abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87016119
Goeiemiddag allen!
Lily, RESPECT _O_ dat je dat in zo'n korte tijd weet te redden... jij moet supermama zijn!
@winterspul... wij moeten nog op zoek naar een winterjasje... maar ik dub een beetje over de maat. Ik heb het idee dat we boven nu toch wel richtiing maatje 74 gaan;... maar aan de andere kant, sommige kleertjes 56 of 62 zitten ook nog prima... en de winter kan nog lang duren. Voetenzak hebben we er nog niet in, maar die ga ik inderdaad maar eens opsnorren...

Oh ja, we zijn vanochtend weer bij het cb geweest... heel relaxt, alles goed gekeurd! *O* ze was onder de indruk hoe druk Minke was en hoe goed ze al kon zitten en staan... het onderzoeken ging lastiger, maar was ook prima. :+ De stats: 68cm bij 7950 gram...

pi_87016341
Wat is Minke lekker gegroeid *O* Goed zeg!

Ik had helemaal over je berichtje heengelezen Lily. WOAH _O_ dat zou mij dus echt nooit lukken, ik zou er eerder 2 uur voor nodig hebben :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87018324
Mart trekt steeds de stekker van de laptop uit het stopcontact.
En zijn vingertjes gaan daarna vrolijk naar het stopcontact toe om eens te voelen wat dat nou eigenlijk is.
Nu zijn alle stopcontacten beveiligd hier. Maar nu is nét bij die ene waar hij steeds bij kan het bescherm gevalletje er vanaf gegaan. Vanavond maar sec.lijm kopen en ze aan de stopcontacten plakken.
pi_87022259
oh, wow, Minke, maak jij even een groeispurt :o

quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:16 schreef Lijnloos het volgende:
Lily, RESPECT _O_ dat je dat in zo'n korte tijd weet te redden... jij moet supermama zijn!
nou, een supermama staat op tijd op om sereen met haar kroost om de ontbijttafel te zitten :+
pi_87025446
Dank voor de felicitaties. Zo leuk om dat allemaal te lezen O+
Gisteren was een hele mooie dag. Xeentjes eerste verjaardag was superleuk en ze is heel erg verwend met enorm veel kadootjes. Ze heeft ook voor het eerst taart gegeten. Ik had verwacht dat ze er een grote bende van zou maken en had daarom een aparte mep-taart gekocht, maar ze deed alleen steeds heel voorzichtig haar handje in de taart en likte dan de slagroom ervan af. De cake vond ze niet lekker, gek ding. Het chocolaatje op de taart ging er daarentegen wel heel rap in :D

Sorbootje, lief wat je schreef. Het klopt inderdaad. :*

Een klein foto-overzichtje:

Een week oud:

7 maanden oud:

1 jaar oud:

Op haar nieuwe fiets (goed vasthouden zei mama ;) )

1 jaar oud en vreselijk lief, enorm nieuwsgierig en groeiend eigenwijs O+
pi_87032794
Aggos wat is ze toch mooi en lief O+

Tot heel snel Xenia en Xeentje!
  donderdag 30 september 2010 @ 19:16:50 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87032835
Ivan, wat knap dat je al kan trapklimmen!

Minke, je wordt dik! ;)

Ik ga ook de voetenzak maar eens zoeken en in de kinderwagen en maxicosi doen.

Wij zijn vandaag ook op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen: 6465 gram en 66 cm (325g aangekomen en 2 cm gegroeid) :D
Hij liet de verpleegkundige even zien dat hij zelf kon gaan zitten, doelgericht kon kruipen (ze moest als de wiedeweerga haar toetsenbord uit zijn klauwtjes bevrijden :D ) en trok zich en passant ook nog even op.
Toen we weggingen zei ik: haiehaie en zwaaide met mijn hand, waarop Harry wappert met een armpje. Toen heb ik maar even bekend dat dát gewoon toevallig was ;)
De curves:

Heeft er iemand een kruiwagentje en een rode puntmuts over? Hengeltje mag ook :')
pi_87033566
Straks moet je hem nog achterlaten in de Efteling ;)
en wat gaat ie hard zeg :o (wat betreft ontwikkeling)

en Xeentje, wat ben je leuk O+ nog gefeliciteerd (als ik dat nog niet gedaan had) :)
  donderdag 30 september 2010 @ 19:42:44 #59
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87033848
Xenia, nog van harte. Wat een mooie dochter O+ .

Wow Minke, wat goed zeg :Y .
pi_87034987
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:16 schreef Asyniur het volgende:
Ivan, wat knap dat je al kan trapklimmen!

Minke, je wordt dik! ;)

Ik ga ook de voetenzak maar eens zoeken en in de kinderwagen en maxicosi doen.

Wij zijn vandaag ook op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen: 6465 gram en 66 cm (325g aangekomen en 2 cm gegroeid) :D
Hij liet de verpleegkundige even zien dat hij zelf kon gaan zitten, doelgericht kon kruipen (ze moest als de wiedeweerga haar toetsenbord uit zijn klauwtjes bevrijden :D ) en trok zich en passant ook nog even op.
Toen we weggingen zei ik: haiehaie en zwaaide met mijn hand, waarop Harry wappert met een armpje. Toen heb ik maar even bekend dat dát gewoon toevallig was ;)
De curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heeft er iemand een kruiwagentje en een rode puntmuts over? Hengeltje mag ook :')
o|O Dat die van jou nou geen spekkies wil ;)
Mooie keuring dus ook voor Harry, wat tof dat ie ook nog zwaaide!

Ivan :o beetje traplopen in het ziekenhuis, held _O_
pi_87037708
Oef... ik loop gloeiend achter hier. Ik heb wat verjaardagen gemist (Xeentje op de valreep nog even *O* gefeliciteerd), ik zie mooie curves langskomen en verder mooie ontwikkelingen gelezen van R., Minke, Harry, Ivan, Isabeau.

Daan stopt zijn energie ook duidelijk niet in groeien, maar vindt staan veel boeiender. Wil vaak niet meteen slapen, maar moet eerst staan, staan en nog eens staan. En op de opvang klimt hij overal op.

Free, Daan krijgt 's ochtends een papfles, om 10 uur fruit, om 12 uur 1 tot 1,5 boterham en een 200ml fles, om ca. 15 uur een halve eerste stap liga en wat water, om ca. half 6/ 6 uur 150gr aardappel met groeten en dan wat yoghurt toe. En om ca 7 uur 200ml fles.

En vandaag is EINDELIJK zijn 1e tandje door *O* *O* *O* Hij heeft er al ongeveer 3 maanden last van, maar nu voelden en zagen we een puntje, rechtsonder. Hij heeft er vooral juik van en niet veel pijn zo lijkt het. Er zitten nog 3 of 4 flinke bulten in zijn mond, dus benieuwd wanneer de volgende komt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:01:57 #62
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87049550
sorry ff een egopost...

Evie is ziek... gisteren heb ik dr opgehaald van het KDV en heeft ze 3 uur achter mekaar gehuild. Ontroostbaar.. :{ :'( uiteindelijk HAP gebeld; konden wel even langskomen...
en natuurlijk was mw toen net even weer stil...ook niets te vinden, oortjes schoon, longen klinken goed... maar kom best iets sluimeren zei de HA. Dus weer naar huis, en van8 was het weer raak.. uiteindelijk helpt een paracetamol wel wat. (ze heeft overigens geen koorts). , maar ik ben dus al vanaf half 3 wakker en moet nu werken... :{ voel me knap beroerd.
al met al baaaahhhhhhhh.... en vandaag dus ook niet naar het KDV.
hoop dat het vandaag beter met mijn meisje gaat.. O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87049685
Och arme Evie! (en arme BJ!) Hopelijk knapt ze snel op!

Hier ook grote drama's gisteren. Krijsen en ontroostbaar. Steeds met een handje in haar mond. En wat blijkt, die heftige luieruitslag is weer terug. Dus ik vrees dat óf tandje 9 óf kies 1 zit te duwen. Ze was om het uur wakker, tot 2 uur. Daarna gelukkig doorgeslapen. Maar echt lekker ging het vannacht niet. Ondanks een liter dentinox in d'r mong en een shitload zarqa op haar billen en een paracetazetpil.
Nu is ze trouwens wakker en vrolijk. Maar eerste poepluier was weer geen pretje.
pi_87049702
Oh ja ze heeft ook nog even lekker in bad gepoept vanmorgen ^O^ :')

maar dat scheelde wel weer verschoondrama's.
pi_87049838
Daan heeft een tand *O* En er komen er nog meer aan!

Lief kaboutertje Harry O+ Hij volgt heel mooi zijn eigen lijntje! Wahahah Harry wordt al net zo'n computernerdje als Niels, het toetsenbord jatten _O-

Arme Evie :'( Snel beter worden hoor meis. Dat is de eerste keer dat ze ziek is toch BJ? Sterkte vandaag op je werk met zo weinig slaap...

Arme Isabeau heeft alweer haar billetjes kapot, stomme tanden ook :'( Hopelijk is de tand of kies deze keer snel door! Slim hoor, in bad poepen :D

Niels heeft het telkens koud 's nachts, maar als ik hem 's avonds al warm aankleed in bed heeft hij het weer te warm om te kunnen slapen :( Dus telkens midden in de nacht een boze Niels op het aankleedkussen, want hij wil slapen, niet een warme slaapzak aan!
Vannacht werd hij voor 2 uur een keer of 5 wakker, door de kou, en om 6 uur was hij klaar met slapen... dus ik breng hem nu weer naar bed :O
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:17:04 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87050833
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:03 schreef Twinkly het volgende:
Daan heeft een tand *O* En er komen er nog meer aan!

Lief kaboutertje Harry O+ Hij volgt heel mooi zijn eigen lijntje! Wahahah Harry wordt al net zo'n computernerdje als Niels, het toetsenbord jatten _O-

Arme Evie :'( Snel beter worden hoor meis. Dat is de eerste keer dat ze ziek is toch BJ? Sterkte vandaag op je werk met zo weinig slaap...

Arme Isabeau heeft alweer haar billetjes kapot, stomme tanden ook :'( Hopelijk is de tand of kies deze keer snel door! Slim hoor, in bad poepen :D

Niels heeft het telkens koud 's nachts, maar als ik hem 's avonds al warm aankleed in bed heeft hij het weer te warm om te kunnen slapen :( Dus telkens midden in de nacht een boze Niels op het aankleedkussen, want hij wil slapen, niet een warme slaapzak aan!
Vannacht werd hij voor 2 uur een keer of 5 wakker, door de kou, en om 6 uur was hij klaar met slapen... dus ik breng hem nu weer naar bed :O
Evie beterschap! :* En ook succes voor Isabeau :Y

Ik probeer nu ook onze kabouter weg te houden bij het netbookje (of eigenlijk omgekeerd ;) )

Twinkly, waarom doe je hem niet een dunne slaapzak aan als je hem naar bed brengt en dan leg je er 's nachts een dekentje over...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:21:29 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87050910
En Daan heeft een tand! *O*
pi_87051164
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Evie beterschap! :* En ook succes voor Isabeau :Y

Ik probeer nu ook onze kabouter weg te houden bij het netbookje (of eigenlijk omgekeerd ;) )

Twinkly, waarom doe je hem niet een dunne slaapzak aan als je hem naar bed brengt en dan leg je er 's nachts een dekentje over...
Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer he :D

Hij vindt dekentjes eng :{ hij raakt er helemaal van in paniek. Dat is ook zo als ik hem uit de doek haal en ik haal de doek niet direct om hem weg wanneer hij op de grond zit.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87051577
Zou je hem zoiets niet kunnen aanwennen, Twinkly? Ivan vond bijvoorbeeld in het grote bad gaan heel eng, maar nu vindt hij het leuk. Wel vindt hij de douchestraal nog wat griezelig, maar ook daar begint hij aan te wennen.

Ivan is momenteel echt panisch voor de stofzuiger. Ik zou hem daar zo graag aan wennen, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik zet de stofzuiger wel eens in de buurt zodat hij ermee kan spelen, maar hij kruipt er met een grote boog omheen. Tips, anyone?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87051781
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Zou je hem zoiets niet kunnen aanwennen, Twinkly? Ivan vond bijvoorbeeld in het grote bad gaan heel eng, maar nu vindt hij het leuk. Wel vindt hij de douchestraal nog wat griezelig, maar ook daar begint hij aan te wennen.

Ivan is momenteel echt panisch voor de stofzuiger. Ik zou hem daar zo graag aan wennen, maar dat lukt vooralsnog niet. Ik zet de stofzuiger wel eens in de buurt zodat hij ermee kan spelen, maar hij kruipt er met een grote boog omheen. Tips, anyone?
Bij Niels was de angst voor de stofzuiger plotseling over, ik vermoed dat het ermee te maken heeft gehad dat hij ontdekte dat er knopjes opzitten. Niels en knopjes 8)7 Nu zet hij de stofzuiger uit wanneer ik bezig ben, rolt het snoer in en ik moet oppassen dat ik hem niet omver trek wanneer ik de stofzuiger meetrek :D

Hoe kan ik hem het beste aan een dekentje laten wennen? Ik heb al een aantal keer geprobeerd een dekentje over te leggen terwijl hij soezerig in bed lag en dan was hij direct klaar wakker en wilde niet meer slapen...

De douchekop vindt Niels ook griezelig, ik spoel zijn haar uit met een bekertje.
pi_87052032
Ik vind dekentjes ook eng hoor... Minke wurmt in haar slaap het hele bed door, ben veels te bang dat ze eronder terecht komt en dan niet meer weet waar de uitgang is :@
Douchestralen zijn hier ook nog heel eng, echt hard huilen als ze met papa onder de douche gaat. Laatst met een ontpliofte luier haar toch effe snel in de douchebak gezet en proberen het een en ander eraf te spoelen, maar dat vond ze ook echt niet cool. Na 10 minuten of zo zelf met de kop spelen ging het al wel iets beter, maar nog steeds niet blij als ik over haar heen straalde...

Daan een tandje! *O*

Isabeau ook :( de last ervan is dan weer minder tof... hopelijk zet ie snel door...
Evie ziek :( bluh, niet leuk BJ. Succes vandaag! c_/ kopje koffie jouw kant op!
pi_87052135
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:57 schreef Twinkly het volgende:

Hoe kan ik hem het beste aan een dekentje laten wennen? Ik heb al een aantal keer geprobeerd een dekentje over te leggen terwijl hij soezerig in bed lag en dan was hij direct klaar wakker en wilde niet meer slapen...
Het enige wat ik kan bedenken is spelenderwijs, op een moment dat er niets op het spel staat, zeg maar. Ik neem Ivan bijvoorbeeld wel eens op schoot om samen een boekje te lezen en dan schuif ik mijn dekentje iets over hem heen. En soms gebruiken we het dekentje om kiekeboe te spelen.

Maarja, dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als hij er écht bang voor is. Als Ivan hysterisch begint te huilen als ik de stofzuiger alleen al tevoorschijn haal dan ben ik er gauw klaar mee.
pi_87052215
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:06 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind dekentjes ook eng hoor... Minke wurmt in haar slaap het hele bed door, ben veels te bang dat ze eronder terecht komt en dan niet meer weet waar de uitgang is :@
Ik ben blij dat wij een dikke slaapzak hebben waar Ivan prima in slaapt, want ik zie het ook niet zitten om weer met dekens te beginnen. Maarja, het is wel lastig als je kind het in de loop van de nacht koud krijgt. Andersom zou makkelijker zijn, namelijk om iets weg te halen 's nachts. Dan kun je beginnen met een bed verwarmd met een kruik of zo.

Zou dat niet kunnen, Twinkly, een kruik bij hem leggen? Dat is zeker gevaarlijk? Zijn er niet van die zakken die ongevaarlijk zijn misschien? Nou ja, het is maar een idee.

quote:
Douchestralen zijn hier ook nog heel eng, echt hard huilen als ze met papa onder de douche gaat. Laatst met een ontpliofte luier haar toch effe snel in de douchebak gezet en proberen het een en ander eraf te spoelen, maar dat vond ze ook echt niet cool. Na 10 minuten of zo zelf met de kop spelen ging het al wel iets beter, maar nog steeds niet blij als ik over haar heen straalde...
Oh, dat vind ik stiekem wel fijn om te horen! Ik dacht dat het een rariteit van Ivan was.
pi_87052257
selene vind de douche nog steeds eng. sommige dingen zijn gewoon ben ik bang. zodadelijk gaan we douchen >:)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87052260
Wat heeft Daan trouwens lang gedaan over die tand! Best herkenbaar. Fijn dat 'ie nu door is!

En een :* voor Isabeau en Evie.
pi_87052300
Ach, angst voor hard(e) geluid)(en) is heel normaal bij kleine kinderen. Sowieso hoort angst gewoon bij de ontwikkeling van een kind en kan dus niet voorkomen worden.
Je kunt ze alleen helpen om ermee om te gaan. De ene keer serieus te nemen (want je mag best bang zijn) en de andere keer juist niet.
Leren dat de angst voorbij gaat en erover praten met het kind (geruststellen of in een andere situatie dus juist negeren).

Heel lastig want je moet het beoordelen per situatie maar het hoort er wel gewoon bij (en je hoeft het dus niet meteen "op te lossen")
pi_87052333
Noh, zielig van Evie en ook van isabeau....

Harry :D Hij volgt zijn eigen lijntje wel mooi, dat scheelt een boel. Wat vonden zij van zijn curve? :) (hij doet me zowel qua ontwikkeling als qua groei aan mijn oudste denken :+ )

Florian is ziek. Flinke koorts, huilen, niet slapen, sip zijn. En als hij lacht is het niet *) *)
Maar meer een soort van langgerekte hiiiiiieeeee met een lachje _O- Klinkt echt heel sloom :')

Maargoed, vanmiddag even mee naar de HA, want hij trekt ook aan zijn oren....

Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken? :@
pi_87052357
beterschap voor Evie en ook Florian :*
pi_87052376
free, als je toch bij de huisarts staat kan je het dan toch gelijk vragen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87052390
Ik vind angst op zich ook niet zo'n punt, maar ik merk dat ik mijn gedrag erop aanpas en daarmee de situatie in stand houd. Ivan was de afgelopen tijd bijvoorbeeld wat angstig op openbare plekken, maar ik blijf hem er gewoon mee naartoe nemen en gister ontdekte ik voor het eerst dat hij zich er ook op zijn gemak kon voelen. De stofzuiger haal ik inmiddels alleen maar tevoorschijn op momenten dat Ivan er niet is. Tja, zo raakt hij er nooit aan gewend (en het is best onhandig!).

Van de week haalde ik maar de bezem tevoorschijn in plaats van de stofzuiger. Die vond hij ook doodeng!
pi_87052427
Hij heeft gewoon een hekel aan opruimen :P

maar inderdaad; in het geval van de stofzuiger: gewoon doorgaan en stofzuigen waar hij bij is (zing een liedje ondertussen ofzo)
pi_87052510
Als ik 's ochtends opruim zit hij anders de hele tijd om me heen te drentelen. :D

Ik vind het zo gezellig om hem in de buurt te hebben. Andersom vindt hij het ook geweldig als ik bijvoorbeeld op de grond een boek ga lezen in plaats van op de bank te zitten of ergens anders mee bezig te zijn. Dan komt hij de hele tijd eventjes naar me toe om me een kusje te geven, om zijn sok te laten zien, om even aan mijn haren te trekken.

Vandaag verstopte ik telkens zijn sok in een van mijn handen en moest hij zoeken in welke hand. Hij vond het een ontzettend leuk spel en was trots op zichzelf als hij de goede hand had aangewezen! Ik blijf me regelmatig verbazen over dat soort dingen. Ik wist niet dat baby's zoveel konden en begrepen!
pi_87052530
In de box zetten claudia? En dan het stukje rond de box niet zuigen. Dan heeft hij een veilig plekje?

Simmu: mijn huisarts is er zo één dat ik dan een dubbelafspraak had moeten maken:+
pi_87052549
en het wordt alleen maar leuker..
pi_87052569
Ow trouwens... Hoewel hij het al perongeluk deed: Florian verplaats doelbewust 8-)
Ik weet nog niet o goed hoe... Op zijn billen in ieder geval, maar niet op de standaard kontschuif manier. Maargoed, hij komt er :D
pi_87052572
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:

Florian is ziek. Flinke koorts, huilen, niet slapen, sip zijn. En als hij lacht is het niet *) *)
Maar meer een soort van langgerekte hiiiiiieeeee met een lachje _O- Klinkt echt heel sloom :')
Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.

quote:
Heeft iemand enig idee hoeveel blauwe plekken een mama mag hebben zonder dat ze weet waarvan voor ze zich zorgen moet gaan maken? :@
Ik hoor het antwoord ook graag. }:|
pi_87052624
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef freecell het volgende:
In de box zetten claudia? En dan het stukje rond de box niet zuigen. Dan heeft hij een veilig plekje?
Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.

En dan te bedenken dat ik de stofzuiger ooit gebruikte om hem in slaap te krijgen!
pi_87052836
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zielig! Sinds wanneer heeft hij koorts? Het is misschien wel fijn als de huisarts iets vindt.
[..]

Ik hoor het antwoord ook graag. }:|
Sinds gisterochtend, maar wel ineens en meteen boven de 39 :{
En ik hoop dat het zijn oortjes zijn inderdaad, want dan is er een kans dat we vannacht wel slapen.
Er doet hem iig iets pijn, ik ken dat krijsje.. ;(

En die blauwe plekken: even gekeken en 9 op één been. Kleiner dan 2 CM niet meegerekend :? En ik heb géén idee waarvan? :?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:34:47 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87052892
Zo, hier hebben we deze week om de beurt buikgriep gehad, erg gezellig.... even bijgelezen

Xenia en Xeentje nog feliii *O*

Minke rules!!!!

Daan een tandje *O*

Asy kruiwagentje en muts :D

BJ, beterschap voor Evie :* klinkt niet leuk en dan ook nog moeten werken :*
Floiran ook :*
Vervelend voor Isabeau, wellicht idd een kies.... Wel een inventieve oplossing, in bad poepah :o

Twinkly, rottig dat er nog geen gulden middenweg te vinden is in het aankleden voor Niels 's nachts...
Wij hebben Alexa wel onder een deken in het begin, maar die schopt ze er altijd af als het te warm wordt.

TJa, en angst bij kinderen. Het scheelt natuurlijk heel veel per kind, en ook hoe je ermee omgaat. Alexa moest de stofzuiger eerst ook niet hebben, tegenwoordig laat ik de stofzuiger eerst even in de kamer staan en soms begin ik met stofzuigen met Alexa in mijn armen zodat zij de slang kan bedienen. Idem dito met de wasmachine en droger, ik probeer Alexa te laten helpen...Ach ik doe ook maar wat mij het meest logisch lijkt ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:32 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87052946
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef freecell het volgende:

Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaan :X
Alexa en Seth zijn lief
pi_87053122
Wat vreemd zeg..al die blauwe plekken!! :o

Claudia wat een lastig probleem! Niet stofzuigen houd je ook maar beperkt vol! (hoewel ik dat best lang kan ;) )
pi_87053186
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:36 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Goede vraag. Sinds mijn bevalling heb ik met name in de menstruperiode mijn benen helemaal volstaan :X
juh, ik de week ervoor :')
Das toch raar? :D
pi_87053218
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar hij is echt hysterisch! In de box zetten werkt niet, liedje zingen werkt niet, bij papa op schoot en afleiden ook niet. Het maakt niet uit waar hij in huis is - als ik de stofzuiger aanzet is hij zo overstuur dat ik er zelf naar van word. Da's dan weer het nadeel van een appartement: je hoort alles.

En dan te bedenken dat ik de stofzuiger ooit gebruikte om hem in slaap te krijgen!
oip... dat heeft Leander een tijdje gehad voor de blender. Dat is weer overgegaan, maar duurde vrij lang :X
Maar dit is nog veel lastiger :X

Buiten door het raam naar binnen kijken, terwijl papa zuigt?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:48:45 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87053347
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Buiten door het raam naar binnen kijken, terwijl papa zuigt?
die zin! _O- :D :P

:@
Alexa en Seth zijn lief
pi_87053420
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:48 schreef Takkembah het volgende:

[..]

die zin! _O- :D :P

:@
:')
pi_87053742
Vervelend zeg, al die angsten... Ik kan bij Thomas eigenlijk nog niks ontdekken waar hij echt bang van is. Met het stofzuiger snoer speelt hij, om de douchestraal moet hij lachen, alleen om zijn tandenborstel moet hij huilen, maar als hij hem zelf vast heeft is het weer geweldig.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:14:43 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87054179
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:34 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar die armen worden steeds langer he :D

Hij vindt dekentjes eng :{ hij raakt er helemaal van in paniek. Dat is ook zo als ik hem uit de doek haal en ik haal de doek niet direct om hem weg wanneer hij op de grond zit.
Ja? Ow wat naar! Harry ligt hier altijd onder een los dekentje. HIj slaapt net als ik zodanig onder het dekentje dat alleen zijn kruintje erbovenuit komt. Daarom heb ik het dekentje ook los liggen. Dan kan hij altijd wegkomen. Maar wat sneu dat Niels bang is.
En als je hem een dekentje om mee te spelen geeft? En kiekeboe spelletjes met een dekentje?

Douchen vond Harry eerst ook heel eng, maar ik heb toch doorgezet en hem langzaam eraan laten wennen door bijv nooit onverwachte bewegingen ermee te maken, maar heel rustig bewegen en niet meteen zijn haren afspoelen. Nu vindt hij het tof hoewel hij altijd even schrikt als ik de kraan aanzet.

Claudia, Harry is wisselend bang voor de stofzuiger. Ik stofzuig wel eens met hem in de draagdoek zodat hij dus aan het geluid went, maar ik kan ook het vermogen aanpassen. Dan begin ik eerst op laag vermogen (dat vindt hij niet zo eng) en dan maken we samen plezier en dan draai ik het vermogen steeds hoger. Ik lees nu verder en zie dat hij al bang is van het apparaat an sich. Wat je zelf aan Twinkly als advies geeft: wennen. Hoe dichtbij kun je met Ivan komen zonder dat hij bang wordt? Nou op die afstand ga je zitten en doe je leuke dingen met Ivan. Liefst nog pak je dat ene speeltje waar hij zo dol op is en dat gebruik je alleen maar hiervoor. Na een tijdje (week?) kun je de afstand een klein beetje verkleinen. Als dat teveel is, ga je direct terug naar de afstand die wel goed ging. Dan ben je te vlug gegaan.

En het is wat lily zegt: angst hoort erbij. :Y
Angst/paniek kent ook een piek. Erger dan dat wordt het niet. Het wordt daarna alleen maar minder en soms helpt het dus om door te zetten zodat jezelf (maar ook de ander) merkt dat het niet erger wordt dan dit...

Free, ze zeiden niks. VInden het prima zo. Ze riep meteen: ik kan wel zien dat hij zijn energie niet in groeien heeft gestopt terwijl ze haar toetsenbord en paperassen in veiligheid bracht ;)
Beterschap voor Florian en als je met hem naar de huisrats gaat, dan maak je een dubbele afspraak meteen voor jezelf erbij :Y Want anders kom ik persoonlijk naar Groningen en dan help ik je naar de huisarts. Eventueel met nog een paar extra blauwe plekken waarvan je dan wél weet waar ze vandaan komen ~O>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:34:15 #98
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87054841
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

@Claudia, ik heb hier hetzelfde met de mixer, en ik bak graag en best vaak en dan heb ik de mixer nodig... maar hij raakt helemaal in paniek... ik denk dat doorzetten het beste is... stofzuigen duurt niet zo lang toch? Ik denk bij het mixen... over vijf minuten ben ik klaar, wat is vijf minuten krijsen op een dag :{ Hij moet het toch leren dat het niks engs is...
Heb je een draagdoek? Dan is hij in ieder geval veilig bij je als je stofzuigt. Doe ik sinds kort dus met het mixen en dat scheelt wel, hij huilt nog wel, maar iets minder in paniek.
pi_87059144
Mmm hier geen angstig kind gelukkig. Ja, van sommige mensen is ze een beetje bang (mijn oma bijvoorbeeld). Maar dat gaat op een gegeven moment ook weer over.

Twinkly, kan je niet eerst eens proberen om niels te laten wennen met een dun lakentje? Hannah krijgt standaard een lakentje over zich heen omdat ze daar graag mee knuffelt. Als ik naar bed ga leg ik een los dekentje over haar heen. In het begin heb ik Hannah zelfs ingebakerd in een laken om haar te helpen met inslapen.

Lijnloos, was jij toevallig in de ikea breda gisteren?

[ Bericht 6% gewijzigd door octopussy op 01-10-2010 13:45:48 ]
pi_87059843
Mart slaapt in een slaapzak en dan nog een deken over zijn benen. Strak ingestopt.
Maar nu rolt hij tegenwoordig op zijn buik en dan gaat hij huilen. Nu stopte ik de achterkant van de slaapzak eerst in aan de achterkant. Dit dan maar niet meer doen. En hopen dat hij snel kan terug rollen zodat ik niet steeds mijn bed uit hoef (1 of 2 keer maar hoor, maar toch). :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')