en WOEDEND tot hij zijn fles kreeg :o en nu nog hongerig :') Heb hem net maar een soepstengel gegeven... Dat ging er soepel in :)

Mar wat eten andere 7,5 maandertjes tussendoor? Want het gaat zo hard nu :o
Ik bedoel: gisteren 4 flessen en 2x fruit en een soepstengel en dat is dus echt niet genoeg :X

En ik wilde vandaag erwten provoceren. lekkere maagvulling :Y)
pi_87010296
Mogge!

Ik ben nu alweer vergeten waar ik op wilde reageren :') handig.

Oh ja, haaruitval, check! Sinds ik met bv gestopt ben (bijna 3 maanden geleden) ben ik iedere keer na het douchen in shock als ik daarna het douchputje zie. Het is een wonder dat er nog haar op mijn hoofd zit.

Isabeau had gistermiddag geweigerd te slapen op het KDV, dus die was behoorlijk moe toen we thuiskwamen. Ik heb haar niet eens meer een warme maaltijd gegeven, maar een extra grote fles en linea recta haar bed in. Ik gokte erop dat ze door het missen van een maaltijd halverwege de nacht hongerig wakker zou worden, dus ik had al een fles klaargezet en jawel, om half 1 had ze HONGER! Fles erin en toen lekker doorgeslapen. Grappig om te merken dat je je kind zo goed kent.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:03:04 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87010517
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:36 schreef lily het volgende:
Ik had me verslapen vandaag. Vergeten de wekker aan te zetten (wel op de goede tijd gezet maar verder niks) :'(

Ik had dus 40 minuten om Leah borstvoeding te geven, aan te kleden, lunchtrommels te maken, de jongens in kleding te hijsen, haren te kammen en tanden te poetsen, en mezelf aan te kleden/op te maken.
Douchen en koffie is er helaas bij ingeschoten, en de jongens zaten met boterham in de auto maar tussen opstaan en het hele spul in de auto hijsen zat precies 40 minuten :7
Wat goed! *O*
Ow en mijn haar valt ook nog steeds vreselijk uit hoor! En ik heb al zo'n dun en weinig haar van mezelf :{
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:38 schreef freecell het volgende:

Mar wat eten andere 7,5 maandertjes tussendoor? Want het gaat zo hard nu :o
Ik bedoel: gisteren 4 flessen en 2x fruit en een soepstengel en dat is dus echt niet genoeg :X

En ik wilde vandaag erwten provoceren. lekkere maagvulling :Y)
Harry krijgt bv op verzoek (6-7 voedingen per dag etmaal :') ). Bij de lunch een halve boterham met roomboter. In de middag een stuk fruit. Bij het avondeten wat aardappel en groenten.
Alles a la Rapley dus niet alles beland in zijn buik ;)
pi_87013120
Toen we vanochtend in het ziekenhuis waren ontdekten we per ongeluk dat Ivan de trap op kan. :o Hij klimt sinds hij zich optrekt eigenlijk overal bovenop, maar we komen nooit ergens waar men een trap heeft; al onze vrienden wonen gelijkvloers. :+ Ik stond er echt van te kijken dat hij dat zo soepeltjes deed, zonder ooit geoefend te hebben met trappen beklimmen.

Hij was vandaag ook zo lekker aan het spelen in het ziekenhuis (ik moest een uur wachten om bloed te prikken). Eigenlijk ken ik dit niet zo van hem, die exploratiedrift in vreemde omgevingen en het zwaaien naar en praten tegen andere mensen. Het deed me erg goed om te zien dat hij zich zo op zijn gemak voelde.
pi_87013172
Freecell: hoe zat dat nou met Florian en brood? Mag hij dat wel of niet? Wij gaven Ivan rond die tijd 1 boterham bij de lunch en zijn er vrij snel op advies van het consultatiebureau mee begonnen om hem ook een boterham te geven voor de eerste fles. (Dat mocht ook een papfles zijn.)

Oh, en octopussy is gestopt met de borstvoeding, dus ik neem aan dat ze het over flesjes kunstvoeding had.
pi_87013694
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
sinds hij zich optrekt eigenlijk overal bovenop,
Ik las: sinds hij zijn eigen optrekt :')

Vond het al niet erg Claudiaïg.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:09:24 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87013877
Wolf :D Wat leuk! Ziet er stoer uit! Het is ook nog steeds de grootste hobby van Elyas, overal gaan staan. Kruipen doet hij tot hij ergens aan kan gaan staan, want dat is dus nog steeds niet zijn favoriete bezigheid: kruipen... zo anders dan zijn grote broer, die met 4,5 maanden al kroop en tot zijn eerste verjaardag niet anders deed :o

Geven jullie je kinderen al patatjes? Op het CB zeiden ze dat Elyas nu alles mag eten (hij is 9,5 maand), maar volgens de lijst van BV.com absoluut nog niet. Ik geef bijv. ook nog geen kool of zo (nou ja, er zit wel eens een sliertje door de nasi, maar ik bedoel stamppot boerenkool of zo :9)
pi_87013998
Volgens mij moet je de discussie van een paar dagen geleden even opzoeken, over patatjes. :) Ik geef ze nog niet echt, maar een keer ééntje zonder zout, daar zie ik geen kwaad in.

Verder krijgt Isabeau inmiddels álles. En ze eet ook alles met smaak zonder dat ze er last van krijgt. Ben wel voorzichtig met het proberen van nieuwe dingen, maar tot nu toe valt alles prima.
pi_87014378
Hebben jullie de voetenzak al in de kinderwagen? En vanaf wanneer eigenlijk e winterjas aan :? Vind dat zo moeilijk inschatten.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:27:35 #33
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87014504
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
Hebben jullie de voetenzak al in de kinderwagen? En vanaf wanneer eigenlijk e winterjas aan :? Vind dat zo moeilijk inschatten.
Wij hebben de voetenzak al in de kinderwagen, maar vaak is 'ie opengeritst en aan de kant geklapt, dus nog niet helemaal in gebruik! Maar ik vind het de laatste dagen wel fris genoeg om 'm wel te gebruiken eigenlijk! En een winterjas hebben we nog niet voor Tirza. Ze is niet zo'n koukleum, dus nu volstaat iets met lange mouwen en een vest ook nog. Ben wel rond aan 't kijken voor een winterjasje, maar vind het lastig welke maat ik moet pakken.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87014621
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Freecell: hoe zat dat nou met Florian en brood? Mag hij dat wel of niet? Wij gaven Ivan rond die tijd 1 boterham bij de lunch en zijn er vrij snel op advies van het consultatiebureau mee begonnen om hem ook een boterham te geven voor de eerste fles. (Dat mocht ook een papfles zijn.)

Oh, en octopussy is gestopt met de borstvoeding, dus ik neem aan dat ze het over flesjes kunstvoeding had.
We hebben brood dat hij mag :Y Maar nu al standaard een boterham inlassen? :o
Ik zit nog helemaal in de fruit en groente fase met af en toe een soepstengel of een broodkorst.

hij zou er wel raad mee weten trouwens :9 hongerlapje....

En brood voor de eerste fles. Hm, dan moet ik uit bed zeker? :+ (nu heb ik een thermos met water, een fles en een poedertoren naast het bed staan _O- Lang leve luie moeders :') )
pi_87014651
Voetenzak... Hmmm, dan moet ik de zolder op.
Moet ik sowieso, want daar liggen ook de winterjasjes.

Als ik florian nu op de fiets zet doe ik hem zelfs een muts op :@ Het was gisteren zo koud!
  donderdag 30 september 2010 @ 11:40:36 #36
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87014954
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Volgens mij moet je de discussie van een paar dagen geleden even opzoeken, over patatjes. :) Ik geef ze nog niet echt, maar een keer ééntje zonder zout, daar zie ik geen kwaad in.

Verder krijgt Isabeau inmiddels álles. En ze eet ook alles met smaak zonder dat ze er last van krijgt. Ben wel voorzichtig met het proberen van nieuwe dingen, maar tot nu toe valt alles prima.
Oh haha, wist niet dat het al besproken was onlangs, ik lees hier maar af en toe :') Jij geeft dus ook gewoon koolsoorten?\Ik geef trouwens al een week of wat heel soms een paar rozijntjes, las ik later dat dit pas mag vanaf anderhalf -O- Maar hij heeft er geen last van en vindt ze erg lekker... dus ik blijf ze maar geven, zo af en toe.

Op de fiets gaat hier de winterjas aan, met name in de ochtend! Heb speciaal voor op de fiets ook babylegs gekocht... vond het eerst belachelijk duur maar vond ze ergens voor 8,50 incl. verzenden en ze zijn toch wel erg praktisch :Y
  donderdag 30 september 2010 @ 11:41:10 #37
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87014978
Hier ook al een winterjas, maar nog geen voetenzak eigenlijk......
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_87015039
Niels, met zijn kale hoofd, heeft eigenlijk altijd een muts op op de fiets :D Ik vind het anders zo'n winderig idee (we hebben geen windscherm).

Ik zou inderdaad brood gaan geven Free, je jongetje wordt groot :P

Tjee, Ivan, klimgeit! Niels vindt de trap eng.

Rozijntjes mogen alleen niet voor 1,5 jaar omdat ze zo zoet zijn volgens mij... Maar pitloze druiven zijn ook mierzoet en die mogen ook :P
Pindakaas mag in het schema van Kleintjes trouwens al vanaf 9 maanden. Niels vindt het alleen sinds een kleine week niet meer lekker :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87015118
free, ravi krijgt sinds zaterdag 's ochtends samen met selene een 4 maanden potje fruit en 's middags een 4 maanden potje groentes. en sinds gisteravond laat hij een beetje van zn laatste fles staan! 20 cc laattie nu staan, dus hij drinkt nu 900 cc melk+1 potje fruit/groentes totaal.

van het cb magtie al lige eerste stap, rijstewafeltjes, broodkorst en soepstengels erbij! rijstewafeltjes had ik al geprobeerd: is lekker geloof ik. de boodschap was dat ik gewoon lekker mag experimenteren en dat ik gewoon lekker bezig ben :) dat was wel fijn om te horen. ik neem het gewoon lekker rustig, maar sla ook niet in de stress als seleentje hem iets toestopt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87015163
kijk uit met druiven voor die kleintjes: enkel gehalveerd geven. tis heel zeldzaam, maar het velletje van een hele druif kan de luchtpijp afsluiten en da's heel erg. dat wil je echt niet
  donderdag 30 september 2010 @ 11:50:30 #41
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87015303
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef simmu het volgende:
kijk uit met druiven voor die kleintjes: enkel gehalveerd geven. tis heel zeldzaam, maar het velletje van een hele druif kan de luchtpijp afsluiten en da's heel erg. dat wil je echt niet
Die geef ik inderdaad alleen maar gehalveerd, anders proeft hij ze niet en drukt hij ze eer uit zijn mond :')
pi_87015330
Druiven geef ik Leander pas sinds hij 2 is heel inderdaad. Ze zijn zo glad!
pi_87015417
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:31 schreef freecell het volgende:

[..]

We hebben brood dat hij mag :Y Maar nu al standaard een boterham inlassen? :o
Ik zit nog helemaal in de fruit en groente fase met af en toe een soepstengel of een broodkorst.
Het mag in principe vanaf 7 maanden, toch? Wij hebben brood gebruikt om van 4 naar 3 flessen over te stappen. En hij lijkt nu wel aan te geven dat hij eraan toe is misschien?

quote:
En brood voor de eerste fles. Hm, dan moet ik uit bed zeker? :+ (nu heb ik een thermos met water, een fles en een poedertoren naast het bed staan _O- Lang leve luie moeders :') )
Hij zal toch ooit moeten gaan ontbijten. :P Maar in dat geval zou ik er misschien een papfles van maken, als dat minder moeite is. Ik weet niet precies hoe je die maakt, want ik heb Ivan nog nooit pap gegeven. Ik geloof dat we zo rond de 8 maanden een afspraak hadden bij het consultatiebureau en toen vonden ze dat hij 2 maal per dag graan nodig had. Dat staat geloof ik ook in het groeiboekje.
pi_87015543
Ik geef de bv in bed en na het opstaan krijgt ze een boterham.

en Ivan aan het traplopen! wel handig eigenlijk, geen trap in huis...hoef je daar al niet op te letten
pi_87015547
Papfles krijgt hij voor het slapengaan :Y
Op aanraden van de dietiste hebben we een tijdje eerst pap, dan fles gedaan om het eten te oefenen. Maar nu krijgt hij zoveel andere dingen dat het wel gewoon in de fles kan :Y
pi_87015555
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:40 schreef Tan het volgende:

[..]

Oh haha, wist niet dat het al besproken was onlangs, ik lees hier maar af en toe :') Jij geeft dus ook gewoon koolsoorten?\Ik geef trouwens al een week of wat heel soms een paar rozijntjes, las ik later dat dit pas mag vanaf anderhalf -O- Maar hij heeft er geen last van en vindt ze erg lekker... dus ik blijf ze maar geven, zo af en toe.

Maar weet je, Isabeau is al 1 jaar over anderhalve week. Dat is ook wel een verschilletje... :)
  donderdag 30 september 2010 @ 12:04:00 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87015719
Gooedmornings! :*

:o

Wij geven eigenlijk wel altijd hele druiven, DANK voor de tip! Schrik ervan gewoon!

En oh, Wolvenkind, wat ben JIJ lief zeg O+ Poppejans, mag ik 'm niet van je overnemen? ;)

Lily :o KNAP!! _O_

Eh, de rest ben ik even kwijt, maar voel me weer een stuk beter aangaande de helmpjesdingen enzo, thnx :* :) Had gewoon even een aardige dip.. We hebben het kinbandje nu wat strakker gedaan, misschien dat het apparaat daardoorweer wat meer effect gaat sorteren. En nouja, zijn achterhoofd is dus nog steeds wel plat, maar zelfs als het zo zou blijven als het nu is zou ik wel tevreden zijn. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar bij de Livit is het gewoon klaar bij de eerste verjaardag, heb ik begrepen. Wel gek, we zijn nu bijv. bezig met scholen enzo, en als ik dan in mijn hoofd voor me zie hoe Stef eruit zou zien dan, in zo'n schoolbankje, dan heeft hij dus nog steeds een helmpje op 8)7 Ook voor mij is het dus, ondanks die baalmomenten, wel heel erg normaal geworden :P Overigens, Lily, we zijn vreselijk blij dat het er is en dat Stef er één mocht. Hoe het was geworden zonder wisten we natuurlijk niet, maar die rare bulten op zijn hoofd zijn weg en daar ben ik gewoon heel blij mee. Plat is één ding, maar rare vervormingen: liever weg zo snel als kan ;)

Verders is mijn manneke vandaag weer lekker plakkerig en weigerachtig wat tukjes betreft. Daarstraks trok hij weer alles uit de kast, maar ik was er helemaal klaar mee en heb hem laten brullen. Deed weer even zeer, maar ik weet dat dat bij Stef soms nodig is. En het werkte natuurlijk ook gewoon weer ;)
3!
  donderdag 30 september 2010 @ 12:05:11 #48
95408 Incantrix
pi_87015750
Oh, en rozijntjes: wij hebben een recept van witlof met rozijntjes, en dan moet je ze eerst in water weken. Misschien mag het dan eerder?
3!
pi_87015831
Ik snap sowieso niet zo goed waarom ht niet zou mogen? Even opletten dat je geen gezwavelde hebt, maar verder zijn het gewoon druiven toch?
pi_87016052
Ja, inderdaad. En ander gedroogd fruit mag ook... hmm.

Ik halveer druiven en Niels ontvelt ze (hij kauwt het lekkere binnenste eruit en spuugt dan het velletje uit :') )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87016119
Goeiemiddag allen!
Lily, RESPECT _O_ dat je dat in zo'n korte tijd weet te redden... jij moet supermama zijn!
@winterspul... wij moeten nog op zoek naar een winterjasje... maar ik dub een beetje over de maat. Ik heb het idee dat we boven nu toch wel richtiing maatje 74 gaan;... maar aan de andere kant, sommige kleertjes 56 of 62 zitten ook nog prima... en de winter kan nog lang duren. Voetenzak hebben we er nog niet in, maar die ga ik inderdaad maar eens opsnorren...

Oh ja, we zijn vanochtend weer bij het cb geweest... heel relaxt, alles goed gekeurd! *O* ze was onder de indruk hoe druk Minke was en hoe goed ze al kon zitten en staan... het onderzoeken ging lastiger, maar was ook prima. :+ De stats: 68cm bij 7950 gram...

pi_87016341
Wat is Minke lekker gegroeid *O* Goed zeg!

Ik had helemaal over je berichtje heengelezen Lily. WOAH _O_ dat zou mij dus echt nooit lukken, ik zou er eerder 2 uur voor nodig hebben :P
pi_87018324
Mart trekt steeds de stekker van de laptop uit het stopcontact.
En zijn vingertjes gaan daarna vrolijk naar het stopcontact toe om eens te voelen wat dat nou eigenlijk is.
Nu zijn alle stopcontacten beveiligd hier. Maar nu is nét bij die ene waar hij steeds bij kan het bescherm gevalletje er vanaf gegaan. Vanavond maar sec.lijm kopen en ze aan de stopcontacten plakken.
pi_87022259
oh, wow, Minke, maak jij even een groeispurt :o

quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:16 schreef Lijnloos het volgende:
Lily, RESPECT _O_ dat je dat in zo'n korte tijd weet te redden... jij moet supermama zijn!
nou, een supermama staat op tijd op om sereen met haar kroost om de ontbijttafel te zitten :+
pi_87025446
Dank voor de felicitaties. Zo leuk om dat allemaal te lezen O+
Gisteren was een hele mooie dag. Xeentjes eerste verjaardag was superleuk en ze is heel erg verwend met enorm veel kadootjes. Ze heeft ook voor het eerst taart gegeten. Ik had verwacht dat ze er een grote bende van zou maken en had daarom een aparte mep-taart gekocht, maar ze deed alleen steeds heel voorzichtig haar handje in de taart en likte dan de slagroom ervan af. De cake vond ze niet lekker, gek ding. Het chocolaatje op de taart ging er daarentegen wel heel rap in :D

Sorbootje, lief wat je schreef. Het klopt inderdaad. :*

Een klein foto-overzichtje:

Een week oud:

7 maanden oud:

1 jaar oud:

Op haar nieuwe fiets (goed vasthouden zei mama ;) )

1 jaar oud en vreselijk lief, enorm nieuwsgierig en groeiend eigenwijs O+
pi_87032794
Aggos wat is ze toch mooi en lief O+

Tot heel snel Xenia en Xeentje!
  donderdag 30 september 2010 @ 19:16:50 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87032835
Ivan, wat knap dat je al kan trapklimmen!

Minke, je wordt dik! ;)

Ik ga ook de voetenzak maar eens zoeken en in de kinderwagen en maxicosi doen.

Wij zijn vandaag ook op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen: 6465 gram en 66 cm (325g aangekomen en 2 cm gegroeid) :D
Hij liet de verpleegkundige even zien dat hij zelf kon gaan zitten, doelgericht kon kruipen (ze moest als de wiedeweerga haar toetsenbord uit zijn klauwtjes bevrijden :D ) en trok zich en passant ook nog even op.
Toen we weggingen zei ik: haiehaie en zwaaide met mijn hand, waarop Harry wappert met een armpje. Toen heb ik maar even bekend dat dát gewoon toevallig was ;)
De curves:

Heeft er iemand een kruiwagentje en een rode puntmuts over? Hengeltje mag ook :')
pi_87033566
Straks moet je hem nog achterlaten in de Efteling ;)
en wat gaat ie hard zeg :o (wat betreft ontwikkeling)

en Xeentje, wat ben je leuk O+ nog gefeliciteerd (als ik dat nog niet gedaan had) :)
  donderdag 30 september 2010 @ 19:42:44 #59
313287 Groofsken3
pi_87033848
Xenia, nog van harte. Wat een mooie dochter O+ .

Wow Minke, wat goed zeg :Y .
pi_87034987
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:16 schreef Asyniur het volgende:
Ivan, wat knap dat je al kan trapklimmen!

Minke, je wordt dik! ;)

Ik ga ook de voetenzak maar eens zoeken en in de kinderwagen en maxicosi doen.

Wij zijn vandaag ook op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen: 6465 gram en 66 cm (325g aangekomen en 2 cm gegroeid) :D
Hij liet de verpleegkundige even zien dat hij zelf kon gaan zitten, doelgericht kon kruipen (ze moest als de wiedeweerga haar toetsenbord uit zijn klauwtjes bevrijden :D ) en trok zich en passant ook nog even op.
Toen we weggingen zei ik: haiehaie en zwaaide met mijn hand, waarop Harry wappert met een armpje. Toen heb ik maar even bekend dat dát gewoon toevallig was ;)
De curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heeft er iemand een kruiwagentje en een rode puntmuts over? Hengeltje mag ook :')
o|O Dat die van jou nou geen spekkies wil ;)
Mooie keuring dus ook voor Harry, wat tof dat ie ook nog zwaaide!

Ivan :o beetje traplopen in het ziekenhuis, held _O_
pi_87037708
Oef... ik loop gloeiend achter hier. Ik heb wat verjaardagen gemist (Xeentje op de valreep nog even *O* gefeliciteerd), ik zie mooie curves langskomen en verder mooie ontwikkelingen gelezen van R., Minke, Harry, Ivan, Isabeau.

Daan stopt zijn energie ook duidelijk niet in groeien, maar vindt staan veel boeiender. Wil vaak niet meteen slapen, maar moet eerst staan, staan en nog eens staan. En op de opvang klimt hij overal op.

Free, Daan krijgt 's ochtends een papfles, om 10 uur fruit, om 12 uur 1 tot 1,5 boterham en een 200ml fles, om ca. 15 uur een halve eerste stap liga en wat water, om ca. half 6/ 6 uur 150gr aardappel met groeten en dan wat yoghurt toe. En om ca 7 uur 200ml fles.

En vandaag is EINDELIJK zijn 1e tandje door *O* *O* *O* Hij heeft er al ongeveer 3 maanden last van, maar nu voelden en zagen we een puntje, rechtsonder. Hij heeft er vooral juik van en niet veel pijn zo lijkt het. Er zitten nog 3 of 4 flinke bulten in zijn mond, dus benieuwd wanneer de volgende komt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:01:57 #62
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87049550
sorry ff een egopost...

Evie is ziek... gisteren heb ik dr opgehaald van het KDV en heeft ze 3 uur achter mekaar gehuild. Ontroostbaar.. :{ :'( uiteindelijk HAP gebeld; konden wel even langskomen...
en natuurlijk was mw toen net even weer stil...ook niets te vinden, oortjes schoon, longen klinken goed... maar kom best iets sluimeren zei de HA. Dus weer naar huis, en van8 was het weer raak.. uiteindelijk helpt een paracetamol wel wat. (ze heeft overigens geen koorts). , maar ik ben dus al vanaf half 3 wakker en moet nu werken... :{ voel me knap beroerd.
al met al baaaahhhhhhhh.... en vandaag dus ook niet naar het KDV.
hoop dat het vandaag beter met mijn meisje gaat.. O+
pi_87049685
Och arme Evie! (en arme BJ!) Hopelijk knapt ze snel op!

Hier ook grote drama's gisteren. Krijsen en ontroostbaar. Steeds met een handje in haar mond. En wat blijkt, die heftige luieruitslag is weer terug. Dus ik vrees dat óf tandje 9 óf kies 1 zit te duwen. Ze was om het uur wakker, tot 2 uur. Daarna gelukkig doorgeslapen. Maar echt lekker ging het vannacht niet. Ondanks een liter dentinox in d'r mong en een shitload zarqa op haar billen en een paracetazetpil.
Nu is ze trouwens wakker en vrolijk. Maar eerste poepluier was weer geen pretje.
pi_87049702
Oh ja ze heeft ook nog even lekker in bad gepoept vanmorgen ^O^ :')

maar dat scheelde wel weer verschoondrama's.
pi_87049838
Daan heeft een tand *O* En er komen er nog meer aan!

Lief kaboutertje Harry O+ Hij volgt heel mooi zijn eigen lijntje! Wahahah Harry wordt al net zo'n computernerdje als Niels, het toetsenbord jatten _O-

Arme Evie :'( Snel beter worden hoor meis. Dat is de eerste keer dat ze ziek is toch BJ? Sterkte vandaag op je werk met zo weinig slaap...

Arme Isabeau heeft alweer haar billetjes kapot, stomme tanden ook :'( Hopelijk is de tand of kies deze keer snel door! Slim hoor, in bad poepen :D

Niels heeft het telkens koud 's nachts, maar als ik hem 's avonds al warm aankleed in bed heeft hij het weer te warm om te kunnen slapen :( Dus telkens midden in de nacht een boze Niels op het aankleedkussen, want hij wil slapen, niet een warme slaapzak aan!
Vannacht werd hij voor 2 uur een keer of 5 wakker, door de kou, en om 6 uur was hij klaar met slapen... dus ik breng hem nu weer naar bed :O
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:17:04 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87050833
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:03 schreef Twinkly het volgende:
Daan heeft een tand *O* En er komen er nog meer aan!

Lief kaboutertje Harry O+ Hij volgt heel mooi zijn eigen lijntje! Wahahah Harry wordt al net zo'n computernerdje als Niels, het toetsenbord jatten _O-

Arme Evie :'( Snel beter worden hoor meis. Dat is de eerste keer dat ze ziek is toch BJ? Sterkte vandaag op je werk met zo weinig slaap...

Arme Isabeau heeft alweer haar billetjes kapot, stomme tanden ook :'( Hopelijk is de tand of kies deze keer snel door! Slim hoor, in bad poepen :D

Niels heeft het telkens koud 's nachts, maar als ik hem 's avonds al warm aankleed in bed heeft hij het weer te warm om te kunnen slapen :( Dus telkens midden in de nacht een boze Niels op het aankleedkussen, want hij wil slapen, niet een warme slaapzak aan!
Vannacht werd hij voor 2 uur een keer of 5 wakker, door de kou, en om 6 uur was hij klaar met slapen... dus ik breng hem nu weer naar bed :O
Evie beterschap! :* En ook succes voor Isabeau :Y

Ik probeer nu ook onze kabouter weg te houden bij het netbookje (of eigenlijk omgekeerd ;) )

Twinkly, waarom doe je hem niet een dunne slaapzak aan als je hem naar bed brengt en dan leg je er 's nachts een dekentje over...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:21:29 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87050910
En Daan heeft een tand! *O*
pi_87051164
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Evie beterschap! :* En ook succes voor Isabeau :Y

Ik probeer nu ook onze kabouter weg te houden bij het netbookje (of eigenlijk omgekeerd ;) )

Twinkly, waarom doe je hem niet een dunne slaapzak aan als je hem naar bed brengt en dan leg je er 's nachts een dekentje over...
Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer he :D

Hij vindt dekentjes eng :{ hij raakt er helemaal van in paniek. Dat is ook zo als ik hem uit de doek haal en ik haal de doek niet direct om hem weg wanneer hij op de grond zit.
pi_87051577
Zou je hem zoiets niet kunnen aanwennen, Twinkly? Ivan vond bijvoorbeeld in het grote bad gaan heel eng, maar nu vindt hij het leuk. Wel vindt hij de douchestraal nog wat griezelig, maar ook daar begint hij aan te wennen.

Ivan is momenteel echt panisch voor de stofzuiger. Ik zou hem daar zo graag aan wennen, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik zet de stofzuiger wel eens in de buurt zodat hij ermee kan spelen, maar hij kruipt er met een grote boog omheen. Tips, anyone?
pi_87051781
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Zou je hem zoiets niet kunnen aanwennen, Twinkly? Ivan vond bijvoorbeeld in het grote bad gaan heel eng, maar nu vindt hij het leuk. Wel vindt hij de douchestraal nog wat griezelig, maar ook daar begint hij aan te wennen.

Ivan is momenteel echt panisch voor de stofzuiger. Ik zou hem daar zo graag aan wennen, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik zet de stofzuiger wel eens in de buurt zodat hij ermee kan spelen, maar hij kruipt er met een grote boog omheen. Tips, anyone?
Bij Niels was de angst voor de stofzuiger plotseling over, ik vermoed dat het ermee te maken heeft gehad dat hij ontdekte dat er knopjes opzitten. Niels en knopjes 8)7 Nu zet hij de stofzuiger uit wanneer ik bezig ben, rolt het snoer in en ik moet oppassen dat ik hem niet omver trek wanneer ik de stofzuiger meetrek :D

Hoe kan ik hem het beste aan een dekentje laten wennen? Ik heb al een aantal keer geprobeerd een dekentje over te leggen terwijl hij soezerig in bed lag en dan was hij direct klaar wakker en wilde niet meer slapen...

De douchekop vindt Niels ook griezelig, ik spoel zijn haar uit met een bekertje.
pi_87052032
Ik vind dekentjes ook eng hoor... Minke wurmt in haar slaap het hele bed door, ben veels te bang dat ze eronder terecht komt en dan niet meer weet waar de uitgang is :@
Douchestralen zijn hier ook nog heel eng, echt hard huilen als ze met papa onder de douche gaat. Laatst met een ontpliofte luier haar toch effe snel in de douchebak gezet en proberen het een en ander eraf te spoelen, maar dat vond ze ook echt niet cool. Na 10 minuten of zo zelf met de kop spelen ging het al wel iets beter, maar nog steeds niet blij als ik over haar heen straalde...

Daan een tandje! *O*

Isabeau ook :( de last ervan is dan weer minder tof... hopelijk zet ie snel door...
Evie ziek :( bluh, niet leuk BJ. Succes vandaag! c_/ kopje koffie jouw kant op!
pi_87052135
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:57 schreef Twinkly het volgende:

Hoe kan ik hem het beste aan een dekentje laten wennen? Ik heb al een aantal keer geprobeerd een dekentje over te leggen terwijl hij soezerig in bed lag en dan was hij direct klaar wakker en wilde niet meer slapen...
Het enige wat ik kan bedenken is spelenderwijs, op een moment dat er niets op het spel staat, zeg maar. Ik neem Ivan bijvoorbeeld wel eens op schoot om samen een boekje te lezen en dan schuif ik mijn dekentje iets over hem heen. En soms gebruiken we het dekentje om kiekeboe te spelen.

Maarja, dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als hij er écht bang voor is. Als Ivan hysterisch begint te huilen als ik de stofzuiger alleen al tevoorschijn haal dan ben ik er gauw klaar mee.
pi_87052215
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:06 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind dekentjes ook eng hoor... Minke wurmt in haar slaap het hele bed door, ben veels te bang dat ze eronder terecht komt en dan niet meer weet waar de uitgang is :@
Ik ben blij dat wij een dikke slaapzak hebben waar Ivan prima in slaapt, want ik zie het ook niet zitten om weer met dekens te beginnen. Maarja, het is wel lastig als je kind het in de loop van de nacht koud krijgt. Andersom zou makkelijker zijn, namelijk om iets weg te halen 's nachts. Dan kun je beginnen met een bed verwarmd met een kruik of zo.

Zou dat niet kunnen, Twinkly, een kruik bij hem leggen? Dat is zeker gevaarlijk? Zijn er niet van die zakken die ongevaarlijk zijn misschien? Nou ja, het is maar een idee.

quote:
Douchestralen zijn hier ook nog heel eng, echt hard huilen als ze met papa onder de douche gaat. Laatst met een ontpliofte luier haar toch effe snel in de douchebak gezet en proberen het een en ander eraf te spoelen, maar dat vond ze ook echt niet cool. Na 10 minuten of zo zelf met de kop spelen ging het al wel iets beter, maar nog steeds niet blij als ik over haar heen straalde...
Oh, dat vind ik stiekem wel fijn om te horen! Ik dacht dat het een rariteit van Ivan was.
pi_87052257
selene vind de douche nog steeds eng. sommige dingen zijn gewoon ben ik bang. zodadelijk gaan we douchen >:)
pi_87052260
Wat heeft Daan trouwens lang gedaan over die tand! Best herkenbaar. Fijn dat 'ie nu door is!

En een :* voor Isabeau en Evie.
pi_87052300
Ach, angst voor hard(e) geluid)(en) is heel normaal bij kleine kinderen. Sowieso hoort angst gewoon bij de ontwikkeling van een kind en kan dus niet voorkomen worden.
Je kunt ze alleen helpen om ermee om te gaan. De ene keer serieus te nemen (want je mag best bang zijn) en de andere keer juist niet.
Leren dat de angst voorbij gaat en erover praten met het kind (geruststellen of in een andere situatie dus juist negeren).

Heel lastig want je moet het beoordelen per situatie maar het hoort er wel gewoon bij (en je hoeft het dus niet meteen "op te lossen")
pi_87052333
Noh, zielig van Evie en ook van isabeau....

Harry :D Hij volgt zijn eigen lijntje wel mooi, dat scheelt een boel. Wat vonden zij van zijn curve? :) (hij doet me zowel qua ontwikkeling als qua groei aan mijn oudste denken :+ )

Florian is ziek. Flinke koorts, huilen, niet slapen, sip zijn. En als hij lacht is het niet *) *)
Maar meer een soort van langgerekte hiiiiiieeeee met een lachje _O- Klinkt echt heel sloom :')

Maargoed, vanmiddag even mee naar de HA, want hij trekt ook aan zijn oren....

Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken? :@
pi_87052357
beterschap voor Evie en ook Florian :*
pi_87052376
free, als je toch bij de huisarts staat kan je het dan toch gelijk vragen?
pi_87052390
Ik vind angst op zich ook niet zo'n punt, maar ik merk dat ik mijn gedrag erop aanpas en daarmee de situatie in stand houd. Ivan was de afgelopen tijd bijvoorbeeld wat angstig op openbare plekken, maar ik blijf hem er gewoon mee naartoe nemen en gister ontdekte ik voor het eerst dat hij zich er ook op zijn gemak kon voelen. De stofzuiger haal ik inmiddels alleen maar tevoorschijn op momenten dat Ivan er niet is. Tja, zo raakt hij er nooit aan gewend (en het is best onhandig!).

Van de week haalde ik maar de bezem tevoorschijn in plaats van de stofzuiger. Die vond hij ook doodeng!
pi_87052427
Hij heeft gewoon een hekel aan opruimen :P

maar inderdaad; in het geval van de stofzuiger: gewoon doorgaan en stofzuigen waar hij bij is (zing een liedje ondertussen ofzo)
pi_87052510
Als ik 's ochtends opruim zit hij anders de hele tijd om me heen te drentelen. :D

Ik vind het zo gezellig om hem in de buurt te hebben. Andersom vindt hij het ook geweldig als ik bijvoorbeeld op de grond een boek ga lezen in plaats van op de bank te zitten of ergens anders mee bezig te zijn. Dan komt hij de hele tijd eventjes naar me toe om me een kusje te geven, om zijn sok te laten zien, om even aan mijn haren te trekken.

Vandaag verstopte ik telkens zijn sok in een van mijn handen en moest hij zoeken in welke hand. Hij vond het een ontzettend leuk spel en was trots op zichzelf als hij de goede hand had aangewezen! Ik blijf me regelmatig verbazen over dat soort dingen. Ik wist niet dat baby's zoveel konden en begrepen!
pi_87052530
In de box zetten claudia? En dan het stukje rond de box niet zuigen. Dan heeft hij een veilig plekje?

Simmu: mijn huisarts is er zo één dat ik dan een dubbelafspraak had moeten maken:+
pi_87052549
en het wordt alleen maar leuker..
pi_87052569
Ow trouwens... Hoewel hij het al perongeluk deed: Florian verplaats doelbewust 8-)
Ik weet nog niet o goed hoe... Op zijn billen in ieder geval, maar niet op de standaard kontschuif manier. Maargoed, hij komt er :D
pi_87052572
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:

Florian is ziek. Flinke koorts, huilen, niet slapen, sip zijn. En als hij lacht is het niet *) *)
Maar meer een soort van langgerekte hiiiiiieeeee met een lachje _O- Klinkt echt heel sloom :')
Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.

quote:
Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken? :@
Ik hoor het antwoord ook graag. }:|
pi_87052624
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef freecell het volgende:
In de box zetten claudia? En dan het stukje rond de box niet zuigen. Dan heeft hij een veilig plekje?
Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.

En dan te bedenken dat ik de stofzuiger ooit gebruikte om hem in slaap te krijgen!
pi_87052836
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.
[..]

Ik hoor het antwoord ook graag. }:|
Sinds gisterochtend, maar wel ineens en meteen boven de 39 :{
En ik hoop dat het zijn oortjes zijn inderdaad, want dan is er een kans dat we vannacht wel slapen.
Er doet hem iig iets pijn, ik ken dat krijsje.. ;(

En die blauwe plekken: even gekeken en 9 op één been. Kleiner dan 2 CM niet meegerekend :? En ik heb géén idee waarvan? :?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:34:47 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87052892
Zo, hier hebben we deze week om de beurt buikgriep gehad, erg gezellig.... even bijgelezen

Xenia en Xeentje nog feliii *O*

Minke rules!!!!

Daan een tandje *O*

Asy kruiwagentje en muts :D

BJ, beterschap voor Evie :* klinkt niet leuk en dan ook nog moeten werken :*
Floiran ook :*
Vervelend voor Isabeau, wellicht idd een kies.... Wel een inventieve oplossing, in bad poepah :o

Twinkly, rottig dat er nog geen gulden middenweg te vinden is in het aankleden voor Niels 's nachts...
Wij hebben Alexa wel onder een deken in het begin, maar die schopt ze er altijd af als het te warm wordt.

TJa, en angst bij kinderen. Het scheelt natuurlijk heel veel per kind, en ook hoe je ermee omgaat. Alexa moest de stofzuiger eerst ook niet hebben, tegenwoordig laat ik de stofzuiger eerst even in de kamer staan en soms begin ik met stofzuigen met Alexa in mijn armen zodat zij de slang kan bedienen. Idem dito met de wasmachine en droger, ik probeer Alexa te laten helpen...Ach ik doe ook maar wat mij het meest logisch lijkt ;)
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:32 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87052946
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:

Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaan :X
Alexa en Seth zijn lief
pi_87053122
Wat vreemd zeg..al die blauwe plekken!! :o

Claudia wat een lastig probleem! Niet stofzuigen houd je ook maar beperkt vol! (hoewel ik dat best lang kan ;) )
pi_87053186
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:36 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaan :X
juh, ik de week ervoor :')
Das toch raar? :D
pi_87053218
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.

En dan te bedenken dat ik de stofzuiger ooit gebruikte om hem in slaap te krijgen!
oip... dat heeft Leander een tijdje gehad voor de blender. Dat is weer overgegaan, maar duurde vrij lang :X
Maar dit is nog veel lastiger :X

Buiten door het raam naar binnen kijken, terwijl papa zuigt?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:48:45 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87053347
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Buiten door het raam naar binnen kijken, terwijl papa zuigt?
die zin! _O- :D :P

:@
Alexa en Seth zijn lief
pi_87053420
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:48 schreef Takkembah het volgende:

[..]

die zin! _O- :D :P

:@
:')
pi_87053742
Vervelend zeg, al die angsten... Ik kan bij Thomas eigenlijk nog niks ontdekken waar hij echt bang van is. Met het stofzuiger snoer speelt hij, om de douchestraal moet hij lachen, alleen om zijn tandenborstel moet hij huilen, maar als hij hem zelf vast heeft is het weer geweldig.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:14:43 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87054179
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:34 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer he :D

Hij vindt dekentjes eng :{ hij raakt er helemaal van in paniek. Dat is ook zo als ik hem uit de doek haal en ik haal de doek niet direct om hem weg wanneer hij op de grond zit.
Ja? Ow wat naar! Harry ligt hier altijd onder een los dekentje. HIj slaapt net als ik zodanig onder het dekentje dat alleen zijn kruintje erbovenuit komt. Daarom heb ik het dekentje ook los liggen. Dan kan hij altijd wegkomen. Maar wat sneu dat Niels bang is.
En als je hem een dekentje om mee te spelen geeft? En kiekeboe spelletjes met een dekentje?

Douchen vond Harry eerst ook heel eng, maar ik heb toch doorgezet en hem langzaam eraan laten wennen door bijv nooit onverwachte bewegingen ermee te maken, maar heel rustig bewegen en niet meteen zijn haren afspoelen. Nu vindt hij het tof hoewel hij altijd even schrikt als ik de kraan aanzet.

Claudia, Harry is wisselend bang voor de stofzuiger. Ik stofzuig wel eens met hem in de draagdoek zodat hij dus aan het geluid went, maar ik kan ook het vermogen aanpassen. Dan begin ik eerst op laag vermogen (dat vindt hij niet zo eng) en dan maken we samen plezier en dan draai ik het vermogen steeds hoger. Ik lees nu verder en zie dat hij al bang is van het apparaat an sich. Wat je zelf aan Twinkly als advies geeft: wennen. Hoe dichtbij kun je met Ivan komen zonder dat hij bang wordt? Nou op die afstand ga je zitten en doe je leuke dingen met Ivan. Liefst nog pak je dat ene speeltje waar hij zo dol op is en dat gebruik je alleen maar hiervoor. Na een tijdje (week?) kun je de afstand een klein beetje verkleinen. Als dat teveel is, ga je direct terug naar de afstand die wel goed ging. Dan ben je te vlug gegaan.

En het is wat lily zegt: angst hoort erbij. :Y
Angst/paniek kent ook een piek. Erger dan dat wordt het niet. Het wordt daarna alleen maar minder en soms helpt het dus om door te zetten zodat jezelf (maar ook de ander) merkt dat het niet erger wordt dan dit...

Free, ze zeiden niks. VInden het prima zo. Ze riep meteen: ik kan wel zien dat hij zijn energie niet in groeien heeft gestopt terwijl ze haar toetsenbord en paperassen in veiligheid bracht ;)
Beterschap voor Florian en als je met hem naar de huisrats gaat, dan maak je een dubbele afspraak meteen voor jezelf erbij :Y Want anders kom ik persoonlijk naar Groningen en dan help ik je naar de huisarts. Eventueel met nog een paar extra blauwe plekken waarvan je dan wél weet waar ze vandaan komen ~O>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:34:15 #98
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87054841
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

@Claudia, ik heb hier hetzelfde met de mixer, en ik bak graag en best vaak en dan heb ik de mixer nodig... maar hij raakt helemaal in paniek... ik denk dat doorzetten het beste is... stofzuigen duurt niet zo lang toch? Ik denk bij het mixen... over vijf minuten ben ik klaar, wat is vijf minuten krijsen op een dag :{ Hij moet het toch leren dat het niks engs is...
Heb je een draagdoek? Dan is hij in ieder geval veilig bij je als je stofzuigt. Doe ik sinds kort dus met het mixen en dat scheelt wel, hij huilt nog wel, maar iets minder in paniek.
pi_87059144
Mmm hier geen angstig kind gelukkig. Ja, van sommige mensen is ze een beetje bang (mijn oma bijvoorbeeld). Maar dat gaat op een gegeven moment ook weer over.

Twinkly, kan je niet eerst eens proberen om niels te laten wennen met een dun lakentje? Hannah krijgt standaard een lakentje over zich heen omdat ze daar graag mee knuffelt. Als ik naar bed ga leg ik een los dekentje over haar heen. In het begin heb ik Hannah zelfs ingebakerd in een laken om haar te helpen met inslapen.

Lijnloos, was jij toevallig in de ikea breda gisteren?

[ Bericht 6% gewijzigd door octopussy op 01-10-2010 13:45:48 ]
pi_87059843
Mart slaapt in een slaapzak en dan nog een deken over zijn benen. Strak ingestopt.
Maar nu rolt hij tegenwoordig op zijn buik en dan gaat hij huilen. Nu stopte ik de achterkant van de slaapzak eerst in aan de achterkant. Dit dan maar niet meer doen. En hopen dat hij snel kan terug rollen zodat ik niet steeds mijn bed uit hoef (1 of 2 keer maar hoor, maar toch). :)
pi_87059999
octo... nee, dat was vast mijn doppleganger...
pi_87060738
Er was een meisje dat ik heel erg op Minke vond lijken zoals ik haar ken van foto's. :)
Ze hadden weer nieuw speelgoed voor baby's trouwens.
pi_87061176
Beterschap voor Evie en Florian :* zielig hoor

Twinkly, ik heb geen tips voor je helaas.Ik vind dekentjes een beetje eng vanaf de periuode dat hij is gaan draaien/door het hele bed heen kruipt.Bang dat hij eronder raakt ofzo dus ik heb helemaal geen deken in het ledikant liggen,hij ligt alleen in een gewatteerde slaapzak(zonder mouwen overigens)
Je schreef wel vaker dat Niels het snel koud heeft, een romper lamge mouw,warm pyjamaatje en een slaapzak met mouwen zijn denk je toch niet voldoende voor hem? mmh lastig is dat, denk dat een wat oudere baby vaak toch niet mooi blijft liggen onder een deken of lakentje.

Claudia, wat zielig dat hij zelfs bang is voor de stofzuiger als die uit staat.Is vast een fase
Wolf vindt de stofzuiger heel leuk, die tijgert hem helemaal achterna als ik stofzuig.En als ik hem erop zet vindt hij het al helemaal leuk haha.
pi_87065510
Dokter zei: oorontsteking ;(
Pluspuntje voor mijn gevoel, minpuntje voor situatie ;( arm ding!
pi_87065729
Och arme Florian :'( :* Krijgt hij er AB voor of is het een virus?

Ik vind een dekentje in bed ook akelig omdat Niels altijd in de meest vreemde houdingen, achterstevoren en overdwars ligt :) Misschien moet ik toch een dikkere slaapzak aanschaffen.
Het lastige is dat de zon op zijn raam staat in de namiddag, daardoor is het heel warm in zijn kamer als ik hem naar bed breng. Maar hij slaapt in een uitbouw die niet goed geïsoleerd is waardoor het de meest koude en tochtige kamer in het huis is. Het wordt niet eens zo heel koud nog, ik vermoed dat hij meer last heeft van de koude tocht.
pi_87066481
Evie en Florian :* heel veel beterschap.

Twinkly, je hebt ook van die speciale seizoenen slaapzakken. Die zijn wel wat duurder, maar die kan je zelf dikker maken enzo (net als een seizoenen dekbed).
Ik heb Mette ook niet onder een deken liggen, ze zwerft het hele bed door 's nachts, ik zou zelf geen oog dichtdoen. Ze slaapt goed in de slaapzak.

Angsten: ons dametje is helemaal panisch geweest om gras echt hetzelfde als jij de stofzuigerangst beschrijft. Als ze het zag was het al fout. Het heeft de hele lente en de halve zomer geduurd voordat het voorbij was. Ik heb niet echt tips. Ik heb met haar geprobeerd elke dag even bij het gras te gaan kijken. dan ging ik het aanraken en dan keken we even en dan weer weg. Na een tijdje wilde ze het wel eens proberen aan te raken en zo heb ik het heel rustig opgebouwd en daarna was het weg.
Ze is fan van douchen, het is zelfs zo erg dat ze altijd naar de douche kruipt en dan gaat zitten wachten, maar als we haar dan weghalen omdat we niet gaan douchen wordt ze boos. Ze vind het geweldig met haar gezicht in de straal te gaan hangen.

Wij hebben een probleem hier, sinds woensdag is ze een grote ramp. ze is ons enorm aan het testen. Ze heeft iets met stekkers en stopcontacten (ik weet het elke baby heeft dat), natuurlijk is alles beveiligd. Eerst hoefden we alleen maar een paar keer 'nee' te zeggen en dan kroop ze wel weer weg. Maar nu luistert ze gewoon niet meer. Al ga ik erbij zitten en houd ik steeds haar hand tegen, streng maar rustig praten maar niks helpt. Ze wordt er dan nijdig en gaat soms zelfs boos huilen, met zo'n overdramatisch pruillipje. Ik vind het echt best wel moeilijk. Misschien moet ik het juist maar laten, zodat het misschien niet meer interessant is. Maar ik wil ook wel duidelijke granzen aangeven dat niet alles mag... Hopelijk waait het snel over.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87070885
Wickie, ik blijf bij stopcontacten en stekkers hem steeds weghalen en herhalen ''nee, dat is gevaarlijk!'' tot in den treurnis
Het heeft hier nu wel zn uitwerking, hij lijkt ''nee'' wel te snappen.Niet dat hij het nu helemaal niet meer doet natuurlijk :P

Ik ben vannacht voor het allereerst kindloos :o (op slaapdiensten na dan, maar dan slaapt hij gewoon thuis bij mn man) we hebben zo een bruiloft en hij gaat bij mn ouders slapen, ben erg benieuwd!
Tot nog toch slaapt hij er overdag prima dus het zal vast wel goed gaan maar ik vind het wel een beetje spannend en gek
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:08:11 #108
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87071403
Oeoeoeh Poppejans veel plezier :D
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:29:33 #109
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87072296
Heerlijk weekend! Lekker gezellig met man en kind doorbrengen. Moet helaas nog wel wat werken, maar verder eindelijk een heel weekend niets. Morgen bij redelijk weer lekker naar de markt en verder in- en om het huis een beetje kuddelen.

Evie is ziek las ik. Beterschap meisje! Sterkte BJ! Ging het nog een beetje met werken?

Agossie, Isabeau zo ontroostbaar. Hopenlijk is het een tandje of kies die snel door is dan.

Twinkly wat vervelend dat Niels zo veel last heeft van kou en warmte. Jammer ook dat hij een dekentje zo eng vind want dat zou een goede oplossing zijn. Hopenlijk dat als het straks wat kouder wordt hij het niet meer te warm vindt.

Daan heeft gelukkig nog geen angsten voor zover ik heb kunnen ontdekken. Kan me voorstellen dat dat best lastig kan zijn.

Florian oorontsteking :{ ook zoiets wat je vaak pas laat opmerkt. Wat krijgt hij er voor? Beterschap! Maar ondertussen wel doelbewust verplaatsen *O* Cool 8-)

En Blauwe plekken :o hier gelukkig geen last van. Vreemd hoor!

Wickie, wij doen inderdaad ook consequent duidelijk maken dat het gevaarlijk is met een strenge stem en direct ook weghalen. (alleen onze dondersteen wil nog niet zo luisteren, maar we houden vol).

Poppejans, veel plezier en sterkte ook. Kan me voorstellen dat je het spannend vind.

En hier is ook het 2e tandje door *O* *O* *O* Na rechtsonder nu ook linksonder B-) Nu de 2 grote bobbels boven nog want daar loopt hij nu al zo lang op te wrijven.

En nu lekker een bakkie thee en straks op bed naar The Voice of Holland kijken.
pi_87072911
jups antibiotica. Was aardig ontstoken :X

Woeh Daan *O* tanden!
pi_87074508
Wickie, lastig hoor. Wij hebben dat ook met Thomas. Hij luistert wel heel goed moet ik zeggen, maar soms na een aantal keer herhalen nog steeds niet. Dan til ik hem op en zet hem in de box. Dan moet hij huilen, pech voor hem. Na 1 min is hij het weer vergeten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:34:07 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87074846
Harry ligt ook vaker overdwars in bed, maar omdat het dekentje los ligt, draait het met hem mee. Als hij omrolt, draait het dekentje ook mee.Hij gooit het ook zelf van zich af als hij boos is. :)

wickie, als de stopcontacten beveiligd zijn, zou ik het laten voor wat het was. Ik denk dat het dan het minst snel interessant is en dan kiest ze iets anders. En bied vooral een alternatief.
Harry zit hier ook aan vanalles (DVDspeler/decoder) maar hij kan er niks mee dus ik laat hem maar. Binnen 2 tellen is hij er klaar mee. Vanavond ging hij steeds naar de hondenbench (wat wij dus écht niet willen) en wij hebben hem wel 100x weg moeten halen daar en hij bleef terug kruipen.
En hij is echt snel :o

Daantje zijn 2e tand! *O*
Harry heeft ook 2 bobbels boven. Ben benieuwd wanneer die doorbreken :)
Wie zou eerder zijn? Daan of Harry? ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:35:56 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87074914
Ik heb trouwens geen idee wanneer kinderen het concept 'nee' écht begrijpen. Ik heb het idee dat dat nog een hele tijd duurt.
pi_87089691
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:35 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb trouwens geen idee wanneer kinderen het concept 'nee' écht begrijpen. Ik heb het idee dat dat nog een hele tijd duurt.
mja, rond een maand op 10 begon dat hier een heel klein beetje te komen. Maar als het echt leuk is, is het nog moeilijk nu ;)

Ik ben blij dat de nacht voorbij is :') Na een dramatische avond met een afwisselend zielig hoopje piepende baby en krijsende baby heb ik de HAP gebeld. Kan ik nog iéts voor hem doen?

Hij mocht een extra paracetamol en een extra dosis oordruppels... Ik heb niet het idee dat dat echt wat deed :') We hebben de co-sleeper maar weer even neergezet (is gewoon zijn bedje, wandje eruit, één kamertje opschuiven, klik, klaar, ideaal) en hij heeft vannacht bij ons 'gedommeld' ik geloof dat we allebei blij waren dat het ochtend was :')

Nu lijkt het wel weer te gaan :) Maar mèn wat was hij zielig ;(
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:47:22 #115
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87089926
Hello ladies, vandaag wordt Alexa 1......

Vandaag is het een jaar geleden dat ik pischagerijnig het ziekenhuis inging en er zielsgelukkig weer uitkwam...

Van dit kleine mupke wat alleen bij mama wilde liggen en slapen

Tot een baby met een grote eigen wil

Maar vooral een enorme vrolijkerd

*zucht*

Tot ziens allemaal!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:16:56 #116
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87090137
Alexa alweer 1 jaar :o *O* *O* Gefelciteerd!! Alexa en Takkembah, veel plezier bij de dreumesjes en tot snel!

Free, wat sneu dat Florian zo'n last heeft van zijn oorontsteking. Hopenlijk slaan de medicijntjes snel goed aan en dat hij weer lekker kan slapen.

Haha, ik ben benieuwd Asy. Bij Daan komen ze in paren, dus Harry eerst 1 boventand denk ;)

Hier heerlijk relaxed opgestaan om 8 uur vanmorgen, lekker uitgebreid ontbeten. Verder een lekker rustig weekend.
pi_87090203
Alexa 1 jaar?! :o gefeliciteeeeerd *O* *O* *O* hele fijne dag gewenst vandaag

Dat is nog eens een heerlijke tijd Happy!

Ik was vanmorgen om 8.15 al weer gauw bij mn ouders om mn kind op te halen O+ het was hartstikke goed gegaan!! 1 x om 0.00 zn speentje kwijt,verder gewoon op tijd gaan slapen en de hele nacht geslapen *O*
bruiloft vond ik niet heel veel aan, we kenden er niemand
pi_87090304
Alexa, mama en papa :) Van harte gefeliciteerd!
pi_87091470
Alexa, gefeliciteerd!

Het is klein, moe, heeft vannacht nauwelijks geslapen, heeft vandaag nog niet geslapen en als je het in bed legt gaat het dak eraf ;(
pi_87091808
Mag ik raden Free? Het is je man! :P

Alexa één jaar! *O* *O* *O* Heel veel plezier vandaag. Geniet ervan en tot snel!!! :*
pi_87092056
He bah Free, ik hoop dat er snel verbetering in komt :*

Gefeliciteerd *O* *O* Takkembah met je mooie Alexa *O* *O*

Poppejans, fijn dat het zo goed is gegaan. Heb jij wel lekker geslapen vanacht?!

Hier alles prima, durf het ivm de fok wet niet ze heel hard te roepen maar wij hebben gelukkig een erg goede slaper. Lijkt wel alsof ze het goed wil maken dat ze me de eerste 8 maanden nog zo vaak wakker maakte.
Nog even een vraagje aan de kindjes die ook rond de 1 jaar zitten. Slapen jullie kindjes ook nog 2 keer per dag of zijn jullie over op 1 slaapje. F slaap in de ochtend nog 2 uur en in de middag ook 1,5 tot 2 uur. 1 slaapje lijkt me hier de eerste tijd toch echt nog niet haalbaar.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_87092903
Hij slaapt. Eindelijk. was vanaf 6:30 wakker en daarvoor de halve nacht :X

Sproetje: klinkt goed!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:47:48 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87094545
ben ik oo endelijk weer, bedankt allemaal voor de interesse en de beterschapswensen; ik wil eerst alle andere ziek en niet slapen kindjes en mama's even een dkke knuffel geven...

Ik heb gister op mijn tandvlees de dag door gegaan, eerst gewerkt, hele zieke patient, heeeeeel druk en een leerling op sleeptouw... toen thuis met Evie een paar uurtjes, maar die was nog steeds niet fit, dus vooral troosten en knuffelen. En toen moest ik nog trainen....
en toen ik thuis kwam was Evie wederom wakker geworden...
maar ik heb gister na het werk dentinox gehaald en een paar keer een paracetamol gegeven, en nu gaat het zoveel beter. Ws toch de allereerste tandjes waar ze heel veel last van heeft gehad... (misschien verklaart dat ook de spuitluier van donderdagavond).
van8 gelukkig doorgeslapen tot 7 uur, en daarna nog 2 uurtjes, dus ik voel me alweer een stuk beter.
zo lekker een wedstrijd volleyballen.

en jeetje Alexa is ook al een jaar!!! grote mooie meid! een hele fijn verjaardag gewenst samen met papa en mama! en tot over 2 maandjes bij de dreumesjes... :Y
pi_87094579
Alexa van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag *O*

Florian beterschap :*
pi_87094895
Fijn dat de pcm een beetje verlichting geeft BJ :)

Zojuist een mini stukje gefiets met Mart. Echt nog geen twee minuten. Hij vind het heerlijk en gewelidg op de fiets. Maar ik ga het voorlopig nog wel even bij dit stukje laten. Van het CB mogen we 'opbouwen' maar dit doe ik nog maar even niet. Over 2 weken eens 5 min en vanaf dan zien we wel weer verder. Maar hij zit echt goed. Hij wilt zowiezo alleen nog maar zitten. Liggen is echt niet stoer meer :D
En op de knieen zitten en dan wippen met de boxrand vast houdend is het helemaal hier :) Wat wordt mijn kleine jongen groot :)
pi_87095377
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:24 schreef Poppejans het volgende:
Ik was vanmorgen om 8.15 al weer gauw bij mn ouders om mn kind op te halen O+ het was hartstikke goed gegaan!! 1 x om 0.00 zn speentje kwijt,verder gewoon op tijd gaan slapen en de hele nacht geslapen *O*
bruiloft vond ik niet heel veel aan, we kenden er niemand
Dat is precies zoals het hier is gegaan. Ivan is ook voor het eerst uit logeren geweest, heeft rond middernacht een aai over zijn bol gekregen en heeft lekker getukt tot 8 uur vanochtend.
pi_87095510
Wat heerlijk dat Wolf en Ivan het zo goed gegaan hebben tijdens het logeren!
Vind het best jammer dat we dat hier niet eens kunnen doen, maar ik kan iemand (schoonouders) gewoon niet opzadelen met een baby die 's nachts nog wakker wordt.
pi_87095892
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is precies zoals het hier is gegaan. Ivan is ook voor het eerst uit logeren geweest, heeft rond middernacht een aai over zijn bol gekregen en heeft lekker getukt tot 8 uur vanochtend.
Wat fijn! Zijn jullie lekker uit eten geweest samen? (ik las net in zwtopic dat jullie dat gingen doen)

Ik wist helemaal niet dat Dyon niet doorslaapt 's nachts Meimeltje. Wordt hij gewoon wakker of krijgt hij 's nachts nog een fles omdat hij dan honger heeft?
pi_87095970
Leah is vorig weekend voor het eerst uit logeren geweest (met haar broers natuurlijk). Ging ook prima. gewoon doorgeslapen (met zn drieen op een kamer, gezallich).

Alexa is 1 jaar! van harte meid :*
pi_87095984
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat Dyon niet doorslaapt 's nachts Meimeltje. Wordt hij gewoon wakker of krijgt hij 's nachts nog een fles omdat hij dan honger heeft?
Nee ik wil er ook niet zo snel over klagen :P
Hij wordt minimaal 1x in de nacht wakker en wil dan echt wat drinken. Afgelopen week heeft hij voor het eerst eens doorgeslapen! Helaas heeft hij dit dus niet voortgezet.
We hebben geprobeerd om steeds wat minder melk te geven 's nachts. Dat pikt hij ook wel, maar hij gaat er niet door doorslapen.
pi_87101093
Het huis is schoon. We hebben zo dadelijk gewoon een week vakantie! Voor het eerst dit jaar.
Waarvan zon/ma/din kermis. (Mart bij opa en oma maar komen overdag wel even langs, anders ga ik hem teveel missen). En voor nu zit Mart in zijn stoel heerlijk aan een soepstengel te kauwen. En oh, want ben ik dan een gelukkig moeder om dat te aanschouwen. Wat een wonder. Onze jongen, onze schat :) En het zijn de gewone kleine dingen die het doen beseffen. *smelt*
pi_87101228
Ymme, heerlijk een weekje vrij!
Gaan jullie 3 dagen naar de kermis dan of staan jullie op de kermis?
pi_87102601
We gaan naar de kermis (niet te vergelijken met de 'grote stad' kermis hoor ;) ).

Oh Mart lust druif. Gewoon een druif door midden snijden. En hap, kauw kauw en weg :)
pi_87111649
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:34 schreef Asyniur het volgende:

Wie zou eerder zijn? Daan of Harry? ;)
Thomas *)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:27:07 #135
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87112133
Ymme, geniet maar lekker hoor van het weekje vrij. Ik hoef ook nog maar 4 dagen te werken en dan ook ruim een week vrij. We gaan lekker een midweekje weg met z'n 3-tjes. Echt zin in!

Wow, Thomas een boventand (of 2?) leuk hè!

Vanavond Daan's tandjes gepoetst. Hij vond 't niet vervelend ofzo, maar hoe krijg je het voor elkaar dat hij het water weer uitspuugd? Daan wil alles opdrinken. Nu kan dat geen kwaad, maar lijkt me ook niet echt prettig om dat tandpasta door te slikken toch?
pi_87112183
Bwa, het is leuk als hij er éénmaal door is ;) De stand staat momenteel op 3 (2 beneden, 1 boven) en nog 1 bobbel te gaan bovenaan.
pi_87112520
Happy, babytandpasta is er speciaal voor gemaakt om doorgeslikt te worden. Dus je hoeft echt niet moeilijk te doen met uitspugen enz.
pi_87112870
Hihi ik zie het al voor me, een baby die zn mond aan het spoelen is na het poetsen :P
Echt veel pasta hoeft er niet op de borstel voor die minitandjes, dus denk niet dat ze er veel van proeven. Ligt er hier bij de oudste wel aan welke tandpasta hij heeft, de teletubbie prodent tandpasta vond hij tot nu toe het 'lekkerst' :)

Fijn die doorkomende tandjes he Leonieke, maar inderdaad straks wel leuk! Dyon heeft sinds gisteren weer koorts, het lijkt erop dat er bovenin 2 tandjes aan het doorkomen zijn. Eigenlijk heeft hij van de onderste tandjes die door zijn gekomen geen last gehad, van de bovenste steeds wel. Is dat bij anderen ook zo? Bovenste tandjes zijn ook meestal groter natuurlijk.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:53:44 #139
313287 Groofsken3
pi_87113035
Hier nogsteeds niks. Hard op weg naar de tien maanden, ik ben benieuwd wanneer er wat zal doorbreken.
pi_87113153
Alexa, heb je een fijne verjaardag gehad? Gefeliciteerd nog *O*

Mijn baby heeft geen tijd om tanden of haar te krijgen of te leren kruipen. :{w Die is veel te druk bezig om andere mensen in te palmen :Y)
Waren net bij de Ikea om voor een keuken te kijken en madammeke heeft tijdens het eten in haar eentje 2 gezinnen weten te entertainen. Lekkere flirt.
pi_87113176
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:
Hier nogsteeds niks. Hard op weg naar de tien maanden, ik ben benieuwd wanneer er wat zal doorbreken.
Staat juist heel lief toch zo'n tandloos bekkie hihi. Was S er ook wat later mee?

Hier is de 5e tand vorige week doorgekomen en heb nu dus het vermoeden dat de 6e en 7e er nu aan zitten te komen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:57:40 #142
313287 Groofsken3
pi_87113181
Ik vind het zo maf dat hij over (ruim) twee maanden al 1 wordt. Ik vergeet dat steeds. Voor mijn gevoel is het net als S in april jarig :o . Een heel gekke gewaarwording is dat. Ik denk ook wel eens 'jeetje, hij kan dit broekie al aan, dat kon S pas in januari aan' om me dan daarna pas te beseffen dat ze dus even oud waren juist.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:59:58 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87113270
Alexa, van harte gefeliciteerd! *O*

Florian, snel opknappen hoor! :*

Fijn hè Poppejans, als je je manneke weer kan ophalen O+

Heerlijk sproetje! :Y

Fijn dat het met Evie ook weer beter gaat...

Meimel, ooit zullen ook die van ons doorslapen :*

Wat klink je heerlijk ymme :Y

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:12 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thomas *)
Opschepster! :{w

happy, ik spoel niks na. Maar ik spoel mijn eigen mond ook nooit. Volgens mij kan het geen kwaad dat ze tandpasta binnenkrijgen.
Harry schudt zich trouwens van de tandpasta :D

octo, dat klinkt heerlijk! O+
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:00:21 #144
313287 Groofsken3
pi_87113286
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:57 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Staat juist heel lief toch zo'n tandloos bekkie hihi. Was S er ook wat later mee?

Hier is de 5e tand vorige week doorgekomen en heb nu dus het vermoeden dat de 6e en 7e er nu aan zitten te komen.
S was 9 mnd en hoewel mijn moeder wel eens gezegd heeft dat ik erg laat was met tanden (ze heeft wel eens gevraagd, ik denk bij het cb, of ik nog wel tanden zou krijgen) was ik volgens mijn babyboek ook 9 mnd toen mijn eerste tand doorkwam. Volgens mij is dat helemaal niet overdreven laat dus, achteraf. Ik weet wel nog dat ik pas op mijn 9e mijn eerste losse tand had, dat is denk ik wel laat.

Nou ja, R dus nog wat later, we zullen zien.
pi_87113344
Hihi, ik kan me ook nog niet voorstellen dat het over 2,5 maand al zover is!
Ja dat vergelijken doe je bij een 2e echt he. Hier het voordeel dat de verjaardagen maar 1,5 maand uit elkaar liggen en ze dus beetje gelijk lopen qua seizoenen en maat kleding. En dat terwijl de uitgerekende dag maar 3 weken uit elkaar lag :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:03:01 #146
313287 Groofsken3
pi_87113388
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:01 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi, ik kan me ook nog niet voorstellen dat het over 2,5 maand al zover is!
Ja dat vergelijken doe je bij een 2e echt he. Hier het voordeel dat de verjaardagen maar 1,5 maand uit elkaar liggen en ze dus beetje gelijk lopen qua seizoenen en maat kleding. En dat terwijl de uitgerekende dag maar 3 weken uit elkaar lag :P
Echt waar ja? Wie was er te laat en wie te vroeg?
pi_87113430
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:00 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

S was 9 mnd en hoewel mijn moeder wel eens gezegd heeft dat ik erg laat was met tanden (ze heeft wel eens gevraagd, ik denk bij het cb, of ik nog wel tanden zou krijgen) was ik volgens mijn babyboek ook 9 mnd toen mijn eerste tand doorkwam. Volgens mij is dat helemaal niet overdreven laat dus, achteraf. Ik weet wel nog dat ik pas op mijn 9e mijn eerste losse tand had, dat is denk ik wel laat.

Nou ja, R dus nog wat later, we zullen zien.
Alleen maar beter toch om lang een melkgebit te hebben!
Kyllian was juist erg vroeg, 5 maanden geloof ik.
pi_87113468
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:03 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Echt waar ja? Wie was er te laat en wie te vroeg?
Dat je dat niet meer weet. Wie hebben er de laatste zwangerschap nou veel tijd hier doorgebracht O-)
Kyllian kwam bij 37,5 week, Dyon bijna 42 weken.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:06:13 #149
313287 Groofsken3
pi_87113504
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:05 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dat je dat niet meer weet. Wie hebben er de laatste zwangerschap nou veel tijd hier doorgebracht O-)
Kyllian kwam bij 37,5 week, Dyon bijna 42 weken.
Ja, dat weet ik heel goed, maar ik was vergeten of je over tijd liep :@ o|O :X :* ;).

Weet jij dan nog wel of ik over tijd liep? O-)
pi_87113540
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:06 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

ja, dat weet ik heel goed, maar ik was vergeten of je over tijd liep :@ o|O :X :* ;)
Hihihi maakt niet uit. Wanneer is R jarig, ik zag hm niet in de lijst staan?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:08:14 #151
313287 Groofsken3
pi_87113566
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:07 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihihi maakt niet uit. Wanneer is R jarig, ik zag hm niet in de lijst staan?
Nee, ik heb ze liever niet in lijstjes. Hij is van 11 december.
pi_87113609
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:06 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Weet jij dan nog wel of ik over tijd liep? O-)
Ja we zaten met een paar te wachten toch of niet? :@
Amaranta en Poppejans?
R is ong 1 week overtijd geboren?
pi_87113654
volgens mij was je met sinterklaas uitgerekend toch?

tot zover mn nutteloze grote baby lurk post :') :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:11:13 #154
313287 Groofsken3
pi_87113675
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:09 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ja we zaten met een paar te wachten toch of niet? :@
Amaranta en Poppejans?
R is ong 1 week overtijd geboren?
Wat goed _O_ .

ja, dat klopt, we schreven veel met z'n vieren in ieder geval. Ik weet wel nog dat Amaranta in de sneeuwstorm is bevallen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:11:35 #155
313287 Groofsken3
pi_87113688
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:10 schreef huuphuup het volgende:
volgens mij was je met sinterklaas uitgerekend toch?

tot zover mn nutteloze grote baby lurk post :') :P
_O_
pi_87113728
Ow dat van Sinterklaas wist ik niet meer :P Wel dat Evie toen onverwachts werd geboren :D
Ik was 6 dec uitgerekend.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:13:15 #157
313287 Groofsken3
pi_87113740
Ik heb jouw laatste wachtweek toch ook wat minder bewust meegekregen denk ik. ;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:13:46 #158
313287 Groofsken3
pi_87113753
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:12 schreef Meimeltje het volgende:
Ow dat van Sinterklaas wist ik niet meer :P Wel dat Evie toen onverwachts werd geboren :D
Ik was 6 dec uitgerekend.
Oh jaaaa, dat weet ik wel (weer), jij was de 6e uitgerekend O+.

En dat Evie zomaar ineens geboren was, weet ik ook nog ja.
pi_87113761
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:13 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik heb jouw laatste wachtweek toch ook wat minder bewust meegekregen denk ik. ;)
Hihi ja dat is ook wel erg logisch natuurlijk.
pi_87113791
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi ik zie het al voor me, een baby die zn mond aan het spoelen is na het poetsen :P
Echt veel pasta hoeft er niet op de borstel voor die minitandjes, dus denk niet dat ze er veel van proeven. Ligt er hier bij de oudste wel aan welke tandpasta hij heeft, de teletubbie prodent tandpasta vond hij tot nu toe het 'lekkerst' :)

Fijn die doorkomende tandjes he Leonieke, maar inderdaad straks wel leuk! Dyon heeft sinds gisteren weer koorts, het lijkt erop dat er bovenin 2 tandjes aan het doorkomen zijn. Eigenlijk heeft hij van de onderste tandjes die door zijn gekomen geen last gehad, van de bovenste steeds wel. Is dat bij anderen ook zo? Bovenste tandjes zijn ook meestal groter natuurlijk.
We hebben nog maar 3 tanden gehad, maar idd, onderaan heeft hij heel weinig last gehad. Eén avond echt geweend en heel moeilijk in slaap geraakt en toen was tand nr 1 er. Bij de boventand hebben we de hele reutemeteut gehad: koorts, niet slapen, luieruitslag, ...
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:15:36 #161
313287 Groofsken3
pi_87113799
Is bij jou toen de bevalling van Dyon wel spontaan op gang gekomen nog?
pi_87113860
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:15 schreef Groofsken3 het volgende:
Is bij jou toen de bevalling van Dyon wel spontaan op gang gekomen nog?
Nee na een paar strippogingen bij 41 weken en 5 dagen ingeleid.
Bij de oudste braken spontaan de vliezen bij 37 weken en 4 dagen tijdens het schoonmaken, maar moest uiteindelijk ook ingeleid worden.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:19:39 #163
313287 Groofsken3
pi_87113931
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:17 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Nee na een paar strippogingen bij 41 weken en 5 dagen ingeleid.
Bij de oudste braken spontaan de vliezen bij 37 weken en 4 dagen tijdens het schoonmaken, maar moest uiteindelijk ook ingeleid worden.
Oh jee. Maar verder ging wel de hele bevalling goed? Ik maak even een inhaalslag...
pi_87114037
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh jee. Maar verder ging wel de hele bevalling goed? Ik maak even een inhaalslag...
Whahaha. Bij Dyon bedoel je neem ik aan?
Heb 2x gel toegediend gekregen en toen kwam hij diezelfde dag nog ineens spontaan zonder een echte inleiding :D Stom dat ik het dan toch een inleiding noem haha, infuus was niet meer nodig :P Bevalling zelf duurde maar een uurtje. Pretje was het natuurlijk niet zo'n snelle bevalling. Achteraf wel beter hoor, bij Kyllian was ik namelijk 1,5 dag bezig geweest.

En nu maar niet meer aan bevallingen terug denken he :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:24:24 #165
313287 Groofsken3
pi_87114076
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:23 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Whahaha. Bij Dyon bedoel je neem ik aan?
Heb 2x gel toegediend gekregen en toen kwam hij diezelfde dag nog ineens spontaan zonder een echte inleiding :D Stom dat ik het dan toch een inleiding noem haha, infuus was niet meer nodig :P Bevalling zelf duurde maar een uurtje. Achteraf wel fijn hoor, bij Kyllian was ik namelijk 1,5 dag bezig geweest.

En nu maar niet meer aan bevallingen terug denken he :P
Haha, check. Ik ben weer op de hoogte ^O^ . Een uurtje :o . Wat noem jij 'de bevalling zelf'?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:25:19 #166
313287 Groofsken3
pi_87114097
Ik denk daar toch helemaal niet met vervelende gevoelens aan terug. Gek eigenlijk.

Ik moet naar bed :O :z .
pi_87114154
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:24 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Haha, check. Ik ben weer op de hoogte ^O^ . Een uurtje :o . Wat noem jij 'de bevalling zelf'?
Begin van de echte weeen en de geboorte :) Heb half uurtje erge weeen gehad en van 3-10 cm ontsluiting gegaan. Toen dus eruit in een paar minuten. Eigenlijk dus bevalling van 40 minuten ofzo, maar op papier hebben ze gewoon een uurtje gezet omdat het zo snel ging dat ze het in het ziekenhuis ook niet echt wisten. Gyn was even ergens anders heen en toen ze terug kwam was Dyon er al :P Natuurlijk was er wel een andere vk die mn man met spoed erbij heeft geroepen :D
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:28:28 #168
313287 Groofsken3
pi_87114205
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:27 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Begin van de echte weeen en de geboorte :) Heb half uurtje erge weeen gehad en van 3-10 cm ontsluiting gegaan. Toen dus eruit in een paar minuten. Eigenlijk dus bevalling van 40 minuten ofzo, maar op papier hebben ze gewoon een uurtje gezet omdat het zo snel ging dat ze het in het ziekenhuis ook niet echt wisten.
Jee, wat goed zeg :D . Als je dat ten minste als goed ervaren hebt natuurlijk :') .

Ik ga afsluiten. Tot morgenavond waarschijnlijk ;) . :W
pi_87114300
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:25 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik denk daar toch helemaal niet met vervelende gevoelens aan terug. Gek eigenlijk.

Ik moet naar bed :O :z .
Ik denk er ook niet echt met vervelende gevoelens aan terug hoor, het overkomt je en je weet op dat moment toch niet hoe het verloopt. Nu is het toch voorbij, dus...

Truste! Ik ga ook, want het zal wel een rommelige nacht worden.

Morgen wilden we naar de dierentuin (Ouwehands), maar ligt er nu dus aan hoe het met Dyon gaat.
pi_87116220
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:31 schreef Meimeltje het volgende:

.

Morgen wilden we naar de dierentuin (Ouwehands), maar ligt er nu dus aan hoe het met Dyon gaat.
Leuk! das zeer dichtbij mij

Ojaaa het eind november/begin december clubje O+ Ik had een heerlijke zwangerschap maar wat was ik het wachten toen zat! Ik was zo nieuwsgierig. En toen werd ineens Evie geboren :o ik weet nog dat ik behoorlijk in shock was haha.
Wat heb jij een snelle bevalling gehad Meimeltje :o wat wist ik helemaal niet, heb ik denk ik niet meegekregen omdat ik zelf toen net bevallen was en niet geheel alles heb bijgelezen toen ofzo.

Wat ik nog wel heel goed weet is dat Groofsken zei op de dag dat ik bevallen was ''morgen ga ik!"' en het gebeurde gewoon ook nog _O_ :D
Oja en Groofsken zei ook nog dat ze bij S. 1,5 dag na het strippen beviel en mij moed bleef inpraten dat dat bij mij ook wel eens zo zou kunnen zijn.En ook dat klopte!
pi_87125149
Ja!!! Eind november/begin december clubje *O* *O* O+

Ik was geloof ik ietsjes voor mijn beurt gegaan :@ . Daardoor heb ik van jullie zo weinig meegekregen...
pi_87125208
Leah heeft nog alleen de twee tandjes onderin, naast elkaar. Ze zijn nog steeds niet helemaal omhoog. Ik moet er ook nog aan wennen dat ik moet gaan poetsen en vergeet het de helft van de tijd.
Moet nog even in mijn systeem komen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:57:18 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87125282
Ik heb hier nog een koos tandloos
pi_87125336
Komt wel in je systeem, maar duurt idd even. Hier hebben we dat nu met 's morgens ook poetsen.

ONze hummel heeft ons de hele avond weer beziggehouden en vannacht ook een paar keer en sliep toen vanmorgen flink uit. En hij lijkt aan de beterende hand *O*
Nu alleen nog even resetten (ritme compleet verplaatst) en hem leren dat bed niet meer verschrikkelijk is ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:08:09 #175
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87125392
Klinkt goed Free, hoop dat het resetten snel lukt!

Hier komt het poetsen gewoon in het bedritueel 's avonds, denk dat dat wel gaat lukken.

Daan heeft weer heerlijk geslapen. Nu lekker thuis aan het kuddelen. Hij is onvermoeibaar... Daan gaat staan, wij leggen 'm neer, Daan gaat weer staan, wij leggen 'm weer neer... etc.etc. Nu maar even fruit voor 'm gaan maken en daarna hopen dat hij moe genoeg is om te gaan slapo=
3\] .... oh Daan komt zich even bemoeien met het toetenbord :D ...... slapen dus.
pi_87125507
Fijn dat Florian zich weer beter voelt Free. Oef, hij verbindt zijn bedje natuurlijk met pijn nu -O-

Wij zijn gisteren naar de WBW-dag geweest en het Nederlandse record simultaan borstvoeden is verbroken :) Asy met Harry en zus en Wup met Emma en man waren er ook :D Super om jullie (weer) te zien!
Helaas wilde Niels (net als Emma) bijna niet slapen en die was dan ook heel erg overprikkeld 's avonds. Dat was echt heel zielig, ik denk dat we een volgende keer gewoon maar een halve dag gaan. Heeft Emma nog wel geslapen bij je zus Wupwup? En heeft Harry nog geslapen in de auto terug?

Niels heeft een hele mooie roze luier geleend van Emma :D En hele mooie blokken gekregen van Harry O+

Sinds een paar dagen kruipt hij zo maf, hij probeert tegelijkertijd te staan, een speeltje vast te houden en vooruit te komen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:18:21 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87125512
Ik douche Harry elke avond en dan poets ik meteen zijn 2 tanden :D
Hij vindt de tandpasta overigens vies :)

Freecell, dat resetten gaat jullie vast wel lukken. Ben je zelf ook inmiddels alweer aan de beterende hand?

Daantje ook al een toetsenbordenman :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:23:01 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87125561
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Fijn dat Florian zich weer beter voelt Free. Oef, hij verbindt zijn bedje natuurlijk met pijn nu -O-

Wij zijn gisteren naar de WBW-dag geweest en het Nederlandse record simultaan borstvoeden is verbroken :) Asy met Harry en zus en Wup met Emma en man waren er ook :D Super om jullie (weer) te zien!
Helaas wilde Niels (net als Emma) bijna niet slapen en die was dan ook heel erg overprikkeld 's avonds. Dat was echt heel zielig, ik denk dat we een volgende keer gewoon maar een halve dag gaan. Heeft Emma nog wel geslapen bij je zus Wupwup? En heeft Harry nog geslapen in de auto terug?

Niels heeft een hele mooie roze luier geleend van Emma :D En hele mooie blokken gekregen van Harry O+

Sinds een paar dagen kruipt hij zo maf, hij probeert tegelijkertijd te staan, een speeltje vast te houden en vooruit te komen.
Harry heeft ook niet meer geslapen dan eenhalf uur in de auto op de heenreis :D
Op de terugweg heeft hij 1,5 uur geslapen. BIj thuiskomst nog een hapje gegeten, gedoucht en in bed gestopt. Daar was meneer het even niet mee eens, dus samen even in bed gekropen, hoppa aan de borst en toen viel meneer snel genoeg in slaap. Hij heeft wel vannacht al zijn voedingen ingehaald (ben 4x opgeweest ;) )

Vindt Niels de blokken leuk? Nogmaals bedankt voor het lenen van de Bondolino. En ik vond het leuk om jou en Wupwup met kroost eens in het echt te zien. :Y
Ik ga je filmpje even bekijken.
pi_87125635
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:08 schreef happyme28 het volgende:
Hier komt het poetsen gewoon in het bedritueel 's avonds, denk dat dat wel gaat lukken.
Ja, dat is ook zo. Maar we hebben niet echt een bedritueel. Althans, dat is iets lastiger met drie kinderen die allemaal wat van je willen en dan ontgaat me wel eens iets.
Maar eenmaal in het systeem dan lukt het wel.

Ik douche Leah trouwens niet iedere dag, Asy. De jongens weer wel...
pi_87125645
Dat staan van Daan is ook wel echt geniaal :D Wel leuk!
pi_87125652
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Wij zijn gisteren naar de WBW-dag geweest en het Nederlandse record simultaan borstvoeden is verbroken :)
wat leuk zeg!

en je filmpje is ook leuk. Ik kan me totaal niet voorstellen dat Leah dat zou kunnen :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:42:26 #182
95408 Incantrix
pi_87125836
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:43 schreef Aoraki het volgende:
Ja!!! Eind november/begin december clubje *O* *O* O+

Ik was geloof ik ietsjes voor mijn beurt gegaan :@ . Daardoor heb ik van jullie zo weinig meegekregen...
*O*

Jij was 3 december, meen ik? Ik de 4e, maar ik ben ook voor mijn beurt gegaan :@

Tevens: goodmornings! Alles k? :*

Bij ons wel, al is tandje 8 wel zeurderig aanwezig en heeft Stef sinds een paar dagen de driftaanval ontdekt als pressiemiddel om zijn zin te krijgen :') Gelukkig is zijn eenkennigheid wel iets minder, ik kan soms daadwerkelijk even weglopen en hij wil ook wel weer bij zijn papa zitten *O* Verders is hij zó lief gewoon, ik kan niet anders zeggen O+ Ohja, en los staan doet hij nu niet meer per ongeluk, maar gaat nu heel gericht en vandeweek zette hij zelfs een stapje zonder te vallen :o

Gisteren waren we op de 1e verjaardag van zijn vriendje T. En dat vond ik wel even een soort van confronterend, nog maar 7 weken en Stef is ook al aan de beurt :o Niet te geloven!

Ehm, ik heb amper bijgelezen, sorry, maar wil Free wel even een dikke :* geven! Succes met resetten!
3!
pi_87125976
4x op Asy, word je daar niet ontzettend duf van?

Stef al bijna één? :o NEEEE joh, je vergist je, das een hele andere baby, heus! O-)
Maar een stapje *O* Hoera!Een eerste stapje is een eerste stapje, al is het er maar één!

Meneertje slaapt :) Maar ik hoop dat het niet zo'n strijd blijft zeg :X Hij vond zijn bed altijd wel prima.... Ging lekker liggen, knuffeltje erbij en pitten. En nu wil hij alleen nog maar op zijn buik :? (das nieuw) en moet ik hem met een hand op zijn kontje zachtjes schudden tot hij slaapt. Heb nog last van mijn rug van vannacht _O-

Maar hij houdt het ook ineens veel langer vol? En Leander ging op deze leeftijd ook ineens naar 2 slaapjes toe en kon ook ineens veel meer....
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:50:08 #184
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87125978
Lily, dat is ook wel begrijpelijk hoor. Natuurlijk heel anders of je 1 baby hebt of 1 baby en nog 2 aandachtvragende kinderen. Trouwens met terugwerkende kracht nog even complimenten hoe je dat steeds voor elkaar krijgt zo met die 3 kids (40min. alles doen :D dat lukt me met 1 gewoon al echt niet).

Wow, dat ziet er gaaf uit Twinkly. Kan me ook nog niet voorstellen dat Daan dat ook gaat kunnen, het is nog zo'n kleine opdonder. Maar ja, die heeft weer z'n eigen manier van kruipen en gaan staan. Alleen gaan zitten daar ziet hij echt het nut niet van in.

Daan is trouwens na zijn fruit echt meteen gaan slapen. Hij deed nog wel een poging tot staan in zijn bed maar ik zag door het raampje dat de poging drastisch mislukte en hij viel weer op het matras. Toen gaf hij het eigenlijk meteen al op en ging slapen. Zo lief!
pi_87126235
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:50 schreef happyme28 het volgende:

Daan is trouwens na zijn fruit echt meteen gaan slapen. Hij deed nog wel een poging tot staan in zijn bed maar ik zag door het raampje dat de poging drastisch mislukte en hij viel weer op het matras. Toen gaf hij het eigenlijk meteen al op en ging slapen. Zo lief!
O+ Dat is echt te schattig!
pi_87126284
hihi ik moet lachen om hoe jullie al allemaal aan het terugdenken zijn, volgens mij zit ik nog in de ontkenningsfase ofzo _O-

Stef zijn eerste stapje *O* wow!! En al bijna 8 tanden!

Haha, wat grappig dat Daan al kruipt en staat maar nog niet wil zitten :D

Ik ben foto's van Harry en Niels van mijn telefoon naar gmail aan het sturen maar het duurt nogal lang }:|
Harry kruipt op een hele grappige manier, je zou denken dat hij zo op gaat staan!! En hij is in het echt nog cuter dan op de foto's O+
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:04:54 #187
313287 Groofsken3
pi_87131233
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:33 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wat ik nog wel heel goed weet is dat Groofsken zei op de dag dat ik bevallen was ''morgen ga ik!"' en het gebeurde gewoon ook nog _O_ :D
Oja en Groofsken zei ook nog dat ze bij S. 1,5 dag na het strippen beviel en mij moed bleef inpraten dat dat bij mij ook wel eens zo zou kunnen zijn.En ook dat klopte!
Jaaaaaaa, dat weet ik ook nog (oké weer). En ik ga steeds meer in die regel geloven. Ik ben bij R per slot van rekening weer 1,5 dag na de geslaagde strippoging bevallen. :7

Wat een heerlijk filpmje Twinkly, dat gekeutel. R's vlinderslag hoor je volgens mij drie huizen verder nog, zo lomp :o . Niels doet het allemaal zo soepeltjes en beheerst. O+ Net als bij Lily nog helemaal niet vor te stellen hier dat dat ook nog eens gaat gebeuren ;) .
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:59:44 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87132946
jeetj door jullie eind nov-begin dec herinneringen denk ik ook ineens weer helemaal terug.... ik was nog helemaal niet bezig met bevallen joh! ik weet nog dat ik best een beetje jaloers was; want Vlindur zou 14 december ingeleid worden geloof ik.. en ik rekende altijd op ons drietal (Davinia; Vlindur & ik).
en uhhh toen was ineens Evie er! 36 wk en 2 dagen; en dat had echt niemand verwacht denk ik...en wat een bijzondere overdonderende dag was Sinterklaas 2009.
en jeetje; gewoon nog maar 2 maanden en dan is mijn meisje ook al 1!
mijn kleine voordringertje ;)

en ik ben toevallig begonnen aan een verlanglijstje... julliie nog leuke tips???
pi_87133209
Loopauto, bouwdingen (duplo bijv. Nu nog niet echt leuk, maar als ze anderhalf zijn wél!)
pi_87133232
boekjes :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:55:39 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87134660
misschien handig om te vertellen wat dr al op staat:
duplo
looplaarsjes
tegoedbonnen (hema, H&M, GMK)
Jip en Janneke voorleesboek
knipjes
Little people
Houten slee

en Evie heeft natuurlijk een redelijk lang lijstje nodig, aangezien we zowel dr verjaardag als Sinterklaas vieren...
:Y
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:57:18 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87134724
voegt toe: boekjes
:Y
loopfietje hebben we al Freecell; anders was dat zeker een leuk idee :Y
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:08:40 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87135059
BJ, Alexa kreeg gisteren van haar tante zo'n pannensetje van de Ikea, met pollepels en al...

Op de box staat aanbevolen vanaf 3 jr, maar ze is er dol op.

En bij de HEMA hebben ze ook van die serviesjes.

Oh en een slee, wat een goed idee!!!!

Voor de rest is je lijstje aardig compleet hihih

*sluipt weer weg *
Alexa en Seth zijn lief
pi_87136001
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:08 schreef Takkembah het volgende:
BJ, Alexa kreeg gisteren van haar tante zo'n pannensetje van de Ikea, met pollepels en al...

[ afbeelding ]
Op de box staat aanbevolen vanaf 3 jr, maar ze is er dol op.

En bij de HEMA hebben ze ook van die serviesjes.

Oh en een slee, wat een goed idee!!!!

Voor de rest is je lijstje aardig compleet hihih

*sluipt weer weg *
volgens selene zijn die pannetjes *heul gaaf* en ze wil ze OOOOOHK!!!!!!!!!!
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:09:25 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87137111
dat setje pannetjes heeft mijn zus idd ook voor de kids, dus die kennen we.
Kreeg net alweer een goede ingeving:
babyschommel (inclusief installatie in tuin door handige Pake of Opa) ;)

(Evie vond het schommelen op vakantie helemaal fantastisch!)

en gelukkig gaat het wat beter met Evie dr tandjesleed; ze doet een heerlijke middagdut na de dentinox en paracetamol. Schoonmem ;) vertelde gister trouwens dat de dentinox nog precies hetzelfde is wat zij vroeger gebruikten, zelfs de verpakking! grappig toch?
pi_87137501
minisproetje krijgt ook een schommel voor haar verjaardag! Wij gaan hem eerst ophangen op zolder zodat ze er deze winter ook wat aan heeft. Fijn dat het tandjesleed wat verzacht is.
pi_87139479
Ik denk dat we hier binnenkort het park nog een standje lager zullen mogen zetten. Hij heeft vandaag al ontdekt hoe hij zijn poep in de lucht krijgt als hij trekt aan de bovenste bar en tegelijkertijd duwt op zijn ene voet. Morgen maar de onthaalmoeder verwittigen van zijn ontdekking ;)
pi_87140911
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:21 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat we hier binnenkort het park nog een standje lager zullen mogen zetten. Hij heeft vandaag al ontdekt hoe hij zijn poep in de lucht krijgt als hij trekt aan de bovenste bar en tegelijkertijd duwt op zijn ene voet. Morgen maar de onthaalmoeder verwittigen van zijn ontdekking ;)
Haha, als je dit letterlijk neemt, is het echt onbegrijpelijke taal voor een Nederlander. :D
pi_87141690
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:04 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, als je dit letterlijk neemt, is het echt onbegrijpelijke taal voor een Nederlander. :D
_O- Best wel ja :o
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:32:27 #200
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87141855
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:04 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik moest ff 2 keer lezen, en toen dacht ik 'oh ja!' :+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87142667
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:33 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Leuk! das zeer dichtbij mij
Dan woon je ook maar een half uur van mij vandaan :P
pi_87142844
Ow :D Had ik niet bij stilgestaan.
Wat zou het niet zijn als je het mij dan ook nog eens hoort zeggen met mijn Vlaamsch accent ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:01:50 #203
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87142935
Whahah, en het komt eigenlijk maar door 2 woorden: park en poep. LOL!
pi_87143014
Twinkly, die kruipt inderdaad erg grappig hihi. Leuk filmpje!

Hihi ik vind het wel grappig klinken Leonieke, maar moest ook een paar keer lezen :D

Lastig he die verjaardagscadeaus. Wij willen iig deze geven: http://www.duketoys.nl/images/l_87130koeloopwagenblok.jpg en anders iets van hetzelfde idee.
We hadden de oudste deze voor zn eerste verjaardag gegeven: http://www.houtenlocomoti(...)uw-trek-loop/015.jpg maar hij draaide zn nek regelmatig hardhandig om en die leeft nu niet meer :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:21:45 #205
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87143755
ahhhh meimeltje; die koeloopwagen is echt erg leuk!!!

even een o ja momentje; Evie is nogal snel met staan enzo, inmiddels loopt ze al langs de tafel en bank..gister was schoonmem hier; en ff gevraagd; blijkt Evie's papa dus ook al voor het jaar te kunnen lopen..
(en zijn zusje ook). los dan he?? dus ik ben benieuwd hoe lang Evie dr nog over doet... haha
(ik was zelf 14 maanden).
pi_87143886
BJ: tja is denk ik weinig over te zeggen hoe snel ze gaan lopen. Ik ken ook baby's die met alles heel snel waren, maar waarbij het echte loslopen weer lang duurde. Kyllian was 15 maanden, vrij gemiddeld geloof ik. Dyon loopt tot nu toe qua motorische ontwikkeling een beetje gelijk met zn broer, maar geen idee of dat zo blijft natuurlijk.
Evie is idd wel vlot! Dyon trekt zich nu wel op, maar echt stabiel ergens langs lopen doet hij nog niet.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:28:21 #207
313287 Groofsken3
pi_87143980
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:25 schreef Meimeltje het volgende:
BJ: tja is denk ik weinig over te zeggen hoe snel ze gaan lopen. Ik ken ook baby's die met alles heel snel waren, maar waarbij het echte loslopen weer lang duurde. Kyllian was 15 maanden, vrij gemiddeld geloof ik. Dyon loopt tot nu toe qua motorische ontwikkeling een beetje gelijk met zn broer, maar geen idee of dat zo blijft natuurlijk.
Evie is idd wel vlot! Dyon trekt zich nu wel op, maar echt stabiel ergens langs lopen doet hij nog niet.
S was ook een hele rappe (rollen met twee maanden, zelf staan aan de bank met 7 maanden, kruipen, zitten, lopen aan de bank enzo, alles echt heel erg snel. En uiteindelijk heeft ze heel lang op haar knietjes gelopen. Ze deed het zo af en toe als een trucje (ook voor haar eerste verjaardag al meer dan 5 stappen), maar echt loslopen pas met bijna 14 maanden ook.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:30:09 #208
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87144055
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:25 schreef Meimeltje het volgende:
Evie stond vanmiddag per ongeluk helemaal los naast de box...
(en mijn hart zat in mijn keel haha).

en ik weet dat het per kind verschillend is hoor :Y we wachten het gewoon even af...
pi_87144058
Heb het even nagekeken, Kyllian was 15,5 maand :)
pi_87144149
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Evie stond vanmiddag per ongeluk helemaal los naast de box...
(en mijn hart zat in mijn keel haha).
Ow dat kan ik me dus bij Dyon voorlopig echt niet voorstellen :o
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:33:51 #211
313287 Groofsken3
pi_87144228
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow dat kan ik me dus bij Dyon voorlopig echt niet voorstellen :o
Ik ook niet :o . Ik vind het al geweldig dat hij überhaupt kan rupsen (of zoiets). :7
pi_87144286
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik ook niet :o . Ik vind het al geweldig dat hij überhaupt kan rupsen (of zoiets). :7
De mijne rupst ook nog steeds :P Na 2 kruipbewegingen op zn knietjes denk ie, schuivend ging toch sneller :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:36:26 #213
313287 Groofsken3
pi_87144348
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

De mijne rupst ook nog steeds :P Na 2 kruipbewegingen op zn knietjes denk ie, schuivend ging toch sneller :D
O+
pi_87144570
Ben al een filmpje aan het oploaden, ben benieuwd of R het ook op dezelfde manier doet hihi.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:57:17 #215
313287 Groofsken3
pi_87145412
Ik ben benieuwd.

Die van mij maakt een rupsbeweging met zijn kontje, maar doet eigenlijk tegelijkertijd een soort symmetrische tijgerbeweging. O+
pi_87145812
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:54 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dan woon je ook maar een half uur van mij vandaan :P
Mini meet!

Evie, gij snelle :o :o
dat zie ik Wolf echt nog lang niet doen. Die laat gewoon zn handen los als hij geen zin meer heeft om ergens langs te staan, en valt keihard op zn hoofd als we er niet snel genoeg bij zijn.
En hij snapt ook nog niet dat je je handen ook moet verzetten als je lopen langs de tafel wilt :+

Klinkt als een leuke dag gister Twinkly! Ik las het record op teletekst+dat jij de hele dag niet online was, dus ik had al vermoedens waar je was. Zielig dat hij na afloop helemaal moest bijkomen van alle drukte.
Wat lief trouwens dat hij een kado van Harry gehad heeft zeg
pi_87145946
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:57 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik ben benieuwd.

Die van mij maakt een rupsbeweging met zijn kontje, maar doet eigenlijk tegelijkertijd een soort symmetrische tijgerbeweging. O+
http://s127.photobucket.c(...)current=MOV01659.mp4
pi_87146050
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:04 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Mini meet!

Ben nou wel benieuwd waar je woont natuurlijk, pb? :P
Maar minimeet lijkt me leuk :D

Vind het ook echt jammer dat ik niet op de Utrecht meet kan komen.
pi_87146053
Rupsjes!! O+ O+

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:04 schreef Poppejans het volgende:
Klinkt als een leuke dag gister Twinkly! Ik las het record op teletekst+dat jij de hele dag niet online was, dus ik had al vermoedens waar je was. Zielig dat hij na afloop helemaal moest bijkomen van alle drukte.
Wat lief trouwens dat hij een kado van Harry gehad heeft zeg
:@ das ook erg!

Ja, Asy was ontzettend eigenwijs :( We hoefden helemaal geen cadeautje!
pi_87146111
Poppejans: ik zie Dyon ook zo vallen. Zelfs als hij aan de bank staat heb ik de neiging hem vast te houden. Ik zie hm al zo tegen de punt van de salontafel vallen.
pi_87146234
Oh, dat filmpje O+ Volgens mij kruipen ze best wel hetzelfde, R en Dyon :D Misschien hupst R iets meer.
Dyon is stoerder dan Niels, die zou echt zijn gaan huilen daar aan het begin.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:12:09 #222
313287 Groofsken3
pi_87146283
quote:
whahaha geweldig, die interactie ook, hoe herkenbaar :D O+ En dat verplaatsen gebeurt hier ook, alleen trekt mijn dochter hem niet aan de handjes weg, maar aan de voetjes. :')

Ehm, nee het lijkt niet echt op wat R doet trouwens. R kan het pas sinds dinsdag en het gaat allemaal wat minder soepel nog :D . Al wordt het echt zienderogen makkelijker voor hem. :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door Groofsken3 op 03-10-2010 21:20:12 ]
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:13:28 #223
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87146356
even in het kader van de WBW; waar ik dus niet kon komen; Evie dr foto had dus gewonnen in de categorie prematuren :) leuk joh! mooi dat je dat even liet weten Twinky!

en het kan alsnog snel gaan hoor Groofs en Meimeltje :Y Ben benieuwd naar de filmpjes.. Evie doet het kruipen echt op de kruipstand; dus handjes en knietjes.. :Y
ik vind het wel ongelofelijk dat het zo snel gaat de laatste weken hoor... en echt echt, ze wordt groot.. en blijft geen babietje; ik zie steeds meer een minimensje... :@

oeeeee de filpmjes staan dr al ; direct ff kijken
pi_87146378
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:11 schreef Twinkly het volgende:
Dyon is stoerder dan Niels, die zou echt zijn gaan huilen daar aan het begin.
Dyon is met zo'n broer wel het één en ander gewend :')
Gelukkig is hij vaak ook wel lief voor hm hoor :P
pi_87146484
Geweldig Groof, R is idd echt een rupsje :D Dyon is dus gewoon een schuiver :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:18:06 #226
313287 Groofsken3
pi_87146610
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Geweldig Groof, R is idd echt een rupsje :D Dyon is dus gewoon een schuiver :P
Ik zag Dyon ook die rupsbeweging maken hoor :Y . Mijn dochter heeft dat nooit gedaan. Die duwde zich op de buik altijd achteruit ergens naartoe, en ging vervolgens gewoon kruipen naar voren.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:19:29 #227
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87146682
haha Groofs; je mannetje is net een visje op het droge, hij ligt echt te zwemmen; wat ontzettend lollig!
en vriendlief viel direct de enorme bos haar op ;) *wij zijn stiekem wat jaloers natuurlijk*

en aaaaaah meimels tweetal lekker aan het spelen! en hij komt ook prima vooruit zo :Y

Elke baby 'kruipt 'echt anders he? :Y mijn zus heeft/ had van die kontschuivers; ook heel lollig om te zien...
pi_87146789
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:18 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik zag Dyon ook die rupsbeweging maken hoor :Y . Mijn dochter heeft dat nooit gedaan. Die duwde zich op de buik altijd achteruit ergens naartoe, en ging vervolgens gewoon kruipen naar voren.
Ja hij rupst ook wel, maar R veel duidelijker en grappiger hihi.
Hier ging het bij beiden in het begin ook achteruit. Daarna dus vooruit en als hij precies dezelfde volgorde aanhoudt als zn broer moet Dyon binnen een paar weken wel echt kruipen :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:02:48 #229
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87158739
Ahum :@

Flip, Driekus, Xeentje en Alexa nog van harte gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag! Aan de foto's te zien hebben jullie allemaal een heerlijke dag gehad! *O* *O* *O*

Ik zag lopende (Willow! Thijs!) kindjes voorbijkomen, kindjes die staan, kindjes die kruipen, kindjes die tanden krijgen, kindjes die rollen, kindjes die rupsen, kindjes met fantastische groeicurves (Met een eervolle vermelding voor Ravi! :o ) en nog veel meer!
Ik krijg het niet helemaal meer bijgelezen momenteel.

BJ, wat cool dat je gewonnen hebt met een foto van Evie! Mogen wij de foto ook zien? Desnoods via PM? :)

Hier gaat alles goed. Emma heeft al een paar dagen 1 knalrode wang; ik verwacht een tandje! Maar aan de andere kant verwacht ik die al maanden vanwege alle bobbels in d'r mondje dus ik hoop er maar niet te veel op. :D Ook is ze flink verkouden dus soms is de wang even wat meer groen dan rood. :')
We hebben een voor mij bijzondere mijlpaal bereikt, Emma is inmiddels langer thuis dan dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen! *O*
Verder heeft ze het rollen van rug naar buik helemaal onder de knie. Ze ligt nu helemaal niet meer op d'r rug!

Ik zag dat er al lijstjes voor de verjaardagen gemaakt worden! Ik kreeg gisteren het verzoek om z.s.m. met een verlanglijstje voor Emma voor sinterklaas te komen. Ik kan zelf een heleboel bedenken maar: Wat vond jullie baby echt helemaal de bom qua speelgoed toen hij/zij een maand of 7 was?
A grand adventure has begun.
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:05:26 #230
95408 Incantrix
pi_87158764
Goedemorgen! Ik zit gezellig thuis want lief heeft ws een voedselvergiftiging en is niet in staat voor Stef te zorgen -O- Wel gezellig hoor, maar ik moet nog zo vreselijk veel op mijn werk, dit kan ik er eigenlijk écht niet bijhebben -O-

Stef is nu lekker aan het gillen want die wil niet slapen, maar echt, hij is zó moe..

Alles ok hier? Asy en Twinks, wat stoer! En Wup ook toch? _O_ Jeuj!

Hahaha, Niels, wat kun jij goed multitasken O+ Stef doet dan gewoon het betreffende speeltje in zijn mond en gaat kruipen, 't is net een hondje dan O+

Free, nee, idd, ng héééééél ver weg he? Ja. Vind ik ook. Ja. Hoor! ;)

(Stef gilt nog steeds)

Haha, Leonieke, ik moest lachen om wat je schreef, je omschrijft het geweldig :D

Meimel, ik had ook helemaal gemist dat het bij jou ZO snel ging zeg! :o Wow!

Ehm, verder weet ik het even niet meer. Zo maar eens mijn moeder sms-en of ze vanmiddag zin heeft in Stef-dienst :P

Owja, tandje 8 is nog steeds niet door, maar wel bijna. Er zit een enorme bult met een raar plekje in het midden. Hopelijk gaat 'ie nu vlot komen, want de tandjespoep en bijbehorende luieruitslag zijn ook weer gesignaleerd -O-
3!
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:07:12 #231
95408 Incantrix
pi_87158791
Keshet, een maand of 7.. Denkdenk.. Toen was Sophie volgens mij het einde, maar die heb je al. En een blokkenstoofje, die op dit moment nog altijd favoriet is. En wat een geweldige mijlpaal! *O* *O*
3!
pi_87159033
Goeiedag!
Zo effe een weekendje gezelligheid en je mist meteen bijna een heel topic :o Nou ja, heb wel (redelijk) meegelezen...
Trix, balen dat je lief nu net ziek is. Kun je nog wat vanuit huis doen of moet je het werken echt daar op werk doen? :* en succes!
Keshet, wat een mijnpaal!!! *O* geweldig hoe goed Emma het allemala doet hoor! @ kado.. poe, wij hebben een "elektronisch" boekje waar je op knopjes kan drukken en door kan bladeren waar dan allerlei muziekjes uitkomen met zang (en ook een uitknop!)... die is hier wel erg populair, maar die heeft Minke pas net, dus weet niet zeker of ze die met 7 maanden al leuk zou hebben gevonden... Verder hebben we wat van die spiegelboekujes van de action, die vind ze ook erg leuk om te bladeren en op te kauwen :Y)
R. wat goed dat ie nu ook echt vooruit komt! Geweldig leuk om te zien...
Dyon ook al vooruit aan het rupsen.. leuk hoor!
Evie die ineens los gaat staan! :o wat een snelle hoor...
Pff, verder gaat mijn pagina niet :@ en mijn verstand ook niet :D

Hier gaat het allemaal prima, gisteren is Minke voor het eerst op de fiets geweest met papa, en ze heeft alleen maar hard gelachen... ze vind het helemala te gek! Dat gaan we vaker doen! Verder weinig spannends eigenlijk, ze hebben op het kdv nu hun handen aan haar vol, zodra ze ziet dat de deur naar de gang open staat is ze weg... gister ook in de kerk al bij de jongste jeugd, daar was ze ook maar effe de gang op gegaan om te ontdekken... O-) En we hebben voor de zekerheid nu ook de babygym maar uit de box gehaald, want daarop gaan staan is nu de laatste rage. Heel leuk hoor, maar er afkukkelen is minder tof...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:35:50 #233
95408 Incantrix
pi_87159088
Haha, Lijnloos, Minke gaat ook echt hard nu O+ (En die foto! O+ O+ )

Werken kan helaas niet vanuit huis, wij werken nog met 'echte' dossiers en daar moet ik van alles mee :{
3!
pi_87159874
Minke :D
Misschien niet zo'n goed idee inderdaad.

Ik moet opruimen vandaag :o
Florian kan nu overal komen en ik moet dus even een 'kleine dingetjes-check' doen.
Lastig met een peuter :D

En Florian heeft tot overmaat van ramp ook nog even geleerd hoe je iets heem kleins oppakt en in je mond stopt... Met zijn allergie reden tot woest poetsen!
pi_87162304
Wolf groet Minke :W
Slapen in je bed is voor mietjes! Het is veel leuker om te gaan staan en dan heel hard te springen en te ''roepen''

Hij is echt zo hyper sinds hij staan kan!
Dus zeer herkenbaar hoor Freecell, veel achterna gehol hier.En dan heb jij ook nog twee van die hummeltjes :o
pi_87162692
Aaaah... Wolf krijgt een zwaai (kan ze sinds dit weekend een beetje op commando) terug hoor! :W
Dat hypere herken ik deels wel, maar Minke is bijna altijd hyper (is nooit echt rustig geweest)... dus hier wordt ook altijd goed opgeruimd (of hard achterna gerend)... Gisteren was ze lekker met ons op de bank aan het spelen, maar gleed ze er ineens af. Gelukkig kon ik nog net een armpje grijpen waardoor ze slechts met haar kontje op de grond belandde... ze vond het zelf erg grappig, eenmaal weer terug op de bank meteen weer naar de rand 8)7
pi_87163086
De mama's hier krijgen hun lichaamsbeweging wel zo te zien, ha ha.

Keshet, Hannah heeft een houten trommeltje met stokjes gekregen en ze slaat er lustig op los. De vormenstoof is nog een beetje te moeilijk maar ze vindt wel alles met blokjes leuk. Zo'n torentje met bollen die je op en in elkaar kan zetten is ook heel tof, want daar kan je mee gooien 8-)

Een lijstje maken voor sinterklaas is wel een goed idee trouwens, al weet ik nog niet of we sinterklaas echt gaan vieren.
pi_87163491
fisher price brilliant basics zijn leuk (bv deze: http://www.bol.com/nl/p/s(...)006940163/index.html)

selene speelde er mee vanaf dat ze een half jaar was, en nu nog steeds!
pi_87165976
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:54 schreef simmu het volgende:
fisher price brilliant basics zijn leuk (bv deze: http://www.bol.com/nl/p/s(...)006940163/index.html)

selene speelde er mee vanaf dat ze een half jaar was, en nu nog steeds!
Dat is precies de stapeltoren van halve bollen die ik bedoel Simmu ^O^
pi_87166104
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:04 schreef octopussy het volgende:

[..]

Dat is precies de stapeltoren van halve bollen die ik bedoel Simmu ^O^
ha!

nja, die is briljant dus :) enige probleempje hier is dat ravi er nooit mee mag spelen want selene speelt er dagelijks mee zowat.

vroeger hadden ze ook zo'n steektoren met ringen, die's ook geweldig. eigenlijk vind ik de simpele speeltjes het leukst en vooral niet teveel electra en toeters en bellen enzo eraan. (zei de dame die nog altijd het mega hysterische wipstoeltje heeft met trilfunctie, muziekjes en bovenhangend ronddraaiding wat dan ook nog eens bediend wordt door de peuter :@ )
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:07:56 #241
265732 Keshet
pi_87166133
Bedankt voor de tips ladies!
Het enige nadeel eraan is dat Emma voor de meeste van die dingen moet kunnen zitten en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Maar hey, het is ook nog geen december he!

Free, ik heb het even gemist maar is Florian aan het kruipen? :o
pi_87166192
je kan ook wapperen met een halve bol hoor :) en hem dan in je handjes omdraaien en je vingers door het gaatje steken en en en......
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:12:06 #243
265732 Keshet
pi_87166295
Of op je buik liggen, dat ding onder je gezicht leggen en er dan loeihard op ploffen. She's been there. :|W

Soms onderschat ik Emma inderdaad wel een beetje! Dan geef ik haar een speeltje waar ik van denk 'Daar zul je vast nog niet veel mee kunnen!' en dan heeft ze er de grootste lol mee. :)

Vorige week heb ik de kinderstoel ook even in elkaar gezet en 't meiske proef laten zitten:

't voetenplankje moet ik nog verder omhoog zetten. Ze zakt ook steeds opzij, we gaan 'm dus ook nog maar niet gebruiken.
Ze heeft in ieder geval nog ruimte om te groeien. :D

[ Bericht 34% gewijzigd door Keshet op 04-10-2010 13:20:24 ]
pi_87167402
wat een blij ei keshet!
O+
pi_87167651
Hoi allemaal! Ik heb alleen deze pagina gelezen en daar heb ik door drukte op 't werk al een poos over gedaan. Vergeef me dat ik het mezelf gemakkelijk maak door niet uitgebreid op iedereen te reageren. Best een druk weekend gehad. Niet helemaal fit vandaag, maar wel een hoop werk te doen.

Ik merk dat ik momenteel elke dag aan het terugdenken ben aan vorig jaar. Wat deed ik vorig jaar op deze dag? Hoe voelde ik me? etc... Anderzijds had ik ook flashforwards toen ik gisteren bij Kleurdoos was. Juist omdat ik vind dat Isabeau en Elin veel van elkaar hebben en ik zag hoe groot Elin nu al is en wat ze allemaal kan! Volgende week heb ik geen baby meer en die ga ik ook nooit meer hebben. Ik vind dat niet erg, maar ik sta er wel bij stil. Stom eigenlijk, want Isabeau is nu ook geen baby meer. Dat zit hem echt niet in die laatste week.

Isabeau kan trouwens los staan! Had ik dat al verteld? (zeef!) Nog niet lang, maar ze kan het! Zodra ze in de gaten heeft dat ze los staat zakt ze heel beheersd door haar knietjes, want ben je gek? Los staan is voor dreumesen :') En waar ze eerst geen genoeg kon krijgen van lopen aan de hand, zakt ze nu door haar knieën zodra je haar handjes pakt. Het lolletje is eraf en ze heeft er gewoon geen zin in. Ze kan het nog wel hoor, want soms doet ze het wel... tuttebel.

Nou dikke kus voor jullie allemaal! :*
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:05:29 #246
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87168154
Heel herkenbaar wat je schrijft hoor, Sorbo :Y
Alleen bij de 2e is je baby juist nog steeds een baby na de 1e verjaardag en geen dreumes :D

Keshet, wat een poppeke <3 Lekkere grote grijns ook. Die mag je hier zo achter de deur schuiven! Lijkt me hartstikke leuk voor mijn kerels, een zusje als zij is O+
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87168627
Wat lijkt ze alweer groot in die stoel, Keshet.

en gekke Isabeau...1 jaar (logisch dat je daar even bij stilstaat, Sorbo)
je klinkt altijd zo trots...echt leuk!
pi_87168672
oh, en simmu, die halve bollen piramide heeft Leah ook.
@ Keshet; Leah kan er ook niet veel meer mee dan ermee klepperen en haar vinger door het gaatje steken hoor :D
pi_87170318
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:18 schreef lily het volgende:
Wat lijkt ze alweer groot in die stoel, Keshet.

en gekke Isabeau...1 jaar (logisch dat je daar even bij stilstaat, Sorbo)
je klinkt altijd zo trots...echt leuk!
Hoho volgende week pas :Y)

En ik bén ook trots.. Ik probeer me juist meestal een beetje in te houden, want ik wil niet zo'n opschepmoeder zijn (is dat net zoiets als een overblijf-, voorlees- of luizenmoeder? :P)
pi_87170337
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:07 schreef Keshet het volgende:

Free, ik heb het even gemist maar is Florian aan het kruipen? :o
Konthoppen! ^O^
pi_87170464
Rocka, dat snap ik dan ook wel weer. Da's toch andersinderdaad als je een nóg groter exemplaar hebt rondlopen! Maar ik heb er maar één en dat blijft ook zo... dus het dit-komt-nooit-meer-terug-besef is wel érg aanwezig. :)
pi_87170499
Free, konthoppen klinkt erg gay _O-
pi_87171125
Ik zat gister onder een dekentje op het kleed televisie te kijken. Ivan zat naast me een soepstengel te eten, ook met zijn benen onder het dekentje en net zo gebiologeerd naar de tv kijkend. Toen besefte ik ineens dat ik een heus kindje heb! :o
pi_87171186
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:10 schreef Sorbootje het volgende:
Free, konthoppen klinkt erg gay _O-
:D :%

Grappig he, Claudia, dat je zulke gedachten op dit soort onvoorspelbare momenten hebt? O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:35:31 #255
265732 Keshet
pi_87171370
*O* voor het bipsstuiteren van Florian! :D

Claudia, dat klinkt heel knus. O+

Sorbo, dat gevoel ken ik hoor. Ik geniet intens van elk moment dat we hebben. Aan de ene kant vanwege het besef dat het een wonder is dat we deze momenten hebben en aan de andere kant omdat het nooit meer terugkomt. Ze groeien zo hard!
Maar meestal geniet ik gewoon zonder er bij na te denken hoor. :D

Ik kijk ook uit naar de tijd die komen gaat. Het leren zitten, kruipen/ietswatdaaroplijkt, staan, lopen, het ontdekken van de wereld en het je steeds een beetje meer eigen maken van die wereld.
pi_87171519
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:30 schreef Ssserpente het volgende:

Grappig he, Claudia, dat je zulke gedachten op dit soort onvoorspelbare momenten hebt? O+
Ja. Ik zei er pas ook al iets over, dat je zoveel krijgt 'voor de prijs van één'. Net als ik eraan gewend ben dat Ivan een ontwikkeling heeft doorgemaakt of een nieuw foefje beheerst dan zijn er van die momenten waarop ik me oprecht verbaas over dat kleine mannetje. Ik weet ook niet waarom ik het zo'n aandoenlijk moment vond. Hij deed niks bijzonders, alleen rustig zitten en naar de tv kijken met me.

Ik herken ook jouw gevoel erg, Sorbo, van het gelijktijdig terug- en vooruitblikken. Als Ivan zo naast me zit dan zie ik niet alleen de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt maar ook de ontwikkelingen die nog gaan komen. Ik zag gister zelfs even de twintiger die hij gaat worden en ik voelde me zo overspoeld door liefde. Het voelt als een groot voorrecht om zijn moeder te zijn.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:40:45 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87171557
heyhey ik bn ook weer thuis na het werken; beetje vroeg; kan pas om 16:15 uur mijn meisje ophalen bij de kinderopvang; dus nu lekker ff met een glaasje fris op de bank ;)

Keshet wat een onwijs leuke foto van je kleine dappere strijdertje! mooooooi! O+

jeetje Sorboo; nog maar 2 weekjes joh! en dat jurkje die je gescoord hebt staat je meisje echt mooi!
(ik krijg nu ook zin om strijkapplicaties aan te schaffen voor al mijn GMKoutfits haha).

@Keshet; deze foto was het:

en achteraf is dit zo'n dierbare foto; vooral omdat na alle pijn en moeite van die tijd; de BV wel gelukt is. En Evie dr nu zo van geniet... O+ O+ O+
pi_87171562
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Sorbootje het volgende:
..want ik wil niet zo'n opschepmoeder zijn (is dat net zoiets als een overblijf-, voorlees- of luizenmoeder? :P)
haha, echt wel :P

en Florian aan het konthoppen aka billenschuiven

Ik verwacht dat Leah dat ook gaat doen. Haar broers gingen haar voor.
Vooralsnog zit ze als een huis en daar blijft het bij. Ze reikt naar links, naar rechts, naar voren (hoofd op knie) en that's it.
Wat buiten haar bereik ligt hoeft ze niet :P
pi_87171598
Prachtige foto, BJ. Ik had m nog niet gezien.
pi_87171602
Oh, Keshet, Ivan is dol op boekjes. En hij heeft recentelijk zijn rammelaar herontdekt. Sambaballen zouden het ook goed doen bij hem. Bakjes die je kunt stapelen en in elkaar kunt doen vindt hij eveneens geweldig. Nu hij wat ouder is, is de vormenstoof ook heel leuk voor hem. Bijna al dat speelgoed gebruikte hij al voor hij (goed) kon zitten. Liggend kunnen ze ook een hoop!
pi_87171636
Oooh, BJ, dat is ook wel een prachtige foto, hoor! Ze was (en is nog steeds natuurlijk :P) zo mooi. Die lipjes! O+
pi_87171671
Ik had die foto al eens gezien, BJ. Nu het verhaal achteraf 'compleet' is is 'ie haast nog mooier.
pi_87171826
Ik wordt helemaal emo en nostalgisch van jullie posts.

Gister werd ik ook helemaal week van Mette die aan haar favo bijzettafeltje hing, met een cracker in haar mond gezellig Planet Earth stond te kijken.
Ik vind het heerlijk deze periode (stiekem vind ik deze tijd echt heel veel leuker dan het begin)

Ook ik ben met het terugkijken naar vorig jaar begonnen. Ik had gewoon verlof nu een jaar geleden.
jammergenoeg ook in negatieve zin, heb al een week weer erg last van mijn been. Ben vandaag toch maar even naar de dokter geweest, gelukkig niks aan de hand maar de herinneringen aan vorig jaar en de nachtmerrie van vannacht maken me nogal een emodoos vandaag
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:49:32 #264
265732 Keshet
pi_87171885
Wat een mooie foto BJ! O+ O+ O+

Bedankt voor de tips ook weer Claudia!
Een vormenstoof heeft Emma al. Met dank aan haar 12 neefjes en nichtjes. :') Boekjes komen inderdaad ook op het lijstje, ik ben gek op de boekjes van Nijntje!
pi_87172086
BJ wat een ontzettend mooie foto, en ik wil nog even zeggen dat ik je echt heb bewondert voor je doorzettingsvermogen met het kolven. Ik heb het ook een aantal weken gedaan, fulltime gekolft en ik vond het echt heel zwaar.

Boekjes zijn hier jammergenoeg een no-go, alleen plastic en stoffen boekjes zijn veilig. Ze eet namelijk graag papier. En als ze dan ook papier in haar mond heeft en merkt dat ze dat best vies vindt, gaat ze nog steeds rustig door met papier eten..
pi_87172142
Vergeet de kartonnen boekjes niet, Keshet! Daar laat ik Ivan met een gerust hart mee spelen. :P ZIjn opa en oma hebben een heel klein, compact boekje voor hem waar telkens één object op staat met een naam erbij. Dat is volgens mij zijn favoriete boekje. Voelboekjes zijn hier thuis favoriet.

Oh, en recentelijk is hij puzzels ook leuk gaan vinden! Je weet wel, die houten dingen met een knopje eraan waarmee je de stukjes vast kunt pakken. Wij hebben er zaterdag een gekregen.

Houten blokken doen het ook goed hier en die blijven volgens mij leuk. De poppetjes van Little People vindt hij ook geweldig, vooral omdat je die goed in andere dingen kunt stoppen (bijvoorbeeld de stapelblokken).

En dan is er nog badspeelgoed! Dat staat ook op mijn verlanglijstje.
pi_87172215
BJ, één weekje nog maar zelfs!

Wauw Claudia, als twintiger zelfs! Ik heb veel fantasie, maar ik kan me maar moeilijk een voorstelling maken van een twintigjarig Isabeau. Wat ik wel heb is dat ik héél slecht tegen verhalen kan van mensen met een kind dat ontspoort... aan de drugs raakt o.i.d.. Dan probeer ik me voor te stellen hoe dat is om je grote kind af te zien glijden. Pff, dat soort gedachten kunnen mij (en ik ben nog wel een rasoptimist) vreselijk beangstigen!
In mijn werk heb ik veel te maken met studenten die om wat voor reden dan ook geen contact meer met hun vader of moeder hebben. Vaak ben ik dan erg benieuwd naar de kant van de ouder in kwestie. Hoe komt het zover?
Ik dwaal af hè?! Sorry!

Ssserpente, toen jij zo'n last van je tong had, sloeg dat ook over naar de binnenkant van je lippen en je wangen door daar reusachtige blaren te vormen? Dat doet het bij mij wel namelijk en ondanks dat het onwijs goed is voor de lijn word ik er stapelgek van!
pi_87172242
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:47 schreef wickie het volgende:
jammergenoeg ook in negatieve zin, heb al een week weer erg last van mijn been. Ben vandaag toch maar even naar de dokter geweest, gelukkig niks aan de hand maar de herinneringen aan vorig jaar en de nachtmerrie van vannacht maken me nogal een emodoos vandaag
Wat eng, zeg! Goed dat je naar de dokter bent geweest.
pi_87172264
Ooooh BJ, zie nu je foto O+
pi_87172397
Keshet, de allergrootste hit bij Xeentje was en is nog steeds deze:
Het is een tol met vier ballen. Als je er bovenop drukt gaat hij hard draaien. En als je het deurtje open zet, vliegen de ballen eruit. Hij is al een half jaar lang de grote favoriet (momenteel met stip gevolgd door een ballenbaan).
pi_87172407
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:57 schreef Sorbootje het volgende:

Wauw Claudia, als twintiger zelfs! Ik heb veel fantasie, maar ik kan me maar moeilijk een voorstelling maken van een twintigjarig Isabeau. Wat ik wel heb is dat ik héél slecht tegen verhalen kan van mensen met een kind dat ontspoort... aan de drugs raakt o.i.d.. Dan probeer ik me voor te stellen hoe dat is om je grote kind af te zien glijden. Pff, dat soort gedachten kunnen mij (en ik ben nog wel een rasoptimist) vreselijk beangstigen!
In mijn werk heb ik veel te maken met studenten die om wat voor reden dan ook geen contact meer met hun vader of moeder hebben. Vaak ben ik dan erg benieuwd naar de kant van de ouder in kwestie. Hoe komt het zover?
Ik dwaal af hè?! Sorry!

Ssserpente, toen jij zo'n last van je tong had, sloeg dat ook over naar de binnenkant van je lippen en je wangen door daar reusachtige blaren te vormen? Dat doet het bij mij wel namelijk en ondanks dat het onwijs goed is voor de lijn word ik er stapelgek van!
Nee, de MKZ-crisis is hier voorbij gelukkig. Men, wat deed dat zeer, zeg. :X Ik had vooral hele kleine rode puntjes op het puntje van m'n tong. M'n gehemelte is een paar dagen ook wat ruw en pijnlijk geweest, maar ik had geen blaren, ook niet op de binnenkant van m'n wangen. Ben nog wel naar de ha geweest en die constateerde hand,- mond- en voetziekte. Dat gaat vaak samen met blaasjes op de hand- en voetzolen, maar die had ik niet. Hij schreef waterstofperoxide voor om m'n mond mee te spoelen en zelf hing ik meerdere keren per dag met m'n tong in de Dentinox. Die waterstofperoxide leek wel te helpen. Las in de bijsluiter dat het zonder recept te verkrijgen is.
Sterkte, het is erg k*t.
pi_87172467
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:57 schreef Sorbootje het volgende:

Wauw Claudia, als twintiger zelfs! Ik heb veel fantasie, maar ik kan me maar moeilijk een voorstelling maken van een twintigjarig Isabeau.
Ivan heeft zo'n hoofd waardoor ik helemaal geen moeite heb om me daar een voorstelling bij te maken. En hij heeft vaak best veel rust en concentratie.

Daarna stond hij in de box te springen en toen was het moment ook wel voorbij, hoor. :Y) Dat springen vind ik trouwens érg grappig, maar ik ben wel bang dat hij vroeg of laat keihard voorover klapt op de rand van de box. Tot zover de melancholische overpeinzingen.
pi_87172514
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:03 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nee, de MKZ-crisis is hier voorbij gelukkig. Men, wat deed dat zeer, zeg. :X Ik had vooral hele kleine rode puntjes op het puntje van m'n tong. M'n gehemelte is een paar dagen ook wat ruw en pijnlijk geweest, maar ik had geen blaren, ook niet op de binnenkant van m'n wangen. Ben nog wel naar de ha geweest en die constateerde hand,- mond- en voetziekte. Dat gaat vaak samen met blaasjes op de hand- en voetzolen, maar die had ik niet. Hij schreef waterstofperoxide voor om m'n mond mee te spoelen en zelf hing ik meerdere keren per dag met m'n tong in de Dentinox. Die waterstofperoxide leek wel te helpen. Las in de bijsluiter dat het zonder recept te verkrijgen is.
Sterkte, het is erg k*t.

Hmm, dat moet ik dan ook maar proberen, want ik kan niet eens meer normaal eten. Zouden zaterdag biefstuk en aardappeltjes e.d. eten bij vrienden. Ik heb uiteindelijk een zacht puntje met jam gegeten en daar een half uur over gedaan. Die rode puntjes waren al naar, maar dit is echt hels! En die dentinox is een slimme...dat ik dat zelf niet verzonnen heb!
pi_87172579
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef Sorbootje het volgende:

En die dentinox is een slimme...dat ik dat zelf niet verzonnen heb![/sub]
Dat je man daar nog niet op gekomen is nadat je nachtenlang om het uur huilend en ontroostbaar wakker wordt.
pi_87172581
Claudia, over dat hoofd van Ivan heb je wel gelijk. Daar kun je idd wel gemakkelijker een volwassen versie van fantaseren.
pi_87172600
Spoelen met Act (verkrijgbaar bij Da) werkte bij mij erg goed.
pi_87172651
Als ik me bij de foto's van Isabeau een twintiger voorstel dan... nou ja, laat ik zeggen dat ik als moeder die gedachtes zou proberen te blokkeren!

Kuisheidsgordel een idee?
pi_87172657
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat je man daar nog niet op gekomen is nadat je nachtenlang om het uur huilend en ontroostbaar wakker wordt.
Nou inderdaad! o|O
pi_87172659
Wat ook een hit is, maar niet mijn favoriet (m'n ouders hebben 'm), is een kubus van V-Tech waar allemaal knopjes met liedjes en geluiden op zitten. Ze gaat dan steeds op hetzelfde knopje duwen, dus dan krijg een je housenummer van het liedje onder de knop. Dit doet ze al staand, hangend tegen die kubus met 1 hand, terwijl ze de andere hand in de lucht doet en dan gaat ze met haar kontje heen en weer, lekker dansen :')

Er is een filmpje van.... die heeft mijn broer gemaakt. Toch maar eens gaan zeuren wanneer ik die krijg.
pi_87172685
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Hmm, dat moet ik dan ook maar proberen, want ik kan niet eens meer normaal eten. Zouden zaterdag biefstuk en aardappeltjes e.d. eten bij vrienden. Ik heb uiteindelijk een zacht puntje met jam gegeten en daar een half uur over gedaan. Die rode puntjes waren al naar, maar dit is echt hels! En die dentinox is een slimme...dat ik dat zelf niet verzonnen heb!
Och arm. Het doet echt heel erg zeer idd. En het is zo lastig duidelijk te maken aan anderen. Durfde het ook niet zo goed op m'n werk te vertellen. Klinkt zo vies, he, een zere tong. :') Hoop echt dat je er snel vanaf bent. Merkte wel dat ik echt netjes vier keer per dag moest spoelen met die waterstofperoxide. Zodra ik het minder vaak deed, werd het direct weer erger.
pi_87172712
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nils smeert het altijd op z'n eikel. Scheelt toch weer drie minuten. :P
pi_87172731
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:10 schreef wickie het volgende:
Wat ook een hit is, maar niet mijn favoriet (m'n ouders hebben 'm), is een kubus van V-Tech waar allemaal knopjes met liedjes en geluiden op zitten. Ze gaat dan steeds op hetzelfde knopje duwen, dus dan krijg een je housenummer van het liedje onder de knop. Dit doet ze al staand, hangend tegen die kubus met 1 hand, terwijl ze de andere hand in de lucht doet en dan gaat ze met haar kontje heen en weer, lekker dansen :')
:D

Het klinkt alsof ze dezelfde dansstijl heeft als Ivan. Ik heb hem het filmpje van Niels laten zien maar de danspasjes krijg ik er niet in.
pi_87172782
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:12 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Jij bent soms echt zó nasty. _O-

Maar alle gekheid op een stokje, het klinkt heel verrot, Sorbo. :*
pi_87172788
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:12 schreef Ssserpente het volgende:
:D _O- _O_
Ga ik die van mij ook maar eens aanraden dan :D :P
pi_87172990
Oh dan kunnen Mette en Ivan wel een keer samen gaan dansen ;)

Het is ook heel aandoenlijk dat ze graag op de muziek van haar papa danst, ze hebben een nieuwe LP gemaakt en de testversie kwam van de week binnen. Ze ging bij de platenspeler staan dansen O+
Maar daarna ging ze natuurlijk heel hard op platenspeler slaan, zodat de plaat over bleef slaan.
pi_87172991
Als ik aan Isabeau als twintiger denk dan denk ik aan Turks Fruit. Heel concreet denk ik aan dit beeld:

Een mooi meisje in een zwierig zomerjurkje achterop de fiets van de blonde god waar ze stiekem mee gaat trouwen. Daar zouden paps en mams het natuurlijk niet mee eens zijn. Sterker nog, ze vonden het ook maar niks dat ze het hoge noorden achter zich liet voor Amsterdam, het Sodom en Gomorra van de Lage Landen.

Isabeau. O+
pi_87173148
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik aan Isabeau als twintiger denk dan denk ik aan Turks Fruit. Heel concreet denk ik aan dit beeld:

[ afbeelding ]

Een mooi meisje in een zwierig zomerjurkje achterop de fiets van de blonde god waar ze stiekem mee gaat trouwen. Daar zouden paps en mams het natuurlijk niet mee eens zijn. Sterker nog, ze vonden het ook maar niks dat ze het hoge noorden achter zich liet voor Amsterdam, het Sodom en Gomorra van de Lage Landen.

Isabeau. O+
Dat fluitje dat daarbij hoort, heb ik als ringtone. O+
pi_87173429
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:19 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Isabeau. O+
Nou zeg, kom ik zo conservatief over? }:| :P

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik tegen die tijd zélf in dat Sodom en Gomorra van de Lage Landen woon :D
En ik ben groot voorstander van blonde goden.
pi_87173433
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat fluitje dat daarbij hoort, heb ik als ringtone. O+
Gevonden!

Hm, het was ná het trouwen.
pi_87173456
Ssserpente jij bent gewoon nog erger dan ik :o (wel een goeie tip trouwens!)
pi_87182483
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gevonden!

Hm, het was ná het trouwen.
Leuk, he? O+

Maar Sorbo, jij bent toch ook heel braaf? :P Hoe bevallen de schoentjes trouwens?
pi_87183058
Oh heb ik dat nog gemaild? Ze heeft ze bijna elke dag aan omdat ze zo goed zitten!! Ben er echt superblij mee! O+

En ja ik ben héél braaf... O-)
pi_87183257
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef Sorbootje het volgende:
Oh heb ik dat nog gemaild? Ze heeft ze bijna elke dag aan omdat ze zo goed zitten!! Ben er echt superblij mee! O+

En ja ik ben héél braaf... O-)
Fijn! Zag ze op de foto met Elin. O+
pi_87183323
Ben jij een beetje in denial trouwens? Jij hebt geen baby meer! o|O
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:48:13 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87183455
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:57 schreef amaranta het volgende:
Ik heb hier nog een koos tandloos
ik neem mijn woorden terug, ik zag er een vandaag!
een klein wit tandje, heel klein, maar vlijmscherp
pi_87183519
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:45 schreef Sorbootje het volgende:
Ben jij een beetje in denial trouwens? Jij hebt geen baby meer! o|O
Vandaag wel, ze is ziek. ;( Hoesten, snot, prutoog en loopoor.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:51:36 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87183633
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nou zeg, kom ik zo conservatief over? }:| :P

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik tegen die tijd zélf in dat Sodom en Gomorra van de Lage Landen woon :D
En ik ben groot voorstander van blonde goden.
Zoiets bijvoorbeeld, hij kan al bijna fietsen O-)
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:02:19 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87184148
Keshet, deze zijn bij ons al heel lang een hit. Ik heb ze daarom ook door Harry aan Niels laten geven (andere variant, maar zelfde principe). Het is leuk voor nu, maar ook als ze dadelijk wat groter is: voor peuterende friemelvingertjes...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:37 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87184687
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:56 schreef Aoraki het volgende:

[..]

O+
Hij is half Spaans, maar ik zou haast denken dat mijn man is vreemdgegaan met een blonde vrouw ofzo ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')