quote:Op woensdag 29 september 2010 16:54 schreef Twinkly het volgende:
Wat niet herkenbaar is is Ivan's begrip van "nee". Niels denkt volgens mij dat "nee" hetzelfde betekend als "leuk"Ik probeer mijn "nee" echt wel serieus over te laten komen hoor
Gisteravond keek Niels naar Sesamstraat en daarin zei een monster "nee" en ging Niels heel blij "neeneenee" staan roepen
![]()
Same here. Twee weken geleden schoof hij alleen achteruit op de buik, nu moet Ties in de box als ik even de kamer uit ga, want hij zit zo aan de andere kant van de kamer.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:05 schreef Groofsken3 het volgende:
Poppejans, wat ziet dat er koddig uit zeg. Je zou zeggen dat ze groot lijken als ze dan ineens staan, maar ik vind Wolf echt weer een baby juist. met dat grote hoofd en dat kleine lijfje eronder
. Daar klopt dus ook niks van, dat dat jongske al staat
. Knap
.
Nou R kon dus gisteren ineens vooruit 'zwemmen', nu kan hij voor- en achteruit kontschuiven. Hij heeft gewoon door dat hij op eigen kracht als hij een beetje zijn best doet overal kan komen. Wonderlijk hoe snel het nu gaat zeg. Echt, het kwartje is gevallen
.
ja, dat ken ikquote:Op donderdag 30 september 2010 08:32 schreef lily het volgende:
Mijn haar valt nog steeds vreselijk uit, zonder dat er een baby aan trekt
Wat goed!quote:Op donderdag 30 september 2010 08:36 schreef lily het volgende:
Ik had me verslapen vandaag. Vergeten de wekker aan te zetten (wel op de goede tijd gezet maar verder niks)![]()
Ik had dus 40 minuten om Leah borstvoeding te geven, aan te kleden, lunchtrommels te maken, de jongens in kleding te hijsen, haren te kammen en tanden te poetsen, en mezelf aan te kleden/op te maken.
Douchen en koffie is er helaas bij ingeschoten, en de jongens zaten met boterham in de auto maar tussen opstaan en het hele spul in de auto hijsen zat precies 40 minuten
Harry krijgt bv op verzoek (6-7 voedingen per dag etmaalquote:Op donderdag 30 september 2010 08:38 schreef freecell het volgende:
Mar wat eten andere 7,5 maandertjes tussendoor? Want het gaat zo hard nu![]()
Ik bedoel: gisteren 4 flessen en 2x fruit en een soepstengel en dat is dus echt niet genoeg
En ik wilde vandaag erwten provoceren. lekkere maagvulling
Ik las: sinds hij zijn eigen optrektquote:Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
sinds hij zich optrekt eigenlijk overal bovenop,
Wij hebben de voetenzak al in de kinderwagen, maar vaak is 'ie opengeritst en aan de kant geklapt, dus nog niet helemaal in gebruik! Maar ik vind het de laatste dagen wel fris genoeg om 'm wel te gebruiken eigenlijk! En een winterjas hebben we nog niet voor Tirza. Ze is niet zo'n koukleum, dus nu volstaat iets met lange mouwen en een vest ook nog. Ben wel rond aan 't kijken voor een winterjasje, maar vind het lastig welke maat ik moet pakken.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
Hebben jullie de voetenzak al in de kinderwagen? En vanaf wanneer eigenlijk e winterjas aanVind dat zo moeilijk inschatten.
We hebben brood dat hij magquote:Op donderdag 30 september 2010 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Freecell: hoe zat dat nou met Florian en brood? Mag hij dat wel of niet? Wij gaven Ivan rond die tijd 1 boterham bij de lunch en zijn er vrij snel op advies van het consultatiebureau mee begonnen om hem ook een boterham te geven voor de eerste fles. (Dat mocht ook een papfles zijn.)
Oh, en octopussy is gestopt met de borstvoeding, dus ik neem aan dat ze het over flesjes kunstvoeding had.
Oh haha, wist niet dat het al besproken was onlangs, ik lees hier maar af en toequote:Op donderdag 30 september 2010 11:12 schreef Sorbootje het volgende:
Volgens mij moet je de discussie van een paar dagen geleden even opzoeken, over patatjes.Ik geef ze nog niet echt, maar een keer ééntje zonder zout, daar zie ik geen kwaad in.
Verder krijgt Isabeau inmiddels álles. En ze eet ook alles met smaak zonder dat ze er last van krijgt. Ben wel voorzichtig met het proberen van nieuwe dingen, maar tot nu toe valt alles prima.
Die geef ik inderdaad alleen maar gehalveerd, anders proeft hij ze niet en drukt hij ze eer uit zijn mondquote:Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef simmu het volgende:
kijk uit met druiven voor die kleintjes: enkel gehalveerd geven. tis heel zeldzaam, maar het velletje van een hele druif kan de luchtpijp afsluiten en da's heel erg. dat wil je echt niet
Het mag in principe vanaf 7 maanden, toch? Wij hebben brood gebruikt om van 4 naar 3 flessen over te stappen. En hij lijkt nu wel aan te geven dat hij eraan toe is misschien?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:31 schreef freecell het volgende:
[..]
We hebben brood dat hij magMaar nu al standaard een boterham inlassen?
Ik zit nog helemaal in de fruit en groente fase met af en toe een soepstengel of een broodkorst.
Hij zal toch ooit moeten gaan ontbijten.quote:En brood voor de eerste fles. Hm, dan moet ik uit bed zeker?(nu heb ik een thermos met water, een fles en een poedertoren naast het bed staan
Lang leve luie moeders
)
Maar weet je, Isabeau is al 1 jaar over anderhalve week. Dat is ook wel een verschilletje...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh haha, wist niet dat het al besproken was onlangs, ik lees hier maar af en toeJij geeft dus ook gewoon koolsoorten?\Ik geef trouwens al een week of wat heel soms een paar rozijntjes, las ik later dat dit pas mag vanaf anderhalf
Maar hij heeft er geen last van en vindt ze erg lekker... dus ik blijf ze maar geven, zo af en toe.
nou, een supermama staat op tijd op om sereen met haar kroost om de ontbijttafel te zittenquote:Op donderdag 30 september 2010 12:16 schreef Lijnloos het volgende:
Lily, RESPECTdat je dat in zo'n korte tijd weet te redden... jij moet supermama zijn!
quote:Op donderdag 30 september 2010 19:16 schreef Asyniur het volgende:
Ivan, wat knap dat je al kan trapklimmen!
Minke, je wordt dik!
Ik ga ook de voetenzak maar eens zoeken en in de kinderwagen en maxicosi doen.
Wij zijn vandaag ook op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen: 6465 gram en 66 cm (325g aangekomen en 2 cm gegroeid)![]()
Hij liet de verpleegkundige even zien dat hij zelf kon gaan zitten, doelgericht kon kruipen (ze moest als de wiedeweerga haar toetsenbord uit zijn klauwtjes bevrijden) en trok zich en passant ook nog even op.
Toen we weggingen zei ik: haiehaie en zwaaide met mijn hand, waarop Harry wappert met een armpje. Toen heb ik maar even bekend dat dát gewoon toevallig was
De curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft er iemand een kruiwagentje en een rode puntmuts over? Hengeltje mag ook
Evie beterschap!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:03 schreef Twinkly het volgende:
Daan heeft een tandEn er komen er nog meer aan!
Lief kaboutertje HarryHij volgt heel mooi zijn eigen lijntje! Wahahah Harry wordt al net zo'n computernerdje als Niels, het toetsenbord jatten
![]()
Arme EvieSnel beter worden hoor meis. Dat is de eerste keer dat ze ziek is toch BJ? Sterkte vandaag op je werk met zo weinig slaap...
Arme Isabeau heeft alweer haar billetjes kapot, stomme tanden ookHopelijk is de tand of kies deze keer snel door! Slim hoor, in bad poepen
![]()
Niels heeft het telkens koud 's nachts, maar als ik hem 's avonds al warm aankleed in bed heeft hij het weer te warm om te kunnen slapenDus telkens midden in de nacht een boze Niels op het aankleedkussen, want hij wil slapen, niet een warme slaapzak aan!
Vannacht werd hij voor 2 uur een keer of 5 wakker, door de kou, en om 6 uur was hij klaar met slapen... dus ik breng hem nu weer naar bed
Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer hequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Evie beterschap!En ook succes voor Isabeau
Ik probeer nu ook onze kabouter weg te houden bij het netbookje (of eigenlijk omgekeerd)
Twinkly, waarom doe je hem niet een dunne slaapzak aan als je hem naar bed brengt en dan leg je er 's nachts een dekentje over...
Bij Niels was de angst voor de stofzuiger plotseling over, ik vermoed dat het ermee te maken heeft gehad dat hij ontdekte dat er knopjes opzitten. Niels en knopjesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Zou je hem zoiets niet kunnen aanwennen, Twinkly? Ivan vond bijvoorbeeld in het grote bad gaan heel eng, maar nu vindt hij het leuk. Wel vindt hij de douchestraal nog wat griezelig, maar ook daar begint hij aan te wennen.
Ivan is momenteel echt panisch voor de stofzuiger. Ik zou hem daar zo graag aan wennen, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik zet de stofzuiger wel eens in de buurt zodat hij ermee kan spelen, maar hij kruipt er met een grote boog omheen. Tips, anyone?
Het enige wat ik kan bedenken is spelenderwijs, op een moment dat er niets op het spel staat, zeg maar. Ik neem Ivan bijvoorbeeld wel eens op schoot om samen een boekje te lezen en dan schuif ik mijn dekentje iets over hem heen. En soms gebruiken we het dekentje om kiekeboe te spelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:57 schreef Twinkly het volgende:
Hoe kan ik hem het beste aan een dekentje laten wennen? Ik heb al een aantal keer geprobeerd een dekentje over te leggen terwijl hij soezerig in bed lag en dan was hij direct klaar wakker en wilde niet meer slapen...
Ik ben blij dat wij een dikke slaapzak hebben waar Ivan prima in slaapt, want ik zie het ook niet zitten om weer met dekens te beginnen. Maarja, het is wel lastig als je kind het in de loop van de nacht koud krijgt. Andersom zou makkelijker zijn, namelijk om iets weg te halen 's nachts. Dan kun je beginnen met een bed verwarmd met een kruik of zo.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:06 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind dekentjes ook eng hoor... Minke wurmt in haar slaap het hele bed door, ben veels te bang dat ze eronder terecht komt en dan niet meer weet waar de uitgang is
Oh, dat vind ik stiekem wel fijn om te horen! Ik dacht dat het een rariteit van Ivan was.quote:Douchestralen zijn hier ook nog heel eng, echt hard huilen als ze met papa onder de douche gaat. Laatst met een ontpliofte luier haar toch effe snel in de douchebak gezet en proberen het een en ander eraf te spoelen, maar dat vond ze ook echt niet cool. Na 10 minuten of zo zelf met de kop spelen ging het al wel iets beter, maar nog steeds niet blij als ik over haar heen straalde...
Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:
Florian is ziek. Flinke koorts, huilen, niet slapen, sip zijn. En als hij lacht is het niet![]()
![]()
Maar meer een soort van langgerekte hiiiiiieeeee met een lachjeKlinkt echt heel sloom
Ik hoor het antwoord ook graag.quote:Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken?![]()
Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef freecell het volgende:
In de box zetten claudia? En dan het stukje rond de box niet zuigen. Dan heeft hij een veilig plekje?
Sinds gisterochtend, maar wel ineens en meteen boven de 39quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.
[..]
Ik hoor het antwoord ook graag.
Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:
Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken?![]()
juh, ik de week ervoorquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:36 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaan![]()
oip... dat heeft Leander een tijdje gehad voor de blender. Dat is weer overgegaan, maar duurde vrij langquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.
En dan te bedenken dat ik de stofzuiger ooit gebruikte om hem in slaap te krijgen!
die zin!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Buiten door het raam naar binnen kijken, terwijl papa zuigt?
Ja? Ow wat naar! Harry ligt hier altijd onder een los dekentje. HIj slaapt net als ik zodanig onder het dekentje dat alleen zijn kruintje erbovenuit komt. Daarom heb ik het dekentje ook los liggen. Dan kan hij altijd wegkomen. Maar wat sneu dat Niels bang is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:34 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer he![]()
Hij vindt dekentjes enghij raakt er helemaal van in paniek. Dat is ook zo als ik hem uit de doek haal en ik haal de doek niet direct om hem weg wanneer hij op de grond zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |